Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

nyt kyllä väsyttää Ja olo on tällänen :snotty: :headwall: :kieh: |O :snotty: :headwall: :kieh: |O !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

toi esikoinen vie musta kaikki mehut!miten voi ol noin kauhee uhma!? :headwall: :headwall: ja se hiton äijä o siel hommis ja tulee vasta perjantaina!! sori tää valitus! :ashamed:

väsynyt ja itkuinen tyyppien äippä ja Miro 6kk+

Halauksia muillekin ja tsemppejä kitisijöiden äideille :hug:

Meillä viime yönä herättiin ensin syömään yhdeltä ja sitten neljältä kaameaan itkuun |O Ei auttanut maito, ei syli, ei hyssyttely, supon laitoin lopulta ja vajaassa tunnissa loppui itku. Ettei vaan oikeasti ne hampaat, vaikka ei vielä ikenissä näy/tunnu mitään? Ja sitten kun hetkeksi nukahdin heräsin siihen, kun tyttö vieressä nukkui että olikin pissat taas tuleet vaipasta yli :ashamed: Meidän täytyy varmaan siirtyä isompaan kokoon, vaikka pienempi vaippa istuisi vielä hyvin, mutta pissamäärä on vissiin suurentunut. On nyt viikon ajan joka aamu ollut peti märkänä. Kakka tuli viimein tänään, jee, jospa nyt ruoka taas maistuisi paremmin. Viikon oli kakka taas hukassa.

Käytiin mun opiskelukaverin luona, hänellä vuoden ikäinen tyttö. Kaverin tyttö oli ihmeissään vauvasta ja vähän rajusti tykkäs :D Mutta lelunsa otti pois Ainolta :D Kyllä oli vauhtia siinä tytössä, näinköhän meilläkin vuoden päästä?

Eteenpäin pyrkii kovasti liikkumaan, tänään harjoiteltu erittäin ahkerasti. Taaksepäin meni ekaa kertaa tänään :D

Töihin menosta tuli mieleen, että mites hoitopaikka? Pitääkö jo aikaisemmin ilmoittaa, oliko se 4kk? Vai eikös sitä voi periaatteessa viimew tipassakin, oliko se että kahdessa viikossa kaupungin tarvitsee kiireellinen hoito järjestää? Kun mullahan ei oo työpaikkaa mihin palata, kun tein lähihoitajan määräaikaisia sijaisuuksia, jotka loppui sitten sairauslomaan.. Kun enhän mä vielä tiedä milloin saan sitten vuoden alusta töitä, ja en ees varmaan lähde niihin päivän, kahden sijaisuuksiin enää. En halua lapsen kanssa niin epävarmasti enää töiden suhteen mennä, pisempää pätkää haluan että tiiän pari viikkoa eteenpäin suunnitella. Että hakisinko kokopäiväistä paikkaa vai osa-aikaista. Tietääkö kukaan näistä hoitopaikka-asioista?

Nessu ja Aino 5kk

Tänään oli sitten paluu takaisin arkeen, kun mies lähti töihin. Oli kyllä niin paljon helpompaa, kun meitä oli kaksi hoitamassa Konstaa. Kun yleensä tuo ei niin kauheasti töissä olleessaan ehdi osallistua pojan hoitoon. Mutta toisaalta on ihan kiva, kun saa olla taas pojan kanssa rauhassa, ei tarvi joka päivälle olla jotain ohjelmaa. Mieheni on aika nopeasti kyllästyvää sorttia, ja lomalla ei varmaan oltu päivääkään kokonaan kotona, vähintään jossain lähistöllä käytiin jotakin tekemässä.
Olen kuitenkin koittanut lueskella teidän jutut lomallakin, vaikka tekstiä tulee niin huimaa vauhtia, että aina ei ole ihan kaikkea ehtinyt.

Tyyppien äipälle :hug: on varmaan rankkaa olla yksin kahden pienen kanssa.

Kummeista on ollut puhetta, meillä ei ole Konstalla kummeja ollenkaan, kun ei ole kastettukaan. Nimiäisten yhteydessä olisi tietenkin voinut kummit nimetä. Oltaisiin otettu kuitenkin meidän sisaruksia kummeiksi ja nuo toivottavasti pysyy mukana pojan elämässä ilman kummin statusta.

Mahaa on... Ja sellainen ruma löysä röllykkä. Paino on alhaisempi kun ennen raskautta, muutama hormonihoitojen mukanaan tuoma kilo enää jäljellä. Mutta kun toi liikunnan määrä on vähentynyt huomattavasti, niin lihas on korvautunut läskillä. Kamalaa olla näin löysä. :ashamed:
Kai mun pitäis kohta alkaa luottamaan salin lastenhoitoon, niin pääsisin useammin käymään siellä. Vielä en ole kertaakaan uskaltanut Konstaa sinne jättää, vaan mies on hoitanut silloin harvoin kun olen käynyt. Laihduttamaan en vielä voi alkaa, kun imetän edelleen.

Joo ja meillä sama vika kuin monella muullakin, eli mies osallistuu aina kun pyytää, mutta pyytämättä harvoin tapahtuu mitään.

Meillä taas jonkinlainen yölevottomuus menossa. Pari yötä meni mun vanhemmilla vieraillessa niin, että poika nukkui tosi lyhyitä pätkiä. Heräsi pari kertaa tunnissa ja olisi halunnut nukkua vaan sylissä tissillä ja 4 jälkeen ei nukkunut enää lainkaan. |O Olisiko sitten kuitenki johtunut vieraasta paikasta, kun viime yönä kyllä heräili syöttöjen välissä, mutta rauhoittui helposti takaisin nukkumaan. Päivisin on onneksi iloinen oma itsensä, muutoin olisin noiden öiden jälkeen ollut aivan valmis myymään pojan pois. Yöllä jo uhkasin miehelle aamulla lähteväni kauppaa hieromaan. :ashamed:
Mutta sitten oli taas aamulla ihana itsensä :heart: ja mua hävetti noi yölliset ajatukset. Kun enhän mä oikeasti antaisi tota pois mistään hinnasta, mutta joskus voisin kyllä lainata yöksi jollekin lapsirakkaalle pariskunnalle.

Nyt syömään mansikoita ja vailjakastiketta (kaurasta tehtyä). Nam. =)

Kuume ja Konsta 5kk+

Töihin menosta puheen ollen, hoitopaikka asioista en tiedä juuri mitään, kuin että joku in sanonut että puoli vuotta aiemmin kantsis hakee. Mutta pitääkö töihin vielä ilmottaa että jää hoitovapaalle, ja jos niin milloin? Mä kyllä sanoin jo lähtiessä että olen n. vuoden hoitovapaalla, mutta kenties olis hyvä vielä varmistella.

Seranzulle tsemppiä kevennykseen :flower:

Hemuliina, kiitos tupperivinkistä. Nyt on hiutaleet hienonnettu ja poika popsi innolla kaurapuuron iltapalana. Saas nähdä mitä vaikuttaa pakkiin :eek:

Kareliinille onnea asuntokauppaan! Vitsi, teillä on jänskää =)

Täällä ei mitään uutta. Normi kitinää ja lyhkäsiä päikkäreitä :headwall: Axu tänään 6KK!

Tuiskunen ja Alexi 6kk

Kiitos tsempeistä! Totisesti tarvitaan...
=)

Kovasti on levottomuutta. Oon ihan varma et meilkii koht... Tää kun on menny kokoajan niin et eka luen palstal, et jaa ja voi ei nyt tollasta ja eiköhän mee kun kaks vko ni meillä IHAN samoi temppui!! Ainakin tietää mitä on tulossa :LOL: :LOL: Niin hyväs kuin ikävämmässäkin mielessä. Toivotaan et pian menee ohitte kitinät ja yökukkumiset.

Voi kun jo pääsis asuntokaupoille mekin... OON tosi kade... :headwall: No ensi keväänä toivon mukaan mekin. Maltti on valttia... Tuo anoppi vaan.. :kieh: :kieh: :kieh:

Seranzulle tsemppiä laihikseen, ihan varmasti onnistut, go girl! ;) :D :flower:

Tyyppien äipälle jaksuja :hug:

Meillä oli tänään kiva päivä, eka oli 6kk neuvola ( Labello kun kerkeet) niin uudet mitat:

Paino 8995gr
Pituus 68.5cm
Pää 46cm

neuvolassa oli lomatuuraaja, ihan ok henkilö oli ja käski vain jatkamaan samaan malliin kun oli kaiken tarvittavan tarkastanut ja ihastellut hymyilevää tyttöstä, seuraavaksi onkin vasta 8kk lääkäri.
Nolla-käyrällä kasvetaan tasaisesti edelleen, kuten jo mahassakin kasvettiin :D

Neuvolasta lähdettiin Lillin kanssa mun hyvän miespuoleisen kaverin kanssa Ursulaan lounaalle ja kävelemään pitkin kaivaria ja sitten oltiin vielä tällä mun kaverilla ja sen miehellä turisemassa ja Lilli viihty tosi hyvin vaikka kotona oltiin vasta kuuden aikaan illalla.

Mies meni tänään kanssa loman jälkeen töihin ja musta se on ihan kivaa kun tuntuu et on helpompaa jopa kun on meidän omat rutiinit selkeemmät. Miehen lomalla kuitenkin koko ajan jotain tuli tehtyä tai pörrättyä jossain ja en koe että hirveesti olisi apua (pyytämättä ) lapsenhoidossa.

Töihinpaluusta niin mä en tiedä muuta kuin että duuniin pitää ilmoittaa 2 kk ennen varsinaisen äitiysloman loppua et milloin tulee takaisin jos jää hoitovapaalle. Kai toi hoitopaikan hakemisen ajankohta riippuu paikkakunnasta ja tarhasta. mä olen päättänyt jo (vaikka meen töihin kai vasta ens vuoden elokuussa) että tarha on se mihin Lilli menee mutta en ole vielä valinnut että mikä tarha/millainen, aion käydä tutustumassakin niihin, oon sen verran tarkka :LOL:

Mahasta/röllykästä sen verran että löytyy kaikkea mahdollista, en ees alota siitä nyt, nyt on meneillään lannistuminen :ashamed: Aion aloittaa jumpat (ja piste!).

En muista pitikö jotain vielä kommentoida mutta tuskin tää jää viimeiseks kommentiks joten seuraavalla kerralla sitten :D Hyvää yötä mammoille ja vauvoille :heart:

Ei se vaan kasva, ei! Nyt oli tullut taas vain alle 100 grammaa kolmessa viikossa. :/ Puolivuotismitat pojulla siis 5910 g ja 62,5 cm. Poika on virkeä ja kehittyy vähintäänkin normaalisti, eikä th ottanut kantaa, että mitä pitäis kehnolle kasvulle tehdä. :eek: Ruokamääriäkään ei kuulemma oikein voi lisätä, kun soseet vievät tilaa maidolta. Epäili, että tuleeko multa maitoa ollenkaan. No, en sitten tiedä, mitä ne isot kulaukset on, mitä poika mun rinnasta juo (myös öisin), elleivät maitoa. Velliähän annan aina aamuin illoin. Lääkäriaika saatiin torstaille...

Kössi joka ei näemmä osaa edes ruokkia lastaan :headwall:

heips! :wave:

tääl mielenkiintoinen yö takana!Esikoinen oli laittanu herätyskellon soimaan ja se soi 00.00!! |O pikkasen sii säikähdin! :whistle: Sit Miro heräs pari kertaa yöl ja esikoinen mönki yöl sänkyyn ja heräsi sit 5.50!

kössi :hug: ei kai se haittaa vaikka onkin pieni,koska on kuitenkin virkeä ja terve!ja ilmeisesti syö hyvin!onko sulla toiset lapset ollu pieniä?

maha löytyy,todellakin! :kieh: mä olen ollu ylipainonen n. 10v! :ashamed: oon sellanen jojolaihduttaja! ja nykyään aikamoinen herkkusuu,olen koukussa sokeriin! :ashamed: jotain tarttis tehä!!Saikohan imettäes laihduttaa yhtään?

Seranzutsemppiä,onnistut varmasti!voidaan laihdutella "yhes" =)

kareliini onnea asuntokaupoille!ja eikös kuumeella ollu kans asuntojuttui!onnea sin kans!

kummit esikoisella on miehen pikkuveli ja mun sisko ja hänen mies ja Mirol on mun hyvä ystävä ja hänen miehensä sekä toinen meidän ystävä ja hänen vaimonsa!hyvin ovat olleet lasten elämässä mukana!

jaahas,tarttisko men vähän siivoomaan,ku mun ystävä tulee kylään ja on yötäki! =)

tyyppien äippä ja Miro 6kk+

Huomenia

Meillä edelleen herätään ihan liikaa yöllä, ja kolmantena 'vähemmän imettävänä' yönäni imetin sit joka heräämisellä (kolme kertaa). Hyvin menee. Syöminenkin on aika heikkoa, ja joka päivä kurkinkin niitä hampaita että jokos olis tullut.

Töihin menosta; musta 2 kk ennen vanhempainvapaan päättymistä pitää ilmoittaa mitä tekee. Ja hoitovapaatakin saa pitää useammassa jaksossa eli kai sitten hoitovapaan lopun lähestyessä voi taas päättää jatkosta. Hoitopaikan haku riipunee suuresti asuinkunnasta, jos on pulaa paikoista voi olla hankalaa saada paikkaa ainakaan läheltä. Vuotta ennen hoitoon menoa voi paikkaa alkaa hakea (ainakin täällä), ja ajattelin soitella vielä ennen hakemista ja kysellä mikä on paras hakuajankohta ja kuinka hankalaa esim perhepäivähoitopaikan saaminen on.

Kössi, kyllä se poika siitä vielä kasvaa ja jos on reipas ja kehittyy niin sehän on pääasia. Ihme kommentti taas hoitajalla toi että tuleeko sitä maitoa ollenkaan. Meillä terkat ei ainakaan ole olleet kovin imetysmyönteisiä vaan tosi helposti ehdottamassa korvikkeen käyttöä, meillehän sanottiin 3-kuukautisneuvolassa että pitäisi alkaa antaa korviketta. En antanut vaan jätin kumin pois ja aloin imettää tosi tiehään (+ antaa niitä soseita imetyksen päälle) ja jo lähti paino nousuun ilman korviketta. Ei siis sillä että korvikkeen antoa paheksuisin, vaan ihmettelen mikset terkka kannusta tuohon imetykseen. Tsemppiä, tiedän tunteen kun meillä tosiaan sitä painoa kanssa ihmetelty niin.

Omaa syömistä olen ajatellut sen verran vahtia että jos hiukan vähemmän sitä karkkia... Eli että ruokaa ihan kunnolla mutta ylimääräisiä pois, ei kai se sentään paljoa vielä maidon tuloon vaikuta?

almaa

Tyyppien äippä :hug: Kuulostaa tutulle nuo nukkumisjutut... On tosi miellyttävää kun esikoinen herää tosi aikaisin. Kun on yöllä heräillyt vauvan kanssa niin ei enenn kuutta viitsis nousta... Meillä kyllä tuo mun miesparka kantaa hienosti oman osansa univelkataakasta. Ihan säälittää välillä, ku joutuu viel töihin menemään. Sen lomalla onki ollu luksusta ku on voinu kumpikin paikkailla univajetta päikkäreillä tarvittaessa. Kohta loppuu sekin herkku.

Kössi :hug: Noi käyrät vois kyllä yksilöllistää... Sähän olet itse tosi siro, niin ei mun mielestä kuulosta mitenkään oudolle, että sun vauva on myös sirompi. Hyvä toki, että on se lääkäri. Tulee enemmän varmuutta siitä, onko kaikki niin kuin pitäis.

Lääkärin varaamista mäkin taas mietin (mutta meillä ei oo vielä vakuutus voimassa ja ajattelin odottaa, että ei sitten sotke sitä kuviota :ashamed: ) Allergologille jos vihdoin varais ajan. Kun en tiedä, onko tuo vain herkkävatsainen vai onko tosiaan allergiaa. Iho on tosi hyvä, oire on lähinnä se, että maha vaivaa öisin. Eilen aamulla maistettiin uutena kauraa, ja yö meni räpistellessä. Aamuyöstä Vilja pystyi nukkuman vaan tiiviisti kylkeen kiinni tilkittynä. Normaalisti toimivat rauhoittelukeinot ei auttanu. En ainakaan nyt anna kauraa uudestaan, vaikka en tiedä varmaks mikä harmit aiheuttaa. Noita itkuja kun tuntui olevan taas liikkeellä... Meille tosi epätyypillisesti itkeskely jatkui aamulla, ja siksi mietin nälkääkin ja olisin nyt ekan kerran antanu lisämaitoa, mutta aikanaan varmuuden vuoksi ostetut nannit oli tietty menny vanhaksi. Sosetta ei taas kauheesti huolinu. Nyt on onneksi päikkäreitä nukkunu hyvin toista tuntia, joten jospa tämä tästä...

Meilläkin tulee sunnuntaina puol vuotta täyteen, ja kai sitä pienet bileet on pistettävä pystyyn...

Kössi Mun vanhempi lapsi oli kanssa just noin pieni. Nou hätä. nyt 13v ja kasvanut jo muittenkin yli.

Joka perhanan yö pitää herätä kolmelta ja valvoa tunnin. En tajua miksi oisko joku kehitys vaihe...

Nyt lukemaan muitten tekstiä kun sitä on tullut paljon. Hyvä hyvä!

Heippodei!

Huh huh, mulla alkaa paikat prakaamaan kohta ton pojanjössikän kantamisen takia. Mulla on polvet, lonkat ja ristiselkä ihan finaalissa ja olo kuin jyrän alle jäänyt. Vielä kun toinen kitisee heti kun lasken sitteriin tai leikkimatolle niin ylös vaan taas ja seuraavaa viihdykettä kokeilemaan. Aina en kyl jaksa, vaan annan hetken kitistä. Joskus rauhoittuu itekseen ja joskus ei. Menis nyt vaan pian tämä kanniskeluikä ohi ennekuin äippä on ihan raihnainen :ashamed: . .

Mut jotain hyvääkin; viime yö nukuttiin koko yö heräämättä! Tai siis poika nukkui, mä kyllä heräilin muutamaan otteeseen. Mut tosiaan 20.45 poika meni nukkumaan ja heräs 06. Voi kunpa taas alkais noi yöt sujumaan heräämättä, ois itekkin niiiiin paljon pirteempi.

Joo ja mies meni tänään takas töihin on/off-lomansa jälkeen, eli arki pyörii taas entiseen malliin. Musta tuntuu välillä että mulla alkaa jotenkin ideat loppumaan ton pojan viihdyttämisessä.... Välistä mietin että onko toi kitinäkin merkki siitä että kaipais uusia virikkeitä, tarttis varmaan lähtee johkin muualle pörräämään pojan kanssa eikä aina vaan tupsuttaa täällä kotona.. Sitte vaan harmittaa jos päivärytmi kärsii kun nyt mennyt suht mukavasti/säännöllisesti noi nukkumiset ja syömiset.

Mä haluaisin lähtee vauvauintiin mut eipähän sellaista järjestetä meilläpäin, luulis että sellaselle ois paljonkin kysyntää... Harmi. Ootteko muuten kylvyssä koittaneet "sukelluttaa" vauvaa? Mä en oo uskaltanut vaikka kaiketi vois mut luulen et poika pelästyis pahanpäiväisesti.

Miten muuten onko tullut kutsua hammashoitajalle ? Neuvolassa aikanaan sanottiin että puolivuotiaana tulee kutsu mut ei meille vaan oo tullut... Tietty nyt on ollu just kesäloma-aika että jos vaikka pian tulis kun palajavat töihin.

Joo ja Keventäjiin aion minäkin taas liittyä, oon ollut reilu pari vuotta sitten ja 10kg lähti. Se oli kyllä toooosi kätevä systeemi kun kone laskee kalorit. Ei tarvinnut ite vaivata päätään, muutakuin punnita vaan syömiset ja kirjata ylös. Mä oon aina ollut toi huono ite laskemaan syömisiä, esim. niitä painonvartioitten pisteitä..ei oo onnistunut. Ainoa vaan että loppua kohti alkoi kyllästyttämään se merkkaaminen mut toisaalta muisti jo vanhastaan grammamäärät niin ei tarvinnut aina punnita.

Nyt hetkeks pitkäkseen jos poikakin vielä nukkuis.

T.R+P tänään 6kk!

Kummeista: Englannissa asuva ystäväni, jonka olen tuntenut kymmenen vanhasta, kysyi heti itse pääseekö kummiksi. No mikäpä jottei, vaikka harvoin tulevatkin tapaamaan. Vaikka joskus onkin pieniä taukoja yhteyksien pidossa, se ei haittaa. Toisena "kummina" (ei kuuluta kirkkoon) on minun isoveli, perheetön junttura, joka on kuin sulaa vahaa lasten ja eläinten edessä.

Peukkuja ja puhtia kaikille painonpudottajille!
Itselläni on aika ihmeellinen tilanne, painan tällä hetkellä vähemmän kuin ennen raskautta?! Väittäisin, että maidottomalla ruokavaliolla on asian kanssa tekemistä. Onhan tämä ihanaa, mutta kun tietää, ettei tila ole pysyvä, ei viitsi hirveästi shoppailla uusia vaatteita... jahka imetys on ohi, alkaa paino varmasti taas kiikkua ylöspäin.
En ole mikään urheilijatyyppi, enkä varsinkaan lähtisi mihinkään kuntoklubille nolaamaan itseäni :D ... mulla on niiiiin huono motoriikka, että jos kehoitetaan nostamaan vasenta jalkaa, heilautan todennäköisesti oikeaa kättä. Tanssiminen kiinnostaisi, mutta ryhmässä liikkuminen on mulle ihan utopistinen ajatus.

Kaurapuuroa maistettiin pari päivää sitten, ja sitä sitten yrjöiltiin pitkin päivää ulos. Ei tainnut sopia pojan vatsalle, harmi! Seuraavana vuorossa tattari.
Eilen annoin iltasella, kuuden maissa, pojalle toisen satsin porkkana-maissia ja luumua, ja niin sitä sitten koko yö ährättiin kakkaa. Ei hirveästi nukuttu, ei.
Nyt heppu on ryhtynyt nukkumaan mahallaan, ja hyvin tuntuu uni siinä asennossa maistuvan, tosin herätessä tulee hätä, kun ei osaa vielä kääntyä selälleen.
Epätoivoiset yritykset nukuttaa ilman tissiä päätyvät aina luovuttamiseen tunnin tai parin möykkäämisen ja kitinän jälkeen...

Ihan hirvee yö takana |O |O |O Meillä siis todella harvinaista, että yöllä herätään muutakuin syömään! Ja viime yönä huusi suoraa huutoa tunnin neljästä viiteen :eek: Pylly pärisi ja hetkeks helpotti, mut sitten alkoi taas huuto. Mieskin (!) heräsi poikaa heijaamaan välillä ja jos ei olis herännyt, niin herättänyt olisin! Lopulta suostui imemään tissiä ja siihen nukahti. Sänkyyn laskiessa käänsi itsensä mahalleen ja nukkuin sit puol kymmeneen pihahtamatta. Eka kerta, kun nukkuu mahallaan. Ja aamulla sama hirveä huuto parin tunnin hereillä olon jälkeen |O |O Lopulta nukahti syliin ja taas sängyssä käänsi itsensä mahalleen ja nukkui ennätyspäikkärit 1,5h.

En tiedä sit mistä vatsavaivat nyt johtuu?? Voisko olla mun syömä kaalilaatikko? Vai illlalla antamani kaurapuuro? ARRGGGG!

Sellanen valitusvirsi tänään! Kiitos ja anteeksi!

Tuiskunen ja Alexi 6kk 1pv

tuiskunen :hug: :hug:

nyt ei meilläkään pysytä omal leikkimatol!ei ryömi mutta kierrii siit pois! =) Ja sit on niin hämmästyneen näkönen ku onkin yhtäkkiä matolla! :D ja välil tulee kova itku jos pää osuu liian lujaa lattiaan! :whistle:

ihana ilma! B)

Labello sit ku kerkeet 6kk 9910g, 69cm, 45cm

Ei muuta kummempaa meillä nukuttiin viime yö, luulen että kun eilen saatiin päivällä 2,5h päikkärit aikaiseks ja iltapuuroa isompi annos ni se teki tehtävänsä, no sen näkee sit ens yönä, nukahtaminen on tooooosi vaikeeta mut nytkin jouduin heräättä ku lähettiin neuvoloaan, arvaa vaa harmittiko ku oli sut saanu toisen nukahtaa puol tuntii aikaisemmin......

:hug: Kaikille jotka tarvitsee!

Tuiskunen :hug: . Voi hyvinkin olla että se kaalilodju on tehnyt ilmaa pojun massuun. Mä huomasin saman kaalikääryleiden kanssa silloin kun vielä imetin. Kurjia tommoset, mut mistäpä niitä tietää muutakuin kokeilemalla.

Toukka mulla käy usein noin että kun on joku sovittu meno niin joudun herättämään pojan päikkäreiltä. Mistä se johtuu että lähes aina aikataulut kusee ku johonkin tarttis mennä? Monta päivää voi mennä ihan saman kaavan mukaan mut ans olla kun on esim. neuvola niin poika nukkuu silloin just erikoispitkät päikyt tmv. Ärsyttävää...

Memsku meil oli kans pitkään toi klo03 semmonen maaginen aika et poika heräs, enkä saanut nukkumaan muutakuin vellipullon voimin. Nyt kun on taas nukkunut paremmin yöt niin enköhän mä oo heränny joka yö silloin kolmelta kuitenkin.. :headwall: Enkä meinaa saada millään unenpäästä kiinni.

Miten paljon ootte muuten antaneet velliä kerralla? Siis te jotka annatte esim. maissivelliä? Mulla on niitä Ainun 200ml pulloja ja annan aina sen 200ml iltavelliksi. Muuta en oo antanut samalla kertaa. Tuntuu vaan useasti et poika vetäis enemmänkin kuin sen 200ml kerralla mut en oo arvannut antaa.... Jotenkin yötä vasten ois kiva antaakin enemmän, mut en kyl oikeasti tiedä miten paljon vois antaa...? Onhan niitä sellasia isompiakin tuttipulloja mut onkohan ne vasta sitten vähän isommille? En tiedä, hölmö kysymys mut mietityttää....

Tuiskunen :hug:

Kössi: teidän poika oli kyllä niin pirteä ja liikkuvainen, että ei tuo nyt ravinnon puutteesta voi kärsiä. Ja olet tosiaan itse niin pieni ja siro, että ei kai mikään ihme ole, vaikka poika samanlainen olisikin. Antaisivat toisen kasvaa rauhassa omaa vauhtiaan.

Onpa Rasmus jo iso poika. :heart: Ja tiedän todellakin tuon tunteen, kun toisen nukkuminen on kamalan työn takana ja sitten pitää mennä herättämään. Ärsyttävää :headwall: varsinkin kun Konsta on tosi äkäinen, jos herätetään kesken unien.

Käytiin tänään Konstan kanssa puistossa keinumassa ja siitä oli ihan hirmuisen hauskaa, kun viereisessä keinussa isompi poika keinui hurjaa vauhtia ja välillä hyppi pois. Pikkuinen nauraa räkätti katketakseen. :heart:

Meillä edelleen väännetään kättä sen asunnon hinnasta. Saas nähdä päästäänkö sopuun. Pyynti on ihan ylihinnoiteltu, neliöhinta huimaa päätä. Ylihintaa ei kuitenkaan haluta maksaa, vaikka asunnosta tykätäänkin, kun tuossa asunnossa olisi tarkoitus asua vaan n.6-7 vuotta, kun on sen verran pieni. Jää sitten pian myyntitappiota, kun ei asuntojen hinnat tuossa ajassa vielä paljoa nouse. Saa nähdä joustaako myyjä tarpeeksi hinnassa vai muutetaanko sitten johonkin toiseen asuntoon, jossa pyynti ja laatu kohtaa paremmin.

Kareliinille onnea asunnon myyntiin!

Sais nyt Konsta herätä, niin päästäis kauppaan.

Kuume ja Konsta 5kk+

Pikaseen käymässä

Jaksuja ja :hug: kaikille joilla levottomuutta ja kitinää

Meillä eilisestä asti kans ollut jotenki levotonta, päikkärit yhtäkkiä hukassa :whistle: tänään nukkunut vaan yhdet ja nekin vajaa tunnin verran.. yönsä kyllä nukkuu tosi hyvin, kuuden aikaan aamulla mölys jotain sängyssään ja otin sit viereen ja nukkuikin vielä puoli kymmeneen asti. Voi olla kyllä jotain hammasvaivaakin kun nytkin tuossa koittaa leluja suuhun tunkea kovasti ja purulelu "maistuu" =)

Kovaa tohinaa on nyt taloasian kanssa, eilen meni nettiin myyntiin ja tänään tullut valtavasti yhteydenottoja välittäjälle. Huomenna ja ylihuomenna tulossa porukkaa kattoon et sitä saa sit lähtee likan ja koiran kans pakosalle kotoo tämän tästä :) toivotaan et kovin montaa näyttöö ei tarvittais et menis kaupaks.

Nyt viihdyttään neitiä :wave:

Kareliini ja Sara pian 5kk :heart:

Olipas tekstii taas :D

Ryömimiset ku on opittu 3 viikkoo? sit ni nyt konttaillaa hetken aikaa ja läjähdetää lattial ja taas jatketaa :D

Kerran mainitsin tääl et me muutaman muun mamman kaa avataan tääl MLL:n perhekahvila ja tänää oli ne avajaiset ja nyt on aivan loppu. Kauhee hellekki iski just tietty täks päiväks. Hyvi se muutama tunti onneks meni ja kävijöi oli paljon. Toivottavast jatkossaki.

Nyt on meil muutama yä kitisty heräämät kuitenkaa. Ammuyän herää parin tunnin välein ilmeisesti ikenii varten vikisemään aina hetkeks. Miksei ne hampaat tuu!!!

Emmä saa ny rauhas kirjotettuu ku neiti nualeek koko ajan jotain laitet tual.

J+J 5kk2vko

Tuiskunen, :hug: Mua kanssa kaalikääryleet kauheasti houkuttaisivat, mutta enpä taida uskaltaa

:hug: :hug: Myös Audriinalle ja muille, joilla kitistään.

Almaa: paljon tsemppiä tuohon yövieroitukseen.

Kössi :hug: Eiköhän kyse ole vain tuosta teidän siroudesta, mutta hyvä kun pääsette lääkäriin, niin ainakin asiaa tutkitaan.

Ihanaa, meillä nukuttiin taas viime yönä se kuusi tuntia putkeen, olin jo aika lailla helisemässä noiden yöheräilyjen kanssa, kun monena yönä' syötiin taas 3 kertaa. Tänä aamuna taisin sitten saada selityksen noihin yöheräilyihin ja tiheään imuun myös päivisin: mulla alkoikin menkat! Just kun epäilin, että ne ei tuu ikinä, niin hetihän ne tulee, kun päinvastaista täällä kirjoitan. :LOL:

Ja tosiaan nuo menkathan on täällä muillakin vähentäneet maidontuloa. Mulla tuota maitoa suihkuaa yhä ihan reilusti, mutta näköjään sitten kuitenkin vähemmön kuin normaalisti, kun yölläkin pitänyt noin syödä.

Enpä oisi arvannut olevani menkoista noin tyytyväiset, mutta pakko olla, kun kait se tarkoittaa. että jotain hormonitoimintaa siellä on.

Tv. lentis ja Greta pian 6kk :heart:

Kareliinille ja Kuumeelle onnea asuntokauppoihin :flower:

Seranzulle onnea painonpudotukseen. Tämänkin pitäisi aloittaa ja pudottaa 8-9kg. Kunhan vaan pääsis noista herkuista eroon :whistle: Ollaan nyt viikko oltu kyläilemässä, ensin anoppilassa ja sitten minun vanhemmilla, ja ehkä on mummelit vähän leiponeet :p Pitää kotona ottaa nollalinja taasen jotta lähtee tippuu. Tavoite kun olis mahtua loppuvuodesta entisiin juhlavaatteisiin veljen häitä ajatellen.

Meillä herättiin viime yönä klo 4.45 tekemään kakkaa ja sitten valvottiin klo 7 asti. Tyttö leikki lattialla ja äippä nuokkui sohvalla... Sen jälkeen nukkui enää tunnin verran ja tässä vaiheessa oli jo iskän vahtivuoro, kun vielä tän viikon lomalla. Ruokakin ja maito tänään taas maistuneet entiseen malliin. Aamulla maisteltiin ekaa kertaa ohrahiutalepuuroa, joka oli kyllä tytön herkkua :)

Veljen luona kyläiltiin tänään, jossa rakas veljenpoika (1v3kk) halusi serkkutytön syliin :heart: Ihana ilme pojalla kun oli Aino hänen sylissään sohvalla, vähän tietysti tuettiin, tuli aivan ihania valokuvia :heart: Veljenpoika tuli vaan kädet ojossa että halaa ja tykkää Ainosta, kunnes syliinkin halusi. Ihania nuo lapset. Hetken päästä tykättiin niin paljon serkusta että meinasi istua Ainon päälle, kun toinen lattialla :LOL:

Velliasiaa piti kommentoida. Meillä syödään iltaisin joko maissi- tai pottu-porkkanavelliä. Laitan koko 2dl:n purkin josta menee 150-170ml. On sen verran pienempi ruokainen tyttö. Mutta kyllä mä antaisin enemmänkin jos menisi, jopa yli sen 2dl:n jos kerran menee ja ei tuu yli?

Kössille vielä: meillä myös kirppu tyttö. Saa nähdä meneekö ensi viikolla 5kk neukussa 6kg rikki vai vieläkö alle jäädään. Meidän tyttö on hoikka ja pieni, itsekin olen pikkuinen ollut aikoinaan. Pääasia että paino nousee kumminkin, toisilla vaan vähän hitaammin nähtävästi. Tietysti hyvä että tarkistellaan asiaa ettei mitään muuta ole.

Nessu ja Aino 5kk

Kössi: Elä huoli! :hug: Meijän poika samanlainen kirppu. 5870g & 63,8cm oli ½-vuotis mitat meillä. Meijän poika kans virkeä ja energinen pakkaus ja syö hyvin. Terkka ei ole huolissaan pojan kasvusta, kun kuitenkin kasvaa tasaisesti omalla käyrällään. Eikä vauvaa voi sen enempää syöttää mitä hän itse syö. Minusta kait on suloista, kun poika on tollanen pikkunen. :heart: Aatellaan niin, et jaksaapahan paremmin kannella, kun meillä on tollaset mini-miehet. ;)

Meillä ryömitään! :wave:

Tein äsken sosetta poitsulle. Kukkakaali-pottusosetta ja broileri-pottu-porkkana. =) Ei noita kyllä jaksa jatkuvasti olla itse vääntämässä. Tulipahan nyt ainakin kerran kokeiltu. Eiku hetkinen, täähän on toka kerta. Mut lihasosetta tein nyt ekaa kertaa. :)

Mahaa on mulla kans! :kieh: Ärsyttää!!!! Sitä, ku on tällänen saakelin sokerihiiri. |O

Tinttu & Juuso

Selvis sit meidän kitinöiden syy; korvatulehdus :headwall: :headwall: Oikea korva. Että voi ottaa päähän! No, pääasia, et nyt ollaan lääkekuurilla ja toivottavasti menee ohi. Tarkastuskäynti kuitenkin vasta 1kk päästä?? Onko ihan normaalia, et näin pitkällä vasta? Käytiin siis ihan kunnallisessa päivystyksessä. Pitäiskö mennä jo kuurin loputtua yksityiselle (on vakuutus)? Mitä mieltä olette?

Kyläilyt ja lapsivieraat on nyt sit kielletty, vai? Olis tuttavapariskunta kahden pienen poikansa kanssa tulossa pe kylään, mutta pitänee perua. Mä oon ihan hölmö tällasissa, kun ei oo ennen ollu... :headwall:

Nyt nukuttaan pikku kitisijää. Toivottavasti nukuttais vähän paremmin kun viime aikoina :eek:

Tuiskunen ja kipeä Alexi 6kk 1pv

Yhteistyössä