Helmitaaperot 2009 ~Helmikuussa 2010~

Kappas, taaperot! Minä en osaa oikein potea haikeutta taaperoryhmään siirtymisestä, mutta ehkä se johtuu siitä, etten ole ollut jengissä sieltä pikkuvauva- tai odotusajoista saakka. Kiitokset taas Jospille ahkeroinnista!

Tapaamisesta piti sanomani, että toukokuu kuullostaa oikein hyvältä, ja ilman muuta haluan osallistua järjestelyihin (sanon tämän tietämättä, mihin oikein olen pitkää nokkaani tunkemassa :D ). Yksäröin jossain välissä! Niin ja äänestääkin pitäisi muistaa.

Tuiskusen Fb-"kaverista" tuli mieleen myös Kaksplus-foorumin meidän ketjun ulkopuolinen "elämä", tai yleensäkin ihmisten nettikäyttäytyminen. Joskus harvoin uskaltaudun lukaisemaan vaikka vain tuota foorumin etusivua, saatika jotain "vapaata" ketjua, ja kipinkapin kiireesti luikin tänne turvallisten Helmivau... eiku -taaperoiden huomaan.
Ihmiset ovat ihan kaheleita ja kirjoittelevat mitä sattuu! Ja jotkut oikein kyttäävät pientäkin tilaisuutta päästä kiusaamaan ja lyttäämään jotakuta. Ja jos laajennetaan tätä ajattelua nettielämän ulkopuolellekin, onko sellainen ihmislaji oikeasti olemassa, joka nauttii toisten piikittelystä, huomauttelusta ja pahan mielen aiheuttamisesta, vai kehittyykö joistakuista vain sellaisia omien ikävien kokemustensa ajamina?
Töissä moneen tällaiseen piikikkääsen törmänneenä olen myös miettinyt, että onko taipumus muitten kiusaamiseen peruja jo lapsuudesta, sieltä hiekkalaatikon laidalta?
Hohhoi, palatakseni foorumikäyttäytymiseen... mitähän ne kaikki nimimerkkiensä suojista kitkeriä laukovat noita-akkelit ja pirulaiset saavat toiminnastaan? Tuleeko siitä oikeasti hyvä mieli? Tuntevatko he oikeasti itsensä nokkeliksi tai poikkeuksellisen sanavalmiiksi?
Äh, mitä valitusta, mutta risoo vain niin hemmetisti.

Minustakin Lentiksen ja Gretan päivätouhut kuulostavat oikein hyviltä. En minäkään ole mikään viihdyttäjä-äiti, ja onneksi tuo muksu on aika omatoiminen puuhastelija. Huonoa omaatuntoa poden loruttelujen ja laululeikkien puutostilasta, kuvittelin muistavani osaavani niitä oikeinkin hyvin mutta enhän mä osaa mitään! Samaa "limpsin lompsin jalkapatikalla"-jne. körötystä ollaan menty alusta alkain, ja sillä saan lapsen joskus myös nukahtamaan olalle...

Aamulla kun noustaan (tällä hetkellä n. klo 7), sylitellään ensin hetki, ja käydään potalla (vaikka sinne ei nykyään tule juuri koskaan mitään, aiemmin loistavasti sujunut pottailu kosahti sairaalareissulla) istuksimassa. Sitten poju touhuaa itsekseen, ja äiti keittää teen ja laittaa puuron tulille, syön aamupalan, ja vasta sitten pojalle puuro.
Sitten poika leikkii ja touhuaa pääosin itsekseen päiväunille saakka, välillä annan puuhaa ja köröttelen tai sylittelen ja katsellaan ikkunasta, tai poika saa "auttaa" imuroimisessa tai pyykkien laitossa (eli sotkea ja sählätä).
Unien jälkeen ruoka, lähdetään ehkä ulos, jos ei, niin sitten minä puuhastelen omiani, ja poika heiluu siinä ohessa, levittelee tavaroita ja juoksentelee tutkimassa ja välillä käy luona jos haluaa syliä ja kutittelua. Pidän kyllä keskusteluyhteyden auki koko ajan, huutelemme toisillemme ja kommentoin pojan puuhia ja yritän sillä tavalla tehdä asioita ja sanoja tutuiksi. Joskus painitaan ja kellitään lattialla tai leikitään pehmolelujen pusuttelua.
Toisinsanoen, ei meillä mitään leikkirutiineja tai ohjattua toimintaa harrasteta, enkä minä siitä jaksa tuntea syyllisyyttä.

Eäh, nyt herra Pimpula ilmoittaa, että on nälkä.

*Muoks* Postasin tämän ensin tollouksissani vanhaan ketjuun, tungenpa vielä tähän uuteenkin.

Käytiin pojun kanssa yhdellä mainiolla pikkukirpparilla, jossa tädit ovat aina niin ihania ja jaksavat jutustella lapsen kanssa. Täytyy kehaista kyllä, että tuo muksu on kyllä tosi kiva reissukaveri, ei purnaa ellei ole aivan väsyksissä, hymyilee leveästi kaikille ja söpöstelee ihan yleisesti. Sain muuten kympillä ison kassillisen hienoja, vanhoja verhoja ja pöytäliinoja, kankaat aivan älyttömän hyvässä kunnossa. Osa menee ompelutarpeiksi, mutta yhdet verhot ja pöytäliinan jätän silppuamatta, kun ovat niin hienot. Annan vaikka kavereille jos en itse laita ikkunaan ja pöydälle.

Tänään muuten ekaa kertaa poika yritti selkeästi matkia sanoja! Sanoin "haukkaa leivästä" ja tämä toistaa että "ukkah", myöhemmin kurkku oli "ukkuh". Sellaiset sanavarastot toistaiseksi.

 
Onpa kiinnostava lukea teidän päiväohjelmistanne, varsinkin, kun aika lailla samankaltaisia ovat muittenkin puuhat. Elän jotenkin niin omassa maailmassani, että yhtäkkiä tuli kauhea hämmennys, että mitä jos mun pitäisikin tehdä jotain kovin eri tavalla, kun tähän saakka olen tehnyt, kun ei tosiaan ole kauheasti vertailukohteita ollut lähipiirissä.

Tänään Greta söi leppäkertun. Kuului mukavaa rapinaa Gretan suusta, ja aattelin, ettö mitäköhän siellä on. Kiva yllätys. Gretasta tosin ei ollut kivaa, että varastin niin röyhkeästi raukkaparan välipalan.

Ja jotain tyttö onkin näemmä oppinut (isältään, joka antaa leikkiä kelloilla ja kännyköillä jne jotka minä kiellän ankarasti). Nimittäin sai mun rannekellon jostain käsiinsä ja pani sen omaan ranteeseensa :D Oli pakko ottaa kuva, kun oli niin hassu näky. Kulki sitten hakkaamassa ranteellaan eri juttuja, mm. vessanpönttöä. Meillä muuten juodaan bideestä. Vessanpöntön kannen sentään saa kiinni, mutta bideessä ei kantta ole. Jos siellä on vähänkin vettä pohjalla, käy ensin siellä hinkkaamassa käsiään ja nuolee ne sitten. Meillä on nykyään hyvin, hyvin puhdas bidee. Sieltä voisi tarjota juotavaa myös vieraille :whistle:

 
:LOL: Kaapsun pallien tuuletus sai täälläkin naurun pyrskähdykset :LOL: :LOL:

Eka hoito+työpäivä takana :wave: En nukkunut viime yönä varmaan kuin 4h... Ei vaan tullut uni silmään. Ensin illalla itkin silmät päästäni, kun sain pojan unille. Miehenkin sain itkemään :snotty: Tuntui niin pahalle, kun toinen meni niin kiltisti nukkumaan täysin aavistamatta mitä seuraavana päivänä tulee tapahtumaan... Pidätte mua varmaan ihan hölmönä!!

Aamulla sitten vein kyyneleet silmissä pikkumiehen hoitoon ja sinne jäi. Kitisi vähän, mutta rauhoittui, kun näki hoitotädin koiran (koirat on ihan suosikkeja!). Töissä yritin olla miettimättä koko asiaa, koska muuten nousi kyyneleet silmiin. Oli vaan vähän vaikeeta, kun kaikki tuli kyseleen, että mistä poika nyt sitten sai hoitopaikan ja kuinka muuten on mennyt :|

Iltapäivällä, kun menin sitten hakemaan Axua kotiin, niin poika hekotteli ääneen, kun näki mut :heart: Eikä ollut kuulemma itkun itkua päästänyt koko päivänä :saint: Voi, kun olin tyytyväinen :D

Meidän päiväohjelma on ollut tällainen (enpä tiedä millaiseksi muotoutuu tulevaisuudessa)
Herätys n. klo 8, pötkötellään sängyssä kaikki kolme ja Axu poukkoilee mun ja isänsä kainalossa vuoronperään. Vaipan + vaatteiden vaihto ja aamumaito nokkamukista. Keittelen aamupuuron ja sen jäähtyessä syön oman aamupalan ja luen lehden, poika touhuilee omiaan.
Sitten syö aamupuuronsa ja jatkaa leikkimistä itsekseen tai "osallistuu" pyykkäämiseen, tiskikoneen täyttöön/tyhjennykseen tms. kotihommiin.

N. klo 11-11.30 lounas jonka jälkeen rattaisiin ja mulle n. 1h lenkki -> päikkärit 2-3h. Klo 15 välipalaa ja sitten puuhailee itsekseen/yhdessä tai roikkuu puntissa, kun teen aikuisille ruokaa. Päivällinen 17.30-18 ja sitten taas puuhailua yhdessä ja itsekseen. Illalla kaipaa seuraa selkeesti enemmän kuin päivällä. Istuksin lattialla ja poika menee eestaas mun jalkojen yli tai leikkii piiloa selän takana ja kiskoo mun hiussolkea :LOL: Iltapuuro klo 20 ja iltarutiinit -> nukkumaan.

Tiistaisin käytiin klo 13 tapaamassa muita äitejä ja vauvoja, torstaisin ip on muskari ja su-aamuna vauva-uinti. Sellasta!

Tuiskunen ja ekasta hoitopäivästä hienosti selvinnyt Axu
 
Glow
TUISKUNEN :hug: tottahan toki tuo uusi tilanne itkettää. Sitä kun itse miettii vaikka mitä mahdollista ja mahdotonta.
Itse itkin vast ikään sairaalassa hoitajalle että miten ihmeessä isi pärjää kotona Onninkanssa ja toki siinä nyt oli omaa koti-ikävääkin.... Vaikka siis ei meillä ole mitään ongelmaa etteikö isi pärjäis/osais, mut miettii lähinnä sitä lapsi parkaa kuinka ihmeissään pieni on kun äiti "häviää" yks kaks.... mut nopeesti nuo pienet sopeutuu tilanteisiin.
Mun ystävällä on hoidettavana kaksi 1-vuotiasta muksua. Taisivat kumpikin olla vähän alle 1v kun aloittivat. Oli tosi mielenkiintoista seurata miten heillä meni/menee. Hyvin menee =)

Hoh, kun istuminen on ihan tuskaa :eek: maha ei tykkää, ei yhtään....
 
Neuvoja kaivataan!!

Max on kipeenä ja lauantaina käytiin lääkärissä ja korvatulehdus oli. Katsoi myös kurkun ja kuunteli keuhkot ja oli ok. Perjantaista asti ollu todella kovaa yskää ja tänään jopa oksensi yskiessään, oli tosin juonut maitoa hetki ennen. Viimeisen lämpimän aterian on syönyt lauantaina ja senkin oksensi. Ei syö yhtään mitään, tänään syönyt kaksi maissinaksua ja kolme lusikallista danoninoa. Juo kyllä ihan hyvin maitoa ja vettä.

Milloin kannattaisi mennä lääkäriin tai onko edes tarpeellista? Olen ihan huolissani :( Poika on kokoajan todella itkuinen, ei juuri leiki mutta ei kauheasti enempää nuku mitä normaalistikaan...

Aamue
 
Aamue, :hug: En ole mikään ekspertti, mutta jostain luin, että kaksi päivää ilman ruokaa on ok, jos on tarpeeksi nesteytystä. Kyllähän maidolla pärjää aika pitkällekin jos sitä tarpeeksi juo, kun jotkut ainoastaan imettää vuoden ikään ja vasta sitten aloittaa kiinteät ylipäätään. Minä varmaan soittaisin aamulla neuvolaan ja kysyisin sieltä. Isot :hug: , ei tästä tietty mitään apua ollut, mutta toivottavasti poika paranee pian :hug:

Seranzu, tiedättepä sitten, että missä olen boolit sekoittanut :saint: :D

Tuiskunen: :hug: ja onnea hyvin menneestä hoidon aloituksesta :flower: Olit hienosti onnistunut peittämään oman huolestuneisuutesi, koska noissa tilanteissahan lapset lähinnä peilaa vanhempiensa tuntoja, eli jos vanhempi vaikuttaa seesteiseltä jättäessään hoitoon, niin vauva itsekin on rauhallinen. Ainakin mun erittäin teoreettisten kirjojeni mukaan :D

Ja ymmärrän hyvin, että miksi itkit illalla, mulla on kanssa joskus samanlainen fiilis, kun esim. oon vienyt Gretan rokotettavaksi. Muistan, kuinka toinen siellä hymyili iloisena sairaanhoitajalle ja pam! Iski piikki :'(

Niin ja nyt en sitten tietty saata ajatellakaan tota vieroitusta, kun mietin, että tää tissitakiainen on niin tottunut, että tissiä saa esim. päikkäreiltä herätessä, Greta oikeastaan vasta kunnolla avaa silmänsäkin siinä tissi suussa, muuten kitisee ja valittaa, varsinkin iltapäivällä on tosi huonolla tuulella herätessään, ehdottomasti aamuihmisiä niin kuin isänsä.
Voi öö. No ehkä sitten, kun Greta alkaa imettää omia lapsiaan, voidaan harkita tätä vieroitusta :whistle:
Jippii! Mies on jo Miamin lentokentällä oottamassa konetta. Oli ostanut mulle kahdet farkut, tosin aika epätoivoisena, kun siellä ei olekaan noita W/L mittoja naisille :eek: Siis luulin, että edes Leviksellä olisi kansainväliset mitat, mutta ei, vain miesten malleissa noi W/L:t. Italiassa kyllä myytiin naisten mallia W/L -mitoilla. Päätin nimittäin ruveta farkkuihmiseksi, viimeiset 6 vuotta oon pärjännyt yksillä farkuilla (plus äitiysfarkut)! No, pyysin kyllä tuliaiseksi myös juorulehtiä, haluan lukea kaiken Brad Pittin ja Angelina Jolien erosta :LOL: Yleensä luen noita lehtiä kampaajalla, mutta nyt on niin makeat juorut, että oli pakko saada ehtaa amerikkalaista roskaa luettavaksi :D Oli mies ostanut hiukan leluja myös Gretalle :heart:
Kauhea ikävä ollut, myös Gretalla, joka nyt miehen poissaollessa aina silloin tällöin on sanonut papa', kun aiemmin ei koskaan.
Haa, miehen palattua loppuu myös tämä mun palstaterrorisointi, sorry siitä (siis terrorisoinnista) :ashamed:
 
AAMUE kannattaa käydä näytillä, turhia käyntejä ei ole... Mut on hyvä jos juo maitoa. Meillä Kaapsu on juuri tuollainen. Kipeänä ei sitten syö senkään vertaa. Voihan olla ettei lääke pure...
Hali ja toivotaan että pian paranee.

TUISKUNEN mä oon jänänny sun puolesta koko päivän. Illalla ajattelin että sä et varmaan paljon nuku yöllä... Ihanaa että päivä oli menny hyvin. Etkä ole hullu, mä liityn noihin parkujiin ihan heti... Kevätjuhlat, joulujuhlat ja vieläkään en voi kuunnella Alatalon Suojelusenkeliä itkemättä :eek: Tai ollaan sit hulluja yhdessä!

KETTU ei se tapaamisen järkkäily oo nyt NIIN rankkaa kuitenkaan... :whistle: HAAVEMAMMALLE piti sanomani että kiitos vaan kehuista. Ens kerralla voisi ollakin taas nyyttärit. Harmi ettet sä nyt ehkä pääse... Ymmärrän kyl hyvin. Meikä ei liikkunu minnee enää viimisen kukauden aikana. Hyvä jos yläkertaan... :wave:

Kovin on joo samoja hommia vekaroilla :LOL: Piti vaan mainita, ettette luule koko perheen täällä kirmaavan nakuna... :whistle:

Käytiin tekemässä hoitosopimus tänään.. oli vaan virallista maksu ym asiaa, ei puhuttu itse hoidosta viel mitään. Soittavat sielt sitten. Mä onneton kuvittelin, että hiihtolomaviikko tutustutaan, MUTTA pk:han on tietty kiinni.. :eek: Typerä mä, kyllä toi olis pitäny tietää. Ite kun vastaan ruokasysteemeist näihin pikkutaloihin.. No toivotaan ettei sit viikossa unohdu koko paikka poitsulta... Me oltas saatu pikkusen pienempi päivähoitomaksu ( 30e ) mut ei kyl aleta toimittaa mitää todistuksia, vaativat myös elatusmaksuista todistukset ja tietty palkasta ja opintotuista.. Kun mies menee töihin anysay sit kesäkuussa.. Sitten joutuu kuitenkin maksaa täyden maksun... Niin menköön ny köyhälle kunnalle sitten vähä plussaa :kieh:

Mä olen monesti ihmetelly ihan samaa ihmisten nettikäyttäytymisessä. Ei ikänä uskois, että ovat aikuisia, pikemminkin 12-15v teinejä asialla. Ihminen on susi toiselle ja varsinkin anonyyminä...

Nyt aa tuutilullaa.
Meillä ilmeisesti flunssa jo helpottaa... Ihme lenssu. Vai tulikohan hammasta?? On ennenkin tullu tollaisen päivän kahden nuhan ja kuumeen kanssa. Eipä ookkaan hampaat lisääntyny moneen kuukauteen...

Niin ja se paino -2kg eka viikko.. Pettyny oon. Kuvittelin että yli 3kg.. No samaa nurtia jatkan. Iltapalan syön normisti. Ei tunnu niin tylsälle...
 
Hui. Taaperot :heart:

Meidän päiväohjelma sujuu nykyään jotenkin näin:

Konsta herää 7-8 aikoihin ja menemme kipinkapin aamupuurolle. Poika on yön jälkeen mahdottoman nälkäinen. Aamupuuron jälkeen natustaa vielä jonkin hedelmän sillä välin kun minä syön. Sen jälkeen molempien aamupesut ja pedit kuntoon. Sen jälkeen joko leikitään lattialla, laulellaan, luetaan, pulkkaillaan, lähdetään kauppoille tai muskariin. Eli ei mitään säännöllistä rutiinia tuossa.

Klo 11.30 on lounas ja sen jälkeen menee ulos päiväunille. Herää 2-3 tunnin kuluttua.
Päiväunilta noustuaan syö välipalan ja touhuilee usein tässä välissä omiaan. Päivällinen on klo 16.30. Tämän jälkeen mieheni yleensä saapuu kotiin. Isin kotiintulo on suuri juhlan aihe, jonka kunniaksi isi ja Konsta keittävät yhdessä kahvit. (Konsta laittaa suodatinpussin isin avustuksella ja sulkee kahvinkeittimen. ) jos ei ole kaupassa käyntiä tai muuta ohjelmaa illaksi, niin Konsta menee yleensä isänsä kanssa leikkimään sillä aikaa kun minä laitan ruuan. Tulee aina pöytään notkumaan ja joskus menee ruoka niin myöhään, jos vaikka ollaan jossain menossa, että syö siinä samalla iltapuuron. Yleensä syö sen noin 19.30. Sen jälkeen tulee yleensä kamala energiapiikki, jonka purkaa juoksemalla ympäri kämppää hihkuen. :) sitten tehään iltapesut n. 20 aikoihin. Siita sitten iltasadun ja -laulun saattelemana unten maille.

Sen jälkeen alkaa meillä pyykinpesu ja järjestely. Olen niin laiska, että en saa niitä tuon touhon kanssa aikaiseksi. Astianpesukoneen tyhjään kyllä Konstan kanssa, kun se kivasti ojentaa astioita, mutta pyykinpesussa mulla menee hermo, kun se kuskaa puhtaita pyykkejä pitkin lattioita. Konsta kyllä tykkäis pestä pyykkiä, mutta mä en huoli sitä mukaan. Huh, tulipa sekava sepustus.

Sellainen siis meidän päivä.

Aamue: mä veisin kyllä lääkäriin. Saisivat antaa ainakin jotain yskää hillitsevää, niin että poika saa syötyä. Jaksamista :hug: kovalta taudilta kuulostaa.

Tuiskunen hienoa että hoito sujui noin hyvin.

Kettupihlaja olen kanssa välillä ihmetellyt tuota kirjoittelua täällä. Kun kaikesta pitää saada riita aikaiseksi ja kamalia hyökkäyksiä tehdään ihmisten kimppuun. Ja oma tapa toimia on ainut oikea. Järjetöntä.

Mutta nyt hetkeksi telkan pariin ja sitten nukkumaan.

Kuume ja Konsta 11kk
 
oi ja voi, taaperoita jo.. :eek: :heart:

Aamue mä kyllä käyttäisin jo lääkärissä, varmuuden vuoksi.
Ja oman mielenrauhan. Henk.koht olen tätä mieltä, mistään
suosituksista en tiedä..

Tuiskunen kiva että Axulla mennyt hoidossa hyvin.
Kaipa se vaan kuuluu asiaan äidin huoli. Mutta tsemppiä
uuteen hienoon työhön! Tai musta se ainaskin kuullostaa hienolta!

päivärytmi jos sitä nyt onkaan on seuraavanlainen:
herätys 7-8.30, aamupalaksi pullosta velliä kun muu ei kelpaa.
Sitten ootellaan et sisko herää, katsovat lastenohjelmaa.
Puetaan kun ehditään. Aamupv:llä touhuaa enimmäkseen
itekseen ja seuraa siskon leikkejä. Itse hörppään jos muistan aamukahvit
ja luen lehden jos se on postilaatikosta haettu.
Yritän jotain kotihommia tehdä.
n. klo 10.30-11 lounas
päiväunille rattaisiin 11.30-12, nukkuu 1-4 tuntia.
Tällävälin ulkoilua tytön kanssa.
Päiväunien jälkeen välipalaa.
Sitten taas joko touhuaa siskon kanssa tai haluaa
vain olla sylissä. Viihdyttää pitäisi..
Ja päivällinen n.17-18.
Aletaan odotella isukkia kotiin..
Viihdytystä ja syliä, kanniskelua.
Iltapuuro 20.30 ja iltatoimet.
Yöunille 21-23 välillä ja yöllä heräilee miljoonasti...

Eli en oikeestaan juuri kummemmin leiki, kattelen kun
lapset touhuaa ja olen erotuomarina.
Välillä laulellaan, luetaan, rakennellaan duploilla.
Ja laitan myös lastenohjelmaa telkkariin et hetken sais ite hengähtää.
Yritän silloin sohvalla ite torkkua.
Kotitöitä en juuri jaksa tehä ja sen kyllä huomaa :eek: :ashamed:
Mutkun on väsymys jo sitä luokkaa noitten valvottujen öiden takia
niin ei jaksa jostain kämpän siivouksesta alkaa stressaamaan,
pääasia et päivät jotenki jaksaa ja ettei ala lapsille
hirmuna rähjätä. Meillä siis aika lungisti vedetään päivät.
Mut ihanaa kun sen voi nyt näin tehdä, eri juttu sitten kun
töihin taas palailee.
Tyttö käy kerhossa 3x viikossa ja perhekerho koko porkalla
joka toinen viikko.
Poikasen kanssa ei muuta harrastusta olekkaan.
Ja sillon tällön kyläillään tai meille tulee vieraita.
Että semmosta.

iitukka ja vielä hetken veikkavauva 11,5kk :heart:
 
Kivoja päivärytmejä ja kertomuksia :D Samantyyppistä on meilläkin, lisäksi kerran vikossa muskarissa ja uimassa yritetään käydä kans. Myös äiti-vauvajumpassa. Tapaillaan myös yhä perhevalmennusporukan kesken ehkä 1-2x kk, huomenna meillä :)

Aamuelle :hug: En osaa enempiä neuvoa, mä kyllä kävisin ehkä näyttää kun olisin niin huolissani.

Tuiskunen Ompa kivaa että meni noin hyvin. Niinhän se kait menee että äideille tuo hoitoon meno on kovempi juttu kuin lapsukaisille. Lapset on viin sopeutuvaisia :heart:

Jospille kiitokset taas :heart:

Mitähän vielä, lunta tupruttaa ihan yhtenään, ukko laittoi kellon soimaan että tekee lumitöitä ennen töihinlähtöä, jotta mammat ja vauvat pääsee kyläilemään :heart:
Normisti mäkin olen siis kova tekee lumitöitä mut huomenna pitää leipoa, niin en taida keritä kun neiti menee unille puolilta päivin ja vieraat tulee klo 14.

Mukavaa viikkoa!

24+1 HM ja pikkuneiti vielä pari vkoa alle 1v
 
Pikaiset vaan, kotihommia olis vaikka muille jakaa ennen iltavuoroa...

Tuiskunen :hug: Kyllä se siitä lähtee. Mä itkin kanssa ensimmäiset illat kotona. Itkee sitten tosiaan muualla kuin hoitoonviemishetkellä, niin ei lapselle tule kauhea hätä, että miksi äiti itkee.

Aamue jos juo kuitenki nestettä hyvin, niin ei haittaa vaikka muutamaan päivään ei ruokaa menisi. Kunhan nestettä saa ettei kuivu. Jos pitkään jatkuu ysömättömyys niin soittaisin ja kysyisin neuvoa. Ja turhia lääkärikäyntejä ei ole. Me käytiin viimes ke-iltana päivystyksessä, kun epäilin korvatulehdusta, mutta ei siellä ollutkaan sitten.

Kotihommiin mars!

Niin ja Seranzu alku se on se 2kg:a! :hug: Kyllä se siitä lähtee! Mä liityin keventäjiin eilen, jos jostain sais puhtia ja tsemppiä itselleen muuttaakseen ruokarytmiä ja sais itteensä niskasta kiinni! Tiukassa vaan tuntuu istuvan viimeiset raskauskilot :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seranzu:
TOUKOKUU IT IS! JA TAMPERE! Sit seuraava taas HKI!
Mä voi ottaa tuon tavallisen teen kysely ja pidän s.posti ringin kasassa ja jaan tehtävii, nyt tarviin vaan jonkun joka muistuttaa mua et hoida hommasi eli siis potkii perseelle? VAPAEHTOISET VOISI ILMOTTAUTUA FB.SSÄ!

Samoin jos on muita ketkä haluu olla tekemisessä järjestelyjen kanssa voitte ilmottautua mulle!

UUSI ÄÄNESTYS LINKKI:
http://www.doodle.com/izv7bdhpbv7uzkm5?adminKey=&participantKey=

Nostakaa esille tätä postia pari kertaa jos en itse oo nostamassa.
Äänestää voi 20.2 saakka sitten ruvetaan jakamaan järjestely vastuuta!

TOUKKA
Tässä taas äänestyslinkki!! Seranzu

Muoks oli varmaan tarkoitus et tuo äänestys on 20.2 asti... :)

 
Merkkiä tänne ennen kuin poika herää päikkäreiltä. Kuulosti jo ääntelevän äsken...

Kuinka monta hammasta teidän taaperoilla jo on? Meidän pojalla puhkesi viikonloppuna kolmas hammas. Luin jostain, että yksivuotiaalla on jo suurin osa maitohampaista puhjennut, joten meidän pojalle tulee sitten vissiin vaan neljä hammasta. :whistle: Tai voihan se olla, että nyt niitä alkaa puhkeamaan oikein urakalla, kun näyttää tuo yläien olevan aika turvoksissa.

Te, joilla on lapset hoidossa: onko lapsi hoidossa perhepäivähoitajalla vai päiväkodissa? Itsekin on jo varuiksi miettinyt tuota hoitoasiaa, kun itsellä on koko ajan työnhaku meneillään. Itse haluisin pojan perhepäivähoitajalle, mutta en tiedä, kuinka helposti tässä kaupungissa sellaiselle lapsen saa...

 
Mullakin on yksi hoitoon liittyvä kysymys...

Millaisia päiviä tein muksut on hoidossa?
Monesta moneen?

Kaapsu tulee oleen todennäköisemmin 7-15.30.
Kaapsu siis menee päiväkotiin jossa on maksimissaan 28 lasta. Tosin nyt vain 18-19, kun on alle kolmivuotiaita jotka lasketaan 1,75 lapseksi...

Perhepäivähoitajalle tai ryhmikseen olisin halunnut, muttei ole vapaita paikkoja.
Torstaina tulee yksi talon hoitajista vieraillulle meille kotiin. Näin saavat kokonaiskuvan lapsesta ja perheestä parhaiten. Aika ihana tapa. Meillä oli esikolla aikoinaan ope, joka kävi kotivierailulla.

Hampaita on 7kpl..
 
Nopsaa, kun mies ja typy (niiiin onnessaan, kun isukki kotona :heart: samoin kuin mammansa :D ) nukkuvat, että Virme: meillä on 4 hammasta, ja mulla ainakin 4 eri lähteessa lukee, että 2. ikävuoteen mennessä ovat maitohampaat puhjenneet, niin että eihän siinä sun lähteessä vaan ollut kirjoitusvirhettä? Muussa tapauksessa myös meillä syödään vaan vellejä aikuisenakin :D
 
Kauheeta kiirusta ollu,ei kerkiä mitään kirjottaa..

Virme:meidän neidillä ei oo ku 2 hammasta alhaalla ja nekin puhkes vasta 10kk iässä.

Me lähdetään hiihtolomalla koko perheen voimin Ruotsiin melkein viikoksi,lapset on ihan innoissaan eikä millään jaksais oottaa,joka päivä puhutaan et millon,miten,kuinka kauan yms :D

äh jotain muutakin piti kirjottaa..mut nyt toi tyttö hermostuu,täytyypi mennä :wave:

hemuliina
 
Hampaita on tytölle puhjennut tähän mennessä 6, pari tuloillaan. Tytön serkulla (tytöillä 5 päivää ikäeroa) taitaa olla ihan pari hammasta vasta tullut. Ajallaan ne puhkeaa =)

Hoitopäivien pituus vaihtelee mun vuorotyön vuoksi. Avokki tekee pääsääntöisesti klo 7/8-15/16 päivää. Jos minä olen aamuvuorossa niin tyttö hoidossa n. 6.45-14.30/15.30 riippuen siitä pääsenkö klo 14 vai 15. Että aika pitkä päivä pienelle :ashamed: Me saadaan appivanhemmilta toinen auto käyttöön ihan parin viikon sisällä, sitten avokki alkaa tekee 8-16 päivää, tyttö menee hoitoon vasta vaille 8, ja mä voin toisinaan hakea jo klo 14. Ja kun olen illassa töissä ja se kakkosauto tulee, niin alan viemään tyttöä hoitoon vasta n. klo 11. Silloin tulee lyhkäsiä päiviä, kun avokki hakee kuitenkin töistä päästyään =)

Mä en tänään ehtinytkään edes mennä töihin, kun tytön hoitaja soitti että siellä lapset kipeenä :headwall: Tulikin meille Ainon kanssa yhteinen vapaapäivä, kun avokilla pitkä päivä eikä voinut lähtee pois aikaisemmin. Huomenna osat vaihtuu, mä meen töihin ja avokki jää kotiin. Sinällään harmitti soittaa työpaikalle etten pääse töihin, mutta minkäs sille voi, kun ei muutakaan hoitajaa täällä ole, kun suku 150km päässä :headwall: Ja kun vasta viime viikolla aloitin työt, niin mietin kui9n siellä suhtaudutaan kun jo nyt poissa...
Meillä tyty siis yksityisellä perhepäivähoitajalla jolla ei ole varahoitajaa. Yksityisillä ei kuulemma ole kuten kunnallisilla. Se on vähän huono homma meidän tilanteessa, mutta jotenkin täytyy pärjätä.

Vitsit, kun osais sanoa tuohon tapaamisasiaan jotain. Kovasti tekis mieli tulla, mutta kun en tiiä miten noi viikonloput menee töiden suhteen. Täytyy harkita vielä =) Kiva olisi nähdä "tutut" ihan livenä :D

Nessu ja Aino 11kk :heart:
 
Käyn pikasesti maito asiaa kommentoimassa kun kävin lukemassa...
Meillä menee jo pelkästään rasvatonta maitoa... Ja sitten lisään 1-2 tee lusikkaa rypsiöljyä ruokaan päivässä. Siis korvikkeet on ollut jo pois muutaman viikon...Neuvolan ohjeitten mukaan mennään ja hyvin menee...

Jaahas ja se olikin sellainen pika kommentti. Muuta en kerkeä.
Helmi päätti lähteä kävelemään tosta vaan yhtäkkiä. Solis luu ja kylkiluu murtuivat... Siis onhan Helmi kompuroinnut muutenkin. Mutta oli kyllä huono tuuri kun kaatui just niin huonoon asentoon että luutkin katkeilee... En kerinnyt napata kiinni kun tua vaan päätti et nyt hän kävelee..
:ashamed: Kovilla kipu lääkkeillä ollaan nyt menty ja muutto hommeleita samalla tehty... Eli ei vielä helpotusta täällä suunnalla. Niin ja meillä syödaan ihan tavis ruokaa ja muitakin herkkuja jopa kissan kakkakikkarekkin on maisteltu. (Siis sen kikkareen kyllä haki salaa.) :kieh:
Nyt täytyy mennä kun painan kuin mikäkin aropupu toisen perässä. Taisi meinaan jäädä äitille isompi kammo tuosta kaatumisesta kuin ite tytölle...

Kiitos Jospille Helmitaaperoista...

Anteeksi kun en kerinnyt enemmän kommentoimaan muitten asioita. En tarkoita ettei ne olisi tärkeitä... Mut ei ole aikaa kun vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää.
Palailen heti kun tulee vähän rakoa!! Heippa..
Memsku ja Kipi pipi Helmi!

 
No niin jospa sitä kerkeis nyt vähän enemmän,ku muksut sängyssä..neitiki kävi just nukkuun.

Meillä on nyt isi laittanu kahtena iltana tytön nukkumaan,ei vaan millään suostu mun kanssa :'( ennen annoin tissin just ennen ku kävi unille ja nyt sit on vihanen ku ei sitä saa..isänsä kanssa nytki kävi heti nukkumaan ja mun kanssa känkkäili vaan,heitti tuttia ja rättiä koko aika lattialle ja huusi ja kiukkus ihan hirmusesti..hyvä että isi kelpaa noin hyvin :heart: känkkäily loppu siihen ku nukuttaja vaihtu..

Meillä neiti muuten otti eilen ekan askeleen :heart: tukee vasten on kävelly jo jonku aikaa..ja sanoja yrittää kans matkia kovasti,äiti,vettä,baba(banaani) mikä onki tytön suurinta herkkua.Onneks maha on hyvin kestäny!

Haavemammalle piti jo aikoja sitten laittaa onnittelut poikalupauksesta :heart:

Mä muuten kans meinasin aivan mennä tonne vauva puolelle ja sit sieltä hain uutta pinoo ja ihmettelin et mihkä se on hävinny :LOL: ja jospille suuret kiitokset taas kerran uudesta pinosta!!

mutta nyt mä hinaudun tonne sohvalle..

hemuliina

 
Virme; hampuja 6 ja lapsi hoidossa perhepäivähoitajalla.

Seranzu; meidän hoitoaika on 7.45-16.15.

Memsku
; hui hui! Pikaista paranemista!

Meillä heräs pikkumies tänään ihan tulikuumana :'( Kotipäivä siis, isänsä jäi kotiin töistä. Kova, räkänen yskä kuumeen päälle ja nokkakin (taas) tukossa. Ja nyt olen sitten itsekin tulossa kipeeksi. Olo on ihan kaamea, että jos pikkusella yhtään samanlainen olo, niin onkos ihme, että känkkää :eek: :( :'(

Taidampa painua buranan voimin itsekin peiton alle.

Tuiskunen ja kipeä, huomenna 1v, Alexi
 
Glow
Joo, mustakin kiva lukee teidän "päiväohjelmia" =)

HAMPAITA Onnilla on ylhäällä 4 ja alhaalla 3, just puhkesi 3. alahammas. Ekat 2 ala ja 2 ylähammasta otti tosi koville! mut noi loput tullu vähän helpommalla.

hiiii, tänään rv 36+ :heart:
 

Yhteistyössä