Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Kärppänä heinälatoon: Nää on taas näitä mun vouhotuksia esikoisen odotusajalta. Oon varmaan kirjottanut siitä aiemminkin täällä, mutta luin sellasen tutkimuksen jonka mukaan uniapnealla ja kätkytkuolemalla olis jotain yhteyksiä. Meillä on siis hirveesti suvussa uniapneaa, mullakin, eli sellasia öisiä hengityspysähdyksiä. Mulla sitä pahentaa jos lakanat tai yöpuku on pesty hajusteellisilla aineilla, koska oon vissiin sit lisäks allerginen niille. Tuntuu niinku keuhkoja polttais ku sellasissa yrittää nukkua ja heräilen yhtä mittaa siihen että haukon henkeäni pysähdyksen jälkeen. Joten vauvaa en sellaselle uskalla altistaa jos sillä on vaikka samat vaivat ja allergiat kuin mulla. Varmaan turhaa vouhottamista, koska kätkytkuolemia meidän suvussa ei oo silti ollut, mutta eipä tuossa asiassa voi olla kai liian varovainen. Ja perhepedistä muuten täällä oli puhetta, se vähensi huomattavasti kätkytkuolemanriskiä tän tutkimuksen mukaan vaikka yleinen käsitys on just päinvastainen. Ilmeisesti vauva tahdittaa jotenkin hengityksensä sit äidin kanssa tai jotain. Vauvat on maailman sivu nukkuneet imetysaikana äitien vieressä, se on vaan jotain länsimaalaista nykyajan hössötystä ettei niin muka sais tehdä.
 
Ei tuo Kärpän ajatus hajusteellisesta pesuaineesta ihan vouhotusta oo, olen kuullut saman, mun mielest siit oli joku tutkimuskin? Ja allergian aiheuttaja herkälle vauvan iholle. Ekan koneellisen vauvanvaatteita tosin pesin hajustetulla kunnes sisko huomautti asiasta. En sit pessy enää niitä uusiks mut kaiken muun oon pessyt hajusteettomalla, allergikoille sopivalla pesuaineella.

Ehdottomasti kannattaa hankkia pienempiä vaatteita ku noi äitiyspakkauksen vaatteet, ne on alkuun isoja. Mulla on aika paljonki 52, 56 cm ku olen niitä käytettyinä saanut... ja muutaman ihanan ostanut :ashamed: Ja hurahdin noihin bodyihin mistä saa hihat taitettua umpeen ettei vastasyntynyt pysty raapimaan itseään...niitä ostin pari 52 senttistä =) Loistava keksintö, ei noita reilu 5v sitten ollut viel ku sairaalas! Ja vauvalle yöpuvuksi olen hankkinut muutamia nepparillisia. Vetskarilliset ainakin minä koin huonoiksi: vauvan nukkuessa vetskarin se veto-osa (mikä lie nimeltään) oli usein noussut pystyyn ja jättänyt kipeän punaisen jäljen vauvan kaulaan. Siksi en niitä nyt huolinut...

Kylläpäs on taas tullut täällä istuttua :x Heh, hyvää ajanvietettä mones välis =) Tänään alkoi äippäloma :D vaikka olenhan ollu jo 2 viikkoo saikulla...

Nyt imuroimaan :wave:

UÄ 35+0
 
Heippa!

Tässähän täytyy nyt tehdä niin, että kirjoittaa ensin osan, että muistaa edes johonkin kommentoida, :LOL:

Onnea hurjasti siniraita ja jaana!!! :hug: :hug: :flower: :flower:

Unikeko: Voih, joku muisti mut :D Kyllä mä aina välillä oon käynyt huikkimassa jotain tänne ja oikein muistit, että muhun liittyy jotenkin tuo hepatoosi. Joskin se on ollut toisessa ja neljännessä raskaudessa, ei onneksi tässä!! =) Sitä on kovasti seurailtu ja verikokeissa olen juossut mutta kutinoilta ja maksa-arvojen kohoamisilta olen nyt välttynyt.Sitähän sanoin aluksikin tuolle neuvolan tätsylle, että kun se on joka toisessa raskaudessa tullut niin sen kaavan mukaan, nyt ei tule, eikä ainakaan vielä ole tullutkaan! :kieh:

Limatulppa: Kahdessa ekassa raskaudessa en tavannut moista klönttiä ollenkaan mutta 3. ja 4. raskaudessa se tuli edellispäivänä kun vaavi syntyi. Se on tosiaan sellaista paksua limaa, jossa mulla oli joukossa veriviiruja ja sitä tuli paljon, ei ollenkaan niin,että kerralla plumpsis vaan useasti....sanoisin, että sen kyllä erottaa muista eritteistä :LOL:

Jatkan lukemista... ;)

Möökö ja muru 37+5 :heart:
 
Uusioäippä jottei mulle tule kunniaa toisten ajatuksista, niin pitänee korjata, et se oli Pixien juttu tuo hajusteelliset pesuaineet. :D Mä oon pessyt lähes kaiken hajusteettomilla, oisko yks tai kaks vaatekappaletta tullut ns. normaalipyykkiin joukkoon ja ne on sit hajusteellisilla. Mut en ajatellu pestä uusiks, käytän aika mietotuoksuisia pesuaineita (ja huuhteluainetta aina hajusteettomana) just siks, et ei vaatteet kovin paljon haisis, vaikka hajustetta olisikin. En voi sietää vaatteita, jotka haisee ihan Omolle ja Arielille ja ja ja.. :xmas:

Pixie kiitos tarkennuksesta. Tuosta perhepedistä taitaa olla yhtä monta mielipidettä kuin on ollut tutkijaakin. Samoin kuin kätkyt-kuoleman kanssa. Mut koitan kyllä joo itsekin toimia sen tiedon valossa, mikä mulla on, ja olla ottamatta turhia riskejä tuossa asiassa. Vaikka sitä ei sitten estää pystyisikään, mutta oonpahan yrittänyt. =) (...hmm... tulikohan tuo nyt ulos ihan niin kuin tarkoitin.. :snotty: Koittakaa ymmärtää, mitä tarkoitan. :ashamed: )
 
No nyt on käyty neuvolassakin, kaikki hienosti. Täti sanoi että saatan joutua vielä kuukauden odottelee hyvinkin. Vaavi ei ole vielä kiinnittynyt olleskaan ja vaihtanu asentoakin R2:sta R1:een =)
Paino + 382g / yht joku 15 kg tullut
turvotus +
RR 125/75
Kohdunpohja 34
RT
syke ja liikkeet + ja ++
Vielä erikoisesti mainitsi että harvoin näkee tälläistä Kohdunpohjan korkeuskäyrää mikä menee tismalleen keskikäyrää koko raskausajan =) Hyvä fiilis jäi, vielä kun treffasin sattumoisin siellä tosi kivan pariskunnan jotka oli perhevalmennuksesta tuttuja ja rupateltiin muutamat tovit.

Lillip Ihanaa että vaavi voi jo paremmin ja äippä myös pirtsakka!!

Glowlla ja unikeolla Hyvä meininki =) Tuo kotiin toimitettu hedelmälaatikko kuulostaa tosi slurpsilta :p ...ja miks ei sänkyyn toimitettu lasagneannoskin, hienoa plikat!

Seranzu Ihan hyvin ynnäilty tuota keskimääräistä synnytystiheyttä :)

Pixie
Tervetuloa joukkoon jokatoinen :wave: ..tosin mulla on nyt livennyt jo useampia vähäunisia että josko ensi yönä voisin nukkua kuin tukki!

Miinuska Mulla kans 56 cm toppapuku ja sitten joitakin 56cm:n vaatteita löytyy myös, jokseen n 5:t kutakin bodyt, puolipotkarit ja velourit. Niitä saattaa kyllä saada lahjaksikin vielä..

vauvan nukkumisesta Mulla on sellainen ajatus että mahd pian omaan huoneeseen vaavi jos vain itse jaksan rampata sitten maitokoneena vaavin luona..kuitenkin ajettelisin että ukon olis hyvä saada nukkua kun menee kuitenkin töihin aamuisin, että ehkä sitten itse nukun vaavin huoneessa jos sikseen tulee Meillä on kehto ja asemissa sitä varten. Olenkin jo miettiny että onkohan se jo miten pölyinen kun on ollut jo vuoden alusta saakka valmiina ja jos vielä pitää kuukausi odotella???

Aamulla olin taas mammajoogailee ja pörräsin kaupungilla muuten vaan, söin mm. lounaan Torerossa ihan kaikessa rauhassa ajatellen että nyt kun vielä voi :) Sitten tein taas lumitöitä ihan huoletta. Nyt sitä lunta sitten piisaa, kivaa!!

On tää jänskää tää loppuajan odottelu!!!

38+1
 
LABELLO: Hieno homma että poikasi sydän voi hyvin, tsemppiä ens viikolle, hyvä että tutkivat kunnolla! Mäo on käyny melkein joka ilta saunassa ja täytyy sanoo et mun mielestä se vaan helpottaa supparikipuja ei yhtää tuo niitä esille. Mut kävin taas hakee uuden pussukan vattulehtiä jos vaikka se sitten vauhdittaisi tän ujon poitsun ulostuloo...

TUTTIPULLOSTA: ihan vaa sen verran et ku mies on sotilas niin tilasin sellasen army tutin ja tuttipullon jotka eilen tulivat postissa, on söpjä ny kelpaa poitsun sitten mennä iskän mukaan komentaa varusmiehii..

LILIP: Kiitos kun jaksoit jakaa meidän kanssa vaavisi vointia, voimia sinulle ja iso hali!

VAUVAN NUKKUMINEN: Meillä on vauvalle pinnasänky oman sängyn vieressä ja siitä on jaettu reunapehmusteella sellanen pieni tila, (niinku joku on tänne joskus kuvanki laittanu) ja ajateltiin ihan siinä nukuttaa, kun meillä toi pienenpieni 35kg sakemanni hiipii välilllä sänkyyn niin ei tuu sitten tilapulaa, ja mua kyl vähän pelottaa et jos käännyn vauvan päälle, vaik usein snaotaanki et äidinvaistoilla ei yleensä kääny lapsen päälle no mut silti...

NIISKUNENÄ: ONNEA MATKAAN! Tuuhan kertoo sitten kuulumisia!

NEUVOLAKUULUMISIA:
Painoa tullu taas reippaasti, mutta siitä jo aikaisemmin kirjoittelinkin
Turvotuksen laittoi ++++, et jonnin verran sitäkin
Paineet katossa 143/97 lähtöpaineet on ollu 115/63, et aika korkeella mennään, ei ihme että huippaa ja päätä jomottaa jatkuvasti ja sydän tekee temppujaan
Pissa puhdas
SF n.37
Täs nää tärkeimmät, sain sitte taas RR mittarin kotiin et jos vielä tuosta nousee niin viikonlopuna jo äippäpolille, muuten siis maanantaina aika, ja sitten ens vkon to taas terkkarille.

Toukka 38+
 
Mie haluun tän vauvan jo ja mun unenlahjat takasin :ashamed: Viime yönä taas valvottu täälläkin.. Ja sitte esikoinen on just oppinu käveleen ja yöt on senki takia jo rikkonaisia. Onneks mies on kotona ja heräs sen kanssa sitte aamulla niin sain ite nukuttua aamutuimaan.

Meillä vauva menee heti alkuun kehtoon ja sen jälkee perii esikoisen pinnasängyn. Jos tääki on samanlainen kuin toi eka niin nukkuu paljon paremmin omassa sängyssä ja omassa huoneessakin jo tosi pienestä. Mitä nyt silloin kun on kipee tai muuten huono yö.

Pienistä vaatteista
Mä oon ostanu kotiintulovaatteet 50 senttiset. Ne oli tolla ekallaki ton kokoset ja meni muutaman viikon ja tää toinen on sanottu olevan pienempi (esikoinen oli 3775 g ja 51 senttiä). Muuten niitä pieniä löytyy sitte aika paljon muutenki kun kaikki on tallella vielä viime helmikuulta :heart: Ihan kamalasti noita vaatteita on. Ite en oo ostanu kun parit uudet jutut ja katotaa sitte sen jälkee kun näkee kumpi tulee että tuleeko lähdettyä vaatekaupoille :D Mä kans jouduin pesemään noi lainassa olleet vaatteet kun tuoksu niin jollekin aineelle :headwall: Kun ite käytän kans tota hajustamatonta. En ollu kuullu tosta kätkytkuolemajutusta vaan meil on käytetty noita muutenki jo kun on taipumusta herkkään ihoon itellä.

Niin toppapuvut ja kaikki löytyy viime vuodelta ja ne taitaa olla 56 tai 62 senttiset. Äitiyspakkauksen puku oli kyllä niin tyhmän kokonen ettei menny meillä ollenkaan helmikuisella. Katotaa jos tää toinen pääsee ens talvena sitä käyttämään. Ton takia en tänä vuona ees ottanu pakkausta.

Nyt syömään ja odottelemaan anoppia kylään :wave:
 
Perhepedistä: Mä kans salaa toivon että tämä tulokas viihtyisi paremmin omassa kehdossa kuin esikoinen. Mutta tällä kertaa en aio ottaa stressiä siitä jos joudun nukuttamaan vieressä helpottaakseni omia yöuniani. Viimeks podin siitä huonoa omatuntoa kun niin monet, ilmeisesti asiasta tietämättömät, kauhistelivat sitä. Näin jälkeenpäin aatellen ne tais kyllä kaikki olla lapsettomia ystäviä. :headwall: Puhuivat varmaan vaan lämpimikseen eivätkä tajunneet kuinka herkkä vastasynnyttänyt äiti hormooneineen on kaikelle pienellekin arvostelulle. Lopulta äiti sanoi mulle että ootko ihan hullu kun tollasesta stressaat, ainahan vauvat on nukutettu viereen varsinkin siinä alkuaikana kun ne syö öisin kokoajan. Täytyyhän äitinkin joskus nukkua...
 
niiskunenälle onnea matkaan! :heart:

vauvan nukkumisesta: Meillä on pinnasänky oman sängyn vieressä. Mutta jos tämäkin vauva heräilee parin tunnin välein syömään kuten pojat niin otan kyllä taas viereen nukkumaan. Siinä se syöttäminen käy kuin itsestään ja äiti tosiaan saa nukuttuakin. Molemmat pojat tosiaan nukkuneet vieressä vauvoina. Musta se on ihanaa pitää pikkuinen ihan lähellä. Pinnasänkykin tosiaan meijän sängyssä kiinni joten lähellä on joka tapauksessa. :heart:
 
sleeping
Hei

Pääsen vihdoin koneelle. En jaksanut lukea kirjoituksia, mutta huomasin, että joku muukin on jo saanut vauvan. Paljon onnea teille!!

Meidän poika syntyi 19.1 kello 8:28 suunnitetulla sektiolla Naistenklinikalla. Kaikki meni ihan hyvin, mutta koska hän syntyi jo viikolla 34+5, niin joutui heti teholle saamaan lisähappea, vaikka keuhkot toimivatkin, ja saamaan ruokaa nenämahaletkulla. Poika oli makrosominen, eli tosi iso viikkoihin nähden. Poika painoi 3 570 g . Pituus on hiukan epäselvä, synnärillä oli kirjattu 53,5 cm, mutta pojan hoitaja epäili tuota liian isoksi lukemaksi...? No, poika oli jo iltapäivällä niin hyvässä kunnossa, että pääsi pois teholta ja siirtyi valvonta-osastolle, jossa tarkkailtiin hapen ja ruoan saantia. Parin päivän päästä pääsi valohoitoon. Eilen aamulla hoitaja sanoi, että poika vaatii jo äänekkäästi itse ruokaa ja on niin hyvässä kunnossa, että siirtyy saamaan vielä valohoitoa Jorviin. Naistenklinikallahan annetaan vain ensihoitoa, eikä poika tarvinnut enää mitään jatkuvaa tarkkailua. Samana päivänä minäkin pääsin kotiin. No, tänään sitten käytiin katsomassa poikaa Jorvissa ja siellähän poika voi jo vallan mainiosta ja pääsee kotiin viimeistään alkuviikosta, saattaa päästä jo viikonloppuna, jos ei tarvitse enää valohoitoa.

Sektiohaava on tosi kipeä, kipeämpi kuin edellisellä kertaa ja liikkuminen on hankalaa, mutta kyllä tämä tästä. Tulen lukemaan paremmalla ajalla kirjoituksia, jotka on nyt jäänyt lukematta.
 
Aivan kylmät väreet tuli niiskunenän uutisista! Toivottavasti synnytys on helppo ja nopea :wave:

Ja ihana kuulla Lillipin uutisia, :hug: .

Oma vuoto jatkuu, mutta oli veristä vain ne 2 ekaa päivää sisätutkimuksen jälkeen. Ihan kirkkaalta ovislimalta näyttää, ei haise miltään. Outoa :snotty: Mutta veriviiruja ei ole.

Nyt sitten alkoivat mun 3 välilevyn pullistumaa oireilemaan oikein kunnolla :headwall: Tai siis mä nyt toivon, että ne ovat ne välilevyn pullistumat, eikä suppareita.

Miltä tuntuvat supparit selässä ja reisissä? Onko kipu jatkuvaa vai aaltoilevaa? Kun mun lääkitys on saanut noi mahasupparit loppumaan oikeastaan kokonaan, mutta tosiaan selkä on niin kipeä, että hyvä jos pääsen kävelemään. Tuntuu kyllä ihan samoilta selkäkivuilta, jotka pari vuotta sitten pysäytti mut vuoteeseen kuukaudeksi, mutta mistä sitä ikinä tietää... On siis jatkuvaa, paitsi reidessä eilen illalla välillä sellaista puukolla pistetään- aaltoilevaa kipua. Mutta tyyny reisien välissä sitten helpotti.

Helpottavatko synnytyssupparikivut asentoa vaihtamalla?
Vai tarkoittaako, että on kysymys harjoitussuppareista? Siis eihän nää synnytyssuppareita voi olla, jos ne eivät ole pahentuneet, vai?

Eipä tullut paljon nukuttua viime yönä, kun mies oli töissä ja mä mietiskelin, että onko selkä/reiskivut nyt sitten suppareita vai ihan noita normaaleja selkäkipuja. Oikeastaan on pieni ihme, ettei selkä ole oireillut jo aikaisemmin, olin pari vuotta taakse päin niin huonossa kunnossa näiden pullistumien vuoksi, tosiaan kaatuilin maahan, kun painoivat jotain hermoa. Nyt tuota painoakin on tullut jo yli 17kg, että kai saattoi odottaakin, että selkä alkaisi oireilla.

Pesuaineista: mä oon yrittänyt etsiä hajusteetonta, mutta ei täällä Italiassa ole :headwall: Löysin sellaista vauvoille tarkoitettua, mutta hajustettua sekin on. Sillä oon nyt pessyt, ei onneksi kauheasti tuoksu.

Kätkytkuolemasta: Kauhean monessa paikassa lukee, että pienin kätkytkuolemariski olisi silloin, kun vauva nukkuu omassa sängyssään vanhempien kanssa samassa huoneessa. Omassa huoneessa nukkuminen ja/tai perhepedissä nukkuminen sitä kuulemma kasvattaisi. Vaikka tutkimuksia nyt on niin paljon kuin tutkijoitakin.
Perhepetiä on pidetty kyllä riskinä vissiin lähinnä silloin, jos vanhemmat tupakoivat tai heillä on uniapneaa, koska vauva ilmeisesti tahdittuu vanhempien hengitykseen, niin että jos esim. äidillä on just hengitysvaikeuksia/uniapneaa, ne se voi sitä kautta siirtyä vauvalle.

Mutta Suomessa on maailman alhaisin kätkytkuolemariski, vain1/4000. Eli jos silleen suomalaisittain hoitaa vauvaa, niin ei vissiin kauheasti tarvitse hermoilla asiasta. Italiassa sen sijaan on yksi länsimaiden korkeimpia riskejä, täällä vauvat mielestäni puetaankin liian lämpimästi ja lisäski kesäisin yli 30 asteen helle ei varmasti auta asiaa :/ Täällä ilmastointi ja tuuletin ovatkin must!

Meillä ei tuo pinnis mahdu sängyn viereen, ja oonkin miettinyt, että jaksanko muka käydä imettämässä tuossa viereisessä huoneessa. Toisaalta meidän sängyn ja pinniksen välimatka on joka tapauksessa n. 3,5m, eikä meillä ole edes ovia vaan periaatteessa avointa tilaa, ettei tuo pinnis nyt niiiin kaukana ole. Hiukan houkuttais pitää vauva yöllä sängyssä vieressä, mutta meillä ilma kiertää kyllä niin huonosti tuossa alkovissa, missä meidän sänky on, etten taida uskaltaa. Kun Terveysuutisissa luki jokin aika sitten, että ilmeisesti useimmissa kätkytkuolematapauksissa oli mitattu vauvalla aivan liian korkeita hiilidioksidipitoisuuksia. Eli jos nukuttaa vieressä, pitäisi huolehtia hyvin tuuletuksesta, ettei vanhempien hiilidioksidit sitten pysähdy sinne vauvan suulle. Tuuletin olikin vähentänyt kätkytkuolemariskiä tosi paljon.

Niin tuli varmaan selväksi, että synnytyksessä tapahtuvien komplikaatioiden lisäksi mä pelkään tuota kätkytkuolemariskiä :ashamed: Joopa joo... Mä luotan teihin, kun sanotte, että ees hiukan sitä rentoutuu sitten toisen lapsen kohdalla :saint:

Tv. selkäkipuinen Lentis ja nuppu 35+5 :heart:
 
Rakenneultrassa povattu tyttö olikin pieni POIKA :heart: joka saapui maailmaan keskiviikkona rv 37+6! Kokoa pikkumiehellä oli 2625 g ja 46 cm, hattu 35 cm.

Vedet lähtivät menemään kotona yöllä ja koska vielä maanantaina neuvolassa vauva ei ollut laskeutunut/kiinnittynyt, sairaalan lähdettiin ambulanssilla. Supistukset alkoivat säännöllisinä vasta sairaalassa, jossa kerkesin olemaan peräti 1,5 h. Sitten vauva jo syntyikin 1 minuutin ponnistuksen jälkeen. =) Tänään kotiuduttiin.

Lisää kuulumisia paremmalla ajalla!

Onnellinen Kössi ja yllätys-poika 2 vrk :heart: :heart:
 
Kylläpä täällä nyt on paljon ihania vauvauutisia :heart:
Eikä olla vielä edes helmikuussa =)

Täällä taas huonosti nukuttu yö takana. SAan kyllä todella nopeasti unen päästä kiinni, mutta sitten herään siinä kolmen maissa eikä tule uni. Viime yönä ei auttanut vessa, yöpala eikä lukeminen. Mitähän ensi yönä?

Niiskunenälle tsemppiä vauvan hakuun :flower:

nimiko ja hissukka-Sintti 6+3
 
Paljon paljon onnea taas vauvoja saaneille! :D :flower: :flower:

Lenttikselle: ainakin täällä synnytysvalmennuksessa sanoivat, et synnytyssupistukset eivät mene ohi asentoa vaihtamalla, kun taas harjotussupparit menee. :) Tuo selkäkipu on kurjaa, mulla on kanssa nyt alkanut vähän enemmän kiusamaan tuo pinteessä oleva hermo. Mut ei ole ihme, tämä maha painaa oikeesti jo kuin synti... (just ukolle puuskutin asiasta, kun siivottiin ja pyyhin pölyjä. Ei enää ihan entisellä tahdilla hoidu tuo homma ja voi että mä inhoan kaikkia lattianrajajuttuja... :whistle: ).
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille!!! Teitähän on jo monen monta :flower: :hug:

Täällä ollaan nyt sitten verenpaine seurannassa. Tänään oli lukemat 151/93 ja 149/98... :whistle: painoa tullut viikossa 1100g!!! No painoa ei kuitenkaan ole kertynyt kuin se 6 kiloa lähtöön verrattuna, mutta silti. Kumma juttu, ei mulla ole selvää turvotusta, eikä proteiinia virtsassa, mistä sitten lie johtuu?! Ken tietää... No sf kasvanu 1cm eli on nyt 33cm.
Kysyin terkkarilta vauvan laskeutumisesta ja kiinnittymisestä johon vastas että on laskeutunut hyvin ja sanoi että pysyy varmaankin vielä matkassa, mutta ei mene yliajalle. Kiinnittymisestä sanoi, että suurimmalla osalla kiinnittyy vasta synnärillä ja toissynnyttäjillä ei kiinnity ollenkaan :eek: niin tiedä sitten häntä...

Kolottaa, kivistää ja supistaa kivuttomasti, mutta olo on tukala... en jaksa odottaa... |O

Tiistaina taas äippäpolille. Nyt muihin puuhiin...

Jospi ja Papuliina 36+6 (huomenna, huomenna... :D ) :wave:
 
LENTSIKKA: Mulla tuntuu osa suppari kivuista selässä aika samanlaiselta kuin välilevy kipu mutta sellaselta aaltoilevalta että alkaa kovenee ja sitten helpottaa, välillä tulee myös ihan sellasta poltavaa hermokipua myös. Mullakin lääkäri varkoitti heti raskauden alussa että varmaan sänkyyn joudun jäämään sitte viimeisellä kolmanneksellä kun ei selkä kestä, onneksi on kestäny tähän asti ja oon sitä mieltä että ne kivut mitä mulla on ollu on ihan suppari peräisiä ollu selässä, toivon että myös sulla! Ja Supistuksista vielä mulla on ollu ihan sellasii mojovii supistuksii jotka ei kyllä asentoa vaihtamalla yhään mihinkään häviä, mutta eipä niistä tulotakaan ole tullu! Hyvä että sun verinen vuoto loppui!

ONNEA SLEEPING! Toivottavasti saatte pienokaisen pian kotiin!

ONNEA KÖSSIKENGURU!

Toukka taas....
 
Hei onko teidän mahat millaiset? Siis tuo mahan pinta?

Mulla on tässä parin päivän sisään muuttunut paljon kovemmaksi kuin ennen ja en tiiä, onko se vaan siitä, et papu on enemmän edessä, kasvanut, kuuluuko tämän mahan näin tehdä ...vai sit tämä hermoilijan vaihtoehto: jos lapsivesi vähenee (liikaa?), muuttuuko maha näin? :snotty: Kyllä tuo liikkuu sen mitä liikelaskenta vaatii, mut menossa on sittenkin taas se hiljaisempi kausi...

T. Kärppä ja papunen 34+6
 

Yhteistyössä