Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Heippa!
Täällä on ihan hirveesti tekstiä kun on jonkin päivän lukematta! :eek: Ei mee ku päivä lukiessa!

Glow Ihanaa! Paljon onnea plussasta! :hug: Mä olen onnellinen sun puolesta!

Täällä kans hiuksia lähtee kourakaupalla :kieh: Mulla on pitkä tukka tuonne vyötärölle asti ja meillä on jokapaikka täynnä äitin hiuksia! Lavuaarit, vessanpönttö, hiusharja ja lenkit, suihkunkaivo, lattiat, kaikkien vaatteet , auto ja vauvan nyrkit! Että nyt jos joskus olis olis hirveä kiusaus leikata lyhyeks! Meinasin jo yks päivä soittaa parturiin ajan...jäi vielä mietintään!

Eikö ketään yhtään ahista tää imetys näin helteillä?! Meillä edelleen tissi se tärkein asia elämässä, vaikka noita soseitakin jo maistellaan. Välillä tuntuu, että itellä kun on ihan hirveen kuuma ku hiki vaan valuu, nii siihen ku tulee vauva syömään ni sit se vasta kuuma onkin sekä vauvalle , että äitillä.
Kieltämättä käyny kyllä joskus mielessä, voi kun tälle vaan antas pullosta maidon äkkiä ja sit
vaan ite sais istua. Pullosta kuitenkin menee se maito niin paljon nopeemmin kuin tissistä!
Vaikkakin kyllä toisaalta olis myös imetystä ihana edelleen jatkaa ainakin jokunen kuukausi.

Meillä ehkä jonkin asteista vauvakuumetta havaittavissa! Nyt on kolme poikaa ja ollaan miehen kans puhuttu leikkimielellä, että mikäs sen neljännen poijjan nimi sit olis!!!! Nyt on Leevi, Lauri ja Elias! Että jos neljäs poika tulis ni se olis sit Einari! Tai jos olis tyttö ni sit Elsa tai Elli... :) Toiset lapset 5½ v, 2 v ja tää 5kk...
Palaillaan asiaan!
 
Heissan kaikille sitten moneen päivään!
Nopsaan oon ehtiny käydä lukasemassa mutta jotenkin kun miehellä alkoi loma niin tuntuu että koko ajan ollaan jossain niin ei kerkee mitään.

Memsku Meillä sama homma, maito ei meinaa tippua millään, soseet ja vesi kyllä, kai tää kuumuus tekee. Alkaa aina ihan stressaamaa kun huomaa että taas vaan käännetään päätä pois tai juodaan 40ml tms :( Jostain luin että väh. 600ml pitäis maitoa saada päivässä jos soseita syö, nyt oon yrittänyt laskeskella että tuo täyttyis ja se on täyttynyt nipinnapin.

Tuiskunen Kysyit tuolla aikoja sitten raasteista et jos omppua tai jotain muuta hedelmää raastais hienoksi raasteeksi niin ei siinä tosiaan muuta kuin kokeilee että käykö vauvalle, ei niitä oikein voi muuten tietää, noi ainakin mitä luettelit niin luulis suurimmalle osalle käyvän :) Musta toi on tosi hyvä juttu, kypsennys kun aina tuhoaa osan vitamiineista :) (OT: sulle on yksäri :p )

Glow Onnea tosi paljon vielä varmistuneesta plussasta :flower:

Nessu Musta ainakin tuntuu että ihan kuin pulauttelis vähän rajummin näillä helteillä. Meillä ainakin nuo helteet on ottanut aika koville ja päikkäreitä on nukuttu pitkään ja hartaasti.

Hiustenlähtö Raskaus ja imetys on elimistölle niin rankka juttu että viimeistään imetys imee äidistä loputkin ravintoaineet joten niiden puutos vaikuttaa hiuksiin lähdettävästi, hiukset kuitenkin saavat elimistössä aina viimeisenä ravintoaineet, jos muilta toiminnoilta niitä enää on jäljellä. Ruoan kautta on melkein mahdoton saada niin paljoa ravinteita kuin imetys kuluttaa. Suosittelisin kalaöljyä ja ruokaan rasvalisää (esim oliiviöljyä ) ja sitten vielä monivitamiineja, monipuolisen ruokavalion lisäksi jotta elimistö palautuisi nopeammin ja saa ravinnetta hiuksiinkin asti (tai siis hiusjuuriin). ja varmasti PUR:n mainitsema nokkonenkin on hyvä (niin ja PUR kun ihmettelit tuolla aiemmin niin huomasin myös (silloin vielä ) taustalla ollessani että Pixie ei yhtäkkiä kirjoitellutkaan enää että niin vain elämä kai vie, olis ollut kiva kuulla Pixienkin juttuja lisää ).

Oltiin tänään Inkoon Fagervikissa, aivan mahtava paikka, laittelen kuvia Facebookiin kun kerkeän jos jotain kiinnostaa nähdä millanen paikka se on :)

Nyt on parasta käydä nukkumaan, ei ajatus enää kulje... Öitä :wave:
 
Mae
Mä en osaa nukkua, odotan vaan koska Joona herää syömään.... Kun nyt ollaan jo reippaasti yli sen maagisen 3 tunnin edellisestä syönnistä, kohta jo 4h täynnä ja ihan rauhaisaa unta tuo herra tuolla vetelee. On mulla ja ongelmat :headwall:

yökukkuja Mae
 
Ei sais näin montaa päivää olla kirjottamat ku oli monta sivuu luettavana :p

Hiukset on alkanu täälläki lähtee, ainaku ottaa kii ni lähtee :/

Auringos en oo vauvaa pitäny ollenkaa. Ulkona ollaan nyt paljon oltu mut on vaunuis uv-suojatun päivävarjos kaa tai varjos viltillä.

Vettäkään en oo antanu ollenkaa. Tissil mennää muutenki edelleen.

Meil ei oo varpaat viäl löytyny. Mut konttausasentoon on alkanu pari päivää sit nousemaan. Siis silleen et saa jo keskikropanki melkee kokonaan ylös. Siitä sit heittäyty eteenpäin suoraan tai sivuttain tai jotain. Pinnasänkyyn oli nyt pakko laittaa reunapehmusteet ku pääs oli koko ajan pinnojen jäljet ku hakkas päätä pinnoihin ja löytyy tiäs mistä kohtaa sängyst ku ei pysy yhtää paikallaa.

Meil on noi isommat muksut ollu lauantaist asti reisus ja on tääl vaa rauhallist ;)
Mieski on töis ni saa olla vaavin kaa kahestaa. Joka päivä oon lähteny Jadennan kaa piknikil puistoon tai rannal RAUHAS! Hiuka ihanaa.

Glow onneee kauheest!!

Mä lähen Jadennan kaa täst koht ikeaan ostoksil ja sen jälkeen varmasti taas rantsul eväiden kaa(kahvin).

J+J 4kk1vko
 
Huomenia,

mun tekis mieli mennä herättämään tuo tyttö tuolta kun käyn nyt koko ajan vilkuilemassa vieläkö se nukkuu. Kitisi ja itki koko eilisillan ja tunki kaikkea suuhun. Eli luultavasti ikeniin sattui ne kaksi alahammasta jotka sieltä puhkesi... Annettiin yksi suppo (ei ole ennen annettu) illalla ennen nukkumaan menoa. Nukahti n. klo 23 ja siellä siis vielä, ilman yösyöttöjä :eek: Ennen on nukkunut korkeintaan 7h putkeen...

Kiitos Labello taas uudesta pinosta!

Ja Onnea Glow :flower: Hieman kateellisena luen sinun uudesta tulokkaasta. Meidän täytyy odotella ennenkuin aletaan yrittään, tai ei täydy mutta on erittäin järkevää B)

Hiuksia täälläkin lähtee tukottain.

Varpaat, oih, ne löytyi pari päivää sitten :heart: Nyt on helppoa yrittää pukea vaippaa kun tyttö änkee vaan varpaita koko ajan suuhunsa :D Kauhee kun tuntuu, että kehityksessä mennään nyt harppauksia eteenpäin.

Tänään ois sit 5kk neuvola vaikka täyttääkin vasta 10 pvän kuluttua, saas nähdä meneekö 8kg rikki :kieh: Kuulen koko ajan kommentteja kuinka iso se on...

Mutta nyt kyllä meen herättään, klo on 9.50, se on nukkunut 11h putkeen :eek: :eek:

Bourriquet ja tyttö 4,5kk
 
Huomenta!

Täällä aika levoton yö takana, poika nukkui kyllä kuuteen asti ennenkuin heräs syömään mut yski vähän väliä ja mä sitten horroksessa heiluttelin pinnistä |O . Aamulla ei ollut lämpöä mut saa nähä miten iltaa kohti sitten menee... Huomenna ois neuvola ja kaks piikkiä tulossa, terkka käski aamulla soittaa mikä tilanne että mennäänkö ollenkaan. Annoin muuten illalla sitä Panadol-mikstuuraa ja se oli kans yhden sortin show, lusikalla piti keräillä takaisinpäin kun poika sylki samaa tahtia ulos... En tiä oisko se suppo kuitenkin vaan helpompi antaa. Toivottavasti tänään ei tarttis enää antaa mitään lääkettä jos tuo kuume ei enää nousis.

Lentis joo mä ensin taisin imasta aika tehokkaasti sillä nenäfriidalla kun en oikein tiennyt millaisella voimakkuudella se toimii mut nyt saan sillä saalista kyllä tasaisellakin imulla. Kyllä poika on siihen jo vähän tottunut. Ootko muuten vaihtanut joka käytön jälkeen sen filtterin? Mä olin vähän ihmeissäni kun siinä sanottiin että joka pesun yhteydessä vahdettais, mut sittenhän niitä filsuja menis hirvee määrä!? Ei kai se nyt haittaa vaikka käyttäis useampaankin kertaan samaa?

Mulla on ihan hirvee päänsärky.. Otin jo buranan mut ei vaan tunnu auttavan. Toivottavasti tää ei nyt oo mitään flunssan alkua.

Kuka se olikaan kun oli menossa Lontooseen? Varmasti ihanaa päästä vähän vaihtamaan maisemaa... Meillä ois suunnitelmissa Prahan matka joulukuussa (ollaan käyty siellä aikaisemminkin joitakin kertoja, mut nyt haluttais nähdä se joulunaikaankin), mä en vaan oo uskaltanut vielä lupautua lähtemään.. Siis mieli tekis ihan hirveesti lähteä mut en tiedä pystynkö jättämään pikkumiestä hoitoon. Tiedän että tekis tosi hyvää mut mut..

Saa nähdä päästäänkö tänäänkään vaunulenkille, hope so.

Sorry taas tämä oma napa.

T.R+P lauantaina 5kk
 
Nyt selvis sit syy mun päänsäryille muutamana viime päivänä ja hirveen kiukkuselle tuulelle; mulla alkoi menkat eilen illalla. :headwall: Tasan kuukausi sen jälkeen, kun alettiin maisteleen kiinteitä! Että tosi kiva :(

Viime yönä poitsu veteli taas maraton unet, siis meidän mittakaavassa; 9,5h. Heräsin viiden aikaan kattoon taas, et onko hengis. Puol kasi heräsin sit siihen, et toinen tissi oli kastellut koko sängyn :headwall: Mut tosi kiva silti.

Sötnos, näin mäkin ajattelin, et sais enemmän vitamiinejä kun olis ihan ehtaa hedelmää. Olen antanutkin päärynää ja omppua, vähän kakoo, kun on karkeempaa kun kaupan sose, mut vatsa on kestänyt. Tänään ajattelin kokeilla sitä sun vinkkaamaa avokaado+banaanimössöä :)

Tuiskunen ja Alexi, päivää vaille 5kk :heart:
 
:wave:

Päiväkahvin aika =) Molemmat lapset nukkuu, tai likka heräs mut otin sen toho vieree ja sehän nukahti takas, liekö ulkona ollu liian kuuma.

Noista pulloista Mae kyseli. Kannattaa tosiaan kokeilla erilaisia tutteja ja pulloja. Meillä esikoinen oli melko lailla pullolla ja käytti noita Ainun tavallisia pulloja. Tää toinen on taas tissivauva eikä oo kelpuuttanu noita Ainuja vaan tällä pullot on ollu Nukia ja Lovia mitkä vähä jäljittelee tissin muotoa. Molemmat on käyttäny noita silikonisia tutteja. Ja musta isot pullot on paremmat kuin pienet, ne pienet on aika turhat kun jos oot esim jossain reissussa niin pieneenhän ei korvikepurkillinen mahu.

Tääl ollu kamala tohina päällä. Mä saan huomen kaukaisia ystäviä kylään pitkästä aikaa ja mies lähtee lasten kanssa evakkoon. Ihanaa kun saa olla vaa takapihalla ja päivitellä tilanteita =) Sitte miehellä alkaaki kolmen viikon loma. Ajateltiin että jos tää eka viikko oltais vaan ja mentäis sinne minne nenä näyttää =) Toivottavasti nää ihanat ilmat jatkuis B)

Edelleenkään toi likka ei käänny mutta varpaat on löytyny joku pari kk sitte. Samanlainen ku veljensä :heart: Meillä on alkanu yöt paraneen, luin että monella muullakin joten kaipa tää kuuluu asiaan :) Ihan kiva, kyllä tuo on valvottanukkiin. Hassua miten erilaisia voi olla samojen vanhempien eri lapset kun tuo isompi on taas ollu niin rauhallinen ja mestarinukkuja :D Tosin on sillekin kausia sattunu jolloin ei oo uni maittanu kun on hampaita tehny tms. Toivottavast tälle toisellekin noi hyvät unet alkais olla enemmän sääntö kun poikkeus, aika näyttää :D
 
Pulloista ja tuteista oli juttua, meillä yhteensä jotain 10 pulloo ja tutit on silikonia. Pullot on pääasiassa Aventin pulloja ja pari NUK:in pulloo, tällähetkellä tuntuu et syö paremmin Aventin tuteilla. Aventin tuteista on käytössä 1&2 numerot, kakkosesta virtaa hiukan jo nopeammin. Pullot pesen käsin ja sit mikrosteriloijalla höyrytän. Korviketta menee tällä hetkellä 160-180 ml/ syöttö n. 2 tunnin välein ja yöllä ei syödä ollenkaan.

Varasin meille miehen kans risteilyn ens viikolla, otettiin sellanen parempi deluxe-hytti kun ei oo ikinä sellasta otettu :) täytyy jotain vaihtelua saada välillä kun on toooosi kauan aikaa kun on käyty yhtään missään, mut silti ei raaskis millään jättää tyttöä hoitoon kun tulee heti kauhee ikävä :heart: menee mun siskolle sit yhdeks yöks, se on sit eka kerta kun Sara menee yökylään :)

Pitää mennä, kutsu käy :wave:
 
Mae
Mun tissit räjähtäääääää!!!! |O |O |O

Mutta joo, tää on menny kyllä tosi helposti, Joona ei edes hamuile tissiä. Hymy vaan irtoo kun näkee pullon. Onneksi myös se erikoiskorvike maistuu, se kun on kuitenkin ihan erimakuista kun äidinmaito/tutteli/nan... Eli meidän tissittelyt loppui tähän. :'( Mutta Joona on paljon tyytyväisempi ja nukkuu paaaaaljon paremmin. Siis viime yönä heräs 5h unien jälkeen ja imas vaan 20ml (eli oli tapasyönti vaan) ja sitten puol 6 heräs kunnolla syömään ja silloin meni 1dl. Mutta hyvä näin, masuun ei ainakaan näytä herralla koskevan ja nälkäkin tuntuu lähtevän eli kaikki hyvin. :D

Pulloja ja tutteja kävin nyt ostamassa lisää. Nyt meillä on 5 isoa pulloa ja 3 pientä. Lisäillään sitten kun tarvii, jos tarvii. Vielä ainakin toistaiseksi mahtuu yhden syötön verran eli 120ml vettä ja mitallista sitä korvikejauhetta siihen pikkupulloon. Ja ne mahtuu kassiinkin paremmin. Sen kun reissussakin vaan kaata pulloon lisää vettä ja heittää jauheet perään, niin saa lisää maitoa jos tarvii.

Mae ja Joona
 
Rosinante: Joo, en tosiaankaan oo vaihtanut filtterià joka kerta, ne vaan yrittàà saada ostamaan kauheasti niità vaihto-osia ;)

Tuiskuselle onnea maraton-unista :flower:

Meillà ainoa maratonuni on ollut se 8 tunnin pàtkà muutama yò sitten, mutta nykyààn eka pàtkà on aina 5-6 tuntia, ja oon siità tosi kiitollinen. Viimeyònà Greta heràsikin vain kerran syòmààn, kun nukkui ensin 5,5 tuntia ja sitten perààn 4,5 tuntia. àsken ei ois millààn halunnut mennà nukkumaan, mutta kun vihdoin sain pinnikseen, niin sai àsken nukahdettua sinne taas itsekseen, vaikka havahtui unisyklien vàlissà.

Tekisi mieli itsekin kokeilla, ettà saanko nukuttua pàikkàreità... Toisaalta on niin kauheasti tekemistà. Hm...

Tv. Lentis ja Greta melkein 5kk :heart:
 
Mae
Lisäkysymyksiä pullovauvojen äideille Paljonko korviketta menee per vrk? Ja kauanko menee esim. 120ml juomiseen aikaa? Ihan uteliaisuuttani kysyn, kun Joonalla vielä vähän hakusessa imuote tohon pulloon. Kuitenkin nyt se alkaa jo olemaan kohtalaisen hyvä.

utelias Mae ja hymypoika Joona
 
Ehtoota plikat!

Väliaikatiedotus; täällä lentsu tod.näk. voitettu. Ei oo ollut lämpöä tänään ollenkaan ja poika on taas oma iloinen itsensä. Reppana nukkui päivällä 3t kuin tukki, huonosti nukuttu yö otti veronsa. Ihme että nuhakin on jo oikeastaan loppunut, yhtään ei ainakaan enää vuoda. Eli tod.näk. päästään huomenna neuvolaan ja tulee ne kaks piikkiä, toivottavasti ne ei sitten taas nostata lämpöä...

Mae meillä menee korviketta (vellit mukaan laskettuna) vuorokaudessa vajaa 1000ml mut neuvolan tädin mukaan NANia pitäis mennä tän ikäselle 600-800ml/vrk. Juomisnopeudesta en osaa sen koommin sanoa, välillä menee nopsaan ja välillä imuttelee rauhassa ja saattaa pitää taukojakin.

Nyt hetki lököilyä soffalla ja sitten maate..
 
Iltaa

Heti alkuun pitää hehkuttaa: Matilda neiti nukahti ilman huutoa ja raivoa. Toivottavasti jatkossakin. Lisäksi vierastaminen on rauhoittunut. Kaikki on hyvin kunhan herää äidin tai isän sylissä ja sieltä hetken seuraa ympäristöä.

Hiukset eivät ole lähteneet.
Kynnet ovat surkeassa kunnossa.
miksköhän mulla näin päin.

Tuttipulloista, meillä on kelvanneet kaikki. Alkuun Nukit olivat helpoimpia. AinuMam tutit kelpaa myös. Helpoin mikrossa lämmitettävä tuntuu olevan tavallinen Ainun 200ml. Kertasyönnillä menee 160-200ml, tosin syö siis vain yöllä melkei unessa.

Yöt on edelleen menneet hyvin. Tyttö nukkuu ~10h yhdellä yö syötöllä joka siis pullosta. viime aamuina on rinnat olleet ihan pallot ja jopa vuodelleen. Tänään alkoi sitten menkat.
Meillä käännyttiin n kk sitten muutan päivän ajan, sitten unohtui täysin. Nyt ollaan taas ähertämässä selältä kyljelle, siitä vatsalle tuntuu menevän helposti. Vatsalla turhautuminen vain tuntuu iskevän nopeasti.

Kiitokset uudesta pinosta :flower:

wimppu
 
5kk neuvola kuulumisia paino 6120g ja pituus 65,5cm.
Labello:kun kerkeet niin saa laittaa etusivulle.Käsky kävi että lisää kiinteitä,purkki per päivä,ku siis tähän asti ollaan vaan pikkaseen maisteltu.Ja tosi reippaasti neiti tänäänkin soseet söi,suu on auki ku linnun poikasella :heart:

Neiti oli ihan väsy,venähti vähän tämä unille meno,ku miehen pomo oli käymässä perheineen,no onneksi ei kuitenkaan pahasti venynyt!

hemuliina ja nepsu pian 5kk :heart:
 
Merkkiä taas
Onpa paljon alkanut menkkoja, just ajattelin että ihanaa kun ei ole tulleet. Hitto, toivottavasti ei tulekaan. Paljon yökyläänmenijöitäkin, kerrottehan miten vierailut menee, itsellä kuun lopussa tiedossa sama, iik.
almaa
 
Terveiset vaan kaikille tasapuolisesti! Ja anteeksi kauheasti niille, jotka poistin kavereista poistuessani FB:sta :flower:
Oon käynyt aina välillä lueskelemassa kuulumisia, mutta laiskana kirjoittajana ei ole tullut mitään merkkiä jätettyä. Meillä menee poitsun kanssa loistavasti. Pituutta 4,5kk 70cm, painoa 8700g. Vaatekokona 68-74.. Yöt nukkuu omassa pinniksessään, nukahtaa vellipullon jälkeen useasti syliin tai muutamassa minuutissa sänkyynsä. Herää sitten joskus kahdeksan korvilla, silloinkaan ei äitellä mikään kiire. Jokeltelee itsekseen ja tiedän sitten käydä hakemassa sängystä. Maidon herra saa nykyään kokonaan pullosta, alkaa olla hampaiden tulo niin lähellä, että puree ikävästi..180-200ml kolmen tunnin välein ja päivällä pääaterialla 2dl peruna-,porkkana-,bataatti- tai kukkakaalisosetta karkeahkona. Jälkkäri syödään iltapäivällä, noin desi hedelmää. Päikkärit vaihtelevasti kahdessa erässä. Nukkuu kolme varttia paikallaan olevissa vaunuissa, mutta pidempään jos jaksaa lenkkeillä. Varpaat löytyi suunnilleen kolmisen viikkoa sitten, samoihin aikoihin alkoi kääntyily. Kiljuu ja nauraa niin että ääni on välillä käheä..Rakastaa jumppaamista ja laululeikkejä, joita harrastetaan päivittäin. Elämä on ihanaa ja toista voisi jo alkaa suunnittelemaan :heart:
Tsemppiä kaikille ja mukavaa kesää!
 
Olipas viikko meillä....

Sunnuntai iltana likalle nousi kuume, ei laskenut vaikka supon annoin, nousi vaan!
En sit jäänyt ihmettelemään kotiin vaan lähettiin ensi-apuun. Diagnoosi oli molemmissa korvissa tulehdus ja kuume 39.3. :(

Antibioottikuuri tuli. On muuten aivan kauheeta yrittää laskea vauvan lämpöä sellaisessa helteessä...Likka oli pelkällä vaipalla ja välillä pidettiin pään päällä kasteltua harsoa ja pyyhittiin märällä harsolla koko kroppaa. Pari suppoa laitoin, sitten alkoi pienimuotoinen ripuli, joka välissä pöräytti jotain vaippaan, siirryin antamaan nestemäistä panadolia.

Onneksi kuume laski parin päivän päästä ja nyt on ollut eilisen ja tämän päivän kuumeeton.
Niin ja likka päätti ettei hän syö ja juo, pari hörppyä otti pullosta. Ei oiken juo kunnolla vieläkään (vihaa varmasti jo tuttipulloa, kun joka välissä oon sitä suuhun tunkemassa), onneksi syö jo sosetta hyvin.

Et siinähän se helleviikko meni pirun kuumassa kämpässä, kuumeisen likan kanssa ja koiran läähätystä kuunnellessa :LOL:

Glow ihan tajuttomasti onnea!!!!!!

Ja labello, kiitos uudesta pinosta!!

Oli taas omaa napaa :ashamed:
mutta likka kuulostaa heränneen. Saa taas yrittää maitoa syöttää.....Vettä ei juo, tästä viikosta viisastuneena olemme ruvenneet vesihuikkaa ottamaan, tai siis yrittämään ottaa. Ehkä se joskus onnistuu....

bonbon
 
Voi itku, taas tulee omaa napaa...

Eilen oli jo tosi hyvä päivä pojan lentsun kannalta, vaikutti olevan jo ihan kunnossa eikä lämpöäkään enää ollut. Tänään aamulla heräs 06 itkemään ja yskimään. Raukka kuulosti ihan haukkuvalta koiralta, henki ei tahtonut kulkea. Mä siinä sitten hermostuin tietty ihan kamalasti että mikä nyt on... En saanut syömäänkään kun oli raukka niin ahdistuneen oloinen. Lähdettiin sairaalaan kiireen vilkkaa; korvat oli kunnossa mutta dg. akuutti laryngiitti elikäs kurkunpään tulehdus... Siellä sitten hengiteltiin höyrymaskin kanssa lääkettä ja saatiin hengitys helpottamaan. Onneksi, sillä Salossa on lastenosasto heinäkuun kiinni ja jos olisi tarvittu osastohoitoa niin Tyksiin ois tarvinnut lähteä. Saatiin vielä Ventoline-yskänlääkettä kotiin jos siitä ois apua. Antibiootti ei virusperäiseen laryngiittiin auta eli höyryllä vaan sitten yritetään hengitystä auttaa... Lääkäri sanoi että tilanne voi uusiutua herkästikin, mut parissa päivässä pitäis alkaa helpottaa. Kuulema poikalapsilla yleisempi vaiva kuin tytöillä.
Poika on nyt nukkumassa, krohina kuuluu tänne olkkariin asti. Saa nähdä selvitäänkö vaan tolla yhdellä sairaalakäynnillä vai tarviiko mennä vielä uudestaan... Tän päiväinen neuvola peruttiin tietysti, ens ke. uus aika. Mä täällä yritän olla ihan lunkina, mut kyllä koko ajan ihan säpsynä kuuntelee että hengittääkö tuo reppana. Tosi kurja tauti noin pienelle...

 
Voi itku rosinante ja bonbon :hug:
Kurkunpääntulehdus on munkin säikyttäny ton kakkosen aikana! Nyt tunnistaisin sen välittömästi. Korvatulehdus on tosi kurjaa, toivottavasti jää ainutkertaiseksi
Pikaista paranemista molemmille babyille!
 
pur
KARELIINI meilläihan sama meiniki ukon kanssa. Enne ei syöny ei juonu, hullun kiilto silmissä vaan oli "pakko saada valmista". mÄ sanoin noin vuos sit et jos ei tuu järkee tohon touhuun niin minä lähden. Sen jälkeen on mies ruvennu ruokapöydässä viihtymään ruoka-aikaan. Ja nyt ku tyttö tuli niin asenne on ihan toisenlainen. Kyllä se vielki tekee melkee kokoajan jotain mut tajuu kuitenki et tässä ois tämä elämäki elettävänä. Ihmiset on ihmetelly ku oon sitä sillon kironnu, et sehän on hyvä ku tekee, joo rajansa kaikella kun ei ne työt täälläkää tekemällä lopu.
 

Yhteistyössä