Helmitaaperot 2009 ~Helmikuussa 2010~

Terveisiä Lastenklinikalta! Kirjoitan nopeasti kuulumiset ja painun pehkuihin, sen verran hektinen viikonloppu ja -alku on ollut. Lueskelen teidän jutut ajan kanssa läpi myöhemmin ja kommentoin sitten.

Eli niinkun jotkut on feissarista lukeneet, oltiin tosiaan 3 yötä Lastenklinikalla. Helmillä nousi yli 40 asteen kuume lauantaina, joka saatiin kerran supolla alas, mutta sitten iltapäivällä se ei enää laskenut lääkkeellä vaan huiteli koko ajan yli 40. Nestettä oli myös koko päivän aikana saatu uppoamaan vain n. 400ml, joten soitettiin terveyspuhelimeen toimintaohjeita ja sieltä neuvoivat käymään päivystyksessä.

Tytöllä oli sitten leukkarit ja CRP sen verran koholla ja yleisvointi aika huono, joten ottivat osastolle sisään. Tippa laitettiin (piikkittivät pienen ensin viisi kertaa, kunnes kutsuivat viimein anestesialääkärin laittamaan tipan!) ja sai sitten nestekorjauksen ja lääkkeet suoraan sen kautta. La-su-välinen yö oli ihan kamala, oltiin osastolla kahden jälkeen yöllä ja kolmen aikaan päästiin "nukkumaan". Helmi ei saanut nukuttua kun oli tosi tuskainen ja heräsi itkemään 10-20 minuutin välein. Mulla oli patja lattialla, mutta en saanut tyttöä pidetty siinä vieressä kun tipan letkun kanssa oli hankalaa, joten istuttiin nojatuolissa oikeastaan koko yö. Onneksi aamulla mies pääsi sitten tulemaan takaisin (yötä sai siellä olla vain yksi vanhempi) joten pääsin edes vessaan. Sunnuntai meni aikalailla horroksessa kaikkien osalta, mutta maanantai oli jo sitten paljon parempi. Eilen iltapäivällä alkoi sitten onneksi ruoka ja maitokin maistumaan, joten tänään saatiin tyttö irti tipasta ja tulehdusarvotkin olivat laskeneet eikä kuume enää noussut joten päästiin kotiin! On kyllä ihanaa olla täällä!

Syy tulehdukselle ei selvinnyt, mutta joku bakteeri sen aiheutti. Onneksi lääkkeet tepsivät ja hoito osastolla oli hyvää! Tämä viikko ollaan nyt vielä toipilaan kanssa rauhassa kotona, mutta jos kuumetta ei enää huomennakaan näy niin saadaan käydä vähän ulkoilemassa.

Tyttö oli muuten varmaan kelaillut siinä petissä maatessaan liikkumista, koska tänään heti kun pääsi letkuista irti alkoi nousemaan seisomaan ilman tukea! Ja uusi sanakin sairaalareissulta tarttui mukaan :"apua!". :D

:heart: KÖ
 
Voi Kvartti millainen reissu teillä ollut :hug: :hug: :heart: Onneksi nyt parempaan päin ja kotiin pääsitte. Hui! Kaikkea sitä voikin tulla.

Memsku. Voi kauhia! Empä ole moiseen törmännyt koskaan, että menee luita poikki kun treenaa kävelyä. :eek: :hug: Varmana on olo, että pitää vahtia kokoajan.

Tuiskuselle ja Axulle pikaista paranemista. :hug:

Hemuliina halit, vaikka mua kyllä vähän huvitti, että neiti on suivaantunut äitiin. Ei pahalla, mut voin kuvitella tilanteen. Kyllä hän leppyy suhun kohta.

GLOW aattele nuin pitkällä jo ja kaikki ilmeisesti hyvin.

Meillä on uusi lemppariohjelma. KENOARVONTA... Syöksyy tv tason eteen notkumaan ja seuraa onnessaan palloja. B)

Kaapsun vauhti on kova, nyt pitää juosta kokoajan, että kerkiää varmana joka paikkaan. :heart:

Nyt nukkuun...
Öitä mammat. Musta on tullu näköjään taas palstahäirikkö...
 
Voi herran pieksut Memsku! Kuinka voi käydä noin kehno tuuri pienoisella?! Kamalaa. Tai eipä sitä auta kauhistella, hieno homma että tyttö voi hyvin!
Ja Kvartille kanssa teetä ja sympatiaa (ja suklaakakkua), sairaalareissut on niin arsesta. Varmasti säikäyttää mokoma pöpö, josta ei edes selkoa ota! Voi poloista pikkuista, onneksi parani hyvin.
Mekin "päästiin" silloin ennen joulua osastolle yhdeltä yöllä, ihanaa kukkua lapsen kanssa ja odotella sisäänpääsyä kun itsekin on jo ihan seinillä ja pientä koko ajan herätellään milloin minkäkin tökkimisen tai sorkkimisen takia kun juuri on saanut unen. Ja etenkin kun vaan eri ihmiset kyselee samat jutut ja tekee samat sörkkimiset... Tulee niin paha mieli toisen puolesta. Ja sitten kaikki ne piuhat ja letkut... juu, ei sairaalaan totisesti lepäilemään mennä.

Lisää kahvia. Ja vaniljasuukkoa.

 
Jospa nyt ehtisin vähän kirjoitteleen jotakin kun ollut kovin kiirusta viime päivinä ettei oo ehtiny muutakuin lukemassa käymään. Mäkin meinaan mennä aina vahingossa tuonne vauvapuolelle =)

Tuiskunen, kiva että Axulla mennyt hoidossa hyvin :)

Aamue, toivottavasti teillä ollaan jo paremmassa voinnissa :hug:

Memsku, voi kamalaa! Varmasti joutuu oleen silmä kovana koko ajan!

Kvartti, voi kurjaa mikä reissu teillä ollut, ihan kamalaa tuollainen ja aina kun pieni sairastaa se on sydäntäsärkevää katsottavaa kun toisella tukala olla :( onneksi nyt parempaan päin ja pääsitte kotiin :hug:

Virme, meillä vasta kaksi hammasta alhaalla! Toivottavasti ei jää ihan hampaattomaks ettei tarvi meilläkin vellilinjalla mennä :LOL:

Kyllä taas piristi ihanasti nuo Kaapsun pallientuuletukset ja Gretan bideen räpläämiset :LOL: :LOL:

Seranzu, hauska toi kenoarvonta :D meillä jähmetytään paikoilleen kun tulee sellainen automainos, olisko Toyotamainos jossa nainen laulaa ja on sellainen hauska musiikki =) katsoo ihan lumoutuneena ja nytkyttelee musiikin tahtiin :D

Mukavan kuuloisia päiväohjelmia teillä kaikilla =) Meidän päiväohjelma suunnilleen tähän malliin: heräillään n.klo 9 aikoihin tai siis Sara herää ensin pinniksessään ja aloittaa oman mölinänsä ja huhuilee että josko vois äippäkin jo heräillä, sitten aamupesut ja pukemiset. Aamupalan laittoa keittiössä ja sitten kun Sara syönyt niin teen itselle aamupalaa ja touhutaan keittiössä= siistin paikkoja, täytän astianpesukonetta, Sara kuljettaa syöttötuoliaan tai keittiöntuolia paikasta a paikkaan b tai katselee lelujaan. Meillä neiti leikkii hyvin omatoimisesti ja tutkii lelujaan, välillä tietysti touhutaan lattialla yhdessäkin. Aamupäivä kuluu kaikenlaista touhuten ja koitan tehdä kotitöitäkin siinä samalla. Lounasta syödään n. klo 11-12 maissa ja sitten meneekin päikkäreille, jotka vaihtelevasti ½-1 h. Unien jälkeen syödään välipalaa ja vaihtelevasti joko touhutaan sisällä tai lähdetään vaunulenkille tai mummulle käymään. Alkuillasta on toiset päikkärit klo 17-18 maissa. Illan ohjelmaan kuuluu leikkimistä ym. lelujen katselua ja kuljettelua paikasta toiseen, joskus pidetään pientä musiikkihetkeä ja soitetaan pianoa yhdessä =) Iltapalan ja pesujen kautta unille n.klo 21 aikoihin. Että näin suunnilleen meillä :)

Pian loppuu akku että tarvii viedä lataukseen, mukavaa päivää kaikille :wave:

Kareliini ja Sara :heart:
 
Päivää mammat, kalaa työkiirettä olevinaan niin ettei palstalle kerkeä!

KÖ, olipa hurja, kamala miten vakavasit nämä meidän pienet saattaa sairastua. Onneksi nyt sitten parempi vointi jo! Ja Memskun kaatuilijalle kanssa haleja, onpa huono tuuri ollut!

Kettu, mä olen kanssa tota kiusaamisasiaa miettinyt. Itse en ole ollut kiusaaja enkä kiusattu (oliko meidän lapsuudessa sellaista kuin nykyisin, epäilen?), mutta jostain olen saanut pelon että mites tuo meidän poika? On herkkis, jospa tulee kiusatuksi? Tai, mitä jos alkaakin kiusata, kamalaa!

Musta tuntuu että tuo poika viihtyy vähän turhankin huonosti yksin, saisi enemmänkin pärjäillä. Tosin tuo liittyy varmaan siihenkin että arkena ollaan yhdessä vain töiden jälkeen jolloin alkaa olla sellaista iltakänääränkkää ja seuran kaipuuta enemmän. Tuntuu että lehteäkin saa lukea vain päiväuniaikaan. Telkkari ei myöskään kiinnosta mutta musiikkia kuunnellaan nykyään, menee stereoiden viereen, alkaa hytkytellä (edelleen polvillaan, ei uskalla nousta seisomaan) ja osoittaa sormella soitinta. Aika monta kertaa on meidän ainoa lastenlaululevy kuunneltu, mieheltä tilasinkin Fröbein palikoiden DVD:tä jos se olisi kiinnostava : )

Tuiskunen, ymmärrän hyvin, mähän olin ihan rikki koko viikonlopun ennen töiden alkua. Mutta kyllä se siitä helpotti!

Kävin hammaslääkärillä pari päivää sitten samassa talossa jossa käytiin ulrissa ja voi kun teki sinne ultraääniyksikköön mennä mielummin. Ihmeesti aika kultaa muistot, vuosi sitten olin ihan ahdistusta täynnä kun vaan odotin koska vauva syntyy ja nyt haikailen vaan.

Mitäs vielä... meillä on kahdeksan hammasta, nuhaa ja yskää. Useampana yönä herännyt vaan köllöttelemään, viime yönä olin niin väsynyt että tönin miehen vaan hereille ja käänsin kylkeä. Uusia makuja maistellaan, ja paukutellaan kovasti (epäilen lehmänmaitoa, aloiteltu sitäkin).

Nyt hommiin, ihanaa melkein keväistä päivää kaikille helmimammoille
almaa
 
Kvartti, :hug: Kuulostaa ihan kauhealta viikonlopulta, onneksi pääsitten jo kotiin :hug:

Memsku: voi hurja teilläkin, varmaan kova säikähdys kaikilla! :hug:

Kettu: mua ei enää noi ilkeydet ihmetytä, kun olen luonnossa tavannut joitain aivan yhtä pahansuopaisia ihmisiä, itse vain ihmettelen, että mistä joillain riittää aikaa "asua" tuolla mitä nyt -palstalla? Ja vatvoa jotain ihme juttuja... Joskus tuossa vieressä on joku hassu tai outo aloitus, ja itsekin tekisi mieli lukea, mutta harvoin sitä on aikaa, mulle jo tämä meidän pinossa norkoilu on itse asiassa ihan liikaa :ashamed: Joka tapauksessa, noista kiusaajista/kiusatuista tuli mieleen, että ihan omaan kokemukseen pohjautuen (en ole asiasta mitään lukenut) että kiusaajilla on joko narsistinen persoonallisuushäiriö tai sitten ovat hurjan tyytymättömiä itseensä ja omaan elämäänsä ja kateus varsinkin saa päästelemään sellaisia ilkeyksiä, että ei tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa... :|
 
Heippa hei!

Memskulle tsempit, tosiaan aika huono tuuri kun ihan luita murtui... Mä kun olen jotenkin aina ajatellut että lapset nyt kaatuilee ja kolauttelee itteensä ja luut on vielä "joustavia", vaan eipä välttämättä... Miten sen sitten huomasitte että meni luita? Huusiko tyttö kovasti kaatumisen jälkeen?

Hampaita täällä on 8 ja yhdeksättä pukkaa. Mäkin olen ymmärtänyt että voi kestää toosi pitkään ennenkuin on kaikki maitohampaat puhjenneet, en nyt ihan ikävuosia osaa sanoa mihin mennessä pitäis olla kaikki puhjenneet mut mut...

lle kans tsempit! Se on kyllä maailman kamalinta kun pieni on kipeä eikä itse voi auttaa.... Onneksi saitte hyvää hoitoa siellä ja tyttö tuli kuntoon.

Me oltiin tänään pojan kanssa kaupungilla humputtelemassa, ihanaa kun toinen jaksaa jo valvoa niin pitkään niin ei oo kiire kotiin nukkumaan. Ehtii mammakin vähän shoppailemaan :D .

Nyt tulee tyhmä kysymys; mistä lapsi saa rautaa (muualta kuin esim. Nan:sta)? Mä oon vaan alkanut miettiä, että saako tuo tarpeeksi rautaa kun ei juo maitoa muuten kuin puuron tai ruuan seassa ja nyt vois sitä Naniakin jo lopetella... Ja kun ei sitä hemoglobiiniakaan oo katottu... No, meil on kyllä huomenna 1-v. nla että saan toki sieltäkin kysyttyä.

Meil on nyt sit sitä synttärihulinaa viikonloppuna, kahtena päivänä juhlitaan. Kyllä aika on mennyt nopeaan!
 
Mae
heipat vaan kaikille!

jospi iso kiitos TAAS :flower:

:hug: ihan hurjaa ja kurjaa tuollainen

memsku hui kauhistus! Pitäisiköhän mun alkaa tuota junnua vahtimaan (en meinaan ollenkaan vahdi sitä tai sen tekemisiä kun touhuilee niin paljon veikan kanssa tai sitten omassa huoneessa.

ja tästä päästäänkin aiheeseeen yksin leikkiminen. Joona on kova touhuilemaan yksin. Sitten jos on kakka housussa tai muuten vaan halipula, niin konttaa syliin halimaan ja uudestaan menoksi. Veikan kanssa paljon touhuilevat=pelaavat sählyä. Molemmilla on omat mailat ja niillä ihan oikeasti pelaavat. :D Jukka-hakka on myös in ja kaikki autot, niillä huristellaan ja kovaa. Luonnetta on, veikka jos vie lelun kädestä niin tulee sellainen huuto että. Ja PUREE kovaa! Nyt kuulostaa hakkaavan tuolla sellaista FP huoltoautoa ja nauraa räkättää kun siitä lähtee ääniä :LOL: Halvat on huvit.

Hei, kellohan on jo vaikka mitä. Ja mun läskikerho alkaa ihan just. Menoksi. Illalla jatkan :wave:
 
Voi , ikävän kuulonen sairaalakeikka teillä! :hug:

Ja Memskulle kans hali. Kyllä näköjään pieniltäkin menee luita poikki, kun eivät osaa varoa. :hug:

Meidän viikon saldona on kuhmu otsassa ja pari naarmua käsissä. Piti eilen yrittää pitää laastaria pojan kädessä, kun siitä tuli verta eikä meinannu ensin lakata. Eipä ne laastarit saanut olla kuin vähän aikaa, mutta onneksi lopetti sitten sen vuodon...

Onneksi muillakin on vähän hampaita tullut. Ei meidän poika ole ainoa harvahammas. :LOL:

Meillä leikitään yksin vain silloin, kun olen katsomassa vieressä tai touhuan jotain. Mutta tietokoneella tai silittämässä ei kestä olla, sitten on pojan pakko päästä syliin. :/ Meilläkin hakataan Jukka-hakkaa ja sillä vasaralla on kiva hakata myös muualle, kuten parvekkeen oveen ja telkkariin. Se vasara joutuukin välillä jäähylle, kun hakkaa muuta kuin niitä palikoita...

Minäkin olen kiusaamista välillä miettinyt. Kaveriani ja siskoani on aikoinaan kiusattu. Siksikin on monesti miettinyt, mitä sitten tekisi, jos joskus huomaa, että poikaa kiusataan. Nykyään lapsetkin tuntuvat paljon rajummilta, ovatkohan sitten ottaneet vanhemmistaan mallia...

Ah, kun tuntuu niskat olevan jumissa. Mies kävi maanantaina niskahieronnassa. Pitäisi itsellekkin varata aika, mutta kun ei saa aikaiseksi! Jospa sitä ensi viikolla...
 
Kiitos kovasti tsempeistä!
Mä olen kanssa aina kuvitellut, että pienten luut on pehmeät ja joustaa. Mutta kirurgi kyllä sanoi että ei ole mitenkään harvinaista... Varsinkin solisluu on vauvoilla yleinen joka murtuu.
Itku oli vallan karsea. Ja ekaksi luulinkin, että oli vaan pelästynyt, mutta sitten kun itku ei loppunut millään ja alkoi roikottaa oikeaa kättä ja aina parahti kimakasti itkun lomassa kun yritti halata tai nostaa kainalosta.
Aattelin ettei kaikki ole kohillaan ja naapuri lähti heittämään sairaalaan kun eihän Helmille saanut edes pukua päälle. Huopa vaan ympärille.
päästiin sairaalaan niin itku oli jo hysteeristä. Siellä kun vielä röngtenissä pidetään käsistä ja jaloista kiinni, että pysyisi paikoillaan. Helmi sai sairaalassa vahvaa kipulääkettä ja rauhoittavaa. Mutta kylki ja solisluuta ei voi kipsata. Ja leikkaukseen ei sentäs jouduttu. Joten kirurgi päästi kotiin vahvojen särkylääkkeitten kera. Sanoi vielä, että ei huolta paranee näin pienillä nopsaan.... Mutta kipeähän tuo oli. Yöt aivan kamalia.
Tulihan kerrottua tämäkin tarina. Pointti on se, että minä kyllä juoksen perässä ja vahdin koko ajan. Mutta siis ei pysty mitenkään estämään vaikka kuinka vahtisi. Sattui vaan olemaan huono tuuri matkassa.
Kyllä Helmi nyt on jo parempi, mutta huomaa että on pientä kammoa ja varovaisuutta silläkin.
Eiköhän tämä tästä taas. Kiitos vielä tsempeistä. Tuntuu aina kivalta!!
Memsku ja pikku Helmi
 
Nopsaa vaan merkkiä.

Ihan kaamee tauti, pojalla ja mulla :headwall: :eek: Onneks mies voi olla pojan sairastodistuksen varjolla pois töistä, kun mä en nimittäin jaksais 24/7 tota pikkusta potilasta kun olen itsekin ihan kuollut :headwall: Yksinhuoltajille taas iso hatunnosto tämän asian tiimoilla. Itsekin kävin tänään pokaamassa loppuviikon saikkua, ei tähän auta kuulemma muu kuin lepo!

Kvartille :hug: ja toinenkin :hug: Axulla oli kans aamulla 39,3 kuumetta, onneks alkoi kuitenkin laskemaan.

Sairastavat Tuiskunen ja Axu 1v tänään :heart: :attn:
 
Kuulumisia pikapikaa...

Vauvarokko podettiin viime viikolla. Hurja tauti, tasan 3vrk kesti korkea kuume ja sen jälkeen pilkullinen rintakehä. Kamalinta maailmassa on katsoa vierestä kun oma lapsi sairastaa. :'( Noh, näitä nyt sitten taklaillaan yksi kerrallaan.

Syömisen kanssa tuntuu olevan jatkuvaa taistelua. Musta tuntuu, että poika elää välillä pelkällä maidolla. Tuntuu, että makuaistit vähän vinksallaan. Banaanille yökkii heti kun haistaa sen, mutta kirpeitä appelsiineja söisi vaikka kuinka paljon. Puuro ei uppoa missään maussa tai muodossa. Hyvin kuitenkin kasvaa ja temmeltää. Ilman tukea seisoo hetkiä, mutta innostuu itse taidostaan niin paljon, että nauraa itsensä pyllylleen.

Meillä isä nyt kotona isäkuukautta viettämässä. On pidettävä alta pois ennen uudelle äitiyslomalle jäämistä, muuten oikeus isäkuukauteen olisi lakannut. Tämä tiedoksi myös muille odottaville joilla isäkuukausi "jemmassa".

Hampaita meillä on yhdeksän. Viisi ylhäällä, neljä alhaalla. Ylähampaat ovat ihan vinksinvonksin. Onko joku jo käynyt hammaslääkärissä? Miten meni?

Huanita, poika ja masu rv 33 (HUI!)
 
Mae
No nyt on läskikerhossa käyty B) eli pääsen jatkamaan taas tarinaa...

hampaita meillä on 8 kokonaista ja 9. ja 10. (poskihampaat) on osittain läpi.

tuiskunen paranemisia ja jaksuja :hug:

ONNEA kaikille 1-vuotiaille :heart: perästä tullaan :D

Olisinkohan nyt kommentoinut edes osaa asioista.... Palailen taas!



-15cm vyötäröstä kaventunut (ja joulusta -11kg) Mae ja Joona piirua vaille 11kk :heart:
 
Memsku ja KÖ erityisesti tarvitsee ISON :hug:

Kareliinin ja Saran päiväohjelma on kuin meidän :) Paitti meillä nukutaan usein pidemmät päikkärit, usein kolmekin tuntia, niin sitten saattaa jäädä klo 17 päikkärit välistä. Sitten onkin jo klo 20 ihan valmis typy.

Hampaita meillä 8. Alahampaat on kanssa vinksinvonksin. Lisää taitaa tulla kun kokoajan jotain suussa ja öisinkin vähän itekseen ulvahtelee.

Huanita Kivasti on viikkoja kasassa sielläkin. Aika rientää kyllä harjaa vauhtia. Tsemppiä loppusuoralle :)

Syöminen On meillä ehkä hiukan parantunut, annan enemmän kaikkea sormin syötävää ja olen hyväksynyt erityisen pienet annoskoot. Välillä on yllättänyt ja vetässyt kokonaisen 8kk purkin, useinmiten kyllä ollaan sillon sitten jossain liikenteessä oltu. Kotona on sitten niin kiva venkoilla ja nakittaa äitiä, ettei kerkiä niin kovasti syödä.
Tein muutes sitä kinkkupastaa itse ja olin positiivisesti yllättynyt että se jopa maistui..kunnes sitten seuraavana päivänä ei enää sama ruoka maistunutkaan :(
Ostin myös niitä 'vauva nakkeja'. tai siis löysin ainoastaan Vatajan lisäaineettomia, nitriitittömiä, lihaa 80% mutta suolaa 1,7%, eli aika paljon. Olen antanu 1/3 nakin kerralla ja tuntuu maistuvan. Oliko joitain muun valmistajan vastaavia tiedossa? Suolaa kait nakeissa on aina jonkin verran..
Tytsky tykkää myös kovasti kasviksista, tosi hieno homma sekin. Ekana lautaselta häviää tomaatit, herneet, kurkut, porkkanat..siis tuossa järjestyksessäkin :D ..peruna taas ei maistu juurikaan. Ja järsii muuten ihan raakaakin porkkanaa jo noilla pikku pikku hampaillaan, mua vaan pelottaa että saa liian ison palan siitä, niin pitää kytätä ja hidasta puuhaahan se nakerrus on, joten nyt on jyrsitty vähempi.
Sitten annan muute vatsalääkkeeksi luumusoseen tilalla ihan kuivattua luumua pienittynä, tykkää kovasti! Ei tartte liotella ja soseutella.

Tälläsiä tänne :) Mahaa on kivistellyt parina iltana kun olen sit vissiin rehkinyt ja ollu jalkojen päällä liikaa. En taida uskaltaa enää mihinkään spinnuihin..täytyy löysentää tahtia.

Mua masensi aamusella ja kaikki tuntui menevän ihan päin honkia, mitä olinka suunnitellu/ tekemässä, mm. rikoin autolämppärin sähkötolpan, jäin hankeen jumiin jne... mietin että olis paree ihan olla lähtemättä minnekkään. MUTTA sitten ku pikkuneidin kanssa pyörittiin muskarin jälkeen kaupungilla ja söin hyvää thai ruokaa ja pikkusen shoppailin, niin tuli 1000x parempi mieli. Eli hyvä etten hautautunut kolooni, vaikka mieli teki..

Nyt hyvillä mielin untenmaille ja huomenna kiltisti vaan kotosalla, ehkä pikku ulkoilut.
Hyvää yötä!

24+3 HM ja pikku typy pian 1vee
 
Hassua olla taapero-puolella, tosin meillä mies edelleen kysyy joskus että 'luetkos sä helmimasuja' et sen mielestä meillä on kai vielä isot masut :LOL:

Kvart över: :hug: Onneks nyt jo kaikki hyvin mutta on tuntunut varmasti ihan hirveältä katsoa vierestä kun oma lapsi kärsii :|

Tuiskunen: Hyvä että hoidon aloitus on mennyt hyvin ja hoitotäti on ollut kaikinpuolin ymmärtäväinen :) Tylsää että sairastuitte pojan kanssa tosin :| Toivottavasti menee nopeasti ohi :hug:

Ettekös muuten molemmat Tuiskunen ja Kvart över ole olleet tutustumassa hoitopaikkoihin ja nyt molempien lapset heti sairastui :kieh: Kai se on meilläkin sitten edessä räkäkierteet kun hoitoon vienti aloitetaan :(

Memskulle :hug: Sydäntäsärkevää kun pienellä luita mennyt poikki, toivottavasti paranee pian :)

Lentis: Ehdottomasti ilmottelen kun ajankohta selviää! =) Mielettömiä kuvia oon katsonut sieltä Liguriasta!

Mua niin nauratti noi kaikki leikkimiskuvaukset ja et lentis pelkää että Greta on silmät pyöreinä toisten lasten kanssa koulussa että ei äiti mulle näitä opettanut :LOL: On meillä kyllä aikamoisia taaperoita, pallien tuulettajat ja kaikki :LOL: Meidän tytöstä tulee varmaan koira kun tosiaan kieltään tunkee ulos et koirat tulis nuolemaan eli tervehtii niitä koirien tavalla ja kuljettaa joskus lelujaan suussaan :LOL:

Meillä ei viihdytä YHTÄÄN yksin ja oon niin kypsä siihen! En voi aamiaista syödä, en lukea, en olla koneella kun heti ollaan jalassa roikkumassa ja huutamassa täysiä että lopeta heti ja keskity muhun :kieh: On itse enkeli ja tosi hyväntuulinen ja iloinen kunhan vaan jaksaa keskittyä vain siihen, joskus saattaa viihtyä itsekseen jos teen jotain keittiössä mutta ei jos teen jotain yllämainituista asioista. Tiskikonetta tyhjentää mukana notkumalla siinä luukun päällä. Parhaiten viihtyy ja on väsymätön kun on paljon ihmisiä ja meininkiä, isot kauppakeskukset on lempipaikkoja ja juhlat :D

Nytkin kun juhlittiin synttäreitä niin ei nukkunut koko päivänä ja malttoi vasta 23 jälkeen käydä nukkumaan, olis vaan tyttöä tanssittanut, kehen lie tullut B) Ja koko päivän oli yhtä hymyä kaikille, mahdottoman sosiaalinen, tosin mulle kyllä välillä kiukuttelee muttei muille. Mummokin aina sanoo että toivottavati toi tyttö pysyis noin ilosena ja avoimena mutta enpä tiedä, eiköhän jo tarhassa viimeistään karsiudu enimmät positiivisuudet pois. Kaupassakin kaikkia ihmisiä pitää heipata kärreistä käsin, huutaa jokaiselle vastaantulijalle HEI! ja katsoo että varmasti saa katseen takasin, sanoo uudestaan jos ihminen ei kuule :LOL: Kassallekin kun mennään niin HEI! tulee kassaneidille lujaa, ei ihan suomessa olla totuttu tälläseen sosiaalisuuteen mutta onneks usein ihmiset ymmärtää sanoa 'no hei' takasin ja hymyillä :LOL: Ei tosin kaikki, jotkut on ihan :| ilmeettöminä ja hiljaa mutta se on niiden ongelma. Miehet muuten monesti hymyilee lapselle paljon enemmän kuin naiset ja juttelee, siitä oon ollut yllättynyt kun luulin että olis toisinpäin. Mutta joo, aikamoinen show on monesti olla tytön kanssa liikenteessä eikä kyllä ujoksi voi sanoa, ei uskois siitä entisestä vierastajasta :D

Lempilelut meillä on nyt pallot ja ksylofoni jolla soittaa lauluja, pyydettäessäkin kun sanoo että soitas äitille musiikkia niin rupeaa pimputtamaan ja laulamaan (huutaa äänteitä ) :LOL: Musiikki on tytölle tosi tärkeä juttu ja monta kertaa päivässä pitää kuunnella musiikkia ja tanssii ihan mahdottomasti, nopeasti mennään esim jöröjukkarokissa ja hitaasti hitaammissa lauluissa, kaupassakin tanssii kärryissä kun musiikkia tulee :D
Sanoja tulee ihan mahdotonta tahtia koko ajan lisää, just tänään mies mainitsi asiasta kun taas toisteli uusia sanoja illalla, tänään sano äitin kulta kun sanon aina äitin kullaksi :heart: On jotenkin niin hassun kuulosta kun tollanen natiainen puhuu :heart:

Meillä ei kyllä kärsivällisyys riitä palikkaleikkeihin, tytölle monesti sekunnin tuhannesosa on LIIAN pitkä aika |O joten sen mukaan mennään, menoa ja meininkiä ja palikat lentää kaaressa nurkkaan jos ei heti pinoudu...

Synttärit meillä meni lauantaina siis hyvin ja sankari viihtyi =) Niska limassa väänsin synttäreille kaikki leipomukset yms ja sit sunnuntaina aamulla kun heräsin niin flunssa oli iskenyt et kai jotenkin stressasin ja sit pääsi flunssa yllättämään, nyt rupeaa olemaan kohtapuoleen siitä toipunut.

Rosinante: lihassa ja kanassa on rautaa, samoin joissain kasviksissa, viljojen fytaatit ja maitotuotteet estää rautaa imeytymästä, c-vitamiini auttaa imeytymisessä, aina ei kannattais (liha)ruoan kanssa antaa maitotuotteita ja jälkkäriks antais vaikka appelsiinia.

Mitähän vielä, unohdin varmaan kymmenen asiaa mitä piti kommentoida kun oli aika lukeminen kaikissa sivuissa kun ei ole ehtinyt sitten viime kirjoituksen palstalle.

Mutta Later ja Good night :wave:
 
Mae: Hienoa!!! Onnea! :flower:

HM: ja kukahan nitriitistä mainitse, tuli nyt mieleen niin rajoitus on tosiaan se ettei alle 1 vuotiaille nitriittiä ja jos ei halua antaa 1 vuotiaallekaan niin vatajalla on nitriitittömiä tuotteita. Suolassa sama homma että alle 1v suolan rajoitusta mutta yli 1v normaalit ruoat ja jos muut ruoat on lähes suolattomia niin ei nakkien tai juustojen suolat ole pahoja ja elimistö ja aivot tarvitsee suolaa joten suolattomuus on kaikkea muuta kuin hyvä asia joten ihan ok että jossain on suolaakin ja kesähelteillä tosi tarpeen kun hikoillaan :)

Nyt öitä :wave:
 
MAE MIELETÖNTÄ onnea!!!! :flower: :flower: :attn:

HM sitä alkaa sullakin oleen noita viikkoja. Mähän olin tossa vaiheessa jo "saikulla" töistä, tosin töissä kuitenkin... Tehtiin vähä erityisjärjestelyitä.. Toivottavasti voit loppuajan hyvin. :heart:
Mä en uskaltaisi edes raskautua, kun on talossa pikkuinen ennestään.. Ei ole tosiaan kehumista mun raskausajan voinnissa. Viimeiset 3kk oli sellaista tuskaa.. Ja kaikkien kolmen kanssa sama homma, niin että neljättä raskautta en edes halua.. Tosin kolme muksua on oikein hyvä määrä mulle. :heart: Mies toivoisi kyllä kaveria Kaapsulle, mut mut joutuu kyllä tyytymään nyt yhteen lapseen. :ashamed:

Työpalaverissa olin eilen. Vitsi että tuntui virkistävältä! :D Nyt juuri on hyvä mieli palata työelämään. Tänään tulee hoitotätikin tekemään aloituskeskustelua kotiin. :wave:
Aika jännää... Sitten ensiviikolla lähdetään tutustumaan hoitoon. B)

Kiusaaminen on koulumaailmassa kovasti tapetilla tänä päivänä. On KIVA koulua ja kaikkea kiusaamisen vastaista työskentelyä. Meillä juuri puututiin tytön tilanteeseen... Kaksi pissistä sen luokalta on ottanut silmätikukseen neidin. :headwall: :eek: Netissä kavereita.net palvalussa oli kaikkea toooosi ikävää kommentointia. Ja koulussa syrjintää ja haukkumista.
Pelkäsin että tilanne menee pahaksi kun puutun. Mutta nyt on kuitenkin rauhoittunut. Ajattelin että homma pahenee vaan varsinkin jos saavat "rauhassa" jatkaa yläasteelle.
Mua on itseäni kiusattu rajusti yläasteella seiskaluokalla. Voin sanoa että vihaan vieläkin sitä tyttöä... :ashamed: Tilanne laukesi vasta kun itse täräytin tätä tyttöä päin näköä :x Tuli humalassa ( tai jotain haistelleena ) repimään mua... Olin ihan yksin siinä tilanteessa. Mutta puolustautuminen silloin kannatti. Käsiksi ei enää käynyt sen perään... Siihen mennessä oltiin palaveerattu niin opettajien, kuin vanhempienkin voimin. Mä suhtaudun jokseenkin kiivaasti kiusaamiseen. Hurjistuisin myös jos saisin kuulla, että omat muksut on kiusaajia...
Nyt aikuisena ajattelen kuitenkin, että nämäkin kokemukset on tehneet minusta vahvemman ihmisen.

Seranzu ja Kaapsu 11kk 1vko+
 
wau! Mae, älyttömän upee suoritus! Toi antaa vaan lisäpotkua laihikseen :)

Memsku, mun sydäntä niin särki lukea teidän tapaturmasta, Helmi parka :hug:

Kvartti Helmille paranemisia :hug: Hurja reissu teilläkii. :/

Tuiskunen teillekkin hirmuisesti paranemisia ja kiva että mies on auttamassa. :)

Päivärytmi: Aamulla herätys klo 8.00
Aamupala: 8.30
Leikkiä 9-11.30
Lounas 11.00
Nukkumaan 11.30
Herätys 14.00
Ruoka/velli 14.30
Ulkoilua/kyläilyä
välipala 15.00
(Velli 16.30)
Leikkiä (kyläilyä) 15-18.30
Leikkien siivous ja iltapuuro 19.00
Nukkumaan 19.30-20.00

Leikkiminen on enimmäkseen Hennin omaa touhuilua, mä siivoilen, katson telkkaria ja joskus jopa vietä aikaani koneella :ashamed:

Ulkoillaan aika harvoin, nyt varsinkin talven aikaan...en tykkää. Kesällä on sit eriasia, kun on lämmin ja ihanaa :)

Neuvolassa käyty 1vee mitat: 8832g - 74cm - 45.1cm...Kasvaa -8 käyrällä painossa!!! :eek: Ei kuulema hätää, mutta öljyä annettava lisänä.

Ensi viikolla ois sit kekkerit, mä olen ostanut jo kakun koristeet, ilmapallot ja tein synttärikutsut sukulaisille :) Mä oon niin tohkeissani ja innostuneena miettimässä kaikkee ihanaa tarjottavaa ja koristelua. Kukka-asetelmankin ajattelin hommata, sellasen hienon rinsessakukkakoristeen :D

Kiva Seranzu että olet hyvillä mielin menossa töihin! Tsemppiä! :)

Nitriitistä/suolasta Neuvolassa sanoi juuri että kaikki muu on sallittua, paitsi maksaa pitää välttää suurina annoksina. Eli siis jos lapsi syö kaksi kertaa kuukaudessa makkarakeittoa, nakkikastiketta tai vastaavaa, niin se nitriittipitoisuus ei ole todellakaan haitaksi!

Jospi ja Henni vikko vajaa 1v.
 
memsku kamalaa! :hug: Itku tuli lukiessa tota sairaalakäyntiä,ja pienen potilaan kipua... :snotty: Miten tällänen puhumaton pikkuinen osaisikaan osoittaa,että nyt sattui ja lujaa,paitsi itkemällä... Haleja ja paranemisia paljonpaljon!!

Taas oon ollu pois palstalta melki viikon ja pihalla kuin lumiukko asioista :ashamed: :ashamed: . En meinannu ees teitä löytää,kun menin tietty ekaks tonne vauvapuolelle :headwall: ...

Lyhyeksi jää tääkin visiitti,kun meil on mummo ja isomummo kylässä,enkä heitä kehtaa pitkäks aikaa "hylätä",kun kerrankin isomummokin on jaksanut meille lähteä =) .

tatuka ja Isla
 
Huih tuota memskun Helmin tapausta!! Toivottavasti nyt kaikki luut luutuu kohilleen ja neiti viipottelee eteenpäin vauhdilla:) ja n sairaalareissuki... Noh, kaikkea sattuu ja tapahtuu eikä noita pieniä voi kaikelta suojella vaikka kuinka haluais ja tahtois.

Mä oon täällä fiilistelly vuoden takaista jännityspäivää... :heart: tai siis tässä vaiheessahan meillä oli jo neiti maailmassa mut mamma oli "mömmöissä" ja nukku tietämättömänä... Kauhistuttaa, et vuos meni näin nopeesti.. ja mitä kaikkee tässä onkaan vuoden aikaan ennättäny tapahtuu..

Kävin eilen työpaikalla juttelees töihinpaluusta.. Suunnitelmissa ois, et alkasin tekee 30h/vko eli jäisin osittaiselle hoitovapaalle. Ei tolla pelkällä kotihoidontuella pysty mitenkää tätä perhettä elättelemään...onneks on miehen hyvä palkka vähän turvaamassa arkee:) Mutta näillä näkymillä elokuussa mä olisin sit palaamassa töihin. Pomo on hyvin joustava (4:n lapsen äiti) ja työvuoroissakin pyritään löytämään sopuratkasu. Meen alkuviikosta uudemman kerran ja paremmalla aikaa.

Mae :wave: hip hip hurraa, WAU!!!

Huomenna 1v-neuvola, saa nähä mitä siellä sanotaan. Mitään erikoisempaa mun mielestä ei oo, joten taitaa olla pikakäynti (ja mamma saa jäykkäkouristusrokotteen)...

Nanada ja Ellen 1v :heart: :heart:
 
Onnea Ellenille! :flower:

Ja Maelle kans onnittelut, mahtavasti on senttejä ja kiloja lähtenyt!

Itsekin miettii jatkuvasti vuoden takaisin fiiliksiä, vaikka syntymäpäivään on vielä kaksi viikkoa. Synttäreitäkin on tullut vähän suunniteltua, mutta ei mitään isoja juhlia aiota järjestää. Kummit ja sukulaiset käyvät varmaan kakkukahvilla.

sötnosin tytöstä taitaa tulla laulaja tai jokin muu esiintyjä. Kuulostaa siltä. :)

Meillä nukutaan ja pissataan nykyään paljon! Poika nukkui pienempänä harvoin kolmen tunnin päikkäreitä, mutta nyt nukkuu sellaiset melkein joka päivä. Välillä saattaa käväistä hereillä, mutta nukahtaa uudestaan. Ja tuota pissan määrää! Melkein joka yö on ollut yöpuku märkä. En tiedä onko nuo Liberot jotenki huonontunu, että vika on niissä, vai tuleeko sitä pissaa vaan niin paljon ettei kertakaikkiaan ime kaikkea. Ostan kyllä toisia vaippoja yövaipoiksi, nuo voi käyttää päivisin, kun osa pissoista tulee pottaan ja muutenkin vaihdetaan vaippaa useammin...

Virme ja poika 11kk 2 vko ja 2 pvää ;)
 
Heips!

Terveisiä 1-vuotisneuvolasta! Eli Jospi viitsitkö päivittää; paino 12640g, pituus 80.4cm ja pipo (laitetaanko nykyään vielä ylös?) 48.2cm. Meillä oli siis paino pudonnut melkein 100g 2kk:ssa! Eli näköjään tosiaan liikkumaan lähteminen näkyy painossa. No, onneksi on pojalla varaa vähän laihtuakin =) . Noista nakeista oli neuvolassa juttua ja kuulema ennen vanhaan on ollut sellainen muistisääntö että 1 nakki/viikko 1-vuotiaille, mut nykyään ei olla niin tarkkoja. Makkara-/nakkikeittoa esim. saa ihan huoletta antaa. Lihaliemestä saatiin sellanen suositus että laittaa 1/4 osa palaa ensin keiton joukkoon ja ottaa sitten pojan annoksen ja lisää lopun kuution vasta sen jälkeen aikuisten keittoon. Hunajaa, kaakaota, punajuuria ja pinaattilettujakin voi jo antaa, maksasta ei ollutkaan sen tarkemmin juttua. D-vitamiinitipat 3tpp/pvä 3-vuotiaaksi asti. Rokotus tuli ja hemoglobiinikin katottiin mun pyynnöstä, oli 124 eli oikein hyvä. Ja siitä raudan saannista tosiaan kysyin ja lihastahan sitä tulee niinkuin Sötnoskin ystävällisesti vastaili =) . Mut ei tarvitse siitä nyt sitten enempää murehtiakaan koska hb oli noin hyvä.

Meillä tosiaan tänään 1-vuotispäivä, aivan uskomatonta miten nopeasti tämä vuosi on mennyt...snif. Vauveli alkaa olla jo iso poika :heart: . Nyt miettimään synttärikakkua viikonlopuksi.
 
Onnitteluja kaikille synttäreitä viettäville! Jokohan Glowlla jotain meneillään kun en huomannut ihan viime ajoilta merkintöjä? Ihanaa :heart:

Itsellä työkiireitä, jotenkaan nyt ei ehdi jaksa mitään muuta kuin työpäivän, töiden jälkeen poitsun kanssa ja kun menee nukkumaan olen ihan koomassa tässä sohvalla. No onneksi on vaan kiireisempi aika töissä, ei sentään pysyvä olotila :)

Nyt taidan jatkaa sitten sitä koomaa, kivaa iltaa ja huomista perjantaita kaikille
 

Yhteistyössä