Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

Ei mee tasan unensaannit täälläkään... miehellä se on niin ylitsepääsemätöntä nousta yöllä, vaikkakaan ei koskaan herää pojan öninöihin ni joutuisin sen herättämään... ja viikolla muutenkaan en viitsi sitä herätellä ku lähtee jo ennen kukon pierasua töihin.. mut viikonloppusisn olis kiva itekkin joskus nukkua pidempään.. mutta ei.. ainoat kerrat on syöttäny pojan jos mä olen ollu jossain riennoilla...
mä herään tosi herkästi yöllä, jopa erilaiseen hengitykseen ja kääntyilyyn.. välillä niin raivostuttaa kun sitten sitä vaan odottaa että no kait se kohta herää...
mutta jospa nuo kohta loppusisvat nuo yösyömiset..

tänään on muutenkin ollu helpompi päivä.. ei yhtään sellasta kiukkua kuin parina ed. päivänä.. katottaas ku yöunille aletaan minkälainen souvi tällä kertaa...että tokkopa se sitten korvista johtuukaan, tiedä sitä.. tänään ainaki helpompaa...

Pikainen kyssäri; miten teillä on menkkojen kanssa synnytyksen jälkeen, onko ollut ns. välivuotoja? Mä oon täällä vähän ihmeissäni kun mulla on tullut normisti jo kolmet menkat (kierto kyl heittelee) mut nyt on vasta 12. kiertopvä ja tänää tuli ihan niukkaa kirkasta verta...??? Nyt ois kait ovisaika et onkohan normaalia or not...? Oonha mäkin kuullut että menkat voi olla pitkään ns. sekaisin mut kun ehti jo tulla noi kolmet... en tiä, mietityttää..

Pikaista merkkausta, ja tietenkin omanapaista valitusta:
meillä kans aivan tajutonta kitinää ja valitusta ny jo kolmas vai neljäs päivä ja yöllä kans, kun opettelee omaan sänkyyn nukkumaan ARGH :kieh: aina kun avaa silmät niin sitte se herää... no ei oo ees oma sänky kaukana vaan ihan kiinni meien sängyssä ja laita välistä pois, mut ku ei kelpaa siihen kyljen alle pitää ängetä! |O |O |O Mulla hartiat ja selkä huonosti nukkumisesta niin jumissa että pää ei meinaa kääntyy! :eek:
Mä oon kanssa HERKKÄUNINEN ja oonkin nukkunu jo pari kuukautta korvatulpilla, mikä on kyllä helottanu suuresti ei herää enää jokaiseen inahduskeen ja rupee sörkkii siinä vuavan ympärillä et miekäs sillä ny ja herätä sitäkin, kyllä sen suuremman älinän sitten kuulee niistä tulpista läpikin, et suosittelen kaikille herkkäunisille lämmöllä!

Joo ja kiloja ja MAHAA on, jouduinkin ostaa ihan uuden iltamekon kun on isot kemut mihin kelpuutetaan vaan kunnon iltamekko niin siitäkös nyt sitten paineita on!

Toukka ja ens vkol 6kk Kitikitipoitsu

Huurjast taas kiitoksia Labellolle ja kun kerkiät niin
Kaapsu 5kk 7700g ja 66,5cm

Täällä kanssa kamala roikkovatsa.... :ashamed: Enkä mitään oo sen poistamiseksi edes yrittänny, niin et turha valitella... Inhottaa silti.

Mie meillä hoidan nuo yösyömiset, mikä kyl tarkottaa Kaapsun osalta klo 5 aikaan muuten ei juuri heräile... Edes nyt hampaita tehdes. KAKSI on tullut alas! Tänään bongattiin toinen. Isäntä ei herää kaapsun ääntelyyn, hän ku vain ährää sängys ja siit tietää sit et nälkä on. Ei käy nukkumaan ennen kun on velliä yöl juonut... Tänään nukuin puol 11 asti!!! :D :D Ukke nous pikkumiehen kanssa. Yleens noustaan molemmat viikonloppuisinki. Arkena mies herää jo 5 jälkeen, usein siihen aikaa vaavakin syö ja me vie sit jatketaan unia.

Mä lähden töihin tod näk maaliskuun alussa. Ei myöskään persus kestä hoitovapaata, kun tuo mies opiskelee... Pidän lomat pois ja sit koitamme kituuttaa sen kuukauden kaks... Eiköhän sen verran pystytä venymään.

Meil kummit on mun paras ystävä ja miehen sisko ja veli. :heart: Valittiin ihmiset, jotka todennäköisemmin säilyy elämässä... Vaik nii luulin aijemminkin... Elämä kun ei aina mee nii kun kuvittelis. :ashamed:

Toivon kitisijöille parempituulisia päiviä. :hug: :hug: Meillä seesteistä juuri... :whistle: Katsoo sitten kauanko..
Huonounisille unihiekkaa B)

Kaapsu nousee kontilleen jo käsien varaan, eilen vielä kyynärpäät oli maassa ja ryömii aika onnistuneesti. Suunta on kyllä usein eri minne herra haluaisi oikeasti :LOL: Tuntuu, että joka päivä tulee uusia juttuja! Aivan liian akkiä tuokin kasvaa |O |O

Tuiskunen ollos hyvä ohjeesta... Meil on nyt maisteltu possu, kana, nauta ja lohi hyvin uppoaa kaikki! Kaurapuuron keitän nanniin suoraan ja niistä minuuttihiutaleista. Mikrossa käy aika näppärään. Oon kuitenni tehny maitoon, kun en viiti veteen eka ja sitten lotraa maidon kans. Juo kuitenkin maitoa ja velliä ihan riittävästi, niin eiköhän ne ravintoaineet tule, vaikka puurossa olis sitten osa tuhoutunnu... Kaapsu ei tunnu hienokurkulta, hyvin uppoaa vaik vähän kokkareinenkin ruoka. Kaupan soseet on must niin velliä, et en niiden fani oo ollenkaan. Hedelmä soseet annan kyl purkista.

Nyt suihkuun ja kirjan pariin :)

Seranzu ja Kaapsu 5kk ja viikko

Tsemppiä kaikille kitinöistä kärsiville :hug:

Mä olin tänään mun isän kanssa mustikassa ja voi jestas että selkä ja koko kroppa huutaa hoosiannaa, ei toi kunto vissiin ole kovin hyvä ja selkä vieläkin raskaudesta ihan *askana :kieh: Mut sain pakastimeen paljon mustikoita ja ihanaa oli kävellä metsässä :heart: Mies oli tytön kanssa pärjännyt koko päivän hyvin (ja kolmen koiran kun porukoidenkin koira oli sen aikaa meillä ) =) Mulla oli kyl hirvee ikävä tyttöä koko päivän!

Kummit valittiin meidän sisaruksia just siksi että ne ainakin ovat elämässä aina mukana ja tosi hyvin ovat olleet tyttöä kohtaan :heart:

Eilen vietettiin puolivuotissyndet ja hyvin meni, aluks käytiin aamupäivällä korkeasaaressa mun siskon perheen kanssa ja tyttö tykkäs tosi paljon olla siellä ja katsella elukoita ja sitten tultiin meille johon tuli muitakin vieraita ja kahviteltiin :) Oli kiva pitää tollaset ekat pikkusynttärit vaikka se olikin vaan puol vuotta mut kuitenkin :D

Meillä tyttö on muuten ihan hulluna meidän ja porukoiden koiriin, haluaa koko ajan koskea niitä, yrittää ottaa pikku sormilla silmistä ja kielestä kiinni mut annetaan vaan päähän ja selkään koskea ettei koiria satu, koirat mielellään lipois tytön naaman, kädet ja jalat mutta ei anneta tehdä niin, ohimennen ne kyllä lipasee jalasta joskus mutta se ei haittaa :p

Nyt uupuneena nukkumaan, huomenna 6kk neuvola :wave:

Iltaa,

täällä palattu mökiltä ja hyvin meni taas.

Mahalleen meillä nukkunut tasan kerran, säntäsin aamulla klo 9 ihmettelee kun ei olla syöty maitoa ollenkaan, niin likka nukkui mahallaan. No ilmeisimmin uni maittoi niin ku nukkui 12,5 tuntia putkeen!!! Toi oli kyllä ennätys ja vaati yhden tutittamisen aamuyöstä.

Mahaa Täällä kans edelleen vaikka olen ollu jo raskautta edeltävissä kiloissa jonkun aikaa, mut kroppa on vaan eri mallinen ja pitäis vaan ehtii käyä jumpassa. Makoilen usein vaavin kanssa lattialla seukkaamassa, niin olen yrittäny sit siinä tehdä vatsoja ja se on typystäkin näköjään hauskan näköstä :)

Lihasosetta Olen tehny possun ja broilerin vähärasvaisesta jauhelihasta niin että 400g lihaa sellanen 3-4 dl vettä tai mielummin jos keittelis kasviksia samana päivänä, niin säästäisi sen kasvisliemen, no mut joo kiehuvaan liemeen murentaa hiljalleen jauheliha kökköjä, jottei tulis sitä verivaahtoa, eli sellaista harmaata ikävän näköistä, sitten keittää sitä jotain 10-15 min ja sauvalla tai cutterilla liemineen soseeks. Jäähdyttelin ja pakastin kans Seranzun kökkötyyliin.

Ekaa kertaa syötiin lohta tänään ja en tiedä tuliko siitä vai kuolaamisesta vai ehtikö se naapurin koira antamaan pusun, kun vähän tuli näppyjä suun alapuollelle. Kerran aiemmin koiran pususta tuli sama. No tarkkailaan tilannetta.

Tänään kesti varmaan pisimmän ajan, reilu puoli tuntia, saada likka kotona nukkuu. Möykkäs ja karjui tutin suustaan ja piteli kiinni varpaistaan, oli aika koominen jopa. Lopulta simahti kun mies meni istuu viereen ja paijas mahasta.

Ukko hoitelee meilläkin oikeastaan enimmäkseen kun pyytää, tänäänkin mökillä annoin palautetta kun mä puuhailen kaikkea siinä vaavin hoidon lomassa, muttaku miehellä on joku homma niin hän sitten tekee vain ja ainoastaan sitä juttuaan eikä silloin ikäänkuin tarvitse edes noteerata koko vaavia, saati siunata ajatusta hoitamiseen. Ihan hyvässä hengessä mut on se jännä :kieh: Sitten illalla pyysin että " mitäs jos isukki antais nyt vaavilleen edes yhden aterian tänään??" ja antohan se, mut miks ei koskaan pyytämäti!!

Juuh, mutta muuten oli kerrassaan mukava vkl ja hyvät kelit. Saatiin terden pohjatkin valettua =) Vieraitakin kävi, mutta vaan pikavisiitillä =)

Huomenna jos yrittäs uudestaan kaupungille, ku viime vko meni ihan parannellessa. Meen myös ottaa passikuvat itestä ja vaavista. Jännää ajatella että oma sukunimeni on enää pari viikkoa omani, ja aina kun harjottelen ja sanon uuden tulevan nimeni, se naurattaa mua kovasti. Halvat on huvit :D

Öitä!!

HM ja vaavi 5,5 kk

Kylläpäs nyt on kitinäistä porukkaa, meilläkin sellaista ajoittain
kyllä ollut. :hug: Kaikille meille väsyneille.

Isäntä ei meillä juuri minkään hoitoon osallistu,
ei vauvan, esikoisen, kodin.. minä hoidan kaiken.
Yöllä se ei edes herää vauvan kitinään.
Toki jos pyydän ja sattuu olemaan kotona niin kyllä
sitten ja heräisi se yölläkin jos herättäisin.
Kun se on aina töissä. Tänäkin aamuna lähti neljältä ja tulee
kotiin n.18-20. Ja sitten on vielä huollettava koneet aamuksi
lähtökuntoon. Että yh-arkea minä täällä pyöritän..
Mutta mun ei tarvitse sitten mennä töihin kun vasta
sitten kun poika täyttää kolme. Kaikella on puolensa, hyvät
ja huonot.

Meillä on nyt sitten oikeesti lähdetty liikekannalle.
Poitsu ryömii, hitaasti tosin, ja sitten myös kierii.
Saa olla tosi tarkkana, kaikki menee suuhun mitä lattialta
löytyy. Täytyy varmaan ottaa itseään nyt niskasta
kiinni ja siivota päivittäin lattiat..

On se ihan hurjaa, että meidän pienet helmikuiset alkaa
olla puolivuotiaita! Ja ihan hetki sitten odotuspinossa
mahojemme kanssa tuskailtiin..

jaaha, kutsuhuudon taas kuulen..

iitukka ja veikka 5kk

Tuiskunen: Laitan sen aika täyteen ja jonku aikaa veivaan,en nyt hirmu kauaa kuitenkaan.Jos laittaa liika vähän niitä hiutaleita niin sillon ei hienonna niitä.

Tyttö unilla ja kämppä jotakuinkin siivottu.Ennen puolta päivää pitäs mennä poliisiasemalle laittaan passi tytölle vireille.Apuva meilläkin reissuun lähtö lähenee,29pvä ois lähtö.

Kummeista oli puhetta.Meillä on se ollut pienoinen onkelma ku näitä muksuja on se viisi niin tuntuu et kaikki on jo käytetty :D :whistle: Nepsulle kuitenki saatiin 2 kummia,toinen on miehen täti ja toinen miehen serkku 17 vee ja se oli ihan onnessaan ku pääsi kummiksi.Aina ku näkee tytön niin juttelee hirmusesti ja kyselee kuulumiset ja mielellään pitää sylissäkin =) Oikein nappi valinta nepsulle!!

Nyt vielä kupillinen kahvia!

hemuliina

Ja sitä piti vielä laittaa,et meillä kans neiti ryömii!Eilen sängyn päällä tuli koko (jalkopäästä,päätyyn) matkan silleen omalla tyylillään mun luokse :heart: Aina nosti päätään ja katso mua ja jatko matkaa :D

Jaaha, se on enää viikko lasten lomaa jäljellä. Uih! Sit ollaankin taas kahden Kaapsulin kanssa päivät. :eek: :eek:

MÄ liityin just KEVENTÄJIIN.... :attn: Ei tuu mitään. Aamul kiipesin vaakaan ja se näytti 90 kiloa |O |O |O |O Eli hienoa, on tullut 4kg vaikka muka en oo syöny... Tää sama mulla toistuu, ensin saan odotuskilot pois vauhdilla ja sit rupean taas lihomaan.... Ei auta nyt on PAKKO saada kiloja pois. Tavoitteeksi laitoin -15kg olisin oikeesti onnellinen, jos saisi taas painon alkamaan 7:lla. Eikä tästä ole, kun 4,5 vuotta, kun painoin 71kg ja piti laihtua viel 5gk :eek: :eek: Miten sit kävikään, lihoin....

Meillä ukkeli heräsi syömään klo:4 ja oli ihan virkeä... :LOL: Höpisi ja leikki tutilla ja pyöri.. Onneksi viel nukahti 5 pintaan ja sit 8 noustiin... Mä oon ny kyl väsy.. |O

Seranzu ja uusi terveellisempi elämä :D

Uus ja ei niin kiva kehitysaskel muuten otettu - jos Viljalta ottaa jotain pois, minkä on saanu käsiinsä, niin tulee HIRVEÄ huuto. Loppuu heti, jos saa sen takaisin. Joskus saa vaihdettua leluun, aina ai kelpaa... Näin se oman tahdon harjoittelu tais alkaa... :)

Mun mahassa tapahtuu jotain... Mut en tiiä, oisko menkat alkamassa, ovulaatio vai voisko jopa olla - iiks - että olis jotain muuta... Meillä on vielä ollu pelkästään luomuehkäisy käytössä. :eek: Ois varmaan korkea aika tehdä asialle jotain, ettei tarvi elää jännityksessä. Lääkäri suositteli mulle, että alottaisin minipillerit kun vauva saa jo kunnolla kiinteitä. Vielä on aika vähissä noi kiinteät, mutta vois olla aika. Mulle ei taitais olla katastrofi, vaikka vauva vielä saataisiin, mutta virallisen suunnitelman mukaan meidän lapsiluku on jo täynnä. Nyt siis vois varmistaa ton asian ja otta pillerit käyttöön...

Heips

Aamu ollutkin aika säpinää kun kävi kiint.välittäjä aikaisin jo ottamassa talosta kuvat eli siis myyntiin laitettiin tää talo! Nyt toivotaan kädet ristissä ettei se toinen talo ehdi meneen ja saatais tää oma pian kaupaks. Mielenkiintosta nähdä kuinka pian tulee kyselyjä :)

Täällä myös ukko reissutöissä ja ei oo tietoo tuleeko kolmen päivän päästä vai viikon.. on se aina sellasta säätöö kun on kaksistaan tytön kans esim. kauppareissut ja muut kotityöt :whistle:

Palailen paremmalla aikaa, nyt lähdetään vaunutteleen kun on aivan mahtava keli B)

Heipsun!

Tosta miehen osallistumisesta mulla kans vähän samaa meinikiä kuin HMllä; mies kyllä hoitaa (hetken!) jos pyydän mut ei sitä ite huomaa ehdottaa... Nyt kun mies ollut lomalla niin kyllä aika vähän on ollut helpotusta mun arkeen verrattuna. Mies tekee "omia" kotihommiansa ja tietty yhteisiäkin rästihommia mut vauvan hoito on ollu koko ajan mun vastuulla. Oon välillä oikein "marttyyrimaisesti" puhissut ja tehnyt noin kymmentä asiaa samaan aikaan kun mies vaan istuu koneella tmv. eikä huomaa mitään... Naiset ne pystyy moneen hommaan yhtäaikaisesti mut miehet vaan yhteen... :LOL:

Puolivuotiskaffeita juotiin meilläkin jo eilen vaikka huomenna vasta on "the day".

Moro =)

Kotona jälleen ja mä sain mukaani 12-vuotiaan au pairin viikoks :D Pikkasen on juhlaa kun se on koko ajan hyysäämässä noita mukuloita :heart: Nyt ne tosin nukkuu =)

Meillä mies osallistuu aivan mielettömän paljon ja ihanasti lasten hoitoon, joskus tuntuu että kun vapaalla on niin mä en tee mitää :ashamed: Viikonloppuisin ja lomalla herää aamulla lasten kanssa ja mä saan nukkua sillo =) Ainoo mikä hokattiin just oli se että mies on syöttäny kiinteitä tytölle tasan kerran :LOL:

Sosekysymys; pitääkö kaikki lapselle tarjottava kypsytetty ruoka nimenomaan keittää? Eikö esim. jauhelihaa voi paistaa omassa "mehussaan"? Tai kanaa? Ja esim. munakoiso on aika hohhoi ellei sitä paista. Öljyähän on lisätty moneen valmissoseeseenkin, niin eikö sitä voisi käyttää paistamiseenkin? Vai onkstää joku karsinogeenijuttu, et ei saa paistaa?
Nimim. Pöljä kyselee.

Hei :wave:

Kotiuduttiin eilen viimeiseltä lomareissulta, arki sitten alkoi tänään kun mies palasi töihin. Olis se ollu kiva lomailla pidempäänkin.

Mahaa löytyy täälläkin... katsoin tänään sivuprofiilia peilistä ja ihan voisin mennä 6kuukaudella raskaana olevasta. Painoa saisi lähteä 4 kg että olisin lähtöpisteessä (kun tulin raskaaksi) ja 7 kg että entiset vaatteet mahtuisivat mukavasti päälle. Läskiä on tullut nimenomaan keskivartaloon ja tuntuu, että mikään vaate ei näytä hyvältä päällä :(. Seranzulle oikein paljon tsemppiä ja täytyykin ottaa mallia HM:n masujumpista =)

Kummeiksi valittiin tytölle mun veli avovaimoineen (veli on kaikkien lastemme kummi) ja mun serkku sekä miehen veljen poika. Kaikki olivat iloisia kummiroolista. Pääasiassa sukulaisia ollaan kans pyydetty kummeiks kun ovat elämän eri tilanteissa aina mukana. Yks kummi (ei sukulainen) on esikoisella jota ei tule nähtyä... muistaa kyllä lahjoilla ja korteilla.

Miehen osallistuminen: Vaikka mies onkin lasten kanssa paljon niin kyllä meilläkin ilmenee tuota, ettei oma-aloitteisesti aina huomaa tehdä jotain... tai juuttuu telkan eteen katsomaan jotain loppuun... Ja jos tekee jotain hommaa niin tarvitsee siihen täyden rauhan... itse, samoin kuin moni muu, teen montaa hommaa hoitaen tyttöä samalla.. Tosin mua se ei haittaa. Samoin tuntuu, että rytmistä kiinnipitäminen on mun heiniä :(... ja siitä sitten tulee se, että mä olen aina sanomassa, että "nyt on aika aloittaa iltapuuhat" jne. Meillä tyttö väsähtää iltaisin silleen, et jos noita pesuja ja muita juttuja ei hoida ajallaan niin niitä on sitten kurja tehdä huudon kanssa. On niin väsynyt, ettei jaksa oikein maitoakaan tissutella... mikä sitten tarkoittaa sitä, että herää useammin yöllä ruokailemaan. Meillä nuo isommat sisarukset on niin innokkaita, että he kyllä tarjoutuvat usein auttamaan ja leikkimään tytön kanssa :heart:. Ja kyllä kun vauva kasvaa niin sehän menee sitten isältäänkin pyytämään osallistumista ihan itse =) .. ellei sitten juokse äidin luokse kun ei ole tottunut isän kanssa tekemään asioita :whistle:

Nyt pitää mennä :wave:

Fiiu ja tyttö, vielä hetken 5 kk :heart:

Vielä istumaan opettelusta; kuulin semmosen vinkin että kannattaa odottaa että vauva oppii ryömimään ennenkuin opettaa istumaan. Ettei vauva sitten istu tattina komentamassa äitiä kun ei saa haettua esim. haluamaansa lelua tmv. Meillä on kyllä jo aika paljon treenattu tota istumista mut ryömiminen ei vielä onnistu. Kovasti vaan ärjytään ja karjutaan paikallaan mut jalat mokomat ne potkii vaan taivaita kohti... =)

Soitin muuten aamulla neuvolaan tosta pienestä välivuodosta mitä mulla oli, on kuulema ihan normaalia kun synnytyksestä on vielä näin vähän aikaa ja ei tarvii huolestua...

Mulla on hirvee päänsärky, taitaa olla ukkosta ilmassa.

Tänään taas joku ihme kriisipäivä; kiinteet maistunut tosi huonosti ja päikkärit taas lyhyitä. Juuh, kait se tästä taas.

Nyt ottamaan joku tabu tähän jomotukseen.

T.R+P huomenna 6kk :heart:

Terve taas!

Mä otin kanssa nyt (huomattuani että se töihinpaluukin lähestyy) itseäni niskasta kiinni ja tein jo aamupäivällä hieman vatsalihasliikkeitä. Kun ei sitä ylimääräistä (niin paljoa...) muualla ole mutta tosiaan maha on löllykkä. Serantzulle tsemppiä kanssa, samassa veneessä ollaan :wave:

Nukkumaanmeno (päiväunille) onnistuu vain ihan hirveällä huudolla. Ja nyt epäilen että siellä jo jotain jutellaan... Mietin jo koskas se eroahdistus sitten alkaa jos tuo vierastaminen on jo hiukan hiipumassa...

Meillä kanssa poika liikkuu, ei voi sanoa että ryömimällä, enemmänkin kierimällä ja peppua hetkuttamalla. Mutta niin vaan pääsee kaikkiin hankaliin paikkoihin ja samaten sängyssä jo melkein päästä päähän.

Öisen imetyksen vähentäminen etenee, tosin viime yönä kävi samoin kun edellisenä eli llo 01 oli annettava periksi, olen näköjään aivan liian väsynyt silloin. Mutta kolmelta nukahti ihan tutilla ja taputtelulla, sitten viideltä herättiinkin taas kokonaan kakkaa ähistämään... Mutta pientä edistystä edes!

Mukavaa viikkoa kaikille,
almaa

Pitää tulla vielä kertomaan, et toi on tosi kiva ohjelma tuo Keventäjien. Siel täytetään ruokapäiväkirjaa joka laskee kalorit! Vielä saan syyä tänään 400 kalorin edestä iltapalaa (on must aika paljon) Mun pitäisi laihtua tuon mukaan 1500 kcal noudattamalla! :attn:
Saas nähdä sitten...

Seranzulle zemppiä kevennykseen!!! Mä yritän tässä vielä omatoimisesti vähän keventää ja lisätä jumppailua. Just ennen raskautta laskeskelin pointseja ja huomasin vaan himoitsevani entistä enempi ja sellaisiakin mitä en normioloissa edes hinkuisi, ts. tuo laihduttaminen ei oikein sovi mulle, jos pitää tarkkaan laskea kaikki suupalat. Mutta niin moni on laihduttanut esim pointseilla, joten uskon kyllä niihin. Keventäjien sivuilla olen joskus käyttänyt juuri sitä laskuria, kätevää :)

Kaupungilla pyörittiin typyn kanssa reilu 3 tuntia, ihanaa kun sai paljon aikaan. Nyt on passikuvat, huomenlahja ja lahjat kaasoille. Ostin sellaiset Nomination korut, musta se idea oli hauska, onko keräilijöitä?
Käytiin myös uudessa Namaskaarissa herkuttelemassa ja vaikka typy oli hereillä koko ajan niin antoi äitylin syödä rauhassa :heart:

Nyt taidan täräyttää häävalssit koneelta ja hakea tota sulhoa joraamaan :D

Yhteistyössä