Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Just eilen puhuttiin Helmi2008:ssa että ens kuussa on sitte meijän aika siirtyä taaperoiden puolelle :D Ihan kauheeta miten nopeesti tuo vuosi meni ja kamalaa että synnytys on oikeesti noin lähellä nyt :eek: :D

Mäki katoin tota facebookia mutta vielä en oo uskaltanu liittyä siihen :ashamed: Siellähän on mahollisuus tehdä siitä suljettu millo se ei näy kenellekään jos joku sinne kirjottelee tai liittyy. Vähän vaan arvelluttaa se nikin paljastaminen vaikka se on kyllä kiva kanava laittaa vauvakuvia sitten näytille ryhmään :heart:

Mullaki toi edellinen synnytys meni tosi hyvin ja jotenki aivan nappii, kipua ei edes muista. Tosin se 45 minuutin ponnistus kyllä aina välillä muistuu mieleen. Mutta on tällä kertaa pistäny mietityttään että voisko se mennä nytkin niin hyvin ja että onko mulla kovin ruusunpunaiset ajatukset synnytyksestä nyt ja se onki sitte aivan kamalaa :/
 
ja taas täällä! :D

jotenki on vaan tullu tavaks jo ravata täällä monta kertaa päivässä :LOL:

mä olen muitten kaa samaa mieltä siitä että maaliskuussa voitas siirtyy vauva puolelle kirjottelee.. ja mulle se on ihan sama kuka viesti ketjun pistää pystyyn. voidaanhan me antaa kunnia labellolle ku se on tästäkin ketjusta saanu näin mahtavan etusivuineen siitä suuri kiitos labellolle :hug:

mulla ei ole facebookissa omaa nimimerkkiä joten en usko että sitä teenkään.. näin ollen mulle jää suurin osa helmi äiteistä "näkemättä"... ellei sitten täälläkin kuviansa paljastele... :D

monia varmaan jo jännittää ku rupee pikkuhiljaa viikot/päivät vähenemään ja osa tietääkin koska vauvan saa syliin... toivottelen onnea kaikille kun ei tässä oikeesti tiedä koska kenellekki lähtö tulee.. :D itse ainakin odotan jo innolla tulevaa synnytystä...
mut jos nyt malttais ainakin ensviikkoon pysyä että tulee viikot 36 täyteen ni saa jo lohjalla synnyttää..

ihanaa tänään pääsee pitkästä aikaa saunaan =)

mä tässä mietin että mun masuasukki taitaa nukkua lähes koko yön heräämättä koska siellä on niin hiljasta yöt ei tarvii sen takii heräillä tai valvoo..
mun esikoinen nukkui syntymästä asti yöt heräämättä mutta aluks oli pakko herättää se syömään yöllä ja sit ku oli painoo tullu tarpeeks niin neuvola täti sanoi että saa antaa nukkua yöt eikä tartte herätellä syömään...

nyt meen hetkeks lepäilemään ku pojat lähti mummun kaa pihalle leikkii saan itekki hetken hengähtää :heart:

äippä-83 35+3
 
Heipä hei.

Olipas taas tekstiä tullu. :)
Jatketaan vaan jutustelua sitten vauvapuolella. :)

Mul on ollu eilisest saakka selkä ihan jumalattoman kipee, tekis miel vaa vollottaa. :( Eilen pikkasen helpotti ku saunas kävi, mut illal myöhemmin tuli sit kivut takasin. :|
On mul nyt aikasemminki selkää kosken mut ei näin kovast ja näin kauaa.. :'(

Tyttö-nen & Vaavi 35+1
 
Lauantaita, täällä kans petivaatteet pihalla. Siivottu on jo eilen kun oli taas asunnon näyttö, myös sunnuntaina oli..vaan eipä ole tarjouksia kuulunut :/

Maaliskuun siirtymä kuulostaisi järkeenkäyvältä ettei porukkaa ole sitten siellä ja täällä...Haluaako Labello vielä päivitellä?

jaana25 Mikä ihmeen pallukka :eek: ..oliko se se suonikohju, mistä muistan että aiemmin joku kirjoitti? Kuulostaa pelottavalta. Mitä lääkäri on siihen sanonut??
Mun pukamista ei lekuri ainakaan ollut yhtään kiinnostunut, sanoi vaan että "osta apteekista salvaa... Toisille tulee suonikohjuja, toisille turvotusta, toisille pukamia ja joku pääsee ilman mitään..." ..aijaa, no enpä olis tuota itse tiennytkään |O

Voi joillain on jo synttäripäivät tiedossa, onnea ja jaksamista :hug:

toukka No voihan vitalis, et sit saanut sitä sektioaikaa! Aika rumasti oli sanottu siltä lekurilta. Onkohan meil sama tyyppi? Musta se on kans vähä diibadaaba :x Jaksuja vaan :hug:

Rosinante Mäki taidan leipasta pasteijoita, ne on kans mun ukon herkkua :) Eilen tein sämpylöitä, tosin eipä niitä hirveesti jäänyt pakastettavaksi, on ne vaan tuoreena NIIN hyviä!

Yhden hankinnan olin luottanu miehen vastuulle -> turvakaukalon, ja eilen se tuli sit kotiin brion musta-punasen kaukalon kanssa =) Prinsessan kotiuttaminenkin on nyt sitten hanskassa!! ..enää puuttuu se itkuhäly.
..niin ja siis en luottamuspulan vuoksi ole haalinut itse kaikkia hankintoja, vaan kun meillä on ollut myös mökkiraksaa, muuttoa, remonttia ja muuta miesten projektia niin olen vapauttanut miehen näistä vauvahankinnoista :)

hm ja nökerö 37+2

..ja nyt sinne facebookkiin!!
 
Voi, joillain on jo vauvan syntymäpäivä tiedossa. Tsemppiä kaikille koitoksiin. :hug:

Synnytystoiveet: Olen myös sillä kannalla, että hyvä on mietiskellä synnytystä ja toiveitaan etukäteen, vaikka sitten tositilanteessa esim. lääkkeettömyystoive vaihtuisikin kaikkiin saatavilla oleviin apuihin. =) Toiveiden esittäminen ei merkitse, etteikö tajuaisi synnytykseen liittyvän myös arvaamattomia elementtejä, eikä toiveiden esittäminen tee synnyttäjästä "hankalaa". Itse asennoidun niin, että kätilöt ovat siellä tekemässä työtään, mutta minä olen läpikäymässä yhtä elämäni merkittävimmistä kokemuksista, johon myös tahdon ja voin itse aktiivisesti vaikuttaa. Esikoisen synnytyksessä mulla oli kaksi päätoivetta. Halusin ponnistaa jakkaralla ja ettei epparia leikata kuin jos on pakko. Molemmat toiveet toteutuivat, vaikka jakkaraa en sen kokemuksen perusteella enää halua. Siinä asento on niin pysty, että ulostulo tuntui aika repivältä... Toisaalta kipua ei kestänyt kuin viitisen minuuttia, ja nopeus saattoi johtua hyvinkin jakkarasta, joten asialla on puolensa. Mulle on myös tärkeää ohjeistaa mies/tukihenkilö omista toiveistani, jotta on joku sitten pitämässä mun puolia, kun kätilö esim. haluaa mun ponnistavan selältäni oman työnsä helpottamiseksi, vaikka itse haluan saattaa vauvan maailmaan kyljellään, joka on vauvalle ja mulle helpoin... Mutta kuten jo aiemmin totesin, saa nähdä miten menee. Nopeaan rutistukseen olen varautunut, joten tietyllä tavalla voi olla shokki, jos joutuukin pinnistelemään paljon yli parin tunnin. :xmas:

Epiduraali: Eihän siinä nyt konkreettisesti "köytetä" sänkyyn, mutta vauvan vointia täytyy puudutuksen jälkeen seurata tarkemmin ja eivät ne piuhat kovin pitkälle riitä sängystä. Toisaalta sitten kun kivut on poissa, niin eipä monella varmaan ole tarvettakaan tehdä muuta kuin makoilla (ja seurata monitorista, että onpa mulla kovat supistukset, kuten minä tein esikoisesta :p). Ja joo, epiduraali voi todella viedä ponnistuksen tarpeen, jos vaikutus ei ehdi hälvetä ajoissa. Olen kuullut monen kertovan, että on todella vaikea ponnistaa, kun tarvetta ei tunnu, eikä ollenkaan tiedä, mitä pitäisi tehdä tai edes mihin suuntaan lykkiä. Toivottavasti pärjäilen nyt ilman lääkkeitä, kuten kakkosenkin kanssa. Jo senkin takia, että en haluaisi että kalvoja puhkaistaan, ja jos epiduraali tuikataan, niin sit on pakko rikkoa kalvotkin.

Unikeko: Näyttää, että Ruotsissa ollaan näissä synnytysasioissa(kin) Suomea edellä.

Kateellisena luen teidän leipomuksista ja puuhailuista. Itse olen tänään klo 7-13 lähinnä maannut sängyssä ja yrittänyt saada unen päästä kiinni, koska viime yö meni taas niin persiilleen kuin olla ja voi. Nukuin pätkissä ehkä muutaman tunnin yhteensä. :headwall: Alan taas olee aika rikki tähän unettomuuteen. Ja en saanut unta nyt aamupäivälläkään, joten kai se on lähdettävä tästä kaupoille ja liikenteeseen. |O

Feissariryhmään liittyminen arveluttaa hiukan vielä... :saint: Mutta jatketaan ehdottomasti juttua vauvapuolella, kun kääröjä alkaa olla maailmassa.

Kössi 37+2
 
Rosinante, sehän on tietysti totta, että alatiesynnytys on aina luonnollisin tapa vauvalle tulla maailmaan. Itsekin mietiskelin juuri alatiesynnytyksen etuna sitä, että vauva ehtii supistusten avulla "valmistautua" maailmaan tuloon, toisaalta sitten alateitse synnyttäneiden tuttujen vauvoilla on keuhkoista imetty lapsivettä ja kääritty lämpäpeitteisiinn lämmöntasaamiseksi jne. ihan samalla tavalla sektiosta syntyneiden, niin että ainakaan tuttavapiirissä ei siinä mielessä ole ollut eroja alatiesynnytyksen ja sektion välillä.

Myös tuo bakteerikanta juttu sai minut kovasti miettimään alatiesynnytystä, mutta tutkimusten mukaan kaikki sektiolla syntyneiden allergiariskit vähenevät normaaliin, jos äiti imettää ja syö samalla maitohappobakteereita, niitä minäkin olen sitten vedellyt koko raskausajan. Muutenhan sektiosta ei ole vauvalle mitään ylimääräisiä riskejä (samoja riskejä on esim. kaikilla niillä vauvoila, joiden äidit ovat synnytyksessä käyttäneeet epiduraalia kivunlievitykseen), vaan riskit koskevat nimenomaan äitiä ja pitkää ja kivuliasta toipumisaikaa.

Mutta toukka ei vissiin edes halunnut sektiota, vaan pyysi käynnistämistä, vai ymmärsinkö oikein? Minusta vaan kuulostaa tosi julmalta sanoa, että ei se vauva kärsi, vaikka luita menisi poikki :eek: Luonnollisuus kunniaan, mutta eikö synnytys, jossa on riskinä katkoa vauvan luita ole kuitenkin paljon traumaattisempaa kuin esim. vetäminen viidessä minuutissa ulos masusta? Ja miksei muka voisi käynnistää etuajassa, jos vauva on hyvin kehittynyt?

Toivottavasti toukka saa käynnistyksen (tai halutessaan sektion), olisipa kiva tietää, että kuinka moni tuollaisia kommentteja laukovista lääkäreistä on itse synnyttänyt (varsinkaan isoa vauvaa...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumienkeli79:
mutzi81: Pakko on pikaisesti kirjoitella sulle, kun meillä ilmeisen samankokoiset vauvat ultran mukaan tulossa. Mä olin reilu viikko sitten ultrassa rv 35+2 ja silloin ultra antoi aluksi arvion 3450g ja toisella mittauskerralla 3,2 kg. Vähän hirvittää, jos tämä ehtii kasvaa kovin paljon isommaksi kuin isoveljensä, jotka ovat painaneet 4kg ja himpun yli... Onko sulla ollut häikkää sokereiden kanssa vai onko muuten vaan iso vauva tulossa?

Ihanaa, kun viime yönä ei tarvinnut nousta vihlomisten takia keskellä yötä. Olo on vaan muuten kuin norsulla... Tuntuu, että tää vauva kohta putoaa täältä mahasta, kun maha roikkuu niin alhaalla ;)

Lumienkeli79 ja Oskari 36+3
Kävin sokerirasituksessa mutta se oli ok. Muuten vaan tulee tällä kertaa iso vauva.:) Ihan kiva. Kaksi edellistä kun olleet pieniä. Mulle on tulossa sektio koska kaksi edellistä on syntyneet sektiolla. Alussa haaveilin että kun saisi synnyttää alakautta tämän vauvan ja lääkärit jo sitä hieman lupailivatkin mutta eilinen lääkäri oli sitä mieltä että ei missään nimessä alatiesynnytystä kahden sektion jälkeen. Vielä kun on noin iso tulossa ja on jo kaksi haavaa tehty. Joten turvallisempi meille molemmille näin.:)
 
Heippa! :wave:
Tulen myöhemmin viel kommentoimaan juttuja,mutta nyt omaa napaa ja kysymystä pukkaa!

Mullahan todettiin se hiiva tällä viikolla ja nyt olen laittanut sitä lääkettä pari päivää.Mulla on se Canesten voide.Nyt sitten aikamoiset kivut alavattal ja kovaa kipuilua ja kuumotusta emättimessä sekä limakalvoilla! :ashamed: En sit tiiä johtuuko tästä lääkkestä vai mistä!Sitten vitsaputken aukolla on ihme kuumotusta.Onkohan siitä haittaa jos sitä lääkettä on mennyt virtsaputken aukolle?Aattelin että jos olen törkkinyt sitä väärään paikkaan!
Täytyy näit sit kysyä neuvolasta maanantaina,mutta olisin todella kiitollinen jos jollain olisi jotain tietoa asiasta...olo tukala! :ashamed:
 
Pikaisesti taas! :wave:

facebook voi jäädä mullakin väliin, jotenkin täällä on helppo palstailla, ja muutenkin FB:ssa käyn tositosi harvoin...en oikein koe ihan omaksi jutuksi sitä. :/ Ainakaan vielä...

Mieluusti kyllä jatkaisin teidän mammojen kanssa palstailua täällä sitten maaliskuussa,kun on vauvat jo syntyneet... Silloin sitä vasta vertaistuki tarpeen onkin...

Siivousta pitäisi jatkaa, pidin pienen päikkäripaussin,eikä enää huvittais yhtään... Mulla iskee välillä ihan totaalinen väsymys kesken päivän, ja tuntuu ettei edes päikkärit auta... AAmupäivän yleensä jaksaa ihan pirteenä, mut sitten täs iltapäivästä loppuu puhti yhtäkkiä :/ . Mietinkin et jos näin on nyt kun kuitenkin on mahdollisuus levätä ja nukkuakin omaan tahtiin, eikä sekään auta, niin mites sitten kun vauva syntyy,eikä voi enää omaan tahtiin elellä... :eek: Onko muilla tälläsiä väsykohtauksia? Tätä konettakin tuijottaa vaan pitkät päällä kun yrittää teidän kommentteja lukea, saatika että tajuais mitä on just lukenut!! :LOL: :headwall: :LOL:

Piristysruisketta kaipaava tatuka+peikko 35+4
 
Heipä vaan kaikille! Kovat pakkaset täällä kuopion suunnalla ainakin...lähentelee jo -20 :/
Nopsaan muutenkin vaan pyörähän kun nyt ollaan anoppilassa ja kohta varmaankin joudetaan ruokailemaan (täällä niin rentoutuu, kun saa ruoan nenän eteen ja saunaan pääsee :heart: )

Mulla tosiaan pyörii mielessä jatkuvaan synnytyksen käynnistyminen ja sitä innolla jo odotan (salaa jo ehkä toivonkin). Jotenkin olen asennoitunut siihen että lähtö tulee kun vedet menee :) voihan toki olla että käynnistämään joutuuvat, mutta haaveilla voi... :D

Tänään aamusta herättiin ja pahotin miehen puheista ja tekosista mieleni ja öhnötin sitten sängyssä puoli 3 asti, välillä ihan kunnon itkukohtaukset mukaan lukien :'( jotenkin vaan oli taas niin herkillä, mutta en muista milloin viimeksi olisin nuin kovaa ja sydämeni pohjasta itkenyt, joten se kyllä helpotti :D nyt sitten on silmät hieman turvoksissa, mutta minkäs teet...

Eilisestä neuvolakäynnistä vielä sen verran mainitsen, että terveydenhoitaja mainitsi hieman vihjailevasti mulle, että jos en voi olla nyt ilman makeaa, niin kuinka voin luopua mistään muustakaan kun vauva syntyy ja että osaanko silloin elää vauvan ehdoilla... :eek: :whistle: Olin hetken että juu, niin kai se menee... :LOL: jotain olisi kyllä tehny mieli sanoa sille takaisin, mutta hiljaa olin. Ihme akka, jos noin rumasti saa sanoa :p Nyt vaan lähinnä koko asia naurattaa :D

mutta tästä ketjusta oli keskusteltu, niin minä ainakin jo aikaisemmin mietin, että ihan hyvin voidaan vaihtaa sinne vauva puolelle sitten :)

Tälläistä tällä kertaa Jospi ja Papuliina 36+0 (huomenna päivitän massukuvan) :heart:
 
Mä luulen kanssa, että kommentoin ja kirjoittelen tällä palstalla enemmän kuin facebookissa. Jotenkin täällä on helpompaa, kun en nyt kaikkien kavereitteni edessä viitsi kertoa näitä raskauteen liittyviä juttuja. Mutta tosiaan kannatuksen vuoksi liityin sinne FB:n helmi-ryhmään :D

Täällä muuten kuolataan ja kuorsataan myös :LOL: Pari kertaa olen ollut nukahtamaisillani sohvalle ja herännyt sitten omaan korinaani :D Aika hehkeää!! Ja varsinkin miehen sylissä kun nukun niin kuolaa valuu harva se päivä, kas kun ei ole vielä työntänyt mua kauemmas. Varsinkin nyt kun rinnatkin valskaa ja en halua vielä alkaa pitää yöllä liivejä :D

Tuli mieleeni noista erilaisista säryistä, että mulla on nyt jonkin aikaa ollut käytössä lämmitettävä kaurapussi ja siitä on ollut ihan älyttömästi hyötyä! Eli jos esim alaselkää särkee, niin kaurapussia päälle vaan niin ainakin joksikin aikaa saa apua. Tämä on ainakin mulla toiminut hyvin.

Tatuka, mulla on kanssa varmaan just väsymyksen takia tosi vaikea ymmärtää enää yksinkertaisiakaan asioita. Sitä vaan tuijottaa eteensä ja päässä ei liiku mitään :headwall: Oikein hyvin sen huomaa kun katsoo esim tv:stä jotain sarjoja, kun ei oikeasti tajua yhtään mitä niissä tapahtuu ja saa olla mieheltä kyselemässä :LOL: :LOL: Mies onkin sanonut, että toivottavasti palautuisin edes osapuilleen entisenlaiseksi jossain vaiheessa :snotty:

Mut nyt jatketaan taas muita juttuja :wave:

Niisku ja murmeli 36+1
 
facebook niin sen ajattelinkin kun perustin yhteisön, että täällä voisimme höpinöitä jatkaa ja siellä lähinnä jotain yleistä vain. Kumminkin nää raskaus ja synnytys jutut on sellaisia joita on helpompi purkaa anonyymimmin, eikä siellä kaikkien tuttujen ja sukulaisten kera. Jos joku haluaa niin voin sitä yrittää muuttaa salaiseksi ryhmäksikin, mutta en ole mikään nero näiden koneiden kanssa B)
 
Minä olen lueskellut ketjua säännöllisen epäsäännöllisesti. Kirjoitellut en.... :ashamed: Lähinnä siksi, kun asento on tässä sohvalla, he väärän käden puolella... Ja tuntuu että te kaikki jaksatte niin pitkästi kirjoittaa.
On niin hankala olla pitkään istuma-asennossa... jo kauan ollut niin. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Viikot onneksi vähenee...
Mulla vasta siellä lopussa... Oon ihan kade teille joilla alkukuussa la. He.
Meille voisi päivittää tuonne että poika ilmeisesti tulossa, ainakin ultran mukaan... 100 varmaahan ei ultra ole.
Kovasti voimia kaikille loppuodotukseen! Yksi vauvakin on jo ja joillain on syntymäpäivä tiedossa. Onnea matkaan. :flower: =)
 
Lentsikka: Siis meil oli lekurin kaa sovittu että katsotaan miten vauva mahtuu tulee tarvitaanko sektioo vai käynnistetäänkö etuajassa, nyt sitte ei ollu enää lääkärin mielestä tarvetta kummallekkaan vaikka edelleen iso vauva on tulossa. No maanantaina varaan ajan yksityiseen neuvolaan ja katotaan mitä mielipiteitä sieltä tulee, lähinnä just huolsestuttaa se että jos vauva on iso niin teen hallaa selälleni ja en pysty sitten huolehtimaan itse vauvasta kun en pääse sängystä liikkeelle ja ku se paraneminen ei sitten tapahdu ihan viikossa. Muuten vauva vois kasvaa vaikka kuuskiloiseksi ja olla maaliskuuhun asti mahassa kunhan me molemmat sitten selvittäisiin siitä! Kiitos tuesta on heti helpompi jotenki olla kun täältä saapi tukea!
 
Nyt kun muistais mitä piti kommentoida...

Istukan luovuttamisesta: Minä luulin et sen voi luovuttaa joka paikassa :| Olen luovuttanut verta kun hempparit ollu yleensä korkeat(150-167) ja nyt olisin luovuttanut istukkaveren muiden avuksi kun luin et luovutukseen pääsee n. 12kuukautta imetyksen lopettamisesta ja minä aattelin et syksyllä pääsee... Sain sen lomakkeen Helsingissä mutta eipä sitä sitten Kuopiossa taida tarvita.. :(

Virtsankarkailusta: Ensin (anteeksi kovasti) huvitti se kaupassa sattunut juttu mut nyt muutamana päivänä huomannut tosiaan et jos en säännöllisesti vessassa käy, näyttäis tiputtelevan, ei kykene pidättämään yhtä hyvin kuin ennen.. :ashamed: Ei siis lirise että itte huomais mutta tuoksahtaa pitkän pidätyksen jälkeen selvästi et lusikallinen tulla tupsahti.. Joten joo, nyt olen huomannut että on karkailua.

Sektiopäivän saaneille tsemppiä oikein kovasti :heart: Sitä vähän tässä tosiaan odottelee jospa itsekin saisi jo aiemmin pojun syliin ja halu vain kasvaa kun muut on saamassa... Ensi viikolla se kutsu sairaalaan kait tulee kun ei tällä viikolla kerennytkään, oli vain puhe et ensi viikolla pääsis jo käymään siellä/jäämään yöksi.. Verensokeritkin on pahentuneet, neljänä aamuna olleet korkealla vaikka en syö/juo yöllä mitään ja iltapala on sen verran aikaisin et sen ei pitäis tulla aamun sokeriin.. Ja tuntejakin on ilta- ja aamupalan välillä paljon. Tänään sorruinkin pitkästä aikaa lauantaimässyyn, olin liian monta tuntia vierailulla niin kostautui heti... Jos se nyt päättyisi kun sain kuvun täyteen vaikka mitä..

absa ja atso 34+5
 
Niin ja mukavaa et taustaltakin huudellaan ja viimeisetkin uskaltaa liittyä :wave:
Sitä yrittää lyhyesti kirjoittaa, kuten nytkin piti olla pikakommenttia mutta nytkin tuli taas pitkä ja piti jättää osaan vastaamatta :saint: Sitä ei vaan osaa kirjoittaa lyhyesti vaikka kuinka yrittäisi! Ja multakaan kun ei irtoo kuin sitä omaa napaskuukkelia.. :whistle:
Ja vauvapuolelle tullaan sitten kun keretään :)
 
voin mä ottaa sen vauva puolenkin päivityksen sitten jos ei sitä kukaan muu taho. mut toki luovutan jos joku haluaa! :) ja josko se sit alotetaan maaliskuun lähellä kun suurin osa on poksunut,niin et pysyttäs porukkana eikä hajaannuta heti alkukuusta. (edelleen ku meillä on niin mahtava jengi täällä ja kaikkien kuulumiset kiinnostaa ihan oikeesti!)

facebookin ryhmästä voishan se vaikka ollakin salainen vaan meille... tai sinällään ihan sama,mut no joo...helmimasuja on kuitenkin niin paljon muitakin jotka sinne ehkä jossain vaiheessa "tunkee" :whistle: ja tännepähän sitä tulee kirjoteltua,kun en näitä vaivojani taho kaikkien tuttujen kanssa jakaa siellä :LOL: mut kiva on nähdä tosiaan millasta porukkaa tääl on,vaikkakaan suurimman osan profiilia pääsee sen kummemmin kurkkimaan ku ei olla "kavereita".

nyt kuuluu makkarista pienellä äänellä et äitiiiiiiii,mulla on halipula. mentävä halimaan siis.

l&m
 
Kävinpä minäkin liittymässä Facebookiin...

Kamalasti tullu tänne tekstiä, itse en oo päässy kirjoittelemaan kun ei oikein pysty istumaan tässä koneen äärellä.. Muutoinkin istuminen on välillä aika tuskaa, ilmeisesti kai ihan normaalia tässä vaiheessa..??

Torstaina käytiin tutustumassa synnärillä ja kyllä onkin ajatukset sen jälkeen jumittaneet synnytyksessä ja vauvassa.. Pari yötä on tullu nukutuksikin äärettömän huonosti ja sitten päivisin on pinna kireällä.. Ja nyt kun mieskin meni töihin ni välillä tuntuu että seinät kaatuu päälle täällä kotona kun ei oikein uloskaan uskalla yksin mennä kovin pitkälle.. Mutta kaikki sairaalakassit on pakattu ja Mytyn tavarat laitettu valmiiksi niin paljon ku mahdollista..

Niin tervetuloa uusille ja onnea matkaan niille joilla synnytys lähenee!! :flower:

Nyt ei jaksa tämän enempää, maanantaina olis taas neuvola..

Mytty 35+2
 
Iltaa,

kävin kans lukasemassa. Kaikki ok, paitti jalat ollut taas kovin turpeat ja väsyneet. Johtuisko kun en ole käynyt ulkona ollenkaan, kokkaillut vaan tossa köökissä. Onneksi mieheltä sain taas jalkahieronnan ja se auttoi taas oikeesti tosi paljon. Myös kasviksia olen syönyt tänään ja ehkä eilenkin vähemmän, niin ehkä sekin. Mulla ku oli tossa pari pvä oikein tosi hyvä fiilis jaloissa.
Saunan ohella siistin 'puutarhaani' peilin kanssa ja siispä veetillä ja aloin miettiä että onkohan se enää miten terveellistä ( -yleensäkään!!) työntää tollasta myrkkyä tonne alakertaan, etenkin kun ei edes nää kunnolla minne sitä levittelee :p
Myös ripset ja kulmat kestovärjätty ettei sitten näyttäisi siellä sairaalassakin ihan haamulta :)

Mukavaa iltaa!!

hm ja nöksy 37+2
 
Tyypin äippä Tosta hiivalääkkeestä piti sulle kommentoida, että mä kun itse laitoin sen yhden yön kuurin niin mullahan oli kans seuraava päivä tosi ikävää kutinaa, kuumotusta ja paineenkin tuntua alakerrassa, että olisko sen lääkkeen aiheuttamaa jotenski. Mul helpotti sitten jo heti seuraavana päivänä. Harmi et sul se 3:n pvän kuuri niin kentis joudut kärsii pitempään... :/
 
Voi vitsit, alkaa kyllä jo jännittää vauvan syntymä todella. Tai siis pelottaa, se on minulla päällimmäisenä mielessä. Ei vauvan tulo, mutta siis synnytys. Toiveikkaana luin jonkun, en nyt muista kenen, kirjoitusta siitä, että kun on jo ollut kovaa selkäkipua ja supistellut niin voisi varovasti toivoa vauvan syntyvän ennemminkin etuajassa kuin yliajassa. Toivotaan niin. Minulla on sitten palannut sydämen muljahdukset eli ne ylilyönnit. Niitä oli alkuraskaudessa, välillä oli pois ja nyt ovat palanneet. Neuvolan tädiltä taas kysyin ja kun tulevat levossa niin ei tarvitse kiinnittää huomiota, koska johtuvat jälleen muuttuvasta hormonitasapainosta. Vointi on hyvin hankala, en jaksa yhtään mitään. Ja meidän vanhemmat lapset kun ovat kovin vauhdikkaassa iässä niin olen kyllä aivan rikkipoikki, mutta eipä tätä enää kauaa kestä. Hui!

Tripletti ja sen vauva 34+2
 

Yhteistyössä