Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Unia nähty täälläkin; viimeisimpänä viime yönä näin ihan friikin unen jossa päästin tortun lattialle ja paniikissa sitten jollain villaisella rätillä sen sitten nakkasin vessanpyttyyn... :LOL: Ikinä en oo mitään kakkaunia aikaisemmin nähnytkään.. Kerran näin synnytysunen jossa vauva syntyi tien penkalla ja jatkoin vaan matkaa kunnes yhtäkkiä muistin ettei istukka muuten tullutkaan ollenkaan :eek: . Tosi outoja unia...

Maha pinkeä täälläkin lähes koko ajan. Hohhoijjaa, sais jo tulla mun puolesta...

Pesuaineista oon Caron kanssa samoilla linjoilla. En ota paniikkia enää hajusteista, saisin panikoida sitten ihan kaikesta jos sille linjalle lähtisin. Toki jos vauva osoittautuu allergiseksi/muuten erikoisen herkkäihoiseksi niin se on eri asia. Nyt oon osan vaatteista pessyt hajusteettomalla LV:llä (mikä haisee kyllä mun mielestä ihan järkylle liimalle!!!) ja osan hajusteettomalla Bio Luvililla ja sinisellä Comfortilla millä pesen meidän omatkin vaatteet.
Caro tais niistä muistakin pesuaineista kysellä; meillä kans laminaattipesuaine käytössä ja muuten sitten mäntysuopa tai vanha kunnon Vim (onkohan se nykyään jollain muulla nimellä...???) Vessanpytyt oon välillä desinfioinut wc-pesuaineilla. Turhan steriiliä meillä ei ainakaan tuu olemaan kun meillä on tuo koira.

Joo ja se pesänrakennusvietti on täällä saanut aikaan sen, että oon käynyt lähes koko talon kaapit läpi ja 3 säkkiä kamaa lähti kirpparille. Ihanaa päästä turhasta röhnästä eroon ja samalla päivittää mitä kaapeista löytyy...

Tarttis lähtee kävelemään miestä vastaan koiruuden kanssa. Saunaan valkea vaan ensin niin päästään löylyttelemään kun tullaan kotio.

Huomenna taas poksahtaa...
T.R+P rv 38+6
 
Kovasti onnitteluja kaikille jo vauvansa saaneille!!!


Kuinka monta täälä on jo syntynyt? En ole pystynyt seuraamaan tiiviisti tilannetta.
Meillä kääntöyritys meni parhainpäin, eli vauva kääntyi itse juuri ennen kääntöä ja on siitä asti ollut taas raivatarjonnassa. Koko arviokin oli pienempi, kuin edellisellä kertaa ja rauhoituin hieman. Nyt siis ihan positiivisella mielellä olen lähtemässä yrittämään alatiesynnytystä.

Viikkoja tuli tänään täyteen 38. Tässähän ei ole enää kovin kauaa aikaa ja vieläkin ihmettelen päivittäin, että meille tulee ihan oikea vauva. Kai sen sitten vasta täysin ymmärrän kun saan hänet syliini.

Hyvää vointia kaikille!
T. Soikku :heart: Minttu 38+0
 
Kysymys: Pystyttekö syömään "roskaruokaa"? Mulle on nyt tullut totaalinen stoppi. Sunnuntai-iltana syötiin mc donaldsista ruokaa ja seuraavan yön oksensin. Tänään syötiin pizzaa päivällä, nukuin 3:n tunnin päikkärit päälle, heräsin ja siitä asti on oksettanut :x Tuskan hikeä pukkaa ja maha ihan sekaisin! :headwall:

raskausarvista: Mulle ei ole tullut tässä raskaudessa yhtään. Eikä edellisessä... Mun arvet tuli kun kakkosta odotin (vaikka oli pienempi kun esikoinen) ja sen jälkeen samoilla arvilla olen päässyt.

soikku: Tos etusivulla on päivitetty lista syntyneistä, hyvin on Labello perässä pysynyt B)

Pesuaineista: Meillä pestään koko perheen pyykit miniriskillä (värilliset) ja erisanilla(valkoiset). Meil on niin herkkisihoja nuo kaikki lapsoset, että näin on meille parasta! Huuhteluainetta ei käytetä lainkaan (rumpu pehmentää kivasti). Lattiat meillä pestään CIFillä ja muut pinnat fairylla. Keittiössä on tolu-desinfioivaa yleissuihketta käytössä. Vessat ja kylppäri +sauna pestään oikeen kunnon myrkyllä, ASPIlla.

tää menee taas sänkyyn potemaan huonoa oloa.

-Kyrsä ja nappula 36+1
 
Jaaha, kahdessa osassa pitää näemmä viestikin laittaa,kun kone jotain takkuaa.. :headwall: yritetään...

Mamukille lykkyä tykö maanantaiseen käynnistykseen... Jännää! :heart:

kärppis kiitoksia kommenteista tähän hiiva ongelmaan! Nyt tuntuis vähän jo helpottavan, eka 3.n pv.n kuuri lopullaan (yksi 1.n pvn kuuri alla edellisviikolta). Tota ruokavalioo se lääkärikin käski tarkkailla, makeat minimiin,samoin nopeet hiilarit muutoinkin. Lisäksi kaveri ties suositella bulgarian jugurttia "kuurina" syötäväksi purkki-kaksi päivässä... Ja etikkakylpyä jos on kylpymahdollisuus. Ajattelin seuraavaksi kokeilla noita pehmeämpiä konsteja,jos tää lääkekuuri ei nyt tehoiskaan. En kans varsinaisesti hingu noita lääkkeitä sisuksiini muutoinkaan. :whistle: Maitohappobakteeritkin olen jokuaika sit lisännyt "ruokalistalle" :) . Nukun alasti aina kun mahdollista (eli lähes joka yö),joten tuuletuskin pitäis siltäosin olla kunnossa. Päiväsaikaan en kyl juuri ilman pöksyjä kulje... :whistle:
Ja vielä tosta synnytystapa-arviosta kun kysyit, niin mulla esikolla todettiin suhteellisesti ahdas lantio(sektiolla syntyi), ja sen ne nytkin sit tutkii, mutta jotta siitä ois varsinaisesti hyötyä, niin se on tahtävä melko lähellä la:a, jotta vauvan koko voidaan arvioida mahd. tarkasti. :p . Tällä hetkellä näyttää että vauva olis melko pieni, ja täällä paikallinen lääkäri arvioi,että alakautta yritettäisiin,vaikka ne lantion yhteismitat eivät täytäkään sitä suositeltua 30mm:iä. Mut TAYS.sissä lopullinen päätös tehdään, kun synnytyskin on sit siä... Ja tosiaan esikoltakin tuo arvio tehtiin rv38.

HMlle raskausarvista: itse olen tässäkin raskaudessa välttynyt kokonaan,esikoltakaan ei tullut. Enkä ole erikoisemmin rasvaillut, satunnaisesti vaan. Eikös alttius raskausarville ole periaatteessa hormonaalinen juttu, että jos niitä on tullakseen,niin saa vaik päivät liota rasvatynnyrissä, ja arvet silti vaan tulee...? Luulin ainakin näin joskus jostain lukeneeni... voin kyllä olla väärässäkin...Eipä rasvaus toki varmasti kellekään pahaakaan tee...

Koko päivä meni tänään taas esikon lätkäturnauksessa, ja olen aivan naatti! Onneksi ens la on viimenen turnaus kokonaiseen kuukauteen,ja sit mulla onkin jo hyvä syy olla lähtemättä joka keikalle mukaan.... :saint:

Sain muuten kaverilta lainaksi(ostan kyl varmaan sen itelleni) hug-a-bub kantoliinan, ja kyllä se tuntui ihanalta jo harjotella nukkevauvan kanssa sen käyttöa ja ajatella että kohta se oma peikko siellä köllii... :heart: (jos viihtyy... :whistle: )

Nyt otan sohvan selkään,ja töllön auki, siinäpä se loppuilta meneekin mukavasti :D

tatuka+peikko 36+4
 
Mamukki: Ne on kai ihan tapauskohtaisia. Olen kuullut, että käynnistetty synnytys on ollut pitkä ja kivulias, mutta olen kuullut, että on myös lyhyitä ja helppoja. Ja pitkiä, mutta helppoja ja lyhyitä ja kivuliaita =) kai niitäkin on niin monta erilaista kun on ihmisiäkin.
 
Täytyy lukea tarkemmin huomenna, nyt ei pysty. Onnea vauvautuneille :)

Tänään muutin taas, yläkerrasta (3:s kerros) alakertaan. Äiti ja sen mies ja isosisko auttoi isot kamat ja minäkin sitten yritin omalta osalta ja taisin liikaa auttaa kun tuli tosi paha suppari kahvitauon aikana ja nyt koko illan ollu tosi heikko olo... Poju aktiivinen tänään et sillä uskoisin olevan kaikki hyvin.. Voi kai tuo huono olo ja pyörryttävä olo johtua siitäkin et kaksi päivää ollut ummetusta kun muuten joka päivä vatsa toiminut...

absa ja atso 35+5
 
Just,just...kyllä menee loppu yöt valvoessa ja odotellessa tulevaa.Näin ekakertalaisena kaikki tuntuu niin kauheelta ettei tosikaan :( Kyllähän tässä vielä naurattaa,mutta sitten kun koittaa maanantai niin jo rupee olemaan nauru kaukana...Mullehan luvattiin sektiota,mutta synnytystapa arv.perjantaina lääkäri rykäs kylmän viileesti nyrkkinsä mun sisään ja totes että kyllä mahtuu.Ja mullahan on aivan kauhee synnytyspelko,joten ei paljoa auta asiaa :'(
 
taas merkkiä tähän väliin ettei tekstimäärät ehi paisua.

pesänrakennus/siivousintoo ei oo kyllä multa löytynyt tippaakaan. ihan väkisellä oon yrittänyt puurtaa kämppää siistiks mut mihinkään suursiivouksiin en ole ryhtynyt. vauvanvaatekaapinkin järjestys oli työn takana ja ei se kovin järjestyksessä tunnu olevan.jotenkin ei vaan into nyt riitä :ashamed:

raskausarpia kuvittelin ettei mahu enää yhtään enempää esikoisen jäljiltä,niin eikö kolme niistä nyt ole alkanut ratkeemaan lisää :headwall:
linea negra on muuten tässä viikon sisään noussut vähän navan yläpuolelle. sehän tuli jo ihan alkuraskaudesta,mut tähän asti ollu navan alla.

kertokaa tyhmälle vadelmatee ja vadelmanlehtitee onko niillä eroo?:D onko toinen tehty nimenomaan sit lehdistä ja se on se ainut mikä vois jotenkin edistää synnytystä? vai vaikuttaako vadelmatee sit mitenkään? ku lehdistä en löydä missään mainintaa,mut lähikaupasta bongasin pelkkää vadelmateetä...hyllyyn kyllä jäi..

hitsi ku on murusia näppiksessä ni jättää kirjaimia ja välilyöntejä uupumaan koko ajan |O

l&m
 
siivousintoon on pakko kommentoida sen verran, et mitään suurta intoa mulla ei ole sen suhteen, mutta kova stressi siitä, että kaikki on kunnossa kun lähden synnyttämään. Pitää pyykkikorit olla muka tyhjinä, pyykit silitettyinä kaapissa, astiat koneessa, lattiat puhtaina. Niinpä olen viimeisen reilu viikon ajan joka ilta puunannut kodin ennen nukkumaan menoa ja päivisinkin vaan järkkäilen kokoajan. En edes tiedä miksi sen teen, sillä jos olen sairaalassa esim. 2-3 päivää niin tää kämppä on varmasti pantu ihan uuteen uskoon sillä välin :LOL:

Labello: ne muruset on kivoja, meil on nyt totaalinen kielto, ettei koneella syödä mitään murustavaa (muutenkaan ei syödä kun keittiössä ) mutta ukko usein sen unohtaa iltaisin.. :whistle: Mut tänään sain hinkata koko näppäimistön ja hiiren kun esikko pelas konetta ja söi hedelmätoffeeta samaan aikaan. Oli lievästi tahmainen hiiri ja näppis...

mamukki: älä mieti liikaa, ei se murehtimalla parane (tätä mun ukko hokee mulle joka-asiaan kokoajan). Toivotaan, että saat helpon synnytyksen. Tulehan sit kertoileen kuulumisianne =)

Huomenna me vietetään mäen lasku päivää. Pakataan eväät mukaan, grillataan makkaraa, lasketaan mäkeä :p Niin paljon lunta ja niin ihania ilmoja. Mä muuten tänään vedin pulkassa kakkosta ja kolmosta (2x15kg) yhteensä n. 3km niin ylä- ja alamäetkin. Ja voitteko uskoa, että se ei edes tuntunut pahalta. Mietinkin siinä vetäessäni, että taitaa mennä yli LA:n kun ei tullut kun varmaan 1 supistus koko aikana. Sit pelailin esikon kanssa (temppuhallilla) koripalloa, juoksin, pelasin kuopuksen kaa sählyä ja kakkosta kieputin ympäriinsä sellaisella laudalla, missä oli pyörät alla. Olo oli ihan loistava. =)

 
Moikka,

mun kone viskas mut tänään ulos palstalta ja nyt tulin tarkistaa että huh tulihan se mun teksti tänne sentäs silti :)
Kaupungilla rontti 5 tuntia niin nyt kyllä tuntee jaloissa, melkein polttelee..Täytyykin siirtyä soffalle jalat kohti kattoa ja ottaa slicet itse tehtyä pizzaa, joka on jo kenties sopivasti jäähtynyt.

Siivousinnosta
ei ole tietoa täälläkään, mutta tosiaan kun on se muuttokin niin ei ole hirveetä inspistä laittaa tätä vanhaa enää. Huomenna pakollinen siivous kun asunnon näyttö taas kerran. Josko tärppäis vihdoinkin!

Kyrsä
Tervetuloa joukkoon ' ei tunnu missään' :wave: Kai me ollaan täällä vielä maaliskuussakin :whistle: ..ei vaiskaan neuvolan täti sanoi että jos menee huolella yli, niin varataan aika PÄKSIIN 41+5 eli mun casessa se on 17.2. No sitä ennen voi tilanteet muuttua radikaalisti!! Mukavaa mäen lasku päivää, kuulostaa kivalta =)

Toukka :wave: Taas samaanaikaan :LOL:

Leppoisaa iltaa kaikille!!

38+2
 
VADELMANLEHTI TEE: En ole mikään vadelmanlehtitee expertti mutta, tietääkseni niissä on eroa juuri sen verran että niissä lehdissä on jotain entsyymiä mikä mukamas edistäisi synnytystä. Mä sain niitä lehtiä sellasesta luomukaupasta ja life kaupassa voisi ehkä olla mutta en usko että tavallisessa ruokakaupassa. Mä join silloin jokunen viikko pari kolme päivää sitä, sain kyllä kovempia supistuksia mut en vauvaa vielä ulos niin nyt on toinen jakso menossa oiskohan ny toinen päivä, eikä mitään muutosta mutta olen lukennut et joillekin on ollu oikeesti hyötyä, ite oon vaan sitä mieltä että poitsu ei haluu ulos, ku on talvi ja kaikkee...
Täälät niitä saa kans:
http://www.haapajarvenluontaistuote.net/tuotteet.html?id=7/351&back=history

RASKAUSARVISTA: Mulle on tullu sellasia pieni repeämiä mahaan ei sellasia selviä niinku joilleki, mut yhtä ärsyttäviä kumminki.

ON: Nyt alkaa jännittää ku maanantaina on synnärille aika, siellä katotaan saanko sittenkään synnyttää alakautta ym ym ajattelin kyl ottaa siellä sitten käynnistyksen puheeksi kun ei polvet enää kestä kävelyä ja happi loppuu kesken jo wessareissulla puhumattakaan kaikesta muusta. Tänään kävin kahessa kaupassa jonka jälkeen ihan naatti oli sii reissu kesti ehkä tunnin ja kävelyä ei todellakaan ollu paljon, taitaa vaan alkaa nyt rasitusastmakin vaivaa ku on tähän asti ollu kurissa. Ja kun raskauden alussa päätin et en tarvii siihen lääkkeitä ni eipä oo tullu ees kysyttyy lääkäriltä et saanko sitä avaavaa käyttää vai? Maanantaina täytyy kysyä. Entäs te muut jolla on astmaa ooteko saanu käyttää lääkkeitä? Niin toivon että ne joko ottaa tän vaavin pihalle tai antaa sitten sectio ajan tuntuu nyt et ei mulla ole enää voimia puskee tätä pihalle. Varsinki ku eilen vielä kehuin että selkä on jaksanu hyvin niin nyt se on ollu ihan kipee viime yöstä lähtien just ja just pääsen omin voimin sängystä wessaan, sohvalta en sit enää niin helposti pääsekkään onneks mies on nostanu, toinen vaihtoehto on mennä nelinkontin lattialle ja sitten koiraporttia myöten kiivetä ylös...

Toukka 38+
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamukki:
Kiitos kaikille onnea toivottaneille,sitähän aina tarvitaan.Osaako joku kertoa miten noi käynnistykset etenee...hitaasti,nopeesti vai onko kuinka tapauskohtasia? mamukki ja mandi 38+1
Mulla käynnistettiin esikoinen vesien menon jälkeen :) Musta kaikki meni tosi kivuttomasti (jos näin voi synnytyksestä sanoa :D ) Supistukset kun alkoi oli paikat melkein auki ja muutama mojova suppari kun saatiin niin päästiinki jo saliin ja siellä heti ilokaasua ja epiduraali. Synnytyksen kokonaiskesto oli n. 8 tuntia josta reilu puol tuntia oli ponnistusta. Ei tosiaan jääny mitään kammoa käynnistykseen.Mäki olin kuullu niistä kivuliaista monta päivää kestävistä käynnistyksistä (ja toki niitäki paljon on) ja olin ihan kauhuissani sen takia. Mutta tässä sulle siis yks todella positiivinen kokemus käynnistyksestä :) Tsemppiä sinne :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seranzu:
meikäläinen käy 3-5x vessassa yön aikana.
Eli siis tää on ihan normaalia. Huh, mä jo ajattelin, et nyt viuhuu joku ihme tulehdus, vaikka muita oireita ei oo.
Paitsi valkkari on joskus aamuisin taas kellertävää ja kokkareisempaa, mut sekään ei haise. Päivisin on ihan vetistä. Mimmosta teen muiden valkkari on nykyisin?
 
VESSAREISSUSTA: Mä käyn tasaisesti joka ikinen yö tunnin välein riippumatta siitä että syönkö tai jounko yöllä jotain tai en, eli siis jos nukun 8h niin 6 wc reissua tulee tehtyä. Joten tietenki koen että asun suurimman osa yöstä vessassa. :kieh:
 
Hips!

Caro: Mä ajattelin ihan samanlailla esikon raskausaikana etten todellakaan halua nukuttaa vieressä. Oon niin sikee nukkuja ja pyörinkin unissani että ajattelin etten uskalla. Kehdossa oli tarkoitus nukuttaa vauva alusta asti, mutta siitä ei vaan tullut yhtään mitään. Se oli tottunut masussa mun sydämen sykkeeseen ja hengitykseen ja kaipas kuulla ne sit vissiin synnyttyäänkin tai jotain, koska nukkui kehdossa ehkä puolen tunnin pyräyksiä ja herätti sit mut kitinällä läpi yön. Ei se vaan onnistunut, tuo elämä ilman unta... ;) Perhepedissä nukuttiin molemmat yömme ku tukit joten sillä mentiin sit ilman muuta. Yllätyin muuten siitä miten hyvin vauvan kanssa sai loppujen lopuksi nukuttua kun olin varautunut valvomaan yöt läpeensä. Esikoinen oppi vuorokausirytmin tosi nopeesti ja viikon ikäisenä meillä vedeltiin välillä jo kuudenkin tunnin yöunia putkeen! Toivottavasti ois sama juttu taas... :D
Pesuaineista vielä, niin mulla on niistä hajusteellisista ainaki hengitystiet ku tulessa olis mut hajusteellisista rasvoista ym. ei ole mitään koskaan tullut. Ainoa mistä oon kuullut varotettavan on nuo hajusteelliset pesuaineet ja perhepedin suhteen just toi tupakointi mistä Lentoemo mainitsikin. Että ei olis suositeltavaa nukuttaa vauvaa vieressä jos kumpikaan vanhemmista tupakoi. Mutta suosituksiahan nää kaikki vaan on, jokainen tekee sit tyylillään...

Lattiat meillä pestään tolla Sinin mikrokuitumopilla, jolla ei tartte välttämättä pesuainetta lainkaan. Ootteko pyykkiin muuten kokeilleet niitä pesupähkinöitä? Kaveri hehkutti ne ihan mahtaviks mut en vaan jaksa uskoa sellasiin niin paljon et olis tullut kokeiltua. Niillä pitäs tulla kuulemma jopa vaippapyykki puhtaaks ja ois sit kaikista ihoystävällisin.

Pesänrakennusvietti oli sillon kun muutettiin pari kuukautta sitten ja pistin kirpparille kauheen määrän tavaraa. Myös verhot sun muut tuli uusittua silloin. Ja vessakin sisustettua. :D Lastenhuone on enää kesken, tänäänkin touhusin sitä.

Raskausarpia ei oo tullut, ei nyt eikä esikoisesta.

Vessassa ravaan joku yö varmaan kymmenen kertaa ja sit on niitäki öitä etten käy kertaakaan. Voi kunpa tästä yöstä tulis sellanen. d :D b
 
Vessakäynnit: no sellainen 3-5 kertaa yössä on normaalia, en ees aamulla muista, että montako kertaa tuli herättyä :D

Valkkari: mulla on tosiaan tosi runsasta, mutta kirkasta, ei oo veriviiruja enää tullut, ihan ovisliman oloista

Mamukalle hurjasti hurjasti tsemppiä maanantaille! :hug:

Raskausarvet: Ei ole ainakaan toistaiseksi tullut, eikä niitä ole tullut koskaan äidillenikään, niin että toivon geeniteorian pitävän paikkansa. Oon muuten kysynyt asiaa useammalta gyneltä ja ihotautilääkäriltä, ja sekä suomalaiset että italialaiset ovat sanoneet, että raskausarvet ovat hormoniperäisiä, eikä niitä voi estää voiteilla. Mutta koska hyvin rasvattu iho tuntuu noin niin kuin muuten mukavemmalta, niin eipä niistä voiteista pitäisi haittaakaan olevan ;)

Linea nigra: Ilmestyi rv8 tienoilla vaaleana navan alle, ja on siitä sitten tummunut, oiskohan 4. kuulla noussut tuohon rintojen alla saakka. Se on mulla tosi leveä ja myös navan ympärilä on iso tumma läikkä.

Pesänrakennusvietti: Meillä iski erityisesti mieheen, kun on remontoinut tässä odotusaikana koko kämpän uusiksi :LOL: Siis kylppäri aivan uusiksi, samoin keittiö, uusi lämmitys, sähköjohdot, vesiputket ja seiniin tietty maalit. Minä tietty valikoin mallit ja mööpeit jne. mutta mies toteuttaa sitten käytännössä mun ideat.

Onneksi mies on kätevä käsistään, ettei oo tarvinnut muurarille maksaa, itse se laittoi keittiöön kaakelitkin ja kylppäriinkin osittain. Ja mikä hienointa, muurasi kokonaisen seinän, että saatin prinsessan sängylle ja vaipanvaihtopöydälle jne. omat tilat. Jätettiin muuten seinä avonaiseksi, eli ei ulotu kattoon, vaan tuossa ylhäällä on sellaiset "hampaat" niin kuin linnan torneissa. Pitihän prinsessalle saada oma torni :heart:

No, harmi vaan, että maalis- tai huhtikuussa sitten joudutaan muuttamaan :/ No, tämä asunto haluttaisiin pitää jonkinlaisena kesäasuntona, kun on vain 20km päässä merestä.

Tänään sitten leivoin ekan kakut pakkaseen synnytyksen jälkeistä aikaa odottamaan. Tein pitkänmalliseen vuokaan tiikerikakun ja kuorrutin suklaalla, toiseen vielä mantelilastuja päälle. Onpahan jotain tarjottavaa, jos tulee vieraita. Vaikka toivonkin, että suht rauhassa saataisiin olla aluksi, mä luulen, että haluan lähinnä nukkua enkä seurustella muiden kuin vauvan kanssa. Vielä aion tehdä pakkaseen lohi- ja jauhelihapiirakoita sekä lasagnea ja sellaista, mutta ne tulee lähinnä meille itselle. Lisäksi leivon vielä muffineita ja varmaan sacherkakkuja, niitä voi sitten tosiaan tarjota vieraille tai mutustaa itse, jos kaipaa "lohturuokaa" itkevän vauvan kanssa valvoessa :LOL:

Onko teillä muilla väsy? Mä oon ihan naatti, nukuin kuinka paljon tahansa |O Ärsyttävää, ei saa mitään aikaiseksi :headwall:

Tv. Löllö-Lentis ja mamman silmäterä 35+6 :heart:

(jipii, huomenna alkaa jo rv36 ja voi mennä synnyttämään oikeastaan mihin vaan!)
Muoks* ei kun Suomen ajassahan me ollaan jo 36+0 ;)
 

Yhteistyössä