Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Labello Kaapsun 4kk mitta 7330g ja 65,5cm :flower: Eläkä ota stressiä nuist!

Toukka mä en kans tykkää kun ihmiset tulee koskemaan vauvaa käsiin just kaupas tai jossai muual. Myös meille tulevat vieraat vähän ärsyttää... JUURIKAAN kukaan ei pese käsiään tullessaan... Jos 12v isosisko on kotona, niin komeasti komentaa käsien pesulle kaverinsa, mut sekään ei enää kehtaa sanoo aikuisille! :/ Neiti jopa kirjoitti, kun Kaapsu synty, tuonne eteisen taululle et PESKÄÄ kädet! :D Itte pesen kädet AINA menen minne vaan kylään, varsinki vauvaperheisiin...

Nyt yritetää saaha ukke koisaan, ja kun herää lähdetään ostaa toist objektiivia kameraan. Ostettiin eilen digijärkkäri!! :wave: :wave: Oon siit vuosia haaveillu, nyt päätettiin skippaa jokakesäinen koko perheen Tallinnan reissu ja laitettiin mielummi se raha tuohon kameraan. Käydään sit vaan lintsil ja leffas Potteri ja Ice Ace kattoon :whistle: On pal halvemmat huvit sit...

Kivaa sunnuntaita!
 
Kovasti tullut tekstiä kun ei ehdi lukemaan :) Kommentoidakin piti, muttei muista. Sitä ainakin että kiva kuulla, ettei meidän neiti ole ainoa kirppu! :) Toisilla on taas ihan komen kokoisia poikia :flower: Niin ne vauvat kasvaa eri tahtiin. Sinällään en ole huolissani Ainon painosta, kun se kumminkin nousee hitaasti mutta varmasti. Ja pituutta venyy kumminkin ja on kyllä niin kova tämäkin neiti liikkumaan, että kohta varmaan ryömitään :whistle: Kova on yritys ja kieritään paljon ja kädet sekä jalat jatkuvasti heiluu, ikiliikkuja :D On alkanut nyt tavoitella lelujakin ihan eri tavalla, mahalla ollessaan kurkottelee kovasti edessä olevia tavaroita.

Minäkin sain sellaisia ohjeita että soseita vaan reilust lisäämään, ja 5kk iässä sitten ateria rytmi olisi: aamupuuro, lounas, välipala, päivällinen ja iltapuuro :eek: Mietityttää kun korviketta menee vähemmän, jos antaa päivän aikana reilummin soseita. Kun kumminkin se maito on vielä se pääasiallinen ruoka.

Meillä on tehty uudessa asunnossa kovasti remppaa tää viikko ja ens viikolla vielä jatkuu, pitäs aloittaa pakkaaminen myös, muutto on parin viikon päästä :whistle: Mutta pakko olisi purkautua tästä rempasta, mutta tyydyn toteamaan että appivanhemmat ja remontti |O |O |O |O |O |O |O |O :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: Pitkä tarina en ala kertomaan, mutta hermo menee kun ei kuunnella ollenkaan miten haluaisin tulevan kotini remontin tehtävän, mennään ja hutkitaan niin kuin huvittaa. Omat porukat olivat myös nyt loppuviikosta auttamassa ja puhe oli että isovanhemmat hoitavat vuoronperään Ainoa, että minä ja mies ollaan "työnjohtajina" rempassa. Homma menikin niin että minun vanhemmat hoitivat Ainoa, mutta se ei heitä haitannut :heart: Ärsyttää kun ei pysytä siinä missä sovitaan ja sitten appivanhemmat valittavat että kun en anna Ainoa heille hoitoon, ei se näytä kiinnostavankaan ja tyhjän saa pyytämättäkin |O Siinäpä miettivät myöhemmin, jos käy niin että Aino on mieluummin toisessa mummolassa sitten myöhemmin :whistle: Nämä pari ekaa vuottahan sitä suhdetta isovanhempiin rakennetaan.

Tais tulla melkoinen romaani taas :D

Niin ja joku oli kouluun päässyt, minä menisin ainakin jos hoito kerran järjestyy =) Mietn itsekin että olisin hakenut, mutta kun ei ole hoitopaikkaa tytölle, omat vanhemmat kun asuu toisessa kaupungissa

Nessu

Muoks. Labello, Ainon viimesimmät mitat ovat 4kk iässä. Korjaat sitten kun ehdit, ei kiirusta :saint:
 
merkkiä tähän ja lukemassa

Kotiuduttiin vähän aikaa sitten vanhempien luota, oltiin siellä ekaa kertaa yökylässä vauvan kanssa ja mukavaa oli :)

Joo mua kans ärsyttää suuresti toi juttu, et vieraat ihmiset tulee koskeen käsiin esim. kaupassa :eek: kyllä kattoon saa tulla mut ei oo kyllä kiva että kosketaan käsiin kun kaikki bakteerit kulkee sit käsien kautta suuhun, hyi! Vähän aikaa sitten just yks pikkutyttö tuli yhtäkkiä kassajonossa kattoon Saraa ja huomasin siinä sit kun laittelin tavaroita hihnalle et oli heti tytön käsiä pitelemässä.. oli kyllä heti pakko kaivaa autossa puhdistuspyyhkeet esiin :/

Sellainen kysymys olisi että kuinka ootte noitten soseiden kanssa tehneet, et kuinka pian ootte antanu esim. kasviksien jälkeen hedelmää? Meillä nyt totuteltu reilut 2 viikkoa kasviksiin (peruna, porkkana, maissi) ja ajattelin et vois lisätä sen hedelmäsoseen esim. välipalaks. Sit mietin sitäkin et kuinka paljon maitomäärät muuttuu sitten kun kiinteidenkin määrä lisääntyy??

Nyt pitää mennä syömään kun ruoka valmis :wave:

Kareliini ja Sara tänään 4kk :heart:
 
Heissan =)

Sama juttu täällä, että ärsyttää kun tuntemattomat tulee koskettelemaan vauvaa :kieh:. Yhdelle tytölle selitin nätisti kun koski, että yleensä on tapana kysyä lupa ja pestä ensin kädet.. ja sit sen tytön äiti tuli ja tarttui vauvan käteen ja suuteli sitä... katsoin ihan hoomoilasena, et ei ole totta... Ja kävin minäkin pesemässä vauvan kädet sen suukon jälkeen. Mut joo... mummot ja lapset on yleensä tosi kiinnostuneita. Stokkalla kyllä turistitkin tuli höpisemään vauvalle.

Kareliini: Me aloitettiin kiinteät nyt hedelmillä kun nuo kasvikset tuntuu olevan aika tujuja. Luin imetystukisivuilta, että makealla aloittamisesta ei ole haittaa kun äidinmaitokin on tosi makeaa. Päärynä on mieto ja sillä me lähdimme nyt liikkeelle (kun eka oli kokeiltu banaania ihan pieniä määriä).

Nessu: Tsemppiä remonttiin ja appivanhempien kanssa pitkää pinnaa :hug:

Meillä nousi tytölle kuume sen 5 kk rokotuksen jälkeen. Oli aika huonolla tuulellakin :'(. Tänään ei enää tuntunut kovin lämpimältä joten en enää antanut suppoa. Sen banaanin kanssa pidetään nyt hetki taukoa että saadaan ensin vähän muitakin ruoka-aineita. Päärynää annettiin tänään ja tyttö tykkäsi ihan hirveästi. Sen jälkeen imetin ja tyttö alkoi nieleskelemään pukluja, kitisi ja nitisi ja sitten tuli hikka. Söiköhän liikaa???? Herkkä masu tuolla ainakin on... ja ruokapäiväkirjaa pidän kun välillä on selkeäsit kyllä jostain yliherkkyydestä kyse. Ainakin kala minun syömänä aiheuttaa oireita.

Aurinkoinen päivä joten pitää mennä ulos nauttimaan siitä =)

Fiiu ja tyttö, 5kk :heart:
 
Moro!

Meillä ollaan edelleen pelkällä rinnalla, muutamia makuja on maistellut tosin. Hyvinhän tuo kasvaa pelkällä maidollakin. 5kk neuvolassa sanottiin, että voisi aloittaa jo soseet ja "lupa" saatiin viljoihin ja lihaan.

Vieraat ja käsien pesu, mä oon varmaan tosi veemäinen äiti, mutta sanon ihan pokkana, että josko ensin peset kädet ennenkuin kosket vauvaan (toki kaupassa ei onnistu). Kaupassa vaan yritän hivuttaa kärryjä kauemmas ja kauemmas lepertelijästä :D

Minä kanssa tilasin sen baby safe feederin eikä oo tullu laskua sähköpostiin. Olen myös odotellut sitä.

Istumisesta, meille sanottiin 5kk neuvolassa, että saa jo hetkiä istua syöttötuolissa ja sylissä saa istua. Tytöillä kuulemma eri asia, koska liian aikaisen istumisen takia häntäluu voi jotenkin mennä virheasentoon, joka haittaa synnyttämistä.
Tuotiin syöttötuoli jo keittiöön, mutta ei ole istutettu siitä, yhden kerran sen aikaa, että saatiin kuva napattua. Sylissä nousee itse istumaan ja selkä suorassa ja pää pystyssä siinä sitten istua napottaa oikein tärkeän näköisenä :heart:

Millla ja poju 5kk+
 
Vieraat koskettelijat: Ai että Suomessakin :LOL: Mä olin ihan varma, että vaan Italiassa. Täällä ollaan aina käymässä käsiksi, ja mä oon niin lammas, etten viitti sanoa mitään :ashamed: Mutta nyt kyllä oon tulossa tiukemmaksi, kun Gretalle tuli taas pariksi päiväksi ripulia, ja mä oon varma, että tuli noista "lähentelijöistä"... :kieh:

Mieskin herppaa, että mitä hemmettiä, kun täällä ollaan aina tunkemassa jotain tuohon Gretan naamalle, jos ei sormia, niin avaimia ja pari päivää sitten yksi mummeli iski Gretaa melkein muovipussilla naamalle :eek: Kun ne kuvittelee, että vauvat haluaa kattella jotain heiluvaa siinä naaman edessä, Greta ainakin kattelee mieluummin ihmisiä silmiin kuin jotain avaimenperiä =)

Voi kun oli ihana yö, kun Greta nukkui ensin päälle 6 tuntia ja sitten vielä 4, eli 10 tuntia yhdellä syötöllä. Muutenkin on jännä, että jos Greta herää pari tuntia vipasta imetyksestä, eli ei siis ole erityisen nälkäinen, niin on usein siellä pinniksessä hereillä ja jumppaa itsekseen. Mä oikein kattelin salaa eilen aamulla, kun kuulin, että heräsi. Siellä se tavoitteli varpaitaan ja pyöriskeli, eikä ollenkaan ollut mammaa ikävä :D Sama eilen, kun heräsi päikkäreiltä. Mun oli kyllä pakko mennä sitten hetken päästä häiritsemään, kun tyttö on niin syötävän ihana, pakkohan sitä on kutitella ja suukotella, kun siellä hassuttelee itsekseen.

Mutta nyt kyllä oon ottanut itseäni niskasta kiinni, enkä mee ennen kuin kuulen, että kaipaa seuraa, pitäähän vauvallakin jotain privacya olla, kun kerran tykkää välillä olla itsekseenkin. Vaikka leveästi aina hymyileekin, kun menen sinne lirkuttelullani häiriköimään :heart:

Ajeltiin tänään Braccianon järvelle, ei kyllä menty rannalle, kun merellä Greta ei yhtään viihtynyt, kerta kaikkiaan pelkää vettä :eek: Mutta käveltiin rantabulevardilla ja ihmeteltiin menoa ja meininkiä. Mutta nyt kyllä mennään järvelle rantsuunkin, pitää saada tuo Gretan vesipelko hälvenemään. Meille on suositeltu, että pannaan tilkkä vettä sellaiseen puhallettavaan minialtaaseen, annetaan auringon lämmittää vesi ja totutellaan silleen. ostinkin jo kelluvan ankan ja delfiinin leluiksi, ehkä se siitä lähtee. Toistaiseksi ei siis vauvauinnista tietoakaan.
Mutta kyllä mä vaan tykkään järvestä, ihan eri tavalla kuin merestä. On se kuitenkin tällaiselle sisä-suomalaiselle tutumpi elementti kuin meri.

Minestrina ei tänään maistunut juuri lainkaan lounaalla, oli pakko antaa tisua kesken syönnin, kun Greta alkoi suorastaan ulvoa. Eka kerta, kun ei millään kelvannut muu kuin tisu. Toivottavasti illalla maistuu paremmin, että jatkuu yöyunet hyvinä.

Tv. Lentis ja Greta 5kk :heart:
 
Hei taas B)

Millla: Sanoivatko neuvolassa, että jos aloittaa kiinteät esim. 5kk niin voi heti ottaa lihat ja viljat? Mietin tuota itse.. pohdin, että meneekö se niin, että vasta kuukausi kiinteiden aloittamisen jälkeen voisi ottaa ne??? eli tarvitseeko masu aikaa tottua ensin muihin ja sitten vasta myöhemmin viljoihin ja lihaan?

Lentis: Gretan touhuaminen unien jälkeen kuulostaa tutulta :LOL: ja on se niiiiin suloista katseltavaa (ihan vähän vaan käyn kurkkimassa =)). Ihana kun vauva ei huuda paniikissa ja säikähtäneenä vaan nauttii heräämisestä :heart:. Heh... käytiin viime kesänä (kun odotin) Italiassa ja kyllä kävi mammat paijaamassa varsinkin meidän 9 v. pojan pellavapäätä :LOL:. Poika oli ihan ihmeissään :LOL:. Yksikin oikein hoki moneen otteeseen, että "movie star.. beautiful boy"... joo :LOL: Meidän 8 v. tyttö pääsi vähemmällä hössötyksellä.

Nyt ruuanlaitto kutsuu... vaik ei kyl kamala nälkä ole, jano enemmänkin.

Fiiu ja tyttö 5kk :heart:
 
Fiiu, juu sanottiin että heti voi aloittaa. Oon kyllä jostain muualta kuullu sen, että ensin maistattaa muita soseita. Mutta taitaa olla joka neuvolassa omat ohjeensa.

Sehän mun piti kysyä, että pureeko muiden vauvat tissiä? Meillä poika puree ja ai että sattuu vaikka hampaita ei vielä olekaan! Saa nähdä miten imetyksen käy kunhan hampaat tulee ja pureminen jatkuu :whistle:
 
Viljan vatsa taitaa alkaa tottua siihen, että saa muutakin ruokaa ku tissimaitoa. On kitinät jääny tai ainakin vähentyny huomattavasti. Fiiu kysyi, ollaanko käyty allergologilla - ei olla, ja täytyy myöntää, että en tiedä allergioista yhtään mitään, kun en ole niiden kanssa ollut koskaan tekemisissä. Iho Viljalla ainakin on ihan virheetön, mutta oireileeko allergiat aina iholla? Vilja-ja maitoallergiat ei ilmeisesti ainakaan, mutta muut ruoka-aineet? Meillä siis on ainoa oire ruoka-aineista ollut mahakivut ja ilmavaivat, ja laitoin ne ihan suoliston epäkypsyyden piikkiin. Ajattelin, että ne käyvät varmaan sitten myöhemmin, jos vatsa ei vielä kestä. Kakka on ollut ihan normaalia.

Joku rytminvaihdos tms. Viljalla on nyt. Rytmi on ollut muuten tosi vaihteleva, mutta se aika, mitä jaksaa kerralla olla hereillä, on ollu tosi tarkka. Nyt on ihan outoa, ku se voi olla pitkään hereillä osoittamatta pienintäkään merkkiä väsymyksestä tai sitten väsyä tosi nopeasti. En nyt osaakaan ennakoida sitä, koska se kannattaa laittaa päiväunille.

Hyi, mäkään en tykkäisi yhtään, jos joku vieras KOSKISI Viljaan. :/ Ihan tarpeeksi on välillä jo siinä', että esim. appivanhemmat ei toimi vieraillessaan sen kanssa ihan niin kuin olis toivottavaa... Säästän teidät tällä kertaa niiltä jutuilta, etten aina valita.

Tai valitanpas sen verran, että meillä on taas sairaalareissu edessä huomenna. Esikoisella todettiin vähän aikaa sitten keliakia, kertoilin siitä täällä. Muuten on huomattavasti parempaan suuntaan mennyt, ja leikkauksesta poika on toipunut hyvin, mutta koska suolisto on huonossa kunnossa ja ravintoaineet ei vieläkään imeydy, on pojan hb edelleen laskusuunnassa, ja tosi alhainen lisäraudasta huolimatta. Verensiirtoraja on hb 80 ja se ei ole enää paljon yli sen. Huomenna taas kontrolloidaan ja poika saa tarvittaessa lisää punasoluja. Ei sen vakavampaa tällä kertaa, mutta ikävää silti.

Tiistaina 5 kk neuvola. Kiva saada mitat päivitettyä. Ei kiva saada rokote.

 
Matma hyvä et teillä alkaa olemaan parempaan päin. Tosi ihana kuulla! Tosiaan allergiat eiaina aiheuta iho-oireita vaan juuri suolisto-oireita.Mutta tosiaan toisilla voi vatsan tottuminen viedä aikansa ja ei ole vältsisti kyse allergiasta.

Me tosiaan hommattiin se järjestelmäkamera ja nyt on kuvattu ihan hulluna :LOL: :LOL: Ostin myös ulkoisen kovalevyn ihan kuville... Siirsin sit kuvat siihen, niin 10 000kpl oli kuvia, siitä kun jouluna 2005 hommattiin eka digikamera :eek: Tahti vaan yltyy nyt... Sit kaikenlisäks en osaa luopua paperikuvista vaan tilaan kerran kuussa kuvei 150-200kpl ja joo laitan viel albumiinkin, mut kirjoitella en jaksa sentään... Mietin jo et pitäisikö siirtyä niihin kuvakirjoihin mitä saa suoraan tilata. Aika ihania ovat... Olispa vaan aikaa noit kuvii pyöritellä.. No talvel varmaan sit enempi. :)
 
Te olette tehokkaita naisia kirjoittamaan :)

Pikasesti lähinnä merkkiä..

Mä selvisin ajomatkasta!! Olen erittäin ylpeä itsestäni sekä vauvasta, joka huusi vain kerran koko 650km (siis paluumatka) aikana. Very nice. Mies hoiti pellen viran mainiosti ja viihdytti pientä takapenkillä koko matkan :)

Nyt mun pää on ihan sekaisin enkä muista mitään mitä te olette kirjoittaneet.

Ai niin mausteet! Meille taas sanottiin neuvolassa, että lapsille saa ehdottomasti antaa mausteita (ei tietty suolaa ei ehkä pippurilla/chilillä yms aloiteta) jo parin viikon jälkeen. Kuulemma esim. persilja, basilika yms on ihan loistavia. Meidän neuvolan tätien mukaan ei ole mitään syytä olla maustamatta vauvan ruokaa. Siis tässä alussa se on varmaan eri juttu, kun ne vasta totuttelee syömään...

Nyt nukkuun etten nukahda koneen päälle... :)
 
Pakko hehkuttaa... Juusolle puhkesi eka hammas!!! :D Alhaalle eteen tuli. Eikä poika edes ole kiukutellut ja itkenyt entistä enemmän... Katselin varsin Juuson suuhun tässä yhtenä päivä ja näin, että alaikenet on ihan turvoksissa... Sit tänään ihan sattumalta näin, että pienen pieni hampaan alkuhan se sieltä pilkottaa... Olin ihan että what! :eek:

Mahallaan nukuttamisesta: Meillä Juuso on nukkunut pelkästään mahallaan siitä lähtien kun oppi niin kunnolla kääntymään eli kohta jo 3 kuukautta. Kuulin jostain, että siitä ei ole haittaa, jos vauva itse mahalleen kääntyy... Mitenpä sitä vahdit kokoajan, ettei menisi mahalleen, jos jo itse osaa kääntyä. Eikä meillä Juuso edes halua nukkua selällään tai kyljellään vaan heti menee masulleen, kun sänkyyn laittaa. Toki käy aina välillä selällään, kun pyörii sängyssä.

Tosiaan, Juuso kun on nyt ruvennut menemään pyörimällä eteenpäin eli masulle-selälleen-masulle-selälleen ja sitä rataa niin meinasipa poika tippua eilen sohvalta. Juuso oli meidän vuodesohvalla pötköllään (siis tooosi kaukana reunasta). Mä istuin tietokoneella samassa huoneessa (joo, kauhee äiti :ashamed: ) ja mies oli käymässä keittiössä... Mies tuli takas olohuoneeseen ja yhtäkkiä juoksi sohvanluo ja huusi samalla jotain... Käänsin selän ja näin miten mies sai just otteen Juusosta, joka oli putoamassa lattialle. Olipa kyllä huono omatunto, kun itse vaan istuin koneella ja jos mies ei olis tullu paikalle niin Juuso olis tippunu lattialle... Kunnon huonoäiti - fiilis. :ashamed:

Mä en jotenkin osaa olla "liian hysteerinen" ton kanssa, että joku koskisi Juusoa ns. likaisilla käsillä. Ei meillä koskaan vieraat pese käsiään (taino, tietyt pesee) kun tulevat ja koskevat Juusoon. Toki tupakoitsijoiden toivon ainakin pesevän kätensä. Itse kyllä pesen kädet, kun tulen kotiin ja kosken Juusoon. Kaupassa onneksi ihmiset tyytyy ihastelemaan poikaa, etteivät koske häneen. Mielestäni menee liian hygieniseksi, jos jatkuvasti kaikki kuuraa käsiään tms. kun koskevat poikaan. Mä olen tarkoituksella antanut Juusolle esim. leluja jotka on olleet lattialla (kotona) enkä ole niitä pessyt. Vastustuskyky vain paranee. :) En tiedä onko tuolla osuutta asiaan, kun Juuso ei ole vielä kertaakaan sairastellut. Toivottavasti pysyykin terveenä.

Tinttu & Juuso 5kk 3vko (pian jo ½ vuotta!!! :eek: )
 
pur
SOIKKU http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?navi_id=272 tuolt ainaki löytyy hyvii sidontavinkkejä. mul ainaki tuli tilaamani liinan mukana semmoset ohjeetkin ja mä oon ite käyttäny budha asentoo tytöl kun on naama menosuuntaan. Vähän hassultahan se asento siinäki tuntuu mut tyttö on tyytyväinen eikä ainakaa varmasti dselkä mee

MILLA Puree joo, alusta asti on ajoittain purrut ja vielä sitten nykäsee päätään taakse että tissi oikeen venyy. Ai että se sattuu. Mä oon liittäny se siihen et vauva jotenki niinku lypsää et joko ei tuu tarpeeks tai muuten tarvii tehy tilausta. Mut saan noi aina loppuu aika pian kun lopetan heti imettämisen kesken ja annan vaan kun syö "nätisti". Aika pian vauvakin huomaamistä syystä syöminen niin ärsyttävästi kekeytetään. nythän se ehkä voisliittyy ikienien sytkyttämiseen se jäystäminen mutsama metodi mulla.
 
Jos nyt sit ehtis laittaa merkkii tännekki. Luettu on taas kaik sivut.

Oli nii kiirus vkl ku oli pojan 7v synyt et koko aika meni leipomiseen ja vieraiden kestitsemiseen. Onneks ne on taas tält erää ohi.

Kyl koko ajan ootetaan et millon Jadenna lähtee oikeest liikkeel ku eteenpäin kyl menee jotenkin oudost ja hitaast mut ei kuitenkaan ryömi tai konttaa vaan jotain silt välilt.

Oli nii pal luettavaa etten muista ees mitä piti kommentoida mihinkin ja mitä piti kirjottaa.
 
Aamue Ostettiin se canonin eos 1000d kamera. Kohtuuhintainen ja hyvä järkkäri tälläisille kuvaamaan opettelioille. Isäntä nuist ymmärtää enempi, sano et se on ihan hyvä hankinta.

Tinttu ei meilläkään mitää ylihygieenikoit olla. Mut tuo käsienpesu on ihan perussettiä... Kaupois käyntien jälkeen jne.. jostain tullessa. Lelut pyörii lattioil ja tutit myös... Mut se onkin kotona!! Eriasia on, juuri vieraat ihmiset tuol liikenteessä ja ihmiset, jotka tulevat käymään. Mun täti tuli eilen ja pyörsi suoraan vessaan. Must oli ihana, kun oli ihan automaattist, ne viel tuli sairaalast katsomast mun isää, joten olisin ollu ihan :eek: :eek: jollei olis tajunneet! Meillä koira ja itseasias 4 kissaa joist kaks anopin, niin et eipä sitä edes voi olla ylihygieenikko... Hee hulluks tulis. :D

Mitähän tänään... Ihan tylsää kun sataa. Tosi harmaata!
Kivaa viikkoa kaikille!
 
pur
LIIKKEELLE LÄHTÖ meillä varmaan on tapahtunu joku taantuminen kun neiti on ährännyt suunnilleen syntymästä asti eikä tietenkää oo onnistunu ni nyt sitten on lopettanu yrittämisen :/ . Mahallaan kun on alkaa samantien vaan huuttaa kädet ja jalat yläviistoon suunnattuna ja sitten rentouttaa kroppansa laskee posken maahan ja alkaa tuoijottaa tyhjyyteen ja siis voi olla sitten näin pitkään. Lelut sensijaan on jokin aikaa ollut kinnostsavia ja viihtyy joinain päivinä sitten selällään leikkimatolla roikkuvia leluja irrottelemassa. Edistyst sekin toisaalta meillä kun tyttö suostuu vihdoin makaamaan :LOL:
 
Voi vitsi mikä yö!!Siis nepsu nukku hyvin,mut noi meidän 3v ja 5v ravas meidän huoneessa koko aika,toinen "vaan" 2 kertaa ja toinen varmaan 5 kertaa.Yleensä siis nukkuvat yönsä,eikä heräile.5v oppi eilen ajamaan ilman apurattaita,et se oli ihan innoissaan klo.4.30 lähössä pyöräileen,sano vaan et ei mua enään nukuta :D ihanaa ku oppi,tätä meidän poikaa on jotenki "hävettänyt" ajaa apurattailla,en kyl tiiä miks!!oiskohan ku noi isot siskotkin osas ajaa ilman,mut siis meni varmaan 20min. niin poika hiffas idean,tosi nopeesti,halu oli kova oppia :)

Meillä kans on nepsu mennyt just tuollain selältä-mahalle-tyylillään :D mut nyt pari päivää ku ollaan oltu lattialla niin on ollu tosi laiska kääntyymään,vaikka osaakin homman,onkohan ihan normaalia?mä heti kuvittelen taas kaikkee..ja siis ku mahallaankin on niin kova yritys eteenpäin..mut toi kääntyminen..on tämä ihanaa ressata kaikesta :headwall:

Ihanaa mun sisko perheineen tulee tänne joko huomenna tai keskiviikkona!Sitten näitä muksuja onki 9 kappaletta :D on siinä vilinää ja tohinaa taas,lapset nauttii toistensa seurasta,isommat (9v) lähettelivät koko talven viestejä "ikävä on"!Ihania!

nyt ulos :wave:

hemuliina
 
pur
Mä en oo törmännykkää tommosiin LÄPPIJÖIHIN vaik en kyl tiiä pistäsinkö sen kummemmin pahaks kuu sitäkään et ängetään naaman kans siihen lirkuttelemaan, eikä yhtään huomioda et mulla lapsen idillä on asiat kesken ja ehkä haluan ne hoitaa ihan tavallisesti vaan. Källä mä ite pesen ihan normisti käsiä vessas käynnin ja ruoan kans touhutes yms. perus mut en kyl mitenkää erityisesti oo siihen kiinnittäny huomioo vauvan tulon yhteydes. tytön käsiä huuhtelen juoksevan veden alla kun siihen on tarvetta ja meijän huushollis saa jatkuvasti olla kaikenmaailman karvaa ja nöyhtää olla kaivamas sen käsist jatkuvasti kun tolla koirallakki tuli remonttistressin takii ylimääränen karvan lähö (semmonen pelko mulla on et tyttö viel tukehtuu siihen karvaan ja se ei montaa tunti auta kun imuroi, huoh). Uskoisin et täällä remontin, reissujen ja ihan perus maalaistalon lattialla eläjän baktreeritoleranssi on jo melkonen. Olen mä sitä ajatellu mut kaikelta on kuitenki mahdoton meillä välttyä ja pitää sit vaan toivoo ettei mitään tule ja jos tulee niin sitten eletään sen mukaan.
 
Hyppykiikku ostettu valmiiksi :D Meillä on kääntynyt mahalleen jo pari kuukautta, mutta siihen se jääkin yritys kova lähteä liikkeelle,mutta hermot menee kun ei pääse. Tempperamenttikin on löytynyt. Suuttuu jos vaikka joku lelu otetaan pois mihin on juuri keskittynyt.
Käsiä vois kyllä pestä enemmän. Onhan vähän jäänyt puutteelliseksi. Meillä kanssa eläimiä paljon ja lasten lääkäri sanoi että anna imeskellä vaan kaikkea mahollista niin vastustus kyky lisääntyy.

Mahalleen nukuttamisesta. Nukkuisi tosi hyvin mahallen, mutta en ole uskaltanut antaa kätkytkuoleman pelossa... Mutta tuolla taisi jo tullakin, että uskaltaisi antaa. Helpottais kyllä meitin elämää kummasti. Mielipiteitä kaipaisin tästä asiasta???
 
Lääppijät ja hygieenisyys: Aika harvoin kukaan ulkopuolinen tulee lääppimään missään kaupassa, lähinnä joku saattaa kauempaa hymyillä, mutta enpä taida muistaa kertaakaan, että kukaan olisi koskenut. Itse olin ekan 3 kuukauden ajan aika tarkka tuosta käsien pesusta, eli vaadin kyllä käsipesua kun meille tuli kylään, olipa meillä vinkkinä käsidesikin tuossa ulko-ovella :D Mutta nyt kun puoli vuotta tulee ens viikolla täyteen, niin ei sitä enää viitsi niin tarkkana olla. Eli vieraat saa koskea -jos terveitä ovat- pesemättä käsiään poikaan, mutta itse pesen käteni aina kotiin tullessani. Mut kotona on lelut tuossa lattialla ja on niihin vauvakaveritkin koskeneet ja tunkeneet suuhunsa, enkä mä niitä ole sen jälkeen pessyt. Pikku hiljaa saa alkaa tulla bakteereja keholle, että vähän tottuu niihinkin :)

Matmalle kovasti jaksuja, on teilläkin ollut rankka alkuvuosi!

Me oltiin lauantaina mun isän luona kyläilemässä ja mä sain siellä jonkun sortin rintakipukohtauksen ja se oli niin kova ja pelottava, että piti ambulanssi soittaa. Olin menettämässä tajuntaani ja olin ihan kylmän hikinen ja tuskat oli verrattavissa synnytykseen. Kipu meni itsessään ohi reilussa puolessa tunnissa, eli sinä aikana kun ne ambulanssimiehet oli paikalla, joten eivät vieneet mua sairaalaan pillit vinkuen. Tuli muuten paikalle 2 ambulanssia ja yks paloauto, eli oikein kunnon suurhälytys :LOL: :headwall: Otettiin sydänkäyrää ja kaikkea mahdollista, ja ei mitään hälyyttävää ollut niissä. No joo, siitä sitten käytiin sairaalassa vielä lääkärin puheilla ja päästi kotiin ja käski tarkailla syömisiä jos oli vaikka närästystä :eek: Itse olisin taipuvainen ajattelemaan tuota sappikohtauksena, mutta tiedä häntä nyt sitten. Illalla sitten varmaan stressireaktiona oksensin mahani tyhjäksi, ja tietty muutenkin se päivä meni siinä horroksessa ja eilinenkin vielä jossain määrin vaikka olo olikin jo kohtuu hyvä. Varmaan, jos vielä uusii, on edessä sitten tutkimuksia enemmän. Mut kyllä pelästytti ihan hirveästi ja samalla oli hirmuinen huoli pojasta, ettei vaan imetys pääty tuohon ja että muutenkin saa ruokaa. Mut nyt näyttäisi kaikki olevan hyvin.

Mut nyt täytyy syödä itse kun poika nukkuu...
 
Niiskunenä varmaan säikäytti!

:hug: kaikille tarvitseville!

Pikasesti luin ja en jaksa kommentoida :ashamed: Hirveä olo! Mies järkkäs sitten yllärijuhlat lauantaiksi. Oli kivat, oli kutsunnu mun siskon ja kavereita, tilannut kakun ja hommannut pikkunaposteltavaa. Niin ja paljon boolia ja juomista. Ei niin paha mitä pelkäsin, rentoa olemista meillä ja sitten baariin. Ilmakin oli mitä loistavin. Aluksi hirvitti kun pien oli anopilla hoidossa mut teki superhyvää rentoutua. Eilen oli sitten niin väsynnyt olo ja sitä ei helpottanut se että 3v alkoi oksentelemaan viideltä viime yönä. Onneksi sillä on nyt hyvä olo. Silmät ristissä tuli hoidettua. Ja mies lupasi mulle irlannin matkan :) Käynnyt siellä aikoinani ja rakastuin täysin paikkaan. Nyt vaan metsästämään hyvää ajankohtaa reissulle.

Aloin antamaan lihaa pojalle ja sehän menee niin hyvin alas. Onko kellään muulla ongelmia vauvan syömisen kanssa. Tai siin kun vieläkin "imee" lusikasta sitä ruokaa. Kuitenkin pari kk olla harjoiteltu eikä vielläkään avaa sitä suuta kunnolla.

Mutta nyt huilailemaan, veto on viellä ihan poissa :) ...no itseaiheutettua :)
 
Keltamo, kiva että oli hyvät juhlat ja pääsit rentoutumaan! Meillä on kanssa tuota samaa imemistä lusikasta, eli ei varsinaisesti syö sitä ruokaa vaan imee saman tyyppisesti kuin rintaakin. Paitsi että nyt on alkanyt myös puremaan siitä lusikasta :) Kai tuo ajan kanssa korjaantuu, tai jos jollain on siihen vinkkiä, niin apuja otetaan aina vastaan...
 
Millla: Meillä tyttö puri kans tissiä, sitä kesti noin 3 viikkoa kun aina välillä puraisi (ilman hampaita)... oltiin tuolloin mökillä joten en päässyt lukemaan imetystukilistan sivuilta aiheesta. Muistan, että siellä on osuus joka koskee tuota jos kiinnostaa. Nyt ei tyttö enää pure, loppui ihan itsekseen (hampaitakaan ei ole näkyvissä joten en tiedä oliko se syynä).

Matma: Hienoa, että teillä voidaan jo paremmin ja Viljan masu on jo tottunut kiinteisiin! Joku jo vastasikin, että allergiat voi ilmetä myös masuvaivoina. Meillä nuo kaksi vanhempaa lasta ovat molemmat olleet suolisto-oireisia (esikoisella pahimmillaan sisäistä verenvuotoa, olikin vaikeasti moniallerginen ja lähes kaikesta tuli oireita kun suoli oli niin rikki ja kakkosella syöksyoksentelua). Nyt näyttää siltä, että tämä kuopuskin on herkkä jollekin (ainakin minun syömälle kalalle reagoi).. Minäkin tietysti toivon, että meilläkin olisi kyseessä joku vaihe kun suolisto totuttelee.

Käsien pesu: Minäkin olin tarkkana ekat 3 kk kun tuli tuttuja kylään ja tietty perusjuttuna edelleen (ja aina) et kaikki pesee kädet kun tulee kotiin jostain tai on tehnyt jotain esim. muovaillut =).

:hug: kaikille sairastelijoille ja väsyneille!

Tänään annettiin toka teelusikallinen päärynää tytölle =).. ihan tohkeissaan oli taas. Rattaistakin otin nyt kovan kopan pois ja normaali ratasosa on käytössä ja selkänoja siinä aavistuksen kallellaan. Tuntui viihtyvän rattaissa hetken pidempään kävelymatkalla :LOL:. Loppumatka menikin sitten liinassa.

Tyttö on nyt nukkunut peräti 50 min päiväunia :eek:... mitäs mitäs.. monta päivää on mennyt 20-30 min päikkäreillä.

Kahvin tuoksu kutsuu =)

Fiiu ja tyttö :heart:
 

Yhteistyössä