Helmimasut 2009 ~marraskuussa~

Höh, kaikilla muilla on vibravauva paitsi mulla. Tai en ainakaan osaa aatella noita liikkeitä tärinänä, muksimista ja möyrintää lähinnä.

Nyt ois joululahjat ostettu ja tili tyhjennetty. Mua ei edelleenkään vauvalle shoppailu innosta jostain syystä ,sit jos joulun jälkeen alesta jotain kattoo+hoitoalusta ja kylvetystuki. (inhosin esikoisen kohdalla kylvetystä yli kaiken ku pelkäsin koko ajan et vauva lipsahtaa käsistä,nyt sit tahon tuon tuen) Imetystyynyn tilasin ja se oottaa postissa.

Mulla on nyt alkanu oleen nukkuminen vaikeeta. Tai nukun kyllä ihan hyvin sit kun saan unen päästä kiinni. Käännän ja väännän enkä löydä hyvää asentoo, välillä on pakko nousta käveleen kun levottomat jalat vaivaa. Kramppejakin tulee taas melki joka ilta/yö :( Toissayönä kävelin vielä 03 aikaan ympäri kämppää ja viimeyönäkin 01 aikoihin. Sit on nytkin ihan väsy olo,mut jos menee päikkäreille niin sithän se vasta pöhlö olo tuleekin koko loppupäiväks.

väsy labello ja mytty 27+5
 
Heissan myös tältä suunnalta!

Viime kuulumisista on niin kauan aikaa, että olin kerennyt tunnukseni unohtaa. Muiden kuulumiset olen kyllä tunnollisesti lukenut :). On se jännä, miten teidän juttuihin eläytyy. Kotona yhtenä iltana rupesin miehelle jotain raskauteen liittyvää kertomaan ja totesin sitten ääneen jotain tyyliin: "muistaakseni ainakin Kyrsällä oli samanlaista". Mies oli vähän aikaa hiljaa ja kysyi sitten, että mikä Kyrsä...? Nauroin niiiiiin makeasti ittelleni ja miehen kysymykselle, että mies oli jo valmiina hälyyttämään valkotakkiset hakemaan mamman pois. :D Että näin... Menee jo omat ja virtuaalikaverit sekaisin.

Ultrista: Täällä kaupunki "tarjoaa" NP- ultran ja rakennetutkimuksen. Molemmista laskutetaan poliklinikka maksu. Näiden lisäksi mä olen käynyt alkuraskauden ultrassa vkolla 8+, NP ultra (4D) yksityisellä viikolla 11+ ja 4D ultrassa uudemman kerran viikolla 24+. Näiden lisäksi neuvolassa on ultralaite, jolla ollaan jo pariin otteeseen kurkittu vauvaa.

Neuvolakortista viimeisimmät tiedot:
RV 24+6
Painoa tullut yhteensä 7kg (95g/vko)
RR 126/74
B-Hb 112
Sf 24

Synnytys on ruvennut pyörimään mielessä, vaikka kovasti yritänkin olla miettimättä. Yritän muistutella itseäni, että paras ottaa synnytys vastaan sellaisena kuin se tulee. Tiedän selviäväni siitä. Eli positiivisin ja luottavaisin mielin ainakin vielä toistaiseksi olen. Saa nähdä minkälainen paniikki vielä tulee, jaiks!

Helmimasut on myös mun mielestä todellisia helmiä. :) Olen ahkeraan myös muita palstoja seurannut ja pakko sanoa, että tämä on ehdottomasti yksi parhaista, siis oikeasti paras. Mun mielestä jo se, että tämä palsta on ulkomuodoltaankin pysynyt siistinä ja helposti luettavana on upeeta. Musta on hankala lukea tekstejä, joihin on lisätty enemmän kuvia ja mitä mahtavampia hymiöitä kuin itse asiaa. Makuasia tietenkin. Iso kiitos Labellolle palstan päivittämisestä ja ylläpitämisestä :flower:.

Omaan napaan ei kovaa myllerrystä ja potkunyrkkeilyä kummempaa kuulu :). Aika tuntuu menevän hurjaa vauhtia joulua odotellessa. Leppoisaa meininkiä sekä kotona että töissä. Pari kuukautta olisi töitä vielä jäljellä ennen äitiyslomalle jäämistä. Näillä näkymin pystyn hyvin olemaan töissä loppuun asti. Pitkät työmatkat (lentämiset) lopetan tämän kuun jälkeen.

Meidän kodissa on tilaa temmeltää kokonaista 50 neliötä, heh! Ollaan päätetty jonkin aikaa mahtua ja uskon, ettei meillä tule olemaan minkäänlaista ongelmaa ainakaan vauvan ensimmäiseen elinvuoteen. Lisäksi meillä on oma autotalli, joka on iso helpotus mm. rattaiden säilytystä ajatellen.

Nyt koitan ottaa itseäni niskasta kiinni ja lukemisen ohessa myös kirjoitella aktiivisemmin omia kuulumisia.

Ihanaa viikonloppua ihanille naisille!

Huanita 25+3

 
Pikaista kommentointia:

Ei täälläkään kyllä "vibra-vauvaa" ole. Kuulostaa hauskalta =) Mulla vihloo ihan mielettömästi noi oikealle puolelle osuvat iskut. Eilen tosissaankin vedet meinasi tulvahtaa silmiin. Ihan yökukkuja taitaa olla. Myllerrys alkaa n. klo 23.00 ja aamulla kun herään 6-7.00 aikoihin niin hirveä rumba päällä. Päivisin onkin sitten melko hiljaista.

Asunnosta: Reilu 50neliöö erittäin huonolla ratkaisulla. Tällähetkellä talokaupat menossa. Ja jos onnistuu niin muuttamaan pääsee vasta tammikuun puolella ja muutamaan huoneeseen välitön remontti. Että kiirettä pitää sitten! Mutta kivaa että sitä tilaa sitten saa lisää kuitenkin. Nyt ruokailemaan!

Hyvät viikonloput!
 
Mulla sitten "virallisesti" raskausdiabetes... :( Kävin äsken äippäpolilla ja sain ison kasan lippuja ja lappuja ja verensokerimittarin. Mulle tehtiin myös semmoinen ruokataulukko missä on, että kuinka paljon ja mitä saa syödä. Pissassa oli myös sokeria aika paljon (+++), mutta kuulema johtui siitä, kun olin tuntia ennen sitä syöny kotona ja join aika rutkasti sokerista mehua... Nyt katotaan, että lähteekö tää menemään pelkällä ruokavalion muutoksella vai tarvitaanko insuliinihoito vielä lisäksi. Jotenkin on paha mieli, vaikka tietää ettei tämä mikään maailman loppu ole. :ashamed:

Tinttu & Ukkeli 28+2
 
Glow
Siis nyt tällä koneella on jotain mua vastaan, 2 kertaa jo teksti kadonnu ku tuhka tuuleen :kieh:
Mutta sehän ei mun päivääni nyt pilaa!

Väsyttää nyt ihan hirveesti, ehkä ois päikkärien paikka. Ilmeisesti imurointi ja sämpylöiden leivonta vei voimat. Ja toi kunnon alaselkäkivun :/ Mutta on niin hyvämieli, kun on siistiä edes alakerrassa ja tuoreet sämpylät tuoksuu.
Mies sano että yläkertaan et imuria kanna, hän lupas hoitaa sen kun tulee töistä.

Eilen illalla tuli muutama tosi pitkä ja melko kipee supistus, ihan sohvalla makaillessa. Huolettihan se siinä kohti mutta meni ohi sitten. Enkä nyt osaa niin huolissani enää olla kun alkuun. Mullahan on taas reilu viikon päästä lääkäri äitiyspolilla. Käskihän ne sinne mennä aiemmin, jos siltä tuntuu.

Hoitopöytä tuli eilen, on kasattuna paikallaan jo =)
Hirvee hinku nyt lähtee ostamaan muutama rottinki kori siihen hyllyille ja pehmee hoitoalusta. Ehkä huomenna...

Jouluostoksia eli lahjojakin pitäis pikkuhiljaa ajatella! Poika jo kirjotti pukille.

Asumisesta; me asutaan about 80 neliön rivari kolmiossa. Ei ole juurikaan "hukkaneiliöitä". Se on vähän pöljää, et vain yläkerrassa on vessa... Meikäläinen ku nykyään just ja just jaksaa raput kiivetä :whistle:
Kyllähän tänne mahtuu ihan hyvin, mutta ollaan silti katseltu isompaa rivaria/omakotitaloa. Melkein alettiin rakentaa taloa, tonttikin jo oli varattuna, mutta sitten vauva ilmoitti tulosta niin eipä otettukaan ensi kevääksi rakennus urakkaa. Myös raha-asiat vaikutti päätökseen. Valmiin kivan omakotitalonkin saa jo sillä rahalla, halvemmallakin, kuin mitä menisi uuden tekoon. Eikä myöskään haluaisi mitään hirmu suurta lainaa ottaa. Meikäläistä ei huvittaisi palata takaisin nykyiseen työpaikkaan ihan välttämättä sitten mammaloman jälkeen, tai jos palaan, haluan tehdä lyhyempää työviikkoa. Mikä taas on palkasta pois... Ressaa kyllä noi raha-asiat jo päätä. Siis kun en mitenkään voi jäädä kotihoidontuelle kun se aika koittaisi. Enkä haluaisi laittaa pientä vielä hoitoon sitten :/ En vaan voi ajatella että "noh, se on sen ajan murhe sitten". No johan tuli selostus... :xmas:

Nukkumisesta vielä. Mun piti eilen laitaa mahan alle ohut tyyny. Kyljelleen nukun, pään alla yks ja jalkojen välissä toinen tyyny. Tuntu että maha venyy / kiristää sivulle jotenkin. Laitoin tyynyn mahan alle osittain ja sehän auttoi! Kiva sitten vaihtaa kylkeä, kauhee säätö taas et on tyynyt kohallaan :D

Oiskohan se päivätorkkujen aika ennenkun haen poitsun hoidosta...

Glow ja Onni , oliskos se rv 27+3 :heart:
 
Tinttu :hug:

Jaahans, tänään olis pikkujoulut, mitenköhän tää mamma jaksaa valvoa! :xmas:

Ystävät: Niitä tulee tavattua säännöllisen epäsäännöllisesti, kuten ennenkin. Kun on jo kolmas raskaus meneillään ja kavereillakin useimmilla lapsia, niin ei tää raskaus niin vaikuta. Yksi kaveri oottaa esikoistaan ja la on vähän mun jälkeen, mutta ei me sen useammin ole pidetty yhteyttä kuin ennenkään, vaikka ehkä olis voinut luulla. Toinen hyvä ystävä on mammalomalla parhaillaan, mutta meillä taas välimatka rajoittaa tapailua. Ja itse en vaan jaksa rankkojen työpäivien jälkeen juuri muuta kuin kellahtaa sohvalle, ja tyttöjen harrastuksetkin vie oman aikansa. Meidän tytsyillä se vilkkaampi sosiaalinen elämä itse asiassa on! =)

Varusteet: Löysin kaikki vanhat imetysliivit kaapin perältä ja kaveri lainasi 0-3 months toppapukua ja palautti muutaman lainatun vaatteen, joten eiköhän asiat ala olla reilassa. :LOL: No, kohta vois kyllä järjestää vauvan vaatteita kaappiin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kössi 28+1
 
Perjantaita,

olen käyny lueskelee mutta ollu NIIN poikki etten ole jaksanu stoorata pariin hetkeen..kai :/

Labello Meillä mies otti kylvetyksen vastuulleen ja se on niin hellyyttävä kun se on ihan tosissaan ottanut tuon vastuun kantaakseen, niinkus nyt kunnon iskän kuuluukin. Se Dou dou amme, minkä ostin, sisältää kans sen vauva-pidikkeen. Näin amatöörinä en kyllä oikein vielä ymmärrä että eihän sitä vauvaa kait siihen voi kuitenkaan noin vaan laittaa polskii, mutta kenties se helpottaa kylvettämistä kuitenkin :)

Huanita
Kiitti hyvistä nauruista :LOL:

Keltamo Meillä kans asunto myynnissä ja huonolla menestyksellä. Uusi kämppä ostettu jo ja näinköhän jäädään kahden asunnon loukkuun :( Muutto olis niinku tammikuun vika ja suunnitteilla kans jossain välissä pintaremppa, ovien ja keittiön laitteiden vaihto, että halleluujah!! Mun laskettu ku on tosiaan 5.2.
Glow täällä kans mietityttää noi kaikki asuntolainat ja rempat ym rahan menot, etenki sitten kun jää hoitovapaalle, no mut täytynee sitten turvautua miehen kukkaroon..

Äippäpakkaus tuli eilen, samalla myös Vaun lahja. Laitoin sen Klassisen CD.n soimaan ja siunasin hetken synnytys kirjan seurassa, nooh itkuhan siitä tuli kun mietin että ollaan miehen kanssa molemmat siellä ihan paniikissa, kumpi lie enempi. Eli vähä herkillä fiilarit. Duuni on kans tuntunu niin raskaalta kaikin mahdollisin tavoin että maanantaina on nyt sit TK lääkäri. Jos saisin huilia vaiks viikon...

Huomenna tyttöjen kanssa Flamingon humuun, sapuskaa, keilaa ja sitten tämä mamma voikin jo vaikka paeta paikalta. Toivottavasti ei ole ikävä keli, ku meinasin ajella vielä tuon 100 km kotiin yöllä/illalla.

Mies lähtee mökkiraksalle siivoilee joten koti-ilta kisu kainalossa tiedossa :)

Mukavaa viikonloppua! Kössille mammaenergiaa pikkujouluihin!!

hm ja nökerö 28+1 ( ..jaahas jalkahan se taas puutui, ai Pe****le... )
 
Kiitos onnitteluista Soikku! On kyllä ihanaa ku tulee joulusiivo ja pesänrakennus vauvaa varten tehtyä samalla muuton yhteydessä. =) :heart: Ja puhu vaan siitä synnytyspelosta neuvolassa. Sitähän varten ne tädit siellä on ja saa palkkaa. Pääset ilman muuta sinne pelkopolille sit. Ja pur, jonniina, ja muut, ei toi kuulosta yhtään älyttömältä, jokanenhan tota miettii ainaki hiljaa itsekseen jos ei muuten. ja onhan se värkki aika turvonnut kipee vähä aika, mut se paranee todella nopeesti ihan entiselleen. Olin ite ainaki tosi yllättynyt et on se naisen kroppa vaan ihmeellinen! Nii ja niiskunenä, mä oon kans vähä häveliäs gynelläkin käymisen suhteen, mut synnytyksessä kun sali pärähti täyteen porukkaa ponnistusvaiheessa ei haitannu yhtään! Hyvä etten huudellu ovelle et tänne vaan jos joku saa tän beiben ulos minusta. Olisin vilauttanut vaikka ohi kulkevalle huoltomiehelle jos se olis edistänyt ponnistusvaihetta jotenkin. :LOL: et ei siellä kauheesti ehdi kainostelemaan...

lentoemo: Alusta asti on hyvä imettää koko ajan et maito nousee. Mutta mä ainakin annoin vauvan kätilöille kansliaan välillä että sain nukkua, toivat sitten vaan syömään kolmen tunnin välein.

Soikku: Ostin sillon jotain kaarituettomia imetysliivejä raskausaikana ja ne meni kyllä ihan hyvin imetysajan, ostin vaan tarpeeks reilun kokoisia. Mä käytin alkuun pelkästään imetysliivejä, mut vuoden imetyksen aikana hoksasin, et se onnistuu kyllä millä tahansa liiveillä sit ku vauhtiin pääsi. Mut onhan niitä kaarituellisia vaikee ostaa etukäteen, rinnat muuttuu kokoajan koko imetysajan. Ja se onkin mun suurin pelkoni koko lapsen saamisen suhteen, joten älkää suotta hävetkö repeytymispelkojanne. :headwall: Näistä on ekan imetyksen jäljiltä enää arpiset hernepussit jäljellä (kaiken lisäks erikokoiset), toisen jälkeen tuskin mitään. Huoh. Mutta siihen ne on tehty, vuoden aion taas imettää jos vaan suinkin onnistuu. Mistä tulikin mieleen: Tällä kertaa panostan siihen että imetän molemmista rinnoista vuorotellen ja yhtäpaljon! Jotkut merkkaa ihan klemmarilla olkaimeen jos ei muuten muista kummasta on viimeks syöttänyt. Näin ajattelin tehdä vahingosta viisastuneena...

Pesuaineista: Hajusteettomilla pesen vauvan vaatteet niinkuin omanikin. Oon allerginen ja tavallisella pesuaineella, varsinkin huuhteluaineella pestyt lakanat polttaa yöllä hengitystä. En laittais vauvan uusia herkkiä keuhkoja kärsimään sellaisesta... Mulla on myös uniapneaa eli öisiä hengitystaukoja, joiden oon huomannut olevan yhteydessä noihin pesuaineisiin. Hajusteet nostaa myös vastasyntyneen kätkytkuolemariskiä, joten en suosittele.

Mukava kuulla et vauvan vibraus on normaalia, ajattelin jo et onko tällä epilepsia tai jotain.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave: Mahtava massu Jaanalla!
 
Onpas täällä todellakin hiljaista kuin huopatossutehtaalla :/

pixie HYvä idea tuo klemmari, sitä on varppisti niin väsy ja hajamielinen ettei muista mittään..

Asumisesta unohdin kommentoida että asutaan nyt n 60m2 kaksiossa ja uusi kämppä on sitten reilu 80m2 kolmio. Rivareita molemmat. Eiköhän me mahduta, mulle toi yli 80m2 on jo luxusta. Mitä enempi tilaa, niin sitä enempi kertyy turhaa kamaa nurkkiin..siis meillä.

Mulle tuli alemuuskompleksi, huomenna ku pitäs olla kivannäkönen ku tapaa typyjä juhlahumussa, niin eiku mätäpaiseet vaan pahenee naamassa tunti tunnilta ja sovittelin vaatteitakin ja mikään ei näytä hyvältä :( :'( ..ei tekis mieli lähtee minnekkään, vois jäädä peiton alle vaan ja odotella helmikuuhun, olis niinku ikäänkuin talviunilla :headwall:

Toivottavasti muilla paremmin asiat :)
 
Moikka pitkästä aikaa!

En oo taas vähään aikaan jaksanu koneella olla, meillä kun ei oo vieläkää tietokone pöytää nii joutuu lattialla istumaan ja sit ei tarvii kyl kunnolla kävellä hetkeen! Tuo iskias alkanu ihan toden teolla vaivaamaan, koko pakaraa särkee ja säteilee pitkin takareittä :( Muuten kyllä ihan hyvä olo, hemppa oli ok ja kaikki muukin kun viime viikolla neuvola-lääkäri aika oli. Kiva kun se lekuri oi laittanu mun äitiyskortin edellisen asiakkaan matkaan! Siel jouduttiin sit tunnin verran odottelee et se edellinen asiakas toi sen. Ja kotona huomasin että oli sit merkinny mun korttiin valmiiks jälkitarkastus tiedot! :LOL: Onpahan ajoissa sekin hoidettu sit... :whistle:

Sokerirasituksessa kävin joitakin viikkoja sitten, kaikki oli ok. Olin vaan ihan älyttömän väsyny ja labran täti kävi hakemassa mulle paarit et pääsin käytävälle koisii :LOL: hyvin uni maitti, en heränny kertaakaa ennekun oli taas aika ottaa näyte :D

Autokaukalo käytiin ostamassa, esikolla kun oli lainassa aikoinaan. Enää isompia hankintoja ei oo kun tulparattaat. Niitäkin katteltiin, sellaset 750e -> saa kevyesti menemään :whistle: Ehkäpä alan kattelee huuto.netistä yms josko löytyis sopivat sopivampaan hintaan...

Oon alkanu vakavasti epäilee et masussa asuis poika, on paljon ylempänä kun esikko oli ja paljon riehakkaampi! Välillä tuntuu et tulee nahasta läpi! Illalla ja yöllä intoutuu eniten jumppailemaan.

Pitäs varmaa lähtee pötkölle, pakko saada kunnolla levättyä joka yö tai ei paljoo tarvii kävellä seuraavana äivänä... :/

Jakselkaahan mammat! Yritän lueskella kuulumisia aina kun uskaltaudun koneelle istuksii...

Sitä piti vielä kysyä, että aiotteko ottaa/ootteko jo ottanu influenssa rokotteen? Monesta eri lähteestä oon nyt lukenu että raskausaikana otettu rokote suojais hyvin myös vastasyntynyttä.

Bianca ja pikkunen 28+6 (huomenna alkaa jo rv 30 :eek: )
 
Glow
Bianca; mä aloin miettimään viimeviikolla sitä influenssa rokotuksen ottamista. Jostain luin että se tosiaan suojaisi vauvaakin. En ole itelleni ikinä ko rokotetta ottanut aiemmin. En ole juurikaan pahasti sairastellut, aiemmin. Nyt raskausaikana 3 tai 4 sitkeää flunssaa on jo ollut! Lievän kuumeen kera.
En tiedä pitäisikö rokote ottaa vai ei.

Pesuaineista; no hui kamala! Enpä oo ennen kuullutkaan että hajusteista olisi haittaa. Mä oon kyllä jo pessy ihan tavallisilla aineilla jotain.... :/
Esikoisen vauva-aikana käytin hnajusteettomia, miten se ei nyt tullu mieleenkään.

Taas oli levoton viimeyö. Mikä ihme siinä on ettei uni tule, vaikka väsyttää :headwall:
Aamullakin olin ajoissa jo ihan pirtee. Onko tää jotain valmistautumista tulevaan?
En muista nukkumis asioita yhtään esikoisen odotus ajalta.

Musta tuntuu et tää maha-asukki on vilkastakin vilkkaampi tapaus. Hienoa että liikkuu! Mut se tekee välillä jo aika kipeetäkin jopa. Ihan kun yrittäisi nahkasta läpi tunkea. Luulenpa vaan, että kun hän kasvaa eikä mahdu enää niin paljon liikkumaan, olen ihan paniikissa sitten että jotain on pielessä.

Tajusin just, että tässähän on enää alle 3 kk synnytykseen!!! :D
Sillähän ei mitään väliä ole, mihin vuodenaikaan vauvan saa. Olen silti esikoisen jälkeen jostain ihmeen syystä haaveillut että toinen tulisi alkuvuodesta (esikoinen synt. lokakuussa ) .

Kyllä mun varmaan täytyy nyt lähteä ostamaan ne korit sinne hoitopöydän hyllyille ja se pehmee hoitoalusta, että saan laitella vaatteita ym. :heart:
Nyt mä tietty mietin että pitäiskö mun pestä ne kaikki lakanat ja vaatteet uudestaan, hajusteettomalla aineella?

Ainiin, vielä siitä "alapään kuntoutumisesta" synnytyksen jälkeen. Joitakin tikkejä tuli, en muista määrää. Ne oli tietysti ikävän kireät ja inhotti käydä veskissä kun tuntu että ne repeää. Hyvin kuitenki kaikki parani, odotettua nopeammin! :)

Semmoinenkin asia oli mielessä kun asiointi lastentarvike liikkeissä. Olenko mä jotenkin vinksahtanut? Musta on jotenkin epämukavaa mennä semmoiseen kauppaan. Siellä ei saa rauhassa katsella mitään. Paitsi kerran, kun olisi oikeasti apua tarvinut, oli pari myyjää varattu eikä vilkaissutkaan pitkään aikaan muhun, joten lähdin pois. Silloin kun myyjä tulee heti
kyselemään että mitäs sais olla, tulee ihan ahdistunut olo, jos ei ihan itsekään tiedä mitä haluaisi. Musta on ollu paljon kivempi rauhassa katella netistä kaikkia eri vaihtoehtoja. Paitsi, Itäkeskuksen lastentarvike myymälästä saatiin tosi hyvää palvelua! Myyjä ei heti hyökännyt kimppuun ja palveli mukavasi. Käytiin tuossa taannoin tulevan papan kans ostamassa matkarattaat, hänen oli pakko saada ostaa ne, kun oli kuullut millaiset mä haluaisin :D

Hyvää viikonloppua :wave:
 
Ultrasta, me ollaan käyty kahdessa alkuraskauden ultrassa ja np ultrassa sekä rakenne ultrassa ja lisäksi 4D ultrassa, lisäksi täällä on lääkärin vastaanotolla ultralaite jossa vauva on nyt ultrattu 2 kertaa supistuksien takia. Eli siis 3 ultraa olen käynyt yksityisellä, 2 Jorvissa, ja kaksi Lahden neuvolassa lääkärillä.

Rokotus mä oon aina ottanu yleensä flunssa rokotuken ja siitä on ollut mulle suurta hyötyä muuten oon yleensä koko talven kipeenä, nyt jo harmittelin ku on ollu nuhanen syyskuusta lähtien, Että kiitos teille ku rupesitte puhumaan asiaa mä kun luulin että sitä ei saisi ottaa mutta kun menen ensi viikolla kontrolliin neuvolaan niin pyydän reseptin samalla, ja toivottavasti siitä on hyötyä myös vauvalle!

Haavemamma tottakai sä meet keilailee ym! Vaikka sitten kotiverkkareissa jos et muuta löydä :hug:

Toukka ja vibravaavi 28+2
 
Huomenia,

Rokotus asia on hyvä että tuli puheiksi, mun työnantaja kustantaa sen ja jokseen heti luulin ettei sitä voi raskaana ottaa ollenskaan. Viime vuonna otin ja en ole ollu flunssassa ollenkaan, eli täytyykin heti ma soittaa..

toukka Kiitos kannustuksesta :) Yhtään ei parantanu mieltä kun kävin äsken hakee aamulehden tuolta pihan laatikosta ja törmäsin naapurin mammaan, niin eka kyssäri oli "ootsä nukkunu huonosti, onks kaikki hyvin?" eli näytän hiipivältä zombielta, valkoinen naama jossa mätäpaiseita, pussit silmien alla jne... Siis tosi hehkee biletys fiilis, enpä muista et mulla olis ollu koskaan tällästä oloa, siis näin karseeta alemuuskompleksia :/

Nukuin siis huonosti taas, vaikka ukko on mökillä korisemassa, eli ei häirinny mun unetonta yötä. Lonkat on niin kipeet että vaihdoin kylkeä varmaan tsiljoona kertaa ja lisäksi tietty veskikeikat |O NYt tekis mieli HUUTAA!!!

Mä taidan repiä itteni nyt vähä raittiiseen ilmaan josko se parantaisi mieltä.

hm ja nöksy 28+2
 
Moikka! :wave:

Hei, mites muuten ootte ajatelleet kun synnytyksestä on ollut puhetta ja luin just jonkin viestiketjun, missä oli lähestyvän synnytyksen merkkejä ja oli siitä, että suoli tyhjenee itsestään jne...kun mulle oli järkytys se, että kätilö sanoi, että se on ihan normaalia, että synnytyksessä tulee paakkelssia :D :x ..taisipa tuo lohkaista, ettei se ole turhaa puhetta se sanonta," ettei tästä tuu lasta, ei pa...a". Nooooh, mä oon aina hihkunut sairaalaan mennessäni jo, että haluan sitten sen peräruiskeen, ettei niin kävisi ja kun olin kaverini synnytyksessä mukana niin silloin oli jokin ihme koulutuspäivä kätilöillä ja vähän porukkaa töissä, että kätilö vaan tuumasi, ettei sellaista ehditä nyt antaa. Mikä painajainen olis mulle :ashamed: Mietin vaan, että kun mulla ei tuollaisesta ollut mitään tietoa kun esikoista menin synnyttämään, että joko siitä nyt puhutaan valmennuksissa? :attn: ...ja oonko ainoa, joka noin hölmöjä edes miettii?? :ashamed: :ashamed:

Möökö ja muruli 27+6 :heart:
 
Ihan nopeasti tulin vain lukemaan kuulumiset :)

Täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä. Selkä jumitti eilisen lattialla istumisen jälkeen niin, ettei se yön jälkeenkään ole palautunut. Lähti jalka alta niin, ettei voinut astua yhtään sen päälle. Onneksi olin melkein sängyn vieressä niin sain raahattua itseni siihen sen metrin verran ja köllähdin pitkälleni. Alkoi jo naurattaa tuo tilanteen huvittavuuskin mutta tulipa mieleeni, et mitäs sitten kun tollainen tulee töissä :/ No, nyt on loma loppu ja ens viikolla taas töihin, ja päivä kerrallaan sitä sitten katsotaan miten menee.

Äippäpakkausta myös odottelen saapuvaksi piakkoin... Äitiyspäivärahapäätöksessä menee vielä, kun täytyykin jotain lisäselvityksiä laitella.

Mukavaa sunnuntaita mammoille :D

Niisku ja mötkis 27+2
 
Sunnuntaita mammat!

Influenssarokotusta en meinaa ottaa, on lähipiirissä pari tapausta kun rokotuksen jälkeen on sairastunut niin kovaan flunssaan ettei ikinä. Rokotteessa on vastustuskyky yhteen influenssatyyppiin ja niitä saattaa kuitenkin olla useitakin eri tyyppejä liikkeellä. Jostain luin että rokote saattaa lisäksi heikentää vastustuskykyä taas jonkun toisen tyypin virusta vastaan..

Kaverisuhteista sen verran että mulla kans yksi lapsuudesta saakka säilynyt ystävä ollut ihmeen vaisu tän mun odotuksen ajan. Itsellään on kaksi lasta mutta jo kouluikäisiä, oli jotenkin hölmistyneen oloinen kun kerroin että meillekin tulee vauva.. Tuli semmonen olo että hänen mielestään meille ei kuuluisikaan vauvaa tulla :eek: . Kertaakaan ei olla sen jälkeen nähty eikä kuultu, ei oo ees kysynyt vointia tmv... Enpä mäkään oo kyllä kauheen aktiivinen ollu kun päivät menee ihan töissä ja illalla kotona maatessa kun on ollut ihan loppuväsynyt. Jos nyt saikulla koittais ottaa yhteyttä..

Mahassa potkut alkaneet muutumaan möyrimiseksi. Taitaa Pötkö olla jo niin iso ettei mahdu enää paljoa potkimaan vaan kääntyilee sen sijaan =) Hassua kun välillä tuntuu selkeesti kovia kohtia, pää tai jalka tai mikä milloinkin :) .

Ihanaa, kohta lähdetään mun vanhempien kanssa syömään. Halusivat tarjota, mikäs sen kivempaa.

Vointeja kaikille!

T.Rosinante+Pötkö 29+0
 
Sunnuntaita,

Möökö Olen kyllä kuullut että siinä kun ponnistaa niin kyllä tulee kaikki 'mehut' pihalle, niin ihanalta kuin se kuulostaa. Mäkin haluan kyllä suolen tyhjennyksen jos suinkin mahdollista. Toisaalta eiköhän ne kätilöt ole siellä tottunut moiseen, mutta meitä ensikertalaisia se vaan hirvittää :whistle:

Mä olen nyt kuin uusi ihminen, vaikka eilen aamulla olin niin maani myynyt ja ei tehny mieli ovesta ulos olleskaan. Noooh, sauvakävely, hiusväri, pakkelia akneen ja baanalle tyttöjen kanssa. Oli niin piristävää!!! :D Ihqua oli myös kun osa likoista halus tunnustella mun mahaa ja ihan paljaana, se oli aika hellyyttävää. Yks kysyi että "eiks tää oo kipee, ku tää on näin pinkee?" Hih!! Eli ystävät on elämän suola :)

Mut nyt siivoomaan ja sit vähä shoppailee :)

Profiilissa äsken napsastu kännykuva joka siis vähä laadultaan huono..

hm ja nöksy 28+3
 
möökö minäkin pohtinut tuota peräruiske juttua, ja haluan sen kyllä ottaa jos vaan suinkin muistan siinä vaiheessa sanoa kun sairaalaan pääsen. Viimeksi kun nimittäin olin kans etukäteen päättänyt,että sen tahdon,ei tullut mieleenkään enää Kyssillä koko juttu, eikä kätilötkään asiasta maininneet. Siinä sitten kun pers pystyssä makasin sängyllä ja alko ponnistuttaan,kätilö vaan tokas et se on sit normaalia jos suolikin tyhjenee tässä samalla. Olin et nii joo kiitti ku tässä vaiheessa muistutit. En tiedä ite tuliko mitään,enkä oo kyselly, en halua tietääkään.
Mutta tuota aikasemmin ollutta linkkiä kun tutkin ja oli se animaatio,niin kun katsoo miten se vauva sieltä joutuu puristautumaan,niin onhan se selvä et se suoli tyhjenee jos siellä jotain on,taitaa vauva väkisin painaa sen suolen selkää vasten ja siltähän se synnytys tuntuukin,kun isoo jöötiä vääntäs :$

Siis meillä on menny nukkumisrytmit ihan sekasin. Poika nukhataa vasta 21jälkeen ja herää 10aamulla |O
Ei siinä sinänsä mitään,mielellään itekkin sinne 10asti nukun muuten,mut sit menee kylllä koko päivä ihan sekasin. Taas ollaan oltu vasta reilu tunti hereillä tätäkin päivää. Pitänee jättää päikkärit väliin vaikka tänään jos se nukku matti tulis illalla vähän aikasemmin.
Sit vielä kun minäkin pyörin iltayön ja aamuyöstä viimestään kramppaa,niin alkaa olla univelkaa.

Eilen lajittelin sitten pojan pieneksi jääneet vaatteet ja totesin et ihan mieletön määrä on kokoo 68-80 :eek: Se vissiin oli sit pitkän aikaa tuon kokonen, reilu 2iso muovikassillista tuli niitä ja on niin hyväkuntosia ettenhän mä niitä pois raaskinut heittää. Katsellaan sit lähempänä kun mytty alkaa olla sen kokonen,et minkäs väristä ja tyylistä sitä pitäs olla :D Pesin myös ekan koneellisen tätä ihan pientä kokoo, niitäkin kyllä niin paljon et mulle annetava porttikielto vaatekauppoihin. Ja totesin,et suurin osa noista on aika unisex värisiä,toisin kun muistin.

labello ja mytty 28+0 :heart:
 
Möökö Mulla kävi niin että taisi tuo suoli tyhjentyä ihan itsekseen. Olin kotona melko viimiseen saakka ja joka kunnon supistuksen jälkeen piti juosta vessaan. Sairaalassa ehdin käydä vielä kerran mutta ei tainnu pahemmin mitään enää tulla. Toivottavasti nyt myös. En ole mitenkään innokas edes miehelleni puhumaan vessa-asioistani ni koen sen kyllä kiusalliseksi sitten sairaalassa jos pitää ruiskeita antaa ja muuta.

Haavemamma Meillä tulee sitte molemmilla kiire muuton kanssa (mulla siis la 1.2) Toisaalta harmittaa kun ei itse kunnolla pääse osallistumaan. Tämä on kuitenkin ensimmäinen yhteinen muutto (muutin aikoinani mieheni asuntoon). Pitää varmaan hyvissä ajoin alkaa vaan tavaroita pakkailemaan ja käymään läpi.
 
Laiskuutta kirjoittamisen suhteen on ollut tässäkin osoitteessa, väsymys painaa ja vaivaa, se on totta, muuten ihan ok olo.

Kaikilla vissiin on jo liikkeet havaittavissa - eikö olekin ihanaa! Se rauhoittaa kun kaveri pyörii masussa. Mitään vibravauvaa ei täälläkään ole, mutta pariin otteeseen olen ihaillut sen, ilmeisesti, peppua tossa navan vieressä, kun puskee kovasti ulospäin :)

Tuolla toisessa pinossa (hedelmöityshoidoissa raskautuneet) on jo synnytykset käynnissä ja siellä todettiin, että peräruisketta ihan normaalisti tarjoaisivat - hyvä tietää. No, kätilöt ovat tottuneet tietysti vaikka mihinkä, mutta oma mies totesi jo, että eikä, sieltä tulee sitten vaikka mitä eritteitä, että ei hän tahdo synnytykseen. Totesin, että eihän se mies siellä alapään suunnalla tule olemaan - enhän mäkään näe sinne ja miten sekään, jos se muun pään vieressä istuu... Synnytystä en ole vielä kovin miettinyt, mutta sentään uskaltanut telkkarista katsoa pari synnytystä - niitä sairaalasarjoja, joita nyt tulee. Oletteko muut katsoneet? Ne pari jota olen nähnyt ovat olleet yllättävän rauhallisia - ei huutoa ja kiljumista, niinkuin jossain leffasynnytyksissä aina. Se vähän rauhoittaa omaakin asennoitumista.

Moni on jo äippäpaketin saanut - nyt munkin on pakko muistaa laittaa ne paprut jo postiin. Meillä ei ole mitään hankintoja vielä tehty - joku muukin totesi, että sitten tammikuun alesta, jos alkais keräämään varustevarastoa. Joku kyllä muistutteli, että esim. vaunut voi kestää, jos niitä alkaa tilailemaan. Mä uskon, että passelit vaunut löytyy kaupasta, kun ei mulla onneksi ole mitään kummempia toiveita mallin ja värityksen suhteen. Kunhan on toimivat. En ole kyllä yhtään asiaan vielä perehtynyt, pitäisi varmaan...

Leppoisaa sunnuntaita toivotellen,
meikku ja masu 28+6
 
Heips! :wave:

Kiitos kommenteistanne!! Huh, helpotti kun kuulin, että muillakin käy moinen asia mielessä =) . Muakin hiukan aina nolostuttaa sitä peräruisketta pyytää ukko vieressä mutta sitten kun se laitetaan niin toki ajan ukon käytävään!! :whistle: Synnytys on aivan eri juttu vaikka kaikenlaisia eritteitä ja sisälmylsiä sielläkin on mutta toi on niin....vessajuttu kuitenkin, että tahdon säästää ukon siltä. Kauheampaa se olis, jos se suoli tyhjenis siihen sängylle kun joskus heittää ihan vekkulille mahan synnytyksen lähestyessä ja siihen vielä puudutus, eli sitähän ei eds tuntisi vaikka tulis miten paljon :x . Onhen ne kätilöt toki siihen tottuneet mutta haluaa niitäkin raukkoja säästellä siltä..yök! No joo, sen niistä möökön kakkajutuista. :LOL: Täällä sairaalassa muuten ei automaattisesti sitä tarjota mutta kysyessään yleensä saa.

Imetyksestä vielä varsinkin ensikertalaisille, että mulla on alkupäivät olleet yhtä tuskaa imettää, rinnanpäät rikki, se ottaa kipeää mutta kannattaa vaikka hampaat irvessä sillä siihen tottuu, ei kipuun vaan rinnat tottuu siihen vauvan imuun melko nopsaa ja kunhan muistaa joka syötön jälkeen rasvata niin kyl se siitä! Mietin vaan, että moni voi luovuttaa tos vaiheessa mutta taitaa se olla yhtä vaikeaa kaikille se alku? :attn:

Mites, ootteko jo saaneet äippärahapäätöksen?? Kauanko kesti, että se tuli? :attn:

Voi vitjat---huomenna olis viimein se kauan odotettu aika ä-polille, toivottavasti lääkäri ultraa ja kertoo nyt viimein kumpiko masussa on! Meillä on kaiken muun uteliaisuuden ja vaatteiden laittamisen(laitanko poikien vanhat kaappiin valmiiksi vai tarviiko ostaa tykkänään erivärisiä) lisäksi hankaluuksia keksiä nyytille nimi ja kun pitäis keksiä vielä molemmille kun ei tiedä kumpiko on tulossa niin....huh...olis vaan ihanaa tietää... =)

Mukavaa sunnuntainjatkoa mammat!!

T:Möökö ja muru 28+0 :heart:
 
Ai niin, kysyinkö jo aiemmin, oletteko ajatelleet tehdä masukipsiä? Tein itse viimeraskaudessa ihan vaan apteekista ostetuilla kipsirullilla ja koristelun jälkeen se on aivan ihana muisto!


http://www.hattentatti.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/06022008-34271/Categories/%22IHANA%20RASKAUS%22/Masukipsit
 
Heipat pitkästä aikaa taas!
Laiskimus ei ole jaksanut juuri lukemassakaan käydä :ashamed:
Ja nytkin vaan oma napa mielessä.

Siis mulle kävi niin että kompastuin ja kaaduin suoraan mahalleni.
Pelästyin ihan valtavasti ja eikun äippäpolille näytille itkua
tuhertaen. No sykkeet onneks heti löyty ja sit olin tarkkailussa
parisen tuntia. Lääkäri vielä ultras ja kaikki oli luojan
kiitos hyvin! Mutta sitten kävikin ilmi että istukka on edelleen
täydellisesti kohdunsuun päällä. Vaikka viime ultrassa se ei ollut..
Ihmeellinen homma. No, torstaina on sitten uus aika lääkärille
äippäpolille niin kattovat tilanteen vielä kertaalleen.

Palailen taas joskus.. vointeja :wave:

iitukka ja helmi 26+1
 

Yhteistyössä