*** Helmikuussa hoikentuvat ***

Toss Foo
Menkat & migreeni = ei hyviä päiviä.

Tummaan suklaaseen ihastuin ja olen tässä talven mittaan pitänyt sitä satunnaisherkkuna: siis pala tai kaksi silloin tai tällöin. Kuluneella viikolla on mennyt puoli levyä illassa. Vaakaa en ole hipaissutkaan, enkä aio, ennen ensi viikkoa. Ärrr ja murrr nyt täältä, kun on paha olla niin ei ole hyvä olla (ja sitten se oma ärinä jo naurattaa :D )

Mukavampia tunnelmia kaikille!
Toss Foo.
 
IhanaValo
Huomenta!

Ei ollut yhtään kevyt olo(jos nyt näin voi näillä lukemilla sanoakaan) tänä aamuna, mut niin vaan vaaka näytti 82,4kg (11.2 lukemat tasan 83kg)
Voiko menkat vaikuttaa näin paljon? Tosin illallakin sain pidettyä iltavuoron jälkeen syömiset pienen salaatintapaisen tasolla..tomaattia, kurkkua ja raejuustoa :p

Seuraavaksi tulen sit taas valittamaan miten paino vaan junnaa..paljosta vetoa..kun siinä aina käy niin : /
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Moikkelis koikkelis!

Miä oon nyt tässä viikon/puolitoista tiputellu painoa, lähtöpäivä 119,9 :ashamed: Tänä aamuna 115,5 kg. tavoite loppupelissä jonnekin 80 alkupuolelle, jopa 77 kiloon jos vaan pääsen. Pituu on 173. Keinona on tähän mennessä ollu täyttää ittensä obesimedillä, syön vain 3 kertaa päivässä (aamupala, lounas, päivällinen) mulla on ongelma jatkuva napostelu joten syön siksi tiukasti kellon mukaan, ei välipaloja ellei verensokeri tipu. Helmikuussa ois kiva nipistää vielä toinen 4 kiloa, mutta jos nyt vaikka olisi kuun viimenen päivä 113 niin ok :)

Muoks: ai niin, olen aloittanut kaksi kertaa viikkoon capoeiran, siinä läskit saa kyytiä :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
"MaMa"
Moikkelis koikkelis!

Miä oon nyt tässä viikon/puolitoista tiputellu painoa, lähtöpäivä 119,9 :ashamed: Tänä aamuna 115,5 kg. tavoite loppupelissä jonnekin 80 alkupuolelle, jopa 77 kiloon jos vaan pääsen. Pituu on 173. Keinona on tähän mennessä ollu täyttää ittensä obesimedillä, syön vain 3 kertaa päivässä (aamupala, lounas, päivällinen) mulla on ongelma jatkuva napostelu joten syön siksi tiukasti kellon mukaan, ei välipaloja ellei verensokeri tipu. Helmikuussa ois kiva nipistää vielä toinen 4 kiloa, mutta jos nyt vaikka olisi kuun viimenen päivä 113 niin ok :)

Muoks: ai niin, olen aloittanut kaksi kertaa viikkoon capoeiran, siinä läskit saa kyytiä :LOL:
Ootko kokenut tuosta Obesimedistä olevan apua painonpudotuksessa? Siis täyttääkö vatsaa oikeasti? Ja siten vähentää napostelua? En oo ite ennen kuullutkaan koko valmisteesta, joten piti vähän googlailla.

Itsellä meni eilen vähän turhan naposteluksi myöskin, mutta en sortunut kuin yhteen enkelisuklaapatukkaan. Söin sitten 3 appelsiinia ylimääräisenä ja yhden näkkileivän muuten. Nämä siis normiruokieni lisäksi. Onneksi paino ei kuitenkaan ollut näistä noussut vaan oli pysynyt samassa. Antaa tsemppiä itselle, että peliä ei ole vielä menetetty. :)

Tänä aamuna onkin ongelma, kun meiltä on leivät loppu, että mitäs tänään syön aamiaiseksi. Olen myöskin yrittänyt siirtyä siihen, etten välttämättä ottaisi iltapalaksi kuin kupin teetä. Eli syön siis aamupalan, lounaan, välipalan ja päivillisen. Välipala mulla yleensä on joku hedelmä, sillä muuten tulee liian pitkä tauko syömisiin lounaan ja päivällisen välille ja sit napostelen kaikkea.

Oon yrittänyt opetella kuuntelemaan omaa näläntunnetta ja oon tullut siinä jo aika hyväksi. :D Eli aamiainen on oikeestaan ainoa ruoka, minkä syön kun ei vielä ole oikeastaan nälkä, mutta kun sen syö, niin sitten muut ateriat asettuvat paikoilleen ihan itsestään. :) Mutta jos aamiaisen jättää välistä, niin koko nälän tunnetta ei tule koko päivänä ja sillähän saa sen oman aineenvaihdunnan sekoitettua oikein kunnolla sitten.

Vielä hieman täsmällisyyttä lisää ja napostelusta eroon kokonaan, niin hyvä tulee. :) Lisäksi tietenkin liikuntaa lisää, nyt on jo aamut onneksi valjenneet, niin ehkäpä se lenkkihimo tulee takaisin. Me kun asutaan niin metsässä, että täällä on ihan oikeasti pimeää silloin kun on pimeää. Ei paljon innosta ulos sellainen. Mutta nyt siis näkee jo kasilta ihan hyvin, joten se on hyvä. :)
 
Mun paino sittenkin näemmä vain nousee nousemistaan. Aamupaino oli 69,8 kg, eli mä olen nyt jo tammikuun lukemissa.

Mutten suostu siltikään lannistumaan :D Tänään kävin salilla (oli ihan sikakivaa!) ja eiköhän se sitten vielä entisestään lisää kroppaan nestettä...mutta ihan sama. Näillä nyt mennään mitä on :)

Seuraavan punnituksen teen vasta sunnuntaina, koska takuuvarmasti tuo tämän päivän treeni näkyy huomenaamusta vaa-alla. Jos saa jotakin toivoa, niin toivon että sunnuntaina painaisen alle 70 kiloa. Ei mielestäni liikaa pyydetty?
 
"hippo"
Mulla ei ole tänään ruokahalua lainkaan. Yhdellä partiskupillisella mennään. Vettä olen unohtanut juoda, ja epäilemättä nälkä (kaapintyhjennysvimma) lyö puulla päähän viikonloppuna. Mutta en näköjään ole ainoa, jolla on jotain kummallista tekeillä. :)
 
"MaMa"
Mun paino sittenkin näemmä vain nousee nousemistaan. Aamupaino oli 69,8 kg, eli mä olen nyt jo tammikuun lukemissa.

Mutten suostu siltikään lannistumaan :D Tänään kävin salilla (oli ihan sikakivaa!) ja eiköhän se sitten vielä entisestään lisää kroppaan nestettä...mutta ihan sama. Näillä nyt mennään mitä on :)

Seuraavan punnituksen teen vasta sunnuntaina, koska takuuvarmasti tuo tämän päivän treeni näkyy huomenaamusta vaa-alla. Jos saa jotakin toivoa, niin toivon että sunnuntaina painaisen alle 70 kiloa. Ei mielestäni liikaa pyydetty?
Painonnousu on oletettaavaa kun alkaa syödä enemmän, mutta kannattaa silti pitää huolen, ettei se paino karkaa taas sinne yli 70kg lukemiin. Itsellä kävi hullusti kun ensin laihdutin vlcd-menetelmällä aikanaan 12kg, niin pikkuhiljaa paino kipusikin takaisin kun söin normiruokaa ja tilanne on nyt se, että olen pahimmillani painanut jopa 9kg enemmän kun ennen tuota vlcd-dieetin alussa. :/

Itsellä paino vihdoin oikeasti laskusuunnassa, tänään lukema oli tasan 95kg. Toivon, että sunnuntaina se on 94,xkg. Tuossakin on ihan hyvin tavoitetta, sillä olen vlopun taksissa, joten päivärytmi on sitten aivan sekaisin.

Kyllä antaa mukavasti uskoa itseensä, kun paino laskee sittenkin tällä omalla tavallani. Eli syön normisti, mutta pyrin jättämään napostelut ja herkut pois. Ja olen ollut tarkka sen ateriarytmin kanssa. :) Liikuntaakin olen hieman lisännyt, vielä kun saisi lenkit sujumaan, niin olisi ihan bueno. :)
 
Heips! hiljaiseloa täällä, mulla motivaatio lopahti joten koitan nyt suht koht säilyttää tän saavutetun painon ja jatkan pudottamista kun saan taas motivaatiopiikin :D Mulla tämmöstä kausittaista tää homma ollut ja semmosena jatkuu. Töissä olen nyt ollut viime vkl ja tänä vkl menossa, ja jossain välissä koitettava liikuntaa harrastaa, sen 3-4 kertaa viikossa pakko keretä.
Tsemppiä kaikille täällä!!
 
[QUOTE="MaMa";25684690]Painonnousu on oletettaavaa kun alkaa syödä enemmän, mutta kannattaa silti pitää huolen, ettei se paino karkaa taas sinne yli 70kg lukemiin. Itsellä kävi hullusti kun ensin laihdutin vlcd-menetelmällä aikanaan 12kg, niin pikkuhiljaa paino kipusikin takaisin kun söin normiruokaa ja tilanne on nyt se, että olen pahimmillani painanut jopa 9kg enemmän kun ennen tuota vlcd-dieetin alussa. :/

Itsellä paino vihdoin oikeasti laskusuunnassa, tänään lukema oli tasan 95kg. Toivon, että sunnuntaina se on 94,xkg. Tuossakin on ihan hyvin tavoitetta, sillä olen vlopun taksissa, joten päivärytmi on sitten aivan sekaisin.

Kyllä antaa mukavasti uskoa itseensä, kun paino laskee sittenkin tällä omalla tavallani. Eli syön normisti, mutta pyrin jättämään napostelut ja herkut pois. Ja olen ollut tarkka sen ateriarytmin kanssa. :) Liikuntaakin olen hieman lisännyt, vielä kun saisi lenkit sujumaan, niin olisi ihan bueno. :)[/QUOTE]

Ei niin MITÄÄN saumaa sille, että antaisin itseni OIKEASTI lihota. Ei tule kuuloonkaan. Mä olen sen jo kertaalleen tehnyt ja se riitti. En tee uudelleen :)

En tiedä mitä vaaka antaa tulokseksi sunnuntaina, mutta ei paljoa ole läskiä meikäläiseen lisää tullut.

Söin muutaman päivän tuhdimmin (onko pakko tunnustaa että söin mokkaruutuja melkosen monta?) ja pienen pussillisen karkkiakin yhtenä päivänä, mutta olen jo palanut tiukkaan ruotuun ja syömiset on taas enemmän, kuin kurissa :)

Ehkä olen voinut 100g saada lisää läskiä, mutta kyllä ne loput on ihan puhdasta nestettä. Ja ne siis lähtee muutamassa viikossa myös pois. Onneksi :)

Hassua, ettei mun tee muuten edes herkkuja mieli. Elämäni ensimmäisen kerran söin karkkia niin, että karkkien loputtua olo on ollut sellainen, että "oho, ne loppu...no siinäpähän sitten loppu". Ei ole ollenkaan mun tapaistani!
Mokkaruutuja himoitsin kuola valuen niin kauan kun niitä kaapissa oli, mutta kun ne loppui, loppui himo. Ja se loppui siis ihan kaikkea makeaa kohtaan. Ei tee enää mieli. Eikä tee mieli mätötä isoja annoksia tms. Nyt tuntuu taas siltä, kun ei laihduttaisikaan, vaikka annokset on melkosen pieniä ja syön taas sen 2-3 kertaa päivässä. Olo on mahtava :)

Kävin eilen salilla ja nyt olen tuhannen romuna. Mutta siitä sai ihan mielettömästi lisää tsemppiä laihduttamiseen. Kohta tulee kesä ja kesällä mä olen taas kivan näköinen. Ja syksyllä varmaan alkaa jo enempikin näkymään tulokset sieltä salilta :)
 
Heips! hiljaiseloa täällä, mulla motivaatio lopahti joten koitan nyt suht koht säilyttää tän saavutetun painon ja jatkan pudottamista kun saan taas motivaatiopiikin :D Mulla tämmöstä kausittaista tää homma ollut ja semmosena jatkuu. Töissä olen nyt ollut viime vkl ja tänä vkl menossa, ja jossain välissä koitettava liikuntaa harrastaa, sen 3-4 kertaa viikossa pakko keretä.
Tsemppiä kaikille täällä!!
Mäkin kuulun näihin kausidiettaajiin, joten ymmärrän enemmän kuin hyvin, jos joku kokee sen itselleen parhaaksi :)
 
Mäkin kuulun näihin kausidiettaajiin, joten ymmärrän enemmän kuin hyvin, jos joku kokee sen itselleen parhaaksi :)
Mullakin on tottakai perinteinen "bikinikuntoon" höpsötys ollu mutta viimesen kahden vuoden aikana oon lihonu varmaan 30 kiloa henkisen heikotuksen vuoksi :D (työuupumus, masennus) Nyt on sitten aika ottaa itteään loppuelämää varten niskasta kiinni.

Miusta on hupaisaa kun oon kuitenkin aika helvetin lihava ja eilen kuitenkin Capoeirassa sujui sillat, kärrynpyörät ynnä muut temppuilut :LOL: Onneks sujuu, muutenhan sitä masentuis taas ihan kertalaakista.
 
Mullakin on tottakai perinteinen "bikinikuntoon" höpsötys ollu mutta viimesen kahden vuoden aikana oon lihonu varmaan 30 kiloa henkisen heikotuksen vuoksi :D (työuupumus, masennus) Nyt on sitten aika ottaa itteään loppuelämää varten niskasta kiinni.

Miusta on hupaisaa kun oon kuitenkin aika helvetin lihava ja eilen kuitenkin Capoeirassa sujui sillat, kärrynpyörät ynnä muut temppuilut :LOL: Onneks sujuu, muutenhan sitä masentuis taas ihan kertalaakista.
Kyllä paksukin voi olla notkea...mäkin taivun suuntaan jos toiseenkin...tosin se johtuu mun yliliikkuvista nivelistä, mutta silti :D

Mä olen lihonut 23 kg melko nopeasti...varmaan noin vuodessa, tai 1,5 vuodessa. Sitä se teettää, kun lopettaa tupakanpolton ja aloittaa herkkujen mässäilyn :xmas: Mutta nyt on tullut mitta täyteen näitä läskejä. Mä haluan kesällä taas kulkea shortseissa, hameissa ja topeissa. Ilman että pitää hävetä itteään, kun vaatekoko on 44.

Mulla nyt tosiaan on tullut painoa takaisin tällä viikolla ihan helkutisti, mutta nyt se paino näyttää olevan laskusuunnassa. Ihan ehdottomasti tästä viikosta tulee plussaa, mutta hyvällä tuurilla se plussa olisi noin 1,5 kilon tuntumassa, eikä siis hipoisi sitä 3 kiloa, jota se jo tavoitteli.

Hassua, että paino nousee parissa päivässä lähes 3 kiloa, mutta sen saman 3 kilon poistamiseen kuluu 2 viikkoa, ellei enemmän. Huutava vääryys! :D :D

Menee siis helmikuun tavoite uusiksi. 11 päivää jäljellä tätä kuuta, joten kovin suuriin pudotuksiin en enää kykene...varsinkaan kun en nyt yhtään tiedä, että miten kroppa käyttäytyy parin seuraavan viikon aikana. Mutta kovasti toivon, että kuun viimeinen päivä painaisin vähemmän, kuin mitä olen tämän kuun aikana painanut. Eli 67,1 kg voisi olla aika kiva. IHna en uskalla sitä 66,9 kiloa toivoa, sillä se saattaa olla vähän liian kova pala. Mutta aika näyttää :)
 
"Pentti"
Järkytys vaa'alla, painoo tullut vaan lisää :( liikun lähes päivittäin joten ei nyt hirveästi olis pitänyt takaisin tulla, mutta toivottavasti olis vaan nestettä. Raportoin sitten painosta tänne kun saan jotain tuloksia aikaan.. Annoskoot mulla on varmaan liian suuret, niihin pitää alkaa kiinnittämään enemmän huomiota.
 
Lalalalaaa, enpäs mene hetkeen vaa'alle :) Eilen kaverin läksiäiset, amarillossa ruokaa ja juomaa ja juomaa ja juomaa ja juomaa :LOL: Ehkä ens viikon lopulla uskaltaa kokeilla niin ettei vaaka mene rikki... Ja tänään vielä meinasin ähmiä laskiaispullaa :p
 
"MaMa"
JEE! :D Tän viikon tavoite saavutettu, paino oli aamulla 94,9kg! :D Hyvä minä! Tästä saan palkita itseni tänään yhdellä laskiaispullalla, menemme lasten kanssa talviriehaan, niin eiköhän siellä parin tunnin ulkoilun jälkeen ole pullan ansainnut. :)
 
  • Tykkää
Reactions: cool mama ja chef
Tasapainolua ollut painon kanssa viime viikon, heiltahtelee puolisen kiloa suuntaan tai toiseen. Tilanne on siis ihan hyvä. Ehkä viikon -parin jälkeen saisi taas lähteä laskusuuntaan.

Liikuntarintamalla tilanne on ihanteellinen. Olen taas päässyt salille ja lenkkikenkiäkin kutkuttais. Jospa sitä juoksemaan lähtis iltasella kunhan mies kotiutuu töistä. Löysin itselleni uuden juoksuohjelman jota alan seuraamaan. Ehkäpä tavoitteeni (elokuussa 2012 puolimaraton) onnistuu sittenkin :D. Vaunujen kanssa en kehtaa juosta kun on joka paikka täynnä lunta mutta kävelylenkille lähdetään tunnin kuluttua, valitaan kauimpana oleva kauppa ja reipastellaan sinne.
 
Heippa!
Saanko liittyä seuraanne? :)

Aloitin pudotuksen tammikuun 18. päivä.
Pituus 176,5cm ja lähtöpaino oli 83,6kg.

Nyt 4,5 viikon jälkeen paino olisi 74,9 ja tavoitteeseen olis matkaa vielä sen 4,9kg. :) Sitten täytyis keskittyä painon hallintaan ja terveellisiin elämäntapoihin... :whistle:

Ja siis Cambridgen ohjelmalla oon saanut pudotettua ja tämä juttu sopii mulle kun nenä päähän. :) Musta ei ollut kituuttamaan näkkärin ja hedelmien voimalla, vaan tämä totaali kieltäytyminen on onnistunut huomattavasti helpommin, ja saa todellakin etäisyyttä siihen ruokaan ja tottumuksiin. :)
 
[QUOTE="Pentti";25693326]Järkytys vaa'alla, painoo tullut vaan lisää :( liikun lähes päivittäin joten ei nyt hirveästi olis pitänyt takaisin tulla, mutta toivottavasti olis vaan nestettä. Raportoin sitten painosta tänne kun saan jotain tuloksia aikaan.. Annoskoot mulla on varmaan liian suuret, niihin pitää alkaa kiinnittämään enemmän huomiota.[/QUOTE]

Annoskoot on mullakin välillä pielessä. Esim. nyt. Juuri äsken vetäisin napaani makaroonilaatikkoa ilman mitään kasviksia ja annos oli melko reilu.

Olen mä isompiakin kasoja syönyt, mutta olisin voinut kyllä nyt syödä vähän vähemmänkin. Mutta kun en halua heittää ruokaa roskiin ja sitä olisi jäänyt niin vähän, ettei se annos olisi riittänyt lapsille, joten vedin sen sitten omaan naamaani kokonaan.

Onpahan sitten taas tavoitetta tämän päivän liikkumiseen, kun söin pikkusen liikaa ja ne kalorit olisi siis hyvä kuluttaa pois :D
 
[QUOTE="MaMa";25701135]JEE! :D Tän viikon tavoite saavutettu, paino oli aamulla 94,9kg! :D Hyvä minä! Tästä saan palkita itseni tänään yhdellä laskiaispullalla, menemme lasten kanssa talviriehaan, niin eiköhän siellä parin tunnin ulkoilun jälkeen ole pullan ansainnut. :)[/QUOTE]

Onnea viikkotavoitteen saavuttamisesta!! :D
 

Yhteistyössä