Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

Eka hammas (tai sen hampaan toinen kulma) nyt näkyvissä! :) Jospa pienen olo taas helpottais...

Seranzu Hieno alku painonpudotuksessa! Mitenköhän sitä sais itteensä niskasta kiinni... Piti alkaa uudet tuulet tänään ku mies palas töihin ja arki koitti, mutta kun on noita herkkuja eilisistä juhlista jäänyt...
 
Helou ladies!

Kääntyminen on meillä jotenkin unohtunut... Kääntyili jo molempiin suuntiin tossa 4-5kuisena, mut silloin 5kk-iässä kun tuli kipeeks eikä saanu viikkoon pitää lattialla vaakatasossa ni toi taito unohtu. Nyt ollaan joka päivä yritetty "treenailla" jos oppis uudestaan. Ei sen puoleen että 10,5kk-ikäinen kaverin vauva ei oo kuulema koskaan vielä kääntyillyt, eikä siihen oo puututtu mitenkään. Liikkuu kuitenkin muuten ja istuu.

Hyppykiikussa on pari kertaa kiikuttu ja se tuntuu olevan aikast hauskaa =) . Ainoa vaan että poika selvästi jännittää siihen menemistä ja pois ottamista, mut muuten oikein kiva.

Joo ja toi ruokalappu on täälläkin aina suussa ja päriseminen on huippukivaa soosit suussa... Aaaaargh.

Virkayskä täälläkin, huvittaa välillä kun poika ottaa oikein semmosen ilmeen että kröhm kröhm. Tekee niinkuin ittensä tärkeäksi :LOL: ....

Matma tosi mälsä tempaus kummeilta... Tulee tosiaan semmonen olo että biitsillä makoilu oli siinä kohtaa tärkeämpää.

Viime yö meni mulla taas heräillessä vähän väliä. Poika nukkui kyllä koko yön 21-07 mut liikuskeli, potkiskeli ja naureskeli unissaan vähän väliä ja mähän siinä heräilin sitte joka kerta korvatulpista huolimatta... Ihme levottomuutta, pakko varmaan itekkin ottaa kohta päikkärit kun on ihan zombie.

Ootteko muuten uittaneet vauvaa järvessä tai meressä? Me eilen kasteltiin varpaita järvessä eka kertaa eikä poika siitä kyllä oikein ollut moksiskaan, mua kyllä hirvitti mut poika ois varmaan viihtynyt syvemmälläkin. Onkohan siitä jotain ohjeistusta koska vauvaa saa uittaa kylmässä vedessä?????

Ai niin ja se piti vielä sanoa, että meidän koiruus oli lekurissa kun siltä lähtee ihan helvetin tavalla karvaa ja iho hilseilee selästä. Arvakkaa mikä diagnoosi? -Hauvalla on stressi.... :ashamed: Ei oo kuulema allergista ihottumaa vaan stressin aiheuttamaa. Oon kyllä huomannutkin että koira on reagoinut aika voimakkaasti vauvan tuloon, mut luulin että se alkais jo pikkuhiljaa helpottaa. Voi voi, tarttis vaan enemmän sitäkin ehtiä sitte huomioimaan.

Nyt fb ja sit torkuille jos ehtii...
 
Rosinante! Haa sitäkö se on?? Arvaa oonko ihmetelly samaa mein koirassa... Karvanlähtökin kyl oli tos, mut ihmettelin hilsettä ja sitä et vielkii irtoo hirveesti. Voi karvavauvoja, ihmistaimi kun ajaa niiden edelle... :ashamed:

Meil juu kääntyy kyl ihan kumminkin päin... Ei muuta tekiskään... Kun kääntyy ja ryömii yökaudet :LOL: :LOL:

On se vaan nii ihanaa :headwall: :headwall: kun täällä on kohtalosisaria. Levottomat yöt kerho!

Nii ja virkayskä meilläkin :D
 
Seranzulla hyvä alku painonpudotuksessa!

Munkin piti alkaa, mutta kun mies läks töihin, mä leivon mustikkapiirakkaa :whistle: No sitten kun tuo piirakka on parempiin suihin syöty niin sitte, itseään niskasta kiinni!

Aino keksi tässä sylissä juuri, että helistimellä voi paukuttaa pöytää :LOL: Ihan hulluna hakkaa. Banaania maistatin eilen ja tytsyä yökötti :D

Ruokaöljyä pitäisi meidänkin lisätä painon nousun vuoksi. Keskiviikkona on neuvola, saa nähdä meneekö 6kg rikki jo :whistle:
 
Koirista vielä.. Mites tein koirat suhtautuu vauvoihin? Meillä ei vieläkään lue perheenjäseneksi :eek: Kiertää kaukaa. Toissapäivänä meni haistelee pikaisesti peppua. Mä jo aattelin et HAA! Ni joo oli kakka tullu.... :LOL: Sit kyllä seuraa silmä kovana, kun syötän Kaapsua sitteris lattialla... Mut jo parin metrin päässä ja lähinnä kiinnostaa vauvanruoka.
Kaikki taaperot ottaa sydämellisesti vastaan kyllä, siis ne jotka liikkuu omin jaloin. Näit nelivedol käyvii ei vissiin lue vaivan arvoisiksi...
 
Koira ei oikein oo vauvaa vielä ottanut lauman jäseneksi. On lähinnä kateellinen vauvan saamasta huomiosta, tunkee itteään ihan kiinni ja yrittää kivuta syliin kun yrittää "kilpailla" huomiosta. Toi koiruus on aina ollu enemmän miehen koira ja on selkeesti mustasukkaisempi kun mies pitää poikaa sylissä. Onneksi toi on tommonen lauhkea ja lapsiystävällinen rotu (Cavalier king charlesin spanieli), mut en silti uskalla noita kahdestaan jättää hetkeksikään. Eläin on kuiteskin aina eläin, eikä aina tiedä mitä se saa päähänsä. Poika on kyllä viime viikkoina selkeesti enemmän alkanut kiinostumaan koirasta. Yrittää ottaa karvoista kiinni ja seurailee sen touhuja. Kosteankuolaisiin nyrkkeihin jää muuten kivasti karvoja kiinni..... ;)

Joo ei mullakaan oo näköjään muuta tekemistä kun notkua koneella... Poika nukkunut kohta kaks tuntia ja munkin piti ottaa ne päikkärit. Mut kun päivällä ei nukuta!!!! Illalla tulee vielä anoppi keräämään viinimarjoja, sumpit lupasin keittää. Ei taas yhtään jaksais sitäkään mut pakko kait se on. Hyvä vaan kun päästään marjoista eroon.
 
minäkin tänään notkun vaan koneella :whistle:

Koira (kääpiösnautseri) on vähän laantunut mustasukkaisuudestaan. On jo 7v. koira. Tunkee viereen, jos olen vauvan kanssa lattialla, joskus on Ainon vieressä vahdissa. On siis silleen hyvin ottanut vauvan vastaan, ei ole äkäinen tms. Mutta aina saa olla silmät kumminkin selässä, kun eläimestä ei kuitenkaan ikinä tiedä.Aino on nyt alkanut olee kunnolla kiinnostunut koirasta, seurailee kun ohi kulkee ja mielellään repisi koiraa karvoista, mutta koira lähtee pois :) Koira saanut siedätyshoitoa lapsiin jo veljenpojasta, lähtee useimmiten pois kun lapset tulee lähelle. Pakolla ei tietenkään koiraa pidetä paikoillaan, annetaan sen mennä menojaan. Koiran stressistä tänään ollut puhetta, meillä myös ollut nyt Ainon tulon jälkeen yhtä hilseilyä, kun tavallaan se oli aina johonkin tiettyyn asiaan liittyvää, esim. ruokamerkin vaihtoon. Että vissiin stressaa kumminkin vauva talossa koiraa.

Enemmän mä varon kyllä appivanhempien ajokoiraa vauvan lähellä. Se on kumminkin iso koira ja tosi villi tapaus |O Hermot menee minullakin siihen koiraan. Se koira on jopa yrittänyt hyppiä vasten, kun Ainoa olen sylissä kantanut :eek: On muuten nyt viime aikoina pysynyt ulkotarhassaan, kun ollaan siellä oltu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KössiKenguru:
Joskus kun katsoo vanhoja vauvakuvia, tulee sellainen pakahduttava tunne, että saisipa tuon vauvan vielä puristaa syliinsä kerran.
Yhyy, mun menkkojen alun on oltava lähellä, herkistyn niin. Aiemmin päivällä laittelin valokuvia ja jo silloin olin ihan tippa linssissä kun poika on jo niin iso ja nyt vielä näin suloisia kuvauksia. Huh!

No, päikkäreille yritettiin tässä just yli tunti, se hiukan tasaa tota herkistymistä kyllä :LOL:

almaa

Seranzulle onnittelut hinosta painonpudotuksesta!! Hyvää mallia muille!

Niin ja kiitoksia kaikille jotka lisänneet mut FB:ssä ystäviksi, olen ollut hiukan passiivinen mutta eiköhän se siitä kanssa...


 
ARG, mikä yö takana |O |O Mikä ihme näitä vauvoja nyt valvottaa?? Poitsu sammui kun saunalyhty illalla klo 22, mut heräs syömään 00, 02, 04 ja 07 ja 8.50 heräs kiljumaan ja maiskuttamaan :headwall: :headwall: Olis äitiä vähän väsyttänyt... Lisäks mies palas tänään töihin, niin olisin sillekin suonut muutaman tunnin kunnon unet, kun joutu nouseen 5.45 ja heti kärkeen 3x10h päivät. Paluu arkeen siis täälläkin! Eikä tuo varmaankaan (?) nälkäänsä herännyt, mutta yön pimeinä tunteina tuo tissin antaminen on varmin ja nopein keino nukuttaa. Vaikka tiedän, et ei pitäis... :eek:

Korvatulehduksen antibioottikuuri loppui eilen illalla. Edelleen poitsu haroo ja repii korviaan tosi paljon :( Mitä mieltä ootte, pitäskö mennä heti nyt uusiks lekuriin vai odottaa se 30vrk jälkitarkastusta. En haluis olla mikään hysteerinen lääkärissä juoksija, mutta mutta :ashamed: Mietin vaan, et johtuuko se korvien harominen hampaiden tulosta, kun mun vauvaoppaassa sanotaan, et se vois aiheuttaa sitä myös vai onko tulehdus edelleen päällä?? H*lvetti, kun tää on vaikeeta :headwall:

Matma; mä luulin kans ekaks, et Axun kuume johtuu hampaista, mut sit kun mentiin lääkäriin, niin selvis se korvatulehdus. Käy vaan näyttämäs!

Jospi; vauvan virkaa hoidetaan meilläkin tunnollisesti yskimällä :LOL:

Rosinante; mä kastoin Axun varpaat viime viikolla mereen. Ihan vaan hetken, et saatiin ikuistettua valokuva :)

Eläinten stressi
on ihan tosi juttu! Meidän katti sai stressin viime muutosta ja alkoi kuseksimaan sisällä kaikkialle muualle kun hiekkalaatikkoon. Mitään vikaa ei eläinlääkäri löytänyt (virtsakiviä tms), joten diagnoosi oli stressi, kun reppanan elämään oli tullut muutos! Meillä hönkii nyt töpselistä sellasella haihduttimella feromoneja huoneilmaan, niin katti pysyy tyytyväisenä. No, ei se ihan koko aikaa ole päällä, mut nyt kun Alexi tuli perheeseen, niin otettiin se uudelleen käyttöön et vältytään kusivaurioilta.

Seranzulle onnea painonpudotuksen hienosta startista :flower:

Väsynyt Tuiskunen ja nitinatiAxu 6kk 1vko
 
Tuiskunen mä ehkä odottaisin pari päivää sen lekurin kanssa. Muistan vaan kun mulle sanottiin aikanaan poskiontelovaivoissa että antibiootti vaikuttaa vielä pari päivää kuurin loppumisen jälkeen. Silloin vasta näkee sen todellisen tilanteen että onko vielä tulehdusta vai ei. Mut tietty jos pöpö on sitä tyyppiä ettei ko. antibiootti ookkaan alkujaankaan tehonnut niin sit on tietty eri juttu... Harmittavaisia ja vaikeita noi tautijutut näin pienellä kun ei ite osaa vielä kertoa mikä on :ashamed: .

Joo ja meilläkin ikuistettiin toi eka varpaiden uitto järvivedessä =) .
 
Liityn hilluviin vauvoihin yöllä :/
Nyt en kyllä kaiken muun ohella millään jaksaisi valvoa..Mutta sängyssä möyrytään ja jalat pinnasuojista huolimatta on siellä välissä ja hihkutaan ja ollaan jumissa..great..

serantzulle onnea miinukspainosta
:flower:
Ja kaikille muillekkin painoa karisteleville.

Meilläkin varpaat uitettu järvessä kun tytyllä oli kuuma. Ei kai siinä muuta ole ettei ole levää tai järvisyyhyä mitä ainakin meillä päin on kiitettävästi..

KÖ; minä kanssa odotan kunnon tyhjentävää matkakertomusta miten onnistui vauvan kanssa, sitten muutkin ennen meidän matkaa matkustavat tietää henkisesti valmistautua kirjoittamaan ainakin mulle tiukkaa tekstiä miten reissut onnistui ja mitkä oli ne ongelmakohdat :p nimim. loppuvuodesta ja kaikki lapset mukana..

virkayskä, pöydän hakkaus, äidin taputtaminen sylissä ja nenän nuhistaminen on nyt myös IN.

Kaikille miehiinsä :x :D Ei auta kuin nostaa kissa pöydälle ja sanoa suorat sanat että apua kiitos, se monesti puhdistaa ja eihän nuo äijäkullat aina osaa telepaattisesti ajatella mitä me niiden haluttais tekevän joten pientä ohjausta..Tiedän, varmasti rassaa jos itse pyörittää arkea ja toinen persvako heinää kasvaen kääntää kylkeä ettei makuuhaavat tule :eek: :/ Kyllähän tää arki on kahden kauppa jossa molemmat auttaa toisiaan.

matma, meillä kans joskus joillain ollu tyyli keksiä verukkeita..miten on vaikea olla rehellinen tai sanoa niinkun asiat on, ei kovin vaikeeta..Se on jotenkin loukkaavaa ja itsekästä.jaksut.

Tänään meillä oli sose tehdas, valmistelin soseita karmeet kasat, ettei aina tarvis olla touhuamassa.

nyt aurinkoon, bye tytöt

sini ja tyty
 
Kiitos tsempityksistä :flower: tuntuu hyvälle et paino lähtee alaspäin... TAAS. En meinaan oo ihan eilisen teeren poika näis jutuis... Oon meinaan eräänki kerran painoa pudottannu 12kg sit 13,5kg ja 17kg... Joskus oon jopa ollu painonvartioiden ryhmävetäjänä! :eek: Ja jälleen oon päästäny itteni lihomaan! :headwall: :headwall: :headwall: No täst on tie alaspäin :D

Me yritettii syödä äsken koko perheen voimin tai niin et pienin nukkuu... No eipä nukkunu! Laitettiin sit kiljukaula syöttötuoliin ja sämpylän pala kouraan! JEE olihan mainio! Teki totisesti selvää sämpyläst... Mut luulen et siel massus loppujen lopuks oli vain pien murunen.. Ympäritö oli sitäkin enempi sämpylässä. Pienest palasest saa hurjasti sämpylämurua! :LOL: Oikeestaa sääliks käy, kun on tuo ote viel koura, ni ei oikeen saanu suuhun saakka aina vaan pienenevää palasta. Maissinaksut, meil vaan puistattaa, mut sämpylä on näköjään mielettömän viihdyttävää ja hyvääkin viel. Oikein maiskutti!
 
Do diin! Nyt on teidän tekstit luettu tai ainakin selattu pintapuolisesti läpi ja pääsen viimein kirjoittamaan. Mies on lomalla niin ollaan puuhailtu kaikenlaista ja on ollut vähän hintsusti tätä nettiaikaa kun en kehtaa koko päivää täällä pyöriä :D

Nyt tulee sit lähinnä omaa napaa, anteeksi siitä. Juttua oli niin liikaa et olis pitänyt tiimarivihkoon kirjoittaa kaikki kommentoitava.. ;)

Matka meni ihan superhyvin, ei tultu räjäytetyiksi (kun noita pommi-iskuja oli siellä meidän matkan kumminkin puolin) ja muutenkin kaikki meni mainiosti! Ainut takaisku oli, kun jouduttiin lääkärille näyttämään tyttöä kun maha ei toiminut neljään päivään (normisti vähintään yhdet satsit tulee joka päivä ) ja itki yksi ilta sitten niin ettei rauhoittunut. Lääkäri tarkisti korvat (olivat ok) ja antoi laktuloosia. Sekään ei toiminut joten viimein saatiin kakka ulos seuraavana päivänä jonkun tököttiperäpuikon jälkeen. Sitten olikin taas iloinen vauva seurana, joten itkut johtui tuosta masusta

Lämmitä riitti joka päivä yli 30 ja töitä sai kyllä tehdä tytön suojaamisesksi auringolta sekä kuumuudelta. Suosittelen mukaan harsoja sekä pyykkipoikia, toimivat mainiosti jalkojen suojana ettei päivä pääse niihin porottamaan ja on kuitenkin viileämpi kuin housut ja sukat. Masun toiminnan varmistamiseksi tajusin vasta liian myöhään juottaa lääkeruiskulla vettä kun pullosta olin kyllä kokeillut muttei tuo huoli sitä. Imetin normaalia useammin kyllä, (meilläkin muuten mennään vielä täysin tissillä, maisteltu on nyt ihan miniannoksia pari viikkoa mutta reissussa en juuri antanut muuta kun luumua kun toi masu meni niin kovalle) mutta silti tarvitsee ilmeisesti lisää nestettä noissa lämpötiloissa.

Lennot meni tosi hyvin, ei Helmi edes huomannut nousuja! Annoin tissiä nousuissa ja laskuissa, sinne laskeutuessa tuli ihan pieni itku, taisi ottaa pikkusen korviin kun mulla itselläkin tuntui. Meni nopeasti kuitenkin ohi ja saattoi olla vaan harmitusta paikoillaan olostakin. Paluumatkalla lauskeutuminenkin meni ihan huomaamatta. Menolennolla tyttö nukkui korissa 2 tuntia ja paluulennolla 2,5, yhteensä lento siis kesti 4 tuntia suuntaansa. Kummallakin lennolla sain rauhassa syödä kun tyyppi veteli sikeitä :) Suosittelen muuten, että maksaa sen lomalentojen paikkavarausmaksun niin saa varmasti paikan eturiviin ja vauvan koriin jos on yhtään pidempi lento. Mä en olisi ainakaan jaksanut koko aikaa sylissä pitää eikä varmaan olisi nukkunut yhtä hyvin.

Kentillä mulla oli tyttö liinassa, liinan sai pitää päällä turvatkastuksissakin. Vaippoja otin myös mukaan Suomesta sen verran kun laukkuun muiden kamojen päälle mahtui kun eihän ne paina paljoa. Osoittautuikin ihan fiksuksi vedoksi vaikka eka mietin että oonkohan ihan tyhmä kun alan sinne vaippoja roudaamaan että onhan sielläkin vauvoja.. Mutta meidän supermarketissa Pampersit maksoivat 13,99?/ 20kpl! Eli onneksi ei tarvinnut ostaa sieltä! Isosta marketista (pitkän kantomatkan päästä ) olisi saanut myös ja halvemmalla, mutta sit se olis ollut se 66 kappaleen paketti.. Meillä Suomesta vietyjä vaippoja tuli sit takaspäinkin kun ei tuon vatsa tosiaan toiminut niin pärjättiin vähillä....

Turhia vaatteita oli mukana paljon! Olin ottanut mekkojen kanssa pidettäviksi neljät sukkahousut! Joo ei tarvittu yksiäkään siellä kuumuudessa... Bodeja tuli myös takaspäin iso pino, mutta toisaalta jos olis ollut muutamat niskakakat reissussa niin olisivat tulleet tarpeeseen. Viikon reissuun ajattelin tulevaisuudessa pakata n. 8 bodya. Lyhythihaisia jos vaan on, meillä ei ole niitä kun muutama niin joutui olla pitkissä hihoissa. Toisaalta ne sitten suojasivat paremmin auringolta, mutta lämpöä varmasti riitti... Potkarit tuli myös kaikki takas, ei voinut kuvitellakaan. Aurinkolasit ja lierihattu on must! Ja köllöttelyalusta tuli myös tarpeeseen. Ja ens reissuun otan kyllä pienen pullon levolacia tai jotain vastaavaa myös varmuuden vuoksi mukaan.

Puuh, nyt tuli todellinen romaani tästä! Toivottavasti Hemuliina ja HM saitte ainakin jotain vinkkejä!
 
Mäkin liityn levottomat yöt kerhoon...viime yönä about 5 krt heräiltiin, suurimmaks osaks niistä juotiin.. tänään onkin taas ollut mitäpä muuta tuttua kun kitinää, kitinää ja kitinää... supon laitoin taas kerran yöksi, josko helpottais.. kun naama punasena toinen huutaa ja mikään ei tehoo... kun ei voi taas päivällä nukkua kun 20 min tai 30min kerralla.. ni ihmekkös kun väsyttää... arhg.. joskohan tästä itekkin rauhottus...
 
Seranzu Sähän olet oikein vanha tekijä tossa laihduttamisessa, mä olen kans ikäni tarkkaillut painoani milloin ollu milläkin kevennyksellä, mutta enpä ole koskaan saanut laihdutettua kuin muutamia kiloja, jotka ovat sitten tulleet takaisin. Useinmiten mä olen kesällä vähä hoikempi ja talvella sitten herkuttelen kynttilänvalossa :p Tsemppii edelleen!!
Häät meillä on n. 60 hlö, kavereita suurin osa :)

Kääntyilystä siis meillä kääntyy kyllä selältä mahalleen, muttei toiseen suuntaan. Mut en siis ole huolissani, kiitos teille :heart:

kiitos matkakertomuksesta =) Aina tulee itselle luottavaisempi fiilis, kun kuulee että matka on sujunut hienosti. Mä sain ainakin myös hyviä vinkkejä matkaan, kiits :heart:

Siniraidalle :LOL: kiitos hyvistä nauruista "toinen persvako heinää kasvaen kääntää kylkeä ettei makuuhaavat tule "...olisin oikein ukkelilleni lukenu mutta mun persvakopa taas kattoo telkkua silmät kii :kieh:

Kissankarvat on kans oikein mukavia kuolaisessa nyrkissä. Likka on kyllä selkeesti alkanu noteeraamaan kissiä enempi, kisu saa aina hymyt neidin huulille vaikka ihan vaan olla möllöttäis :heart:

Järvessä on kastettu varpaat kolmeen otteeseen ja nyt alkoi harmittaa kun ei olla ikuistettu :( ..nooh anyway, ekal kerral ei ollu milläskää, tokal kerralla tuli itku ja nyt jo vkl:na nauratti :)

Kakka tullu tänäänkin 3x!!! :eek: En tiijä tai ehkä se on se syljen koostumuksen muutos hampaiden tekoon liittyen si! Ei luumua tänään.

Soseetki meni tänään mukavammin alas ku otin itsekin sellasen asenteen et jos ei maistu ni ei väkisi :) ..ja jätin ne lentokone leikit taakseni :kieh:
Iltapuuron suorastaan hotki, puhtipuuro on ihan meitin likan lemppari :heart:

Anopilla oli typy 3,5 tuntia ja siellä oli menny tosi tosi hyvin, mulle tuli niin paljon parempi mieli ajatellen tulevaa yökylää viikonloppuna. Silti jotenki jo huono omatunto et kuin mä voin tehdä pikkuiselle moisen että laitan hänet oikein yötä myöten kyläilee että pääsen itse pilettää hää-juhliani :'( Todellisuudessa siis neidillähän ei ole hätiä, mutta äipällä on, niinkus tiedätte.. :/ :heart:

Jassoo jos lähtis irrottelee näitä irtoripsiä ja muita pakkeleita, mut ihan kivalta näyttää tää mun hää-look :)

HM ja neiti <6kk
 
Huomenia taas

KÖ, kiitos matkakokemuksista. Ei olla vielä minnekään kauas menossa, ehkä Tukholmaan, mutta silti mietin kaikenlaista.

Ja levottomat yöt jatku täälläkin, meilä tehtiin enkka ja herättiin viime yönä 7 kertaa. Yskitti kovasti poikaa, en tiedä yskityttikö kuola tai vaan se kun on tuon virkayskän nyt kanssa keksinyt ja huomannut että sillä saakin vauhtia vanhempiin.
Onneks mies aamulla ehdotti että jään vielä hetkeksi nukkumaan, epäilin saanko unta mutta niinpä vaan heräsin 30 min myöhemmin vähän virkeämpänä. Ihmeitä tekee pienetkin unet, ja olen huomannut että kun tarpeeksi väsyttää nukun kyllä vaikka toisin luulin...

HM, ajattele niin että se on tytölle hyvä kun vanhemmat pääsee viettämään kahdestaan aikaa. Eikä se naimisiinmenokaan huonoa tytölle varmaan tee, niin että oikeastaanhan se on täysin epäitsekästä :p

Meillä alkaa ensi viikolla vauvauinti. Tyhmä kysymys, peseydytäänkö siellä normaalisti miesten ja naisten puolella niin, että toinen ottaa vauvan mukaan? Mietin, miten onnistuu...

6-kk neuvolaan menossa tänään, ihmettelen josko on paino edelleen noussut kuten parissa edellisessä kun ei tuo poika ole hetkeäkään paikallaan, hirveästi täytyy kuluttaa energiaa.

Jotain muutakin asiaa oli mutta nytpä ei muistu, ei.
almaa
 
Kvart över: Kiitti!!Joo vinkkejä sain,nimittäin noi pykkipojat onki tosi hyvä juttu..niitä otan kyl mukaan.Saa tosiaan hyvin harson pysymään paikallaan.Ja tosiaan luumusosetta voiski varata reissuun mukaan.

Tänne ei mitään kummosta,eilen ois ollu neuvola,arvaatkaas vaan unohinko :headwall: olin ihan tässä päivässä,no saatiin huomiselle uus aika,mut vähän hävetti kyl soittaa(sielä sijainen) ku viimekski myöhästyttiin hienosti ku olin sillon taas väärässä päivässä.Mitään ei nykyään muista jos ei jääkaapin ovessa oo muistutusta :kieh:

Meillä edelleen yöunille meno ottaa koville..johtuu kyl tästä kuumuudesta mikä meillä vallitsee täälä sisällä!!viime yönä muutamaan otteeseen neiti pyöriskeli ja vähän heräili.

Jee tosiaan huomenna alkaa koulut :D lapsetki jo innolla ottaa et koulu alkaa!!

Tänä aamuna oli niin vallan loistava herätys ku isommat neitoset alotti aamun riitelemällä ja kello oli 6.30 |O ja toki sitten kaikki siihen heräs :kieh:

hemuliina
 
Aika hyviä vinkkejä , vaik me ei tod olla minnee menossa.... Tai joo Savonrantaan mummilaan torstaina :LOL:

Sepä se onki niin turhauttavaa, kun laihdutan ja sit jotenki nuo kymmenet kilot on aina tullu takaisin!!! :headwall: :headwall: Josko tää olis nyt viimeinen kerta!

Meillä käydään taas 21 nukkumaan... Mut melkoisen metelin kera... Ja syliin rauhoitettava. Samaa vikaa on ny ollu päikyille mennes... Mut nyt äsken kävi ilman huutoja, ittekseen. Pyöri vaunuis hetken ja sit sammus. Ei oikeen uskalla jättää itekseen pyöriin, ku pelkään et pian putoaa... Varmaan just laitettava valjaisiin.. Ei vaan millään raaskis vielä! :eek:

HM nautit hääjuhlastasi täysin rinnoin!! :heart: Oon todella sitä mieltä, että äidinkin välillä rentouduttava ilman vauvaa ja lapsia! Mun yksi tuttu ei ole 1,5 vuoteen saanu esim nukkua kertaakaan aamulla pidempään. Heräävät poikkeuksetta 5.30 ja talossa ON isä! Mua kummastuttaa tuollainen tosi paljon! Jopa mun hulttio ex hoisi senverran, että sain nukkua välillä ja jonnekin ilman lapsia. Tämä äiti vie lapset äidilleen hoitoon jos on omaa menoa... Vaikka kampaaja...

Talo tuntuu tyhjälle! :ashamed: Lapset koulussa ja vauvakin nukkuu... Kuudesluokkalainen ei tarvinut äitiä enää saattelemaan, pudotin vaan koulunpihalle. Sanos et ei muillakaan ole... Nyyh! Mun vauvasta on tullu teini! :ashamed:

Tänään saan vaakan, saas nähdä miten pieles on ollu mun arvioit ruokien painoista!

Kivaa Päivää!
 
Pitkästä aikaa taas :wave:

Nyt on miehen loma ja marjapuska shout vietetty niin ehtii taas istuun koneellekkin :whistle:

Labello kasvulistalle: iisa-Elina 6kk 7280 g, 66,8 cm ja pipo 42,6

Uinti Meillä on oikea vesi peto =) jos vaan veden lorinaa kuuluu jalat alkaa vispaamaan. Ollaan uitu järvessä ja lammessa ihan urakalla, ollaan vaan käyty suihkussa sen jälkeen.

hyppykiikku oli aivan ihana hetki sitten, mutta nyt tyttö ei enään viihdy kun pitäis kokoajan päästä eteenpäin.

Laihduttaminen täällä kans yks joka yrittää saada silavat sulamaan

Iisa-Elina oli muutaman viikon tosi kitunen, mutta sitte huomasin et sille oli tullu yhtäkkiä kolme hammasta kaks alhaalle eteen ja yks ylhäälle. ryömiminen on jo ihan sujuvaa ja konttaus "askeliakin" on menny joo viisi kerrallaan :heart: kova kiire on eteenpäin. Istumaankin tyttö yrittää, näyttää hassulta kun se röhnöttää kyljellään toisen käden varassa ja yrittää nousta =) pinnasängyn pohja jouduttiin laskemaan kun se yrittää nousta laitaa vasten tai nousikin niin et oli polvillaan jo.

Meillä jatkuu edelleen nukkumattomuus :( viime yönäkin herätys oli vajaa tunnin välein :ashamed: päikkärit on ekat 1h tokat puol h ja kolmannet max puol h.

Täälläkin hiljaista kun Iskä on töissä ja esikoisella alkoi koulu.

Mutta yritän saada vielä luettua kaikki sivut ennen kuin Iisa-elina herää :wave:
 
Päiviä plikat!

Täällä ollut harvinaisen tyytyväisen oloinen pikkumies koko aamupäivän... Yön nukkui 19.40-06.30 yhellä syömisellä. Mäkin taisin nukkua aika hyvin vaikka muutamaan otteeseen olinkin hereillä. Että mua ärsyttää kun mulle on jäänyt joku rytmi päälle, herään aina 03 vaikka poika nukkuiskin. ... :kieh: .

Hyvät naurut tuli persvaosta täälläkin!!! :LOL: Just tommonen olo mullakin on välillä...

HM älä hyvänen aika pode mitää huonoa omaatuntoa, tosi hienoa kun saatte miehes kanssa viettää rauhassa oman ikimuistoisen päivän (ja yön ;) ). Niinhän se useesti onkin että itelle se on kovempi paikka jättää hoitoon kuin vauvalle olla erossa. Ja eihän tuo nukkuessaan tiedä onko äippä ja iskä lähellä vai ei.

Seranzulle piti vielä Keventäjistä sanoa että mulla ainakin pysyi tosi hyvin ne Keventäjissä lähteneet 10kg poissa. Vasta tän raskauden jälkeen alkoi taas tulla kun kaiketi oon antanut itelleni "luvan" herkutella näiden raskaiden päivien vastapainoksi. Jotenkin ne Keventäjissä opitut ruoka- ja liikuntamäärät jäi niin hyvin mieleen että niistä tuli tapa ihan huomaamatta.

Juu, nyt syömään kun on vielä hiljaista...
 

Yhteistyössä