*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Hyvää juhannusta kaikille :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: Voikaa paksusti =)

Kotona ollaan, mutta voi olla että annan koneen olla ja pidän juhannus tauon palstaltakin ja lepään viikonlopun. Ensi viikolla tiedossa rankka työviikko...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neiti-81:
Verinen vuoto alkoi ja poriin lähdössä ultrattavaksi. Raumalla ultraa ei ole, joten sen takia siis.
Näin ei vaan voi tapahtua! Mä en vaan jaksa tätä enää :'( :'( :'(
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Toiovttavasti kaikki kuitenkin hyvin. Niin kuin olemme lukeneet täällä että vuoto ei välttämättä tarkoita sitä pahinta. Mä luulen et sit jos on vuotoa+kipuja yhtäaikaa niin vois enemmänkin ajatella keskemenoa. tosin on itselläkin km alkanut pelkällä vuodolla mutta aika äkkiä ne kivut on tulleet kaveriksi.

Mutta hyvä jos pääset tänään ultraan ja tarkistuttamaan tilanteen
 
Neiti81 :hug: toivottavasti kuulemme sieltä kuitenkin helpottavia uutisia

Sero:ruoista mulle sanottii neuvolassa et suomalaisia juustoja saa syödä koska ne on tehty pastoroidusta maidosta,mut sit näitä kotitila juustoja pitäis välttää,koska ne ei kuulemma oo.

Täältä taitaa lähes kaikki olla jussin vietossa,myö täällä istutaan kotona tai no mies maalaa taloa,et ei siitäkään paljon seuraa oo :eek: illalla lähetään kattoo kuin toi meiän kokko palaa ja huomen aamusta lähetään mun sedän mökille,kiva lähtee mökkeilee lasten kanssa ku on luvattu vesisadetta ja ukkosta tai ei se muuten haittais,mut ku pitäs kuopus saada nukkuu päikkäritki,mut ehkä se sielt sit jotenki onnistuu :/

Kengu ja ruu 8+1
 
Hyvää juhannusta kaikille! Ilma on aikas tyypillinen juhannusilma; kylmä ja sateinen. :(

Neiti81 toivottavasti kaikki on hyvin. :hug:

(.) Nukuin hetki sitten kahden tunnin päikkärit. Vieläkin väsyttää. |O Laitoin miehen hakeen mehujätskiä, kun tuntuu, että kaikki muu ruoka aiheuttaa yökkimistä. Tuo oma sairaus, diabetes, sanelee sen, että jotakin on pakko saada kurkusta alas... Sellasta missä on hiilihydraatteja! Eli väkisin on syötävä. Just nyt haaveilen pakastemarjoista ja tosta mehujäätelöstä. :p Vieläkin on tästä omasta tilasta niin epäuskoinen olo. Onko tuolla vatsassa oikeasti joku asukki?

Ai niin, minä olen ruokien ja raskauden suhteen sellainen, että noudatan noita sääntöjä. Eli en pistä suuhuni tuorejuustoja, graavilohta, tms kiellettyä. Tässä yks päivä söin kuivakakkua ja jälkeenpäin luin sitten tuoteselostetta. Kakkuun oli lisätty a-vitamiinia! Voitte uskoa, että olen hysteerinen. ;) :ashamed:
 
Porista kotiuduttu.
Vuoto lakkasi.

Sikiökaiku oli, ei sykettä, MUTTA sikiö vastasi vkoja 6+1 (pitäisi olla 7+3) niin lääkäri sanoi ettei syke välttämättä näykkään vielä sen takia. Tuulimuna ei ainakaan ole tai kohdunulkopuolinen.
Mutta.. mä sain sen plussan niin aikaisin, että tietysti omasta mielestä tää taitaa tässä nyt olla. Viikko pitäs jaksaa odottaa uusinta ultraan, ja perua neuvola-aika taas. Henkisesti kyllä aika riekaleina. Ehkei mun vaan kuulu saada sitä kolmatta lasta :( :'( ikinä :'(
 
Neiti-81 Hyvä kun kävit tarkistuttamassa, ainakin ku on poissuljettu. Mitään et ole vielä menettänyt, jos viikot oikeasti vasta 6+1 niin sykettä ei tarvitsekkaan näkyä. Minä olen aina ihmetellyt näitä alku juttuja että tiedetäänkö niistä tarpeeksi.....voisiko munasolun kulkeutuminen kohtuun, kiinnittyminen tapahtua monen päivän viiveellä?

Itselläni oli kerran että olin plussannut ennen kuin menkat oli edes myöhässä, kävin kipujen takia ultrassa viikolla 6+4 (tämä oli laskettu menkoista ja piti olla ainakin tuo koska olin plussannut ennen kuin menkat oli edes myöhässä). Ultraaja sanoi ettei voi olla edes viittä viikkoa ja epäili tuulimunaa (sykettä ei näkynyt). Olin varma et menetetty tapaus koska tiesin plussanneeni ja yritin vaikka miten päin laskea niin viikkoja piti olla jo kuusi täyttä viikkoa. Kahden viikon päästä löytyi syke ja kaikki oli ok...lopulta synnytin melkein neljä kiloisen lapsen :saint:

Mutta tosiaan, mielenkiintoista olisi lukea enemmänkin näistä alkuajan ultrista ja raskausviikkojen määrittelyistä ja miten ne oikein menee?

Mutta älä siis vielä luovuta! Täälläkin jännitetään ensi viikon ultraa, mutta yritän ajatella kokoajan positiivisesti että syke löytyy kyllä. Sinulla oli sentään sikiökaiku...minulla ei edes sitä :/ vain ruskuaispussi....Nyt iloisin mielin ottamaan juhannusta vastaan :saint:
 
P.S mä haluun takas töihin :D Meinasin alkaa leipomaan mansikkakakkua...sain tavarat esille ja koneet, alkoi väsyttämään niin paljon et pakko oli mennä ottamaan päiväunet. Siitä ei meinannut tulla mitään kun lapset riitelee kokoajan ja minä suu vaahdossa yritän paasata et jos tahdotte mansikkakakkua niin olette hiljaa ja kunnolla et äiti saa nukkua...arvatkaa vaan tehosiko, EI! Mä meen töihin...siellä sais olla rauhassa :saint:
 
PIIPIÄINEN: Kiitos lohduttavista sanoista!
Mulla on ollut säännöllisestä kierrosta huolimatta kuopuksen odotuksessa 5 pvän heitto (oli saanut alkunsa oletettua myöhemmin) ja esikoisesta oli 5 pvää aiemmin. Mulla siis säännöllisyydestä huolimatta 10 pvän heitto ovulaatioissa todistettavasti ollut..
Väkisin jotain toivon kipinää yrittää elätellä :ashamed:
Toisaalta, mulla oli aika herkkä testi (CB vissii on?) et ehkä, ihan ehkä se olis voinut sen takia näyttää sen plussan niin aikaisin.... en tiedä.
No, vuotoa ei ole sen yhden hulauksen jälkeen tullut enää yhtään... ja silloin oli lääkärin mittapuussa vähäistä vuotoa (papereihin merkattu: vähäistä limansekaista veristä vuotoa)
Täytyis vaan jaksaa toivoa...
Oikeen piina viikko luvassa :kieh:

No, r.oireita edelleen on ainakin...
 
ruuista, mä aion välttää samoja kun esikon odotuksessakin. Eli en juuri mitään. Homejuustoja en syö enkä myöskään graavilohta joten niistä ei ongelmaa. Maksalaatikkoa meinaan edelleen syödä mutta kohtudella ja vähän ja vaan sillon kun eniten tekee mieli, sama maksamakkaran kanssa, kohtuudella. Energiajuomia join ennen plussaa joka pvä mutta niitä aion vältellä. Tietty jos mies niitä ostaa ni meinaan kyllä maistaa jos mieliteko kasvaa suureksi.

Hassua jotenkin kun esikoista kun ootti niin sitä oli sillon koko ajan niin tietoinen raskaudesta ja nyt siihen aina välillä havahtuu kun muistaakin et masussa on matkustaja :heart:
 
Ainakaan täällä ei ole vuotanut kuin sen kerran. Eikä kipuja ole. Se kai on ihan positiivinen merkki, vaikkei lupaakaan mitään. Nyt kädet,sormet ja varpaat ristissä että sissi pysyy kyydissä kaikesta huolimatta..
 


Moikka .

Yritin ylle linkittää Helsingin neuvolasta annetut ruokavalio ohjeet.

Meillä on ihan arkinen viikonloppu. Mies on töissä ja olen lasten kanssa keskenään kotona.

Neiti-81
Täällä pidetään sormet risitissä teidän puolesta
:hug:

P123 5+1
 
Huomenta,

mä aion noissa ruuissa käyttää maalaisjärkeä niinkuin tähänkin asti. Eli tulen kyl syömään graavilohta, mutta harvemmin. Joskus pitää herkutella. Homejuustoja,maksaa ja sisäelimiä en syö muutenkaan..
Oli kyl aika ankea juhannus,täytyy sanoa. Kotona oltiin ja mulla huono olo koko illan,eli loikoilin sängyssä ja tuijotin telkkaa. :/ tänään vähän kivempaa, lapset lähtee mummille ja mummolle. Meillä ois maanantaina 13-vuotishääpäivä ja otetaan vähän varaslähtö siihen kun mies on töissä silloin kuitenkin. :heart:

Tuhruttelua ollu nyt muutaman päivän mut tosi vähäistä,joten en oo huolissani. :)

Petite ja mimmi 7+5
 
neiti-81 täällä peukutetaan myös että ensi viikon ultrassa syke näkyy :heart: ja uskon että jos kesken olisi lähtenyt tulemaan niin vuoto olisi kyllä jo alkanut.

p123 Kiitos, hyvät ohjeet ja varsinkin kun näkee että mitä voi aiheuttaa. En muista että silloin 17-v sitten kun esikoista odotin olisi annettu mitään muuta ohjetta kuin että suolan käyttöön piti kiinnittää huomiota ja tietty alkoholi kiellettiin.

Täällä erittäin pahaolo ollut koko aamun...vaikka jussi tuli vietettyä ihan selvinpäin :D


 
Hei vaan!

Mahtuulo vielä mukaan joukkoon? Kuukautiset viikon myöhässä ja ensi viikolla testaan, kun testi tulee postin kautta. Koskaan ei ole ennen menkat heitelleet näin paljon, joten on mahdollista, että paksuna ollaan. On sellaisia oireitakin kuten oli ensimmäisessä lapsessa.

Tuulia79...ikä 30...PHKS...(netin laskuri) 19.2.2010...toinen
 
tervetuloa mukaan tuulia79 =)
Mä oon vähän huolestunut kun pari päivää nyt ollut outoa kipua/kutinaa sukuelinten alueella, miten tän nyt selittäis, sellainen painontunne ja pientä vihlontaa, en muista esikolta tällaistä, vuotoa ei ole.mutta tosi epämukava olo, onkohan tää normaalia? nyt asiasta tietävät, ruhoittakaa mun mieltä |O

ja täälä kans huono olo ollut koko aamun :$ ja väsyttää
 
Minä olen tosiaan noiden ruokien suhteen tosi tarkka. Minusta itsestä vaan tuntuu, ettei se ole minulta pois, jos en 9 kuukauteen saa syödä esim suurinta herkkuani aurajuustoa. Kahvinkin lopetin kesäkuun alussa, vaikka tiedän, että sitä saa kohtuudella juoda. Minä vaan olen itseäni kohtaan tällanen niuho, enkä sitten taas tuomitse toisten tekemisiä. :saint: :LOL:

 
Onpas paljon tekstiä tullut, täytyy oikein ajatuksella lukea illalla.

ON
Kävin keskiviikkona päivystyksessä, mutta ei ne mua sinne ottanut :'(
Eli sinne on ihan turha yrittää vaikka teksis kuolemaa!
Kävin torstaina yksityisellä ja kaikki vaikkuttaisi olevan hyvin. En kuullut sykettä, mutta lääkäri näytti sydämmen ja näin kun pienen pieni sydän sykki siellä :heart:
Torstaina oli 7+4 eli nyt ollaan 7+6, uutta LA en ole katsonut vielä. Tosin lääkäri sanoi että noissa on yleensä se +/-6 päivää. Tarkentuu varmaan sitten np ultrassa.

Kaikille :hug:
ja palailen illalla!

Äh katsoinkin juuri uä kuvia ja lääkärin kirjoitusta, niin torstaina olikin 7+5 ja tänään 8 POKS....
 
en tiedä mitä tämä nyt on..
Mutta pahoinvointi on pahentunut ainakin ihan tolkuttomaksi tänään..
liekö sittenkin sitten se tärppiaika joka heittää?
Pieni toivon pilkahdus ku ei pysty syömään mitään :kieh:
 
Heippa vaan kaikille
Minäkin nyt uskaltaudun tälle puolella tuolta haaveilijoista. Reilu viikko sitten tein ekan negatestin, torstaina ekan haamun ja tänä aamuna jo paljon selvempi viiva ilmestyi testiin.
Itselläni ikää on 25 vuotta, samoiten miehellä. Pikkuinen olisi meidän ihan ensimmäinen. Tällä hetkellä jotenkin aika uskomaton olo. Välillä olo on sellainen vellova ja äklöttää. Vessassa saa ravata paljonkin.
Jos tuonne ekalle sivulle tiedot joku osaisi laittaa. Synnytyssairaalasta ei vielä ole tietoa, sillä täältä korvesta on mahdollisuus lähteä kahteen paikkan synnyttämään. Viimeiset menkat oli 10.5 ja LA on n. 18-21 päivä. Tarkkaa aikaa vaikea sanoa, sillä kierron pituus vaihteli paljonkin.
Torstaina menen vielä neuvolaan tekemään varmistustestin. Ensimmäinen ultra olisi joskus heinäkuun puolen välin paikkeilla. Eli ihan alussa ollaan tämän pienen ihmeen kanssa...
Keskusteluja olen yrittänyt tässä lueskella ja valmistautua tuleviin huonoihin oloihin ym. oireisiin.


Itseäni hieman pelottaa töihin meno. Nyt olen ollut pitkillä vapailla, mutta kohta alkaisi työt ja sitten loma. Mietin kovasti kuinka jaksan töitä tehdä, sillä teen vuorotyötä. Mietityttää myös se, että huomaakohan työtoverit ym. sillä maha alkaa nyt jo selvästi pyöristyä vaikka viikkoja on vasta noin vähän...

Mutta hyvää loppu juhannusta kaikille... Minä jatkan sivujen selaamista ja ihmettelyä :heart:

 
Tervetuloa uusille :wave:
Neiti-81 milloin sulla nyt siis la?
mulla tänään ollut koko päivä mielettömän mahaolo, mitään ei tee mieli. Väkisinsöin äsken miehen tekemän leivän, mutta se oikeesti ihan oksetti :x :x :x
Sängyssä mennyt koko päivä, väsyttää ja oksettaa. En tajua miten jaksan ensi viikolla töissä jos tälläisenä jatkuu.

Mies totesi eilen et miten sä olet jo niin raskaana olevan näköinen :saint:
Maha oikeesti pullahtanut melkoisesti. On se kumma miten voi olla mahdollista kun eihän se kohtu ole vielä kasvanut kuin pikkuisen ja sehän on vielä tuolla alhaalla? Turvotus tietenkin tekee mutta mikä se oikein turvottaa?
 
Hei täällä ihan sama juttu ton turvotuksen kanssa. Syötiin 5 tuntia sitten ja edelleen sellanen olo,että pursuu kaikki ulos :x Mä en siis jaksas syödä just mitään,maha on olevinaan täynnä vaikka nälkä välillä tuntuukin. Inhottavaa :/

arvatkaas,mitä hömppää just tilasin.... no sen sukupuolitestin USAsta. :LOL: Tuli kyl postareiden kanssa aika kalliiksi,mutta onneksi noi on dollareina ni kurssi on euron hyväksi aika hyvin. =) Otan tän kyl aika lailla tsoukkina,tuli vaan sellanen hetken mielijohde... :whistle:
 
PIIPIÄINEN: Mulla siis ultran mukaan olisi 6+2, kun kierron mukaan olisi 7+4 (jos olisi 28 pvän kierto niin silloin 7+2, mutta mulla kierto ollut 26pvää normisti)
eli menkkojen mukaan la olisi 2.2.2010, mutta siis voisi heittää viikolla, ultran mukaan. kuopuksessa heitti 5 päivällä (tarkistin) ja likka syntyi 11 pvää yliaikaisena (ei la:ta muutettu, likka oli vain 3,4kg yliaikaisuudestaan huolimatta)
Jos se heittää tolla viikolla niin kuulemma 6+ vkoilla syke ei välttämättä näykkään, eli tilanne ois ok, luin just että vkolla 8 (eli 7+) se syke olisi ultralla havaittavissa...
Nyt vaan täytyy toivoa että olisi vaan heitto tärpissä...

(.)
Kaveri kävi kahvilla ja käski olla positiivinen, koska vuotoa tuli sit kuitenkin vaan se "kerta" ja niin "vähän" eikä kipuja.. Vaikka ei se mitään lupaa... mut sanoi just et viikko on vielä tosi pieni heitto kuitenkin, ja täysin mahdollinen..

Mulla muuten sama juttu syömisten kanssa. tuntuu et räjähtää ruuan jälkeen... tänään tosiaan ollu pahaolo, joten ei ole paljoa voinut syödäkään...
 

Yhteistyössä