Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

Tuiskunen: :hug: Voi pientä Alexia. Toivottavasti korvatulehdus paranee hyvin lääkkeillä. Jos oireet ei kuurin jälkeen ole lähteneet niin menkää uudestaan lääkärille. Muuta en oikein osaa sanoa korvatulehduksista kun kukaan noista meidän muksuista ei ole sitä sairastanut. Menisin itse varmaan yksityiselle jos kerta on vakuutus... yks kaveri sanoi, et noi korva-nenä-kurkku lääkärit on tosi ammattitaitoisia (kaverilla tosin lapsi sairastellut noita jatkuvasti).

Matma: Harmi teidän masuoireita. Mä otin tytölle vakuutuksen hänen ollessa 3 kk. Mulle sanottiin, että hakemuksen käsittelyssä menisi 2kk... lasku tuli onneks 2 viikon kuluessa ja maksoin sen heti. Oltiin kyllä sovittu, että vakuutus on voimassa siitä päivästä kun hakemus jätetty. Käsittelyaika riippuu varmaan paljon vakuutusyhtiöstä. Toivottavasti saatte päätöksen pian. Toivottavasti ei ole allergiaa teillä! Ei siitä käynnistä kyllä haittaakaan ole. Meillä on nyt allergologi varattu... niiden aikojenkin saaminen kesäaikaan voi kestää kun lääkäritkin lomalla.

Kössi: Meilläkin kirppu, 5kk mitat 5790g ja pituutta tosin 65,8 cm. Yksilöllisesti nuo kasvaa ja meillä katsoivat WHO:n kasvukäyriä jotka paremmin huomioi täysimetyksen. Hyvä, että asiaa seurataan! :hug:

Menkat: Ei näy eikä kuulu vaikka kiinteitä on maisteltu jo kohta kuukausi (määrät vaan aika pieniä vielä). No, mulla alkoi noista kahdesta vanhemmastakin lapsesta menkat vasta kun olin lopettanut imetyksen kokonaan. Esikoisen kohdalla kun hän oli 10 kk ja keskimmäisen ollessa 1v8kk.

Meillä ollut kiirettä, kovasti ohjelmaa vielä. Tänään annoin tytölle riisipuuroa (Hollen luomupuuroa) ja tykkäsi kovasti =). Korviketta kokeilin varovasti tytölle (kun palautin maidon omaan diettiin niin mitään ei tapahtunut, tyttö ei oireillut) ja 20 ml jälkeen tyttö kakkasi 5 kertaa.. viimeiset vihreitä ja vetisiä. Nyt peppu punoittaa ja kakka tuntuu polttavan :(. Onneksi on se allergologi.. vaikka voihan toisilla vaan kestää se uusiin ruoka-aineisiin sopeutuminen. Tosin meillä noita allergisia lapsia ennestäänkin :|

Tyttö liikkuu lattialla, ei tosin mitenkään tietoisesti. Heiluttaa jalkoja ja päätyy paikasta toiseen :D. Ihana tyttö :heart:.. jotenkin hurjaa, että kohta on 6kk täynnä. Liian nopeasti mennyt aika. Viihdyn ja nautin kotosalla lasten kanssa. Mä kyl haluaisin jäädä kotiin pidemmäksi aikaa, mielellään kunnes tyttö on 3 v. Rahasta tuo kotiinjääminen on kuitenkin kiinni. Töitä ehtii tehdä useampia kymmeniä vuosia ennen eläkettä :LOL:

Hyviä öitä kaikille =)

Fiiu ja tyttö, kohta 6kk :heart:

tuiskunen alexille paranemista! :hug: on normaalisti tuo tarkastus aina 1kk päästä.

kössi minä ite oon ollu kans pikkunen, mun 6kk mitat oli 5400/62.5.

mahasta on ollu puhetta. mä olen raidallinen ku seepra ja niin löydää täys et hyvä ettei vetskarin väliin jää nahkat. (sekin koettu synnäriltä lähtiessä..) paino on tippunut kilon lähtöpainon alle ja toivon ettei tipu enempää.

me maistettiin eilen ja tänään porkkanaa, sit nyt ei meinannut jasmin rauhottua,ei sit millään ja kuulosti ihan masukipristys itkulle. jätetään siis se porkkana huilimaan pariks päivää.
muutenkin nukkumaan meno on taistelua, vaikka ois miten väsy tyttö, niin taistelee unta vastaan ihan hurjasti.

viihdytäänkö teillä vaunussa? meillä on nyt vaunuinho. ennen nukahti sinne aina,nyt ei millään ja huutaa aina hereillä ollessaan vaikka koittas mitä viihdykettä antaa. ulos lähtiessä laitan nyt sit aina suoraan kantoliinaan ja sihen nukataa ja sieltä ujutan vaunuun. kauaa ei siellä sittenkään ole :(

meillä ei edelleenkään ryömitä, kierimällä menee ja keikuttelee itteensä konttausasennossa. istuminen on kans ihan röhnötystä vielä. pomppinen ois huippu hauskaa sylissä, ei vaan meinaa äitin käsivarret kestää :LOL:

miehen osallistuminen nyt pääsen minäkin kommentoimaan. tuo kyllä hoitaa lapsia ja jeesii kotihommissa myös. mietinkin jo et mahtaa se olla sunnuntain jälkeen outoo yksinään ennekun taas tottuu..ihan ku lomalla ois nyt..
vaipankin vaihtaa ihan omatoimisesti. ruuat laitan kyllä ite, ku "ei toi osaa laittaa niin ku esikoinen haluaa" :snotty:

:hug: tarvitseville! ja niillekkin jotka ei niin just tarvii,ihania olette :heart:

labello ja jasmin myttynen 5kk+

merkkiä :wave:
ja rosinante: meillä menny jopa 200ml velliä ja maitoo vielä 60ml päälle... sillon tuntu että huhhuh..nyt puurot kehiin ja pikapikaa...
nykyään menee n1dl puuroo ja tunnin päästä vielä 200ml velliä.. että eipä täällä auttanu sekään... hassua.. pitäs alkaa keksimään konsteja ettei sit 2 tai 3 aikaa alotettas huutoja että on pakko saada juomista.. eli yötä ei nukuta kokonaan, vaan 1-3 krt pitää saada juomista.. tutilla nukuttaminen ei vaan täällä onnistu.. tai sit en vaa osaa..

Nopeesti käymässä...

Tuiskunen77 On ihan normaalia että tarkastuskäynti on vasta 1kk päästä.
Meille lääkäri sanoi että kontrolliaika 4-6vko kun meillä se korvatulehdus oli.

No, me käytiin tällä viikolla kontrollissa ja toisessa korvassa oli vielä nestettä ja uusi kontrolliaika 6vko:n päästä.

Ei mun mielestä tarvi kyläilyjä ja vieraita kieltää (oon kyllä kuullut että on tarttuvaa korvatulehdusta, vai oonko nähnyt unta.... :/ )

Ja jos et tiennyt, kannattaa nukuttaa pää hieman ylempänä kuin muu kroppa, ei tuu painetta korviin.

Toukka Teilläkö siis oli puolivuotis neuvola? Ja edelleen lahtelaisia olette? Kun meillä 6kk neuvolaa ei oo, seur. kerran sit 7kk... Luulin ettei sitä oo kellään säästösyistä. Oisin kyl halunnu käydä tarkistuttaa mittoja, kun viimeks pojalle oli tullu painoa lisää vain noin 300g...

Miul hajoo pää!!! :kieh: Meijän talossa alko putkiremppa ja tuo piikkausääni on jottain niiiiin ärsyttävvää! :headwall: :headwall: :headwall: Onneks ei näy vaikuttavan (vielä) pojan uniin.

Kutri ja puolvuotiskinkereitä juhliva pikku-ukko :heart:

Lentikselle onnea menkoista : ) enpä olisi uskonut olevani niistä kade!!

Onneksi Tuiskunen menitte lääkäriin ja toi korvatulehdus selvisi. Mulla on ollut lapsena paljon korvatulehduksia ja vaikka niistä on jo aikaa muistan edelleen, kuinka hirveän kipeät korvat voi olla. Ikävä kyllä tuohon jälkitarkistusaikaan en osaa sanoa mitään

Mies oli eilen kolmisen tuntia illalla kaksin pojan kanssa, hyvin oli mennyt paitsi puuro ei ollut kelvannut. Hyvä juttu kun meitä taisi kumpaakin jo jännittää, eivät olleet pitkään aikaan olleet kahdestaan tuntia pidempään. Yöimetyslopetus ei sen sijaan oikein ota sujuakseen, viime yönä olin niin horroksessa etten enää ole varma imetinkö vaiko en. Kahteen otteeseen (yhdeltä ja kolmelta) heräiltiin ja varmaan ollaan syötykin. Mitenkähän sit käy kun poika oppii vielä ryömimään, tulee varmaan itsekseen tuolta 'pinnasänkysiivestään' maidolle. Sitten täytyy varmaan ainakin laittaa se puuttuva laita paikalleen ; )

Päiväunienpidennysprojekti on tuon yöimetyksen ohella menossa, eilen kävelin ympäriinsä 2,5 tuntia ja sain pojan nukkumaan 2 tuntia. Nyt ollaan aika monta päivää menty kolmilla päikkäreillä, ilman mainittavaa vaikutustä yöuniin tosin. Mutta täytyy äitillä projektia olla : )

Meillä on 6-kk neuvola ensi viikolla, sitten 8 kk iässä lääkärineuvola ja vasta 1-vuotiaana seuraava neuvola. Jännää jo valmiiksi miten paino sinä aikana kehittyy, mahtaisivatko antaa kontrolliaikoja johonkin väiin vielä.

almaa

Tuiskunen onneksi yleensä lääke auttaa pian tulehdukseen! Pikaista paranemista! Eikä munkaan mielestä tarvi vieraita kieltää. Kuuri jo puree perjantaina! Oletteko muuten siinä rokotuskokeilussa? Tuli mieleen et eikös siinä ollut joku korvatulehdusta vastaankin? Onhan niitä muitakin pöpöjä tietty.

Labello meil viihtyy hyvin vaunuis ainakin vielä. Oikeestaan takuuvarma keino viihtymiseen :D Toinen on mennä ulos viltille ihmettelemään maailmaa ja nyhtämään ruohoa. Mä en halua et tulee talvi!!!!!!!!!! Inhoan syvästi lunta, kylmää ja pimeyttä. ONNEKSI on viel kesää...

Neuvolassa aina säikyttelevät noitten käyrien kanssa! :headwall:

Hirmuisia velli ja maitomääriä! :eek: meillä desimies! Aika vakio on tuo desi maitoa ja velliäkin. Joskus toosi harvoin juo 160ml velliä! Aika tiheesti Kaapsu kyllä syökin. Pari tuntia on väli päiväaikaan.

Kivaa päivää kaikille!

S ja Kaapsu 5kk 1vko +

Heippa taas!

Sötnösille tätäkin kautta kiitokset. :D :flower: :flower: :flower: Auttanut mua viime päivinä enemmän kuin tarpeeksi. :D

Meillä siis 5 kk kasvettiin erinomaisesti tissimaidolla. 5 kk neuvolamitoissa pituutta oli 68 cm (ja risat. Pari milliä tais olla yli). Painoa 7890 g (jos nyt grammalleen oikein muistan :D). Mutta sittemmin on iskenyt hirveä lisäenergian tarve. Maitoa menisi aivan älyttömästi ja silti nälkä iskis jo parin tunnin päästä.Yölläkin. Mistä äiti ei niin välittäis. :xmas:

Joten kiinteitä on nyt vähän hoputettu... Tähän asti oon ottanu tosi maltillisesti uusia makuja, mut nyt vähän tiheämpään tahtiin. Hyvin on menny, varsinkin sen jälkeen, kun keksin, että ruoka uppoaa, kun vähän lämmittää. :D Kylmänä ei sit millään.

Vaunuissa meillä viihdytään, mutta jos päivälämpötila on yli 20 astetta, unet ei kestä yli tuntia. Heti, kun lämpötila laskee, unet on monta tuntia. :) Muuten tyttö kyllä tykkää vaunuissa makoilla ja hyvä niin: saan tehtyä puutarhahommia, kun neiti leikkii Liberokukkasella vaunuissa. :D

Mut nyt ois taas pumpun aika. Edelleen tätä rallia jatkan... =)

Kiitos tsempeistä ja vastauksista :flower:

Seranzu: joo, ollaan rokotekokeilussa. Saadaan joko se pneumo-jotakin (eli korvatulehdusta vastaan) tai b-hepatiitti. Oltasko nyt sit saatu se b-hepa, kun kerran korvatulehdus tuli. Mielenkiinnolla odotan, et mitä ne siellä tutkimuskeskuksessa nyt sit sanoo/tekee, kun tulehdus tuli...

Bonbon
; meillä nukutaan edelleen pää ylempänä muuta kroppaa. Vauva-aikana niiden pulautusten takia ja jotenkin ne videokasetit on vaan jääneet sinne pinniksen jalkojen alle :LOL:

Viime yö meni ihmeen hyvin, vaikuttaisko se eka satsi antibiottia sitten niin nopsaan. Nukkui jopa pidemmän pätkän tutittamatta(6h) ja syöttämättä(7,5h) kuin pitkään aikaan. Vai verottasko sairastaminen... Itse en oikein saanut unta kunnolla, kun mietin ja stressasin, et olenko itse jotenkin aiheuttanut ton korvatulehduksen toiselle :headwall:

Nyt tuli vaan omaa napaa,sorry!

Tuiskunen ja pikkupotilas 6kk 2pv

Tuiskunen meilläkin legopalikkatornit pinniksessä... Hee meinasin ettei niin menis korviin maito... Näköjään sekään ei sit aina tehoa. Otan poijes vasta kun alkaa pyörimään väärtepäin. Toistaiseksi aika rauhallinen nukkuja ollut.

Helou plikat!

Kiitokset vellikommenteista! Taidankin tänään laittaa vähän isomman satsin =) ...

Tuiskunen juu ei tarvii vieraita kieltää. Päiväkotiinkin saa tuoda korvatulehduspotilaan kun on yksi vuorokausi kuurin aloituksesta mennyt (antibiootti estää pöpön tarttumisen) kunhan vaan vointi sallii että jaksaa..

Mä sain eilen Huuto.netistä huutamani Pikku-piian hyppykiikun, jee! Tänään päästään kokeilemaan... Ostettiin ensin sellanen Emman kiikku Prismasta (mikä olikin Babyboomin kiikku kun paketti avattiin :eek: ) sehän oli aivan hirmu ahdas tolle pojanjössikälle. Ei meinattu saada poikaa mahtumaan sinne sisälle eikä sieltä pois :LOL: . Palautukseen meni. Toi Pikku-piiaversio vaikuttaa väljemmältä..

Nyt kupillinen kaffetta.

Ai niin ja vielä Tuiskunen; et sä sitä tulehdusta pojalle oo mitenkään aiheuttanut! Meillekin lekuri sanoi siitä laryngiitistä että niitä vain tulee, ei toista voi lasikaapissakaan pitää. :hug:

Voi piip sanon minä |O neidillä päikkärit hukassa ku naapuri rakentaa majaansa tohon pihalle ja koko aika joku möly vempain käytössä.Sisällehhän tää ei sit millään nukaha.Pakko lähtee kävelylle et pääsee nukkumaan,se vaan ku ei meinaa nukahtaa liikkuviin rattaisiin,mut nyt vois onnistua on meinaan ihan väsy neiti.

Tällanen pikanen purkaus ja menox :wave:

hemuliina

KUTRI Me saatiin se tutkimusrokote 6kk, sen takii oli neuvola ja pyysin et ottaa mitat samalla ku ei sitte tiie miten Kajaanissa on seuraava käynti. Normaalisti ei oo.

FB.läsiet tietääkin miksi mut pakko tähänkin väliin :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: |O |O |O |O |O |O :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

t.toukka

Kössille sen verran että jos poika on kasvanut tasaisesti käyrällään niin ei sulla ole mitään huolta vauvan hyvinvoinnista ja kun virkeä ja hyväntuulinen on =) Jos annat jo soseita monta kertaa päivässä niin eipä niitä voi määräänsä enempääkään tuputtaa. Ainut mitä voi miettiä, jos haluaa, niin lisätä soseiden energiatiheyttä lurauttamalla öljyä joukkoon.

Kärppis Eipä mitään :D

Tuiskuselle Tätäkin kautta paranemisia Axulle :hug: Toivotaan että jää tuohon yhteen korvatulehdukseen! Tuosta tutkimusrokottesta niin ei sillä ole osoitettu
merkittävää vaikutusta korvatulehduksien estäjänä. Tuo rokote on ollut jo vuosia markkinoilla toisella lääkefirmalla ja sitä on käytetty lähinnä vanhuksilla, nyt vain tuo toinen lääkefirma testaa tätä lapsilla.
Niin ja etkä ole voinut itse korvatulehdusta mitenkään aiheuttaa :)

Pitäis marjojakin keräillä pihalta, niitä tulee joka sorttia aivan järkyttävät määrät... siirrän koko ajan eteenpäin, kohta ei enää voi :/ Pitää tehtailla kai marjasoseita tytölle.

Lähden nyt testaamaan josko tyttö viihtyis vielä vaunuissa, matkiksilla ollaan vaan menty viime ajat :wave:

Toukka: :hug: vaikken tiedäkään mistä on kyse kun en tuolla FB:ssä ole =)

Vaunuissa ei meillä juuri viihdytä. Puoli-istuvassa asennossa jonkin aikaa. Liina/manduca on pop.

Hampaita on tyttö kait tekemässä urakalla =).. kaksi pientä viivaa näkyy alaikenessä, vielä ei ole tullut läpi... uskoisin, että vaikuttaa öihin.

Sötnos: Asutko pääkaupunkiseudulla? rivien välistä vaan mietin kun kerroit käyneesi lounaalla Ullanlinnan lähettyvillä.. nuo marjapuskat vaan jäi sitten mietityttämään :LOL:.. tosin meilläkin on marjapensaita ja hedelmäpuita ja asutaan lähellä Helsingin keskustaa. Juu, sato olis valmista kerättäväksi... mies jahtasi aamulla rastaita kun ovat lähes majoittuneet kirsikkapuihin.

Hemuliina: Voih, tuttu tunne tuo kun ärsyttää kaikenmaailman kolinat päiväsaikaan... katuporat jne. Meilläkin kun esikoinen oli vauva, tehtiin naapurissa salaojitusta ja päiväunet keskeytyi usein.. piti lenkkeillä koko päikkärien aika että sai rauhassa nukuttua.

Fiiu ja tyttö, kohta 6 kk :heart:

Perityykö korvatulehdustaipumus? Kauhulla odottelen, kun mies ja veljensäkin ovat lapsena kierteilleet ja miestä on leikattu useaan otteeseen, ja kun meidän pikkujätkällä on tuo refluksikin... Toivottavasti pikkumies tervehtyy pian, Tuiskunen!
Meillekin tuli joskus kutsu johonkin (...) tutkimukseen, mutta muuton ja muun vuoksi (kuten yleisen lahopäisyyden) lappuset unohtuivat johonkin ja katosivat, kai. Eikä tullut sitten enää neuvolassa puhetta asiasta, hrmh.

Minä täällä tuskailen, kun mieheke on lähdössä pariksi viikoksi orkesterinsa kanssa Eurooppaa kiertämään... saattaa tulla aika iso ikävä. Onhan se aiemminkin huidellut tuolla maailmalla rokkailemassa mutta vähän eri tilanne nyt. Syssymmällä toinenkin reissu, voi tuska. Onhan se kiva että on nostetta, mutta mites tämä perhe-elämä?
Täytyy myöntää, että ihan hienosti herra hoitelee kolmivuorotyön, laskunmaksut ja yleisen arjenpyörityksen (vaikkei voikaan imettää eikä heräile öisin ja meuhkaa joutavista), mutta joskus olisi ihan kivaa, jos lomia voisi oikeasti viettää omalla jengillä. En muista milloin oltais oltu yhdessä lomalla? Taas istuvat haisevassa autossa autobahnilla ja epämääräisissä takahuoneissa. Tupla-hrmh.

Asiasta viidenteen, tattaripuuro maistui pikkuhepulle mainiosti, ja oli itse asiassa äidistäkin ihan hyvää. Iltapuuron jäljiltä nukuttiin kuusi tuntia putkeen, wau! Vain kaksi yösyöttöä, kreisiä!

Vaunuista
: ei viihdy. Matkarattaissapa viihtyy!

Kettu: siinä mielessä periytyy, että taipumus korvatulehduksiinhan kuulemma riippuu aika lailla tuosta korvakäytävän (onko se nyt se sana suomeksi, siis eustachion putki latinaksi, eli se putki nenän ja korvan välillä) muodosta, eli lyhyeen, leveään ja suoraan putkeen tuo nuha harvemmin aiheuttaa ongelmia, kun taas kapean ja mutkaisen nuha tukkii nopeammin ja aiheuttaa siksi painetta ja korvasärkyä just siellä. Eli riippuu sitten, kummalta puolelta on peritty tuo putken muoto.

Lelut: meillä' Greta leikkii ihan leluilla, nuo purulelut ovat kova sana, nallen kanssa pitää pari kertaa päivässä painiotteluita kunnon pohojalaasen tavoin ja nyt nuo helistimet on löydetty myös, äsken olin kuolla nauruun, kun typy kauhean tosissaan heilutteli helisevää lelua kummassakin kädessä, isoja kaaria teki, oikein keskittyi :heart: Tietysti myös varpaat kelpaavat "leluiksi" tai oikeastaan kelpaisi varmaan ihan mikä vaan, mitä saa kosketella ja maistella.

Tänään ja eilen myös täällä on itkseskelty ja kitisty oikein kunnolla, epäilen jatkuvasti hampaita, kun koko ajan haluaisi jyrsiä jotain. Voi kun ne pian puhkeaisivat.

Nyt taas kutsutaan...

:wave:

Lentis ja Greta melkein 6kk :heart:

Mae
Moi pitkästä aikaa, nyt on palattu kotiin laivareissulta. Mukavaa oli ja kyllä meidän lapset olivat kilttejä :heart: Siellä sitten Joona oppi istumaan syöttötuolissa. Oli alkuun matkarattaissa ruokailun ajan, mutta kitisi vaan. Sitten meni hermo ja laitoin pojan syöttikseen "istu sitten siinä" -tyylillä ja herrahan oli yhtä hymyä ja istui kun tatti. Joten eilen kun tultiin kotiin, oli lähdettävä ostamaan Joonalle oma triptrap. :D

korvatulehduksesta kyllä se kait on periytyvää. Mä oon ollu ihan hirveän kierteinen, samoin esikoinen. Nyt vaan odotan, koska Joonalla alkaa ne tulehdukset.

Vaunuista Meillä viihdytään kyllä siinä ratasosassa ihan hyvin, kunhan on vähän ylhäällä. Ja uniakin nukkuu vaunuissa kun on harso siinä suuaukon edessä. (ihmettelin kauan aikaa, miksi nukkuu matkarattaissa mutta vaunuissa ei. Johtui siitä, että matkarattaissa oli harso siinä edessä estämässä ötököitä.)

Kiinteistä kuin pirun paljon tolle voi niitä syöttää? Se vaan syö ja syö ja syö. lounas, välipala ja päivällinen. Joka kerralla 1prk. Tosin yöt onkin sitten hyviä, syö klo. 2 ja 7 :D

Me ilmottauduttiin juuri Joonan kanssa vauvauintiin :) Harmitti esikoisen aikana, kun jouduttiin jättämään ihan kesken koko touhu jatkuvan räkäisyyden vuoksi (allergiat aiheuttivat sen). Nyt sitten aloitetaan ens ke Joonan kanssa :) Kallista puuhaa on, 51?/kk :eek:

Mae ja Joona 1pv vaille 5kk

Vaunuis viihdytään hyvin ku nukutaan ja ku ollaa hereil ni viihtyy mahallaan ku meil on vaunuis etupääs sellane integroitu verkkojuttu mist näkee läpi ni makoilee mahallaan ja kattelee maisemii samal ni viihtyy tosi hyvi.

Nysse nousee istuu lattial sillee et toine käsi on enää maas :D

Kiinteit ei olla alotettu viälkää :whistle: jos sit parin viikon pääst ku koulu ja normaali arkiki alkaa.

Maha juh..on :ashamed: muutama ylimääräne kilo(5kg) ja kaik mahas. Sellane pallo mikä ois iha jees saada sisäänpäin.

J+J 5kk2vko

Pikkupotilas on tänään nukkunut päikkäreitä ihan mahtihyvin :) Ja hikipääs.

Töissä kävin tänään ilmottautumassa ja tuli tosi hyvä fiilis, kun sain jutskailtua esinaisen kanssa tulevat työkuviot ;) Sain itse valita palaanko vanhaan tuttuun hommaan vai siirrynkö vientipuolelle. Ihanaa, mä kun luulin, et ne pakottaa mut sinne vientiin mutta nyt sainkin sit itse päättää ja palaan sinne asiakaspalveluun :) Esimieskin oli tosi tyytyväinen mun päätökseen. Sanoi, että toivoikin mun palaavan vanhaan hommaan. Nyt on sit kaikki tyytyväisiä. Helmikuun alussa menen töihin, sitä ennen pidän 5 viikkoa lomaa. Marraskuu pitää sit syödä kynsiä ja kärvistellä pikku rahalla. Joulukuussa tuleekin jo lomarahat (jotka ei mulle siis tulleet nyt kesällä, niinkuin joillekin täällä = pakkosäästöö :LOL: ) ja veronpalautus.

Mut nyt vaihtaan vielä kakkavaippa ja potilas yöunille! Hyvää yötä!

Tuiskunen ja Alexi 6kk+

PS, Mies lupas meille miniloman. Lähdetään huomenna Hankoon ja ollaan yks yö hotellis, pe takas! Ihanaa päästä ees vuorokaudeks jonnekin täältä kotinurkista :D

Hyvin tyttö viihtyy vaunuissa edelleen kun käytiin vaunuilemassa:) Aluksi katseli että mikäs paikka tää olikaan ja yritti kammeta ylös mutta kun vaunut starttas liikeelle niin katseli sieltä maisemia tyytyväisenä mitä näki.

Fiiu Juu PK-seudulta ollaan :wave: Muutettiin Helsingistä raskaus aikana tänne autolla n. parinkymmenen minsan päähän (en tietenkään aja ylinopeutta ;) ) omakotitaloon ja täällä on marjapuskat poikineen :) Eirassa asuu joitain kavereita ja siellä tulee aika ajoin hengattua :)

Mae: Meillä menee saman verran kiinteitä ellei jopa purkki enemmän :D Neuvolassa viimeksi täti sanoi että voi antaa jo 4-5 kertaakin soseita päivässä mutta tuo 3-4 kertaa käy meille parhaiten ja kerralla menee se purkki (omatekemiä ) ja sit päivän maidot n. 600ml :)

Lelut Helistimet ja kaikki lelut mistä lähtee jotain ääntä, mieluiten musiikkia TAI joilla voi hangata ikeniä on in. Kyllästyy helposti ja vaihtoehtoja on oltava monia... Tyttö onkin aika hassun näköinen kun lattialla ollessaan on ympäröity hirveellä määrällä leluja joka suuntaan jotta viihtyy siinä edes hetken itsekseen :D

Korvatulehduksista vielä niin meilläkin miehellä on ollut korvatulehduskierre vauvana ja oon ollut sormet ristissä koko ajan ettei olisi periytynyt ahtaat korvakäytävät. Ilmeisesti vasta 18v voi huokasta helpotuksesta jos ei ole siihen mennessä tullut, siihen asti jännitän... :LOL:

Kettu Pihlaja Tsemppiä! :hug: Vaikka mun mies ei olekaan muutakuin wannabe-rokkari parin viskilasin jälkeen et en silleen siitä arjesta tiedä :D Mutta tottakai sitä haluaa että oma perhe on prioriteetissä ykkösenä mitä lomailuun ja kaikkeen tulee, ja muutenkin ei ole varmasti helppoa yksin hoidella vauvaa kun mies on ulkomailla pitkiä aikoja ja jos lomatkin joudut ilman miestä viettää/ei-perheen kesken.

Jos sitä yrittäis käydä nukkumaan kerrankin ajoissa... Hyvää yötä :wave:

Yhteistyössä