Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Kiitos uudesta pinosta!!

Meillä oli eilen 5kk neuvola ja siellä oli kaikki kunnossa. Pituus 67,5 cm, paino 7895g ja päänympärys 45,3 cm. Eli kaikki kasvavat omalla käyrällään eikä ole siis enää tuon päänkään kanssa mitään kamalia epäilyjä. Saatiin myöskin rokote eilen ja koko illan oli poika tosi uupuneen oloinen, vaikkei itkenytkään tai kuumetta tullut. Mutta tosi reppanalta vaikutti. Ja tänäänkin tuntuu jotenkin väsyneemmältä kuin normaalisti, mutta kohtalaisen hyväntuulinen on kuitenkin :) Ja hei, paras tulee tässä: Tänään syötin Nuutille porkkanaa noin 1/3-purkillisen ja niin se suu vaan aukesi kuin linnunpojalla ja maistui oikein hyvin :whistle: Ja oli sen verran nälkäisen oloinen, että avasin vielä toisen purkin ja annoin siitä ehkä neljäsosan vielä ja hyvin meni peruna-porkkanaa :D JESSSS!!! Josko tässä kohta voisi aloittaa itsekin tekemään niitä soseita, kun alkaa jo vähän uppoamaankin. Tai no, täytyy varmaan odottaa sen aikaa, että saadaan vaihdettua meidän pakastin, nyt ei laiteta sinne enää mitään lisää kun parin viikon päästä menee vaihtoon.

Jaksuja kaikille vaivojen piinaamille :hug:

Haavemamma, taisi jäädä kommentoimatta sitä kyytijuttua, eli tosiaan mietin vielä josko jotenkin sinne tapaamiseen pääsen mut ei sun kannata täältä meidän suunnalta koukkia, tulee tosi paljon kiertoa! Ja varsinkin jos et edes palaile takasin. Mut mä tosiaan tiedän paremmin sitten, kun selviää se paikkakin varmaksi. Ihanaa olis teitä kaikkia nähdä :)

Hyvä viikonloppuja kaikille!! :wave:
 
Rosinante ja Bonbon :hug:

Alexi täyttää tänään 5kk! Hui, miten aika on mennyt.

Annoin eilen Axulle siinä "turvaverkkosyöttimessä" vesimelonia ja kyllä kelpas! Yritin ottaa sitä pois täyttämistä varten, niin johan suuttu! Onneks tilasin niitä kaksi, niin pystyin sit tekemään vaihtokaupan :LOL: Että voin suositella tuota juttua muillekin! Kiitos vaan vinkistä ja linkistä :flower:

Viikonloppuja kaikille!

Tuiskunen ja Axu 5kk
 
Noist kaupan sosesista... Mua ärsyttää kun ne on NIIN löysiä ja kukkakaalisoseessa 60% kukkist ja sit työnnetty riisijauhoa ja vettä!!?? Tein ite tänää kukkakaalta, hyvin kelpas pojulle :D

Meil on anoppi lomal.... Jee :eek: Saan siis "nauttia" sen seurasta 5viikkoa!! Onneks on kai ees viikon jossai reissus... Öljy loppui ja tilas kyl lisää, mut sano et 5pv menee?? Just siis puilla mennään.. Aamul on ihanaa porakaivokylmää vettä ja täällähän EI ole minkäänlaista vesivaraajaa, joten jos en polta pannua ollaan kylmil vesil... :kieh: :kieh: Mullahan tota aikaa riittää hakee puita ja juosta pannuhuonees pitkin päivää!

Kaapsu kääntyi eilen ekan kerran ja tosi tyylipuhtaasti, edes käsi ei jää jumiin. :attn: :attn: Illal ei sit viitsinyt enää, kun yritin isille näyttää herran uutta taitoa. :whistle: :whistle: Tänään on kääntyny kans. Ihana ährääjä. :heart: :heart:

Meil edelleen päikyt kestoltaan 30min... Aattelin et sataa, niin nyt pitenee. Eipä vain... Herra valvoo edelleen sen 1,5h ja taas torkuille...

No niin arska paistaa jos menis aurinkoon hetkiseksi.

Niin ja mul on TAAS vapaailta. Kokoonnutaan huomenna vanhal kaveriporukal grillailee!! :wave: :wave: :p

S ja Kaapsu 4kk ja 1vko
 
pur
Joku muuten kysy aiemmin HEDELMIEN SYÖTTÄMISESTÄ RAAKANA (kypsentämättömänä siis). Mulle ei semmonen erityisesti oo tullu mieleen, muttä mä olen kyllä soseuttanu ihan ihan banaania ja mongoa sellasenaan ja kuivattuun luumuun lisänny tilkan vettä, että menee soseeks. Porkkanan, perunan, riisin ja maissin olen kypsentäny ensin. Hyvin on hedelmät sellasenaan toistaseks sopinu tytön vatsalle.
 
Meille sanoi neuvolan täti, että hedelmät ja marjat voi tarjota tuoreena. Muutaman kerran ollaan ostettu kaupasta valmiita soseita mutmutmut..Poitsu ei noista valmisruuista digaile, ovat aivan liian löysiä. Keitän suunnilleen viikon annokset pakkaseen kerralla. Haarukalla sössään enkä lisää joukkoon mitään(paitsi perunaan joka on muuten aika kuivakkaa). Rasva tulee rintamaidosta ja korvikkeesta, sitä ei neuvolan mukaan tarvitse lisätä. Hedelmät annan täysin kypsyneinä ja samoin haarukalla survottuna. Mustakin kovin kummallista että soseet on enempi liuoksia, jotka ei edes pysy noissa pikkupikkulusikoissa?
 
TURVAVERKKOSYÖTIN, joku muu (PUR?) tämän tänne jo linkitti aikaisemmin ja mä menin heti tilaamaan. Tässä uusiks: http://www.vauvabuumi.fi/babysafefeeder.php. Aika kätsy, meidän poika ainaskin tykkää.

Minä kyselin niistä kypsentämättömistä hedelmistä. Kiitos kokemuksistanne ja kommenteista :flower: :hug: Muakin ärsyttää noi kaupan soseet, ovat niiiiin löysiä.

Antaako joku jo lihaa vauvalle? Jos joo, niin teettekö soseet itse? Vinkkejä kaipaisi täällä yks onneton keittiömestari! :attn:
 
pur, kiva kuulla et löytyy kohtalotoveri tuossa miesjutussa :kieh:

Tyttö alkanu nyt tykkään oikein tosissaan peruna-porkkanasoseesta, toinen odotti ihan suu ammollaan seuraavaa lusikallista =)

Rosinante, onnittelut Kaapsun onnistuneesta kääntymisestä =)

:hug: kaikille joiden pikkuisilla sairastelua, toivottavasti pian helpottaa!

Mä meen nyt kattoon vaunuihin et onko jo hereillä kun unet ollut tänään toooosi lyhyitä :whistle:

Kareliini ja Sara 3kk3vkoa :heart:
 
Heipparallaa :)

GLOW: Onnittelut plussasta :flower: ... huimaa :heart:

TUTTIPULLOISTA: Maeko se oli joka näitä pohti. Mä yritin jossain vaiheessa löytää pulloa jonka tyttö huolis (MAMin Ultivent on ainoa josta suostuu juomaan ja nyt nokkamuki).. ja törmäsin mm. sellaiseen juttuun noista, että osassa tuttipulloista on Bisfenoli A -nimistä kemikaalia jota voi liueta maitoon kuumennettaessa varsinkin jos pullossa on naarmuja. Löysin noista Bisfenoli A -vapaista tuttipulloista listan Bebesin nettisivuilta jos jotakuta kiinnostaa.

Meillä ollut kovin kiirettä mökkeillessä :LOL: ja kesän vietosta ollaan kovin nautittu koko perhe =). Tytön 4 kk mitatkin olivat unohtuneet ilmoittaa: 5415 g ja 65 cm. Siro ja pitkä tyttö :heart:

Pientä allergiaepäilyä on edelleen :(. Vaikka olinkin ajatellut ettei kiinteiden aika vielä olisi, on tyttö ollut niin kiinnostunut muiden syömisistä, että tuli tarjottua banaania ja maissia. Maissista tulee todennäköisesti oiretta :eek: mutta seuraan vielä tilannetta. Jos nyt oikeaksi epäilyt osoittautuu niin pakkohan se on varata aika allergologille samantien.

Tyttö on tosi jäntevä mutta ei vielä käänny mahalleen (pari sattumaa on nähty).. lähinnä pyörii akselinsa ympäri =)

Paremmalla ajalla taas tarinaa.. ai niin ostin sellaisen Manduca -kantorepun.. ihana =). Liina mulla jo onkin ollut ja tyttö viihtyy. Ajattelin, että tuohon Manducaan saa pidemmille lenkeille laitettua ja mieskin suostuu siinä kantamaan.

Fiiu ja tyttö, kohta 5 kk :heart:
 
Glow
ai hitsi, unohdinkohan ihan raportoida tänne että Onni kääntyi eilen ekan kerran mahalta selälleen :D toisinpäin on osannut jo tovin. Mummolla oltiin kylässä ja juuri sanoin että ei hän osaa vielä kääntyä selälleen, mut kappas, poika päätti näyttää että osaanhan :D tänään ei vaan tainnut kotona muistaa enää koko juttua...

TUTTIPULLOISTA meillä oli alkuun n 1-2 kk iässä Aventin pullot, ne oli tosi hyviä mutta jostain syystä siirryttiin vähitellen ihan "tavallisiin" ainun pulloihin mitä saa joka marketista. Onni taisi tykästyä enempi luonnonkumiseen ( ja pienempään kuin aventin ) tuttiosaan.
Meillä on muistaakseni joku 5-7 pulloa käytössä. Astianpesukoneessa pesen ja yleensä huuhdon vielä pesun jälkeen. Joskus pitää käsin pestä kun tuntuu kaikki olevan koneessa yhtä aikaa...
Aventin pullo on siitä hyvä, että se on iso, leveä se "pullon suu" siis jos tekee jauheesta maitoa, on paljon helpompaa annostella mitalla jauhe siihen aventin pulloon kuin ainun tms. pulloon. Mä sekotankin yleensä aventin pulloon maidon ja kaadan sitte kapeampaan josta Onni sen juo.
Meilläki menee ilta ja yö maito nykyään ihan sängyssä maaten! Ihme venkoilua alkoi olla meilläkin illalla sylissä, mutta kun pistin pojan viereeni sängylle ja pullon suuhun ni johan kelpas :eek: kaikkea ne vauvat keksii =)

Vähän yksinäistä on, mies lähti taas viikonlopuksi pelireissulle... Esikoinen on isänsä luona pari viikkoa ( kesäloma ) . Onni kävi nukkumaan, suht helposti... oottelen tässä alottaako viel toiset iltahuudot :whistle:

 
fiiu, kiitos tiedosta! Kävin lukeen sieltä Bebesin sivuilta siitä kemikaalista, on kyllä järkyttävää että sellaista ainetta löytyy tuotteista jotka on pienten lasten käytössä :eek: se oli hyvä kun siellä oli se lista et mitkä tuotteet sisältää sitä BPA:ta ja suurin osa just sellasia merkkejä joita moni käyttää!! mullakin käytössä avent ja nuk ja niissä just oli sitä ainetta :eek: innostuin sit tutkiin ja tilasin Bibi-merkkiset tutit, harkitsen kyllä vakavasti nyt pullojenkin vaihtamista.
 
Tieto lisää tuskaa juu, jossain (oisko jenkkilä, en muista ) myydään jo lasisia tuttipulloja, kun niistä ei irtoa kemikaaleja toisin kuin muovisista. Mut kiva sitten kun se lasipullo särkyy... :eek:

Että meillä on nuo tavalliset "kemikaali-pullot" käytössä, aikoinaan esikoiselle ostetut. Ja jopa samat tuttiosatkin edelleen, eiköhän ne esikoisneidit pöpöt niistä ole tässä 7 vuodessa kuollu. :D Täytyy tietenkin katsoa, etteivät ole haurastuneet, mutta mun mielestä ne on vielä ihan ok.

Kareliini: Meilläkin on linnunpoika-efekti havaittavissa. =) Se tosin varmaan johtuu siitä, että sekoitan kaikkiin kasvissoseisiin hedelmää joukkoon. Lastenlautasellinen uppoaa poitsuun pikavauhtia.

Eli vaikka kiinteitä on meillä syöty vasta vajaat 2 viikkoa, niin purkillinen menee hyvinkin jo kerralla.

Tuiskunen: Mä aion ottaa kohta lihat kehiin. Pakastan varmaan lihakuutioita jääpalarasiaan, ja irrotan sieltä sitten aina yhden kuution soseen joukkoon. Kasvissoseita oon pakastanut erikseen mm. pieniin minigrip-pusseihin ja vajaisiin pakasterasioihin, mikä ei kylläkään ole kovin käytännöllistä.

Kössi & poikanen 5kk, joka kiittää ryömimisonnitteluista =) ..ja jonka olen jo kerran saanut pelastaa perhepedistä patjan ja seinän välistä :whistle:
 
pur
=) BABYFEEDER joo siis mä oon sytkytelly tytön ikeniä harson sisään taitetulla kamomillajäällä. Mut tosiaan tost sainki idiksen et voishan sen jään laittaa harsoon sillen solmun sisään ni sai tyttö tosiaan ite sitte imeskellä kun on muutenki alkanu jääpalaan tutustumisen jälkeen änkee harsoja suuhunsa aina ku tuntuu olevan enempi kutinaa ikenissä. Hyvä idea tommonen vehje, oonki pari krt miettiny miksköhän markkinoil ei oo niinku tuttia tolla idealla, markkinarako ainaki olis. No nyt se on sitte keksitty ratkasu siihenki =)

RUOAN MÄÄRÄSTÄ Mä en oo uskaltanu antaa viel isoja satseja. Mut koska syöminen on tytöstä kivaa ja ihan hyrisee kun saa ruokaa suuhunsa ni annan nykyään aamupalalla hedelmää, lounaalla juuresta, välipalaks vihannesta ja ilta palaks hedelmää. Aina semmonen jääpalakuutiollinen. Tissimaitoo meil menee aina perän ja parissa välissä.

Vähän jännittää tytön syömisen kanssa kun mulla ois ens vkol keikka se kyl järjestyy ku on lastenhoitaja paikan pääl. Mut sit alkas elokuus toinen ja se kyllä jännittää et miten ihmees saan sen hoidettuu, mut kai se jotenki järjestyy.
 
Mä sit menin ja tilasin sen verkkohärpäkkeen... :LOL: :LOL: Vaik oon sitä mielt, et turhuutta on kaupat vääränä nykyään vanhempien kukkaron menoks... Tuo härvätin kyl ny voitti :headwall:

Mä vie kerron mun taktiikan soseiden pakastukses... Lusikal leivinpaprul, joka on tarjottimen päällä ja pakkaseen. Ootan hetken ja kun ovat jäässä. Napsuttelen irti ja rasiaan, ni on pienii palasii irtonaisena. Käy aika äkkii... En alkais ährää jääpalamuottien kans. Vie kun keksis materiaalin mist ne lähtee irti helpost. Tost lähtee ok, mut joutuu vähä käyttää voimaa.

Lihaa tekis mieli antaa, mut aijon sinnitellä sinne 5kk saakka. Joko muuten sillon saa antaa esim kauraa, vai onko se 6kk? (onhan mul nout opuksiaki...) Meinaan varmaan ostaa possun paistia tai filettä ja pilkkoo ja sit höyrykeittää. Ja tietty soseuttaa si.. Mul on höyrykattila, en ees osaa laittaa mitään veteen kiehumaan (no pastaa osaan...) Enkä tulis enää toimeen ilman sitä. Kasviksist tulee ihan eri, kun vedes liotetuist.

Iltapalast
Kääntyilijä nukahti, ku älyttiin laittaa naama toiseen suuntaan... HE.

S ja Kaapsu 4kk 1vko
 
olipas taas tekstiä!

:hug: sairastelijoille!

meillä on nukahtaminen menny mahdottomaks. hirmu kitinä ja mitenkään päin ei oo hyvä olla. sänkyyn jos koittaa,niin kieppaa heti mahalleen ja kun ei edelleenkään niin tykkää oikein olla, niin sit alkaa kitinä. sylissä koittaa kääntyä myös. osan laitan helteiden piikkiin.

kovasti haluaisi neiti eteenpäin jo mennä,mut kun ei pääse niin sekös harmittaa! peppu pystyssä koittaa itseään potkia eteenpäin ja sitten koittaa kiepata mahalta selälleen, mut se onnistunu 2kertaa vahingossa, aina ottaa käsi vastaan. voi raasua :D

meille ei uutta. varmistui se lasten isän tulo sit 25pv..kiva,oon sit tapaamisessa varmaan ku persiiseen ammuttu karhu ku stressaan iltaa ku se haettava lentokentältä :kieh: onneks on päivällä muuta kivaa tekemistä ni ei tarvii miettiä :heart:

meillä edelleen jatkuu pelkällä tissillä, koitin tuttipullosta antaa tilkan vettä kun tuntu ettei pysyny taas yhtään maito sisällä ja pissamäärät väheni, mut ei jasmin tajunnu sitä pulloo. samalla tavalla koitti ikenillä pureskella kun tuttiakin ja sylki sen vaan pois. se on kai alettava sit suoraan mukiin tutustuminen kunhan tissistä luovutaan :eek:

pää tyhjää täynnä
labello ja vihdoin nukkuva jasmin 4kk+

 
Iltaa.

Suosittelen kyllä kaikille soseiden tekijöille tuota Seranzun vinkkiä, mulle se teki tosi mielekkääksi koko soseiden tekemisen, kun ajatus oli tuhraamisesta joidenkin jääpalarasioitten kanssa, hyvä Seranzu!! :heart: Muakin ärsyttää kaupan soseet ja en edes osta niitä missä on ekana raaka-aineena vesi...aivan turhaa!!

Meillä pulloina n 5 kpl 2 dl:n 'markettipullot' eli onko ne ny ainut ja sitten kenenlie 1-2-3 venttiilillä varustetut silikoni tutit. on mulla pari koliikkipulloakin mutta laiskuutta liikaa liikkuvia osia, niin jää käyttämättä. Yömaito menee makuullaan pinnikseen tai vaipan vaihdon yhteydessä annan maidon meitin parisängyssä josta siirrän vaavin omaan pinnikseen sitten.

Me lähdetään huomenna vaavin kanssa kaksisteen mun isän mökille, mies menee kaverin 40v juhliin jonne mutkin on kyllä kutsuttu, mutta kun mulla on toi lapsi :LOL: :kieh:

Mä sain nukkua viimeyönä korvatulpat korvissa 23-11, joten tänään olen ollut todella pirteä =) Oltiin shoppaa ja syömässä Amarillossa koko family :) Saatiin myös keskusteltua tää mökkivieras kuvio, joten siksikin tosi tosi paljon parempi mieli.

Hyvää viikonloppua!!

HM ja neiti viikon päästä 5 kk
 
Glow
merkkiä.

Hieman oli poika ihmeissään kun aamutuimaan, ennen 7. pistin hänet kantoliinaan ja lähettii ulos :D piti ulkoiluttaa koira. Isäntä kun on siel reissussa... Ja koiraa ei voi laskee takapihalle pissille kun se karkais samantien! Ei olla saatu aikaseks laittaa kunnon aitaa tohon, tänä kesänä piti mutta kun on tää kämppä myynnissä niin ei enää viitsi. Joo edelleen on myynnissä :headwall: :headwall: Tarjouksia on tullu, mutta ei tarpeeksi hyviä... tosin, meidän on pakko kohta hyväksyä huonompikin tarjous sillä ei me voida asua tässä enää kauaa. Kun kolmas ihanuus ilmoitti tulostaan :heart: Tänään bongattu jo aamupahoinvointia :D oli onni siinä liinassa ja oltiin vielä sisällä, mietin hetken että voi hitto, jos tästä nyt joutus oksentamaan kun poju on tiukasti mussa kiinni! ei onneks tarvinu :xmas:

Pitänee laittaa vähän naamaa ( siihen on ilmaantunu jotain näppyjä! :headwall: ) ja ettiä vaatetta... Kaupungille meinasin lähtee ajankuluksi, kunhan Onni heräilee... ekoilla "päikkäreillä" jo taas.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Soseet pakastan pilttipurkkeihin, nostan sulamaan aamusta ja syötän sen päivän aikana, mutta toi Seranzun ideahan on paaaljon parempi :)

Tuttipulloja meilläkin kolmea eri sorttia, kaikki muovisia. Enpä ole koskaan moiseen törmännytkään että niistä irtois jotain haitallisia kemikaaleja :/

Onko teidän muiden vauvojen pää "epäsymmetrinen". Hennillä ollu ihan vauvasta asti ja koitin sitten nukuttaakkin toisella kylellään, mutta eipä se enää sitten auttanut kun rupes ite pyörimään. No onneksi kai se ajankanssa palautuu normaaliksi, eikä se nyt niin paha muutenkaan ole.

Yöt ollut hajanaisia ja väsymys taa huipussaan, joten Glowlle jaksamisia...raskausväsymys on jotain kamalaa + siihen pieni vauva |O

Ensiviikolla sit puurolla aloitetaan. Niin ja Seranzu kyselit, niin mun mielestä lihan ja viljan voi aloittaa 5kk iässä (neuvolan täti sanoi näin). Itse aloitellaan aamu-/iltapuurolla, sitten muutaman viikon jälkeen otetaan myös liha kehiin. Kokemuksia siitä, millä lihalla olis parasta aloittaa? Kala/kana vaiko ihan jotain oikeeta lihaa? Entäs kun meillä syödään paljolti jauhelihaa ja makaroonia niin voinko antaa sitä sekoitusta ihan huoletta useampana (3) päivänä?

Kääntymisestä että meillä olikin tässä pitkä tauko sen kääntymisen kanssa ja Seranzullekkin jo naamakirjassa sanoin siitä, niin yöllä kuuluu kamala ähinä niin neiti olikin mahalleen, joten taito tallessa :D

Ja ne varpaat, ne on niin ihanat :heart: Ja mikään ei ole suloisempaa kuin se että vauva nostelee jalkojaan ja tutkiskelee varpaitaan. :)

Minäpä olenkin nyt ollut sitten elämäni ensimäiset 3 päivää 6h "yh:na"... Siis jotain aivan kamalaa, miksi kukaan ei varoittanu,t että lapsen hoito yksinään on noin haastavaa :D Onneksi vain 6 tuntia :whistle: Yh äideille hatunnosto, ihan oikeesti :flower: No tämä jatkuukin sitten luultavasti loppuajan, ennenkuin itse lähden töihin ja Henni hoitoon...kai kaikkeen tottuu, vai tottuuko?

No eipä taas kummempia :) palaillaan!

Niiskuttava Jospi :snotty: ja Henni the huomionkipeä
 
Huomenta!

Neidin sain just ekoille päikkäreille.Kauhee kylmyys ulkona,on tämäkin kesä!Kauheita helteitä ja pian jo kauhee kylmyys :LOL: Ei yhtään vaikeeta tämä pukeminen tälle pikkuiselle,ku nukkuu sen 3h aamusesta ulkona.

Meillä on mies ens viikon lomalla,2 viikkoo olis sit vielä syksylle jäljellä.Ens viikolla onki neuvola aikoja ku on pian 7v koulutarkastus ja nepsun paino kontrolli..saas nähä miten nyt käy,ku AINA ku miehellä alkaa loma(on se sit talviloma/kesäloma) me alotetaan se riidalla,siis aina ollaan saatu joku riita aikaseks,tästä on jo vitsiäki heitetty :LOL: ei nyt vielä ainakaan,oliskohan tää eka loma joka alkaa hyvin :D

jaahas vaunuista kuuluu ääntä,täytyy mennä :wave:

hemuliina
 
Jospi ai sul on ollukin noin luxusta tähän asti. Siks se varmaan onki alkuun tosi rankkaa. Kyl se siit helpottelee. Meil isä ei opiskelijana voinu pitää isyyslomaa ollenkaan. Oli Pois koulust vaan sen päivän ku Kaapsu synty ja sen kun tultiin sairaalasta. :( Mä kans nostan hattua yh äipille, ei oo helppoo varmastikaan. Varsinki jos on niit uhmisikäsiä siin samal.

Hyvä ei sit oo muuttunu nuo liha- ja viljajutut... Otetaan si 5kk se kaurapuuro kehiin. :)

Hyvä ei sit oo muuttunu nuo liha- ja viljajutut... Otetaan si 5kk se kaurapuuro kehiin. :)

Glow tää kesäaika on kyl tosi hiljasta asuntomarkkinoilla... Ehkä kantsis hetken vie ootella alkusyksyst paljon vilkastuu. Ennen ku hyväksytte huonomman tarjouksen, jos vaan mahdollista.

Nii mä alottaisin possulla nuo lihakokeilut.... On "mieto" liha tai sit sil kanalla. Kalaa sit hiuka myöhemmin varsinkin jos allergiataustaa...

Nyt hommiin ihanaa päivää
 
Huomenta!

Täällä taas huonosti nukuttu yö takana. Siis poika nukkui krohinastaan huolimatta ihan normiunet mut mä heräilin vähän väliä kuuntelemaan sen hengitystä. Raukka rohisee vielä aika kovin mut on kuitenkin hyvinvoiva ja syö hyvin, niin kai se tästä.

Mies oli eilen Ruisrockissa ja kotiutu siinä 4n aikoihin... Mulla pientä v...tutusta ilmassa kun poikakin kipeenä ja toinen hilluu kekkulissa festareilla.. Reilukerho kokoontuu :kieh: . Vaan eipä se ois paljoa auttanut että me oltais kahdestaan täällä valvottu pojan hengittämistä, mut kuitenkin...tiiätte varmaan. No, mulla tulee tänään tosi hyvä ystävä meille. Syödään ja juodaan ja parannetaan maailmaa, kunnon terapiailta siis tulossa =) . Saa mies nyt sitten vuorostaan vahtia pojan oloja. Mä kyllä tiiän että mun on tosi vaikee rentoutua ja viettää "omaa aika" kun pikkunen on kipee, mut täytyy luottaa että mieskin pystyy hänestä huolehtimaan..

No joo, jos menis herättämään ton krapulaisen tuolta :kieh:

T.R+P tänään 5kk!

ps. Ja mäkin tilasin sen verkkotsydeemin, ois kyllä varmaan kannattanut tilata heti kaks mut yhen vaan tilasin sit kuitenkin...
 
Rosinante mä tiiän just mitä tarkoitat :kieh:
Isäntä ehdotti mul kans et pyydän kavereit tänne tänään. (mul niinko synttärit ens viikol) mut mä en kyl ihan oikeasti osaa rentoutua jos vaavi on tos vieres, vaik isi sitä hoitaiski.. Enkä halunnu myöskään passaa vierait :whistle: Siks meen yhdel kundikaveril tänään ja yllätys yllätys saatiin koko vanha kamuporukka kasaan!!! IHAN superkivaa siis ja historiallista nykyään. Tuos 5v takaperin biletettiin kovastikin kimpas ja tehtii kaikkia retkiä. :D Mut sit ruvettiin ukkoutuu ja akkautuu joten kummasti sitä ei enää ollu kellään aikaa....
Niin et iltaa odotelles :wave:

En ees osaa tehdä mitään...
 
Moikka,

vaavi vieläkin yöunilla joten mulla auto pakattu ja kun hää herää niin startataan kohti Mikkeliä. Ihan kivaa, en ole ilmoittanut mitään eli mennään yllärillä, siellä siskon isommat lapsetkin joten ne on varmaan tohkeissaan. Juu ja omat eväät on mukana :kieh:

Lihan aloituksesta muistelisin joskus opintojen varrella että porsaan liha sopii paremmin ihmisen elimistölle kuin esim nauta, eli possulla aloitus tuntuisi järkeen käyvältä.

Mä en kanssa kyllä koe rentoutuvani jos vaavi on siinä vieressä ja on ollu kertoja kun miehen pitäny hoitaa ja mun tehdä jotain niin ei siitä ole mitään tullu, välillä sit kuitenkin vaavia hoitelee ja sille jodlailee.

Meidänkin neiti on oppinut kiljahtelemaan tai se on sellaista narinan tyyppistä huutoa, saattaa pitkätkin pätkät vaan huudella ja on tosi huvittava. Hänestä on varmaan siistiä että "vitsi musta lähtee näin iso ääni!!!"

Jees ja nythän se likka jo vihdoin heräilee :heart:

Niin ja mies menee juhlimaan tänään niin on parempi etten ole kotona valvomassa että milloin ja missä kunnossa kotiutuu..jotenki en vaan nuku kunnolla silloin :/ ..eli mökille mars!

HM ja pikkuneiti pian 5kk
 
Tääl on kans tilattu se verkkojuttu :D . Esikoisen kaa oli sellee et se yritti tukehtuu kaikkeen mitä sil anto ja monen vuoden ajan jouduin soseuttaa kaik joten toi verkkojuttu on varmaa iha hyvä. Toka söiki kaiken minkä anto ja minkäkokosena vaa niinku edeleen.

Rosinante mä en ainakaa oo nenäfriidast vaihtanu joka kerta ku eihä se mee mikskää.

J+J 4kk++
 

Yhteistyössä