Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

Heips!
Rosinante meillä kans se tupperin tutipullo ja muuten ei ole käytössä ollut kuin jollain reissuilla ku on se mukiosakin siinä! Muuten musta " liian monimutkainen " päivittäisessä käytössä liikaa osia!

Absa mä nukun lähes joka yö selällään ja niin nukuttaa kaikkein parhaiten! Se huono- olo on tullut ihan loppuraskaudesta viimesillä viikoilla jos on selällään ollut!

Ja sit semmonen että yritin etsiä netistä tietoa ENTEROROKOSTA raskausaikana, mutta kaikissa sanottiin että ei olis haitallinen toisin kun vesirokko ja parvorokko!
Meillä pojilla oli tuo enterorokko toisella aikas pahana ja toisella lievänä! Mulla on se nyt sit kans eli käsissä muutama todella kipeä rakkula ja yksi pakarassa, muuten ei ole oireita ei kuumetta eikä kurkkukipua! Että toivottavasti ei aiheuta vaaville mitään!
Mulla on kyllä maanantaina neuvola-lääkäri, että sieltä ajattelin kyllä asiasta kysäistä, mutta jos jollain olis kokemusta asiasta niin kuulisin mieluusti!

:wave:
 
sleeping
absa: Mäkin olen miettinyt paljon tuota selällä nukkumista kun ei tuo kyljelleen nukkuminen aina houkuttele. Mulla on tuota vatsaa jo niin paljon, että selällään oleminen selvästi tekee itselle tukalan olon, joten en viihdy enää selällään kuin lyhyen aikaa. Olen selälläni sen aikaa kun tuntuu hyvältä. Luotan siihen, että jos itse pystyy hengittämään niin ei vauvallakaan voi olla hapenpuutetta.

karvatonkoira: Mä olen vain kuullut, että parvorokko voi jossain määrin olla haitallinen raskausaikana, mutta ei kukaan ole koskaan maininnut enterorokosta mitään. Kai siitäkin mainittaisiin, jos siitä olisi haittaa vaivalle.
 
absa; uskoisin että selällään voi nukkua niin kauan kuin se itsestä tuntuu hyvältä. Kuten sleeping sanoi, niin luulis että itsellä olis myös epämukava olo jos vauvallakin on, koska varmastikin aiheuttaa ylimääräisiä kääntyilyjä jne. ja sitä kautta äitikin herää/vaihtaa asentoa. Vallankin loppuvaiheessa,kun vauva on jo isompi. Nythän lapsi vielä ikäänkuin kelluu lapsivedessä eikä sillätavalla vielä pahasti paina äitiä tässävaiheessa. Kasvaessaan sitten alkaa tila loppua ja sit köllötellään "nojaillen" millon mihinkin suolenmutkaan(jos nyt noin voi sanoa...). Olikos vähän epäselvästi esitetty asia, toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan... :whistle: Pointti tais olle se,että taitaa luonnostaan loppua selällään nukkuminen sillion kun se alkaa olla myös epäsuotuisaa vauvalle. Näin maalaisjärjellä mietittynä ainaskin, ehkä jollain on parempaa tietoa asiasta, korjatkaa ihmeessä jos on! :p
 
lentis: Olen kyllä kanssasi todella samaa mieltä tuosta mistä kirjoitit! =) Mun eräs ystävä sanoi, että "lasta ei saa liikaa kehua, sillä hän luulee silloin olevansa permpi kuin muut" Hän ei esim koskaan sano tytärtään kauniiksi juuri tuon takia. :eek: Musta se oli todella outoa!!

siniraita: Sulla on ollut kyllä aika hurjat synnytykset, toivotaan, että tämä uusin tulokas kerettäis käynnistämään ajoissa :)

*tällainen pikanen merks, merks vaan*
 
siniraita melkoset synnytykset sulla! eikä voi taas ku hattua nostaa..

absa minä varmaan muuten nukkuisin mieluiten vielä selälläni,jos se ei nyt sattuis. normaalisti nukun kyljelläni,silleen et toinen jalka on koukussa ja melki nenässä kiinni,mutta nyt kun se ei enää yllä sinne asti, niin en tahdo löytää hyvää asentoo millään.

Mulla varmaan hb jatkaa tippumista. Väsyttää ihan hulluna koko ajan. Seuraava neuvolakin on vasta ens kuun puolella, se onkin sit se lekuri käynti. Kun nyt ees muistas syödä noita vitamiini pillereitä päivittäin! Miten se voiikn olla niin vaikeeta :headwall:

Huomenna tai ylihuomenna pitäis vihdoin tulla pojalle isojen poikien sänky, pääsee ressu vihdoin pois pinniksestä :D Oon miettinyt et pitäskö se pinnis laittaa hetkeks kokonaan pois niin tottuis uuteen paremmin vai mitenkähän sitä? miten te olette opettaneet pois pinniksestä? nyt poika on kyllä innoissaan uudesta sängystä,mut saas nähä miten käytäntö toimii...

tänään mennään mu näidin luo lettukesteille :p

labello ja mytty 24+0 :heart:
 
Sunnuntaita kaikille! :flower:

Karvatonkoira: Meillä oli töissä enterorokkoepidemia (päiväkodissa) ja kyselin kanssa tuota neuvolasta. Terkan mukaan on harmiton rakkulatauti eikä aiheuta vaaraa sikiölle vaikka sen itse sairastaisikin. Parvorokosta varoitteli että mikäli sitä ilmaantuu niin joudun heti sairaslomalle kunnes tautitapaukset ovat ohi, siitä on vaaraa sikiölle... Vesirokosta voi olla kans vaaraa sikiölle jos sattuu ettei itse oo sitä sairastanut.

Ihanaa, mulla on ens viikolla to ja pe vuosilomaa.. Helpottaa kummasti ajatella että on vaan 3-päiväinen työviikko =)

Mahassa on taas aikamoinen meininki, nyt pitäis potkut alkaa vahvistumaan ainakin vau.fi-sivuston mukaan.. Ne on kyllä hyvät sivut kun joka viikosta löytyy tietoa mitä milloinkin tapahtuu.

Pitäis alkaa laittamaan ruokaa, lihapullia ja spagettia suunnittelin.
Kuulumisiin!

T.Rosinante+Pötkö 25+0
 
absa tuo on kyllä totta, että jossain kohtaa on hyvä lopettaa selällään makoilu, en nyt vaan muista että about millä viikolla. Kun kohtu/vauva on suuri, se painaa selällään maatessa alaonttolaskimoita eikä vauvalle mee happea/istukka voi irrota. Mutta ei se vielä paina näillä viikoilla...

Mulla kans ens viikolla VAIN 3 työpäivä, jeeeeeeeeeeeee =)

UÄ 21+1
 
Labello: Me kanssa otettiin vaihdettiin isojen sänkyyn tyttö. Katoinko oikein että teillä poika 04/06? Samoihin aikoihin ovat sitten syntyneet. Jotkut kaverit ihmetteli kun noin pitkään nukkuu pinniksessä. No jos viihty hyvin ni mikä kiire :) Meillä ei pahemmin ole ollut ongelmia, pysy alusta saakka hyvin sängyssä. Välillä käy ovea laittamassaenemmän auki mutta menee sitten takaisin sänkyyn. Olin ihan varma ennen ekaa yötä että rramppaa kokoajan pois.

Minä olen kanssa herännyt muutaman kuukauden selältäni. Aikaisemmin olen aina nukkunu vain kyljelläni.

Nyt ruuan laittoon, onneksi ehti ulkonaa käväistä ennen hirmuista vesisadetta!

Rv25+0
 
Päivää mammelit,

aamuduhaa potistaan ja yöunta lipsahti taas 12 tuntia, huh hui. Eilinen Showhat oli kerrassaan viihdyttävä.
Kotona avasin keskustelua seksielämästämme ja sanoin että musta tuntuu ettei mies halua mua. No hän koki sen heti syyttelynä ( ..niinkus usein meillä asia kuin asia, ja siis varmasti vikaa myös omassa tavassani ilmaista..) ja ajoitus oli väärä jne.. kun oltiin menossa nukkumaan, blaah :eek: Hän kysyi olenko minä tehnyt asialle jotain että seksiä olisi useammin ja sanoin etten olekaan, mutta olen useasti sanonut etten koe itseäni viehkoksi akneineni ja norsufiilisteni kanssa, sanoin myös että olen kriisissä koska en ole koskaan ollut näin haluton ja seksi ei tunnu samalta jne.. Sitten alkoi kuulua pienoinen tuhina ja ukko vaipui uneen... |O |O Voi tsiisus ja meikä siirtyi sohvalle. No ymmärrettäköön ( ????) kun oli ollu hirvimettällä koko pvän ja hilpasi sinne myös aamulla kukon laulaessa. Palaamme kenties näihin tunnelmiin vielä...jollei illlalla olla liian väsyjä :/ :x

absa Mäkin nukun selällään suurimmksi osaksi, mutta myös kyljellään.

Shoppailuista Olen jotenkin ihan tohkeissani noista mun eilisistä ostoksista ( toppapuku ja muuta vaaleanpunaista 56 cm vaatetta) ja ihankun nyt tajuaisi taas vähän paremmin että pikkuinen on todellakin tulossa :) :heart:

Niin ja masussa on nyt jotenkin kovin hiljaista, onneksi huomenna on neuvola.

Painonnousu On muute pysähtynyt, jo 2 vkoa ollut sama paino, onko hälyyttävää???? Voi hitsi nythä mä alan stressaa..mä soitan systerille ( 4 lasta)...

Niistävä hm ja nökerö 24+3
 
Terveisiä meiltäkin! Rakenneultrassa käytiin jo jonkin aikaa sitten ja kaikki oli ok. Sukupuoli tietysti kiinnosti kovasti ja ultraaja sanoi, ettei se ainakaan pojalta vaikuta. Jalkojen välissä ei ollut yhtään mitään, joten ennusti kovasti tytöksi. Mutta ei tietenkään ollut aivan varma. Tyttöolo on ollut minulla alusta alkaen, joten uskon vahvasti tuohon veikkaukseen :)

Tämä raskaus on ollut yllättävän vaikea alusta alkaen. Maha on ollut kova ja selkä kipeä ja olen jo maannut usean viikon ajan. Mutta apu tuli tukivyöstä, aivan valtava apu ja nyt pystyn taas elämään ja touhuamaan, tietty rauhallisemmin (kun se vaan olisi mahdollista perheen muiden lasten ja eläinten ja raksan vuoksi), mutta voin suositella!

Yhtään ostosta en ole tehnyt. Myimme meidän trion kaikki vauvakamat pois kun ei ollut tarkoitus enää uudelleen aloittaa vauva-arkea, mutta tässä sitä nyt ollaan. Mies yksi päivä jutteli, että hoitopöytäkin pitäisi ostaa. No en tiedä, kyllähän nyt yhden vauvan hoitelee vaikkapa sängyn päällä ;)

Vointeja kaikille

t. tripletti meillä ja rv:t 21+3
 
Kiitos vastauksista kaikille :flower: Valveilla ollessani kun välillä kääntyy selälleen, tuntuu pahalta mahassa ja joskus tulee ihan huonohko olo ja välillä taas tuntuu ihan normaalilta kuten nukkuessakin. Mut tosi hyviä vastauksia sain kiitos vielä :heart:
Tänään pojalla mieletön potkupäivä heti herättyäni(eli tuossa 10.30... :whistle: ) Mutta nyt viettämään pyjamapäivää tv:n ääreen ja mussuttamaan hedelmiä :p
Sen muuten myös huomannut että pystyy syömään hedelmiä jotka oikeasti tekisi allergia-oireita(kutinaa suuhun), ihanaa kun saa syödä täysipainoisesti kaikkia hedelmiä eikä tasan tarkkaan sitä yhtä ainutta mikä ei kutita(todettu siis kaikenlaista pientä allergiaa ja keväällä viimeksi testattu syömällä että kutitti edelleen suuta)

SUNNUNTAIPÄIVÄN JATKOA
absa ja atso 21+6
 
Sukupuoli: Odottamani vauvan sukupuoli on kyllä tärkeä juttu, en ajattele odottavani vain "vauvaa", vaan ilman muuta mielikuvissani lapsi on jompi kumpi. Mutta ei sukupuolitieto kuitenkaan niin tärkeä ole, että 4D:hen sen vuoksi menisin, vaikka kahdesta ekasta käytiinkin. Tällä kertaa riittää kätilön valistunut arvaus. ;) Ja jos onkin toista merkkiä, niin sopeudutaan siihen sitten synnytyssalissa. Vaatteiden värillä taas ei itselleni ole niin suurta merkitystä. En ole koskaan ollut sitä tyyppiä, joka pukee tytön kauttaaltaan vain vaaleanpunaiseen, vaan väriskaala on ollut tosi laaja. Ja vauvathan tykkäävät värikkäistä vaatteista ja selkeistä kuvioista, jotka osaavat erottaa varsin varhain.

Ja mitä kasvatukseen tulee, niin sukupuolineutraali kasvatus kuulostaa minunkin korviini oudolta. Meillä tytöt ovat saaneet vapaasti valita esim. harrastuksensa, ja kun esikoinen halusi jalkkikseen, niin sinne se myös pääsi. Ei tosin halunnut jatkaa parin kk:n jälkeen, vaan teki oman päätöksensä ja pitäytyi "tyttölajissaan". Jalkkis olis kyllä ollut halvempaa... :D

Selällään heräsin n. rv20 asti lähes aina, mutta nyt oon huomannut heräileväni enemmän kyljellään. Olen Absa melko varma, että siinä vaiheessa kun nukkumisasento alkaa olla vauvalle huono, käännyt automatic kyljelleen. Kyllä meidät äidit on sen verran hyvin rakennettu. =)

Jahas, söin kaksi lautasellista miehen tekemää uunilohta ja nyt vielä jotain jälkiruokaa kaipais. :p Sit vois mennä sulattelemaan ruokia tuonne pihalle...jos sais vaikka nurmikon haravoitua.

Kössi 24+3
 
Heipsan!! :wave:

Siniraita: Voi hurja, kiitos synnytystarinoista! Tuntuu ihan utopistiselta ajatella, että joku ei tunne samalla tavalla supistuksia mutta uskottava se on...aika kadehdittavaa :D .Toisaalta, montako lasta sitä olisikaan, jos tämä homma olis mulle -krooniselle vauvakuumeilijalle- helpompaa :xmas: Se matkalle syntyminen oli kyllä varmasti aivan uskomaton kokemus....aika hurjan hieno muisto varmasti! Wau!

Lentoemo: Sä oot todella perehtynyt asiaan, vaikuttavaa! :eek: Mä oon kyllä aivan samaa mieltä. Miksi ihmisten pitäis käyttäytyä ja pukeutua jne. neutraalisti? Kun kerran on kaksi erilaista sukupuolta niin mun mielestä eroja saa ja pitääkin olla, tehtävänsä silti molemmilla!

Absa: Mä oon miettinyt just tuota samaa asiaa ja ajattelinkin, että täytyy etsiä jostain se selvä viikkomäärä mainittuna kun selällään makaamista ei enää suositella...hitsit kun en sitä enää muista! Mulla nimittäin ei itsellä ole tehnyt koskaan heikkoa kölliä loppuaikanakaan selällään ja synnytyksessäkin käskettiin kyljelleen kun alkoi vaikuttaa sydänääniin ja by the way, kyljellään synnyttäminen/ponnistaminen ei ollut yhtään hullumpi asento! Olisko se kuitenkin vasta tosiaan myöhemmillä viikoilla kun alkaa olla haitaksi vauvelille..?!? Pitääpä ottaa selvää...

Mukavaa sunnuntainjatkoa mammat!! :wave:

T:Möökö ja murunen 24+0 :heart:
 
Moikka!

Sellasta kyselisin teiltä jotka ootte ollu jo siinä 4d-ultrassa että pitääkö siinä olla rakossa virtsaa? ja niille jotka on ollu Kaarinassa niin pitääkö sinne ottaa oma DVD-levy mukaan?

Huomenna ollaan menossa ja kauheesti jännittää :)

Aamue
 
Heippa!

Vastaan oman kokemukseni tuosta selällään nukkumisesta. Mulla kävi rakenneultrassa niin, että se selälläänolo alkoi pyörryttää ja oksettaa ...itse asiassa niin paljon, että ultra jäi kesken ja homma jatkuu tällä viikolla vauvan virtsarakon osalta (siinä ei siis epäillä olevan mitään vikaa, vaan se jäi vaan tutkimatta riittävästi, kun mulle iski niin huono olo). Sen pyörrytyksen lomassa mulle sanottiin, ettei näillä viikoillakaan enää suositella selällään nukkumista (silloin 19+6), vaan paras olisi olla kyljellään.

Eli en tiiä tarkkaa viikkolukua, mut mulla oli tuolloin tuo himpun vajaa 20. Mulla ei kuitenkaan ole sen koommin alkanut selällään pyörryttää kuin silloin, jos makaa liian kovalla, tukemattomalla alustalla (kuten sen tutkimuspöytä ), joten unissani olen muutaman kerran kyllä kääntynyt sen jälkeenkin selälleni ja hyvin olen hengittänyt (ainakin olen hengissä :snotty: ) ja toivon, ettei ole haittaa vauvallekaan. Mutta aika usein (ja tätä on ollut jo alusta asti) mulla alkaa se selälläänolo muutenkin sattua sen verran, et herään tai havahdun siihen ja käännyn kyljelleni. ...ja varulta olen kääntynyt kyljelle aina, jos selältäni herään, vaikka ei olis mitenkään silloin sattunutkaan.

T. Kärppä ja papuska 21+1
 
Selällään nukkumisesta Neuvolassa sanottiin viime viikolla (rv 21+6) ettei selällään nukkumista suositella, tosin th puhui vain siitä että se voi vaikuttaa minun olooni negatiivisesti. itse nukun kyllä myös kyljelläni, mutta huomaan nyt jatkuvasti heräileväni selältään (ja sitten käännyn). En tiedä onko mulle tullu joku "alitajuntainen" stressi tuosta asiasta kun nukun yöt nyt älyttömän huonosti.. Lisäksi vauva herätti mut viime yönä :D Eli tuntui tosi voimakasta liikettä. Liikkeet on muutenkin voimistuneet lähipäivinä, ei oo enää sellasta epämääräistä kuplintaa, vaan koko maha heiluu :) Yks juttu vielä mikä vaikuttaa yöuniin on unet. Näen aivan älyttömiä unia koko ajan ja heräilen myös niihin..

Jees, työmotivaatio on taas huipussaan tänä maanantaina kun täällä pyörin jo tähän aikaan. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!

t. Jonniina 22+5
 
Huomenia,

täällä toinen jonka työmotivaatio voisi räjähtää käsiin :(

Selällään nukkumisesta Yritin nyt sitte kyljelleen nukkua, mutta sitten kipeytyi lonkat ja meni pyörimiseksi muutenkin. Ukko korisi niin autuaana, että klo 5 siirryin korvatulppineni sohvalle jossa näin pahoja unia vielä pari tuntia :p No ukko laitettu puuron kera matkaan kuiteskin :)
Rauha maassa muutenkin, eilen si saunassa jutskattiin asiat halki, mulla itselläni on siis kriisi menossa. Meille on tuo sauna aina ollut hyvä keskustelupaikka, ei häiritse telkkarit tms. Nyt parempi mieli ilmassa :)

Eilen sain haravoitua pihan, vaikka pimeä yllättikin. Huvittava kommentti siskoltani " miten sä voit haravoida sen mahan kanssa??" Helposti!! ..musta näissä on paljon kyse myös asenteesta. Jos laiskottaisi niin olisi helppo sanoa joka asiaan että ei pysty ku on niin raskaana..tai tietty jos suppailis tms. ikävää. Vkl meni kerrassaan taas sika nopaa vaikken tehnyt juuri mitään ihmeellistä.

Tänään klo 14 neuvola. Eilen kun valittelin että mahassa on ollu hiljasta, niin illalla oli sitten aikamoinen show päällä :) ..yöllä samoin, kun pyöriskelin sängyssä.

Eka pikkujoulukutsu tuli. Tämän vuoden p.joulut sujuukin osaltani rauhallisesti, mutta aion osallistua jos vaan vko ennen joulua olen pelikunnossa :) Samalla voin juhlistaa alkanutta joulu- ja mammalomaani :D

Mukavaa alkanutta viikkoa!

hm ja nöksy 24+4
 
Morjensta!
SELÄLLÄÄN NUKKUMISESTA: Kyllä mä nukun selälläni ja puolivatsallanikin vielä joskus. Ei ole ollut huonoa oloa nukkuma-asennon takia, mut nyt parina aamuna mul on ollut pää kipeä, että pitäisköhän pistää tyyny vaihtoon. Eikä ne neuvolassa oo kieltänyt edes makaamasta mahallaan, jos on ollut hyvä olo. Nyt tällä viikolla oon menossa hierojalle ja en kyllä taida enää voida maata mahallaan. Edellisviikolla makasin mahallaan vielä niin, että mulla oli tyynyt reisien ja tissien alla. Jäi niinku masulle semmonen "kolo".
SEKSISTÄ: Mä en kyllä kans tunne itseäni mitenkään seksikkääksi ja meillä seksi on kyllä kans vähentynyt melko lailla. Haluja multa kyllä löytyis, mutta, mutta...
MUUSTA PUUHAILUISTA: Eilen kans kuljetin puita saunalle liiterillä olevalta lavalta. Meillä on siis ulkosauna, jossa on kiuas ja vesipata erikseen, olen kyllä ne vedetkin tehnyt ihan normaalisti. Ja haravoinutkin olen paljon (meillä on melko iso piha ja PIRUSTI KOIVUJA). Lenkilläkin olen yrittänyt käydä ilman koiraakin (se on vanha ja nilvelrikkoinen lenkkikaveri) + tietysti koiran kanssa ne pikkulenkit, vauhti kyllä ei oo enää sama, mitä oli ennen tätä pötsiä.
Muuten mun olo on ihan hyvä, ellei tää pötsi olis välillä jo tiellä, ni unohtaisin välillä olevani raskaana (ja unohdankin, kun hääräilen jotain semmosta, missä masu ei oo tiellä).
Meen tarttis varmaan pikkuhiljaa kertoa tästä raskaudesta miehen sisaruksille. Vai tarviiko? Kun eipä ne juuri kuulu meen aktiivielämään.
F 21+5
Mä oon ajatellut, että kaikkea voi tehdä jos ei tunnu pahalta tai satu mihinkään.
 
Finttu: me ollaan kerrottu vain niille, joiden kanssa ollaan oikeasti oltu tekemisissä. Loput saa tietää varmaan sitten viimeistään, kun vauva syntyy ...tai siis ajattelin sit laittaa tekstarin kaikille, menköön samalla niillekin, joiden kanssa ei luultavasti olla kertaakaan edes rupateltu raskauden aikana. Eli jos mun näkökulmasta kattoo, mikäs pakko se on kelleen raskaudesta erikseen ruveta kertomaan... :)

Haavemamma: joo, toi on tämän kyljellään nukkumisen ihana puoli. Lonkat todellakin kipeytyy. Mutta hiukan helpotusta tuo se, jos laittaa jalkojen väliin tyynyn. Tai sit mun oma suosikkiasento: alin jalka suoraksi ja ylin koukkuun tyynyn päälle. Mahalle jää tilaa, mutta alin lonkka on kokonaan levossa ja ylin saa hiukan edes levätä sen tyynyn päällä. Ja sit kun ylimpään sattuu liikaa, vaihtaa toiselle kyljelle. Toimii --- no, useimmiten. :D Tuohonkin vaikuttaa joku muukin kuin vain asento, sillä joinakin öinä ei kipeydy lonkat laisinkaan, vaikka nukkuis koko yön ilman tyynyäkin. Mutta sitten joinakin öinä (kuten viime yönä ) siihen kipuun ei auta mikään.. :xmas:

(.) Mä olen edelleen flunssassa, jee.

Noh, huomista ultraa odotellessa....

T. Kärppä ja aktiivipapu 21+2
 
Olo on v-ä-s-y-n-y-t. Ei niinkään fyysisesti mutta henkisesti. En ole itkijä -tyyppiä ollut ikinä mutta eilen ja tänään on itkuherkkyys kyllä kasvanut. Rassaa varmaan se, että mies tekee reissu hommaa eikä taaskaan ole viikkoa kotona ja yksin saan taas arjen hommat pyörittää.

Varmaan kaipaisi kunnon syyslomaa jossakin muualla kuin kotona. Arki on kivaa mutta kyllästyn siihen helposti ja kapiaan vaihtelua ja omaa aikaa. Ja nyt kun tuo ukko vaan luuhaa työn perässä muualla koen ettei mitään tapahdu ja tytön kanssa jaan kaiken aikani. Sitten kun mies on kotona niin haluan olla perheen kanssa enkä lähde edes yksinäni minnekkään. Ja sitten olen ihan tuutissa. Plaah.

Tässä raskaudessa olen huomannut kyllä hormonien vaikutuksen niin itku herkkyydessä kuin hermoilussa. Hermoa rupeaa helposti kiristämään ja supistamaan kun kotona ei ole siistiä ja rätin kanssa kuljen kokoajan! Kummallinen tapa. Mies rukka saa kuunnella hermostonutta puhinaani, reppana:)

Minä en pysty nukkumaan selälläni kuin ihan vähän aikaa koska sitten alkaa supistelut. Kyljellään nukkuminen on vetäissyt lonkat ja alaselän jumiin. Ja kävely on aiheuttanut iskias -tyyppistä kipua eli venyttelyt nyt laiskimus peliin:)

Aamulla yritin nukkua pidempään mutta maha-asukki aloitti semmoisen mylläkän ennen seitsemään että nauratti. Halusi varmaan jo aamupalalle:)

Ja nyt kaivataan lounasta :heart:
 
Moi! :wave:

Mitäs Aamue ultrassa? Entäs Kärppä?

Haavemamma:Hyvä kun on rauha maassa =)

Kohta olis neuvolaan lähdettävä, paljonkohan vaan on rr kun vetäsisin tos äsken kourallisen salmiakkia :whistle: mutku vauva halus :xmas:

Terkuin, Möökö ja murunen 24+1 :heart:
 
Paino vaan nousee :whistle: Pian en enää käy koko puntarissa, nyt tullut n. 6kg raskauden alusta :kieh: Ja reisiin se kai on levinnyt, kun ei tuo maha ole enää kasvanut moneen viikkoon :'(

No, aamulla mies otti musta kuitenkin masukuvan :heart: Onpahan sitten muistona. Mutta kun se on ollut tuon kokoinen jo rv 10 saakka :p Mutta mies sitä kehuu tosi komean kokoiseksi joka tapauksessa :LOL:

Niin yritin päivitää kuvaani profiiliin, mutta ei vaan suostu sitä sinne ottamaan. No, laitetaan aijaan kautta, kun on mun eka masukuva, niin ei aivan hukkaan mene :D



:heart: lentis ja typykkä 22+1 :heart:
 
Heippa!
Mulla oli tänään neuvola-lääkäri
RR 139/81
pissa puhdas
hb 131
painoa + 150g/ viikko
Liikkeet +
syke +
kohdunsuu kiinteä ja täysin kiinni ja kaulanpituus 3cm eli ihan alkutilanteessa sen puoleen, lääkäri ihmetteli, että kun olen kaksi jo synnyttänyt, että usein näillä viikoilla uudelleensynttäjillä voi kohdunsuu olla ainakin hieman pehmentynyt ja hieman auki, mutta ei siis kumpaakaan! =) nyt siis rv 24+0
Samalla kysäisin tästä mun enterorokosta lääkäriltä ja se ei osannut vastata juuri mitään, että vaikuttaako mitenkään vauvaan, käski hoitajan varmistaa asia äitipolilta ja eivät varmaksi osanneet sielläkään mitään sanoa! Olivat sanoneet että soittavat hoitajalle kunhan löytävät jonkun joka todella tietäis asiasta, ja soittavat mulle jos on syytä huoleen, mutta ei ole soitettu eli ei vissiin ole sit huolta! Kun on kuitenkin suhteellisen uusi rokkotauti kyseessä, niin kukaan ei oikein tiedä!
Rakkuloita on on yksi pakarassa ja käsissä reilu 20 kpl, pieniä, mutta sitäkin kipeämpiä! Miehellä on kurkussa kaksi rakkulaa! Mutta siis huomattavasti vähemmillä oireilla ollaan ku nuo lapsukaiset!
Eipä tässä sit muuta...ku kauppaan kohta lakuja ostamaan ku alko tehä ihan hirveesti mieli. Ja yks päivä tuli hirmuinen himo lanttulaatikkoon, mutta eihän sitä vielä ainakaan näistä meidän pikku kyläkaupoista saa :kieh: :wave:
 

Yhteistyössä