** HELMIKUUN HURMAAJAT ** marraskuussa

Huomenta vaan kaikille täältäki :wave:
Ja uusille teretulemast joukkoon =)

Mulla oli eilen viimonen työpäivä ja kauheen haikeeltahan tuo tuntu jättää ihanat työkaverit, kerätä omat kimpsut ja kampsut ja jättää avaimet sinne :ashamed: Mutta eipä silti, kovastihan tätä lomaa on jo odoteltu ja oikein positiivisin mielin jäin töistä pois, vaikka ikävä varmasti vielä tuleekin :p Nyt ois sitten muutama kuukausi aikaa ottaa levon kannalta, ennenkuin uusi "pomo" astuu kuvioihin :LOL: Vieläkö muut töissä uurastavat vaiko alkaako se loma jo teilläkin häämöttää? Mullahan varsinainen ä-loma alkaa vasta 21.12, mutta lomia on kertynyt sen verran, että pidän ne ensin pois!

Tänään oli tarkoitus ensimmäisen lomapäivän kunniaksi nukkua pitkään, mutta masuasukki päättikin toisin ja aloitti krav maga-harjotukset mahassa tasan just sillon, kun normaalisti olisin töihin herännyt. Saa kyllä pikkunen alkaa muuttaa tuota rytmiään, mä olen sentäs lomalla!! :D

Muutoin ei tänne ihmeempiä, neuvolassa tuli käytyä viime viikolla ja siellä kaikki ok! Tässä vielä hieman neukkutietoja (sulkeissa edellisen kerran):

viikkoja 28+3 ( 26+0)
painoa tullut +1,4kg/ vko (-2,1kg)
:whistle:
RR 121/61 (119/77)
Sf-mitta 24,5 (21,5)
vauvan syke 145 (145)
liikkeet ++ (+)

Painoa taas tullut ihan hulluna lisää, enkä tajuu mistä johtuu sillä huomaan etten enää edes syö yhtä paljon kun raskauden alussa ja keskivaiheessa. Herkutkin olen jättänyt kerta viikkoon :ashamed: No, eipä näitä jaksa stressata nyt, toivon mukaan ainakin suurin osa kiloista lähtisi synnytyksen jälkeen..

Nyt ei auta muuta kun lähteä siivoomaan tätä kämppää kaikelta hiekalta, karvalta ja kuolalta (kiitos kahden koiran) :wave:

-Dolly04 ja asukki 29+2
 
Zuh
Pilli: Mun mielestä kaikilla valkovuoto lisääntyy ainakin jossain määrin raskaana ollessa. Inhottavaa, mutta kyllähän sen sietää..

Piipiäinen: Onko ehkä maailman turhauttavin tunne kun nukuttaa IHAN SIKANA ja närästää niin paljon ettei voi kuvitellakaan olevansa makuuasennossa! Muutaman kerran jääneet päiväunet väliin tästä syystä ja voi että ärsytti!

Matami-mimmi: Meidän kaupungissa äippävaatteita ei kohtuuhinnalla saa mistään muualta kuin H&M:ltä, tosin siellä on kyllä ihan kiva näkösiä hippavaatteitakin.

Täällä on takana pari rankempaa touhupäivää ja jo eilen olin ihan tööt. Tuntuu ettei pää toimi yhtään ja aivot on totaalisen narikassa. Miehellekin kiukuttelen, ainakin enemmän kuin normaalisti, ja sitten käy sääliksi kun joutuu semmosta kuuntelemaan. En sinänsä turhista, mutta kiukuttelu ja nalkuttaminen ei kuulu mun normaaleihin toimintamalleihin.

Tänään äippäpolille, toivotaan että ollaan yhä paikat supussa ja visusti tähdätään ensi vuoden puolelle!

~Zuh & Naatti 29+5
 
Huomenta!
Aamu alkoi hammasläärillä ja kaikki kunnossa. Ei reikiä eikä hammaskiveä eikä mitään, vaikka olin viimeksi käynyt 4 vuotta sitten :)

Mutta muuten olo ei ole hyvä, alapää ja alavatsa vihloo liikkuessa ja vähän istuessakin ja edelleen Pompidou on aika hiljainen... kyllä se siellä liikkuu, muuta voi olla että on vaihtanut asentoa niin että potkut menee taas tuonne lantioon ja häpyluuhun tai jonnekin. En tiedä pitäisikö huolestua?? Tuo vihlonta ei oo kivaa, mutta ei supistuksiakaan ole. Soittelen varmaan vielä neuvolaan, mielenrauhan vuoksi.

Läppärin kanssa kotisohvalla, vaikka työpäivä onkin... En yhtään ihmettele, että te joiden työ on fyysistä tai esim. lasten kanssa olemista, ette enää töissä jaksa tai pysty olemaan. Mä voin sentään tehdä missä ja melkein milloin vaan näitä hommia.
 
Tervetuloa joukkoon Nemu!

Dolly onnea loman alkamisesta! Mulla loppuu työt vasta 16.12. Tuntuu ihan mahdottoman pitkältä, kun väsyttää koko ajan niin paljon, että nyt kun olen sairaslomalla, olen nukkunut joka yö yli 10h unet. Mulla on nuo viimeiset kolme viikkoa töissä aivan helvetillisiä, yhden päivän vapaita ja viikossa pahimmillaan kolme kertaa iltavuoro ja aamuvuoro peräkkäin, jolloin unet jää 6,5 tuntiin. Väsymys aiheuttaa täällä nykyään ihan hirveät itkut ja tuntuu ihan lamaannuttavalta, jos ei saa nukkua riittävästi. Suorastaan pelottaa noi viimeiset viikot. Ehdin jo laskea, että sairasloman jälkeen on edessä 16 työvuoroa. Tää vuorotyö ei ole tuntunut koko syksynä enää ollenkaan hyvältä, ja nyt tuntuu, ettei elimistö oikeasti enää kestä tätä.

Matami-Mimmi mä ostin H&M:ltä tosi nätin violetin paidan, joka sopii hyvin just esim. pikkujouluihin. On tosi siisti ja mukaan mahtuu isompikin maha. Muualla tuntuu noi äippävaatteet olevan kauheen kalliita, ja tällä rahatilanteella ei voi ihan kauheasti satsata vaatteisiin muutaman kuukauden tähden.

Tein eilen inventaariota omassa vaatekaapissa ja heittelin pois sellaisia vaatteita, joita en ole käyttänyt aikoihin, mutta en ole aiemmissa muutoissa osannut heittää pois. Kaikki ennen raskautta käytössä olleet t-paidat näytti ihan nukenvaatteilta ja mietin, että ihanko tosiaan olen niihin joskus mahtunut. No, ainakin kaapissa on odottamassa iso läjä vaatteita, joihin toivottavasti vielä jonakin päivänä mahdun. :D Saatiin hääkutsu elokuun puoleen väliin, ja ajattelin, että jos siihen mennessä olisi siinä kunnossa kuin oli ennen raskautta, että mahtuisi juhlamekko päälle.

Huomenna aamulla heti kahdeksalta lääkärineuvola. Odotan mielenkiinnolla painon kehitystä ja hb:n mittausta, että olisiko tälle väsymykselle kuitenkin joku sellainen syy, jolle voisi tehdä jotain. Mulla on tosin koko raskauden ajan hb ollut 122-128, enkä ole lisärautaa joutunut missään vaiheessa syömään. Vaan kaipa hb voi laskea tässäkin vaiheessa raskautta?

Lähdenpä tästä pienelle kävelylle ja kaverin luokse aamukahville. :wave:
 
Huomentapäivää!!
Uusille tervetuloa :flower:

Zuh: toivotaan,että paikat kiinni!!

Täällä supistelut jatkuu, mutta kun ei ollut mitään saanut aikaseks niin en sitten niistä niin paljon jaksa enää stressata.

Joku muukin tais kirjoittaa, että esim lattialta ylösnousu ei onnistu enää. Täällä samaa vaivaa :ashamed: Sohvalta ylösnousuun menee valehtelematta minuutti ja kun vihdoin on päässyt ylös niin sen jälkeen pulssi hakkaa tuhatta ja sataa ja oon ihan hengästynyt. Ei mulla oikeesti niin huono kunto voi olla!! :D

Vauvalla on välillä parikin päivää tosi rauhallista ja sit toisina päivinä melskaa koko ajan. Vissiin ihan normaalia vielä näillä viikoilla.

Kai sitä vois taas alkaa paistaa joulutorttuja. Tullut niitä aika monta pellillistä jo tehtyä (ja syötyä ), mutta kun ne vaan on niin hyviä :p Paino noussut nykyään 500-700g/viikko :whistle: mut oma ihana neuvolatäti sanoi, että saa noustakin yhteensä vaikka 25 kg jos on noustakseen. Alku bmi oli mulla 17, mut nyt jotain ihan muuta :saint: Eihän siinä muuta kun on sit vaan hommaa saada paino alas synnytyksen jälkeen jos kauheesti nousee... No turha sitä on nyt vielä miettiä :) Mut nyt lasten kanssa torttujen tekoon :heart:

Loppuun kuva viime viikolta rv 26+2



yykaakoo ja pienimies 27+3
 
MiinaJaManu Onko sulla ollut erikoisen myöhään toi keskiraskauden ultra, vai kuuluuko tähän vielä joku lisäultra??? Mulla oli viimeksi joskus viikolla 19 ta 20 toinen ultra, oiskohan tässä pitänyt taas varata aikaa jostain? Oon niin pihalla taas. Ja onpa se vaavi jo iso, hyvä että kaikki oli ok! :)

Jadel84 & Toukka 27+6
 
Hb olikin taas vaihteeks laskenut. Hb on nyt 88. :'( Äitipolilta kuitenkin vakuuteltiin, että vauva pärjää vielä hyvin noinkin alhaisilla lukemilla. Oma olo on kyllä tosi väsynyt ja tuntuu, ettei pää ole aina tässä maailmassa. Nyt vaan täytyy lepäillä ja odottaa seuraavaa äitipoliaikaa, joka on viikon päästä. Voi olla, että kaivan itselleni peiton alle pesän ja nukun koko viikon. :attn: :'(

Poku vaikuttaa kyllä virkeältä tuolla vatsassa. Potkut ja tökkimiset senkun voimistuvat. Olen pelkästään iloinen, kun toinen jaksaa jumpata.

Jaksamista kaikille!

-mervi-elina ja poju rv 26+1
 
Onnittelut Nemu ja tervetuloa joukkoon!

Itsellani oli myos tanaan se sokerirasitus. Luulin, etten ikina selvia syomattomyydesta ja jostain sokerilitkun juomisesta, mutta hyvin se meni. Ei ollut ollenkaan niin paha kuin luulin. Huomenna soitto neuvolaan ja saan tietaa vastaukset. Mites Nemu sinun testi meni ja joko tiedat tulokset?

Tiistaina neuvolassa ja seuraavia lukuja:
viikkoja 26+4
painoa tullut +762g/ vko
Hb 124
RR 117/79
Sf-mitta 26
vauvan syke 145
liikkeet ++

Toi sf-mitta oli vahan liian korkea kuulemma (meni hiuksen hienosti ylakayran ylapuolelle). Siita johtuen neuvola jo 2 vkon paasta uudelleen ja mitataan mihin suuntaan kehittyy. Jos nyt todetaan, etta vauva on liian iso niin mita sitten tapahtuu? Kenella kokemusta ja tietoa niin valaiskaa minua, kiitos.

Mutta nyt syomaan =)
 
Tervetuloa Nemu joukkoon!!!
Neuvolalääkärissä käyty aamulla ja kaikki hyvin. Hemoglobiinia ei mitattu, mutta eipä mulla oo nuutunut olo ollutkaan, tosin, voisiko sitä edes olla pelkästään makoilemalla??? :D

Painoa tullut noin 250 g / vko, joten tosi jees. Sairaalareissulla tuli nimittäin saatua 6 suklaalevyä ja viikossa oon tuhonnut viisi, miehen pienellä avustuksella tosin :ashamed:

Vauvaa meinasi pieneksi, pienihän tässä tosin itsekin olen (ollut), joten ei siitä varmaan neljä ja puolikiloista saisi edes syömällä :)

Sf-mittakin tasoittunut. En muista kuka kyseli tuosta mitasta, kun omansa oli niin hurja. Mulle ainakin sanottiin neuvolassa kun sitä ekan kerran mittailtiin, että joillain menee hurhastikin yläkäyrän yläpuolella, mutta tulee tasoittumaan. Juuri niin kävi mullekin. Vielä muutama vko sitten menin koko ajan yläkäyrän yläpuolella, mutta nyt lähentelen jo mediaania. Joten nou hätä, ei todellakaan automaattisesti tarkoita isoa lasta, lapsen koon ne mittaa tarkemmin ihan tunnustelemalla.

Mun sf tänään 26 cm (24 cm).
Sykkeet 150
liikkeet ++

Lääkäri meinasi mun kahden viikon sairaslomasta, että saisi jatkua, jos yhtään on sellainen olo. Vielä ei pysty 15 minsaa kauemmin olla seisaallaan ilman kipuja, mutta kyllä mä vielä luotan, että joulukuussa olen vielä töissä :kieh:

Nyt makoilemaan taas hetkeksi, jotta pystysi seistä vielä tämän päivän aikana.
Muistakaa ladyt, että raskaus ei ole sairaus!!! :kieh: :LOL: :kieh: :headwall:
 
Tääl olis vielä liiankin paljon aikaa äippäloman alkuun..alkais vasta 18.1 :|
Vähän vieläkin toi jaksaminen arveluttaa, saa nähdä kuinka pitkään jaksaa olla töissä..

Oskarilla on kans joskus, aika harvoin rauhallisempia hetkiä ja sitten on niitä hetkiä ku potkuja satelee koko ajan :) vielä ei tee potkut kipeetä mut eiköhän sekin aika koita pian =)

Ai niin, ihania masuja teillä!! :heart: täytyis kans laittaa omansa, en vaan osaa :ashamed:

Mervi-elina: :hug: tsemppiä!!

Nina ja Oskari 26+3
 
nina tuonne aijaa.comiin saa laitettu helposti kuvan. Lataat sen siitä etusivulta, sitten kun kuva on latautunut, tulee siihen alle kaikenlaisia "koodeja". Yhden kohdalla lukee "pieni kuva". Kun siitä vierestä kopioit sen koko rivin tekstiä tähän, näkyy sun viestissä suoraan pieni kuva kuten muillakin tänne kuvansa laittaneille. Ei ole erityisen hankalaa. :)

mervi-elina voin vain kuvitella, millainen olo on noin alhaisella hb:lla. :hug:

Aivan ihania masukuvia täällä taas!

nimbe oon koittanut pitää mielessä. :LOL: Välillä ei kyllä kaikkien kipujen keskellä naurata ollenkaan, mutta on tässä välillä koomisiakin piirteitä.

Tein äsken pientä inventaariota tavaratilanteesta, levitin sängyn päälle kaiken vauvalle jo hankkimani. Vaatteita ei taida tarvita ostaa enää yhtään ennen vauvan syntymää, ostaa sitten syntymän jälkeen oikealle sukupuolelle tarkoitettuja vaatteita. Taidankin tässä illan ratoksi tehdä listaa siitä, mitä kaikkea vielä pitää hankkia.
 
Mervi-elina mennään sit yhdessä eestaas,mulla tänään hemppa 99,ei toi mua muuten huoleta mut kun esikoisen synnytykses menetin paljon verta ja hemppa laski 75 ni missä se mahtaa nyt olla jos toi lukema on jo valmiiks alhanen,no eipä täs kai auta ku vetää tot rautaa kaksinkäsin ja toivoa et se auttaa.

Neuvolakuulumisia
rv 29+6,oikeesti enää 10viikkoo la:han ja mä en oo ees tajunnu et meille tulee vauva
:eek: :ashamed:
hb siis 99
sf 28,5
rr 118/77
paino +980/vk
rt
syke +150
liikkeet ++

sarina13 mulla oli sf 26 rv27+0 ja ihan normaali toi on,mut tietty jos sul on aikasemmin menny käyrä alhaalla ja nyt pompannu ylös ni voi ollaki et on iso,mut mul on ainaki menny alusta asti tasasta käyrää liki siellä yläviivojen :/

Huomenna taas suuri poksu päivä :D
Piiuli ja toukka 29+6 :heart:
 
Joo... ei tarvinnut sitten tosiaanKAAN mennä töihin tänään :ashamed: Selkä oli aamulla niin kipeä, että en päässyt omin avuin sängystä ylös :ashamed: :ashamed:
Onneksi huomenna on neuvolalääkäri muutenkin niin pääsen sinne sitten valittamaan vaivojani ;) Toivottavasti tämä levolla helpottaa, koska tässä on kuitenkin vielä 12 viikkoa jäljellä ja elääkin pitäis...

Mä en tiedä mikä ongelma mulla on, mutta mä en vaan jaksais vielä olla kotona. Harmittaa vaan kun fyysinen puoli pettää ennen henkistä, joten kai se on vaan asennoiduttava tähän, että tätä tämä nyt sitten on :heart:


:heart: :heart: Develly ja Potkuttelija 28+2 :heart: :heart:
 
Voi teitä selkäkipuiset :hug: Ei ole kiva, kun ei pysty liikkumaan.

Kelasta ei vieläkään postia, koska työpaikka ei saa niitä papereita eteenpäin :eek: Itse olen ne vienyt ajoissa, mutta niissä on ollu jotain korjattavaa ja siksi tämä.
Kohta vaan täytyy soittaa perään, kun en halua jäädä ilman rahoja/ pakkausta. Ärsyttää :kieh:

Tässäkin masussa välillä hiljaisempaa ja tosiaan riippuu siitä missä asennossa vauva on?! Potkut tuntuu ja näkyy hyvin, mutta "inhottavinta" on kun vauva vaihtaa asentoa :LOL: Se siis tuntuu ja tulee todella iljettävä olo, kun muljahtelee :D Ja sitten välilä vihlasee alapäähän, kun neitokainen vaihtaa asentoa :whistle:
No siitä tietysti tietää, että kaikki on hyvin :heart:

Hippavaatteiden kanssa olen luovuttanut jo aikaa sitten. Olen joko nirso tai sitten ei mieleistä löydy!! Onneksi noita hippoja ei ole paljoa ja kaikki toivonmukaan ymmärtävät ahdinkoni ;)

Onkos muilla ilmenny jo turvotusta? Mä luulen, että täällä olisi vähäsen, koska yhdet kengät puristaa hiukan. Sormuksia en oo muutenkaan käyttäny vähäään aikaan joten niistä en osaa sanoa? Muistan vaan esikoisen aikaan, että loppumetrit oli pahimpia kun ei kengät menny jalkaan ja paniikki iski :p

Fi0na 27 poks!!!
 
Develly meillä on täällä oikeat selkävaivaisten kokoontumisajot. :hug: Mulla oli äsken neuvolalääkäri ja valitin kaikki vaivani. Sanoi, että ei muuta kuin saikkulappua hakemaan jos tuntuu töissä, ettei pysty. En vaan yhtään haluaisi pitää enää yhtäkään sairaslomaa ennen joulua, mutta katsotaan mitä mieltä olen ensi viikon työputken jälkeen. Lääkäri sanoi, ettei nostelu ole hyväksi, mutta minkäs teet, kun työpaikallani vuodeosastolla ei oikein auta sanoa, että minäpä en potilaita nostele.

Kohdunsuu on onneksi kiinni ja kiinteä, eli supistelut eivät ole saaneet mitään aikaan. Tässä muita neuvola kuulumisia:

rv 27+0 (22+4)
paino 57,7 (+429g/vko, 5,3kg tullut ekasta neuvolasta ja 7,3kg ajasta ennen raskautta)
hb 106 (124, olipas roimasti humpsahtanut! Vaan selvisipä syy tähän jatkuvaan väsymykseen ja nuutuneeseen oloon kun tuntuu, ettei mikään uni riitä. Nyt rautaa naamaan!)
sf 24cm (19,0cm, keskikäyrällä mennään tasaisesti)
syke 150

Terkka ei meinannut aluksi edes mitata multa hb:ta, kun on ollut koko ajan 122-128. Onneksi lopulta suostui ottamaan, olisi varmaan muuten joulukuussa ihmetellyt alle sadan tippunutta hemoglobiinia. Jospa rautalääkkeet auttaisi tähän oloon ja toisi vähän voimia lisää.

Marraskuisten pinossa oli syntynyt enkelivauva, tuli itsellekin itku silmään kun luki asiasta. Tuntuu ihan kauhealta ja kohtuuttomalta.

Lähdetään tänään Etelä-Suomeen viikonlopuksi, joten olen poissa linjoilta viikonlopun. Allekirjoitetaan vuokrasopimus uuteen kotiin ja mennään itsekin katsomaan meidän uutta asuntoa, kun nyt sen on nähnyt vain anoppi. Rentouttavaa viikonloppua teille kaikille!

Ikuisuus ja masuasukki 27+0 :heart:
 
Tervetuloa uusille :wave:

Olenkin itse pitänyt hiljaiseloa jonkin aikaa,lukenut olen kyllä teidän juttuja ahkerasti,mutta itse en ole saanut aikaseksi kirjoittaa,jotenkin tuntuu että kaikki menee alamäkeä.Miehen kanssa kauheita riitoja ollu lähes joka päivä ja tuntuu välillä ettei jaksa meinaa se ei sanoja säästele/kaunistele + kaikkee muuta paskaa..

Poitsu on ollu masussa hirveen aktiivinen ja potkut jo tuntuu välillä kipeiltäkin,tuntuu usein että eikö se koskaan nuku ja en minä muista että aikasemmat olisi ollut noin villejä,tiedä siitä sitten.

Eilen oli neuvolalääkäri,kaikki oli hyvin
rv 26+6 (22+0)
paino 69.0 (68.9/959 vko) eli eli nyt ei ollut tullut kuin 100g/5vk
rr 119/79 (127/83)
sf 25 (19.5) täysin keskikäyrillä mennyt kokoajan
ss 155 (150) sanoi lääkäri heti että on poika (niinkuin on ultrattukkin) koska kuulema oli heti noin voimakkaat ja ilmeisesti nopeat? sydänäänet,mutta se on kyllä muutenkin vähän hassu täti välillä,sanoi myöskin että vauvalla on tosi hyvä kuulo ainakin kun laittoi doplerin ja sydänäänet alkoi kuulemaan niin aina vauvan sydämensyke muuttui ja alkoi muljahtelemaan ja potkimaan siellä,mutta on se kyllä ihana täti vaikka sen kommentit on välillä mitä on :)

kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä.synnytyksestä juteltii sen verran että kun mulla oli eka synnytys reilu 5h ja toinen n. 3h että me katsottaisiin sitä asiaa tuossa vähän myöhemmin josko synnytys sitten käynnistettäisiin ettei pääse käymään vahinkoa että se syntyisi kotiin koska sitä pelkään,pelkään synnytystä muutenkin paljon joskaan en siitä ole maininnut.

Eiköhän tässä ollut tarpeeksi omaa napaa tälle kertaa
POKSUPÄIVÄ 27+0
 
Mä sain ensi viikon torstain lääkäriajan siirrettyä tälle päivälle. Menen siis valittamaan vaivojani minäkin... Selkä ei ole nyt enää ollut paha, ja siihen tukivyö on ehkä auttanut, mutta nivuset vihloo ja muutaman päivän on ollut koko alavatsa tosi kipeä. Olen myös kokenut ekoja kunnon supistuksia, kivuttomia, mutta kuitenkin. Esim. yöllä, kun kävin peittelemässä esikoisen ja tulin takaisin sänkyyn eli ei mikään ihan valtava fyysinen rasitus...

Aamulla herätessä oli hyvä olo, mutta heti pukeminen ja liikkeelle lähtö alkoi tuntua kipuna. Toivottavasti sais vahvistuksen, että onko haittaa siitä että vaan "kärsii" vai pitäisikö levätä??

Pompidou on kuitenkin kunnossa, jysäyttelee lonkkaluihin ja on kaiketi löytänyt itselleen kivan paikan tuolla lantion uumenissa. Hurjalta tuntuu, että siellä asustelee kilon painoinen tyyppi :)

Mini77 ja Pompidou 26+5
 
Huomenta taas!

Täällä selkeesti joku sisäinen kello joka herättää tasan juuri sillon kun pitäisi töihin lähteä, murr |O No, hyvähän se tietty on ettei tule nukuttua koko päivää ja illallakin saa vielä unta. Tuntuu tosin nämä unenlahjat olevan aika kohillaan, eilenkin nukuin 1½ tunnin päikkärit ja silti uni tuli jo klo 23 :whistle:



Kaikille selkäkipuisille :hug:

Eilen sain kotona imuroitua, pestyä lattiat ja vessan ja tähän sain aikaa kulumaan melkein kolme tuntia, kun joutui vähän väliä pitämään taukoa, kun tuntui ettei selkä kestä mitään! Varsinkin imuroidessa alaselkään sattui aivan sairaasti! Kiva kun on suunnitellut mitä kaikkea nyt lomalla pitää tehdä ja kroppa sanoo vastaan :ashamed: Tarkotus olis viikon sisällä saada levytettyä, kitattua, hiottua ja maalattua eteinen, ettei tässä nyt paranis hirveesti rampailla, piru vie!

Ikuisuudelle Mukavaa reissua tänne etelään, toivottavasti uusi asunto on mieleinen =)

Nyt kahvetta ja sit jos rupeis raivaan tota eteistä. Mukavaa torstaita kaikille mammoille :wave:

Dolly04 29+3

*muoks mä oon näköjään viikon jäljessä. piti oikein neuvolakortista tarkistaa millä viikoilla mennään. nyt siis oikein..
 
:kieh: Tänne on kans iskeny ihan kauheet liitoskivut!! Tukivyö on käytössä, mut ei se kauheesti auta. Ehkä vähän... :/ Soittelin neuvolaankin, mut mitään apua ei ole, kestettävä vaan... :eek: Ja vielä ois 11 viikkoa ainakin ennen helpotusta, synnytystä siis. Jos nää kivut vaan pahenee niin eihän tässä voi kohta tehä mitään tai olla mitenkään... :headwall: Saa kyllä vauvat sit riittää meiän perheessä tämän jälkeen. On nämä kivut sen verran kauheet ja kun ei edes kipulääkkeet auta... Oisko jollain jotain ideoita mitkä on auttaneet??
 

Yhteistyössä