Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Unikeko: Oliko niissä sinun veriarvoissa sitten jotain poikkeavuutta vai kuinka se oli? On mennyt multa vähän ohi. Mun osallahan meni niin, että kävin verikokeissa ja sain neuvolasta sitten tekstiviestin (joo-o, ei kukaan selvittänyt kuinka vakavasta tilasta on kyse yms, tuli vaan käsky olla puhelimen äärellä!!), että niissä on jotain häikkää ja tutkivat tarkemmin asiaa äitiyspolilla ja ottavat sitten tarkemmin muhun yhteyttä jos on tarpeen. Ja pari päivää tuosta neuvolan ilmoituksesta mulle sitten soitettiin tuolta sairaalalta ja sanottiin että pian pitäisi tulla jatkotutkimuksiin ja mahdollisesti jäädä osastolle. Mutta jos sulla on noi arvot kunnossa, niin kuin tuossa viestissäsi kirjoitit, niin ilmeisesti siitä syystä ei sitten ole lääkärille asti sua ohjanneet. Muuten kuulostaa kyllä tosi oudolle, ettei sua ole jo lääkärille passitettu, kun ottaa kuitenkin huomioon kuin vakavasta jutusta hepatoosissa saattaa olla kyse. Tsemppiä! :hug:
 
jaana25 ja perhe: sydämelliset onnittelut koko perheelle :hug: :flower:

Limatulppa mulla irtos ku esikoisen synnytys käynnistyi. Mulla sitä limaa tuli ja tuli ja tuntui ettei lopu vaiks miten pyyhki... Aluks oli ihan kirkasta ja sit ilmesty joukkoon vaaleanpunaista (eli hieman verta).

UÄ 34+6 äitiyspolin soittoa odotellessa.... :|
 
Onnea Jaanalle ja koko perheelle!! :flower: :flower:

Pur Ensimmäinen on joo tulossa tänne.
Tuo alusta saakka ajateltu pullostaruokinta on meillä lähtenyt osaksi myös miehestä. Juuri poissaolojen takia haluaa sitten kotona ollessaan olla paljon mukana. Ymmärtää onneksi sen etten millään jaksa yksin JOKA yö heräillä ruokintamaatiksi... Siinä on jo paljon (kuten tiedät siis kokemuksesta ;) ), että hoitaa kaiken sen muutaman päivän ajan.
Ihana kun saan sitten niinä öinä kun mies on kotona nukkua... Edes välillä... Jos siis pystyn :p .
Myös hän haluaa tuota siksi ettei HE olisi niin riippuvaisia minusta... Eli saattaapa käydä niin, että kun minä olen nyt "ominut" tämän lapsen raskausajan niin mies ottaa sitten oman aikansa sitten synnytyksen jälkeen =)

Kaveri kertoi, että heillä mies nauttii kun on saanut alusta saakka osallistua ruokintaan ja heillä tapa on toiminut loistavasti! Tosin ihmetteli myös sitä kuinka monet ovat arvostelleet heitä tuosta... Jokainenhan taplaa kuitenkin tyylillään ja voihan se olla, että kaikki miehet eivät ole niin innostuneita tuosta. Äitihän se kuitenkin on siellä kotosalla ja miehen taas pitää aamulla herätä töihin. Perheessä perheen tavalla oli kyse sitten ruokinnasta tai mistä vaan =)

Sairaalassa oleminen kovin kauaa ei täällä innosta. Vaikka pelottaa se miten sen vauvan kanssa sitten pärjään kotona. Mutta ei kai ne päästä mua pois jos olen ihan "käsi" sen pienen kanssa!! Mutta ne sairaalat on vaan niin kamalia paikkoja ja ruoka on ihan superpahaa!! Onneksi Tyksin vieressä on Kiinanmuuri. Mies hieman jo lupautui et saan annokseni sieltä. Joskus meinaan olen syönyt kaks viikkoa putkeen niitä sairaalan kiisseleitä sun muita eikä nappaa yhtään... Pillimehujakin löytyy jo sairaalakassista =)

Caro + masukki
 
Moikka vaan ja onnea muillekkin jakautuneille!!

Taisin osua aika oikeaan että alkujoukoissa synnytän..

Tässä vähän synntystarinaa;

Maanantai aamusella kipitettiin sairaalaan ja tilanne oli kypsä kohdunsuulla ja lääkäri puhkaisi kalvot. Tilanne oli mallillaan ja lääkäri vaan tuumasi että nyt ei olekkaan´sitten nopeaa synntystä tiedossa..
Aikansa siinä meni kun alkoikin supistelut säännöllisinä ja todella mojovina.Kätilön kanssa siinä pohdimme synntysasentoa onko millaisia toiveita, sanoin että jos nyt vilkais sinne suulle..Tilanne puolessa välissä ja kätilö lähti käymään eväillä.Sanoin miehelle melki heti perään että juu kilautas takas.Mies vaan että mihin sä sitä nyt ja no minäkin että nyt onki äitee kipee että tarvii tehdä sotasuunnitelma kivuista..No kätilö kurkkas ja tuumas että mustaa tukkaa näkyy jo, alappa ponnistamaan ja mikäs se asenointo olisi. No kyljellään parilla työnnöllä syntyi pieni tyty.Selällään en voinut kuvitellakkaan kun otti selkään tällä kertaa supistelut.Kyljellään oli hyvä kun se iskiaskin oli vaivannut.

Kaikki kävi nopeasti, silti rauhallisesti ja tutusti. Luomusti sain synnyttään niinkuin halusinkin ja jäi taas kauniit muistot.Joo, lääkärin veikkaus synnytyksen kestosta ei nyt ihan osunut nappiin, meni siinä nyt reilu puoli tuntia...

Osastolla olimme sen kaksi vuorokautta ja pääsimme kotiin.lapset ovat ottaneet suurella rakkaudella uuden tulokkaan vastaan, vuoroja jaetaan kuka pitää ja kuinka kauan..Hyvä näin päin..Ja äiti ja isi leijuu jalat puoli metriä ilmassa..

Kotimatkalla tuli hormooni itkut sitten. Haikeus jollakin tapaa ja se odottamisen jännitys laukesi. En tiedä oliko nyt se viimeinen lapsi, tunnenko kohdussani enää ikinä potkuja..

Nyt kotioloissa on rauhaisaa ja ihanaa, huilaan vauvan tahtiin kun isikin on kotona.Ulkoillutkin olen tänään pulkkamäessä pienimpien kans( joo, kuten huomaatte en revennyt, ei tullut edes nirhaumaa ja ihmeen nopeeta palautuminen tapahtui) tyttö nukkui isin sylissä.Maitoa nousee, puoli korttelia voisin näillä maidoilla imettää..

uih, nyt kuului ääniä vaunuista.. Hyrisevä äiti lähtee ruokkimaan pienokaistaan :heart: :heart: :heart:

sini rv 0+ (Haikeeta)ja pieni tyttö 3vrk :heart: :heart:

labello; päivitä tietoihin 19.1 tyttö 3100g 48cm rv; 38+0
 
Hui täällä on alkanu jakautuminen oikein urakalla :eek: :heart: Onnea jaana25 ja siniraita :heart: Alkaa jänskättämään täälläkin jo :)

Tänään oli neuvola, kaikki kunnossa. Kuulemma pitää varautua siihen että tääkään ei menis laskettuun aikaan asti. Hah musta tuntuu että tää taitaa just mennä :D Ja varoteltiin mahdollisesta nopeasta synnytyksestä kun eka oli sen 8 tuntia vaan. Tosin eka oli käynnistettynä joten mistä sitä tietää :D

Limatulpasta oli puhetta... Mä en tunnista tulppaa tulleen viime raskaudessa. Limaa tuli viimeisien viikkojen aikana paljon ja sitte vesien mentyä limassa oli veriviiru mutta mitään tulppaa ei vois sanoa tulleen. Tässäkin raskaudessa on alkanu se liman tulo jo vähän aikaa sitten joten kaipa sitte joskus päästään tositoimiin :D

Jotain muutaki piti kommentoida... Mutta meempä lukemaan uudelleen ja mietin että mitä :D
 
Kylläpäs tänne on tullut taas tekstiä päivän aikana :eek: kestää aina hetken kun lukee kuulumiset =)
Onnea Jaanalle tyttövauvan johdosta :flower: niin ja uusille tervetuloa mukaan!

Tuteista: En oo ajatellu ottaa mukaan sairaalaan. Imetyskin lähtee sujuun varmaan paremmin ilman, ei oo kyllä aiempaa kokemusta asiasta..
Steriloijasta: Mulla on sellanen Aventin mikrosteriloija hankittuna, pakkauksessa tuli mukana lisäks 2 avent pulloo yks iso ja pieni, ensitutti ja atulat. Luulisin, että on aika kätevä. Sinne lisätään vaan pieni määrä vettä ja kuumennetaan mikron tehosta riippuen muutamia minuutteja. Pullot ym. säilyy steriilinä 24h jos kantta ei heti avata. Saas nähdä nyt sitten millaseks osoittautuu käytössä.

Sairaalassaolosta: Mua ei kyllä kauheesti innosta siellä kauaa olla, mutta voinnin mukaan tietysti mennään. Onneks tuolla aluesairaalassa ei hoputeta yhtään kotiinlähdössä vaan niin pitkään saa olla kun itsestä tuntuu. Jännittää kyllä kokemus, koska en oo koskaan ollut sairaalassa :eek: jos ei lasketa aivan pienenä tehtyä kitarisaleikkausta josta en muista mitään :/

Tänään kävin kattoon kaverin kaksospoikia, jotka nyt 6kk. On ne vaan aivan suloisia pikku palleroita :heart: haluais kans oman jo syliin =)

Nyt taidan mennä telkkaa kattoon..

T.Kareliini ja vauveli 34+6 :heart:
 
Niin joo Pixie Helmikuu tais olla viime vuonna yks hiljasimmista kuukauksista mutta seki aina riippuu päivästä =) Sillo ku me synnytettiin niin oli tosi rauhallista. Oikeestaa kaikki muut jotka oli käynnistyksessä, lähti kotiin yöksi ja me päästiin saliin. Yöllä oli heti vuodepaikka mulle synnytyksen jälkeen. Ja mun huonekaveriki lähti heti seuraavana päivänä pois ja sen tilalle tuli toinen joten aika jouhevasti meni ne pari päivää. Ennen ku sitte yhtäkkiä oli käytävät täynnä ja alettii puhumaan kotiuttamisesta. Sitä kun ei koskaan tiiä mimmonen tilanne on just sillo ku ite synnyttää. Aika kurjaa oli kyl hakea safkaa sieltä käytävältä ja kattoa kun jotkut makaili vastasyntyneiden kanssa siellä ruokakärryjen vieressä :/
 
Paljon onnea vauvan saaneille! :flower: Tuo on kyllä uskomattoman lyhyt synnytys siniraidalla kun itellä ollet edelliset pitkiä synnytyksiä niin toiveena olis että jos vaikka hieman alle 10 tuntia menis tällä erää! Ei vois tuommosesta edes haaveilla!
Eka kun oli sen 3½ vrk josta salissa 23 tuntia ja tokakin kesti 14 tuntia!
 
Tyypin äippä perheiheen. ONNEA rinssistä!! :flower: :heart:

Jaana: rinsessaisesta ONNITTELUT teidän perheelle! :flower: :heart:

UUSILLE tervetuloa!

Lentis mietti esimaidon nousua ja imetyksen onnistumista(tai jotain sinnepäin...). Kysyin asiaa taannoin nlasta kun itsekin sitä mietin,kun tuota maitoa on erittynyt n. rv20 alkaen. Sanottiin että ei ole yhteyttä imetyksen onnistumiseen sillä, nouseeko esimaitoa jo raskausaikana vai ei. Eli imetys/heruminen voi käynnistyä normaalisti vaikkei raskausaikana mitään olisi erittynytkään, tai vastaavasti vaik raskausaikana kuinka rinnat vuotais, se ei takaa että imetyksen aloitus olisi "helppo" tai varsinainen heruminen alkaisi jotnkin helpommin... Toivottavasti tästä nyt ymmärtää mitä tarkotan... :/ Tietysti yksilöllisiä noikin jutut.

[/b]anno kyseli synttäreiden järjestämisestä viä ennen la.ta. Meillä on kans esikon synttärit tulollaan 7.2 (12.2oikea päivä). Pidetään ne pojan isällä jossa tilaa enemmän kuin meillä,ja ekstrana uima-allas johon ne 10 kaveria on hyvä laittaa energiaansa purkamaan :D 11v.täyttää siis poika... Kavereiden jälkeen samana pvnä tulee sit mummit ja kummit, niin saadaan koko ruljanssi kerralla pois alta :D . Ja olen luvannut olla yhtenä kappaleena vielä silloin, la 17.2... Tarjottavat saan onneksi helposti hankittua, kun pojan "pappa" on erään leipomon myyntipäällikkönä, joten sitä kautta tulee sit porukalle eväät... ja noi muksuthan ei enää kakkua syökään, pizzaa,sipsiä, jätskiä ja keksiä tulee olemaan tarjolla heille. Kakutetaan sit ne mummit ja kummit :saint: . Vältyn itse myös siivoamiselta, kun ei meillä kekkereitä pidetä :saint: .

uusio äippä:siis hä? voiko esim. mahan,säärien ja käsivarsien kutina (kutiaa aikalailla,jo pidempään...) olla merkki hepatoosista?? Mä kans olen ajatellut että vaan se kämmenten ja jalkapohjien kutina lasketaan... En ole edes nlassa maininnut, kun ajattelin että nahka vaan kuivaa ja venyy ja siksi kutiaa... pitäisköhän varmuuden vuoksi kysäistä asiaa... En haluis hysterisoida, mutta toisaalta mieluusti otan kyl varman päälle... :headwall:

Tänään oli
lääkärineuvolakin, viimeinen täällä kotona, seuraava lekuri tavataan sit TAYSsissä jos kaikki sujuu kuten pitäis.. Ultrattiin siis tänään.

Rv36+2 (34+3)
Hb 116 JEE!! (Hb93) ( 2obsidania öisin siis tehoaa!)
RR117/68 (124/78)
paino +200g/vko (+300g/vko) yhteensä rv7+0 alk. 11.2kg
Lapsivettä normaalisti
syke + (+)
liikkeet ++ (++)
2rt (2rt)
sf mittaa ei otettu (31)
kohdunkaula takana ja tiukasti kiinni, ei anna yhtään periksi sormelle.
Lähete TAYS.siin synnytystapa arvioon, kutsu tulee sieltä sitten jossain vaiheessa.
Ultramittojen mukaan vauvan painoarvio nyt on 2512g,joka vastaa viikkoja 34+0(eli 2 vkoa vähemmän kuin la.n mukaiset viikot... :/ )
Eli ei pitäisi ainakaan mikää hurjan iso vauva olla tulossa...
Tytöltä näytti edelleen sen perusteella ettei mitään palleroisia ollut näkösällä, mutta lääkärikin sanoi ettei vielä parane siihen tuudittautua että 100% varmasti tyttö olisi...

Hiivasta kärsin edelleen, ja ohjeeksi sain käsikauppavalmisteilla hoitaa,vaikka kuuri/vko kunnes saadaan kuriin. Myös lääkäri sanoi että jos useamman kuurin(niitä 3.n pv.n) joutuu ottaan, niin olisi hyvä vaihtaa lääkkeen merkkiä välillä, ja että KAIKKIA käsikaupassa(siis ilman reseptiä) myytäviä hiivalääkkeitä voi raskausaikana käyttää, kun ei käytä asetinta! Mulle ihan uusi juttu tää et kaikki käy.. :eek: Mutta hyvä tietää!

Nyt saunan lämmäykseen!

tatuka+peikko 36+2
 
:heart: :heart: :heart: :heart: Siniraita onnea onnea koko perheelle :heart: :heart: :heart:

Tuos laskin että jos meitä tuo pyöreä 140 ja vauvat syntyvät 9.1-15.3 välisenä aikana. jokaiselle päivälle tulisi 2,12 synnytystä. Ottaa huomioon, että alkuun ei vauvoja synny, joka päivä eikä lopussakaan. On tosi jännä nähdä millainen syntymisruuhka on pian käsillä. :D
Monikohan on vielä aktiivisena ilmoittautuneusta, sekin tietty vaikuttaa.
Kaikkea mäki lasken. He!
 
PALJON ONNEA JAANALLE JA SINIRAIDALLE :flower: :flower: Ihanaa kuulla vauvauutisia!!! :'( Herkistää täälläkin.

Mul on ihan kamala olo, Mua supistaa kipeesti, maha ahdistaa joka asennossa, alapäässä juilii. Ja kaiken lisäks hermot on tositosiTOSI kireellä, olo on levoton. Ukolle raivoon ja pärrään minkä kerkeän. :ashamed: Sain ihan tajuttomat raivarit kun ukko laittoi lapsille iltapalaa ja se laittoi lapsille muroja lautaselle KYSYMÄTTÄ ensiksi lapsilta, että minkälaisia muroja halusivat syödä, tai mitäs jos olisivatkin halunneet Weetabixia tai vaikka puuroo! |O ...ja sit mua alko vielä enemmän suututtaa kun lapset kiltisti kitisemättä söivät ne mitä iskä oli lautasille laittanut ja iskä myhäili tyytyväisenä. :eek:

Että tällaista täällä, joo tiedän, oon pimee... Soittakaa valkotakkiset!!!!

Tänään on maha pullahtanut kunnolla ulos. Ekaa kertaa ahdistaa ja TAKKIKIN alko jo tänään puristamaan. Tänään ekaa kertaa toivoin, että "syntyisipä jo pian" :snotty:

-kyrsä ja nappula 35+6
 
Onnea Jaanalle ja Siniraidalle :flower:

liikelaskenta joskus oon saanu ohjeen et 20 liikettä per tunti, aika paljon :eek:

sairaalassa oloaika esikoisesta olin 2 päivää, pistivät kotiin ku viikonloppu ja joulu pyhät oli tulossa. Tälläkertaa olisin mieluiten ainakin sen 3 vrk jotta kerkeisi imetys kunnolla käynnistymään.

tutit ja tuttipullot esikoiselle toi mies seuraavana päivänä tutin sairaalaan, ja hyvä niin koska ekana yönä usein vauvat vaan nukkuu väsymystään, mut tokana yönä ainakin meidän poika olis ollu tunti toisensa perään tissillä, ei auttanu vaikka saikin lisämaitoa.. joten tutin avulla sain iteki vähän levätä.
Pulloja ostettiin alkuun 1kpl.. nyt en osta yhtään etukäteen.

lentis limatulppa oli mulla ainakin semmosta verensekasta limaa klöntteineen :x
mulla tulee samanlailla sitä esimaitoa kuin mitä itse kuvailit.. samanlailla tuli esikoisestakin, mutta ei vaikuttanut maidon nousuun/määrään.

unista aika hassuja unia nähdään täälläkin :) viimeksi synnytin n.1v ikäisen vauvan joka sitten tepasteli välillä tissiä syömään :D

siniraidan kertoma herkisyminen kotimatkalla, kuulostaa niin tutulle :D Mulla alko se itkuherkkyys viimeksi juuri kotiin tullessa ja automatkalla jo ekat itkut tuli väännettyä, liittyy vahvasti maidonnousuun :D

ON: huomenna olis lääkäri!! Voin kyllä jo etukäteen sanoa että mitään edistystä mihinkään suuntaan ei oo tapahtunut.. päivittäin toki supistelee, mutta täysin kivuttomasti ja ne ei ainakaan saa mun kohalla mitään tapahtumaan :/ ei sukkapuikko vihlasuja tms.. lähestyvään synnytykseen viittaavaa, joten yli mennään ja reilusti |O Vauvakin liikkuu kuin häkkyrä, kääntää kylkeä vähän väliä joten mitään laskeutumiseen/kiinnittymiseen viittaavaakaan ei oo tapahtunu..
No kaikki aikanaan :/

kuupas ja tirppana 36+0
 
:heart: :heart: Onnea Jaanalle ja Siniraidalle pikkuisista prinsessoista :flower:
Omassa olossa ei mitään uutta, päivän luuhasin kaupungilla. Seurauksena supistuksia, jotka kuitenkin loppui lepäämällä. Joten varmaan (toivottavasti) vielä hetki menee ennen kuin tositoimiin päästään.
T: Kuume + pikkuinen 35+6
 
Aivan ensiksi suuren suuret onnittelut kaikille jo vauvansa syliin saaneille Ihana kuulla näitä iloisia synnytyskuulumisia ja että kaikki voivat hyvin!

Täällä ollaan ja neuvolassakin tuli taas vaihteeksi käytyä.
Paino -800g viime viikosta (7,7 kg tullut kaikkiaan)
RR 102/61
Hb tullut taas vähän alaspäin, 112 tuplaraudasta huolimatta...
Sf 34
Tarjonta rt, kiinnittynyt (oli jo viikko sitten)
syke 140 luokkaa (135-149)
liikkeet ++

Että näin, voi kun ei tarvitsisi enää ensi viikolla mennä. Mähän näin jo useampi viikko sitten unta, että tämä syntyi 38+1 tai 38+2... Jotenkin itsellä sellainen olo, että tämä kookospallotäällä jalkavälissä syntyy ennen laskettua aikaa, mutta tiedä sitten. Ja nyt kun sanon näin, niin ei varmaan synny Ekahan mulla käynnistettiin rv 42+0 ja syntyi siis 42+1 ja toka synnytys käynnistyi itsekseen suppareilla rv 39+6 ja vaikka oli aika nopea synnytys (6h ekasta supistuksesta, virallinen kesto 4h 45 min) ekaan verrattuna, meni kuitenkin lasketun päivän puolelle, rv 40+0. Joten jos vanha kaava jatkuu, tän pitäisi syntyä pari viikkoa ennen laskettua aikaa, mutta ehkä toiveajattelua, kunhan nyt tulisi itsekseen, ettei tarvitsisi käynnistää... Tätähän ei varmaan päästetäkään kovin paljoa yli lasketun ajan, kun taitaa olla vauvalla sen verran reilusti jo kokoa...

Tänään luulin jo, että lorahti lapsivettä, mutta taisi olla väärä hälytys, ilmeisesti valkovuotoa vaan tuli sen verran reilusti, että pikkarit ihan kastuivat märiksi... Olo alkaa olla jo niin finaalissa, että tahtoo kans jo sen vauvan syliin, vaikka parempi varmaan jos nyt viikon verran vielä kasvaisi...

Sairaalassaoloajasta: Itse haaveilen, että mikäli ei saada perhehuonetta, pääsisin pikaisesti pois, mutta entisiin synnytyksiin jos yhtään voi verrata, lienee turha toivo... Molemmilla kerroilla ollut sen verran suurta tuo vuoto, että ei ne sieltä kovin pikaiseen taida laskea ja sitä paitsi, kun nyt ei tiedä, jos tulee näiden sokereiden kanssa vauvalle ongelmia, niin sitten sitä ollaan siellä mahdollisesti pitempäänkin... Mähän kärysin sokerirasituksesta, kun paasto oli just rajalla ja nyt tietty sen takia vähän hirvittää... Isot on entisetkin vauvat olleet ilman mitään sokeriongelmaa (4000g ja 4065g), niin eit tuon tarvitsisi juuri isompi ollakaan... Paastoarvot olleet ihan ok, mitä nyt olen tässä kotona päivttäin mittaillut, mutta eipä sitä tiedä sitten, että onko sillä ollut vaikutusta vauvan kokoon ja vointiin synnytyksen jälkeen vai ei... Nyt tosin olen tiukentanut dieettiäni entisestään ja sen kyllä huomaa, kun painokin laskenut melkein kilon tässä viikossa. Ärsyttävää vaan, kun tekisi mieli kaikkea hyvää...

Tutista ja korvikkeista: Mä en ole uskaltanut kenellekään meidän lapsista antaa tuttia alkuun (ekaan 6 viikkoon). Sen jälkeen tarjosin esikoiselle, mutta eipä tuo huolinut vaikka yritettiin minkä mallisia tutteja vaan. Sitten lopulta huoli tutin joskus vajaa 5-kuisena ja se oli käytössä lähinnä nukkumaan mennessä tuonne vuoden ikään asti. Kuopus ei meillä huolinut tuttia sitten ollenkaan, mutta ilmankin pärjättiin - tosin joissakin tilanteissa se olisi ollut ihan kiva apu, mutta kun ei kelvannut niin ei kelvannut.

Korvikkeista ja tuttipulloista piti sanoa, että mun mielestä niitä ei kannata etukäteen hamstrata kaappiin. Meillä ainakin jäivät kaikki turhina käyttämättömiksi. Esikoisen kanssa sitten joskus muutaman kuukauden iässä huvin vuoksi kokeiltiin, josko olisi huolinut pumpattua maitoa pullosta mutta eipä tuo ymmärtänyt tuttipullon päälle mitään (ja sitä paitsi nokkamukista voi alkaa sitten antaa sitä juotavaa kuitenkin jo reilusti alle puolivuotiaallekin). Mutta kukin tietysti tyylillään Ja meillä sitä paitsi lapset olleet sen verran allergisia, ettei mitkään kaupan (eikä apteekin) korvikkeet olisi sopineetkaan...

Miten olette ajatelleet nukuttaa pienokaisianne? Nukkuuko vauvat sitten vieressä perhepetissä vai omassa sängyssä? Me ei olla nyt edes laitettu pinnasänkyä kasaan. Aiempienkin kanssa se on ollut vaan lähinnä rojuvarastona ja vauva on siinä ehkä muutamat päiväunet nukkunut koko aikana, kun muuten nukkuneet vieressä. Oli meillä ainakin yksi niistä turhista ostoksista esikoiselle...

Jeps, mutta nyt täytyy lopetella, kun alkaa tämä istuminen tuntumaan jo sen verran epämukavalle... Hyviä vointeja itse kullekin ja ehkäpä pian saadaan lisää niitä vauvauutisiakin

Lumienkeli79 ja Oskari 37+1
 
Ihania uutisia täällä! :heart: Ja ihana lukea noita synnytyskertomuksia!

Äipälle, Tatukalle, kuupakselle ja muille, jotka vastasivat esimaito/limatulppa -kyselyihin, kiitoksia! Sitä kun tulee täällä kaikenlaista mietittyä. :whistle:

Sanokaapa te kokeneemmat, että ottaako sitä toisen raskauden hiukan iisimmin, vai olenko mä samanlainen hysteerikkö, jos joskus tulen toista kertaa raskaaksi :ashamed:

Mä kun olen täällä lohduttautunut, että tää hermoilu on normaalia ekakertalaiselle ja että jos joskus tulee toka kerta, niin oon varmasti rauhallisempi, mutta toissapäivänä kätilö sanoi, että voi kuule, sä tulet hermoilemaan ihan samalla tavalla oli kyseessä eka tai kolmas lapsi :LOL: Varsinkin kun kuulemma jokainen raskaus on samallakin naisella niin erilainen, ettei niitä voi usein edes verrata toisiinsa. Mites teillä on ollut? Tai siis olenhan mä huomannut, että kysyttävää riittää vaikka lapsia olisi jo ennestään, mutta onko noin yleensä ottaen ollut rennompi olo vai suorastaan päinvastoin?

Tv. Utelias Lentis ja pieni päivänsäde 35+4 :heart:
 
Ihanaa, että täällä alkaa synnytystarinoita olla. mä en ole koneella taas pitkään aikaan käynyt, mutta nyt on uusi kone edessä näin äitiysloman kunniaksi. Ihana kuulla tarinaa, miten kullakin synnytys on mennyt. Tuo kylellään oleminen kuulosti aivan taivaalliselta, jos vaan onnistuu. ainakin ekassa synnytyksessä kivut meni minulla selkään ja oli tosi inhottava selällään ponnistaa.
Minulla ei ole vielä tietoakaan mistään kipeistä supistuksista vaikka lenkillä kulen ja hulluna siivoilen.. Vauva heiluu ja huojuu puolelta toiselle ja pää on vielä kaukana kiinnittymisestä. Kohtu ei enää korkeutta kasva, joten toivotaan, että viikon sisällä herra laskeutuu lähtöasemiin ja vois samalla jo tulla uloskin :saint:

minä olen saanut nauttia aivan ihanasta raskaudesta, mutta nyt yövalvominen alkaaa jo verottaa, niin että voisin jo sen pikkuisen syliini ottaa. Onnea todella paljon kaikille synnyttänelle!!

äippä ja 38+6
 
Voi Kyrsä... Mulla oli tos kans tilanne itkuraivareille, kun mies tuli neuvoo mopon ostos pojalle...
Että pitää ottaa nyt rauhallisesti eikä hosua. :eek: :eek: :eek: Mähän kilahdin heti, vaikka oikeasti olen just sellainen hosu kaikis asioissa. Miehelle en mitään myönnä kyllä... :saint: :saint: :saint:
 
Lumienkeli: Mulla tuo tyttö hylkäsi tissin 5kk ja ei huolinu myöskään pulloa koskaa, joten siirryttiin sitten suoraan nokkamukiin. Ihan hyvin tosiaan sujui 5kk iässä jo.

Meillä tuo pinnis makkarissa ja siellä sisällä ÄP laatikko, ajattelin että pienempi sänky alkuun ettei oo hukassa suuressa maailmassa, pikkanen. :) Noilla isommilla meil oli kehto alkuun, nyt ei sellast ole... Vähän mua huolettaa oma nukkuminen. Molemmat aikaisemmat olen siirtäny omaan huoneeseen jo 3kk vanhana... Ei tullu mun nukkumisesta mitään. Kun heräsin joka tuhahdukseen. Nyt ei ole sitä mahdollisuutta... Toivon, että ikä on tuonut mulle unenlahjoja |O
 
:flower: Onnea Siniraita & Jaana :flower:

Mulla taas huomenna neuvola kun on paineet niin korkealla, turvotusta on kans sillei et jopa miehen kengät puristaa jaloissa ja rupesin ihmettelee kun äippäfarkut ei enää meinaa mahtuu niin on täs maanantin ja torstain välillä sitten tullu n.3kg painoo lisää, et ei mikään ihme ett vähän nahkaa kiristää ja nilkat ei taivu ja päätä särkee jatkuvasti, nyt sitten rupsei huol,estuttamaan että onkohan raskausmyrkytys vaikka pissassa ei protskuja olekkaan ollut
ku jostain luin et näinkin voi olla. Samoin huomaa että ny jo liikutaan vähä rajallisilla voimilla meinaa ei hengitys meinaa enää kulkee, kun vessassa käypi niin sen jälkeen vartin saa puuskuttaa, samoin ku yritin tänään kaupassa käydä niin oli matka yhtä tuskaa ei jaksa jalkoja siirellä kun happi loppuu ja sen jälkeen rupee sydän hakkaa, muutenki on olu sellasii ihme tuntemuksia sydämmessä aina jos vähän rasittuu niin tuntuu että se joko muljahtaa pihalle tai lopettaa toimintansa kokonaan. Maanantaina on aika äippäpolille, en oo kyl ihan varma et uskallanko odottaa siihen asti ku alkaa pelottaa että saakohan vaavi tarpeeksi happea, kun iteltäänkin loppuu kesken, vaavikin liikkuu huomattavasti vähemmän ku esim viime viikolla ku tää on olu sellanen spurtti poitsu koko ajan, muutenki jotenki on niin kerrassaan kurjat oltavat et ARGH! Jokohan tän sais kohta pihalle? Supistaa jatkuvasti mut mitään ei tapahdu!

Omanapainen Toukka 38+
 

Yhteistyössä