Moikka!
Onnea pikkuisensa jo saaneille :flower: Nyt niitä alkaa syntyä, Vihdoin!
Viime yönä supisteli ikävästi ja olinkin 4h hereillä. Muutama ihan napakkakin tuli ja sitä sellasta menkkamaista kipua oli. Vaan en kyllä missään vaiheessa kuvitellukaan että niillä suppareilla viel mihinkään lähetään. Sapettaa vaan et meni yö unet aika pipariks... :$ Ja poitsu on alkanu riehuu ihan toden teolla iltasin/öisin! Tuntuu oikeesti et tulee nahasta läpi eikä tarvii kuvitellakaan et pystyis sillon nukkumaan!
Ei esikoinen kyllä koskaan niin paljoo riehunu masussa. Kunpa olis edes jotain edistystä saanu viime yö aikaan, etten ihan turhaan joutunu valvoo. Perjantaina on sit painoarvio aika äippäpolilla vielä.
Ostin sitä vadelmanlehti teetä, sitä yrittäny tässä litkiä josko mitään auttais, saunottu ollaan pari kertaa viikossa, siivoilu...noh, vois sitä varmaan vähän useemminkin harrastaa
samoin kun se kolmas S:kin. noita akupisteitä oon parina iltana painellu, mut eipä oo mitää aiheuttanu. Ja nännihierontaa oon harrastellu välillä, se onkin ainoo minkä jälkeen on joitakin suppareita tullu, ei kyllä mitään kovinkaan kipeitä. Sitä pitäs useemmin harrastaa, oon lukenu/kuullu sen tehokkuudesta eniten.
Ootteko kattonu Faktalta sitä vauvatalo- ohjelmaa? Tuli vaan mieleen että kerran siinä joku vanhempi kätilö sanoi, että siitä erottaa onko synnytyssupistus vai harjotussupistus kun jos vaihtaa asentoa niin harjotussupistukset useimmiten lakkaavat mutta synnytyssupparit ei lopu asennon vaihdolla. No viime öiset supistukset ei selkeestikään olleet synnytyssupistuksia mulla, mut kyllä niitä tuli vaikka asentoa vaihdoin. Selkeesti kyllä oikeella kyljellä maaten tuli kovempia ja useemmin...
Ja samaisessa ohjelmassa kätilö myös kerran sanoi että kengänkoon perusteella voi sanoa kuinka iso vauva mahtuu syntymään alakautta. Enpä oo ennen sellasesta kuullu, mut ehkä ihan loogista? Mainitsi vaan että jos on 39 koon jalka, mahtuu 4kilonen tulemaan hyvin.
Kaikki jutut kyllä päivittäin luen, mut enpä sit mitää muista kommentoida, pitäs varmaan heti kirjotella kun olis jotain sanottavaa
Millään en enää jaksais odottaa et saa vauvan syliin :heart: Oon yrittäny olla ajattelematta synnytystä sen kummemmin. Alakautta toivon saavani synnyttää, mut yritän pitää mielen avoinna etten sit kovasti pettyis jos meneekin taas sektioon. Viime kerralla kun siis synnytys alkoi ihan normaalisti ja oli ihan "kivat" supistukset, harmitti vähän kun otin sen epiduraalin. Voi olla että olisin sen myöhemmin halunnu, mut en vielä siinä vaiheessa. Kätilö kun kävi sitä useempaan otteeseen tyrkyttämässä, sanoi että näytän niin kipeeltä että eiköhän jo laiteta se. Pari kertaa sanoin että ei vielä, odotellaan mut kun tuli taas tyrkyttämään, sanoin et ihan sama, miten vaan ja sit se jo tilaskin sen. Omasta mielestä olisin sillä ilokaasulla ja kuumilla geelipusseilla vielä pärjänny, toki sattuhan se paljon! No, jälkeenpäin ajateltuna olihan se kätevää kun se oli valmiina laitettuna selkään kun sektioon pääty, mut enhän mä sitä sillon tienny...
Eli siis mieli avoinna synnyttämään lähden mut aion pitää pääni kyllä noissa lääkitys asioissakin. Ja mä en vois kuvitellakaan synnyttäväni tietyssä asennossa VAIN koska sattuu olemaan kätilölle ergonomisempi asento! :kieh: Jos se ei mulle sovi, niin ei paljoa kiinnosta kätilön työasennot, olis miettiny asiaa ennekun valitsi ammatin :kieh:
Juu mutta sellasia tällä kertaa, taidan lähtee laittaa saunaa lämpenee
Josko ens yönäkin jotain supisteluja sais aikaan, tosin turhauttavaa kyllä kun ei kuitenkaan ole NIITÄ supistuksia ja menee sit kuitenki yöunet... :/
Hyviä vointeja mammoille!
Bianca ja poitsu 38+1 jo