Huomenta! =) ...joo... huomenta. Kärppäkin pääsi taas ylös sängystä. :ashamed: :ashamed: Ja lonkat on niin törkiän kipeät, ettei tosikaan. Nukun kyllä tyynyjen keskellä, niitä on jo vähän joka välissä, mutta apu on rajallinen. :snotty:
Tatukalle: Noista hiivalääkkeistä. Kantsii toki laittaa sitä lääkettä, mut jos tuntuu, et hiiva ei ala parantua, vika voi olla just siinä lääkkeessäkin... Selkeästi selostettu eikö totta.
Mä olen hiivakroonikko, kärsinyt vuosikausia hiivatulehduksista, mikä onkin suurin syy, miksi aloitin aikoinaan karppaamisen. Söin kaikki mahdolliset ja mahdottomat lääkekuurit, mut lopulta, mikä mulla tehosi parhaiten, oli tiukka ruokavalion muutos. Mun kroppa ei siedä hiilareita... Tässä raskausaikana en voi tosin ruokavaliollani kehua. En ole syönyt näin huonosti vuosiin. :snotty: Lähti siitä, kun alussa oli niin kamala kuvotus ja pahoinvointi ja tietty just salaatti (ylipäätänsä kaikki kasvikset) ja liha oli just niitä, joita ei voinut ajatellakaan. Joten söin mitä alas suinkin sain ja happy hiilarilandia on vienyt siitä lähtien. :xmas: Noh, eksyin vähän pointista. Tarvii tuokin asia korjata sitten pikimmiten, kun vauva on maailmassa. Olen ihmetellyt, et en vielä ole repsahtanut hiivakierteeseen uudestaan, mut en aio ottaa turhia riskejä. =) Enivei, jos tuntuu, et ei auta lääkkeet, tsekkaa ruokavaliota, vaikka et suurta muutosta vois/tahtois tehdäkään. Lyhytkestoiset hiilarit mahdollisimman vähälle, hiiva elää hiilareista.
Toinen (ja kolmas) yhtä tärkeä juttu on se, ettet haudo alapäätä. B) Puuvillaiset alkkarit (mieluiten ilman lyckraa), ei sukkahousuja ja vältä kireitä farkkuja, jotka painaa ja hautoo alakertaa. Ilmakylpy toimii tosi hyvin eli aina kun mahdollista, vaikka joku hame päälle ja pikkarit pois. Yöllä ei kantsi käyttää housuja ollenkaan, vaan hyödyntää se aika tuuletukselle.
Nuo käsikauppalääkkeet on myös siitä huonoja, että ne tuppaa monilla (myös mulla) itse asiassa pahentamaan sitä tilannetta parannuksen sijaan. Niistä jää itsessään jo kierre. ...hmm... ole varovainen. Toivotaan, että vaiva hellittää, kivaa se ei ole, varsinkaan raskaana ollessa. :hug: (p.s. syöthän maitohappobakteereja? Vedä megaisot annokset, niistä ei ole haittaa vauvallekaan. ...itse asiassa päinvastoin... mutta hiiva ei niistä tykkää. Ja jogurtti toimii kuulemma hyvin myös alakerrassa hiivan hoitolääkkeenä, en tosin ole kokeillut, mut tältä palstalta oppinut.
)
Jos raskauden jälkeen hiiva jää vaivaamaan, älä jää käsikauppalääkekierteeseen, vaan käy suosiolla pyytämässä resepti suunkautta otettavaan ja jos sekään ei auta, pyydä semmoinen kahden viikon kuuri, joka "tuhoaa" hiivan myös suolistosta (pitkään jatkuessaan se ei ole enää vain emättimessä, vaan myös suolistossa ja siksikään nuo pelkät emätintä hoitavat ei enää toimi...).
Mut semmoisia. B) Varmaan nuo tiesitkin, mut ajattelinpa mainita. Kuten sanottu, aihe on semmoinen, jonka kanssa itse kamppailin vuosikausia. =) Muuten aika myöhään saat kutsun synnytystapa-arvioon? Vai nytkö vasta sulla ilmaantui tarvetta (aiheesta sujuvasti kymmenteen
)?
Kuupakselle: Kyllä mulla tuossa neuvolan lappusessa lukee, et 10 liikettä tuntiin ja samaa sanoivat Taysissa.
Kyrsälle iso :hug: ja pitkää (pidempää ) pinnaa.
:flower: Eikö ole hauskaa, kun voi itsekin nauraa omalle typeryydelleen.
Se on musta paras merkki siitä, et se raivoaminen ei johdu susta vaan niistä hormoneista. B)
Paradies mulla on vähän samaa vikaa: koko ajan keksin lisää ostettavaa vauvalle, vaikka oikeesti sillä on jo kaikkea ...jos ei enemmänkin. Mut kun... :snotty:
Muutenkin tämä mun
pesänrakennusvietti käy kohta liian kalliiksi. :headwall: Tuntuu, et kämpässä ei enää mikään ole mun mieleen (vaikka just ennen joulua uusin olkkaria ja siitä tuli SILLOIN just mun mieleinen :xmas: ) ja tartteis uutta mattoa, lamppua, verhoa ja ja ja... Koitan kyllä hillitä itseäni, mutta huonolla menestyksellä toistaiseksi. :saint:
Papu tuntuis onneksi taas vähän vilkastuneen tänä aamuna. Sillä oli taas kaksi vähän hiljasempaa päivää, jolloin typystä ei kuulunut (taas) mitään, jos en keskity laskemaan liikkeitä. Sittenkin se veti just sen 10 ja hiljeni. Mutta ilokseni totesin puoli seitsemän aikaan aamulla, että siellä hän taas on!
Pieni jalka meinaan oli päättänyt, että äidin navan vierestä pääsee ihan varmasti ulos. ...jos ei vielä, niin ihan kohta, kun mä vielä vähän työnnän.. :xmas: (
onko teillä muuten napa semmoinen kohta, et siihen kun vauva pönkää, se suorastaan sattuu? Muualle ei satu, mut tuo on tosi arka... =) )
T. Aamupalaa tarvitsevat Kärppä ja paputyttö 34+6