Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Labello: no mulla on kahta juttua, toinen on just sellainen tujumpi, jossa ei ole lidokainia vaan amilocainia, mutta tujua tavaraa joka tapauksessa, eilen sain sillä rauhottumaan, kun itki vaan reppana.
Toinen taas on sellainen, mitä Italiassa yleensöä käytetään, eli "ruusuhunajaa", siinä on siis hunajaa ja jotain ihme ruusu-uutetta, siis luontaistuote, jota on Italiassa käytetty iät ja ajat. Vähän mua toi hunaja mietitytti, mutta kun sekin on lääketehtaan valmistama vaikkei varsinainen lääke ookaan, niin ei kai siinä hunajassa sitä botulista voi olla.

Taas tänään itkeskelty kauheasti, ja alan olla väsynyt keksimään konsteja, että millä saa itkun loppumaan. Hetkeksi saan vietyä huomion muualle ja sitten alkaa taas. Nyt kantoliinassa nukkuu, siinäkin unissaan välillä itkeskellen.

Joo, ne verkkojutut ovat loppuneet, m,ullekin tuli viesti.
 
Alaetuhampaat tietääkseni puhkeaa ensimmäisenä. Poitsulla on ien alhaalta ihan turvoksissa ja kaksi nököä kuultaa läpi. Meillä ei oikein tuo viilennettävä purulelu tunnu pelittävän. Sen sijaan oon antanut jääkaappikylmää sosetta, josta tykkää. Kai se hetken ehtii viilentämään suuta. Kovin kränttyinen on ollut koko tämän viikon. Hinkkaa vimmatusti suuta nyrkillä ja itkee herkästi. Lämpöä ei ole vaikka pariin kertaan oonkin mitannut kun niin kuumalta tuntui. Para-suppo auttaa kymmenessä minuutissa ja muutamana iltana oon sellaisen laittanut.
Mukava (tai siis ei varsinaisesti) lukea muitten samanlaisista ongelmista. Melko samantahtisesti näyttää kaikilla uusia juttuja pukkaavan :hug:
 
Niin mäkin oon kuullut, että alaetuhampaat ekana, mutta kun Gretalla tuntuu jotain kovaa tuolla ylhäällä. Saas ny nähä, tää tyttö tekee kaikki muutkin asiat ihan omaan tahtiinsa, napanuorakin putos vasta päivää ennen kuin täytti kuukauden :LOL: Mutta tytöllä onkin maailman nätein napa, pakostakin tuollaiset stailauksen jälkeen.

Joo, on meillä huvinaiheet täällä Gretan kanssa :p

Muoks* Tilasin sen verkkojutun tuolta
http://www.sininenonni.com/
 
He ne varmaan ihmettelee siel kaupas, et mikäs ny kun pussei menee yhtäkkiä hirvee määrä :LOL:

Me käytiin ostaa pojulle turvaistuin... Kun inhoan sitä kaukaloa. Hankala ja tooosi painava kantaa joten en viiti sitä ees kanniskella, mut aina saa irrottaa auton vyön ja istumen vyön et saa pojun matkaan... No nyt on uus istuin ihan cittarist 0-18kg Carena ja siin on et 10kg asti selkä menosuuntaan ja sen jälkeen sit kasvot menosuuntaan. :eek: Saapi nähdä miten tehdään... Must tuntuu kyl hurjalt kääntää toisinpäi jo muutaman kilon päästä... Voipi olla et hankitaan sit taas uus istuin???!
 
Kiitos kaikille tsempeistä :flower: Kävin ostoksilla, olin vähän pidempään pois kotoa ja tuli parempi mieli =) Ja kamala ikävä pientä poikastani :heart: Täällä se olikin sitten iskän kanssa kotona ja niin aurinkoinen ja ihana. Nyt vedellyt päikkäreitä jo yli tunnin, joka siis enkka kahteen viikkoon. Ihanaa, jos noi vähän pidemmät päikkärit tulis taas takas, kun ilmat viileni!

Joo, aika sottasta touhua se verkon kanssa syöminen on. Mäkään en silloin ekalla kerralla tajunnut pistää mitään ruokalappua kaulaan ja poika oli napaa myöden vesimeloninesteessä :LOL: ja alusta ja kaulapoimut tietty kans! Vai on ne nyt jo loppu siitä yhdestä paikasta :D

Kävin ostamassa tuohon huutamaani tripp trappiin pehmusteet Kodin1:stä. Päästiin "sovittaan" poikaa siihen. Voi että se oli jo ison pojan olonen kun pääs omaan tuoliin. Ei vaan toi istuminen oikeen vielä onnistu, mut vähän poseerattiin kumminkin :LOL:

Huomenna on 5kk neuvola,vähän jännittää taas noi mitat. Lisäks meillä on nyt uus nvl-täti, katsotaans nyt sit millanen tällä kertaa...

Tuiskunen ja Alexi 5kk+
 
Lontoosta kotiuduttu ja tyttö haettu Kuopiosta kotiin :) Mukavaa oli reissussa, sattui hyvät kelit ja kuljettiin Lontoota ristiin rastiin, ei kyllä ollut mikään lepoloma, koko ajan oltiin jossain :D Ainollekin tuli ostettua vaatetta ja leluja jokunen. Ainokin oli mummolassa viihtynyt pari yötä hyvin. Katsoi tänä aamuna ihan ihmeissään minua ja avokkia vuoronperään että ketkäs ne tuossa on, kun heräs :D :heart: Oli oppinut meidän reissun aikana kierimään ympäri :heart: Ja sängyssä kääntyy koko ajan mahalleen.

Jaah, nyt herättiin, myöhemmin lisää

Nessu ja Aino 4 kk
 
Jospi Mein tytöllä on kans epäsymmetrinen pää. On se tasoittunut, mutta kun tarkemmin katsoo, niin on ihan selkeästi niin. Kai se siitä tasaantuu... Toivottavasti. Ja tosiaan, eipä enää oikeen voi vaikuttaa siihen, miten se päätään pitää.

Baby safe feederin tilasin mäkin. Kiva päästä kohtapuolin sitä kokeilemaan. Kiitos vielä vinkistä Toukalle.

Pur sympatia :hug: Toi on ehkä raivostuttavin ihmistyyppi...

Taaperot Tsemppiä ja onnea!

Vilja on ruvennu treenaamaan mönkimistä. Pikkuisen pääsee liikkumaan eteenpäin. Esikoinen keksi sen pari kuukautta vanhempana, mutta näihin aikoihin se alkoi liikkumaan kierien. Se oli tosi hauskaa seurattavaa. :)

Meillä on nyt alettu maistelemaan perunaa, ja niin kuin etukäteen pelkäsin, Viljan vatsa sanoi aika suoraan, että ei tykkää. :( Bataattia ostin nyt, jos se sopis paremmin. Teillä kun on ollu niin hyviä sosevinkkejä, niin kelpais myös vinkit siitä, mitä kannattaa syöttää herkkävatsaiselle. Vai onko niin, että maha reagoi aluksi joka tapauksessa?
 
Terve! En nyt muuta ehdi kommentoimaan, mutta olisi sellainen kysymys, että olisiko kenelläkään myydä M-koon kuviollisia vaippakuoria? Tai vinkkiä, mistä niitä voisi löytää edullisesti.. Uutena en haluaisi ostaa, ja huutonetissä löytyy vain valkoisia, tai pelkästään nb-s -kokoja :(

Ps. Onnea Glow :flower: :flower:

Itselläkin kamala vauvakuume, tai enemmänkin masukuume, koska Ronja on vielä niin pikkuinen. :) Kunhan nyt pääsisi eroon synnytyskammosta (jota ei ollut, ennen kuin oli vieressä katsomassa ERITTÄIN tuskallisen näköistä tapahtumaa :/ ) :p

E + 5kk lähestyvä Ronja :)
 
Glow
no kyllä munkin pitää se verkkojuttu nyt sit tilata, jos niitä jossain vielä olis :D kiitti etukäteen jo linkkivinkeistä.

mulla oli jotain ihan asiaakin mutta en mä enää muista :LOL:

Meilläkin KITINÄÄ ja narinaa ja suoraa huutoa. Välillä ihan hyväntuulisena lasken lattialle niin sekunnissa on hirvee huuto päällä! ja raivoisasti täälläki tungetaan sormia tai ihan mitä tahansa suuhun :/ on se kumma jos ei kohta ala hammasta näkyä!
Ja siis viime päivinä on ihan sama missä on ja miten on niin kitistä pitää silti... yölläkin ihmeen levotonta ollu.

Ruoka ei oo oikeen maistunu Onnille tälläviikolla :/ ei voi enää sanoo että ois kuumuudesta johtuvaa kun esim tänää oli +12 :eek: ihana heinäkuu... villasukat ja lapaset piti pukee onnille kun lähdettii illalla pesis peliä kattoo! Poikkesin nyt vähän aikataulussa ja lähdettii pelii, joka kesti 20.30 asti, Onni kävi vasta äskettäin nukkumaan, tai no on se kohta jo kyllä tunnin nukkunut. Saa nähä nukkuuko nätisti vai alkaako kohta se normaali äitin ilta "pompotus". Pienet torkut vetäs pelin aikana. Iltapuuro maistui nyt kyllä ihan hyvin... Mutta päivisin ollu vähän huono syömään tai edes juomaan pullosta maitoa :/ ei se mitenkään kipeän oloinen ole kuitenkaan. Toissa ja viimeyönä kyllä vetäs 2 x 2 desiä maitoa... kun jo meni tovi ettei mennyt yhtään tai meni kerran vaan...

Nyt nukkumaan!
 
Piti jotakin kommentoida, mutten muista et mitä :headwall:

Nyt sain viimein luettua tekstit, oli tullut melkosen paljon, kun on muutaman päivän poissa :D Tuosta reissusta vielä, taisi olla äipälle vaikeampaa olla tytöstä erossa kuin toisin päin. Aino oli viihtynyt tosi hyvin mummolassa, ja kun ei vielä ees vierasta, oli itselle vähän helpompaa tuo hoitoon jättäminen. Vaikka kova ikävä oli tyttöä, iltaisin tuli itku :ashamed: Mutta hyvää se teki avokille ja minulle, heinäkuu kun on meillä yhtä hulinata, kun on remppaa ja muuttoa. Pappa oli noussut tänä aamuna kuudelta tytön kanssa ylös :heart: Aamulla heräsin siihen kun Aino jutteli kovasti papalle :) Oma isäni hoitaa Ainoa siinä missä äitinikin, kun taas appiukko lähinnä pitää "vain" sylissä. Avokin perheessä on nyt muutenkin miesten ja naisten työt, raivostuttavaa, kun mä ajattelen että perheessä on kaikki yhtä lailla tasa-arvoisia, ei oo miesten ja naisten töitä erikseen. On ehkä eräätkin taistelut avokin kanssa sitten käyty kotitöistä, kun anoppi on tehnyt kaikki tuon ukon kutaleen puolesta :headwall:

Tänään maisteltiin sitte ekaa kertaa kukkakaalia. Pari ekaa lusikallista oli naaman vääntelyä, mutta sitten jo uppos hyvin. Vielä meinasin kokeilla parsakaalia ennen hedelmien maistelua. Nyt on meillä maisteltu porkkanaa, pottua ja kukkakaalia.

Ainolle on nyt parin viikon aikana ilmestynyt kuivia ihottumaläikkiä, taipeissa lähinnä ja poskissa. Tais tyttö saada äitinsä atopiataipumuksen. Ei vaan nuo perusvoiteet auta, pitänee neuvolassa kysästä, kun viikolla käydään. Huomasin tänään että Ainolla on myös pieni patti oikean korvan takana, mikähän lie sekin on.... Täytyy muistaa kysyä siitäkin.

Kutiavat ikenet, löytyy täältäkin. Ei oikein tykkää tuosta viilentävästä purulelusta. Ja on keksinyt uuden tempun, ottaa ikenestään kiinni, puristaa tiukasti sormiaan ja vetää niin kovasti että kuuluu sellanen jännä ääni, käsi pääsee myös irti ikenestä. Ja sitte huudetaan, kun sattuu :headwall:

Avokki menee huomenna taas töihin. Oli nyt kaks viikkoo lomalla ja on seuraavat kaks töissä ja sitte vielä kolme lomalla :) Tuntuu taas vähän oudolle jäädä päivisin kahdestaan, ol helpompaa kun mieskin heräs joskus aamusin tytön kanssa ja yöllä, sai ite nukkua.

Joo, jos menis nukkuu

Nessu ja Aikkuli
 
Mae
Glow anteeksi että sanon näin, mutta ihanaa että muillakin. Teidän poika on kyllä ihan samanlainen temppuineen kuin meidän Joonakin....

Ja mä kanssa "joudun" sen verkkohärpäkkeen tilaamaan. Kun kerran kaikki muutkin, niin minäkin ;)

muoks. yksi kysymys vielä... Syökö korvikevauvat öisin? Kuinka paljon ja kuinka usein?
 
LENTIS: Minkä liinan tilasit.. itselläni käytössä didymos (toimii loistavasti). Manducan kanssa vielä treenaan :|. Löysin sellaisen ihanan sweetbutterfly kuosin joka oli ihan pakko saada.

SOSEISTA: Höyrystättekö vai keitättekö mm kukkakaaleja??? mietin tosiaan kun joku kommentoi noista kaupan sössöistä, että niissä on suurin osa vettä, että kun itse keittelee niin keitinveteen varmaan menee osa ruuan hyvistä ominaisuuksista.. Mulla ei ole höyrykattilaa, sellaisen voisi kyllä hommata =). Meillä tyttö on nyt reilun viikon syönyt banaania sellaisen teelusikallisen aamuisin (varovasti annan kun on muilla lapsilla suolioireisia allergioita). Maissia annoin parina päivänä ja siitä seurasi kammottavan vihreät tuotokset vaippaan. Se kokeilu jäi toistaiseksi siihen. Nyt täytyy katsoa minkälainen seuraava tuotos on.

KITINÄÄ täälläkin.. onneksi melko vähän ja kuolaa valuu :eek:. Hampaista ei kyllä merkkiäkään (muuta siis kun tuo kuolaaminen). :/ . Tietty allergian mahdollisuuskin hieman huolettaa :ashamed:

Yöt menee milloin mitenkin. Hetken jo juhlin kun yksi yö meni klo 22 nukkumaan ja heräsi kuudelta syömään (äidinmaidolla mennään vielä)... viime yönä taas herättiin useammin. Eroahdistustakin on hieman.. äidin syli on kaikista parhain paikka :heart:

Nyt täytyy kyllä itsekin mennä nukkumaan.. kun koskaan ei tiedä minkälainen yö tulee.

Fiiu ja tyttö, kohta 5 kk :heart:
 
Huomenta!

Täällä herätty jo heti kuuden jälkeen nepsun kanssa.Mä oisin voinut vielä nukkua,mutta neiti oli kovin jo heti juttu tuulella.Mä olin siinä uskossa et meillä on tänään heti ysiltä se kakkosen koulutarkastus mut hyvä minä se onkin vasta keskiviikkona :headwall:

Voi mä pääsen tänään hierojalle,perjantaina laitoin viestiä ja onneks oli jo tälle päivälle aika,yleensä saa ootella vähintään viikon et pääsee.

Meillä mies on koko v-lopun kyselly josko lähdettäis etelään syksyllä,et pian pitäis varata matka,mut apua uskaltaiskohan sitä lentokoneeseen?!siis toi lentäminen pelottaa mua ihan sikana,mut ois niin ihana päästä lähteen..emmä tiiä,ku tietää et toinen haluais ja sit mä haraan vastaan ton lentämisen takia :/

Nyt mä lähden laittaan ton neidin päikkäreille..

hemuliina
 
Jo luulin hetken että olen virkeämpi, mutta nyt olo epätodellinen, silmät sumuiset ja tekstikin näyttää kummalta |O Ja kaiken kruunaa ekat kuukautiset! :kieh:

Nyt meillä mennään selältä massulleen vauhdilla, eikä hidastella ollenkaan. Ja minun onnekseni (ja Hennin) Henni tykkää nukkua mahallaan. :heart: Joten suurempia ongelmia ei ole vielä koitunut uudesta taidosta.

Parisuhdekriisiä meillä...Eilen onneksi saatiin puhuttua, lutviutu asiat taas vähän. Selvisi että Hennin syntymän jälkeen musta on tullut pikkutarkka nipottaja, määrään ja käsken kuinka asiat tehdään! Mut siis eikö ole normaalia, että kämpästä kerätään kaikki vaalea/tumma pyykki/ astiat ja pestään ne yhdessä koneellisessa (siis tietysti jos ne sinne mahtuu)? Mutta miehellä tapana pistää pyykkikone pyörimään ja puolet vaatteista lojuu sohvalla :kieh: Tässä siis esimerkki... Mä oon vaan niin tarkka, ruokakin tehdään niinkun sanon, muuten meillä syötäs 7krt. viikossa jauheliha-makaroonimössöä :kieh: Mut nyt on opeteltava kestämään toisen puutteita, muuten ajan meidän suhteen karille ja sitä en tahdo, koska rakastan kaikesta huolimatta miestäni ylikaiken :heart: Mutta pelästyinpä yks päivä omia tunteitani kun tuli niiin voimakas vihantunne, että en ole varmaan koskaan sellaista tuntenut, mutta tätä edelsi miehen idioottimainen käytös. Sen vuoksi lähdin Hennin kanssa kauppaan yksin...ja olipa muuten helvetillinen reissu, siitä voisin syyttää itseäni, mutta syytän kuitenkin miestäni :LOL:

Mae, en tiedä kuulunko nyt niihin korvikkeen antajiin joilta haluut vastauksen, koska meillä syödään jo kiinteitä. Eli vastaan kuitenkin...joo syödään toisinaan kerran tai kaksi, joko velliä tai maitoa n. 100-150ml.

Nyt siivous puuhiin :wave:

Jospi ja Henttu perjantaina 5kk :heart:
 
Jospi ihana et saitte puhutuksi :) Mä huomaan itse myös et oon tullu tarkemmaksi asioiden suhteen, kun on pieni perheessä. Tuota imuriakin heiluttelen paljon useammin...

Mae Meilläkin menee kiinteitä 2x päivä, mut yöllä ei herätä enää syömään... 6 jälkeen sitten velliä juo, tänäänkin 2dl, mikä on historiallista, koska nuo määrät on tosiaan sitä desiä ennemminkin... Illalla muuten 21 pintaan joi sen 60ml ja olin ihan varma, et nyt syödään yöllä mut ei sit kyuitenkaan.

Soseista taas. Meillä ei toi porkkana ole oikeen kelvannut, muussa muodossa kun vellissä... Mut eilen sit söi pottua ja porkkanaa ison satsin. Kukkakaali ollu ihan pop tähän saakka. :) Makeit sössöi ei syö niin hyvin. Paitti päärynää.. ja banskua. Se vaan vatsaa kovettaa niin en oo hirveen usein antanu. Noita makeita en oo tehny itte oikeestaan koskaan. Banaania vaan. Sit omppua käteen kun on hiuka isompi. Marjat on kyl tuoreena. Toivonki et tulee mustikkaa, et saapi vauvalle pakkaseen. Käyn kyl sit duunist ostaa kotimaista, kun saapi hiuka edullisemmin.

Mun tekee niin mieli ostaa se syöttötuoli! Taidan lähteä kierrokselle, kunhan heräilee. Meinasin sellaisen missä saa kaltevuutta säätää. Oon huutonetist kattellu, mut en osaa ollenkaan sielt hommaa mitään. Tuntuu kauheen kankalalt. :eek:

Kivaa viikkoa kaikille.
Seranzu ja Kaapsu 4kk ja melkein puol :D
 
Mulla menee vallan merkkailuksi nykyisin, mies on lomalla ja tuntuu etten ehdi netissä lainkaan pyöriä enää :eek:

Miknälaisia syöttötuoleja olette hankkineet tai hankkimassa? Mulla ei ole niistä kokemusta muutamalla kaverilla on ollut tripp trapp mutta en tiedä ovatko sitten kuitenkaan isompana enää käyttäneet tuolia. Onko oma 'tarjotinpöytä' hyvä?

almaa
 
Kylläpä on ollut kiire aamu, kun mies taas töissä. Hyvä että ehti aamupalan itse syömään :D Tyttö herätti kuudelta, valvottiin seiskaan ja mentiin uudelleen nukkuu syönnin päälle. Herättiin sitten ysiltä, ja silti äipästä tuntuu ettei vieläkään ole herännyt tähän päivään... Nyt on kitinää ja natinaa lattialla, väsynyt tyttö, mutta ei voi nukkua :headwall: Syötiin äsken tuosa ekaa kertaa velliä. En uskaltanut antaa kuin 100ml peruna-porkkanavelliä, kun jos vatsa menee kipeäksi. Söi erittäin hyvällä ruokahalulla, meni paremmin kuin maito :D Joi vellin päälle vielä 40 ml maitoa.

Meilläkin meinaa pukata jonkin sortin parisuhdekriisiä. Varmaan molempia stressaa vielä tähän päälle tuleva muutto ja remppa, helposti tiuskitaan toisille. Tänä aamunakin ehdittiin jo tiuskia ennen kuin mies läksi töihin, tosin se oli kyllä sen vika :snotty: Ei meinannut käyttää koiraa olleskaan ulkona ennen töihin menoaan, vaikka ollaan sovittu että mies sen tekee ennen töihin lähtöään, kun minä en nyt ihan heti aamusella ehdi ulos. Ja tänään pitäs mennä seinämaalit valitsee iltapäivällä, mitähän siitäkin tulee...

Syöttötuoli, meille tulee minun vanha tuoli. On sellainen ihan perinteisen mallinen, ei ole kylläkään sellanen kipattava, mistä sais sen pöydän. Vielä kun tuo mies ehtis sen tässä jollonkin laittaa kuntoon. Pitäs hioa, pultata uudelleen, kun limaukset pettäneet 23 vuoden aikana :whistle: ja lakata. Mutta eiköhän siitä hyvä tule. Meillä on pinniskin samalla lailla perintösänky, on vaan uudelleen maalattu. Tosin siitä ei saa pohjaa niin alas kuin uusissa pinniksissä. Pitänee varmaan ostaa siinä vaiheessa uusi, kun osataan seistä tukea vasten ettei tulla yli laidan. Kun ei vielä varmaan alle 1-vuotiaana kannata hommata sellaista jatkettavaa, mietin että onko vuoden ikäisellekin vielä vähän liian aikaista?

Laittelin tuossa aamusella pois pieniä 62cm puolpotkareita, pituus ei riitä, mutta vyötärö on vielä liian suuri niissäkin. Mitenköhän mä kohta saan tytölle pidettyä 68cm housuja, niin että ne pysyis jalassakin, kun niissä jää vielä enempi vyötärölle tyhjää.. :whistle: Täytyy vissiin ommellaniihin kuminauhoja tai ostaa henkselit :/

Nessu ja Aikku
 
Heippa!

Joo mullekin tuli verkkohärpäkkeestä viestiä että ovat loppu, tilasin sitten tuolta Lentiksen vinkkaamasta Sinisestäunesta....

Meillä alkaa tuo laryngiitti olla jo voiton puolella, onneksi! Tää on ollut kyllä ihan kamalaa aikaa, valtava huoli pikkuisesta kun tuntui ettei henki kulje... Sairaalassa käytiin muutamaan otteeseen hengittelemässä spiralla sitä adrenaliiniä mut sen vaikutus kesti max 2tuntia, eli aika turhauttavaa... Vieläkin pojalla rohisee hengitys mut varsinaista ahdistusta ei enää oo. Ja yskää on välillä mut aika harvakseltaan. Nyt vaan tuntuu ettei meinaa juoda, syö kyllä soseita hyvällä halulla mut juominen tökkii. No, kait se siitä taas sitten palautuu.

Tilasin Vaukirjasta sellasen Rouva Ympyrä-kirjan pojalle ja se tuli tänään postista. Ai että se on näköjään kiva, kaikenlaisia roikkuvia ulokkeita imeskeltäväksi :LOL: ..

Juu ja päikkärit on jälleen 30-45min, että se niistä pitkistä päikkäreistä.

Taas mennään...
 
Jos ny vihdoin ja viimein kerkeis kirjottaan!

Glow Ihana uutinen! :heart: Tosi paljon onnea!! :flower:

Onnea kans kaikille "liikkuville "vauvoille!!Ihanaa,kun nää rupee oleen siinä iäs et aletaan menee eteenpäin! =) Meil mennään välil vähän etiäpäin ja välil taapäin!Pari kertaa ollaan myös kieritty!

5kk neuvola oli puoltoist viikkoa sit,8950g ja 68cm!Labello,jos viittit lisätä listaan!Ja kiitos viel uudesta pinosta!

Miro alotti soseitten syönnin perunalla viime viikon tiistaina,on saannu myös päärynää!Ihan hyvin uppos!Paljoa en viel antanu!

En nyt sit ehi kirjottaan enmpää ku esikoinen ei suostu menemään unil ja pikkanen jo heräs unilta!
palaan asiaan!! :wave:

tyyppien äippä ja Miro 5kk+
 
Jospi ja nessu: tsemppiä parisuhdepulmiin. Eiköhän ne ole tosi tavallisia näin vauva-aikana. Kyllä mäkin välillä joudun muistuttamaan miehelle, että oon niin väsynyt, etten ole ihan oma itseni, ja kyllä hän kovasti yrittää tsempata, joskus paremmilla ja joskus huonommilla tuloksilla =) .

Hemuliini: Vaikka nyt viime aikoina on revitty otsikoita noista lento-onnettomuuksista, niin kyllä se lentäminen siltikin on yhä turvallisempaa kuin autolla ajaminen. Lentäjät opiskelee ja kouluttautuu jatkuvasti. Finnairilla on muuten maailman pienin onnettomuusprosentti yhdessä Quantaksen kanssa, niin että voitte matkustaa rauhallisin mielin. Ja lentoemännälle voi aina sanoa, jos ahdistaa, niin he kyllä auttaa myös. =)

Siis voi hiivatti että mä menin koklaan sitä sleepfeedingiä toissayönä. Nyt Greta sitten odottaa taas syöttöä 3 tuntia nukkumaan menon jälkeen :kieh: Siis ei voi olla totta :headwall: Mä nyt toivon, että kysymys oli vain sattumasta, eilen oli kyllä ihan sairaan kuuma ja tyhmä panin ilmastoinnin pois päältä, niin että ehkä olikin vain jano tai jotain. Kun mä ehdin jo iloita, kun Greta on nukahtanut pinnikseen itse jo parina iltana niin, ettei ole ollut edes puolinukuksissa, väsynyt kyllä, mutta vielä silmät auki oon sinne laittanut ja sinne on nukahtanut. Eli ei herännyt eilen ainakaan siihen, että ois tarvinnut tissiä uudelleen nukahtamiseen, joka kerta nukahtikin pinnikseen myös syöttöjen jälkeen. Mutta siis taas palattiin 3 imetykseen, kun tässä välillä niitä oli vain 1 tai 2. Ja mä oon aivan poikki, en siis jaksaisi mitään :/

Eli mä rupesin nyt valmistamaan tätä minestrinaa, jolla aloitetaan kiinteät Italiassa, kun vauva täyttää 5kk. Hiukan houkutti ostaa valmiita soseita, mutta niissä on kaikissa suolaa :eek: Huom! Olkaakin varovaisia, kun matkustatte, nimittäin monissa muissakin maissa noihin soseisiin lisätään suolaa!

Eli mun siis pitäisi keittää joka päivä kasvisliemi (tunnin ajan kiehua litrassa vettä 1 peruna, porkkana ja kesäkurpitsa. Nuo kasvikset soseutetaan siihen minestrinaan vasta pari viikkoa aloituksen jälkeen), sitten sekoittaa kasvisliemeen riisijauhe ja lihajauhe, hiukan oliiviöljyä ja jos haluan, niin sitä parmesaania. Ja sitten toivoa, että vauva syö sitä :D Kaikki täällä sanoo, että niiden vauvat ovat olleet ihan hulluina nuohon minestrinaan, toivotaan parasta.

Munhan oli tarkoitus aloittaa jo, kun Greta täytti 4kk, mutta kun se söi niin mitättömiä määriä sitä päärynääkin, niin jäi sitten tuo minestrinakokeilukin. No, parempi näin, enpähän aloittanut ainakaan liian aikaisin, kun tuo 5kk on täällä tosiaan virallinen aloitusaika.

Tv. Lentis ja Greta 2 päivää vajaa 5kk :heart:
 

Yhteistyössä