Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

No hyvä sitten että aika monilla muillakin vauvelit nukkuvat vielä aikuisten makkarissa, meillä toi mies on vaan moneen kertaan vihjaillut että eikös poika pitäis jo siirtää omaan huoneeseensa.... Luulee vissiin että ois "tarvinnu" jo aikoja sitten siirtää. Tottahan sekin tietty on että poika saattaa tottua nukkumaan meijän makkarissa ja sitten olaankin ihmeessä kun siirretään omaan huoneeseen. Mä oon vaan kammonnu sitä kätkytkuolemajuttua niin hirmusti että on tarvinnu olla "kuulolla" koko ajan.

Olin aamulla pojan kanssa kaksin kaupungilla, kävin investoimassa uudet aerobiclenkkarit. Ois tarkotus syksyn tullen taas aloittaa noi jumpat... Se vaan että aika harvoin taidan päästä kun ukolla työt aina silleen että on kotona vasta ennen seitsemää ja jumpat alkaa usein jo ennen sitä. Mut jos sitten miehen vapaapäivinä yrittäis käydä...

Viime yö meni taas sitten kolmesta puol viiteen valvoessa. Yritin ensin nukuttaa ilman velliä uudestaan, mut eipä onnistunut. Ei kun vellipulloa kehiin ja sitte tuli uni heti päälle. Enkä tiettykään saanut sitte heti unta kun olin jo ehtiny piristyä.. Mikä siinä on että AINA jos herää, niin se tapahtuu klo03?????? Onkohan silloin joku semmonen univaihe, että herää herkemmin tmv. Vai onkohan se vaan nälkä mikä herää suolessa siihen aikaan... erikoista.

Kohta taas varmaan herätään, nyt hetkeks vielä fb:iin...
 
Hammaslääkäristä: Jännä miten eri kaupungit/ kunnat hoitaa nämäkin asiat erilailla. Meillä siis hyvinkäällä otetaan puoli vuotiaana sylkitesti ja siitä voi päätellä kuinka helposti tulee reikiä. Joku syljen happamus juttu. Jos se on vitonen täytyy käydä useammin hoidoissa ja kontroleissa jos taas ykkönen tahi kakkonen käydään normaali hammaslääkäri jaksot!
 
Nukkumisesta: meillä pinnasänky on meidän sängyn vieressä (tai patjojen, tällä hetkellä ei ole sänkyä :headwall: ja nukutaan lattialla...) enkä tottapuhuen ole ollenkaan ajatellut siirtää heppua omaan huoneeseen kuin vasta vuoden tai parin tai kolmen kuluttua. Pikkuheppu nukahtaa edelleen viekkuun tissille, terv. nimim. Kusessa ollaan mekin.
Meillä on toinenkin makuuhuone, mutta tällä hetkellä se on "harrastekäytössä", eli kaikki joutava lojuu siellä. Aikanaan poika saa sinne muuttaa.

Puurot, eli tähän mennessä tattari ja tänään toistamiseen kokeiltu kaura (joka pysyi sisässä tällä kertaa), maistuvat näemmä mainiosti, tujautan vain sekaan hedelmäsosetta ja avot. Itsellekin tekee ihan hyvää syödä aamupuuro! Äiti vain törkeästi lisää omaan annokseensa reilusti sokeria... Olen sauvasekoittimella surauttanut hiutaleita pienemmäksi. Tattari menee kyllä pirun helposti kökköön, rasittavaa!

Meilläkin epäillään maitoa pahikseksi, ja kuten joku (harottavat silmäni hukkasivat jo, sori) muukin täällä tuskaili, on minullakin tämän välttämishommelin kanssa yhtä tuskaa. Tai siis dieetin ylläpitoon on jo niin tottunut, ettei se juuri haittaa, mutta ajatus testaamisesta hönkii koko ajan niskaan tyyliin "no oliko ne oireet nyt niin selkeät viimeksikään, jos se puklailu johtui jostain muusta, mitäs minä söinkään sinä päivänä, pitäiskö taas kokeilla".
Kivaa kun saa tätä itsekseen pohtia. Epäilee jatkuvasti omia havaintojaan, huah.

Mies lähti aamuyöstä kohti lentokenttää, nyt jo varmaan pojat hakeneet hänet Köpiksestä ja haisulibussi matkalla kohti Tsekkiä. Työmies kun joutuu järjestelemään asiat monesti vähän eri tavalla kuin muut bändinjäsenet. Vaadin Myyrä-kamaa tuliaisiksi pojulle, heh. Oli isäukollakin vissiin vähän kyynel silmäkulmassa kun silitti pojan päätä läksiäisiksi...

Huomenna lähdetään pojun kanssa bussilla reissuun, tapaamaan äidin vanhoja opiskelukavereita, jee! Emäntä on varannut saunan saaresta, kuinkahan onnistuisin sluibailemaan niin, että pääsisin itsekin käymään lauteilla ja järvessä? Harmittaa jos sivusta joutuu katsomaan vallan, jospa poju vaikka nukkuisi pienet päiväunet? Sormet ristiin!
 
Lukemassa pikaisesti. Miehen kanssa menee tänään taas hermot :headwall: Onneks se menee ens viikolla takas töihin. Tehtailin tänään Ainolle ruokalappuja :D Ärsyttää kun kaupassa on niin pieniä ja ne mitään auta... Tein sitten saman mallisia kuin pakkauksen ruokalappu. Saa vaihtaa nyt useemmin ja pestäkin.

Nyt Ainolle sosetta :wave:
 
Heissan taas

Ei ihmeempiä täällä, samaa vanhaa... Poika herää 2-3 kertaa yössä, en ole taas jaksanut edes yrittää nukuttaa ilman imetystä ja samassa huoneessa nukutaan eli siinä liemessä ollaan sitten joskus mekin varmaan... Ton imetyksen kanssa olen mietiskellyt, toisaalta olis kiva jatkaa ainakin 1-vuotiaaksi mutta toisaalta olen menossa töihin marraskuussa ja ne menkatkin saisi tässä parin kk sisällä alkaa. Ensi viikolla puolivuotisneuvola, jos siellä kyselis miten ylipäätään siirryttäisiin, tai no ei sieltä niin kovin konkreettista ohjetta ole kyllä mihinkään vielä tullut.

Olen kopsaillut huvikseni (luppoajalla, sitä kun riittää :eek: ) vanhoja kirjoituksiani odotus- ja kuumeilupalstoilta. Siis meillehän ei tule lisää lapsia mutta kamala kun tulee sellainen mahakuume, se odotus muistuu mieleen enää niin ihanana ja jännänä aikana. Vaikka hermoilin vauvan kokoa jne jen jne. Mies ihan hermona kun mä herkistelen kun näen jonkun ison mahan kanssa. Pitää muistella vaan selkäsärkyä ja vaatteita ja ruokarajoitteita jne...

Nyt täytyy alkaa viihdytyshommiin
almaa
 
Hei vaan,
kovin laiska olen ollut tänne kirjoittelemaan, vaan nyt ryhdistäydyin. :D

Meillä nukutaan omassa pinniksessä meidän makkarissa. Heti miten kun yöheräilyt loppuvat niin sitten siirretään samaan huoneeseen isoveikan kanssa nukkumaan.

Hampilääkäristä Todellakin vaihtelee AIKAS paljon kunnittain. Täällä Helsingissä mennää eka kertaa suuhyggelle joskus 1v->. Esikoisen kanssa käytiin vasta kun oli 1v6kk. :eek:

Suurin osa lienee jo tukevimmilla eväillä liikenteessä?! Me mennään vielä tisumaidolla, kun "laiskuuttani" en oo jaksanut alkaa soseilee. Hyvin on poika kasvanut kun tuoreet 5kk mitat ovat 8470g ja 70cm. Yöt menee 2-3 tunnin herätyksillä, mutta vielä ei mua liikaa rasittanut. Porkkanapurkki odottaa kaapissa valmiina, et heti kun hulinaks menee...

Njääh. Sellaista täällä. Tänään. Nyt. Heippa. :wave:
 
Moi!

Jospa jotain kerkeis kirjottaa..

Olin nyt iltasella hierojalla,reilu tunnin olin poissa ja kun kotioven avasin arvaatkaas vaan huusiko neiti täälä.Ihan täyttä huutoo :( Oli siis jatkanu tota huutoansa puol tuntii,mut kun tulin niin itku loppu.Sit oliki jälkeenpäin isille kiva hymyillä,en huutanut yhtään-tyylillä :LOL:
Voi että oliki ihana päästä hierojalle,teki kyllä tosi hyvää!On meinaan ollu taas pitemmän aikaan hartiat ja selkä ihan jumissa.Mies on kyllä joka ilta mua jaksanut hieroa vähän aikaa,enkä oo edes pyytänyt vaan ite tullut ja hieronut :D :heart:

Mulla on väri päässä,pian pitää mennä peseen pois.Saas nähä minkälainen tulee.Siitä onki aikaa ku viimeks oon värjännyt.Nyt aattelin oikeen "repästä" ja värjätä ennen matkaa.

Nukkumisesta:meillä neiti nukkuu meidän makkarissa.Jossain välissä siirretään tuonne 3v kanssa samaan huoneeseen,mut ei kyl vielä.Yleensä neiti nukkuu alku yön omassa sängyssä ja sit ku eka kerran herää syömään n.1-2 aikaan niin sit jää viekkuun nukkuun.

no mutta nyt peseen väri pois ja sit suklaan ääreen :p

hemuliina
 
Terveiset helteisestä Hangosta B) Kotiuduttiin jo iltapäivällä, mut tuli illalla vielä vieraita, niin nyt vasta nettiavapaalla :LOL:

Nukkuminen
; Meillä nukkui pikkumies ekat 5kk omassa sängyssä ja omassa huoneessa. MUTTA nyt kun toi vintti meni remppaan, niin asutaan vallan alakerrassa ja kaikki nukutaan samassa huoneessa :$ Eli meillä menee nää jutut ihan päinvastoin kun pitäis... Enkä pidä tästä järjestelystä senkään vuoksi, kun olen todella herkkäuninen ja herään nyt sitten jokaikiseen pikkumiehen äännähdykseen. Korvatulpat on taas käytössä sitten pikkuvauva aikojen! Voi kun voittais lotossa, niin miehen ei tarvis mennä töihin ja vois vaan rempata tätä meidän kotia...

Kuuhulluuskohan tuota meidänkin yöährääjää vaivaa? Itse nukun huonommin nousevan kuun aikaan, täyskuu ei sit enää niin vaikuta :headwall:

Torstaina käytiin 6kk neuvolassa. Mitat annan tänne myöhemmin, en jaksa nyt hakea neuvolakorttia. Meillä vaihtuu taas nvltäti enskerralle :headwall: Heittopusseja ollaan! SÖTNOS; mulle sanottiin just to neuvolassa, et eka hammastarkastus meidän kunnassa vasta 3vee! Jos sulle sanotaan jotain muuta niin vinkkaa, thänks!

Niin ja täällä myös sit yks painokontrollivauva. Kuukaudessa paino noussut vain 80g! Mennään kuitenkin edelleen nollakäyrän +puolella, joten eivät olleet nvl:ssa huolissaan, mutta kontrolli 7kk iässä, kun normaalisti seuraava neuvola vasta 8kk lääkärineuvola.

Mut jos sit koittas mennä nukkuun, en oikein saanut viime yönä vieraassa sängyssä unta, ja oli se täyskuukin :headwall:

Tuiskunen ja Alexi 6kk+
 
puuroista nyt vasta maisteltu kaura. ihan tavallista pikakaurahiutaleita annan kuten muukin perhe syö =) Kätevä ja nopea vinkki: Hienonna vauvalle kuivat hiutaleet käsissä sormien välissä kun laitat lautaselle, menee ihan pieniksi muruiksi. Sitten vettä perään ja valmistus. Tulee tasasempaa puurosta, ei niin kökköstä ja nopeasti. ;)

hammaslääkäristä on kyllä siinä asiassa suuria eroja. miettikääs nyt että täällä on eka hammaslääkäri vasta 3 vuotiaana! :eek: eli meidän keskimmäinen joka on nyt 3,5v sai ekan kutsun hammaslääkäriin tossa pari viikkoa sitten, aika on syyskuussa.
 
Tissillä mennään täälläki viäl pelkästää kimallus =) . Aattelin alottaa ku 6kk on täynnä. En oo kans "jaksanu" alottaa ku se on nii helppoo vaa imettää joka paikas ja kasvaa normaalist pelkäl tissil. Mut...parin viikon pääst se sit on alotettava.

Muksut tuli taas himaan reisultaan eilen ja menevät taas sunnuntaina muutamaks päiväks. Sit ei ookkaa enää ku muutama päivä et koulu alkaa...ONNEKS!! Kyl tää kesäloma jo riittää et muksut saa jotai normaalii tekemist ja arkee.

Mul alko TAAS pöperöiden kattominen jos vaik sais painoo tippumaan...huoh. Välil pudotan pari kiloo ja sit ei jaksa taas mut onneks se ei oo noussu kuitenkaa enää.

J+J 5.5kk
 
Huu, must tosi jännää, et joku selvii tissillä vain puoleen vuoteen! :flower: :flower: Mieletöntä! Meillä kun jo 3kk neuvolas sanos, et lisämaitoo ja alottaa soseit!!

Joku vaihtoi meidän vauvan vissiin! On tähänastisen elämänsä, käyny miltei joka ilta nukkumaan klo 20-21, ja ihan itte kaikenlisäksi! MUTTA nyt kahtena iltana peräkkäin... Touhaa silmät kirkkaina vielä 21.30 ja sit sen jälkeen on ihan selvästi hirmu väsy.. Silmät muljuu päässä ja pää on painava... Mut kieppuu ja nousee kontilleen. Riuhtoo pinnissuojia ja kurottelee laidoist kiinni!! Hirvee meininki päällä. Sit lopulta jo itkee väsyä, mut ei malta ei... Oon sit SYLIIN joutunu rauhoittaa ja ihan puoliunes nostan sänkyyn. Eilen siis vast 22.30!!! :headwall: :headwall: Oon myös muutamana aamuna normaalisti 6 mais koittanu antaa velliä ja juo unessa 40ml.. :eek: Tooosi hitaasti vielä. Nyt tänään sit päätin. Klo 6 laitoin tutin suuhun ja ukko nukku 8.30 asti!! :eek: :eek: Uskallanko ees ääneen sanoa... Näinkö meillä loppuu yösyömiset????!!! Kun heräs ei ees ollu kiire, vaan aamupuuroa sit söi 9 jälkeen. Illalla söi puuron normaalisti 20 aikaan... Ja 50ml velliä sain tyrkytettyä myöhemmi. Tänään taidan jättää sen vellinki poijes! Ainaki koitan! Neiti aikanaan lopetti yösyömisen 5kk vanhana ihan seinään... Ei vaan yks yö enää kelvannu. Nyt sormet ja varpaat ristiin. Katsotaan miten täst etiäpäin!

JeJalle kans tsemppiä painonpudotukseen! Mä tykkään tost keventäjist, oon ihan innoissani!!! :wave: :wave: Tarviin vaan vaakan!! Hiuka hankala arvioida painoja!! Maanantaina punnitus!!

Kivaa viikonloppua kaikille!

S ja Kaapsu 5,5kk aika tarkkaan
 
Me liitytään kans noihin kuu-/ muihin hulluihin :headwall: Ei tiiä mikä kiristää taas tota tytä öisin... Viime yönä pistin miehen sohvalle ja sitte nukuttii tytön kanssa kaksin makkarissa. Aamu seiskan aikaan alko käniseen jotain ja jossain vaiheessa se oli haettu siitä mun vierestä kun heräsin puol 11 :eek: :LOL: No ei siinä sitte muuta ku antaa lunchia lapsille ja laittaa niitä päikkäreille :LOL:

Nessu kun puhu noista ruokalapuista niin meillä ei oo kyl tol likal voitu käyttää mitää lappuja. Se tunkee ne koko ajan suuhunsa ja sitte on likasempi lapsi kun ilman lappua :headwall: Ja muutenki noi ruokailut on usein semmosta taistelua kun otat peukkua pois suusta tai sitterin vyötä tai sit just suhahtaa isoveli ohi niin nenä näyttääki jo ihan johonki muualle ku hetki sitte :p Nyt tekeen jotain hyödyllistä etten mä vaan lusmuile koko päivää :wave:
 
Labello, tässä Alexin 6kk mitat: 8120g, 67,2cm ja pipo 44,5cm. Kiitos, kun päivität sitten kun ehdit :flower:

Meillä on opittu taputtamaan pöytää (tai mitä vaan muuta alustaa) ja maiskuttamaan :LOL: Ihan mielettömästi tullut kehitystä nyt parin viikon aikana. Ihana sitä on seurata, mut silti on mieli jotenkin haikee :eek: Välillä käy mielessä, että voi kun se olis tällanen puol vuotias nyt muutaman kuukauden. Niin, ja mahallaan ollaan nyt nukuttu viikon verran.

Vierastaa ei meidän jannu osaa vielä.

Tuiskunen ja Alexi 6kk+
 
Nukkuminen: omassa pinniksessä samassa huoneessa.

Almaa: meillähän välillä syötiin vain 1krt tai joskus 2 krt yössä, nyt on taas 3 krt normi :headwall:
Siis täällä Suomessa 2 viikossa nukkunut kaksi kertaa 6 tunnin putken :headwall: :headwall:
Ja parina iltana nyt itkien menty nukkumaan, kun kotona jo kauan nukahtanut ihan tyytyväisenä itsekseen |O

Siis voiko Gretalla olla ihan vaan nälkä, kun alkoi taas syödä noin yöllä? Syö noin 2/3 purkkia- 1 prk kaksi kertaa päivässä, annan samalla aterialla 2-3 eri laatua, että tottuu syömään monia makuja/ei kyllästy samaan makuun, niin kuin alussa taisi käydä.
Pitäiskö vaan ruveta antaa yhden desin verran sekä lounaalla että illallisella? Montako desiä 6 kk vauvan pitäisi syödä päivässä noita soseita? Siis kun sitä yleensä taitaisi mennä enemmänkin, en vaan oo uskaltanut antaa. Mutta voiskohan ruveta antaan enemmän, kun nyt on kuukausi syöty näitä kiinteitä?

Imetys: Oon aina ajatellut imettää sen vuoden, mutta tänään oltiin kylässä ja siellä 1,5 vuotias helmi 2008 halusi "tittiä" ja musta se oli kauhean suloisen näköistä, niin että ehkä se menee yli vuoden meilläkin. En nyt ainakaan kyllä pystyisi lopettamaan, mutta toivon mukaan ennen kouluun menoa sitten pystyn lopettamaan, vaikka isä just muisteli luokkakaveriaan, joka vielä ekalla luokalla kävi tauon aikana kotona imuuttelemassa :LOL:

Tv. lentis ja Greta tänään 6 kuukautta :heart:
 
Iltaa,

kiva kuulla että muillakin on syöminen pienoista kikkailua, meillä se on sitä edelleen. Mä jo ihan kauhulla ajattelen et mitä se on tulevaisuudessa, ku nyt jo joutuu leikkii lusikka-lentokonetta yms. Onko mitään konsteja? Eikös Iitukka esim lopettanu soseet vähäks aikaa, mut ei kai sitäkän voi enää pian puoli vuotiaalle tehdä, vai? Eikä tuo likka pelkällä hedelmäsoseellakaan elä.
Lentis ei taida olla mitään desimääriä, kun yksilöllisiä nää taitaa olla. Vai onko joku kuullut 'ohjeistusta'?

Tuiskunen Maillä kans pinniksessä istuissa aina tumpsautetaan kaksinkäsin pöytää, se on tosi huvittava. Oikein pöydän pää siinä pitämässä jöötä :D ...siis apua, no just joo pinniksessähän hyvinkin, siis syöttiksessä!!!

Meil nukuttiin kans tänään iltaysistä yhdellä tutin annolla aamu 8.30 saakka :eek: Pari kertaa on aiemminkin käyny näin, muttei siitä kuitenkaan ole pysyvää tullu..mutta toivossa eletään täällä kans, eli sama ku Seranzulla :)

Juuh no sitten joo terveisiä vaan täältä mökiltä, ekakski siis kakka on nyt lentäny varmaan jo 6 kertaa!!! :eek: ..en sit tosiaanka antanu luumua tänään olleskaan. Muutenki se hais oikein poikkeuksellisen pahalle..et olisko jotain pöpöä??
Toiseks meitin hyvä nukkuja on tänään ollu kaikkee muuta ku helppo nakki päikkäreille. Sellasta öhkäämistä ja itkee tutti suussa, möyrii, pyörii hyörii...aaargh! Mietin jo että josko sittenki toi matkasänky ahistaa, mut ei vaunuihinkaan ei, sai potkittua sen hyttysveronki veks :eek:. Sitten tosiaan otin typyn viereen ja menin itekin päikkärille. Nukahti ku hyräilin ja silitin poskea. Kummaa!! Kuumuus??? Onneks yöunille nukahti sitten ihan parin hetken uni-itkun jälkeen. Tämmöstä!

Juu ja meil on täällä miehen kaveri kans auttamassa kuistin teossa. Käski mun kirjottaa että juu onneks mulla on ollu täällä sit niin herkullista silmänruokaa ollu, ku ukot on tossa pihalla koko päivän puuhastelleet :LOL: Juuh..

ai niin ja Tyttö-nen mitä jos vähän laittaisit jöötä siihen ukkoos, onhan se hänenkin lapsi ja pitää sunkin saada välillä nukkua aamulla pitempään että saat ladattua akkuja!!

Jaaha nukkumatti kutsuu ja jos vanhat merkit pitäis paikkansa ni yöunetkin saattaa olla pikkuisella levottomat... :/

HM ja neiti ens vkol 0,5v
 
Mä en kertakaikkiaan pysy perässä, niin paljon tulee tekstiä! :|
OOn tulossa monta sivuu perässä...
Kummeista, meillä kummit muistavat poikaa mukavasti :heart: mutta pitäisi myös itse yrittää muistaa heitä, ikävää jos vain kummien pitäisi muistaa...eikä itse muistaisi :ashamed:
Mahasta, sanon vaan että voi vee |O Mä painan nyt enempi ku viimesinä raskausaikoina!!!!! Koko ajan nälkä, enkä tosiaan oo kattonu, että mitä suuhun menee. Mutta mulla tää imetysaika toimii näin, paino vaan lisääntyy ja sit ku lopettaa imetyksen lähtee 10 kiloa tosi nopeesti pois. :eek:
Eli tää imetys onkin sit seuraava ongelma, yöllä saattaa ehkä kerran syödä, mutta mulla on vähentynyt maito tosi reilusti sen jälkeen ku kiinteet alotettiin + lisäks yösyönnit jääneet lähes pois kokonaan. Ja Elias ei jaksa enää keskittyä syömään kun pitää katsella kaikkea muuuta kivaa. Yleensä vieraassa paikassa melkein mahdotonta imettää :/ kun pitää katella verhoja ja tauluja sun muuta. Ja kotonakin ei vaan enää aina halua tissiä, kääntää pään pois ja alkaa kiukkuamaan. Jotenkin tosi ikävää, oisin halunnu vielä ainakin muutaman kuukauden imettää, täytyy vielä kuitenkin " taistella " asian puolesta!

Miehen osallistumisesta vaavin hoitoon ei voi tälläkään kehua. Vaikka piemies ei välttämättä syö ku kerran yössä niin kuitenkin ähisee ja tuhisee ja tietenkin mä herään siihen ( sehän on äidin tehtävä ) niin mies kuorsaa ihan täysillä, Ei se niitä ähinöitä kuule ja sit ihmettelee ku mä oon aamulla pahalla päällä ku on sen 10 kertaa heränny syystä tai toisesta |O eli hoitaa jos mä pyydän/käsken...nyt parina aamuna ottanu vauvan siinä 8 jälkeen olkkariin pieneks hetkeks , että sais mukamas nukkua, mutta eihän se mittään auta ku 2 isompaa huutaa ja kiljuu täysillä ku ei isi saa niille mitään kuria... :headwall:

Nii joo mä alotin kans ne minipillerit, vaikka oli tarkotus että sen Mirena kierukan laittais. Mutta täällä ei suostu lääkäri laittaan sitä ennenku on menkat alkaneet ja sit toisista menkoista vasta. Mulla ei oo vielä menkat alkaneet ja ties kuinka kauan niitä joutuis ootteleen alkavaks. Tää käy kohta jo uhkapeliks...kuka sitä kumia viittii käyttää, ku ottaa vaan ajoissa ulos :kieh: Mä näin jo yks yö unta että oisin ollu raskaana, toivottavasti ei ollu ennenuni...ainakaan ihan vielä.
Mä yritän lukee nuo muutamat sivut :saint: mitkä oon jäljessä
 
Tuiskunen77 just aattelin eile samaa et voi ku ois tollane puol vuotias jonkun aikaa =) , sellane pötkylä on nii ihana ku osaa jo touhuu.

Meil kans syöttäris olles(on istunu hetken kaikki 3 kertaa siin) hakataan pöytää. Sen pari kertaa ku on ollu siinä ni on mussuttanu BSF:ä ja sehän on pirun kova joten pöytään on jääny jäljet siitä sit.

Isommat muksuttki tuli perjantaina himaan ja lähtee tänän taas muutamaks päiväks. Viikon pääst se koulu onneks alkaa!!

Nää helteet sais kyl jo hellittää. Meil on kämpäs kuumempi ku ulkona ja propellin vieres saa kyl päivät viettää ja kaik ollaa kämpäs alasti ja jäädää jumiin joka paikkaan ku ollaa nii nihkei |O

Meil tosi vaihtelevasti herätään öisin. En muista aina miten mut kerran tai enemmään. Ei mun mielest nälkään välttämät kähise. Annan kuitenki tissii et jatkaa heti nukkumist. Jos söis tuttii ni varmaan riittäis sen anto.

Jos sit koittais päästä täst tualist taas irti...nihkeet

J+J 5.5kk
 
Moi!

Kvart över: Tervetuloa takasi :D !!Mä haluun ehdottomasti kuulla miten tein reissu meni!Meillä lähtö olisi 29pvä.Aivan sairaana jännittää,siis lähinnä toi lentäminen ku pelkään.Vähän edelleen mietityttää myös se possulunssaki :kieh: mutta palaile kertomaan,miten meni lennot,syömiset yms jutskat..miten muuten tytön ruuat raahasitko täältä kaikki vai ostitko paikan päältä.Mä kun oon aina raahannut ruuat mukana.

Meillä on taas vaihteeks ollu pikkasen hankaluuksia nukkumisen kanssa ku on niin tuhottoman kuuma.Päikkärit menee ihan hyvin mut yöunet sitten on ihan toista :kieh:

hemuliina ja nepsu tänään 6kk :heart:
 
Meillä oli soseista parin päivän tauko reilu viikko sitten. Kun meillä ei se maito kelvannut. Sitten alkoi syödä sekä maitoa että soseita paremmin. Aino söi eilen tosi hyvin, aamupuuron, lounas- ja päivällissoseiden lisäksi joi maitoa 870ml!! :eek: Meillä tuo on ennätys tähän asti. Tänään ei olekaan mennyt sitten taas ihan tuohon malliin... Soseitakin minä annan mennä niin paljon kuin vaan syö. Joskus menee ½prk, joskus koko purkki. Maitoa en anna yhtä aikaa soseen kanssa, annan n. puolen tunnin - tunnin päästä. Niin meillä ainakin maitoa menee paremmin. Eli joka soseen syönnin jälkeen annan vähintään kerran maitoa ennen seuraavaa evästä. Soseita meillä menee 2xpv + puuro aamulla ja velli illalla. Ohjeistusta en oo mistään kuullut kuin paljon pitäisi syödä, eiköhän tuo ole hyvin yksilöllistä. Välillä olen vain huolissani nesteen suhteen, kun maidon pitäisi vielä olla pääasiallinen eväs.

Meillä on tänään oudon väsynyt tyttö, kitisee myös, valittaa oikein. Liekö niitä hampaita nyt kunnolla tehdään, suppoja vaan. Tai sitten enteilee kipeäksi tuloa. Mutta uskon kyllä enemmän noihin hampaiden tuloon.

Annolle vielä ruokalapuista, mä tykkään pitää niitä siitäkin huolimatta että sotkua tulee, mutta vähän vähemmän vaatteisiin. Onhan se totta että toisella kädellä syöttää ja toisella täytyy pitää käsistä vähän kiinni. Ja jos hetkeksi päänsä kääntää niin kädet ehtii jo suuhun tunkemaan sitä lappua :LOL:

Meillä on muuten sitteri hyvän näköinen, ruokalista on näkyvissä. Pitäs vissiin irrotella päällinen ja pestä. Mutta en ennen kuin opetellaan syöttkseen, meillä ei vielä ajankohtainen asia. Odotan että osasi istua vähän paremmin. Ja ei se tuoli ole istumakontoinen vielä, kun iskä ei saa aikaiseksi :kieh: Meille tulee minun vanha syöttis, kunhan tuo iskä sen kunnostaisi vain.

Nessu ja Aino 5kk+
 

Yhteistyössä