Uusioäippä: :hug:
Glow ja orchid: kiitos, kun kaivoitte neuvolakortit esille
Oli helpottavaa kuulla, ettei tuo pehmentyminen tarkoita ennen aikaista syntymistä.
Kasvot nikeille: onpa ollut kiva, että olette "paljastaneet" kasvonne! Nättejä mammoja näillä meidän helmivauvoilla! :heart:
Synnytyspelosta: tiedän, että mut luokitellaan hysteeriseksi, mutta mun synnytyspelkoni ei itse asiassa liity lainkaan kipuun. Jo juostessa olen saanut tottua jos jonkinlaiseen kipuun, kun nivelet ovat niin heikot, että yli 20km on välillä yhtä tuskaa, mutta kummasti sitä vain pinnistää eteenpäin, kipuunkin tottuu. Ei varmasti verrattavissa synnytyskipuun, oli kyseessä sitten alatiesynnytys tai sektio, mutta olen vain huomannut, että kipua pystyy lievittämään yllättävän hyvin ihan elimistön omilla endorfiineilläkin.
Minä pelkäänkin lähinnä sitä, etten saa punnerrettua vauvaa tarpeeksi nopeasti ulos, ja vauva saa happivajeen ja sydän pysähtyy ja mitä kaikkea :/ En nyt tässä lähde enempää kertoilemaan ihan liian vilkkaan mielikuvitukseni tuotteista, koska täällä moniakin huolettaa synnytys eikä ole mitään järkeä lietsoa varmasti täysin aiheetonta hysteriaa. Sitä paitsi ehdottomasti suurin osa alatiesynnytyksistähän on aivan upeita kokemuksia, ja moni teistäkin on sanonut, ettei luopuisi siitä mistään hinnasta.
Olen vain ollut huono-onninen sen suhteen, että lähipiiriin on sattunut paljon traumaattisia synnytyksiä ja niiden synnärikertomusten kuunteleminen ei tosiaan ole tehnyt hyvää mun mielikuvitekselleni :ashamed: Kun sektion riskithän koskevat nimenomaan äitiä, niin siksi mua sitten helpotti kauheasti tuo sektiopäätös. Vaikka siitä toipuminen on kaikkien mukaan vaikeampaa kuin alatiesynnytyksestä.
Täällä Italiassa vauvat on kyllä niin pieniä, että sektiota aletaan tarjota heti kun painoarvio kieppuu 4kg tienoilla, enkä kyllä ole kuullut kenestäkään, joka olisi täällä alateitse synnyttänyt yli 4kg.
Niin että mieletön ihailuni kaikille alatiesynnytyksen läpi käyville, ja erikoistsempit teille "isojen vauvojen" äideille, synnytys ei varmasti ole helppoa, mutta taatusti palkitsevaa ja olo on todella upea synnytyksen jälkeen.
Tv. hysteria-Lentis ja pieni suuri ihme 34+5 :heart: