Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

No niin ja sitten KÄSIEN PESUSTA joo ei meilläkään mitään yli hygieenikkoja olla koira on ja karvoja löytyy tutti huuhdellaan jos tippuu ulkona muuten ei muuta ku katoaan et onks isoimpii karvoi... Mut siis tosiaan nyt oli kyse niistä täysin tuntemattomista ihmisistä jotka lääpivät lupaa kysymättä vauvaa, kaupassa ym. Ajattelin jatkossa ihan sanoo että "käypä pesemässä kädet enne ku kosket!" :kieh:

No joo muuten ihan ok kai, RYTMI TAAS KADONNU, meillä on ollu aika hyvä rytmi ja on ruuan suhteen edelleen, mut päikkärit, nyt nukutaa 30min kerrallan ja ehkä sen 3 x vrk, + 12-13h yöunia ilma heräämisiä, mut silti vauva on ku peppuun ammuttu nalle, kun väsyttää mut ei ei nukuta ja ny sieltä jo taas kutsutaan.....

toukka
 
Nyt meilläkin poju kääntyy selältä vatsalleen! Jostain kumman syystä
on sit unohtanut miten siitä käännytään takas selälleen.

Tosta ruuasta, meillä juodaan nan2 n. 200ml aamulla, päivällä kasvissosetta
n.1-1,5dl, v, iltapv:llä puuroa + hedelmäsosetta
½ purkkia ja iltavelli 200ml. Päivän mittaan tarpeen mukaan nannia
ehkä yht. n. 200-300 ml. Eli päivässa pelkkää maitoa n. 400-700ml
+ mitä ruuan ja puuron seassa on.

Miten muuten jos soseen sekaan heittää pakastemaissia niin voiko sitä
sit pakastaa uudelleen? Tietty joo kuumennan sen ja sit soseeks perunan
kanssa.

jaahans kutsu kajahti.. moi!

iitukka ja veikkavauva 4,5kk
 
Mies nyt sit lähti viikoks töihin! Tai oikeastaan ei oo täysin tietoo et millo tulee kotio! :/ Nyt jo kauhee ikävä!

Tänään annoin Mirol kuningatarsoset,katotaan sopiiko se.Kovasti kyl puklas! :/ On se nyt kyl ikävää jos hänel on jotain allergiaa tai jotain!

Jaahas,pakko palata myöhemmin,ku esikko ravaa tossa,eikä suostu menemään päikyil!! :kieh:

Tyyppien äippä ja Miro 5kk+
 
Heippa taasen!

Täällä vietetty kivaa päivää, miekkonen oli aamupäivän vapaalla ja käytiin kaupungilla kaffeella ja vähän ostoksillakin.. Pojalle löytyi parit lelut ja vaatteita.

Innostuin tuosta hyppykiikusta kun joku siitä mainitsi; katoin netistä että siihen sais jo 4kk:n laittaa....? Ootteko joku jo hyppyyttäneet? Siitä oli myös maininta että painoraja on 12kg, mä aloin heti jo funtsia että miten pitkä käyttöikä sellasella sit ois kun meijän poitsu painaa jo yli 10kg....? Tosi harmi jos se jäis kokonaan väliin, oon "herännyt" tähän asiaan vähän liian myöhään. Siinä tulis niin hyvää jumppaa vauvan jaloille... Vaikka toisaalta neuvolan tädin mukaan paino alkaa siinä 6-kuisena tasaantua että jos sit pysyttäis kauemmin suht saman painoisena eikä jatkuvasti vaan nousis niin huimaa vauhtia :) .

Mä alan kohta jo v....tuuntua siihen Baby safe feeder-kauppaan, mulle ei oo edelleenkään tullut muuta viestiä kuin että tilaus on vastaanotettu. Voisivat ees infota sitte jos tuote on loppu, tosi ärsyttävää tämmönen odottelu, prkl :kieh: .

Käsien pesua täälläkin harrastetaan aina kotiin tullessa, hirmu tarkka en täällä kotona muuten oo, kun meillä on toi koiruuskin niin väkisinkin sen tassuista tulee hiekkaa ym. Mut tosiaan vieraita ollaan kehotettu käsipesulle, varsinkin nyt ton sairaalaepisodin jälkeen. Ei ois kiva jos heti perään tulis joku pöpö taas tolle pojalle :( .

Meillä meni viime yö pojan kannalta aivan loistavasti, iltavelli syötiin 20.30 ja yöunille meni 21.30. Aamulla heräskin sitte 7.50.....! Mä heräsin kyllä 03 ja 06 kun koira piti jotain omaa showtaan olohuoneessa. Voi että mua harmitti kun poika ois antanut nukkua niin sitten melttoaa koira, aaaaarggghhh. No, elättelen toiveita että pojalla alkais pikkuhiljaa jäämään nuo yösyötöt pois. Eikös jossain opuksessa mainittu että 6kk:n ikäisenä vauvat voi jo nukkua yön syömättä? Ainakin oon muistavinani että jostain oisin lukenut..

Torstaina mennään Lastentarvikkeesta hakemaan syöttötuoli+pehmuste ja katotaan samalla jos ois sateenvarjorattaista jotain tarjousta. Meillä on noi Emmaljungan yhdistelmät mut käytän niitä lenkkirattaina ja haluisin jotkun kevyet pienet autossa pidettävät kaupparattaat erikseen... Mies ei sitä kyllä oikein ymmärtänyt kun on nuo yhdistelmät, että miks vielä tarvitaan toiset...tyypillinen mies... Ootteko muut hommanneet kaupparattaiksi ns. kakkosrattaita? Joo ja kaukalo alkaa olla tooosi ahdas, meillä se MaxiCosi 9-18kg-turvaistuin ostettu tutuilta. Varmaan tarvii kohta jo ottaa käyttöön..

Nyt syömään jotain pientä vielä kun poju nukkuu..
 
pur
ai jaa, sen hyppykeinun siis voi laittaa jo ja olis voinu varmaan aikaa sitte. Tänäänki oon täällä tuskaillu kun tyttö menee |O |O |O ja mä oon ihan :eek: , eikä auttanu panadolikaan. JOtain virikettä pitäs keksii. KKäväsempä vintiltä ton keinun ja jos löytäis koukut jostain.....
|O siis nytkin se karjuu pää punasena ihan raivona kokoajan ei itke mut raivoaa enkä tosissaa tiiä...
 
Pikaseen kysäsen,onko kellään kokemusta vauvan ruokalämmitin systeemistä :D siis siinä voi myös pulloja lämmittää,mut lähinnä tarvittaisiin sitä purkki lämmitykseen.Me nyt varmaankin sinne reissuun lähetään niin aattelin et toi vois olla aika kätevä siellä reisussa jos nyt ois hyvä ja ajais asiansa..kaikki on järjestetty,muutaku varais matkan,mut mä pikkasen vielä mietin sitä lentämistä(en ihan niin vähääkään |O )

Tänään muuten neiti on taas innokaasti kääntyillyt,sitä vaan ei oo pariin päivään näköjään huvittanut :D

hemuliina
 
Taustalta huhuilen niille ketkä tilas Baby safe feederin sinisestä onnesta ite tilasin kans ja ei mitään oo kuulunu, sivuilla oli puh.nro johon soittelin myös, ilman tulosta :/ Tänään ei sinisen onnen nettisivuilta edes löytynyt safe feederiä.. epäilen kovasti että sieltä ei mitään saakkaan, mutta vinkiksi vauvapop.fi myy safe feedereitä, tosin tuplapakkauksena!


Ps. oon entiseltä nickiltä Kuupas.. odotusajan jälkeen kerenny pelkästään taustailemaan :)
 
Rosinante: Meillä on naapurilta lainaksi saadut yhdistelmärattaat joita käytän päiväuniin ja kävelylenkkeihin + lähikauppa-asiointiin. Lisäksi ostin Peg Peregon Pliko 3P sateenvarjorattaat jotka voi ottaa matkalle, autoon tai jos menen julkisilla kaupungille. Noita isoja yhdistelmiä on mahdoton mahduttaa autoon jos haluaa sinne tavaratilaan (farkku) mitään muuta. Niiden kasaaminenkin vie jo pitkän ajan.

Syöttötuolista oli jossain vaiheessa galluppia. Meillä on Stokken TripTrap -tuoli.. ollut käytössä jo 10 v. (hommattiina ikoinaan esikoiselle). Kyllä siinä aina joku istuu ja nyt tietysti tyttö saa siitä syöttötuolin kun laitetaan kaari ja pehmusteet kiinni. Ei ole koskaan kaatunut tms. Tilaakaan ei kauheasti vie.

Fiiu
 
Fiiu: voin kuvitella, että on blondista pojasta hullaannuttu, muutenkin ovat täällä niin lapsirakkaita ja vaaleita ihmisiä aina ihaillaan.

Aamutuinen: kiitos vinkistä, oli kyllä vipa kerta, kun mitään sieltä sinisestä onnesta tilaan, varmaan ne ovat lomalla, mutta sopis laittaa automaattisen viestin, että ollaan metikössä eikä päästä hoitaan asioita/ tai että se on loppu. Jossain Napolissa hoidetaan asioita tuolla tavalla, suomalaisesta kaupasta en olisi uskonut :kieh: :kieh:

Milla: meillä kanssa purraan tisua, kerran oon huutanut, että ai! ja päästi hämmästyneenä irti.

Tinttu: onnea ekasta hampaasta! :flower:

Hygieniasta: mä olen kanssa aatellut, että parempi antaa kasvattaa bakteerikantaa pienestä pitäen, Suomessa on tehty vertailevaa allergiatutkimustakin, ja on havaittu, että Venäjän Karjalassa on paljon vähemmän allergioita lapsilla, kun ei olla niin tarkkoja tuosta hygieniasta. Mutta kun tosiaan Gretalle tulee tuota ripulia yhtenään, niin varmaan mun pitäis jotain näille mummeleille täällä huomauttaa.

Onko teillä pahentunut vierastaminen 5kk tienoilla? Kun Greta alkoi vierastaa jo silloin 3-4 kk iässä jossain tilanteissa, mutta nykyään rupee itkemään, jos on vaunuissa ja joku tulee lähelle, aiemmin ehkä vaan kattoi epäluuloisesti eikä hymyillyt niin kuin liinassa/kantorepussa. Ja nyt on sitten ruvennut katteleen välillä epäluuloisesti myös kantorepussa. Just, kun ollaan menossa Suomeen ja olis tarkoitus esitellä Miss Päivänsädettä suvulle :D

Pur: siis meillä on just samaa kuin teillä, taas! Eli Greta jotenkin "taantunut", ei pääse enää yhtään ryöminään eteenpäin, ei kiinnosta kieriminen, heti maassa vaan heittäytyy mahalleen, nostaa kädet ja jalat ilmaan, sätkii ja alkaa pian itkeä, kun ei mitään tapahdu. Ja sitten välillä ikään kuin antaa periksi ja tosi masentuneen näköisenä painaa posken lattiaan ja tuijottaa tyhjyyteen. Joko tyyliin, että "kuinkas se nyt kävikään" (koska hetken päästä alkaa taas sätkiä) tai sitten tyyliin "ei tästä tuu mitään, mä en ikinä pääse eteenpäin". Siis mun sydän särkyy, kun toinen itkee siinä turhautumistaan. Ja vaikka paan kädet jalkojen taa tueksi, niin että pääsee työntämään itseään eteenpäin, niin itkee yhä vaan.

On pakko ottaa time-outtia välillä ja katsella (maistella :)) kirjaa tai leikkiä kukkuu-leikkiä.

Mies takaisin kotiin 4 päivän jälkeen :heart: Tosin on ollut tosi helppoa sitä yhtä päivää lukuunottamatta, jolloin itkettiin niitä hampaita. Muuten on nukkunut öisin ja päikkäreitä pinniksessä ja eilen illalla ja tänään lounaalla maistui taas minestrina, vaikka annoin tissiä ennenkin. Ja päärynää menis vaikka koko purkki, mutten anna kerralla kuin puolet.

Hemuliina: meillä on Chiccon digitaalinenlämmitin, sillä voi lämmittää sekä puteleita että sosepurkkeja, siinä on ohjelmat erikseen. Ei oo kyllä kauehasti käytetty, kun mä imetän, mutta kyllä mä sillä oon pumppaamaani maitoa lämmittänyt, helppo on käyttää. Italiassa maksoi jonkun 50?, mutta me saatiin se lahjaksi.

Tv. Lentis ja Greta 5kk
:heart:
 
Toukka: kiitos kun olet järkkäillyt tapaamista, mutta mä en nyt taida päästä osallistumaan minnekään. Tuo viikonloppuinen kipukohtaus oli oikeastaan se ratkaiseva, joten mut voi poistaa listalta. Olis ollu kyllä kiva tavata teitä kaikkia :)
 
Niiskunenä-78: sullehan mun piti ekaksi lähettää sympatia :hug: Tuli vaan mieleen, että noin äkkiseltään nuo sun oireet kuulostivat ihan paniikkikohtaukselta, sellainen voi olla tosi pelottava! Mulle tuli sellainen kun mun rakas mummoni kuoli, luulin itsekin, että kuolen siihen paikkaan, olin ihan varma, että mulla olisi sydänkohtaus. Sitten vasta myöhemmin tajusin, että se olikin paniikkikohtaus. Toivottavasti tuo kipukohtaus jäi ihan yksittäiseksi tapaukseksi, eikä ollut mitään vakavaa :hug:
 
Mahallaan nukuttamisesta: Niin jaksoin pari viikkoa kääntää Gretaa takaisin selälleen, kun nukuttiin vielä perhepedissä, ja sitten annoin jäädä mahalleen. Ja nykyään melkein aina kiepsahtaa mahalleen, joskus paan suoraan mahalleen nukkumaan, joskus kyljelle ja siitä kiepsahtaa minne haluaa. Lääkäri sanoi nyt 5kk kontrollissa, että ihan rauhassa voin jättää mahalleen nukkumaan, hän toivoikin aikoinaan, että päästäissiin tuonne 4kk rajapyykkkiin selällään.
Luin jostain enkunkielisiltä sivuilta, että jos nukuttaa mahallaan, niin olis vissiin parempi antaa nukkua aina mahallaan, koska kätkytkuolematapauksia on enemmän sellaisilla vauvoilla, jotka ei yleensä nuku mahallaan, mutta sitten josjus harvoin (esim. päikkäreillä) nukkuukin. Mutta kun ei sitä syytä vieläkään tiedetä, tiedetään vain, että äidin raskaudenaikainen tupakointi ja tuo mahallaan nukuttaminen ovat suurimmat riskin, mutta onneksi 4kk riski vähenee reippaasti ja 6kk jälkeen on jo tosi pieni.

Mutta kyllä mä käyn siltikin säännöllisesti tsekkaamassa, että hengitrtäkö, en voi sille mitään :ashamed: Käynköhän mä vielä, kun Greta on 18-vuotiaskin :D
 
Täällä myös yksi raskauden keskivaiheilta asti ahkerasti taustaillut! Täytyy heti alkuun kiittää koko palstan porukkaa, olette tietämättänne olleet tosi iso apu ja tuki raskauden ja vauvan alkuvaiheiden aikana! :hug: Korvaamatonta vertaistukea, vaikkakin olen vain taustaillut! Joku on aina osannut tuoda ne kysymykset esiin joita itsekin on pähkäillyt! =)

Meillä poika 4kk 3vkoa vanha, pelkällä tissiruoalla mennään vielä, käännytään selältä mahalle, muttei toisinpäin, nukutaan yöt vielä 2-3 syötöllä n. klo 20-08. Juttua pojalla riittää ja varpaat on hiljattain löydetty. Eilen nousi jo hetkeksi ranteiden varaan nojaamaan kun makoili mahallaan... =)

Sellaista neuvoa olisin nyt akuuttiin ongelmaan kysellyt, että onko teillä tullut vastaan missään/kellään lastenvaunujen suojapussia tms.? Me käytiin lomamatkalla ranskassa alkukesästä ja yhdistelmävaunut otti aika pahat vauriot sillä reissulla nimenomaan lentomatkan aikana (niitä saa vissiin heitellä miten haluaa kun ilmoittavat heti alkuun etteivät ota mitään vastuuta) vaikka olivat lentoyhtiöltä ostetussa muovipussissa... Nyt pitäis lentää torstaina Tukholmaan ja pelätään että sama homma taas ja kohta on kalliit vaunut ihan rikki :(

Hyviä ideoita otetaan vastaan!! =)
 
Tyyppiläinen: Tervetuloa ja me ostettiin matkarattaan ihan siksi, että meillä on miehen kanssa ihan työn puolesta kokemusta siitä, ettei matkatavaroiden lastaajat kohtele niitä vaunuja hellävaroin. Harmittavaa, mutta se on kyllä tosi rankkaa duunia, kiirettä pitää, eikä sitä enää 100. vaunun jälkeen tosiaan jaksa miettiä, että missä kunnossa ne pääsee perille. Mutta yhdistelmävaunujen kanssa en uskalla matkustaa suomeen, vaan ostettiin ihan sitä varten matkarattaat.
 
Tyyppiläinen: matkustamoon ei saa ottaa, mutta yleensä ne saa mukaansa jo sitten koneen ovelta ja joskus saa viedä koneen ovelle saakka, ovat niin kevyet, että ramp agent yleensä jaksaa kantaa ne itse sinne koneen ovelle, ja jos on kiva kippari niin kuin mun mieheni, niin saattaapa kipparikin ne käydä hakemassa, jos ramp agentilla on liikaa tekemistä :) Meillä on Inglesinat, saa selkänojan yhtä matalaksi kuin Chiccon yhdistelmässä ja on tosi kätsät ja kevyet.
 
Onpas täällä taas tekstiä! Heti, kun on muutaman päivän poissa koneen ääreltä, niin menee muutama tunti pelkästään lukiessa ja kirjoitellessa ylös, et mitä pitää kommentoida =)

Niiskunenälle ekaksi :hug: , toivotaan että kohtaus jää ainoaksi laatuaan!

Rosinantelle piti kommentoida istuttamisesta ja "kaupparattaista". Meille fysioterapeutti sanoi viime viikolla, että vauvaa pitää istuttaa pieniä hetkiä, vaikka selkä ei vielä jaksakaan kauaa kannatella pystyasennossa. Eihän se vauva opi istumaan, jos sitä ei istuta, sanoi täti. Istuttaminen pitää kuitenkin tapahtua sylissä, eikä esim. syöttötuolissa. Meilläkin on Emmaljungan yhdistelmät ja samoin, kun sä, niin pidän niiden ratasosaa lenkkeilyrattaina ja sitten auton perässä on serkkupojalta käytettynä ostetut Carenan Easyt kauppa- ja kyläilyreissuja varten.

Lentoemo, mulla kans huolena toi maidon loppuminen tämän kiinteiden syömisen takia. Olenkin yrittänyt pumpata koneella maitoa, että tissit luulisi, että poika sitä imee eikä maidon tulo ihan vielä kauheesti tyrehtyisi.

Pur, meilläkin on sellaisia selittämättömiä itku/hiki kohtauksia. Huutaa aivan hiestä märkänä reppana, kuumetta ei ole! Hampaitakaan ei ole vielä puhjennut, mutta ei mun mielestä ikeneetkään vaikuta siltä et mitään olis edes tulossa :eek: Tarpeeks kauan kiukuteltuaan, väsyy lopulta ja suostuu tissittelemään ja nukahtaa. Omituista, mut kiva kuulla, et ei olla ainoita :hug:

Seranzulle onnittelut digijärkkäristä :D Mä olen kuvannut vasta reilun puol vuotta digillä, sitä ennen vain filmikameralla. Teetän edelleen, samoin kun sä, kuvia sellasen 150kpl/kk. En osaa olla teettämättä niistä paperikuvia, jotenkin ihan eri asia katsella kuvia albumista kuin koneen ruudulta.

Meillä ei poika vieläkään osaa vierastaa. Viime viikolla, kun mun äiti tuli meille ja käytiin hänet hakemassa juna-asemalta ja äiti meni pojan kanssa takapenkille istumaan, niin sellasen tunnin verran meni, kun poitsu vaan tuijotti mummia pukahtamatta mitään :LOL: Ei tullut hymyä sen enempää kun mitään muutakaan elettä. Sitten yhtäkkiä alkoi pulputtamaan kuten normaalistikin kotona :LOL: Viikonloppuna sitten käytiin mummoloissa ja ei vierastanut pappaa, ei toista mummua eikä vaariakaan.

Sitten pari kysymystä. :attn:

Napa-asiaa; putsaatteko vauvan napaa? Mä huomasin yks päivä, et siellä on jotain mustaa nukkaa ja menin sitä topsilla sörkkimään, niin sieltä tuli tosi paha haju :eek: Pitäiskö olla huolissaan?

Sitten te, jotka olette jo antaneet puuroa, muutama kysymys;Teettekö puuron veteen, korvikkeeseen vai tissimaitoon? Oletteko antaneet ensin vain aamulla vai illalla vai molempina heti? Ajattelin, et pitäiskö aloittaa aamupuurolla, et jos tulee jotain massuvaivoja, niin ei sit valvottais yöllä. Neuvoja kaivataan!

Ajeltiin viikonloppuna 800km vajaassa kahdessa vuorokaudessa. Olin miehen kanssa kummintyttöni rippijihlissa ja Alexi ekaa kertaa hoidossa, mun vanhemmilla, yhteesä olimme poissa 7tuntia. Hyvin oli mennyt, pullostakin poika oli suostunut vähän maitoa imemään, vaikka se mua jännitti kaikkien eniten, kun ei olla pulloteltu moneen kuukauteen. Annoin äidilleni mun imetyspaidan, jota olin pitänyt muutaman päivän ja siihen oli varmaan tirskunut vähän tissimaitoa. Siihen poika olikin sit hieronut suutaan ja suostunut pullolle. Äiti ei siis pukenut paitaa tietenkään päälleen, se oli vaan sellasena turvariepuna pojalle. Yhdet vajaan tunnin päikkärit oli mummilassa nukkunut, mut hyvä niin, koska nukkui sit melkein kotiin asti vajaan 4tunnin reissun. :heart: Mainio poika matkustamaan tämä meidän mies (kopkop).

Mutta siinä mun romaani tällä kertaa. Nyt ehtii taas palstaileen muutaman päivän päivittäin ja sit taas viikonloppuna reissuun, kun on miehen siskon vauvan ristiäiset :heart:

Tuiskunen ja Axu 5kk 10pv
 
Valtavasti oli taas tekstiä tullut kun on hetken käymättä koneella :)

Hyppykiikku olis meilläkin, oon kans miettiny koska uskaltais jo laittaa siihen. Tuntuu jotenkin vielä liian pieneltä laittaa siihen..

Niiskunenä :hug: kyllä mahtoi säikäyttää tuollainen, toivottavasti ei tule enää uudestaan!

On muuten tosi hieno juttu se meidän tapaaminen, ootan jo tosi innolla et pääsee näkeen teitä kaikkia =) Suuret kiitokset kaikille järjestelijöille!

Nyt pitää mennä syömään ja tyttökin näköjään just heräs joten :wave:
 
Moikka,

sainpas luettua, piti oikein 'varata aikaa' että saan kaikki sivut luettua kun mullakin ollu joitain tauko päiviä. mm polttarit ja hauskaa oli niinkus FB:laiset on ehken voinut jo todeta =D

:hug: Niiskulle, toivottavasti ei toistu. Varmasti säikäyttää.

:hug: myös Matmalle, kun sairaalakeikka taasen edessä. Uuvuttavaa!

Soikku Ei kestoilla, kokeilin pari pvä ihan alkuun ja se vellikakka ei pysynyt vaipoissa, niin into lopahti siihen. Sittemmin taisin laiskistua ja mieskin oli niin inskana kun into hiipui, että jäi koko homma.
Söde poitsu tuo rakkaasi :heart:

Keltamo Onnea :flower: Mä olin kanssa eilen aivan uupunut, kun nukuin polttareiden jälkeen vain joku 5 tuntia. Täysin zombie!

Soseista Siis kerrassaan mielenkiintoinen tuo "liian vähän ruokaa" kommentti. Muutenkin eikö sellaista aikuismaista päivärytmiä kaikkine välipaloineen suositella vasta vähän myöhemmin. Meillä otettiin nyt riisipuuro ( naniin tehty) kehiin kun 5kk tänään täys :heart: Eilen illalla annoin ekat, sinänsä riisi oli jo vellistä tuttu, siksi uskalsin antaa illalla. Meinasin ainakin nyt melki viikon syöttää aina puurolaatuaan, seuraavaksi kait kaura ja sen aloitan aamulla sit.
Ruokailurytmi on tällä hetkellä ollut seuraava:
5-8 ( Aamu- ) Yömaito
11-12 Aamupuuro ja Nan
15-16 Kasvissose ( 60g) ja Nan
19 Hedelmäsose (½prk) ja Nan
21.30 iltapuuro ja Nan
ja ehkä joissain väleissä pelkkä Nan ja vettä
Ollaan onnistuttu muutamina öinä jo eroon tuosta n. klo 5 syömisestä eli tuttia antamalla nukuttu jopa 10 tunnin unet, jesh!
Joskus tuntuu että syöminen on todellakin haastavaa, työntää vaan kieltä ulos ja ei oikein mene, kun taas toisinaan uppoaa hyvinkin :p

Iitukka Periaatteessa pakasteesta sulatettua kypsää tuotetta ei saa uudelleen pakastaa. Siksikin olen käyttänyt maissin purkista, toisaalta myös koska kun sitä ei meinaa saada kovin hienoksi kotikonstein.

Hemuliina Me lähdetään kans syyskuussa Kyprokselle viikoksi ja toivotaan että lento sujuu hyvin, jos tulee huuto niin eiköhän siitäkin selvitä.

Vierastamista en ole huomannut. Kerran tosi väsynä tuli itku kun ystävätär kaappasi sylkkyyn.
Vieraiden ihmisten koskettelu ei ole tullut vastaan. Mutta tuskin saisin sieppejä. Meillä kans kissa niin on karvaa. Kaverin koira muutes tässä taannoin nuolaisi vaavin nassua niin tuli punaisia näppylöitä, että ennemmin olisin huolissani innokkaista koirista, joskin olen siedätyksen kannalla minäkin =)

Vaunuista Meillä on nuo Gessleinin Visionit, jotka on kyllä ollut niin näppärät laittaa kasaan ja koota että ei ole ollut tarvetta matkarattaille. Kiinnostaa kyllä jos joku tietää mistä suojapusseja voisi hankkia, sitä Syyskuun matkaa ajatellen. Meinaan kyllä fyllätä kärryt hyvin vaikkapa kuplamuoviin.

Nyt pitää mennä antamaan miehelle vauvapuuronkeiton oppitunti =)

HM ja neiti 5kk :heart:

Ai niin: S-postit lueskelen vasta sit kait myöh tai huomenna... tapaamiseen olen tulossa.

 
:kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

Sitä kirjoittaa pitkä pätkän ja klikkaa vastaa näppäintä, NIIN SE HÄVIÄÄÄ!!!!

|O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O

Kiitos Helpotti!

NIISKU: Terveys on tärkein, tuut sitte seuraavaan tapaamiseen!

TUISKUNEN: PUURO aloitin antaa aamupuuroo, sitä kaks päivää ja sitten siirryttiin iltapuuroon! NAPA Putsaa septidienellä jos sinne on jääny puklu ja hikee, meil on joskus haiskahtanu ni nykään oon kylvyn yhteydes putsannu, jos haisee viel parin päivän päästä niin soittaisin neuvolaan, mut ei syytä huoleen.

 
Vieraista ihmisistä ja lähelle tulemisesta: kyllähän nuo joskus tunkee kaupassa lähelle, mutta eivät ole kyllä vieraat ihmiset tulleet kuitenkaan koskemaan vauvaa :eek: Toiset kehtaa ja eivät välttis ees aattele etteivät vanhemmat tykkää. Minäkään en ole niin kovin tarkka tuosta hygieniasta, toki kun kaupasta tullaan yms. pestään kädet, mutta en kierrätä vieraita altaan kautta. Enkä leluja pese jos serkkupoika maistelee niitä tai tutti lentää lattialle, katson ettei suurempia karvoja ole, kun talossa koira :) Mies on paljon tarkempi tässä asiassa, pesee tutin joka kerran ennen kuin tytölle antaa ja purulelut myös, vaikka oon yrittänyt sanoa että hyvä olisi saada vastustuskykyä :whistle:

Hyppykiikusta, olen ollut siinä uskossa että vasta puolivuotiaana voisi siinä pitää. En tiiä mistä moisen olen kuullut, mutta tämmönen mieliluva minulla. Ei siis sen parempaa tietoa. Veljenpojalla ei riittänyt alle puolivuotiaana selän pituus, niin että olisi ollyt hyvin siinä kiikussa. Ressukka jäi aina kädet kohti kattoa kun ei kainalot tulleet siihen oikeeseen kohtaan :D Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitin, mutta siis veljenpoika oli liian pieni siihen ennen puoltavuotta.

Napaa olen silloin tällöin putsannut, tosin meidän tytöllä edelleen napa on ulkona eikä vetäytynyt sisäänpäin, ei siis ole reikaa navan kohdalla :D Tuiskunen, ettei vaan olisi tulehtunut se napa? Silloin ainakin voi olla pahaa hajua. Itsellä on kerran tulehtunut ja haisi hirveälle ja oli muuten tosi kipeä :ashamed: Nykyään sörkin omaakin napaa silloin tällöin. Kantsii ehkä putsailla muutama päivä ja kuivata huolellisesto pesujen jälkeen.

Tyttö oli tänään miehen serkulla hoidossa niin sai äippä olla maalaushommia tekemässä. Oli mennyt hyvin, tyttö kun ei vielä vierasta, on öitillekin helpompaa jättää hoitoon hetkeksi :heart: Toivottavasti tulee meidän rempasta tällä viikolla valmista, ensi viikolla olisi muutto ja en oo ehtinyt mitään pakkaamaan :headwall: Pitää vissiin huomenna aloittaa jos vettä tulee kuten tänään.

Miten muuten annatte hedelmäsoseet? Huoneenlämpöisenä, haaleasti lämmitettynä vai kylmänä? Oon vähän lämmittänyt, mutta mietin tänään että kantsiiko opettaa lämpimään hedelmään vai huoneenlämpöiseen...

Tää lähtee miehen viereen kattoo telkkua :heart:

Nessu ja Aino
 
Ai niin meillä on sellanen kävelytuoli, kokeiltiin sitä tänään ja Rasmus oli ihan onnensa kukkuloilla huomenna hakee jarrusukat niin pääsee sitten huiteloimaan eteenpäin ny ku vaan sutii paikallaan, ja FB.läiset tietääkin leikittiin parturia ja leikattiin irokeesi sille!

T:T
 
pur
LENTSIKKA Pihla on alkanut vähän vierastaa muutaman vkon aikana. Kääntää sillai ujosti hymyillen katseen pois sen aika söpö tapa vierastaa. Ja eile teki ekan kerran kun oli mun kaverin sylissä ihan selvän merkin että äitin syliin. Ei mitenkään alkanu protestoimaan siinä kaverin sylissä mut hetken oltuaan katso mua, levitti kätensä ja silleen nytkähti. Kaverinkin mielestä se oli ihan selvä juttu, et jois ois osannu puhua olis varmaan tosiaan sanonu "äitin syliin"

TUISKUNEN jos navasta tulee hajua niin mä kyllä soitaisin neuvolaan ja kävisin tarkastuttamassa. Siellä voi olla tulehdus ja vaik kylmää onkin niin nyt on mätäkuu.
Kaurapuuron mä, niinku kaiken muunki mä oon keittäny ihan veteen. Annan puuron aamusin. Mutta mä oon järkeilly to nveteen keittämisen niin et korvike on kallista ja kuitenkin mä annan niin pieniä annoksi kiinteetä vieläkin ja tyttö syö heti ruoan päälle rinnasta ihan kunnolla viel maitoo molemmista.

NIISKUNENÄ :hug:

NESSU hedelmäsoseen lämpötila riippuu mulla ihan siita naanko tuoseena vai pakastimesta. Aina kun sulatan huiskahtaa lämpimän puolelle ja muuten sit huoneen lämpösenä. Kylmänä en anna.
 

Yhteistyössä