Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

Mae
meillä on ollut sellaista hulabaloota, että huh huh. Ja kaikki jatkuu vaan, hommia niin paljon että pää sekoaa |O

haavemamma meillä myös tuota samaa eli kakka ihan löysää ja tulee n. 10krt/pv ja sitten unta ähistään ja kitistään ties kuinka kauan (+herätään kiljumaan unissaan)... Mutta meillä tuleekin hampaita (ainakin luulen niin, myös peruna voi olla syyllinen). Olisko teillä sama?! Viimeks oli sama juttu kun tuli hampaat. Syljen koostumus muuttuu niin, että se voi muuttaa kakan löysäksi ja kakka voi jopa polttaa takapuolen ruvelle. Ja haisee ihan ripulikakalle (sellaiselle pöpö kakalle) Samoin näppyjä voipi tulla suunympäristöön.

Ja huomasin, että buranasuppo vaan lisää sitä löysyyttä.
Ja panadol mikst. aiheuttaa kauheita ilmavaivoja ja vatsanväänteitä. Mitähän sitten käytettäis?!

kiinteistä meillä menee nyt sitten pienet puurot (alle 1dl) aamuin illoin ja sitten lisäksi 2krt soseita (kasvista+hedelmää) 1-1,5prk. Ja maitoa reilu 500ml. Nyt on herra tyytyväinen :)

Mae ja kitinä-natina Joona
 
Olipa mukava reissu eilen! Käytiin pojan kans bussilla Pälkäneellä, seurusteltiin koko matka kivan mummelin kanssa, ja siinä kun poika natusti minun sormia, huomasin et herttinen, alahampaat on puhjennut yön aikana! Ei ihme että oli vähän hektinen yö.
Poika oli niin seuramiestä vaikkei suostunut nukkumaan päikkyjä vasta kuin iltapäivällä, hengaili tyttöjen kanssa niin ettei äitiä paljon kaivattukaan, istui ihan kiltisti vieraan tädin sylissä kantoliinassakin.
Ja minä pääsin saunaan! Ja järveen! Autuus. Oli kyllä niin tarpeen.
Voin kyllä suositella kaikille Kostianvirta Campingin saunasaarta, miljöö on aika uskomaton! Ja saa rauhassa nakustella ja grillailla. Pälkäneellä on muutenkin aika ihanat maisemat.

Viime yön alkutunnit oli taas aikamoista kitinää ja pyörimistä, tuuppasin väsyneenä tissin pojan suuhun varmaan kuusi kertaa ennen puoltayötä! Vielä kahdeltakin taisin tissitellä, muista nyt näitä... onneksi kaveri nousi vasta kahdeksalta.
Äsken yritin toista tuntia nukuttaa päiväunille, lopen uupuneenakin jaksoi laittaa hanttiin niin kauan että luovutin ja annoin tissiä. Ärsyttää!
 
Sunnuntaita B)

Nyt ei oo meillä enää pariin yöhön heräilty kun ei oo ollut tuttia suussa, en tiiä mikä vaihe oli et piti sillai herätä öisin mut nyt on nukkunu rauhallisesti kun on jo illalla nukahtanu ilman tuttia.

Eilen illalla annoin eka kerran maissivelliä ja hyvin näytti maistuvan, hiukan vaan ihmetteli että mitäs tää nyt on kun tuttipullosta tarjoillaan muttei oo kuitenkaan maitoo =)

Nyt ei oikein tuu äipän netteilystä mitään kun ei meinaa riittää muumipeitto neidille, jatkuvasti kieritellään kovalle lattialle ja sit harmittaa :headwall:

Paremmalla aikaa sitten :wave:

Kareliini ja Sara pian 5kk :heart:
 
Hups, Axu nukkui just lähes 3tunnin päikkärit! Mistäs nyt tuulee?

Nessu; meillä kans sitteri aika sottanen :headwall: Mut pesen päällisen vasta sitten, kun osaa kunnolla istua syöttiksessä eikä sitteriä tarvita enää syöttöpuuhiin. Syöttiksessä se pää kieppuu 180 astetta sellasta vauhtia, et lusikka osuu aika usein muualle kun suuhun :LOL:

Ja ne ruokalaput tosiaan löytää tiensä sinne suuhun aika usein. Mä tykkään noista Ikean halppisversioista, kun ovat sen verran lyhykäisempää mallia, et jotenki ei saa siihen niin hyvin tartuttua.

Mä kyselin neuvolassa, et mitä korviketta voisin tarjota Alexille, jos maito alkaa tisseistä loppumaan ja poitsulla selkeesti on se maitoallergia. Nvltäti sanoi, et marketeissa pitäis olla sellasta Baby Semperin soijapohjasta korviketta. MUTTA kun mä olen jostakin mielestäni lukenut, et alle 1vee ei sais antaa soijatuotteita... Onkos tietoo/kokemusta/mielipiteitä asiasta? Toinen vaihtoehto on sit ne apteekin korvikkeet.

Mustikkaa annoin eilen pikkumiehelle pari teelusikallista ja tänä aamuna oli vaipassa kaninpapanoita :LOL: Lisäksi punaherukka-banaanimössö oli ehdotonta herkkua =)

Kovasti tuo nyt yrittää punnertaa istuma- tai konttausasentoon. Mahdotonta menoa!

Tuiskunen ja Alexi 6kk+
 
Nopeasti vaan kommenttia Tuiskuselle.
Soijaa ei suositella annettavaksi alle 1-vuotiaille suurissa määrin. Eli soijapohjaisia korvikkeita ei suositella. Kun olen itse sillä maidottomalla, niin lääkäri suositteli minullekin soijatuotteiden käytön rajoittamista, ettei poika allergisoidu niille.
Eli kyllä todellinen vaihtoehto taitaa olla ne apteekin korvikkeet. Jos sulla on allergialääkärille aikaa varattuna, niin osaa kertoa asiasta enemmän, mutta nämä ohjeet minä sain tuon soijan suhteen.


Nyt rannalle!

Kuume ja Konsta 5kk++
 
Kiitos Kuume :flower: Näin mä vähän itsekin ajattelin. Toivon nyt, että tissimaitoa riittäisi vaikka pieniäkin määriä niin kauan kun tarvis, ettei tarvis alkaa säätään noiden korvikkeiden kanssa. Itse olen kyllä nyt imettäessä syönyt paljonkin soijatuotteita, kun se maito mun syömänä aiheutti kovasti pulauttelua sillon pikkuvauvana.

Tuiskunen ja Alexi 6kk+
 
HM: Ruualla kikkailusta tuli vaan mieleen, että kaikissa mun italiankielisissä kirjoissa neuvotaan välttämään noita lentsikkaleikkejä sun muita, koska se kuulemma tosiaan vaan pahenee ajan myötä, eli jos nyt menee alas vain lentsikalla, niin vuoden päästä pitää olla oikea sirkus, kun lapsi tottuu siihen, että se leikki ja huvitus kuuluu ruokailuun.
Kuulemma ei saisi tuputtaa vaan antaa lapsen syödä tasan sen, minkä tekee mieli, kun eihän sillä päiväannoksella ole niin väliä vaan sillä, mitä syö viikon aikana.

Itse oon antanut ruokaa vain, jos Greta itse avaa suunsa ammolleen.
Välillähän meillä menikin tosi huonosti, mutta sitten rupesin antamaan ainakin kahta eri makua samalla aterialla ja eri aterioilla aina eri makuja ja nyt tosiaan menee melkein desi aterialla ja jos siihen antais päälle vielä hedelmää, menisi ylikin. Eli meillä on ainakin toistaiseksi maistunut hyvin nuo soseet, kun oon tarjonnut useampaa makua.

Mutta kuumuus Italiassa meilläkin huononsi ruokahalua ylipäätään, silloin ei maistunut tissikään. Nyt on kyllä maistunut tosi hyvin sekä kiinteät että tissi.

Kauheasti Greta liikkuukin, tai siis on ruvennut sätkimään kauheasti mahallaan ihan kuin ois lentoon lähdössä, ilmeisesti typy aattelee, että jos tarpeeksi kovaa sätkii, niin pääsee eteenkin päin :LOL: Eli varmastu kuluu paljon energiaa tuohon sätkimiseen ja kierimiseen ja polvilleen nousuun, sylissäkään ei ole hetkeäkään paikoillaan, vaan rimpuilee ihan hulluna joka suuntaan.

Tv. lentis ja Greta 6kk :heart:
 
lukemassa! :wave:

kettu pihlaja Oon käynny siel Kostianvirta Campingis Pälkäneel,ihana paikka!

Nyt sit liityin taas keventäjiin! :whistle: Täytyy vaan maltillisesti laihdutel ku viel imetän!enemmänkin se o nyt sellasta herkkujen pois jättämistä ja terveellisten juttujen lisäämistä!Ja liikuntaa!!
Seranzu miten o laihdutus sujunu?
 
Kiitos tyyppien äippä! Oon aika innoissani tuost Keventäjistä! :LOL: Hyvin on sujunu, huomenna punnitus :D Imettäes joo ei kande hirveen tiukil olla! Käy pian ohrasesti maidolle. Kiva kun joku muukin katsoo mitä suuhunsa laittaa! Tsemppiä sulle myös!!

Nyt meen tekee lohisalaattia ittelleni ja jälkkäriks vattuja ja vanilijakastiketta :p :p :wave:
 
Ehtoota plikat!

Mökillä käyty pikaseen, muutama tunti oltiin reissussa. Sen se taas teki että pojan nyt jo niin ihanan selkeeksi muodostunut päivärytmi meni tietenkin sekasin. Toiset pitkät päikyt typistyi automatkaan, eli 20 min ja sitte riittikin kitinää ja rutinaa. Ei maistunu ruoka mökillä eikä kotona ja puol tuntia huusi kun yritin nukuttaa uudestaa päikyille. Nukkuhan se lopulta, mut kyl meillä tuntuu noi reissut tekevän sen että rutiinit sakkaa ja sit ei oo kellään kivaa... Jotenkin tuli taas semmonen olo että mä en viitti ton pojan kans lähtee mihkään kun kotona on niiiiin paljon helpompaa... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Mut totuteltavahan se on kuitenkin.

JeJa nauroin tääl tota alasti kiinnijuuttumista!!!! :LOL: :LOL: :LOL: Kuuma on täälläki, mut toi pari vuotta sitte hankittu ilmalämpöpumppu on kyl ihan huippuhyvä viilentäjä, suosittelen!

Tsemppiä kaikille tarvitsijoille!

Tää kattois ny hetken Taru sormusten herrasta-leffaa..... (kamalan järkevää ois tietty mennä nukkumaan ny kun poikaki on jo yöunilla....)
 
Mae
tosta laihdutuksesta.... Mä "liityin" kiloklubiin, on ilmainen ja musta tosi kannustava :) Mulla olis tavoitteena -13kg, mielellään vaikka 18kg..... Eli nyt vaan tsemppiä kehiin kaikille laihduttajille. :flower:

Mae
 
Mae pitääkin tutkia huomenna pikkuneidin suukku, josko siellä oliskin hampaat tulollaan, se selittäisi noi huonot päikkäritkin. Kiitti vinkistä! :) Mitään suppoja en ole antanut plikalle vielä kertaakaan.

Kiitti myös ruokailuun kommentoineille, Lentis kyllähän mä sen arvaan että omaan nilkkaanhan tuo leikkihomma käy. Täytynee rupee tekee jotenkin niin että jos ei avaa suuta, niin sitten antaa pelkkää maitoa...Katsotaan kuin käy. Ja kun tosiaan hedelmäsoseelle suu napsahtaa hienosti auki ja puurokin. Niin ja kun tosiaan minusta kun tuntuu että isukin antamana kaikki uppoo paremmin, eli neiti on tainnu jo tottua että äipän kanssa syöminen on kivaa lentsikka-leikkiä :kieh: :headwall:

mäkin odottelen sun tarinointia reissusta kun meidän familyllä syyskuun 21. lähtö :)

Kääntymisestä Meillä ei vieläkään käännytä ku selältä mahalleen, pari kertaa on vahingossa kierähtäny ja kopsauttanu vähä päänsäkin. Mites muilla? Milloin pitäis rupee kääntyy molempiin suuntiin?

Mä sainkin tänään lököillä auringossa ja puuhastella muutenkin. Mm jumppailin laiturilla, uiskentelin ja haravoinkin =) Kahdet päikyt nukkui likka tänäänkin, että kenties ne kolmet on nyt sit taakse jäänyttä elämää. Iso tyttö jo :heart:
Rosinante Meillä on kans mökillä ilmanlämpöpumppu ja on se kyllä ihana kun sillä saa viilennettyä mökin! Lämmittämiseen ei olla vielä edes käytetty.

Jep huomenna vien typyn ekaa kertaa anoppilaan hoitoon, kun aiemminhan anoppi on ollut meillä hoitamassa sen muutaman tunnin jo muutamaan otteeseen. Hyvä se on tottua mummolan hoitoon jo pikku hiljaa. Siks toiseks itse vältyn sitten aina siltä siivouspaniikilta että " ai niin anoppi tulee ja kämppä on sikin sokin!!"
Jep, siis koekampaukseen itse huomenna, hii!!

HM ja neiti torstaina 0,5v :heart:
 
Moikka taas piiitkästä aikaa!

Monta kertaa viikossa luen jutut ja oon ihan mukana menossa täällä :D mut ikinä ei tunnu olevan mitää asiaa itsellä...

Meillä tuli torstaina puoli vuotta täyteen ja sen kunniaks poika alkoi ryömimään. :) Kierimällä on jo kuukauden päivät menny pitkin lattioita mut nyt ihan jo ryömii :)

Oon parina yönä nyt yrittäny pitää jonkin sorttista unikoulua. Meillä kun poika nukkuu 3-4h ekan pätkän, sit 2h ja sit tunnin välein haluais tissiä. Mulle alkais jo riittää kun ei ole paria tuntia pidempää pätkää nukkunu puoleen vuoteen. :/ Huutoahan tuo on pari yötä ollu, ei meinaa millään käsittää ettei tissiä heru. Tiedän ettei se nälkää ole kun yleensä pari imasua ottaa ja on jo ihan unessa, eli siis vaan tapa. Mut on voimat tässä kortilla kun ei ole pariin yöhön sitä normaalia vähääkään sit nukkunu. Onneks mies vapaa päivisin monesti ottaa lapset aamulla et saan tunnin-2 nukkua vielä.
Meidän makkarissa nukkuu omassa sängyssä vielä, sit kun yöheräilyt ohi, niin sit olis tarkotus siirtää 2v isosiskon kanssa samaan huoneeseen. Ainoo vaan että joudutaan varmaan päikseen vaihtaa makkareita lasten kanssa, siinä huoneessa kun on aikas vilu talvisin. Viime talvena kun oli kovat pakkaset, lattian rajassa oli lämpöasteita peräti 1,2 :eek:

Meillä syödään vielä sitterissä. Muutaman kerran oon syöttikseen kokeillu istuttaa, mut aika kasassa vielä istuu. Syöminen itsessään on aina aika sottasta puuhaa, se pärrääminen ruoka suussa kun on niiiiin mukavaa :kieh: Meillä poika syö aamu ja ilta puuron lisäks purkillisen liha-kasvissosetta ja purkillisen hedelmää. Ja siis rintamaidolla vielä mennään. Esikoista imetin vähän yli 7kk. Kummankin kohdalla mulla ollu ajatuksena että puol vuotta rinnalla jos vaan suinkin onnistuu ja loppu aika imettäen on extraa. :) Vielä ainakin imetys tuntuu kaikin puolin hyvältä (paitsi öisin!) mut en ota asiasta mitää stressiä.

Laihista on täälläkin harrastettu. Oon aiemminkin karppaillu, joka siis jäi aika hyvin raskauduttuani, ja sillä saakin helposti ja vaivattomasti painon tippumaan. Ainoo ongelma on nyt tuo että ei ole ruokahalua juuri ollenkaan. Aamulla syön suht tuhdisti ja sit saatan lasten iltapalan aikaan havahtua että enpäs ole aamun jälkeen kahvia ja vettä kummempaa kitusiini kiskonut :/ Paino tippuu vähän liiankin rivakasti ottaen huomioon että siis imetän. Ja pelottaa että loppuu maidon tulo. Ja vaikka sitä riittäis, niin kuinka ravitsevaa se on jos muistan syödä sen 2x päivässä? :/
No juu, se siitä. Täytyy laittaa vaikka puhelimeen muistutus pari kertaa päivässä että muistaa syödä :D Ennen ei Tosiaankaan ollut sitä ongelmaa.... Nimim. 15kg pudotettavana täälläkin :whistle:

Mulla oli vaikka mitä muutakin "asiaa" ja kommentoitavaa mut enpähän niitä nyt muista. Jos olis yhtää fiksu, menis nukkumaan... Öitä! :)

Bianca ja Jooa 6kk :heart:
 
Huomenta mammat

Saman olen huomannut Rosinante, jos hiukankin päivän rutiinit muuttuu menee heti päikkärit sekaisin. Ja tietty älykkäästi jo nyt stressaannuin kun mies suunnitteli mitä sitten tekevät kun jää hoitovapaalle (marraskuusta alkaen) - ja mä että menee päiväunet sekaisin, ei voi!! No, toivottavasti marraskuussa rytmiä olisi sen verran että osaa jo suunnitella päivät sen mukaan sitten. Ja joka tapauksessa, on ehkä aika turhaa vielä miettiä niitä päikkäreitä...

Eli kotona ja lähinurkissa on pysytty täälläkin viime aikoina...

Mulla ei ole ihan täydellisesti onnistunut herkuttelujen poisjättö, perjantaina oli karkkipäivä ja vähän lipsui pitkäksi herkuttelu. No, onhan tässä aikaa ja imetystäkin haluaisin jatkaa ainakin pahimman influenssa-ajan ohi joten ei liiaksi tarvikaan tippua.

Bianca, mä kanssa yrittelen jotain unikoulua. Kaksi kertaa yössä herätään syömään (yhden ja kolmen aikoihin) ja viiden - kuuden aikaan herätys. No, vaikka millaisia hyssyttely-sylittely-taputtelu- nukutuksia kokeilin, ei auttanut, lopulta pikaimetyksellä heti uneen. Muutaman minuutin imetys siis riittää meilläkin yöllä, eli kyllä se taitaa olla siihen nukahtamiseen enemmän kuin nälkään, epäilen. Pitäis varmaan oikein ottaa asiakseen valvoa niin että saa sen pojan parina yönä nukkumaan ilman rintaa mutta yöllä ei vaan jaksa! Että sä olet Bianca hienosti jaksanut sitten, kerrothan kauanko vie tuo unikoulutus...

Kiitos Lentis muuten tosta ruokakommentista. Mä olen jo nyt huomannut tuputtavani ruokaa, pitäisi kai uskoa että en anna enää kun ei maistu...

Mukavaa viikkoa kaikille
Almaa ja poika (tällä vkolla 6 kk)
 
Mies palasi töihin, voih. Nyt varmaan tulee taas täällä notkuttua enemmän...
Viljalle tuli eilen puoli vuotta täyteen, ja pidettiin pienet pirskeet. Oli kivaa. Ainut, että toiset kummit jotka asuu vielä lähellä, ei tullu paikalle "flunssaan" vedoten. Fb kuitenkin paljasti perheen olleen koko päivän rannalla. En toki mitään pöpösiä olisi halunnutkaan, mutta tuli vaan sellainen olo, että heitä ei vaan juvittanut tulla paikalle. Perheen äitillä siis ilmeisesti vähän nuhaa, mutta eipä sitten tullut muutkaan, vaikka nimenomaan isä on mun miehen hyvä ystävä ihan pienestä asti. Muutenkaan ei olla nähty heitä muutamaan kuukauteen, vaikka ennen nähtiin usein. Ei ole "aikataulut menneet yksiin". Eikö meidän seura olekaan niin hehkeää... :whistle:

Ei voi olla! Hain just Viljan ekoilta päikkäreiltä (meni jo puol seiska "päikkäreille" kun heräsi ennen kuutta kakalle ja piristyi ja esikoinen ehti herätä ennen kun sain sen jatkamaan uniaan) ja vaatteet oli märkinä. :eek: Olin sitten unohtanut laittaa vaipan. :LOL: Voisko mun pää olla enää yhtään pehmeempi?

Nyt ei oo vatsa vaivannu, mutta hampaan tulo. Miten voikin olla noin hankalaa. Kuumeenkin se nosti 38:aan. Ellei sitten voi olla jotain muuta. Muita oireita ei ainakaan ole. Tavallista huonotuulisempi toki on. Onko muilla noussut kuumetta hampaan puhkeamisen yhteydessä? Esikoisella kerran, oli silloin jo isompi ja teki poskihampaita. Lääkittynä tuo on ihan ok. Mitäs sanotte, pitäisikö tuo viedä lääkärille että saisi varmuuden kuumeen aiheuttajasta?
 
Kiitos tuesta painoasiassa! :flower: Helpottavaa kuulla, että on muitakin pieniä. Käytiin pojan kans siellä nla-lääkärissä, mutta eihän siellä selvinnyt muuta kuin että pieni on. -12 käyrällä mennään tällä hetkellä. Jotain labrakokeita otetaan, vaikka lääkärin mielestä nekään eivät olisi välttämättömiä, koska vauva on kuitenkin "virkeä hymypoika". :heart: Tytöthän on mulla olleet isompia, toinen kilon ja toinen kaksi kiloa painavampi samassa iässä. Multakin kysyttiin nyt (Haavemamma :wave: ), olenko polttanut raskauden aikana, kun syntymäpaino oli alle 3 kg... :whistle:

Ruokaa poitsuun uppoaa kiitettävästi. Kiinteitä annan yleensä 1,5 purkkia kerralla. Ja rypsiöljyä lurautan aina teelusikallisen itse tehtyihin soseisiin. Pelkään vain, että imetys jää lopulta jalkoihin tässä, kun välillä annan pullosta maitoa päivälläkin, kun tuntuu että pitää varmistella ravinnon saantia. Tokaa imetin yli vuoden, joten nyt jos loppuu ennen 7 kk niin ei kyllä tunnu mukavalta. :ashamed:

Oma huone: Kunpa nyt saisi tuon ensin pysymään omassa sängyssään. En tiedä mikä kuudes aisti poitsulla on, mutta sillä sekunnilla kun menen itse yöunille, se herää ja vaatii päästä viereen. Siis vaikka kuinka sikeästi nukkuisi ja kuinka hiljaa hiipisin. :eek: Ja aamuyöstä se viimeistään haluaa tissille ja jää viereen.

Hampaita: Yksi on tullut alhaalle alas, awww. :heart: En sit tiedä johtuuko hampaasta, mutta ainakin herra on ollut tosi kärttyinen viime päivinä. Muutenkin ryömimään opettua se on yleensä aina jossain jumissa/kielletyssä paikassa kiljumassa. Kaikkein ihaninta pojan mielestä olisi katsella pihan ovesta kynnyksen yli ulos - ja nakertaa samaan aikaan sitä kynnystä, joka ei todellakaan ole kovin puhdas. :D

Kössi ja minipoikanen 6kk++
 
Maanantaita!

Huui, koulu alkaa huomenna! Miten nuiden kesäloma meni niin äkkiä??? :headwall: :headwall:
Tänään vien likkaa parturiin ja kaupoil sit samalla.

Meil on sellanen niti nati ollu tän aamun, et oh ho... Nyt nukkuu onneks! Sen hetken...

Niin ja ekan viikon painonpudotus on -2,2kg! :wave: :wave: Tästä se lähtee!

HM ihana viikko sulla/teillä! Onko teil isot häät tulossa?

Matma joo varmaan tuntuu vähä tylsälle. Et sit viitsivätki valehdella ihmiset,ja viel olla niin tyhmii, et heti sit FB:ssä tiedottaa oikeet puuhat! Oon kyl ite miettiny, et joo ei paree puhuu palturia. Esim. Kesäkuus mul olis ollu yhdet polttarit... Eikä kiinnostan pätkääkään... Koko päivän riento ja vie osa ihmisii joist en hirveest vällänny... No onneksi olin mutsilla kaukana, ni ei tarvinu selitellä, ja sit en olis kyl raaskinu Kaapsua jättää koko päiväksi ja illaksi. Imettäes olis ollu kyl hankalaakin... Mut sit olin kuitenki seuraavana viikonloppuna viettämäs naisten iltaa jonne kyllä pääsin ihan sujuvasti. :LOL:

S ja Kaapsu 5.5kk
 
HM Eikös puolivuotiaana pitäny osata selältä massulleen käänytä? Mul ollu kaverin vauva, joka ei kyl kääntyny mihinkää viel 7kk täyttäessään ja ihan normaali mukula tuokin ollu!!
Meillä ei edelleenkään leikitä varpailla! :eek: Kyllä se ne tajuaa sentään...
Luulin, et vauvat ei "näe" korkeuseroja, mutta Kaapsu ainakin "kiipeää" sujuvasti portaita. Hassun näköistä, kun nostaa jalkaa korkealle aina seuraavalle ja seuraavalle rappuselle, kun on "kävelyllä". Mikä onkin yks lempipuuhista... :heart:
 
Labello, tuosta vaunuissa viihtymisestä. Meilläkin on ollu vähän sama ongelma, sitten käänsin vaunukopan toisin päin ja jo alkoi neiti viihtymään, nyt vaan sitten taas käänsin takasin, kun on ikävää kun ei lasta näe. Toinen kikka oli että aukaisin sen "luukun" ja laitoin Hennin mahalleen köllöttelee, silleenkin pidempään viihtyi, kun immeisiä näki. :)

Nyt meillä nukutaan yöt läpeensä, poikkeuksia tietysti on, mutta muuten. Siirretään omaan huoneeseen kunhan saadaan se ihan täysin valmiiksi ja pimennysverhot hommattua.

Kiinteistä...miksi joku laittoi rypsiöljyä ruokaan? Meillä mennään siis aamupuuro/velli, lounas, välipala ja iltapuuro/velli, eli siis jompi kumpi aina, joko ilta- tai aamupuuro. 1prk menee sosetta ja ½prk hedelmäsosetta. Puuroa menee vajaa 2dl.

Tällä meidän neidillä onkin uusi taito, Virkayskä...ärgh... :kieh: yskii kuivasti, eikä kuullosta ollenkaan kivalta. Viimeyönä luulin ettei saa henkeä kun yski, mutta sitten loppu kun sai tutin suuhun. Aluksi oli hauskaa, nyt jo ärsyttää. Miten kauan kestää että unohtaa sen? Nyt meillä viikko sitä harjoitettu...

Tänään onkin Henni 6kk :heart: Aika vaan menee niin nopeasti, harmittaa kun muistot niiltä ihan vauva-ajoilta ovat melkein kokonaan pyyhkiytyneet pois. Voi kunpa saisin kokea vielä sen älyttömän pienen nyytin tissillä...haikeaksi mielen tekee muistelu, vaikka lämmittää se silti sydämessä. Joskus vaan haluaisi että oma lapsi säilyisi aina ihan pienenä vauvana, mutta jokainen meistä kasvaa. On vain sitten toisinaan kaivettava ne muistot sydämestä, katseltava kuvia ja elää hetki menneessä, muistella niitä ihanimpia ensikohtaamisia. :)

Mua nyt niin stressaa, kun ois laskuja monen sadan euron edestä ja rahaa ei ole vielä näkynyt, eikä kuulunut...kohta tulee karhuja kotiin. Mä niiiiin inhoan lakuja....inhoan!!!! :kieh: Ens kuussa olisi häätkin tiedossa, eli mekkoa, kenkää ja rintsikoita ostettava :ashamed: saas nähdä kuinka eletään...

Jospi ja Henttu 6kk :heart: :heart: :heart:
 
Jospi: Mä laitan siksi, että on tosiaan tuo painonnousu ollut huonoa. Niin että tulis vähän lisäenergiaa soseisiin. Kaupan soseisiin en lisää, kun niissä monessa on öljylisä jo valmiina.

Muistot: Kannattaa videoida paljon. :) Mulla on jotenkin ihan sumussa esikoisen ja kakkosen vauva-ajat, onhan niistä jo tosin aikaakin, ekasta kohta kahdeksan vuotta. :eek: Tuntuu, että kun päivät toistuivat pitkälti samanlaisina, niin ei jää hirveästi mieleen. Joskus kun katsoo vanhoja vauvakuvia, tulee sellainen pakahduttava tunne, että saisipa tuon vauvan vielä puristaa syliinsä kerran. :heart: Vaikka onhan ne tietysti ihania nyt isompinakin lapsina.

Kössi again
 
Seranzu ja HM Meillä sanottiin neuvolassa esikoisen kanssa että jos vauva ei käänny 8 kk:n mennessä niin sitte aikaa fysioterapeutille. Voi tietenki vaihdella paikkakuntakohtaisesti. Meillä kun toi esikoinen oli semmonen että sitä ei vaan huvittanu kääntyä, vihas mahalla oloa ihan kamalasti, leikki vaan varpaillaan koko ajan sen jälkee ku ne 3 kk:n ikäsenä löys :D No joskus reilu puol vuotiaana (en muista tarkalleen oliko jo 7 :ashamed: ) alko kääntymään mutta vaan sen takia että halus liikkeelle :D Ja sen jälkee sitä ei ookkaa pidätelly mikään :D

Mun pitäis pakata lapset ja mun sisko autoon ja lähteä kaakonkulmille hengaan muutamaks päiväks. Nyt pitäis eka ilmottautuu yksiin häihin mutta livistin tänne kun on toi pikku au pair vielä noiden lasten kanssa ;)

Mutta nyt eteenpäin :wave:
 

Yhteistyössä