*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Doppleria ei meille varmaankaan hankita. Koitan selvitä noilla neuvolan kuunteluilla. Vaikka olishan se varmaan aika kiva.

Painoo tuli minullekkin reippaasti edellisessä raskaudessa ja vieläkin vaaka näyttää kymmenen kiloa enemmän kun olisi tarpeen. Nyt täytyykin olla todella tarkkana sen suhteen ettei ihan riistäydy käsistä.

Neuvolan täti toisaan soitteli takasin minulle ja sain ohjeeksi sen että jos alkaa vuotamaan paljon, taikka tulee kovia kipuja niin sitten päivystykseen. Ultra ajan sain ens tiistaille 23pv. Välillä mä oon ihan varma että kesken tää on menny. Mutta välillä pilkahtelee mielessä toivon kipinä.
Mínuakin väsyttää edelleen kovin. Tuntuu, että voisi nukkua vaikka koko päivän.

randa ja hippunen
 
tein tässä mielenkiintoisen havainnon koskien tätä alkuraskauden väsymystä:eek:nneksi on kesä ja valoisa vuodenaika!, niin ei väsymys tunnu niin pahalta. Esikkoa kun odotin alkumetreillä ja oli joulukuun alku, oli pimeää ja kylmää, nyt kivempi odottaa kesällä
mies tänään lupasi että saan nukkua päiväunet töiden jälkeen milloin vaan, senkun näkis :LOL: tai ainakin tyttö 1v10kk kaipaa äitin huomiota... :D mutta nyt nukkumaan että jaksaa huomenna töissä, onneksi lyhyt päivä mutta sitäkin kiireisempi(asiakaspalvelualalla)

nanna ja toinen muru :heart:

ps. mukavan tuntuista porukkaa täälä helmikuisissa!
 
Mua jännää hirmuisesti tää syntymän ajankohta. Kahesta syystä: 1. Sillon on KYLMÄ! Mahdotonta löytää sopivaa vaatetta kun on viimesillään. 2. Edelleenkin KYLMÄ! Hurjan vaikea pukea pientä ja ikävääkin koska joutuu pukemaan niin monta kerrosta paksua vaatetta.
 
Nanna minullakin on tuota alavatsan kipuilua. Viimeksi tänä aamuna. Kipu on niin kovaa, ettei pysty käveleen ja levossakin täytyy olla ihan liikkumatta. Tänä aamuna tuo kipu nosti kylmän hien otsalle. Mistään raskauksista en muista tällaista kipuilua.

Annien toistamiseen olen isoimmillani talvella. Itsellä tuo iso vatsa lämmitti sen verta, ettei ollut väliä, että saiko takin vetoketjua kiinni. Ei voinut olla kovin turhamainen. :kieh:
 
Annien kylmyydestä on se hyvä puoli ettei loppuraskaudessa ole niin herkästi sitä turvotusta kuin kesähelteillä :D Minulla yksi lapsi syntynyt tammikuussa ja silloin oli tammi-helmikuussa sellaiset paukkupakkaset ettei kahteen viikkoon ollut vauvan kanssa mitään asiaa ulos....nukuttelin sit vaunuihin niin et aukaisin ikkunaa et saa raittiista ilmasta edes vähän "tuoksuja" :D

Yksi lapsi syntyi heinäkuussa ja silloin oli kunnon helteet, vaikeaa oli sekin ihan pienen kanssa....

Mua turvotuttaa mahassa niin et oikeesti ahistaa.....plääh! Ja väsy on jotain kamalaa....vähäväliä pitää ottaa päiväunia.....tänään olen vetänyt jo kilon nektariinejä, viisi verigreippiä ja porkkanoita...ei ehkä ihan tervettä ole tämäkään...jos ei ole sekään ettei maistu mikään....kauhea himo tullut noihin hedelmiin....nyt alkoi tekeen mieli vesimeloonia....yritän yön pärjätä ilman et miehen pitää lähtee ABC:lle....

alamahassa nippailee täälläkin..... :/
 
sellaista vielä mietin,että kun esikoinen syntyi sektiolla,niin voiko sektio aiheuttaa seuraavassa raskaudessa enempi kipuja tai jotain vuotoa tms? kun kohtu kasvaa niin jos siitä leikkaus arvesta vuotaisi jotain tms? onko kellään tietoa tai kokemusta?
 
piipiäinen: Huomasitko kun kirjottelin tuolla edellisellä sivulla että syke löytyi ja vastasi viikkoja 7+3 (todellinen 6+6).. Kuulemma kaikki niin hyvin kun tässä vaiheessa vaan voi olla :) Tästä on hyvä jatkaa :)
 
Ilmoittaudun mukaan tähän pinoon! Ikää 26 v., ja ensimmäistä odottelen; LA 24.2.2009. Paikka olisi TYKS. Yksi kohdun ulkoinen raskaus takana, joten jännityksellä odotan ensimmäistä ultraa. Tsemppiä kaikille!
 
piipiäinen, mulla esikoinen synty kesäkuussa ja kull mä must oli aika kivaa olla sillon viimesillään. Nyt tuleekin sitte miehen takit käyttöön kun omat ei varmasti mahu. Vois kyllä harkita mutsiltakin takkien ottamista kun sekin tuppaa oleen isompi kun mä.
 


Alkuperäinen kirjoittaja matami-mimmi:

Edelleen etoo ja väsyttää. :x |O Milloinkohan tämä loppuu? :(
Tunnen itseni niin väsyneeksi ja epäonnistuneeksi kun hermot on kireellä. Tuntuu etten jaksa pysyä tuon pari vuotiaan perässä. Miten minä selviän kun vauva syntyy??? :ashamed: Odotusajan kuvittelee olevan ihanaa ja auvoisaa aikaa, mutta tämä alku on ollut minulle todella rankka. Hävettää ajatellakin niin, mutta olen vain niin väsynyt. :'( Nukun lapsen kanssa päiväunet, yöt nukun heräämättä 10-12 tuntia...ja silti väsyttää. Ja kuitenkin tämä kaikki on samaan aikaan niin :heart: Miten sitä voikaan tuntea näin ristiriitaisesti?!!?


Olette kovin ahkeria kirjoittamaan, yritän pysyä perässä. Mukava kun on tullut uusia joukkoomme.

Painonnoususta, ensimmäisestä raskaudesta tuli n. 18kg... Tällä hetkellä olen siitäkin vielä muutaman kilon painavampi :ashamed: Jotta noottia tulee kunhan neuvolaan menen.

Minä varasin neuvolan kun huomasin menkkojen olevan myöhässä ( toki testinkin tein ). Eli onko se nyt sitten se varhaisultra (?) mistä joku kyseli? Anyway, meillä neuvolassa ultrataan ekalla kerralla.

Koska sydänäänet kuuluvat? Minulla on ensimmäinen neuvola viikoilla 9+ eli eikös ne jo silloin pitäisi kuulua? Anteeksi tyhmyyteni, mutta en muista mitään esikoisen odotusajasta, se meni sellaisessa sumussa. :heart: :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmiläinen:
Piipiäinen ja muut päivystyksessä käyneet

Oletteko käyneet ihan normi päivystyksessä vai äippäpolilla?
Pääsittekö sinne "helposti". Mua sattuu kohtalaisesti toiselle puolelle munasarjaa, on semmoista kokoaikaista kipua, ei semmoista hetkittäistä repäisevää. Pitäisikö käydä vai passittaako ne ulos mut?Ei oo ollu mitään vuotoja...

voihan vee!!!!!

Helmiläinen , kävitkö päivystyksessä? Toivottavasti kaikki ok
:hug:
 
Moni tuota kerhoasiaa olikin myös miettinyt... Minä luulen pysyväni tässä pinossa, toki kurkkaan kerhon puolellekin aina välillä. Valokuvia tuskin tähän pinoon laitan eli ne sitten kerhon puolelle. Ja yhteystiedot jne.

Eli minä toivon, että keskustelu ja kuulumiset käytäisiin täällä. :xmas:
 
Huomenta,
olipas tänne tullut paljon tekstiä! Toivottelen heti ensin jo hauskat juhannukst kaikille, en tänne varmaan palaa enää tän päivän aikana :wave:
Joku kyseli sektion jälkeisistä raskauksista. Mulle on tehty 2 sektiota enkä muista että siitä haavakohdasta olis mitään sen kummempia kipuja tai ongelmia vielä edellisessä raskaudessa ollut. Nyt sen sijaan jo vähän jännitän sitä et oheneeko arven kohdalta kohtu miten paljon ja onko suositeltavaa tehdä sterilisaatio leikkauksen yhteydessä :/ Se kyllä ratkaisisi ehkäisyhuolet, mutta tuntuu niin lopulliselta. Vaikka meidän lapsilukumme onkin nyt tässä sekä miehen että miun mukaan. No,kassellaan..

Mullakin tekee mieli koko ajan hedelmiä,mutta en viiti syödä kun niissäkin on hedelmäsokeria ja sekin nostaa painoa. Olen vähän hysteerinen ton painon kanssa, mut ehkä se helpottaa jossain vaiheessa jos huomaan et pystyn siihen vaikuttamaan. Mulla on edelliset syntyny marraskuussa, toukokuussa ja hellekesänä heinäkuussa -06,joka oli elämäni hirvein loppuraskaus :x :x Olin niin turvoksissa et 5kiloa lähti parissa päivässä pelkkää nestettä pois pojan syntymän jälkeen. Tää tammi-helmikuu siis ihan uutta, vähän hirvittää minuukin se pukeminen. Mut eiköhän se siitä...

nyt ulkoilemaan hetkeksi ennenku sade alkaa..

Petite ja mimmi 7+4

 
Onnittelut kaikille uusille plussaajille :hug: :flower:

).( ja ainut ajatus tällä hetkellä on väsymys... Vois vaan nukkua ja nukkua... Vitamiineja otettu ja hedelmiä syöty vähän liikaakin, mutta silti.. :whistle: Tosin tätä on ollut jokaisen raskauden kohdalla eli lienee normaalia mun kohdalla ;)
Lisäksi lämmin ruoka on alkanut tekemään pahaa ja on vaan ihan tiettyjä ruokia mitä voi syödä. Kävelin eilen ympäri kauppaa ja etsin kaikkea mitä mahdollisesti vois mennä alas...

Juhannus vietetään vaan kotona. Ei kävis mielessäkään lähteä mihinkään. Sää on mitä on ja lisäksi musta ei olis varmaan paljon juhlimisseuraa, kun olisin nukkumassa kahdeksalta illalla :LOL: Parempi siis vaan pysyä kotona.

Hauskaa Jussia kaikille B)

 
Neiti81: Toivotaan että on jotain harmitonta, vaikka aina pelästyttää.

Tässä ketjussa ei vielä olekaan puhuttu ruoka-asioista ollenkaan..

Mitäs ruokia vältätte ja mitä uskallatte syödä?

Mä en oikein tiedä mitkä on todelliset vaarat ja mitkä liioittelua.
Juustot eniten mietityttää, kaveri joka odottaa kertoi että pehmeitä juustoja pitäisi välttää, hänen mielestään leipäjuusto, sulatejuusto, tuorejuustot kuuluu näihin, mutta tuntuu oudolta että leipäjuustoa pitäisi välttää.. sehän on ihan kotimaista ja maidosta valmistettua? Vai oonko käsittänyt ihan väärin? Ja sulatejuustohan on ihan peruskotimaista juustoa myös, pitäisikö sitäkin välttää?
Äh.. en mä näistä ymmärrä mitään :LOL:

Ajattelin välttää kraavilohta ja sinihomejuustoa sekä maksaa, herne-maissi-paprikan tänään keitän kun teen siitä salaattia, siinäpä tärkeimmät.. Ei oikein osaa ajatella vielä näitä vaaroja :/
 
Hyvää juhannusta kaikille.
Me ollaan myöskin ihan omalla porkalla kotona. Tuo ilma on vaan niin :(

Sero minä itseasiassa kyselin jo kertaalleen täällä noita ruokajuttuja, mutta sillon ainakaan kukaan ei vastannu mitään. Minä olen kyllä syönyt tuorejuustoja ja juustoleipää. Nehän on tehty pastoroidusta maidosta eikä siinä minun käsittääkseni pitäs ollaa mitään vaaraa. Korjatkaa jos oon väärässä.

randa ja hippunen 6+4
 
jakaranda: Mulla on myös itsellä se mennyt sitten ohi :ashamed:
Oon netistä katsonut monestakin eri paikasta ja tuntuu olevan erilaisia ohjeistuksia, toiset on sitä mieltä että täytyy välttää kokonaan ja toiset sitä mieltä että antaa mennä vaan.
Enempi mietin lääkkeiden ja alkoholin vaikutuksia kun juuston..
Paras oli kun meillä oli synttäreillä 2 raskaana olevaa naista, toinen ei voinut syödä vadelma-tuorejuusto täytekakkua ja toinen veteli 2palaa :LOL:
 
Sero : Kaikki maitotuotteet jotka on pastoroidusta maidosta tehty, saa syödä vapaasti. Ja suurin osa tuore-, sulate-, feta ym. muista juustoista on tehty juuri siitä. Ihmisten näkemykset johtuu varmaanki siitä ku ennen on ollut vähän pastoroituja tuotteita mitä nykyään on. Kalasta opastetaan et sisämaan kaloja ja kassikaloja ei kauheesti kannattis syödä kun niihin voi kerääntyä raskasmetallijäänteitä mut avovesien kaloja voi syödä. Meilläpäin ainakin neuvolas sai hyvät ohjeet syömisten suhteen.

Omaan napaan sen verran et saman ÄLYTÖN pahoinvointi on jatkunut jo viikon joten en oo mitään jaksanu kirjoitella tänne, välillä oon lukemas käyny... On tää jotain niin masentavaa kun mikään ei pysy sisällä ja koko ajan on oksettava olo... Mies hoitaakin lasta koko ajan, onneks on kesälomalla niin saan huilata koko ajan. Makuulla vointi on vähän parempi mut heti ku nousee ylös niin oksentaminen alkaa! Et yhtään en nauti ainakaan tällä hetkellä tästä raskaudesta... :( Et tuskin kuulette minusta mitään vähään aikaan... Neuvolaanki ilmoittauduin ja aika olis 30.6.

Voimia ja Tsemppiä kaikille hyvä ja huonovointisille!

parpai 7+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sero:
piipiäinen: Huomasitko kun kirjottelin tuolla edellisellä sivulla että syke löytyi ja vastasi viikkoja 7+3 (todellinen 6+6).. Kuulemma kaikki niin hyvin kun tässä vaiheessa vaan voi olla :) Tästä on hyvä jatkaa :)
joo huomasin, unohdin vaan vastata....kävitkös sinä aikaisemmin ultrassa? Silloin kun kipuilit ja oliko sulla vuotoja?
Hienoa että pienellä kaikki hyvin :heart: :heart: :heart: Minullakin olisi siis toivoa että ensi viikolla 7+1 näkyisi syke.....
 
piipiäinen: En käynyt sillon aikaisemmin kun mulla oli se virolainen lääkäri joka ei tiennyt mistään käytännöistä mitään.. eli että olisi voinut laittaa lähetteen tms.
Mulla gyne löysi ainakin heti tuon alkion ja sykkeen sieltä, ja viikkoja oli 6+6.. eli luulisi sultakin löytyvän jos vastaa kooltaan viikkoja :)

Tänään sanoo POKS 7+0
 
Työpäivä ohi ja tiedättekös työhousut puristi jo...sen verran on siis turvotusta....ennen lomaa olivat sen verran isot että niitä piti nostella koko ajan...mietin jo vyötä...onneksi niissä on vyötäröllä kuminauhaa vähän joten ihan heti ei tartte olla pyytämässä isompia housuja. Vähän saattaisivat ihmetellä...tänään oli pupuruuat mukana ja työkaverit sanoikin et sullahan kevyet ihanat eväät...vastasin joo meinasin yrittää vähän laihuttaa ennen lomaa kun sillon varmaan taas tulee kiloja :saint: läpi meni...vaan ehkä ne ihmettelee kun kilot ei karisekaan... :saint:

mä en ole koskaan välttänyt mitään ruokia enkä varmaan vältä varsinaisesti nytkään...juustot on kyllä intohimoni...niitä en varmaan syö niin kuin normaalisti, mutta en nyt välttämättä kieltäydykkään jos jossain tarjotaan (lähinnä homejuustot), graavilohi on herkkua, mutta suolan takia ei pidä syödä niin kuin normaalisti, mutta varmaan ainakin joulupöydässä tulee syötyä....eli en osaa panikoida noista ruuista...nyt maistuu vain hedelmät ja salaatit...tänään olen jo puolikkaan vesimelonin syönyt :D eikä ole nälkä yhtään :D
 

Yhteistyössä