Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

pur
nyt ei millään jaksa ees kahlata näit kun oon ollu tietokoneen ulottumattomis hetken keikalla....

Mut siis nyt perjantai illan kunniaks arvauksia kehiin. Tytöö karjuu ja nyyhkyttää tuskasesti hikipäässä puuskittain. On pari pv välil aivastellu välil yskiny ihan kevyesti, ei siis paljoo, lämpö 37,09 normisti alle 37. Puklailee hiukan tavallista enemmän mut siis ei oksentele. Mä oon ihan ihmeissäni nyt sitten väsytti ittensä edellisel puuskal. Ja ei jotenki vaikuta vatsan väänteilt nyt vaik aikasmmin päiväl oli kyl ja kakkaki tuli aamul. Voiskohan olla flussa tulos vaa? kuulostaako kellekkää tultulta? :attn:
 
Heippa! Meitin neitin 5kk mitat: 7620kg ja 65,6cm pitkä! Minä hölömö oon antanut puoli purkkia kasvista ja puoli purkkia hedelmä/marjaa eli purkin päivässä soseita plus aamu velli ja iltapuuro niin tuli nuhteita. Eli annan liian vähän ruokaa kun korvike vauvojen pitäisi saada jo purkki kerrallaan. :eek: Lihat ja kaikki puurot kehiin ja enemmän vaan niin kuulema alkaa maitokin menemään paremmin. Eli olen syöttänyt lasta liian vähän :(

Kävin vaan kommentoimassa. Nyt kukemaan teitin muitten juttuja!
Memsku ja Helmi !
 
PUR: Voisiko olla hampaat tulossa? Onko jokin kohta ikenestä erillainen? Ei välttämättä tunnu hammas heti siinä ei meillä ainakaan mutta ajoittain jokin iän kohta tuntuu sellaselta oudolta ja välillä punoittaa enemmän, silloin on yleensä ien hieronta ja päälle oon laittanu puududegeeliä, (mitä ei kyl suomesta saa) niin sillä on rauhoittanu meillä tilannetta.

MEMSKU: En usko että oot syöttäny liian vähän, teillä vaan aktiivinen tyttö kuluttaa enemmän ja ihan normiltahan toi kasvu näyttää, meillä syödään saman verran, mut painetaan paljon enemmän.

Toukka
 
Toukka: Voisikohan olla noin. vähän kyllä ihmettelinkin kun kasvaa kuitenkin ihan hyvin. Mutta joo saarnasi, että maitoa menisi enemmän jos syöttäisin enemmän soseitakin. Häh! Eikös maitoa mene vähemmän jos soseet lisääntyy? Toukka mennäänkö teillä korvikkeilla vai imetätkö?

Memsku
 
Paino kontrolissa käyty,uusi lukema 6500g.Ihan hyvin oli sitten viikossa tullut painoa lisää(6120g).Ja pipo oli 41cm.Jos labello viitsit niin saa laittaa etusivulle lisäks :D

Mulla on taas vaihteeks selkä ja hartiat ihan jumissa,kävin sillon maanantaina hierojalla,pakko pian mennä kyllä uudestaan.Onko teillä muilla hartiat jumissa ollenkaan?Pitäs kyl käydä jonki aikaa ihan säännöllisesti,et alkais helpottaan..

nyt mä lähen telkun ääreen,en varmaankaan jaksa kauaa kattoa,tänään onki herätty jo heti 6 jälkeen..

hemuliina

 
Mae
nyt vaan pikapikaa, pitää lähteä pullojen pesuun yötä varten...
Meillä on nyt "maitona" neocate, katsotaan rupeaako sillä helpottamaan. Ja tänään melkein jo käännyttiin :D

Oliskohan herralle hampaitakin alas tulossa kun ikenessä mustelma, vai onko vaan kolauttanut jollain lelulla.

Mae ja Joona
 
pur
mä kävin kattoo fbssä noita kuvia vähän ja kylläpä se on KUUMEEn poika kehittynyt! Mä ihan riemastuin täällä kun toinen jo niin aktiivinen on. Jokelteleeko se sun poika paljon vai keskittyykö tuohan liikkumiseen vaan? Sehän tosiaan ihan iso poika sulla jo =) =) ihana.

Mä olin joo tosiaan tossa pari pv keikalla ja tyttö olimukana silleen et sen kummitus hoiteli sitä ja mä kävin vaan neljän tunnin välein syöttää. Tokan pvn iltana kun olin ajamassa tekeen tytölle iltapuuhia niin meinas ihan itku päästä kun kerkes tuleen jo niin ikävä pientä. Ei pienellä mikään hätänä siellä ollu, tyttö tuntuu olevan parhaimmillaan sillon kun on vieraita asioita ympärillä. No eilen sitten ku tultiin kotiin ja isikin lähti hoitamaan yhtä asiaa niin alko se vaikerrus. Voi että. Tänään kuitenki ollu normi hyvätuulinen ja lattialla turhautuva oma ittensä =) . Ehkä se oli kuiten vaa reissu väsymystä, niinhän se ainakin vanhempien lasten kanssa kai menee et kaikki jännitys ja muu purkaituu sitten kotona tutussa ja turvallisessa tilassa tuttuun ja turvalliseen syliin. Äidin osa....
Joo mut jos mua aikasemmin jännitti se elokuinen keikka niin nyt se vasta jännittääki. Mä oli työs jo parissa päivässä fyysisesti niin romuna ja henkisesti sitten tää äitiyden tuoma ahdinko lapsen jättämisestä huoh. se keikka kestää pitkällä pvllä kuitenki ainaki vkon. iik. tekis melkeen mieli peruu se. No mut et ei nyt ihan valitukseks menis niin kyllä mä työn teosta nautinki ja olihan tää kyllä ihan tervetullutta vaihtelua vauva-arkeen ja lisäksi nyt on pientä taskurahaa niin raaskin taas ostaa itelleni vitamiinit ja etelänhetelmät kun ei niihin päivärahasta jää enkä kehtaa miehen rahoilla sellasiin omiin ekstroihin laittaa vaikka se kyllä antais, ei vaan luonne anna periks mulla.

Tällasta tällä krt
Pur ja Pihla 5kk
 
Heippa hei!

Pur mulle tuli kans mieleen et oisko hampaita tulossa? Meidän neuvolatätskyn kans oli juttua että hampaat oireilee just niin että tulee yhtäkkisiä selittämättömiä itkunpuuskia ja usein myös vauvan nukkuessa herää kovaan itkuun.. Toinen on tietty korvat. Mut hampaiden tuloon littyy kans useesti pieni lämpöily.

Memsku mä annan kans puolikkaita tai 2/3 purkkeja kerrallaan ja päivällä peruna/kasvis/lihasosetta ja illalla hedelmää. Aamuin/illoin velliä. Eli siis saman määrän suurinpiirtein kun säkin, eikä oo kyllä tullu mieleenkään et ois liian vähän kun poika on kuitenkin tyytyväinen :eek: . Ja painoahan meijän poitsulla oli nyt kun sairaalassa käytiin 10kg ja rapiat. Höh, aika hölmöä.

Seranzu niistä mausteista kun oli juttua, niin mulle neuvolassa sanottiin että näin pienelle ei sais siks antaa vielä mausteita kun pitäis ensin totutella perusmakuihin. Vasta siinä vähän alle vuoden ikäisenä vois totuttaa samaan ruokaan/mausteisiin kuin aikuisetkin. En mäkään kyllä usko että niistä mausteista mitään haittaakaan ois mut mut.. Siks mä ihmettelin miks mausteita on vauvan valmisruuissa. Suola on tietenkin ihan selvä asia ettei sitä lisätä. Nää on varmaan taas niitä juttuja et eri paikoissa suositellaan eri tavalla..

Ai niin, moniko on jo istuttanut vauvaa? Eikös täs lähemmäs 6-kuisena sais jo pikkuhiljaa vähän treenailla? Meillä poika punnertaa jo niin kovasti pystyasentoon sylissäkin ettei enää viihdy kyllä yhtään puolimakaavassa asennossa...

Täällä poika päikyillä ja äippä notkuu koneella.. Jos tsekkais ton FB:n vielä aikansa kuluksi =).

T.R+P 5kk ja risat
 
pur: toi meidän poika keskittyy enimmäkseen tuohon liikkumiseen. Ajoittain jotain juttelee, mutta kohtalaisen hiljainen kaveri kuitenkin, paljon naureskelee kyllä. Käsistään on kanssa varmaan kömpelömpi kuin moni muu helmikuinen. Kauhea hinku sillä on ihan pienestä asti ollut liikkeelle ja tosi hyvin on aina viihtynyt lattialla. 4kk neuvolassa lääkäri arvioi tuon liikkumisen olevan n. 6kk vanhan tasolla. Suojeluheijasteet löytyi jo, eteen tuli tosi vahvasti, sivuille hieman heikommin. Mutta hauskahan tuota on seurailla, kun kehittyy hirmusta vauhtia ja kova touhu on koko ajan päällä. :heart: :heart: :heart: Tosin välillä voisi äitiä armahtaa ja hidastaa hetkeksi. =)

TOUKAN Rasmus on kyllä tosi hyvän kokoinen poika. :heart:

Mae: toivottavasti tuo neocate sopii Joonalle. Meillä edelleen mennään imetyksellä, enkä ole saanut aikaiseksi viedä B-todistusta kelaan, joten en ole vielä ostanut ja kokeillut ton almironin sopivuutta Konstalle.

Memsku: musta toi ohje kuulostaa jotenkin hassulta. Luulisi ettei 5kk vanhalla ole mikään kiire lisätä kiinteitä, kun eihän niitä ole välttämättä edes aloitettu. :eek: Tuskinpa teidän tyttö ainakaan nälässä on ollut.

Mutta nyt tuo lomansa aloittanut krapulainen mies ylös sohvalta ja mun vanhempien kanssa saunomaan ja uimaan. =)

Kuume ja Konsta 4.5kk
 
:hug: Matmalle ja kaikille masuvaivaisten äideille ja muuten vaan väsyneille :hug:

Pur: meillä on just tuollaista, itketty taas koko päivä |O |O

Eilen lääkäri sanoi, että hampaita pukkaa alhaalla eteen, niin että ihan varmaan on meillä siitä kyse. Aivan raivoisana työntää kaikkea suuhunsa, myös lusikkaa, kun syötän.

Sadee: siis mulle ei oo tullut mitään emailia siitä verkkohärpäkkeestä :eek: Ei siis mitään ilmoitusta. Tosi kiva, mä löysin sen saitin ja jään tietty ilman :kieh:

Unikeko: se on just se sama kirja!

Meillä oli nyt 5kk se imetettyjen painonotkahdus, mistä joku täällä mainitsi. Tai siis paino oli noussut kuukaudessa kyllä 400g, mutta aiemmin on noussut n. 900g kuussa. Lääkäri oli kyllä ihan tyytyväinen, sanoi vain, että kun tyttö on motorisesti niin aktiivinen eikä vielä syö kunnolla kiinteitä, niin on normaalia, että painonnousu hidastuu. Mutta kun Greta syö myös rintaa paljon vähemmän kuin aiemmin :/ Oon aatellut, että tää kuumuus vie ruokahalun, mutta voishan se olla myös nuo hampaat. Pituutta sen sijaan oli tullut peräti 3cm, kun tähän saakka vain 2cm kuussa. Mukavan pullukahan Greta on yhä, ettei siinä mitään :heart:

Yöllä on nukuttu taas 6-7 tuntia putkeen, onneksi. Tai välillä 4-5 tuntia, mutta ei sentään 2-3 tunnin välein, niin paitsi tuosta aamuyöstä. Mutta palasi nuo yöunet vasta, kun annettiin kiinteitä illalla. Nyt annan lounalla ja illallisella ensin minestrinaa, sitten jälkkäriksi päärynää, josta tykkääkin tosi paljon.
Mutta olen kyllä positiivisesti yllättynyt siitä, kuinka halukkaasti syö tuota minestrinaakin. Tosin niin vähän, että kyllä sitä tissiä aletaan sitten vaikertaa jo puolen tunnin kuluttua, mutta ehkä enemmänkin tavan vuoksi ? Kun lääkäri käski oottaa aina tunnin ennen kuin annan rintaa, niin joudun keksimään kauheet temppuilut, että unohtuu tissin kaipuu ja jaksaa oottaa sen tunnin

Eilen mentiin kahestaan autolla ostoskeskukseen, tuli vähän tuhlattua... :whistle: En viittinyt miehelle ees sanoa, että paljonko, koska mulla ei ole purin ongelmaa, vaan kulutan aika lailla ongelmitta miehen rahoja :ashamed: No oma tili alkaa olla aika surullisessa kunnossa, ja kun sieltä menee opintolainakin, niin noiden mun nettiostosten jälkeen en ole viittinyt oikein käyttää omia rahoja. Tosin meillä ei muutenkaan ole "omia rahoja", vaan meillä on yhteinen tili Italiassa, sieltä maksetaan kaikki päivittäisjutut, sitten Suomen tililtäni olen maksanut omia juttujani mahd. paljon, mutta kun nyt en ole tehnyt töitä eikä mulla ole äippärahaa tai mitään, niin on hyvä juttu, että mies paiskii töitä munkin edestä :D

Mutta löysin ihania vaatteita Gretalle myös ensi vuodeksi, mä siis ostan alesta myös noita suurempia kokoja, jotenkin ärsyttää ostaa mitään täyshintaisena, kun ne kerran aleen tulee sitten ennen pitkää kuitenkin. Ja sitten ostin uusia kuvakirjoja, joita ollaan ehditty jo tutkailla. Kun Greta turhautuu ryömimisyrityksiin lattialla (kieriminen jäi, nyt yritetään vaan möngertää eteenpäin, mutta ei ole kuin parikytsenttiä vasta edetty, onko kellään vinkkiä kuinka auttaa ryömimisessä, kun on liukas ja kova terracotta-lattia? ja alkaa itkeskellä, otan syliin ja kattellaan kirjaa, unohtuu nuo ikenien kutinatkin, onneksi.

Joo, tuli taas romaani ja ois pitänyt kommentoida vaikka mitä, mutta aina unohtuu, on mun aivot aika siivilä nykyään...

Tv. Lentis ja Greta 5kk :heart:
 
jestas ku oli taas tekstiä!
tarkistakaa kasvulista siellä on varmasti nyt mokia,kun oli paljon päivitettävää ja mun vihko oli ihan ylisekava :attn:

nyt pikana vaan taas,jasmin just heräs ja on TAAS kiukkunen ku ampiainen.

jeja me myös pelkällä imetyksellä vielä! ainakin nyt heinäkuu loppuun näin.

taaperot onnea mukavista ultrauutisista! :flower:

:hug: tarvitseville!

mä jotenkin meinaan tippua nyt kärryiltä tässä palstailussa, tai en saa luettua ja päivitettyä koskaan yhtäaikaa ni kasaantuu nuo,so sorgen.

meillä jasmin osaa nyt kääntyä molemmin päin, en vaan oo sattunut kertaakaan näkemään kun kääntyy vatsalta selälleen,mut salaa niin tekee ja silleen aina kierii johonkin sohvan alle jumiin. myös peruuttaa jonkun verran. väärä suunta!! :LOL:

mutta nyt se on taas juostava

labello ja jasmin 4kk+
 
taaperot Onnea toisesta pojasta! :heart:

Paradies meil Miro nukahtaa n.21-22 ja herää yöl pari kertaa.Meil herätään sillo ku esikko herää! :LOL: Se tapahtuu n.6.30-7.30

Rosinante Hyvä että poika on jo terveempi ja onnea hampaista!! :flower:

Keltamo Onnea! :flower:

matma Onnea Vilajlle mönkimisestä! :flower: :heart:

Turvaistuin Tilattiin esikoisel uus istuin ja Miro saa hänen vanhan istuimen!

Jonniina Onnea kouluun pääsystä! :flower:


Tääl pidetään nyt taukoa soseista!Miro on maistellu perunaa,porkkanaa ja päärynää!Kädessä ja naamassa pientä ihottumaa ja masuvaivojakin on! Mikä mahtais ol seuraava sose mitä kannattais kokeil?! Niin ja luumuakin on saannu ku masu ei oikeen toimi!

Miro kyl nukkuu päikkärei miten sattuu!!Välil koko päivän aikana nukkuu 2h ja sit taas yks päivä nukku 6h yhteensä! :whistle:

Nyt mun on pakko purkautuu ja kunnolla!!! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
Mun isä soitti äsken(ei olla kauheen hyvis väleis) Pyysi meitä käymään hänen luonaan(On nähnyt Miron pari kertaa)sanoin sit et meillekin vois tul,mut ei voi ku se maksaa!!! :kieh: :kieh: Ja täytyy kuulemma säästää ku hän lähtee syksyl Englantiin pariks viikkoo!!!!Mut ei oo varaa tul kattomaan lastenlapsiaan!! :kieh: :kieh:

huh,vähän helpotti!!

Ihana ilma,aurinko paistaa ja vettä sataa! B)

Surullinen tyyppien äippä ja Miro (ens viikolla 6kk :heart: )
 
Glow
Hei, mäkään en oo saanu mitään ilmotusta siitä BABY SAFE FEEDERISTÄ, olikos se joku sininenonni vai mikä mistä tilasin kun toisesta paikasta oli loppu. Tuli meiliin vaan vahvistus tilauksesta ja että "käsittelemme mahd.pian ja lasku tulossa". Laitoin tänään sinne postia että koskahan se lasku tulee? Voisivat ilmoitella jos onki tuote loppunut!
Mut hei, jokohan tää linkki oli, täälläkin näköjään on; http://www.vauvapop.fi/naytatuotteet.php?lTuoteRyhmaTunniste=83

Meillä oli ihana päivä! Onnin kummilla on uima-allas pihalla. Lilluttiin siellä Onninkans =) Onni ihan onnessaan.
Vähänkö peläsyin kun ampiainen pisti tänään eka kerran eläessäni mua! :eek: otin aurinkoa kotona aamulla ja olin käärässy housunpuntit ylös, amppari oli menny vissii sillo housuihin kun myöhemmin "joku" pisti mua reiteen ihan kunnolla. Äkkiä housut pois ja ampiainenhan sieltä tuli :kieh: ja äkkiä mies hätiin pelastamaan minut :LOL:
Tuli mieleen et pitää ottaa joku allergialääke varoiks, mutta enpähän sittenkään ottanut kun olen raskaana! Noh, pistin vähän kortisonirasvaa ja ei se pistokohta ole enää paha.

:hug: kaikille sitä tarvitseville :flower:
 
Tyyppien äippä, :hug: Jotkut miehet ei vaan oo kosketuksissa tunteisiinsa eivätkä tajua myöskään, että miltä tuollainen tuntuu muista. Se on kyllä hänen vahinkonsa, ja voipi hyvinkin katuakin vielä sitä, ettei älynnyt nauttia lapsenlapsista silloin, kun olivat pieniä.

Labello,
no hätä!Älä ota stressiä tuosta päivityksestä, on sulla tekemistä muutenkin :hug:

Greta söi nyt illalla tosi åaljon sörsseliä ja päärynää olisi vetäissyt varmaan koko purkin, mutta uskalsin antaa vaan kolmasosan. Kerta kerralla syö aina vaan enemmän.

Auts, mun rinnat on taas vaihteeksi koko ajan pinkeet, on vähentänyt tuota imemistä oikein tosi paljon tuon sörsselin myötä. Jo noiden yösyömisten väheneminen sai rinnat koviksi ja nyt vielä päivälläkin... Toivottavasti ei nyt lopu multa maidontulo, kun tuntuu, etä imetän niin kauheen vähän. :/
 
MEMSKU Meillä mennään korvikkeella, yhteensä saa sitä (vielä nan1) 400ml vrk + 150ml velliä + 1dl puuroa ja sitten ne puol purkkii kasvis- ja hedelmäsosetta. Lämpimänä päivänä mehua tai vettä tai smootieta. Ja jotenki mun on vaikee kuvitella et pieneen masuun mahtuu silloin enemmän maitoa kun antaa enemmän sosetta.... tai no joo kyllähän se mahalaukku sit venyy perässä mut ei varmaan oo ihan aiheellista, suosittelen ihan antamaan ruokaa äidin vaistolla! Ihan mielenkiinnosta imetetäänkö teillä?

Toukka

SÖTNÖS Laitko mulle vähän ruokaohjetta/ reseptiä kananmunasta ja avocadosta ja jokin muukin kiva ois ihan hyvää vaihtelua meille, jos vaan jaksat. tulee muuten vaan syötetty bataattia ja porkkanaa ym ns näitä tavallisia. Toi sun juttusi silloin siitä ruuasta oli varsin mielenkiintoinen!
 
Sitten viel sellanen juttu, kun oltiin ny juhlissa niin taas joku täysin vieras naikkonen asteli pokkana sylissä istuvan vauvan eteen ja otti sit kädestä kiinni ja lähti juttelee sille! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: Olin jotenki niin pöllämisyny etää en älynny tehä mitään, jälkikäteen teki mieli vetää turpiin! :kieh: :kieh: :kieh: |O |O |O |O |O |O Ei tulisi pieneen mieleenkään mennä ottamaan vierasta vauvaa keksellä juhlia kädestä kiinni HALOO! Koskakohan se on viimeks pessy kätensä? Ja meien potsulla oli muutenki jo paljon siedättelemistä kuoli paljon vieraita ihmisii ja melua niin säikähtihän se kun sen henkilökohtaiseen tilaa tunkeututtiin en mäkään mee ottaa vierasta ihmista juhlissa kädestä kiinni en ees aikusta silloin ku olin sinkkuna!!!! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
Onko muilla ollu tällästä mitä ootte tehny?
Toukka taas....
 
Toukka Meil o kans pari kertaa mummelit kaupassa tullu silittelemään Miroa ja just ottanu kädest kiinni ja lirkutellu siin!En mä kans oikeen tykkää!Ihastella saa mutta ei ny ihan kiinni tarvi käydä! Mä oon vaan sit hymyilly siin ja kiristelly hampaita,ku ei oikeen kehtaa mitään sanoa!
 
Tuohon piti vielä sanoa että vaikka en ole mikään erityisen pöpökammoinen mutta nykyään on tautii jos toista liikkeellä niin jo senkin takii toivoisin että vieraat pitää näppinsä erossa, mies suositteli aivastusta :D mut tarviis jonkun paremman keinon!
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!!!

viime vierailusta onkin vierähtänyt jo aikaa, tais olla helmikuun lopulla.
pikaisesti lukasin ylläolevia tekstejä ja tutut nimimerkit täällä edelleen kasassa. hieno homma :)

Joku onnellinen siellä odotti jo seuraavaa. wau! ja onnea!

Joko kaikki antaa kiinteitä? Meillä Remu (Väinö Elias) pelkällä rintamaidolla ja kiinteiden antamista vasta suunnitellaan. Remulla ikää 4kk 3 viikkoa. On ollut kaikin puolin helppo vauva. Paljon on ollut helpompaa kun ikinä osasin kuvitella. Tähän mennessä on neljä kertaa itkenyt niin tosissaan etten oikein tiennyt mikä oli vikana, toden näkösesti otti masusta. siis jotain pientä kitinää saattaa olla päivisin jossain vaiheessa, mutta on päiviä jolloin ei tirauta kertaakaan, paitsi kun imetyksen jälkeen röyhtäyttää niin sillon joskus sitä ahdistaa. johtuukohan mistä?

Remu osaa kääntyä selältä mahalleen, mutta siihen se sitten jääkin. ei meininkiäkään toiseen suuntaa. Annatteko nukkua mahallaan yöllä? ensimmäiset yöt kääntymään oppimisen jälkeen oli mielenkiintosia kun ainakin 30 kertaa käänsin yön aikana takaisin selälleen kätkytkuoleman pelossa...
Remu nukkuu 11 tuntia yöllä putkeen omassa sängyssään ilman heräämisiä, joskus ehkä kerran viikossa imetän yöllä jos ollaan yhtäaikaa hereillä... menee nukkumaan kymmeneltä ja aamulla heräillään yhdeksän aikoihin. silti meinaa olla väsynyt kun oon niin hurahtanut kestovaippoihin, että niitä vaan netistä katselen ja tilailen lähes joka aamu melkein neljään saakka. omaa typeryyttä siis väsyminen. Onko teistä moni kestoilija?
Remu nukkuu päivällä parit vartin unet ja yhdet parin tunnin ja lopun aikaa sitä saa sitten viihdyttää tavalla tai toisella. leikkimatolla voi olla pari tuntia itekseen, mutta nyt kun kääntyminen onnistuu vaan yhteen suuntaan niin vikinää kyllä kuuluu.
Paljon pidän poikaa mukana navetalla kantoliinassa ja nyt olen alkanut miettimään että saako viidenmetrin liinalla ristisidonnassa pitää naama menosuuntaan? vai kärsiikö selkä? manduca minulla on myös, mutta siihen Remu nukahtaa melkein heti. parempi pitää hereillä jotta yöt säilyy hyvinä ja se oikein kiljuu ilosta kun ulkona käppäillään. hyppykiikkua kokeiltiin tänään ekaa kertaa, siis eilen ja se oli menestys. vähän välillä vaan pää retkotti alas kun Remu tuijotteli innoissaan omia varpaitaan. :LOL:

ja vielä näitä kasvu mittoja:
syntymä: 52 cm, 3860 g, pipo 36,5
1kk 56,5cm, 4570g ja 39,1
3kk 63,5, 6480g ja 41,2
4.5kk 67cm, 7830g ja pipo 43,8

t. Soikku :heart: Remu
 
TOUKKA: :attn: Kiitos paljon. Nyt putos meitsin kivi syvämmeltä! Nääs meillä mennään nannilla,vellillä ja puurolla ja määrät on juuri samat kuin teillä. Huoh. Oon niin miettinyt, että sitä maitoo ja sosetta menee liian vähän. mutta eihän sitä meekkään jeah ei tressiä enään tästä asiasta. Et tiedäkkään kuinka tärkeä tämä sun tieto oli mulle. Kiitos :flower:

Vettä sataa! Mälsää. Memsku ja meitin Helmi
 

Yhteistyössä