Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Minä täällä TAAS vietän tylsää iltaa, mitäs muutakaan...sitä kai se on siihen asti kunnes vauva syntyy. Sen jälkeen toivon, että tulisi hieman säpinää tähänkin mökkiin :p

Lillip mukavaa että kävit antamassa väliaikatietoja molempien teidän voinnista! Täällä moni huolesta harmaana ollut sen jälkeen kun ilmoitit tilanteenne. Nyt kuitenkin hieman helpottaa kun tiedetään että parempaan suuntaan mennään :heart:

Pirppis myös, Onnea suuresti pojasta :) tulehan kertomaan kuulumisia kunnes jaksat!

Voi kakka, nyt on hartiat jumissa (johtuisko tästä tietokoneella istumisesta :p )

Nyt tuntuu siltä että vauva on jotenkin "kasvanut" parissa viikossa, tai sitten se on muuttanut asentoaan, koska minusta tuntuu että se meinaa tulla minun mahanahan läpi, hetkenä minä hyvänsä...Kaiken muun lisäksi alamahassa niitä inhottavia venymiskipuja, eli aina kun neiti heilahtaa, niin sattuu aika julmetun kovaa. :x Voiko olla mitään tekemistä sillä että vauva on laskeutunut, kun mulla vessassa käydessä tuntuu että alapää "pullottaa" ja siellä on kamala paine? Nyt myös häpyluun kivut ovat koventuneet vaikka en ole liikkunut juuri aikaisempaa enempää. Ja joo, sit vielä...Voiko vauva nousta kuopasta pois?

Ensi viikolla oliskin sitten neuvola, kun oli viimeksi niin korkealla verenpaineet (139/84), joten halusi että tulen visiitille...muuten ei olisi aikaa antanut, kun mulla kuitenkin on äippäpoli käynti sit 27 päivä...

Mutta jospa taas huomenna irtoisi enemmän juttua, nyt taas hieman vähäistä... :whistle:
(nyt ruennu kivasti tulemaan noita menkka jomotuksia, joten ehkä kaikki kotikonstit kun otetaan käyttöön niin ollaan jo viimeistään la:na jakauduttu ;) ) (toivotaan....) :p

Jospi ja Papuliina :wave:
 
Pirppis ja Kismet..onnea pikku pojista :flower: :flower:

Lillip :hug: ja jaksamista edelleen!

Niin niitä vauvoja alkaa pikkuhiljaa tupsahdella :heart:

Mä oon yrittänyt touhuilla kovasti mut ei tehoja, supistelee mutta kivuttomasti.

Eilen leivoin korvapuusteja ja suklaapiirakkaa, siivosin ja saunoin ja kävin lenkillä. Ainoa vauva oli et jalat huusi hoosiannaa.

Tänään sit aamupäivän torkuin, illalla käytiin 3 tuntia lasten kanssa pulkkamäessä ja luistelemssa ja sen päälle reilun 6km lenkin kävellen. Mut ei tunnu missään. Ihana sinällään et pystyy liikkumaan.

Toisaalta sitä jo niin malttamattomana odottaa vauvan syntymää, joskus taas miettii et mitä tässä hätäilemään, hyvähän sillä on tuolla mahassa kelliä. Tuskin tää ihan heti on kuitenkaan syntymässä, esikoinen syntyi 39+1 ja kakkonen 41+3, että ei voi niistäkään aikaa päätellä.

Seuraava neuvola ois torstaina, viimeksi viikko sitten vauva oli vielä aika ylhäällä. Nyt mahtui isoista toppahousuista vetoketju kiinni ja ennen ei ole mahtunut, että liekkö tuo vähän olis sitten laskeutunut alemmas.

Ja mun himo raakoihin makarooneihin senkun jatkuu. Siis syön niitä ihan tolkuttomasti :ashamed: Onko muilla jotain himoja? Tää tuli nyt vasta loppuodotuksessa tavaksi. Parempi kai nekin kuitenkin kuin suklaa.

Tsemppiä teille, ketkä jo vauvan syntymäpäivän tiedätte, onnea koitokseen!

Ja jaksamisia muille loppumetreille!

Nyt suihkuun ja nukkumaan!

Tiitteräinen 38 tasan
 
:heart: :heart: :heart: Onnea Pirppis ja Kismet. Mä edelleen siellä häntäpäässä ihan varmasti.
Siivottu on täälläkin. Ukkoa siis komennellu koko päivän :saint: . Se kuuliaisesti tottelee, välillä luistaa jonnee omiin juttuihinsa kyllä... Supistuksia saan aikaiseksi kyllä, varovasti pitää vielä olla.. Kun viikkoja vasta 34+2
 
Onnea pojista Pirppis ja Kismet! :heart: :flower:

Lillipille kovasti jaksamista, hyvä kuitenkin että näyttää jo valoisammalta :)

Jospi, mulla on myös tuntunut jo muutaman viikon, että vauva tulee mahanahan läpi hetkenä minä hyvänsä. Koko ajan ihan piukalla toi iho. Ja tosiaan tuota venymiskipua on myös tossa alavatsalla. Ahdasta varmaan on tuolla.

Olipas ikävä kokemus Pixiellä tosta käyrillä makuuttamisesta! Meille juuri tuolla valmennuksessa vakuutettiin, että mitä enemmän synnyttäjä pystyy liikkumaan niin sitä vähemmän luultavasti avautuminen sattuu.

Tänne ei mitään uutta, muutaman viikon tuntuneet öiset supistukset on näköjään loppuneet. En kuitenkaan vielä ala mitään poppaskonsteja kokeilemaan, saa vauveli ihan rauhassa vielä kasvaa mahassa. Eiköhän se sieltä jollain keinolla ulos saada sitten kun on valmis tulemaan :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Kvartti ja Taotao 36+6
 
Huomenia! :wave:

Onnea Kismet todella paljon pienestä pojasta!! :heart:

Täällä kamala yö takana! :/ Supistellut joka kerta kun käänsi kylkeä ja aika tujuja olivat! :whistle: Sama homaa nyt kun täsä istun...saas nähä!!

Kauheeta,rupesin tosa yhtäkkiä miettimään että liikkuiko vaavi eilen paljoa! :whistle: Hiljanen päivä hänellä kyl oli,mutta taisi sentään liikkua!Hänel taitaa olla aika vähän siel tilaa kun se liikkuminen on sellasta ahdasta mönkimistä! =)
Aamulla sit herättelin Einaria kylmällä vedellä! :LOL: Kulaus sitä ja johan tuli vipinää kinnttuihin!! :kieh:
Nyt tarttis varman varuiks pakata se sairaalakassi!(Varmana olen tääl viel yhes koos kaks viikkoa yli lasketun ajan,ku nyt luulen et pian pääsis tosi toimiin!!)

Tyypin äippä ja Einari 37 :heart:
 
Kismet: SUURET onnittelut pikkuisesta pojasta :flower: Ihanaa kun alkaa vauvoja syntymään =)

Anno: Kyselit noista synnytyksistä. Itselläni tosiaan esikoinen syntyi rv 39+0, kakkonen 39+2, kolmonen 38+3 ja uskon, ettei tämänkään tapaus laskettuun aikaan mene. =)

Itsellä olikin toooosi rattoisa yö. Juurikin pahemmista flunssista selvinneenä (yöt pystynyt nukkumaan) aloin sit viimeyönä oksentamaan :x Keskellä yötä istuin pytyllä potta kädessä yrjöömässä ja sit vielä varmaan puoli tuntia suihkussa kun oli kamala tuskanhiki ja maha kipeänä. Liekö johtui mun "terveellisestä" iltapalasta = mc donald´s sapuskaa :xmas: Tai sit oikeesti oon kipee. Mut sen jälkeen ollut kyl ihan ok olo. Paitsi, et VÄSYTTÄÄÄÄÄÄÄÄ |O

-kyrsä ja nappula 35+3
 
Aluksi onnittelut ketjun ekoille vauvoille :flower: (en ollut vielä muisttanut onnitella)

paino lähtöpainoon on tullut jotain 4 kiloa, mutta itse lasken vähän enempi kun kerkes painoa tulla niin paljon ennen ekaa neuvolaa.

synnytys täällä ei tietoakaan että synnytys olis alkamassakaan. harjoitussuppareita on, mutta kivuttomia. pikkunenkin tykkää olla tossa ylhäällä.

Raivostuttavaa. vihdoin kun sai närästyksen hallintaan ja sitä kautta nukuttua niin sitten ei enään nukutakkaan :kieh: täällä sitten yritän saada aikaa kulumaan.

facebook vielä sen verran, että kun siellä ei pysty sitä nimimerkkiään ilmoittaan siinä vaiheessa,kun liittyä haluaa niin laittakaa mulle yksityisviestinä nimi joko täällä tai siellä fb:ssä. nyt joudun hyväksymään kaikki kun en tiedä kuka on kuka. muutan siellä vielä sitä kuvausta hieman, jos se sitten karsisi niitä muita helmikuun odottajia. sekavaa, mutta olkoon :LOL:
 
Merkkaan. Parissa päivässä on tullut varmaan 6 sivua tekstiä. Meni lukiessa niin kauan, että eipä tuo taapero enää taida viihtyä itsekseen niin kauaa, että saisin kirjoitettua kommenttia enempää.

Onnea kuitenkin vauvan jo saaneille! :flower:

Täällä kaikki ok. Rv 38 täynnä!
 
Onnea Pirppikselle ja Kismetille! Ja tänään taidamme saada sitten neljännen helmivauvan pinoon, eikös Sleepinginleikkausaika ollut tälle päivälle? Ihanaa kun alkaa vauvoja tulla, itsestä ei kyllä tunnu vielä siltä että mitään olisi tapahtumassa (eikä tietty näillä viikoilla tarvistakaan).

Tiitteräinen on kiitettävästi ainakin touhunnut, olen ihan kade! Jospa pääsisin itsekin hieman ulos, näin ekan äitiyslomapäivän kunniaksi!!

Jaana, pahoittelut :hug: Itsekin olen tosin ollut flunssassa mutta ei onneksi vielä mitään vastaavaa. Onko teillä muuten tietoa, voiko nuhaisena / yskäisenä mennä neuvolaan?

Painoa oli tullut viime neuvolakäynnillä noin 8 kiloa (nyt rv 36) mutta oikeasti hiukan enemmän koska ehti nousta jo ennen ekaa nlaa. Huomenna onkin taas neuvola, saa nähdä mitä vaaka silloin näyttää kun jouluna oli positiivinen yllätys - kai se nyt on noussut yhtäkkiä sitten oikein paljon... Niin ja viikon kuluttua onkin ultra ja synnytystapa-arvio, jee! Toivottavasti katsovat muustakin kun jalan koosta, vaikka sitten olisikin kivuliasta.. Meille on lääkäri lupaillut tätä 4,5 -kiloista poikaa ja mun 38 jalalla se ei sitten taitaisi kovin hyvin onnistua, hehhee

Ensisynnyttäjän loppuraskauden huolia podettu täälläkin; mitä flunssa mahtaa vaikuttaa vauvaan, ja jatkuva yskiminen ja niistäminen jne. Liikkeetkin tuntuneet niin vaimeilta, ja varmaan lapsivedetkin lirahtaneet jossain yskänpuuskassa jne. Ja uloskaan en ole päässyt jne jne. Huh.

Jospa keittelisi kuumaa mehua, lisää vauvauutisia odotellessa. Mukavaa päivää kaikille, almaa vko 36

MUOKS, mulla menee nimet sekaisin :ashamed:
 
huomenta!

Kismet7
paljon onnea poika vaavista... :hug:

Anno mulla esikoinen syntyi viikon etuajassa ja toka meni 5päivää yli :D

Jospi mulla ihan samanlaista kipua/tunnetta mahassa ja alapäässä... sit on lisäks vähän väliä sellainen olo että olisi iso vessa hätä! :LOL:

Tiitteräinen
mulla on aivan kamala himo mandariiniin ja aina välillä tekee mieli pinaattilettuja ja suolakurkkua :LOL:

täälläkään ei meinaa flunssa mennä millään ohi..

mä taidan kans mennä kaataa kylmää vettä masu asukin niskaan jos siihenki sais vähän vipinää... on kovin hiljasta ollu eilen illalla ja tänä aamuna...

äippä-83 35+5
 
Moikka!

Pikapikaa lueskelin ja pakko huikata onnittelut Pirppikselle ja Kismetille!!!!


Samoin Jospille nopsaa kommentoin ...mulla on just sama tunne tuolla alakerrassa, aaarghhh!!! Mä luulen, että johtuu siitä, että vauvan pää on niin tosi alhaalla ja painaa tuonne alas...eli laskeutunut. Juilii, tuikkii, painaa ja on turvoksissa...heh kaikkea löytyy!! ;-D Ihanaaaaa!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Jospi:
Nyt tuntuu siltä että vauva on jotenkin "kasvanut" parissa viikossa, tai sitten se on muuttanut asentoaan, koska minusta tuntuu että se meinaa tulla minun mahanahan läpi, hetkenä minä hyvänsä...Kaiken muun lisäksi alamahassa niitä inhottavia venymiskipuja, eli aina kun neiti heilahtaa, niin sattuu aika julmetun kovaa. :x Voiko olla mitään tekemistä sillä että vauva on laskeutunut, kun mulla vessassa käydessä tuntuu että alapää "pullottaa" ja siellä on kamala paine? Nyt myös häpyluun kivut ovat koventuneet vaikka en ole liikkunut juuri aikaisempaa enempää. Ja joo, sit vielä...Voiko vauva nousta kuopasta pois?

:

Terkuin, Möökö ja muruli 37+1
:heart:
 
Onnea Kismetillekin vauvasta! :D ..voi vitsit, joka päivä käy vaikeammaksi tämä odottaminen. Tahtoo oman nyytinkin jo syliin. =)

Alapään pullottamistunteesta: en tiiä, johtuuko vauvan laskeutumisesta, mut oon jo parin viikon ajan tuntenut samaa. Siis häpyhuuliin ja johkun tonne alas suorastaan sattuu, kun istuu pöntöllä.. (ja tämähän kaikki tahtoi tietää :xmas: ). Papu on tosin ollut alhaalla jo hyvinkin pitkään (ekan kerran lääkäri sanoi rv 29, et onpa alhaalla), mut ehkä se on sit tullu vielä alemmaks. Nivusia särkee myös ihan kiitettävästi, eilen lenkillä oli Ahtisaari mun kropassa (tosin mun kroppa muistuttaa ulkonäöltäänkin nykyisin hyvin paljon Ahtisaarta :snotty: ). :saint: Ja liitoskivut on alkanu vaivata, onneks pahiten vaan, kun kääntää kylkeä sängyssä. Hitto että vihlasee..

T. Kärppä ja papuska 34+2
 
No nyt niitä helmivauvoja alkaa putkahdella kiihtyvään tahtiin! Onnittelut kaikille käärön saaneille. :flower:

Itsellä ei ole jakautumisesta tietoakaan. Neuvolassa kävin tänään. Vauveli on vielä tosi ylhäällä ja pää liikkuvainen. Painoa ei ollut tullut yhtään, mutta sf-mitta oli kuitenkin hieman yli viikossa kasvanut sentillä, nyt 32,5. Syke 120-130, tais olla lepohetki tällä kertaa menossa pienellä. Mun nla-käynnit on aina vähän tuollaisia "kiitos ja heippa" -tyylisiä. En jaksa hirveästi rupatella, kun siellä kuiteskin tulee nyt ravattua joka viikko. Hyvähän se tietty on, ettei ole suurempia huolenaiheita. Synnytyksessäkin mua taitaa eniten jännittää se, mahtuuko täällä pk-seudulla sairaalaan! Sitä pelkoa ei ollut vielä 6-7 vuotta sitten...

Mun molemmat muksut ovat syntyneet 39+2 ja viikonloppuna. Arvatkaapa vaan, onko 39+2 katsottu jo kalenterista :D ja joo, se osuu juuri viikonlopulle. Sitten onkin kauhea shokki, jos ei synnykään. :LOL:

Kössi 37+4
 
Onnittelut vauvautuneille!! :flower:

Täällä ollaan koiran kanssa ihmeessä... Sillä on kait joku valeraskauden tapainen kun hoitelee puruluutaan!!!??? Vahtii sitä silmä tarkkana ja välillä nuolee ja kuskailee sitä ympäri huushollia. On alkanut välttelemään mua ja menee miehen syliin vinkumaan ja hakemaan hellyyttä... Taitaa reppana aavistaa että pian tulee kilpailija, tähän asti onkin ollut aika maailman napa tuo meidän "sohvatyyny". Onneksi on lempeä ja lapsiystävällinen rotu. Nyt on vaan kadottanut ruokahalunsakin, osaa kyllä osoittaa mieltään. Varmaan luulee jotenkin rankaisevansa meitä kun jättää syömättä oman ruokansa :LOL: . Noh, kait se tästä taas.
Onko muilla "koirallisilla" ollut mitään vastaavaa vauvan tulon tiimoilta?

Oma olo aika samoissa, tarvis tänään vielä käväistä kosmetologilla. Varasin ajan kulmien ja ripsien kestoväriin+kulmien muotoiluun. Tuli mieleen että täytyykin käydä kun luin Haavemamman juttua. Sairaalassa kun ei varmaan kauheesti tuu peiliin katottua ja varmaan on aika "hehkeän" näköinen muutenkin :LOL: ...

Odotellaan lisää vauvauutisia!

T.R+P rv38+1
 
Onnea vauvautuneille! :heart:

Kvart över: Joo, oli tosi inhottava kokemus se käyrillä makaaminen. Muutaman tunnin jaksoin pyydellä päästä irti niistä, ja aina pääsinkin, mut sit jossain vaiheessa aloin miehellekin itkeen sitä et oon hankala synnyttäjä ja harmitti tosi paljon koko ajan vaatia jotain kun kätilö oli selvästi kaikesta ihan eri mieltä. Meillä ei vaan kemiat pelannu sit yhtään. Ja joku ehdotti toivomusten ylös kirjoittamista etukäteen, se on ensisynnyttäjänä vähä hankalaa, eihän niitä tiedä kuin vasta sit kun synnytys on käynnissä. Huomasin vasta sairaalassa et parhaalta tuntui olla suihkussa tai jumppapallon päällä avautumisvaiheessa ja kyykyssä ponnistaessa. Nyt kyllä kirjotan ne ylös ja annan sisään mennessä heti kätilölle. Ja laitan myös toiveisiin, että käyrillä en sit makaa ku puoli tuntia kerralla ellei oo hyvää syytä epäillä et jotain ois viallla ja tarkkailla pitäs koko ajan! Ja ajattelin kyllä olla kotona mahdollisimman pitkään, siellähän se on mukavin olla jos vaan pystyy. Ihanaa ois jos pystyis ajottaan niin et menis sairaalaan vaan ponnistaan. Mut siinä taitaa olla riski et synnyttäiski autossa! :x
Mut jokatapauksessa ihan hyvillä mielin oon silti menossa synnyttään. Kaikki tuntu menevän viimeks päin peetä, mut silti lopputulos oli ihana, toipuminen nopee ja nää ikävät asiat unohtu nopeesti. Nyt vaan vähitellen palautuu mieleen kun alkaa taas valmistautua koetukseen...

Alapään pullottaminen: Hyvä ilmaus. ;) Johtuisko suonikohjuista? Mulla vaivas keskiraskaudessa ja tuntu just tolta kuin ootte kuvailleet. Nyt helpoittanut loppuraskautta kohti. En tiiä johtuuko olon helpottuminen siitä et vauva laskeutui vai siitä et oon vaan tottunut. Saattaa muuten johtua myös lantiopohjalihasten löystymisestä, muistaakseni synnytyksen jälkeenkin oli sellanen olo vielä pitkään vessassa käydessä. Ootteko muuten jumpanneet niitä?

Oma napa: Meillä oli viikonlopun vauvaperhevieraita ja touhuttiin kauheesti kaikkee lasten kaa ja tuli käveltyä ihan hirveesti. Nyt vauva on romahtanut niiiin alas et tuntuu tosiaan ponnistamisen tarvetta takapuolessa välillä niinku joku muuki, anteeks kun en muista kuka, täällä sanoi. Myös pari tippaa verta tuli yks päivä et vissiin jotain kohdunsuulla tapahtuu. Viime yönä heräsin supistuksiinkin. Huomenna neuvolalääkäri onneks jo niin näkee tilanteen. Viikon päästä olis kyllä valmis vauva jo mutta saishan tuo vähän isommaks vielä kasvaa. Nyt on välillä sellanen olo ettei ois kiirettä synnyttään, kaikki valmistelut on tekemättä, vauvakamatkin edelleen lainassa kaverilla! :eek: Mut en jaksa stressata, osaa toi mieskin ne hakea ja hyllyyn viikata jos lähtö tulee yllättäen. Eipä kai siellä sairaalassakaan mitään tarvitse, mies voi tuoda sit perässä kotiutumisvaatteet, niin tehtiin viimekskin.

Ollaan esikoisen kaa mummolassa kylässä, ihanaa kun passataan. =) Automatka oli kyl tuskaa olla puoltoista tuntia huonossa asennossa kun vauva on niin alhaalla et istuminen vaikeeta. Mun salilla ja pumpissa käymiset loppu muuten tähän. Nyt on kumartuminen jo niin vaikeeta. SYnnytyksen jälkeen sit taas. Nyt täytyy alkaa lepäileen ja kerään voimia koitokseen.

Kosmetologilla oiski muuten ihana käydä, kiitos vinkistä Rosinante. Varaanpa kulmien ja ripsien värjäämiseen heti ajan. =)

Pixie ja Pikkiriikki 35+5
 
Onnittelut jo vauvan saaneille :heart: ja tsemppiä niille, joilla synnytys on aivan nurkan takana!

Rosinante, voi teidän koiraa :) En valitettavasti osaa sua auttaa, mutta aika hassu tilanne. Toivottavasti ei tule mitään hirmuisia mustasukkaisuuskohtauksia.

Painoa täällä tullut 20 kg :kieh: Joten kateeksi käy niitä jotka pystyvät edelleen käymään lenkillä tai jumpissa, toisin kuin tämä valas joka on suunnilleen makoillut viimeiset 4 kuukautta erimoisten särkyjen vuoksi. Toisaalta tässä makoilussa on ollut onni onnettomuudessa ( mullahan on kohdunkaulasta sulanut jo puolet ja kohdunsuu on pehmeä ) eli jos olisin oikein voinut itseäni rasittaa niin vauva olisi kenties jo tullut kun en mä näitä erilaisia kipuja olisi välttämättä tajunnut supistuksiksi. Tällä viikolla tulee se 37 viikkoa täyteen, eli siis se täysiaikaisuuden mittari, joten loppuviikosta sitten voisi alkaa toteuttaa 3:n ässän ohjelmaa. Tosin jos mieheltä kysytään, niin viimeinen ässä jää kyllä väliin :LOL:

Täällä on käyty juttua noista hiivaongelmista ja lääkityksistä asettimen osalta. Mä sain viikko sitten antibioottivoidekuurin alapään tulehdukseen synnytyslääkäriltä ja se siis laitetaan ihan sellaisella asettimella ja kuurin kesto 7 päivää. Eli sanoisin, et jos oikeasti lääkärin määräyksestä kuurin aloittaa, niin eiköhän se ole ihan ok noita asettimia käyttää, mutta itse en välttis lähtisi hiivaakaan lääkitsemään itsehoitona kysymättä ensin tarkemmin lääkäriltä. Mutta tosiaan, kaikki tulehdukset olisi hyvä hoitaa pois ennen synnytystä.

Nyt taas koskee masuun niin paljon ettei enää pysty olemaan koneella.

Niisku ja murmeli 36+3
 
Onnea kaikille vauvatuneille :flower: pikku hiljaa näitä ilmotuksia alkaa tulemaan =)

Sleeping tais olla tänään vuorossa :flower:

Oli muitakin, jotka tässä vielä viettää toisten lasten synttäreitä ennen LA:ta, meillä kanssa esikoisen 3-v synttärit olis tarkotus viettää viikonloppuna =) (1,5 viikkoo ennen LA:ta) saa sitten nähdä miten käy. Supistukset on todella lisääntyneet nyt viikonloppuna, ilmeisesti jotain meinaa ruveta tapahtumaan tuolla alhaalla :p

Viikonloppuna sain jonkun ihme spurtin, suursiivosin koko keittiön :whistle: jääkaappi ja pakastin oli kiva siivota ku sai tavarat tonne pakkaseen pihalle, ei tarvinnu pahempia kommervenkkejä keksiä. Lisäks on nyt sitten vauvan tavarat melkein 100% laitettu paikoilleen =) tosin oli vielä pestäviä vaatteita, mutta onhan tässä vielä aikaa :D

Esikoisen kanssa käytiin luistelemassa, tai harjoittelemassa ku ekaa kertaa oli luistimilla. Pikkasen kävi selän päälle se pystyssä pitäminen, puolisen tuntia jaksoin ja sen jälkeen olikin kotiin käveleminen sellasta tuskaa supistusten kanssa, että ei rataa :ashamed: sitten oli kiva mennä lämpöseen saunaan, ja mulla loppuu aina kaikki tuntemukseks siellä lämpösessä, en tiiä miten siitä vois olla apua synnytyksen alotuksessa :headwall:
Kaks ässää on siis kokeiltu jospa sitä piiiitkääään tauon jälkeen kokeilise sitä kolmattakin tällä viikolla :D

Ihana pieni lumisade ja pikkupakkanen... pitää lähtee ulos haukkaamaan happea =)


Orchid ja hikottelija 37+5 mihin ihmeeseen toi aika on menny :heart:
 
pur
AARGH tekstit hävis, noh uudestaan. Mä en voi käyttää noita hymiöitä ollenkaan, mistähän sekin johtuu....

KOIRA: Meillä semmonen aika primitiivinen laumanvartija, todellinen mamman poika. Aina ollu herkkä reagoimaan mun juttuihin. Esim kun mulla rupes noi kyynärpäät kipuilee niin vuoden verran alotti aamut huolellisesti nuolemalla mun ranteet, ennen ku lääkärit usko ja totetes et kipu oli hermokipua ja johtu rannekanavan oireyhtymästä joka viimetalvena leikattiin molemmista käsistä. Olin aika ihmeissäni kun koira ei sitten tähän raskauteen oo reagoinu oikeestaan mitenkään. Ihan muutaman kerran on ohimennen mahaa lipassu. Kyllä se tajuaa mut pitää jotenki asiaan etäisyyttä. Mua se kyllä kiltisti oottelee lenkeillä ja varmistelee et oon mukana. Asettuu mun eteen kun pitää vaikka kyykystä nousta et saan otettuu tukee välillä, vaikka ei oo koskaan tykänny et ees mä otan siitä kiinni niin et se ei ite pääse vapaasti olemaan. ja nyt viimesen kolmanneksen aikana on alkanu aina ku mua vähänki fyysisesti ahistaa (vaikken sitä näyttäis) kävelee mun perässä ja huokailemaan. Se huokailu on jotenki aika hassua :D. Muutenkin on alkanu pyrkii olee aika lähellä kokoajan. Että varsin huomaavainen on tästä mun jätkästä tullu mua kohtaan, vaik ei varsinaisesti mahaan reagoikkaan =).

Tänään poksu viikot taas
Pur ja sirpukka 35
 
Onpas tänne tullut taas tekstiä paljon, meni tovi lukiessa mutta sehän on hyvä vaan =)
Onnea Pirppis ja Kismet :flower:

Täällä myös aika Ahtisaari-olo :LOL: aikamoista taaperrusta on kävely, eilen oikein alkoi huvittaan kun oltiin kävelyllä että aikamoinen tynnyri sitä on =)

Rosinante: Kirjoittelit noista valeraskausoireista teidän koiralla. Tutulta kuulostaa :/ Meidän koiralla on aina tosi vaikeet noi oireet, alkaa hoivaan lelujaan (kaikki pienet ja vinkuvat lelut täytyy viedä piiloon) ja tekeen pesää joka paikkaan. Kaiken lisäks se on ihan apaattinen ja ruokahalukin menee. Sillä oli just hiljattain juoksuaika ja just ajattelin, että taitaa olla sit ne oireet meneillään kun vauva syntyy :eek: muutenkin jänskättää kuinka se sit suhtautuu kun vauva tulee.. onneks on kyllä lapsiystävällinen rotu.

Ihanaa kun ulkona tulee lunta oikein kunnolla, näyttää paljon mukavammalta taas =)

T.Kareliini ja vauveli 34+3 :heart:
 

Yhteistyössä