Jospi ja nessu: tsemppiä parisuhdepulmiin. Eiköhän ne ole tosi tavallisia näin vauva-aikana. Kyllä mäkin välillä joudun muistuttamaan miehelle, että oon niin väsynyt, etten ole ihan oma itseni, ja kyllä hän kovasti yrittää tsempata, joskus paremmilla ja joskus huonommilla tuloksilla =) .
Hemuliini: Vaikka nyt viime aikoina on revitty otsikoita noista lento-onnettomuuksista, niin kyllä se lentäminen siltikin on yhä turvallisempaa kuin autolla ajaminen. Lentäjät opiskelee ja kouluttautuu jatkuvasti. Finnairilla on muuten maailman pienin onnettomuusprosentti yhdessä Quantaksen kanssa, niin että voitte matkustaa rauhallisin mielin. Ja lentoemännälle voi aina sanoa, jos ahdistaa, niin he kyllä auttaa myös. =)
Siis voi hiivatti että mä menin koklaan sitä sleepfeedingiä toissayönä. Nyt Greta sitten odottaa taas syöttöä 3 tuntia nukkumaan menon jälkeen :kieh: Siis ei voi olla totta :headwall: Mä nyt toivon, että kysymys oli vain sattumasta, eilen oli kyllä ihan sairaan kuuma ja tyhmä panin ilmastoinnin pois päältä, niin että ehkä olikin vain jano tai jotain. Kun mä ehdin jo iloita, kun Greta on nukahtanut pinnikseen itse jo parina iltana niin, ettei ole ollut edes puolinukuksissa, väsynyt kyllä, mutta vielä silmät auki oon sinne laittanut ja sinne on nukahtanut. Eli ei herännyt eilen ainakaan siihen, että ois tarvinnut tissiä uudelleen nukahtamiseen, joka kerta nukahtikin pinnikseen myös syöttöjen jälkeen. Mutta siis taas palattiin 3 imetykseen, kun tässä välillä niitä oli vain 1 tai 2. Ja mä oon aivan poikki, en siis jaksaisi mitään :/
Eli mä rupesin nyt valmistamaan tätä minestrinaa, jolla aloitetaan kiinteät Italiassa, kun vauva täyttää 5kk. Hiukan houkutti ostaa valmiita soseita, mutta niissä on kaikissa suolaa
Huom! Olkaakin varovaisia, kun matkustatte, nimittäin monissa muissakin maissa noihin soseisiin lisätään suolaa!
Eli mun siis pitäisi keittää joka päivä kasvisliemi (tunnin ajan kiehua litrassa vettä 1 peruna, porkkana ja kesäkurpitsa. Nuo kasvikset soseutetaan siihen minestrinaan vasta pari viikkoa aloituksen jälkeen), sitten sekoittaa kasvisliemeen riisijauhe ja lihajauhe, hiukan oliiviöljyä ja jos haluan, niin sitä parmesaania. Ja sitten toivoa, että vauva syö sitä
Kaikki täällä sanoo, että niiden vauvat ovat olleet ihan hulluina nuohon minestrinaan, toivotaan parasta.
Munhan oli tarkoitus aloittaa jo, kun Greta täytti 4kk, mutta kun se söi niin mitättömiä määriä sitä päärynääkin, niin jäi sitten tuo minestrinakokeilukin. No, parempi näin, enpähän aloittanut ainakaan liian aikaisin, kun tuo 5kk on täällä tosiaan virallinen aloitusaika.
Tv. Lentis ja Greta 2 päivää vajaa 5kk :heart: