Helmitaaperot 2009 ~Helmikuussa 2010~

Glow
virme Onnilla on kans usein yön aikana vaippa tosi tosi märkä ja voi olla housutkin. Liberoita meillä kans, olikohan 4 "koko" muistaakseni. Kyllä ne ihan sopivia on ja harvoin päivällä mistään reunoista tms tulee läpi. Yöllä joskus tulee reunasta läpi vaikkei olis muuten litimärkä. Jos ja nyt taas kun, Onni heräilee öisin niin oon vaihtanu vaipan yöllä. Pakkokin toisinaan kun voi olla lakanoilla asti.
Öitähän tuo nukku heräämättä tässä taannoin muutaman putkeen, vaan nyt taas 3 yönä ainakin heräilly ja valvonut "huvikseen".

Mä en muista antaa d vitamiinia läheskään joka päivä...

Omaanapaa sen verran, että taas huomenna mentävä labraan luovuttaa verta. Vasta tiistaina kävin. Tänään soitti neuvolalääkäri että mulla on maksa-arvo vähän koholla. Jos ei olis tiistaille aika koksiin, olis laittanu lähetteellä sinne heti. Enpä ole mitään suurempia kutinoita pannu merkille, paitsi tänää pelkkä ajatuskin alkoi kutittaa. On tässä kädet, jalat ja varsinki maha kutissu jonkun päivän, vaan aattelin että kuivuutta, mahan kasvamista tai jotain. Juu, sitten soitti vielä koksista että neuvolasta tuli tämmöinen tieto heille, että menepäs huomenna vielä uudestaan labraan.

Muuten ollukin tosi hyvä päivä eilen ja tänäänki, ilman suurempia kolotuksia, kipuja ja supistuksia :D Kykeni ulkoillakin tänään ( naapurdein valvonnan alaisena, heh ) .

Onni kävelee jo hyviä matkoja, tai pikemminkin juoksee!! :D :D

ONNEA KAIKILLE 1 vuotiaille! perässä tullaan täälläkin :D
 
Liberoista, meilla alkoi kans n. kk sitten Liberot päästämään yöllä pissat läpi. Vaihdoin Pamperssiin (koko 4+) ja sen jälkeen ei ole tarvinnut yöllä lakanoista ja yöpukuja vaihdella.

Sötnos, meillä on ihan sama juttu, et palikkaleikkien kanssa menee samantien hermot. Nyt on oppinut laittamaan pikkuDuploja sinne laatikkoon koloista, mutta ei niitä varsinaisia palikoita, jotka on erimallisia ja mahtuu koloista just ja just. Hermo palaa välittömästi, jos palikka ei mee reiästä :LOL: Muutaman kerran on onnistunut ja mä olen hihkunut ja kehunut ja taputtanut, et tajuis että nyt meni oikein, mutta silti lentää palikat pitkin lattioita!

Täällä edelleen sairaana :$ Ihan kamala olo, mulla ja pojalla!

Tuiskunen ja Axu
 
Memskulla ja Kvartilla ollut ikäviä hetkiä! :hug: Nuo sairaalareissut pienen kanssa kun voisi välttää..

Tuiskuselle paranemisia!

Jokohan huomenna uskaltais viedä tytön päivähoitoon, siellä oli vatsatautia alkuviikosta :x Eilen kyllä soitti jo, että tuonko tänään, mutta en mä omana vapaapäivänä neitiä halua viedä hoitoon. Ensi viikollakin tulee neidille vain 2 hoitopäivää, kiva kun saa olla kotona, mutta mitenhän tuo onnistuu hoidossa oleminen, kun on paljon kotona :/ Vielä kun kuitenkin vähän jää itkemään perään..

Meillä oli oikein tapaturma-altis päivä. Milloin missäkin pää kopsui ja kaatuili, oli sormet keittiön laatikoiden välissä, huoh. :ashamed: Ekavauvassa oli sairaalan ensiavusta sh kertomassa pienten lasten ensiavusta ja just kun pääsi sanomasta kaatumisista ja missä tapauksessa viedä tarkastettavaksi, niin eikö neiti kaadu selälleen niin että pää kolisee :( Tuumas sh vain, että jos tuon jälkeen tulisi jotain oireita, niin olisi päivystyskäynti sen jälkeen. Ei kyllä mitään tullunna onneksi. On sitten kuhmuja päässä useampi tämän päivän saldona :/

Vaippa on täälläkin yöllä tätä nykyä täynnä ja välillä falskaa. Mutta en tiiä onko imukyky huonontunut liberossa vai johtuuko siitä että pissamäärä kasvanut? Meillä 4-koko käytössä, ja teipit menee ihan vastakkain, joten turha miettiäkään vielä 5-kokoa suuremman imukyvyn toivossa :D Ja muista vaippamerkeistä en oikein tykkää tai ei sovi tytön iholle, tulee ihottumaa.

1-vuotiaille paljon onnea! :flower: perästä tullaan ensi kuussa :wave:
Minullakin käynyt viime päivinä usein mielessä vuoden takaiset tapahtumat. Niin kovasti odotin ja toivoin että syntyisi laskettuna päivänä (joka oli 21.2) mutta niin viihtyi äidin masussa maaliskuun puolella pari tuntia :D Muistan tuskailleeni kaverille että kunhan ei maaliskuulle menis. Vanhassa kännykässä oli viestejäkin, jotka olin kaverille laittanut, kun alkoi synnytys olla käsillä; kotona laittelin väliaikatietoja hänelle. Olivat aika kiukkuisia ja tuskaisen oloisia viestejä :LOL: Sattumalta löysin kun laitoin vanhaan puhelimeen toisen sim-kortin.
Voivoi, kyllä vauvakuume on kovasti päällä.. :ashamed: Haluisin pienen vauvan nyt heti, mutta ensin pitäis entiset kilot karistaa!
 
Onnea Rosinanten pojalle! :flower:

Ja kiitos kaikille vaippakommenteista. Kiva tietää, että muillakin on Libero valskannut. Pitää huomenna käydä jotain muuta merkkiä, toivottavasti löytyy heti sellainen, joka jaksaa pitää nuo pisut sisällään...

Nyt nukkumaan!
 
Välillä on sellaisia kolhupäiviä että ihan hirvittää. Sitten taas päiviä että hienosti touhuu ja selviää..

Nyt tulee valitusta...
FB:ssä tänään kommentoin miten hankalaa on leikata 1vuotiaan kynnet.... En oikeastaan edes odottanut mitään ohjeita, kunhan vaan taivastelin.. :headwall:
No mun kaksi kaveria siihen sitten toteamaan: että elämässä vaan on asioita jotka ON TEHTÄVÄ. Ja näin kuulemma heillä on asiassa kun asiassa.... Pienestä pitäen pitää opettaa, että kitinällä ei asioista selviä. :eek: :eek:
Teki oikeeasti mieli vastata rumasti :kieh: |O
Mut joo en tosiaan ala väkisin leikkaamaan... A: voi leikata ohitte ja satuttaa lasta
B: rimpuilevan ja huitovan lapsen kynsiä ON mahdotonta leikata ilman väkivaltaa...
Joku pukeminen, riisuminen, vaipanvaihto, naamanpesu ja niistäminen ON niitä juttuja, jotka vaan tehdään rimpuiltiin miten hyvänsä.. Vaikka huutaisikin.... On vissiin vähän aikaa vierähtäny rouvilla siitä, kun on vauvan kynsiä leikannut... :headwall:
No saatiin Kaapsun kynnet leikattua, kun oli miltei nukahtanut :LOL: Siinäkin yritti räpistellä..
Kiitos ja anteeksi mutta ärsyttää tuollaiset kaikkitietävät akat!!

Hoitotäti kävi tekemässä aloituskeskustelun. Istuttiin tunnin verran kahvitellen ja höpisten Kaapsusta ja sen rutiineista jne. Sovittiin, että nukkuu alkuun kahdet päikkärit hoidossa ja katsotaan sitten miten lähtee rytmi muovautumaan. Yritän myös kotona nyt, että olisi aamupäivän päikkärit ihan pienet torkut ja sitten heti lounaan jälkeen uudestaan unille... Itse epäilen että ryhtyy sitten taas kolmiin päikkäreihin, mutta koklataan... Meillähän vetelee ap unia sen 2-3h.. ja iltapäivällä vielä 1,5-2h.. Kokeilen siis ekoiksi uniksi vain puolen tunnin torkkuja ja SISÄLLÄ, sitten ulos lounaalta kunnon päikkäreille... Katsotaan sanoi tohtori... :wave:

Meillä kanssa pamperssit ja hyvin pitää... Ihan satunnaisia vahinkoja lukuunottamatta.

Palikkaleikeissä on Kaapsulla hurjat hermot... :eek: Toistamaata oli isoveikka jolla kilahti HETI :LOL: Kaapsu laittaa kuviolaatikon (vai mikä se on?) muotojakin oikeisiin reikiin :eek:
Mutta JOS haluaa katsoa Fröbeleitä, niin hermo menee HETI jollei saa tahtomaansa läpi. Samoin mummin oven takana "hyppää tasajalkaa", jos ei pääse sisään...

Nonni nyt aa-aa
 
TOUKOKUU IT IS! JA TAMPERE! Sit seuraava taas HKI!
Mä voi ottaa tuon tavallisen teen kysely ja pidän s.posti ringin kasassa ja jaan tehtävii, nyt tarviin vaan jonkun joka muistuttaa mua et hoida hommasi eli siis potkii perseelle? VAPAEHTOISET VOISI ILMOTTAUTUA FB.SSÄ!

Samoin jos on muita ketkä haluu olla tekemisessä järjestelyjen kanssa voitte ilmottautua mulle!

UUSI ÄÄNESTYS LINKKI:
http://www.doodle.com/izv7bdhpbv7uzkm5?adminKey=&participantKey=

Nostakaa esille tätä postia pari kertaa jos en itse oo nostamassa.
Äänestää voi 20.2 saakka sitten ruvetaan jakamaan järjestely vastuuta!

TOUKKA[/quote]

Tässä taas äänestyslinkki!! Seranzu



 
Glow
seranzu jotku sit vissiin vähän "tosikkoja" tai jotain :headwall: :D Kyllä jää meilläki välillä kynsien leikkuu kesken jos on ihan älytöntä sähellystä , eihän siitä tule mitään! Joskus auttaa että veikka viihdyttää vieressä niin ei tajua alkaa sörkkiä saksia tms. Ehkä toi kynsien leikkuu ei oo ihan niitä ykkös "pakollisia" asioita.... mut meitä on moneksi...
Aika usein muuten pitää leikata niitä kynsiä! ja sitten jää semmosia teräviä kohtia kuitenkin.

Mä kävin just ostamassa PAMPERSeja kokeeksi, se 8-15kg.

Jooh, pitäis tulla yhdestä firmasta tyypin hakemaan kerrossänky ja yks toinen sänky pois täältä tieltä "lahjoitukseen" vai eipä oo näkyny |O ennen yhtä, aamupäivällä oli lupaus tulla.... no on täs 10 min vielä aikaa "ennen yhtä". Viittis koko päivää kytätä tässä kun pitäis lähtee apteekkiin ja kirppiksellekin himoitsen mennä. Supernanny sisko mukana toki :D
Vaikka toisaalta, Onni on päikkäreillä että sen puoleen ei haittaa vaikkei ihan justiin tule koluamaan tänne...
 
Jospi 1-vuotismitat: 9650g, 74cm.

Tosin pituudesta jäi ainakin sentti pois, kun Gretalla meni hermot, enkä saanut pidettä jalkaa suorana. Uusi lekuri oli hyvin tarkka, mutta Greta inhosi sitä :D Itki reppana ihan vimmattuna :'( Pyysin, että saisinko pitää sylissä keuhkojen ja sydämen kuuntelun ajan, niin kuin vanhalla lekurilla aina, niin ei :eek: Kait se nyt ois kuullutkin paremmin, jos Greta ei olisi kiljunut kuin sikaa pistettäisiin :/
Oli siis Gretalle niin paha paikka toi uusi lekuri ja sen masun painelut, että tutkimuksen jälkeen oli ihan lohtutissin paikka :ashamed: Mähän en ole tissillä alkuaikojen jälkeen lohduttanut, mutta eilen kaksi kertaa, kun lekurilta mentiin sitten vielä suoraan rokotukseen :eek:
Muuten oli ok toi lekuri, hiukan mua jänskätti, että mitä sanoo imetyksestä, kun täällä harvoin ollaan mitenkään imetysmyönteisiä, niin eikä mitä, oikein kirjoitti dieetiksi että tissimaitoa lapsentahtisesti ja melkein katsoi pahaksi, kun kerroin, että olen harkinnut imetyksen vähentämistä ainakin :LOL: Vanha setä, oikea harmaahapsi, varmaan sitä sukupolvea, jota itse on imetetty kouluikään ;)

Kova kuume tuli rokotuksesta, niin kuin aina. Nyt aamulla oli enää 37 ja risat, mutta yöllä hehkui 39 pinnassa, annoin supon, samoin kuin illalla. Greta muuten nukkui tosi hyvin näin kipeänä =) Ei taida kuitenkaan olla rakentava ratkaisu meidän uniongelmiin :LOL:

Sötnös: teidän tyttö kyllä kuulostaa tuossa sosiaalilsuudessaan ihan Gretalta! =) Greta kanssa huutelee "eih" kun haluaa ihmisten huomiota :D Tosin nyt tänne uuteen paikkaan muutettuamme on kyllä hymyt vähentyneet, täällä ihmiset eivät niin helposti hymyile vastaan. Aiemmin oli yhtä aurinkoa, nykyään katsoo ainakin aluksi vakavana, ja hymy irtoaa vain sellaisille, jotka het hymyilee hänelle.

Vissiin mä turhaan huolehdin niistä palikoiden opetusleikeistä jne. B) Nimittäin mies toi Gretalle tuliaiseksi sellaisen boksin, johon työnnetään erimuotoisia juttuja, ja olin aivan ihmeissäni, kun Greta seuraavana päivänä alkoi tunkea itse palikoita muotteihin. Kyllästyi varmaan odottamaan, että me opetetaan hänelle jotain :LOL:

Nää on kyllä niin hyviä, kun imitoivat kaikkea, niin kuin Sötnösin tyttö koiria :D Greta tosiaan haluaa kulkea rannekello ranteessa, ja sitten tyttö "kampaa" tukkaansa, tosin kamman toisella päällä. Hauskan näköistä, kun aina saadessaan kamman käsiinsä alkaa kammata tukkaansa. Mun ei sitten oikein antaisikaan sitä kammata ;)

Tuo memskun tytön onnettomuus pysäytti ajattelemaan, että mites muut kävelemään oppineet/opettelijat? Kaatuvatko eteen vai taakse? Vai kaatuvatko lainkaan? Meillä on siitä hassu juttu, että Greta vaikutta tosi varovaiselta, ihan kuin siskopuolensa aikoinaan, joka alkoi kävellä 15kk iässä, mutta heti täydellisesti, eli ei ikinä kaatunut, toisin kuin veli, joka syöksyi liikkeelle 10kk iässä, mutta olikin sitten jatkuvasti naarmuilla ja mustelmilla.

Greta nimittäin opetteli ensin laskeutumaan hallitusti alas, ja vasta sitten alkoi nousta seisomaan ilman tukea. Ja nyt näemmä sama juttu, suostuu ottamaan vain sen kolme askelta eteenpäin, ja sitten taas laskeutuu hallitusti alas. Ikinä ei lähde liikkeelle tuelta, vaan aina ensin nousee keskellä lattiaa seisomaan ja sitten ottaa ne 3 askelta, jotka näyttävät olevan "turvallisen" kävelyn raja, enempää ei halua riskeerata. Onko tässä varovaisuudessa kyse ihan luonne-erosta, vai ovatko tytöt luonnostaan varovaisempia? No, mua ainakin on helpottanut, etten joudu sydän syrjällään vahtimaan. No,. koputa puuta...

Tv. Lentis ja Greta paria päivää vaille 1 vuosi :heart:
 
Onnea kovasti 1 vuotiaille!! :flower: :heart:

Kävelystä Lentis ihmetteli; meidän typy on kanssa tosi varovainen ja ei oikeastaan edes kovin kiinnostunut ottamaan askelia. Taaperokärryllä menee justiinsa sen pari pakollista kertaa edes takaisin eteisen/olkin väliä, kun äiti on laittanut kärryn eteen, mutta mielellään siinäkin matkalla pysähtyy keikistelemään peilioville ym. kikkailemaan. Että mä en ole kans olleska huolissaan et teloisi itsensä hurjapäisyyttään.
Kaverin poika taas kiipeää pitkin keittiön kaappeja ja olkin pöytää. Naureskelenkin aina kun menen kylään että "ai te olette vielä entisestään pelkistänyt sisustusta" kun heillä on otettu kaikki keittiön kahvat pois, olkkarin pöytä viety pois jne.. poitsu siis jo kävelee tai juoksee ja hänellä on kyllä tosi hyvä tasapaino, pyllähtelee kovastikin, mutta osaa kaatua useinmiten itseään satuttamatta. Mä olenkin povannut siitä jotain voimistelijaa :D Ehkä pojat on hurjapäitä, vai mitä mieltä ootte muut?

Nyt syömään ku typy nukkuu. Oltiin pikku 30 min vaunulenksukin vihdoin ja loppumatkasta pisti alavatsaan oikealle :(

Hyvää viikonloppua!

24+5 HM ja pikkuneidillä viikko 1v synttäreihin :heart:
 
Glow
HM, sun kaverin poika kuulostaa ihan Onnilta :D :LOL:
Näissä kävely, kiipeily, varovaisuus touhuissa esikoisella ja Onnilla on eroa ku yöllä ja päivällä! Molemmat poikia... Esikoinen oli todella varovainen kävelemään lähtijä, eikä sattunutkaan koskaan mitään kolauksia, ei ole onnillekaan onneksi sattunut! kop kop vaan.
Esikoinen oli jotain 1v 2 tai 3kk kun alkoi kävellä. Nyt voinee jo sanoa että Onni kävelee! Tänään ollu oikeen varsin kova reenaus. Pitkiä matkoja menee sisällä, vaikuttaa enemmän juoksemiselta jo kun kävelyltä :whistle: :D
Yleensä pyllähtää eteenpäin ihmeen hallitusti, ottaa käsillä vastaan tai pepulleen. Ei pahasti oo käyny. Pihallakin meni tänään pieni matka kävellen jo.

Ja apua :eek: bongasin just elämäni ensimmäiset raskausarvet!!! :eek: :D ei oo aiemmissa ollu jälkeäkään niin nyt aloin kattoo että mitäs ihmeen punasia viivoja mulla on muutama mahassa! ohhoh, noh, kannattaa olla monta kertaa raskaana niin saa kokea kaikkea :D
Tästä aiheesta taas puheenollen. Inhottavaa viiltelyä ja repivää kipua mahassa näin iltaisin :/ heti alkaa pelottaa istukan tilanne...mutta kai tuo vuotais ja koskis paljon enemmän jos olis joku hätä! vauva liikkuu kyllä oikeen kivasti. =)

En muista kerroinko jo, mutta nyt on jo nimi vauvalle :heart:

poikaset ja glow 36+jotakin :D
 
Memsku Hui kamala! :eek: :hug: Ai noinkin voi käydä, Helmi raukka.

Kvartti Karmea kokemus teilläkin, :hug:

Tuiskuselle ja Axulle paranemisia!

Mae Wau, miten hyvin se itsensä kidutus on tehonnut. :D

Glow Onneksi teidän tilanne näyttää jo aika hyvältä!

Vaippojen falskaaminen taitaa olal ihan poikalapsien ongelma, vai kuis? Esikoisen kanssa kävi aina silloin tällöin niin, että yövaippa ei pitänyt, mutta Viljalla ei ole käynyt niin vielä koskaan, eikä sit varmaan tule käymäänkään.

Meillä treenataan vasta ekoja askelia, joten en nyt ihan tiedä vielä siitä kaatuilusta. Nyt Vilja ottaa sellaisia max kolmen askeleen spurtteja, joko niin että syöksyy sitten syliin (kaatuisi eteenpäin jos ei olisi koppaamassa) tai sit se menee olohuoneessa sohvan ja sohvapöydän väliä. Taaperokärryn kanssa Vilja kävelee kovasti, hienosti väistelee kaikki esteet.

Meillä on nyt lopetettu imetys. Eka maidoton yö oli viime yö, sitä ennen olin parina yönä antanu yöllä vuorokauden ainoot tissimaidot. Aika lailla käsikirjoituksen mukaan meni imetyksen lopetus. Ei ole ollut suuria protesteja. Aika oli selvästi nyt kypsä, vielä pari viikkoa sitten tuli illalla kovat itkut, kun meinasin jättää iltamaidot pois, vaikka olikin hetken saanut maitoa jo ennen iltapalaa, ettei vaan nukahtanut siihen. Viime yönä heräsi vain kerran, mutta ei raukka meinannut saada nukuttua enää. Ei ollut pitkäkestoista itkua, mutta uni vaan ei meinannut kunnolla jatkua. Kai aamuyöllä jo on nälkäkin, jos on koko elämänsä tottunut siihen, että yölläkin saa maitoa. Toista tuntia nukutin ja sitten nukuttiin vielä psri tuntia.

Kumman haikeaa se oli. Vikan kerran kun imetin illalla, imetinkin jostain syystä vasta puuron päälle ja Vilja nukahti siihen, vaikka sellaista ei ollut tapahtunut pitkään aikaan. Silloin mä yritin imeä jokaisen pisaran siitä hetkestä muistoihin. Neiti oli niin hellyyttävä, kun sillä oli taas kaikki niin hyvin siinä ja mä mietin, kuinka mä rakastan sen pienen tytön joka solua.

Huomenna mä lähden Pohjanmaalle mumman hautajaisiin ja lapset jää puolekstoista vuorokaudeks isänsä hoiviin ja mä oon ekaa kertaa Viljasta yön erossa. Hyvin niillä varmaan menee... Toivottavasti.

Hienoja taitoja muuten teidän ipanoilla! Vilja ei oo ollu mistään palikoista kiinnostunut, mutta haluaa syödä itse lusikalla ja aika hyvin se on jo onnistunutkin.
 
Moikka!

Ekana tietty tuonne vauvapuolen menin ihmettelemään, että missäs sitä ollaan...Meillä huomenna pojan 6 v synttärit kavereille ja eilen tuli Eliakselle 1 v täyteen, mut hää ei vielä juurikaan juhli eikä pyydä kavereitaan kylään :whistle:

Hampaita on tullut nyt vajaan viikon sisään 4 puhki, että en kyllä enää ihmettele miks meillä ei öisin olla nukuttu.
Nyt 4 isoa hampia ja 4 pienen pientä...
Pitäs varmaan lähtee nukkuun että jaksaa huomiset hulinat... :wave:
 
Vaipat falskaa meilläkin, pitäisi vissiin vaihtaa mallia housuvaippoihin tai merkkiä. Pampersin 4+ ollut käytössä, mutta viimeisen viikon aikana melkein joka yö tulee yläreunasta yli.
Meillä tuo poika liikkuu aika hurjapäisesti. Arnohan oli 10kk kun lähti kävelemään, heti 2-3 askelta kerrallaan. Nyt se jo juoksee... tuiskahtelee kyllä tämän tästä pyllylleen, mutta kertaakaan ei ole pahasti sattunut. Suihkun kaltevalla lattialla ei kyllä millään meinaa pysyä pystyssä, ja kengät jalassa on ihan halvaantunut.
Saattaa olla, että pojat ovat aavistuksen verran yltiöpäisempiä liikkumisen suhteen, mutta lähipiirissä on sellainenkin poika, joka valmisteli pystyynnousemista todella pitkään ja oli hirmuisen varovainen liikkuja. Vastaavasti hän onkin erittäin lahjakas sanankäyttäjä nyt eppuluokkalaisena.
Tavallaan olisi ihan järkeenkäypää, että tytöt kuulostelisivat tarkemmin kroppaansa ja omia taitojaan ja tuntemuksiaan ja siten liikkuminen olisi varovaisempaa.
Pojilla ehkä on kovempi kiire liittyä kävelevien joukkoon ja siten olla ns. täysivaltaisempi lauman jäsen? Minä tykkään miettiä psykologisia juttuja eläinten ja varsinkin laumaeläinten kautta. Psykanopettajalla oli aina naurussa pitelemistä, kun sovelsin edellistä Avaran Luonnon jaksoa ja kyselin tyhmiä.

Hmm ja kynsienleikkuu on totisesti hikikarpaloita nostattavaa puuhaa, johon ei viitsi ihan joka päivä ryhtyä. Teen homman useassa osassa, annan jotain tutkittavaa toiseen käteen ja leikkaan aina malliksi omia kynsiäni ja ihastelen että "tulipa nyt siistiä jälkeä wohoo, katopas kun Arnollakin on toooosi pitkät kynnet". Rauhallisesti kun jutustelee ja kehuu vuolaasti aina kun vähän saa nipsaista niin just ja just saa homman hoidettua.

Lelujorinaa: meillä on tuo Jukka Askare-lajittelulaatikko, mutta ei palikoita siihen, ostin sen joskus halvalla kirpulta ja säilytin vuosia maksettuja laskuja siinä. Nyt älysin ottaa sen leikkeihin, poika aukoo kantta ja osa Brion palikoista mahtuu niistä rei´istä. Mutta! Niitä palikoita onkin saatavana varaosina! Jes! Velipoika saa käydä tehtaanmyymälästä niitä kysymässä.
Tykkään hirmusti Jukka-leluista. Kestävät aikaa ja käyttöä.
Greta on ollut kyllä hyvin fiksu tyttö kun on hoksannut itse ryhtyä laittamaan palikoita oikeisiin reikiin! Meidän murulle piti kädestä pitäen näyttää monta monta kertaa.

Meillä ei muuten kiinnosta lainkaan tuo omalla lusikalla itse syöminen. Kaveri vaan istuu ja odottaa, ja lusikan nakkaa lattialle tai sotkee sillä ruokaa. Yhtään ei hoksata, että voisi itse lappaa sitä ruokaa sinne suuhun. Sormisyötävätkin ovat jotenkin paitsiossa nyt, melkein kaikki lentää olan yli kaaressa, hohhoi, ja siltä näyttää kyllä tuo tumma villamattokin... Erillinen keittiö voisi olla aika pop.

Niin Maella ihan hillittömän hienosti kadonneet kilot! Wau. Itselle tuntuu maistuvan suklaati kaikissa muodoissaan... mieskin jo kehtasi kommentoida, kun kiskoin toista mokkapalaa ja siihen päälle vaniljasuukon.
Herra viikolla ilmoitti, että saisin viikonloppua kernaasti lähteä ulos. Innostuin että heeei perjantaina olisikin hyvä keikka tuossa likellä. Sitten mies sanoikin että ei aio kylläkään nousta lauantai-aamuna lapsen kanssa, koska on ollut yövuorossa viikon... Doh! Niin että mene vain ulos, mutta imetä yöllä lapsi hiljaiseksi ja nouse sitten aamulla kuudelta!
Lopulta kävi niin, että mies lähti itse ulos eilen ja palasi puoli neljältä kotiin.
Perhana. Tälle päivälle ei sitten ollutkaan mitään kiinnostavaa häppeninkiä.
Johonkin on päästävä yksin kyllä.

Jaa niin ja johan kävikin kuten olen jo kauan pelännyt kun tuo muksu pyörii unissaan niin kovasti, putosi sängystä toissayönä. Luulin, että mies tuli kotiin kesken työvuoron, kun kuului muksaus, mutta sitten alkoi kuulua itkua. Taisi enemmän vain säikähtää... itki hetken, mutta nukahti melkein heti tissille. Huah. Tulipa hyvin sitten äitille uni silmään. Vaikka minkälaisia barrikadeja askartelisi niin silti tuo möngertää niiden yli! Nukutaankin kyllä yleensä aina niin että meillä on pieni ihokosketus, jotta ehdin havahtua ja tarrata poikaan jos se meinaa mönkiä karkuun.
Jos tuo nukkuisi omassa sängyssään, ongelmaahan ei olisi... toisaalta, minusta on ihanaa nukkua pojan vieressä.

Menen tästä nyt taas jaarittelemasta, ruispuolukkapuuro kypsyy hellalla ja kohta on pojun aamupäivänokosten (max. puolitoista tuntia, norm. 45min.) aika. Saan hetken perehtyä vauvalehtien tarjoamaan täydellisen harmonisen vauvaperhe-elämän illuusioon.
 
Lauantaipäivää mammat. :heart:

Vissiin moni juhlii synttäreitä viikonloppuna. Oikein hauskoja kemuja ja onnea vuosikkaille.:flower:

Kyllä se varmaan menee niin, että mitä aikaisemmin nousee pystyyn ja lähtee liikkeelle. Sitä holtittomampaa meno on. Ainakin mun mukuloiden kohdalla pätenyt.. Kaapsu nous seisoon 6kk ja oli ihan järkkyä kun ei ollu mitään holttia menossa.. 8kk sitten ensiaskeleet eikä varovaisuudesta tietoakaan. :headwall: Nykyisin pyllähtelee ja välillä mätkähtää massulleen. kun juosta pitää. Onneksi jo pikkuisen osaa varoa, esim missä nousee pystyyn, mutta kyllä pää kopisee päivittäin pöydänkulmiin jne...

Sitten mun neitini on kyllä ollut se kaikkein hurjapäisin tässä kolmikossa. 10kk iässä kiipesi pitkin vetolaatikoiden vetimiä työtasoille ja pääsi tuoleille ja minne ikinä tahtos. Isoveikka ja pikkuveikka on ne rauhalliset meillä. Serkkutyttö joka on 3kk vanhempi lähti kävelemään 1v tasan ja on ollut kyllä huomattavasti rauhallisempi liikkuja kun Kaapsu. Mut varmaankin nuo tempperamenttierot vaikuttaa enempi oli sitten tyttö tahi poika.

Matmalla on rankka viikonloppu. :hug:

Pyykkein kimppuun..
Seranzu ja Kaapsu 11kk 2vko
 
Glow
NYT EN JAKSA ENÄÄ!!!!!!! Mitähän vielä tapahtuu :kieh: :headwall: :'(
Siis, miehellä meni nyt sitten selkä tai jotain. Sille tuli ihmeen patti alaselkään ja tänään kävi lääkärissä/sairaalan päivystyksessä. Noh, siitä patista otettiin nestettä pois ja kovat lääkkeet mukaan. Sepä ei nyt sitten tee yhtään mitään. Paitsi valittaa mulle kun minä teen kaiken. No onko tässä vaihtoehtoja?!?!? Jonkun on lapset hoidettava! Kaupassa käytävä jne...
Suoraan sanottuna v***ttaa kun toinen makaa tossa vaan. Mut minkäs sille voi! Tää alko jo maanantaina sillä, sai sairaslomaa ja ois pitäny levätä mut eikös toi mene ja tee remonttia...
Tänään on itku tullu jos jonkun kerran kun "yksinään" tässä olen Onninkans koittanu olla. Kuka hoitaa muuton?? mitä jos mun pitää nyt lähteä sairaalaan??? "Saan" varmaan yksin menä synnyttämään |O
MIKSI nyt tämäkin!
Ja, Onnille tuli flunssa ja yskä :attn:
En voi viedä sitä tiistaina hoitoon sinne minne piti, jos on vielä kipeä. Mulla on siis tiistaina KOKSiin lääkäriaika. Viimeks Onni oli mun siskonkans mukana, mut enää ei viittis ottaa kun se lääkäri oli viimeksi 2 tuntia myöhässä!! :kieh:

Että niiin helvatin hieno päivä meillä. Kauanko pitää vielä tätä jaksaa???
 
Glow
hei muuten, kuinka kauan ootte "katellu" kotona nuhaista yskivää ja korvaa harovaa muksua ennen ku lääkäriin? Annoin panadolia äsken ja ehkä vähän helpotti mut kokoajanhan toi muksu "heräilee" itkee.... ja haroo toista korvaa :/
 
Voi Glow! Nythän teidän on jo ihan pakko saada jostain apua. Ja ne kovat lääkkeet voi onneksi auttaa aika nopeasti, mulla ainakin auttaa kun kunnon relaksnttia saa.
Lääkäriin vein korvatulehdusta epäillen (joka siis olikin) kun oli päivän syönyt huonosti ja ollut kiukkuinen (+nuha ennen tätä). Seuraavalla kerralla huusi aina makuulle laittaessa eikä ollut epäselvää etteikö sattuisi.

Meillä on aika rauhallinen ja kärsivällinen poika (antaa leikata kynnet aina :) ) mutta eipä kyllä vielä rohkene yksin kävelläkään. Taaperokärryllä mennään lujaa ja jos mahdollista, liikkuu kävellen (seinästä ja huonekaluista tukea ottaen) mutta ilman tukea on noussut seisomaan kerran ja hihittelee ja menee lötköksi jos nostan seisomaan muuten vaan. No, ihan hyvä ettei kovin vielä kaatuile...

Töissä on kiireistä edelleen eikä meinaa edelleenkään ehtiä tänne. Nyt kun ehdin niin unohdan jo mitä piti kysellä... Niin se ainakin, millaisia Fröbelin palikoiden (tai muita) DVD:itä teillä on? Me ostettiin joku mutta olin hieman 'kuvituksesta' yllättynyt, siinä onkin bändi esiintymässä eikä muuta, esim piirrettyjä tms lainkaan?

Jahans meillä on vihdoin otettu vuoroaamut käyttöön ja huomenna mun vuoro nousta. Siispä kohta nukkumaan, meillä herätään edelleen kuudelta (olen aika kade noista 8-9 nukkujista - mihin aikaan nämä menevät nukkumaan?)

almaa ja poitsu viikkoa vaille 1 :heart:
 
Moikka!

Kiitos kaikille neuvoista :heart: Tosiaan tiistai aamulla soitin sitten neuvolaan josta käskettiin pistää syömisiä ylös ja käskettiin antaa ihan mitä vaan vaikka jäätelöä kunhan jotain söisi, ja juoda pitäisi vähintään desi painokiloa kohti eli meillä noin 10 desiä ja käski myös mennä jo pelkän kovan yskän takia lääkärille. No lääkärin sain kuitenkin vasta seuraavaksi päiväksi. Tiistaina kun laskimme Maxin syömisiä oli tulos 6 maissi naksua, vähän tikkaria ja 6 desiä nestettä.
Keskiviikkona lääkärissä Max sai 3 päivän kortisooni kuurin ja ventoline annos maximiin eli 2,5ml. Ja perjantaille kontrolli käynti. Keskiviikko illalla Max söi jo koko danoninon. JEE!! Nopeasti alkoi poika paranemaan ja perjantain kontrollissa keuhkot vinkuivat enää vähän, mutta käski antaa kortisonia vielä neljännen päivän. Perjantaina lääkäri sanoi että oli poika keskiviikkona ollut kyllä niin huonossa kunnossa että oli ollut todella lähellä ettei ollut lähettänyt suoraan sairaalaan. (käydään siis yksityisellä lääkärillä)

Nyt Max yskii enää ihan vähän ja hiukan nokka vuotaa mutta on taas reipas oma itsensä :heart: Oli kyllä kamala tauti, vielä kamalampi kuin sikainfluenssa joka meillä sairastettiin marraskuussa.

Glow lle :hug:

Aamue
 
ALMAA juuri niitä meil katsotaan. Ihan bändin esittämänä. :LOL:
Jotenki aattelen et on parempi niitä kun katsoa teletappeja :eek:

Mä meinaan viedä Kaapsun jos viel ens viikol räkäinen. Eli jos flunssa on yli viikon, eikä näy tokeentuvan, lääkäriin. Jos GLOW haroo korvaa ja yskiikin ni veisin varmaan maanantaina. Onko kauan ny ollu flunssaa? Niin Kaapsu haroo kyllä tota korvaa kokoajan, kun on flunssa, mut nyt tiedän että sillä kovasti kertyy vaikkua ja se varmaan kutiaa.. Ja se nuhakin. lämpöä ei ole mut nokka vuotaa eikä nuku päikkäreitä..

AAMUE ihanaa et alatte oleen kans parempaan päin.

Mä oon taas kopsannu kirjoituksiani palstalta talteen. Olin viimeksi ottanu 5,5kk iässä :wave: Pikkuisen on kopioimista :eek: Siihen mennessä oli 40 sivua tekstiä... Tulee melko perusteellinen "vauvakirja". Hiukan meinaan muokkailla kirjoitutksiani...

Kauniita unia
 
Glow Karsee tilanne teillä, ei voi olla totta. :eek: Jaksuja kovasti :hug:

Hyvä Aamue että teillä voidaan paremmin :)

Almaa Meillä ei vielä ole yhtään lasten DVD:tä. Puhelimeen olen lataillut Fröbeleitä ja sen PMMP:n lastenlevyn, myös pari kivaa cd:tä mitä on kuunneltu puhki. Kovasti kyllä tykkää musiikista, nyt jo vähän jamittaakin :)
Meillä herätään 8-9 ja nukkumaan mennään myös 20-21, eli kellon ympäri nukkuu ihan poikkeuksetta. ( kop kop kop )

Kettu Mä olen kanssa näyttänyt tsiljoona kertaa palikoiden laittoa boxiin, mutta ei..
Nyt otin sitten ihan 4 kpl säilytys-muovirasioita keittiöstä, kun ne on mukavan isoja ja menevät sisäkkäin. Ne ollaan nyt saatu laitettua nippuun jo monta kertaa :)

Matmalle Hyvää reissua!

Me oltiin tänään koko perhe moottoripyörämessuilla ja oli kyllä niin turha reissu, ihan hirvee tungos ja ei siellä oikein nähnyt mitään sen takia. Eikä ollut kivaa lykkiä tyttöä kärryissä siellä tungoksessa, osa kansasta oli aika tuiterissakin niin vähä jopa pelottikin.

No sitten oli se muskarin ihanainen satukonsertti ja se oli oikein mukava, paitti äipän selkä oli aika kovilla. Nautiskeltiin myös intialainen lounas, slurp ja kotosalla vielä saunottiin. Tosi kiva pvä! Pikkutyttö nukkui koko päivänä ehkä kahdessa erässä max tunnin ja silti jaksoi hienosti. Kummallista mutta tosi kiva juttu!

Huomenna uiskentelemaan.

Hyvää yötä :heart:

HM
 
Heips!

Me ollaan käyty Eliaksen kanssa lääkärissä jo muutaman kerran pitkittyneen yskän takia, yskä ollu jo marraskuun alusta asti, lähinnä öisin. Saatiin lähete kysiin lastentautien polille, siellä otettiin keuhkokuva ja verikokeet, joku allergia juttu just siinä rajoilla.
Nyt ollut käytössä n 1 kk ajan flixotide evohaler suihke aamuisin ja iltaisin...yskä rauhottui sillä kun otettiin 3 aamulla ja 3 illalla, sit vähennettiin 2 aamulla ja 2 illalla, mutta yskä alkanut taasen. Astma epäilyn vuoksi saatiin lähete...ja nyt näyttäs siltä että luultavasti astma vois olla. Jos 3 suikheella ei yski mut kahella yskii...soittoaika polille joskus huhtikuun puolella ja sitä ennen kokeillaan pari viikkoa ilman lääkettä.
Tää ei varsinaisesti haittaa mitenkään jos sopiva lääkeannos löytyy...kattoo sit ku kokeillaan muutama viikko ilman lääkettä, sit tietää vasta varmaks sanoo, onko asmtaa vai ei.

Tänään juhlittu yhen miehen 6 v synttäreitä, oli hieman hulinaa talossa :D Eihän nää kolme omaa enää mitään ääntä pidäkkään! ( Ainakaan tähän aikaan ) :whistle:
 
Glow, apua mikä tilanne :eek: Pääseekö siskosi vielä auttamaan? Paljon paljon jaksuja ja joku ratkaisu nopeasti teille :hug:

Aamue: onneksi teillä voidaan jo paremmin, varmaan ollut kauhea katsella pientä sairastelijaa :hug:

Tuiskusen axulle pikaista paranemista :hug:

Ja seranzun kaapsulle myös :hug:

Seranzu: mulla on kopsattuna vasta kesäkuuhun saakka, apua :eek: Koska muka ehdin kopsata loput? Onneksi mulla oli kuukauden nettitauot sekä syyskuussa että nyt joulukuussa :LOL: Ei tule niin kauhea duuni... :whistle: Itse en ole vielä kirjoituksia sensuroinut, ehkä sitten kun ne printtaan/painatan sellaiseen muotoon, että Greta sitten isompana pääsee lukemaan.

Niin ja anteeksi vaan kaikille, kun aina täällä lavertelen, mutta kun tämä on tosiaan mun ainoa vauvavuoden päiväkirja, niin oon sitten käyttänyt palstatilaa reilusti hyväkseni :ashamed:

Nyt, kun Greta huomenna jää vauvan duunista eläkkeelle ja ryhtyy virallisesti taaperoksi (ja tekee mammastaan virallisesti taaperoimettäjän, hyh, enpä oisi uskonut silloin pari vuotta sitten, kun pidin taaperoimetystä suorastaan pervona touhuna B) ) niin tten nyt tähän pientä muistilistaa Gretan kehityksestä 1-vuotiaana:

- Seisomaan nousee itse
- Kävelee itse 3 askelta, käsistä pitäessä juoksee...
- sanavarasto 7-8 sanaa (on kasvanut viimeisen viikon aikana n. sanan päivävauhtia, vielä pari viikkoa sitten oli vain kaksi sanaa!) on mamma, papa', nalle, vaippa, ei, ankka, amppu (lamppu) ja eilen osoitti nokkamukia ja sanoi acqua eli vesi, mutta ei ole enää toistanut)
- nukkuu yhä huonosti, viime yönä heräiltiin tunnin välein...
- syönyt viime aikoina huonosti, tänä aamuna maistui Hippin hedelmät ja vilja, tissi maistuu senkin edestä
- kaksi ylähammasta, kaksi alahammasta
- kampaa tukkaansa, laittaa kellon ranteeseen, tunkee palikoita koloihin (vain pyöreän ja neliön saa oikeaan koloon, kolmio ja monikulmio ei vielä mene), kaatelee torneja ja eilen yritti työntää jatkojohtoa pistorasiaan :LOL: Onneksi täällä on noi turvalliset pistorasiat, mutta kyllä se on jännä, miten typy meitä matkii.
Mitähän vielä? Tykkää kylpemisestä, nukkuu kahdet päikkärit (ollaan pari kertaa yritetty yksiä, ei onstu vielä) ja on suurimman osan ajasta iloinen ja suloinen ja leikkii mielellään myös itsekseen.

Me juhlitaan Gretan synttäreitä jo tänään, kun huomenna mies on töissä. Hienoja lahjoja oli Suomesta lähetetty :) Meille piti tulla vieraita, mutta lapset olivat kipeitä, eli siirtyy hamaan tulevaisuuteen. Sen sijaan kummisetä perheineen pääsee sitten torstaina synttäreille. Kakun teen kyllä sitten jo tänään.

Tällaista löpinää :wave: Lentis ja Greta huomenna 1-vuotta :heart:
 

Yhteistyössä