Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Hei ja anteeksi oma napa täälläkin, mut en kerkeä nyt. Tulen myöhemmin lukemaan muitten jutut. |O
Meillä kävi nyt sitten outo juttu. Neiti lopetti tosiaan sen maidon juonnin kokonaan. Väen väkisin juotin tilkka kerralla ja vettä. Kaksi viikkoa näin menty ja oletin, että helteet tekevät tepposen. No aivan piruuttain kokeilin antaa tavallisesta juomalasista hieman. :eek:. ja niinhän siinä sitten kävi, että nyt juodaan maito nokkamukista suurella innolla ja samalla jäi yö syötöt pois. Olen aivan ihmeissäni. Onko kellään ollut vastaavaa? Siis nyt sitä maitoa menee normaalisti niinkuin ennenkin.
T: memsku ja Helmi viikon päästä 5kk ja turva verkko häkkyrän ystävät
 
olihan se kiva kun oli lämmin, mut nyt on vielä kivempaa ku on vähä viileempi ja meillä nukutaan taas!!! jasmin on vedelly reilu 3h ekoja päikkäreitä ja poikakin nukahti heti unille ku pää osu tyynyyn!

mä oon koittanu tallentaan mieleen teidän kaikki vinkit kiinteiden kanssa, mut palaan varmaan kysyyn samat kysymykset miljoonaan kertaan sit ku se tulee meille ajankohtaseks taas :ashamed: lihat meillä aletaan sit kanalla tai naudalla, possuun ku ei kosketa olleskaan.

ei hitsi. koko ajan käyn kurkkimassa hengittääkö tuo tyttö ku näin pitkään nukkuu.ihan outoo :D

tapaamisesta vielä sen verran tässä, et heitelkääs ideoita sinne nyyttäreille?!

labello ja j 4kk+
 
Meillä ei ole juuri tuttipulloilla pelailtu, kun 5ml on Gretalle jo huippusaavutus, ihan oikeasti, mutta meilläkin on pari lasista tuttipulloa, Italiassa niitä käytetään, mutta ne on sallaista tukevaa lasia, eli en kovin helpolla usko rikkoutuvan.

Jospille ja muille :hug: väsymykseen, itselläkin on tänään aika nuutunut olo, kun toi tajuton hellekin verottaa, meillä onkin nyt sitten ilmastointi JA tuuletin päällä.

Ja jospi kyllä se yh-äitiys (osa-aikainenkin) ON rankkaa, mutta siihenkin tottuu. Mies oli taas yhden päivän vapaalla, ja lähti taas äsken 4 päivän reissuun. Sitten tulee 2 päiväksi kotiiin ja taas 4 päivää reissussa. Mies siis nykyään kotona vain 10 päivää kuussa :/ '

Itse asiassa mä ootankin sinne Torinoon muuttoa kuin kuuta nousevaa, kun siellä ilmeisesti vain päivälentoja eli aina yöksi kotiin. Voi kun ois ihanaa. :heart: Kun en mä miestä kaipaa vaan Gretan hoidossa auttamaan, vaan mun on sitä aina ikävä ihan muuten vain, oli jo ennen Gretaakin aina sama juttu. Mun pitäiskin ottaa itseäni niskasta kiinni ja ruveta järkkään meille Gretan kanssa jotain tosi hauskaa tekemistä, kun mies on poissa, kun nykyään mä vaan suunnilleen yritän saada päivät sujumaan ja oikeasti vaan odotan miestä kotiin :ashamed: Mutta tällä kuumalla on vaikea keksiä mitään mielekästä, kun autoajelustakin tulee koettelemus, kun turvaistuin kuumentuu hetkessä. Mutta sionne rantsuun kyllä pitää uskaltautua. Ehkä kuitenkin ensin miehen kanssa ja jos Greta näyttää viihtyvän ok, niin sitten myös kahdestaan tai vaikka jonkun kaverin kanssa, vielä en ole viittinyt, kun en yhtään tiedä, että mitä odottaa.

Voi että Greta välillä on niin syötävän suloinen. Äsken nukkui 2 tuntia yhteen menoon pinniksessä, sitten heräsi itkien kakkaamaan ja syömään, ja nyt en ees yrittänyt panna pinnikseen vaan nukutin kantoliinaan, näin kuumalla on tullut liinailtua tosi vähän ja mulla on oikein ollut ikävä tätä pientä höpöliiniä tässä sylissä.

Nyt, kun noiden kiinteiden "pakkoaloitus" lähestyy, niin mua on alkanut ahdistaa koko ajatus. Kun me sen viikon verran ehdittiin tuossa sörsseleitä koklailla, mutta oli jotenkin hankalaa ja jäi koko homma. Ja nyt kun 5-6kk pitää joka tapauksessa aloittaa, niin tosiaan tullut kauhea angsti koko jutusta. Toisaalta Greta on ollut jo pari viikkoa toooosi utelias meidän ruokailusta, olisi koko ajan kurkottelemassa ruokia ja lautasia kohti, ja auta armias, jos kehtaan syödä jäätelöä, kun Greta on kantorepussa :LOL:

Mutta mietin sitäkin, että mistä imetetystä lapsesta tietää, että saako tarpeeksi maitoa? Ja lekuri sanoi, että joka tapauksessa kiinteiden aloituksen jälkeen pitäisi alkaa antaa myös vettä, mutta kun greta tosiaan juo max 5ml tuttipullosta ja nokkamuki on vielä liian vaikea.

Hm... Taidan olla taas kerran väsynyt, kun alan käydä ylikierroksilla ja stressata kaikesta mahdollisesta :ashamed:

Tv. Hermo-Lentis ja syötävän suloinen Greta pian 5kk :heart:
 
Jaksuja kaikille tarvitseville :hug:

Joo, toi Seranzun kökkötarjotin on ihan ehdoton! Mä taistelin yhden jääpalamuotillisen bataattia ja sit vaihtu tarjottimeen. Niiiiin paljon helpompaa, kun irrotella niitä paloja siitä muotista. Meillä on eka erä bataattia syöty, pitää tänään tehdä uus kökköerä pakastumaan.

Seranzulle mulla oliskin kysymys
, et millä soseutat sen lihan? Ja pakastatko lihan lihana ja lisäät sulatusvaiheessa kasvikset?

Kyselee epätietoinen Tuiskunen ja Axu 5kk+
 
No kun täällä olette tilailleet Manducoja, niin mäkin nyt tilasin sellaisen, Gretakin varmaan aika pian siirtyy tuonne selkäpuolelle. On vaan harmi, ettei sillä voi kantaa naama eteenpäin, kun Greta on siitä ihan innoissaan, ei enää suostu kantorepussa olemaankaan naama kantajaan päin, toivottavasti tuossa Manducassa sentään. Tilasin uuden kantoliinankin, siinä sentään Greta on tottunut olemaan naama muhun päin.
Onpa sitten kivoja tuomisia Suomesta :D
 
Matma :hug:

Hiuksia lähtee ihan hirveesti. just tänään miehelle suruissani sanoin että kohta taidan olla kalju. tuntuu että ponnari on puolet ohuempi kuin ennen. :(

Huomasin että listalta puuttuu meidän tytön 4kk mitat eli tässä ne ois (labello jos lisäisit, kiitos :flower: ) : 66,2cm ja 8540g.

me oltiin maanantaista perjantaihin miehen vanhempien mökillä. ihanaa oli kun oli niin upeat kelitkin. Ekana iltana tyttö vierasti paikkaa ja itkeskeli mutta sitten tottui. pari ekaa yötäkin meni monella herätyksellä mutta vikat yöt oli jo normaaleja eli n 2-3 herästystä/yö.

tapaamisesta, mä olin siinä ehkä porukassa mutta nyt kyllä perun kokonaan tuloni. Ajelin mökiltä lasten kanssa yksin kotiin, tyttö itki lähes koko matkan, oli tosi raskasta. tuli pysähdyttyä lähes kaikki bussipysäkit, P paikat, huoltoasemat.. tapaamispaikkaankin sitä matkaa sen verran paljon että uskalla lähteä yksin taas ajelemaan.. mutta ihanaa tapaamista niille jotka ovat sinne menossa. :heart:

sadee80 & tyttö 4kk+ :heart:
 
Rosinante: Meil tol 3v. tytöl on ollu parii otteesee kurkunpäätulehdus, suhteellisen lievänä onneksi. Eka lääkäri antoi jotain lääkkettä ja käski viedä ulos pakkaseen vaikka. Helpottaa hengitystä ja ei missään nimessä höyryhengitystä. Toka lääkäri taas käski höyryhengitellä?!? Mukavaa kun saa selkeitä ohjeita. Nyt tytöllä on yskä vaivannut pari kuukautta iltaisin ja öisin, saatiin yskänlääkettä ja jos ei auta niin astmakokeisiin.

Nyt ei taas muuta ehi kommentoimaan kun pitää pojan huoneen remppaa jatkaa! Niin meillä tuli tän 5kk täyteen ja ei vielä käännytä.

Mukavaa viikonlopun jatkoja!
 
Iltaa

Meilläkin on nyt se verkkojuttu ;) Kaikki innostui heti, jälleenmyyjä saisi olla kiitollinen vinkkaajalle... Vielä ei ole kokeiltu mutta kun annoin vesimelonia oli niin ihastuksissaan että täytynee antaa pian (vaikka 5 kk taisi olla ikäraja)... Aika sotku siitä syömisestä taitaa tulla?

Nukahtamisesta on tullut ihme kitinää nyt monena päivänä. Aiemmin nukahti rinnalle tai sängyssä pötkötellen kunhan olin vieressä. Nyt vaan kitistään vingutaan ja itketään ja vaan sylissä nukahdetaan! Hitto! Toivottavasti kyse hampaista tai jostain muusta ohimenevästä...

Pistin pojan torkuille puoli kahdeksalta ja taisikin nukahtaa yöunille. Aamulla herätäänkin sitten aikaisin...

Tsemppiä kaikille joilla vauvat sairastelee kamalaa!

almaa
 
Mae
memsku hieno juttu, että saitte maidon juonnin takaisin :)

natinaa, kitinää, narinaa Onko muilla? Siis mikään ei olis hyvä ja itekseen ei sitterissä tai lattialla oltais yhtään.... Missä meidän tyytyväinen vauva on, kuka sen vei?

Niin ja nyt ollaan sitä korviketta kokeiltu (almiron peptiä ) ja alkuun meni hyvin. Nyt en olekaan ihan niin varma, viime yö oli helvettiä ja tänään kakka limaa täys. Mutta katsellaan nyt. Ma soitan sitten lastenpolille, jos ei näytä helpottavan. Voipihan se olla, että äkkiseltään reagoi siihen, kun yht'äkkiä juo litran korviketta tissimaidon sijasta.

päiväunista eilen joona nukkui pitkästä aikaa 2h iltapäivällä... Mutta ottipa tänään sitten takaisin eikä nukkunut kuin 35min pätkiä :(

Mae ja natisija Joona
 
Meilläkin kitistään varsinkin ennen vipoja alkuillan tirsoja, luulen että kyse kutiavista ikenistä, kun samalla raivoisasti yrittää purra kaikkea mahdollista. Jos oikein itkee, niin hieron sitä puuduttavaa voidetta, mutta yritän kyllä välttää sen käyttämistä, mutta kun ei puruleluistakaan oo mihinkään.

Mutta nukkumaanmeno oli taas tänä iltana ihanaa, kun nukahti tuonne pinnikseen niin rauhallisena.

Niin mäkin tilasin sen verkkojutun! =)

Greta muuten oppi sitten kierimään! Eli ei enää kääntynytkään vaan mahalleen vaan jatkoi siitä kääntymistä samantien selälle, tuli leikkimatonkin reuna jo vastaan. Kyllä oli typy tyytyväinen, nauroi ihan onnessaan saavutukselleen, tänään kauheasti treenasi masulta selälle kääntymistä, kun se on ollut vielä aika satunnaista, mahallehan on kääntynyt ilman vaikeuksia jo 3kk:sesta.
 
Heissan.

Olen jäänyt vähän tuonne taka-alalle.

Ensimmäisenä onnittelen nytten Glowia, toooosi paljon onnea! :)
Itse olen tullut siihen tulokseen että toista meille ei enään tule, kun olen saanut Ainonkin yksin hoitaa, niin tuo saa riittää :)

Meillä ei vielä käännytä, mutta yritys on kyllä kova.

Eipä tänne meille mitää erikoista kuulu. :D

Tyttö-nen & Aino 4kk (ja jotaa päivii)
 
No mä kerron sitten vielä helpomman tavan pakastaa.. Bataatista ja perunasta kuoret veks, kuutioidaan reiluiksi paloiksi, keitetään ja jäähdytetään ja pakastetaan. Isohkoja( reilun puolikkaan kananmunan kokoisia suunnilleen) lohkoja on helppo irrottaa sulamaan jääkaappiin aamusti ja heittää loput takas pakkaseen. Soseutan vasta sulaneena ja sitten notkistan maidolla jos tarvii. Bataatti on ainakin niin pehmeää että usein heitän pakasteesta suoraan mikroon pariks minuutiks ja sitten haarukalla soseutan lautasella. Ja syötän.
 
Mites teidän helmet on kasvaneet ja kehittyneet?osaakos jo kääntyillä yms..?meillekkin oli helmivauva 09 tulossa mut meni kesken mut silti käyn välil lukemas ja kirjotanki jotain jos tulee mieleen jos ei vaan teitä haittaa että tungen teitin pinoon?

Huomenna itellä on kauan odotettu rakenneultra ja myös omat synttärit.Kunpa vauva suostus vilauttamaan kumpaa sukupuolta hän on mut itellä on ollu alusta asti ihan poikaolo.

 
Alkuperäinen kirjoittaja spectra:
No mä kerron sitten vielä helpomman tavan pakastaa.. Bataatista ja perunasta kuoret veks, kuutioidaan reiluiksi paloiksi, keitetään ja jäähdytetään ja pakastetaan. Isohkoja( reilun puolikkaan kananmunan kokoisia suunnilleen) lohkoja on helppo irrottaa sulamaan jääkaappiin aamusti ja heittää loput takas pakkaseen. Soseutan vasta sulaneena ja sitten notkistan maidolla jos tarvii. Bataatti on ainakin niin pehmeää että usein heitän pakasteesta suoraan mikroon pariks minuutiks ja sitten haarukalla soseutan lautasella. Ja syötän.
tosi järkevä tapa, taidanpa testaa :wave:
 
Liitytään kitinänarinaitkuhuuto-joukkoon :headwall: Ei hyvä missään, ei mitenkään eikä kenenkään kanssa!

Viime yö oli taas ihan katkonainen. Kolmen aikaan piti alkaa opettelemaan mahalleen kääntymistä :headwall: Eli olen nukkunut toooosi huonosti ja katkonaisesti ja olen niiiin kiukkusella päällä. Mieskin huomas tämän ja tarjoutui lähtemään vesisateeseen vaunuilemaan, kun kuunteli mun tiuskimista vauvalle. Nyt olen yksin kotona ja itken, kun olin niin inhottava vauvalle :ashamed: Huono äiti fiilis :snotty:

Kiitos Seranzulle vastauksesta :flower:

Sadee, tuutko kyydissä tapaamiseen? Joutuisit kyl istumaan takapenkillä vauvojen välissä, mut olispa niilläkin sit seuraa eivätkä ehkä kitisis(??). Laita yksäriä tänne tai FB:n, jos kiinnostaa kimppakyyti :attn:

Huonotuulinen Tuiskunen ja kitinä poika
 
Hienoa Greta näitä uusia juttuja tulee babyile päivittäin. Hurjaa! :)

Meillä nukutaan ulkona ja 2h pian täynnä :eek: Ei oo kyl ikinä nukkunu heti aamupäiväl pitkiä unia.
Yölläkään ei heränny, kun vasta 6.30 syömään ja jatkoi sit 9 asti :wave:
Mie kotiuduin 4.15 :whistle: Nyt vois sanoo et vääsy ja kyl kankkustakin liikkeel!! |O Mut ihan mielettömän kivaa oli ja ihana nähdä koko vanha porukka.

S ja uinumuinu Kaapsu
 
Tuiskunen, :hug: Kyllä se aurinko vielä tulee esiin kaikessa mielessä.

Taaperolle
onnea raklenneultraan!

Mä sain taas oikein kuningasidean, eli niin monessa paikassa on kehotettu harrastamaan dreamfeediä eli syöttämään nukkuva vauva siinä 22 maissa kun meet itse nukkumaan, että se sitten pidentäisi vauvan unia niin, että se pidempi unipätkä lähtisikin siitä käyntiin.

Joopa joo... Greta ei nukkunut loppujen lopuksi ees 5 tunnin pätkää, vaan heräsi koko yön sitten parin tunnin välein :headwall: Toivottavasti en nyt jotenkin pilannut tuota meininkiä, vaan palaa taas nukkumaan noita 5-6 tunnin pätkiä.

Joka tapauksessa taas vaihteeksi tosi koomaolo... Sorry kun valitan, mutta on se vaan aika rupista hoitaa vauvaa yksin 4 päivää putkeen, kun aamulla miettii suunnilleen jo, että oispa ilta ja pääsis nukkumaan.... |O
 
kitinänarinaitkuhuuto :wave:

baby safe feedrerit o sit loppu tuolta verkkokaupasta :LOL: elo-syyskuussa tulee lisää. tilasin sit www.vauvapop.fi tais olla euron kalliimpi.

taaperotx4 onnea ultraan!!! :flower:

lentis minkälainen sulla on se ikenien puuduttaja juttu? mä joskus kattelin briteissä sitä, mut sit ku luin et siinä oli lidokaiinia ja mitä lie muuta puuduttavana aineena,niin jotenkin tuntu niin hurjalle etten sit ottanu :D

mae toivottavasti almiron kävis pienelle. se se on kyllä pahaa!! aikanaan pojalle epäiltiin maitoallergiaa ja kokeiltiin kaikki 3erityiskorviketta ja huhhui sentäs, ei se niitä mielellään juonu. soija viel meni, almiron tökki jo kovasti ja neocatee ei suostunu ollenkaan enää ottaan.

meillä valvo molemmt lapsukaiset eilen yli 23 ja aamulla neiti heräs 4.30 ja poika 06 :kieh: ja nyt ei tuo isompi jästipää ala ees päikkäreille ku kuikuilee ja huutelee tuolla vaan. aaaaaaaaaaaaaargh. kahviakahviakahvia nyt heti tänne ja paljon!

ihana oli eilen kävi serkku lastensa kanssa,sillä on 9.2 syntyny tyttö, joka on nyt kuukauden verran jo mönkiny eteenpäin ja nyt meni jo lujaa :eek: sulosta oli, mut ai kamala toivottavasti ei meillä läe ihan vielä, kun niin kovaa kyytiä tuokin pieni syöksyili teräviä kulmia kohti.

hammaskipuinen labello ja mytty tyttönen 4kk+
 
Nyt on kirjoitukset luettu :)

taaperotx4, tervetuloo joukkoon mukaan =)

tuiskunen ja lentis, jaksuja ja :hug: huonoja päiviä on meillä kaikilla välillä ja tuntee ittensä ihan surkeeks, ainakin mulla siis näitä välillä kun oon väsy ja muutenki tuntuu et mielialat heittelee välillä ihan miten sattuu :whistle: mut asioilla on tapana kuiteski aina järjestyä. lentis, tiedän ton tunteen kun on yksin vauvan kanssa, kyllä se ottaa voimille. Ahdistaa jo valmiiks sitten kun miehen lomat loppuu ja arki alkaa kun sillä työ osittain matkatyötä ja saattaa olla useita päiviä pois kotoa :(

Tänään ei muuten neidille maistunutkaan sitten perunaporkkana niin hyvin, piti ihmeellistä kitinää koko syönnin ajan ja suurin osa tais tulla soseistakin pihalle :whistle: no sehän on nyt vasta sellasta totuttelua uusiin makuihin. Nyt toi söpöliini nukahti sitteriinsä :heart:

Kareliini ja Sara 3kk3vkoa2pvää =)
 
pur
SERANTZU huippu idis juu. Otanki kökkötarjottimen köyttöön heti huomenna kun meil lisätään ruokavalioon parsa kaali.

Ja sitten (.)! Ai hitto kun meinas mennä hermot tänää appikokelaaseen kun se tarjos tänään meidän perheelle kiinalaisessa lounaan. Ja kai se ajattelee et kun se tarjoo niin voi sitten rääpiä päätään ihan miten sattuu. Siinä tuli sitten selvitykset siitä kuinka tyttöä pidetään liikaa sylissä ja annetaan kissan olla sisällä vaikka just oli hesaris juttuu et kissa voi levittää sairaalabaktyeereja ym ym.. :kieh: :kieh: :kieh: kyllä mulla rupes savu nousee korvista vaik tiiän et on sen tyyppinen ihminen et oikeesti jopa tarkottaa vaan hyvää tollasella mesoomisella, ite kun pellon laidassa kasvanu kakara jolla ei mitään kykyä näyttää tunteita. Hymyilin sitten vaan kuitenkin tyynesti ja tokasin että on se kyllä kissa siinä mielessä hyvä kun se tappaa niitä lintuja pihapiiristä jotka levittää sitä lintuinfluenssaa (viitaten hänen parin vuoden takaseen mesoomiseen). No onhan se tietty aika julmasti sanottu ja ikävä kyllä kisamme jonkun verran tätä tekeekin, mutta sainpahan sen suun tukkittua hetkeksi. :kieh: :kieh: no joo tsori nyt kiukuttelu, jonnekki piti päästä purkaa.
 

Yhteistyössä