*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Alkuperäinen kirjoittaja Annien:
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
Hei jos ultraan käsketään tulemaan rakko täynnä...tehdäänkö silloin ultra vatsan päältä vai sisäkautta?
alkuraskauden ultrat tehään aina alakautta mutta myös mahanpäältä.
:D Ihana vastaus :D Ei oikein tullut vastausta kysymykseen :D

eli mulle on tehty nyt alakautta ultra ja siihen ei edes kysytty onko rakko täysi.
Nyt ensi viikolla olen menossa uuteen ultraan ja sinne käskettiin tulemaan rakko täynnä...mietinkin et kummin päin se meni....oliko juuri vatsanpäällä oleva ultra se mihin piti mennä rakko täynnä?
 
Se alkoi sitten se joka aamuinen :x :x :x olo :kieh: Toivoin pääseväni vähän pidemmälle :$ Rv 5+3 tänään ja parin tunnin välein on syötävä tai saa olla yökkimässä vessan pönttöön. Aamulla herää ihanaan krapulaiseen oloon. Tässä vaiheessa tulee yleensä ihmeteltyä miksi tähän rääkkiin edes ryhtyy! :headwall: |O :D Väsymyskin on sitä luokkaa et yöunet on sellaiset 12-13 tuntia :whistle: Enkä muista edellisissä raskauksissa tällaista huimausta :/ Inhottava vaiva. Onko muilla tällaista?

Kiinalaisen mukaan olisi tyttö tulossa :) No, molempi parempi :heart: Näin muuten kahtena yönä sellaista unta et sain keskenmenon :'( Viime yönä sitten näin sellaista unta et synnytin kolmoset :eek: Tyttö ja kaksi poikaa :D :eek: Onneksi en usko enneuniin ;) :whistle:

Ruokavaliosta on ollut puhetta ja mä ainakin aion jatkaa ihan tavalliseen tapaan. Kohtuudella tietenkin mutta en erikseen aio mitään välttää. Muutenkin normaali elämä jatkuu, käyn salilla ja treenaan tavalliseen tapaan, värjään hiukset ja käytän kosteusrasvoja :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Annien:
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
Hei jos ultraan käsketään tulemaan rakko täynnä...tehdäänkö silloin ultra vatsan päältä vai sisäkautta?
alkuraskauden ultrat tehään aina alakautta mutta myös mahanpäältä.
:D Ihana vastaus :D Ei oikein tullut vastausta kysymykseen :D

eli mulle on tehty nyt alakautta ultra ja siihen ei edes kysytty onko rakko täysi.
Nyt ensi viikolla olen menossa uuteen ultraan ja sinne käskettiin tulemaan rakko täynnä...mietinkin et kummin päin se meni....oliko juuri vatsanpäällä oleva ultra se mihin piti mennä rakko täynnä?
No siis :D Aina tehään alakautta ja sitte lopussa saatetaan kattoa myös mahanpäältä. Mut alakautta varmasti.
Mutta siis tuo on kyllä hyvä pointti toi rakko. Kun sis ei se hoitsu sanonu mulle mitää et pitääkö toho ultraan mennä rakko tyhjänä vai täynnä?
 
Menikin eilinen ilman kaksplussaa.. hui, mites sellainen onnistui..

Täällä kaikki jatkuu ennallaan, välillä tekee tietyt ruuat pahaa, mut ei okseta varsinaisesti.
Eilen olin kaverin luona joka on myös raskaana, olisko ollut 4kk pidemmällä.. katselin hänen neuvolakorttiaan, mielenkiintoisia juttuja näin kun ite oottelee, muuten ei vois varmaan vähempää kiinnostaa :D
Mulla siis ultrattiin 6+6 ja kaverilla oli ultrattu 6+5 ja 5mm oli sikiön koossa eroa.. eli hänellä vastasi täysin viikkoja ja mulla vastasi viikkoja 7+3, joten kyllä niissä on eroja vaikka molemmilla on täysin varmaa munasolun irtoamispäivä (ultralla todettu).. Eli kasvu tai kiinnittyminen on täysin yksilöllistä!

Täytyy oikein miettiä mitkäs viikot on menossa, olisko 7+2 :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Annien:
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
Hei jos ultraan käsketään tulemaan rakko täynnä...tehdäänkö silloin ultra vatsan päältä vai sisäkautta?
alkuraskauden ultrat tehään aina alakautta mutta myös mahanpäältä.
:D Ihana vastaus :D Ei oikein tullut vastausta kysymykseen :D

eli mulle on tehty nyt alakautta ultra ja siihen ei edes kysytty onko rakko täysi.
Nyt ensi viikolla olen menossa uuteen ultraan ja sinne käskettiin tulemaan rakko täynnä...mietinkin et kummin päin se meni....oliko juuri vatsanpäällä oleva ultra se mihin piti mennä rakko täynnä?
Mun mielestä ennen piti olla rakko täynnä, mutta luin jostain että uusilla laitteilla ei enään täydy, että ovat sen verran herkkiä!
En tiedä miten tuo pissa nyt ylipäänsä liittyy ultraan. Mutta siis muistan lukeneeni että uudet laitteet oisi herkempiä. Eli riippuisiko tuosta ultralaitteen iästä kummin toimitaan...?? Ja alkuraskauden ultra ja np ultra otetaan alakautta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annien:
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
Hei jos ultraan käsketään tulemaan rakko täynnä...tehdäänkö silloin ultra vatsan päältä vai sisäkautta?
alkuraskauden ultrat tehään aina alakautta mutta myös mahanpäältä.
Meillä neuvolassa tehdään eka ultra vatsan päältä siis kun ihan terkkari sen vaan tekee ekalla neukku käynnillä..mutta sitten nt-ultra tehdään sairaalassa ja silloin tietysti ala-kautta. Mutta siis tuossa neuvvolan ultrassa täytyy olla rakko täys,juurikin kun tehdään vaan masun päältä niin kohtu näkyy paremmin,mutta ala-kautta kun tehdään ei tartte olla rakko täys :D
näin siis ainakin meillä oli esikoisen kanssa.
 


Alkuperäinen kirjoittaja matami-mimmi:
Ihana kuulla mukavia uutisia. :) Tekstiä on taas tullut paljon, yritän lukea illemmalla vielä uudestaan. Ja juntti en tarkoituksella ole, en vain aina ehdi tai muista kommentoida teidän kaikkien juttuja. ;)


Juhannus meni kotosalla pihahommia tehden, huomenna vielä vapaa ja sitten pitäisi töihin mennä muutamaksi viikoksi. Hirvittää töihin paluu lomalta, miten salaan oksentamisen ja väsymyksen????

Minullekin neuvolantäti sanoi että rakon tulee olla täynnä kun menen ensimmäiseen ultraan. Meidän tk:n ultra on kivikautinen ja kun rakko on täynnä, näkyy masuasukki paremmin. Meillä terkka katsoo mahan päältä ultralla ja sitten lääkäri katsoo sisäkautta ultralla.
 
tääläkin on huimausta, joku siitä kyseli, varmasti ihan normaalia raskauteen kuuluvaa, mä yritän rautatabletteja välillä syödä, jos vaikka hemog.jo alhaalla :whistle:
onko muilla välillä kylmä?mulla on välillä kylmä jopa saunan jälkeen, normaalisti hikoiluttaa silloin :LOL: ja tää väsymys! :headwall:

millaisia liitoskivut on ? siis missä tuntuu, kun joku niistä kirjoitti

niin ja kiinalaisen kalenterin mukaan meille olis tulossa tällä kertaa poika :D
 
Hei helmimammat!

Ihanaa, että meitä on näin paljon täällä :)

Juhannus tuli vietettyä mökillä ihan suht koht hyvässä säässä. Nyt kauhea pyykkivuori odottaa tuolla kodinhoitohuoneessa ja toista koneellista pestään.

Kävin tosin tiistaina varhaisultrassa, jossa katsottiin, että raskaus on oikeassa paikassa. Ruskuaispussi ja sydämen syke saatiin näkymään ja alkion koko vastasi lähinnä viikkoa 6 (3mm), vaikka viimeisistä menkoista laskettuna viikot olisi ollut 7+3. Lääkäri ehdotti, että voidaan ultrata vielä parin viikon päästä uudestaan jos vain itse haluaisin. Kertoi kuitenkin olevan ihan normaalia, että viikot saattaa noin heittää. Toisaalta tekisi mieli mennä siihen uusintaultraan, mutta yksityisellä se maksaa 105 euroa.

Varasin ensimmäisen neuvola-ajan, joka on 6.7. ja neuvolatädin mukaan la olisi 29.1. (jos viimeisistä kuukautisista lasketaan), mutta nyt tuon ultran jälkeen se menisi ihan varmasti helmikuulle.

Oireita löytyy... rintojen arkuus, alavatsan nippaillut, reisissä tuntunut outoa särkyä(niin kuin kasvukipuja). Väsymys on valtava ja välillä etova olo varsinkin jos en ole syönyt pitkään aikaan. Ensimmäisessä raskaudessa säästyin oksentamiselta :D

Tietoni voisi päivittää etusivulle, paitsi laskettuaika on ?
Olen 31-vuotias ja odotan toista lasta, synnäri on seks.
 
Ultrasta mulle sanottii neuvolas et np-ultraa rakko tyhjänä ja rakenne ultraan täynnä,mut meillä noi ultrat tehdään Koksissa

On se rankkaa tää jussin vietto,ku nyt on ihan kaamee väsymys,tosin tol kuopuksel on osuutta asiaan,valvoi yöllä yhestä puol neljää ja aamulla heräs puol kasi :kieh:
 
Se on sitten juhannus takana. Ja arki taas edessä.
Noista ultrista mä en kyllä muista, mihin piti mennä rakko täynnä ja mihin tyhjänä. Mites toi alkuraskauden ultra? Siihen oon tosiaan menossa nyt tiistaina. ei millään vaan jaksaisi odottaa. Mitään kipuja ei oo onneksi ollu, mutta tuhruvuoto (ruskee) jatkuu edelleen. :(

Nanna mulla ianakin esikkoa odottaessa alkuraskaudessa oli semmosia repäsy kipuja nivusten seudulla. Johtui ilmeisesti siitä, että kohdun kiinnikkeet venyi. Liitos kipuja mulla oli sitten vasta loppuraskauden puolella ja ne oli enemmän semmosta jomotusta... muistelisin.. :)

randa ja hippunen 6+6
 
Olettepas olleet ahkeria kirjoittajia :D
Itse kotiuduin vasta äsken tuttavien mökiltä jussin vietosta..
Eikä edes raskaus paljastunut.

Ruokavaliosta olen ollut edellisessä raskaudessa tarkka ja haluan olla nytkin. Tosin jo jussin lipesi ;)
Homejuusto on se kompastuskivi muilla ei oo niin väliä!

Miten tää sivusto näyttää näin hassulta??Puuttuu hymiöt tms...
No kait sitä voi ilmankin kirjoittaa?!

Kuulostaa hyvältä tuo sukupuolitesti minkä oli ilmeisesti Piipiäinen hankkinut?
Voisin haluta kokeilla, mutta lompsa ei anna nyt myöten :/

(.) Krapulaolo vaivaa myös.. Mutta vielä ei oo oksennusta tullu, yök. Halit siitä kärsiville!
Tissit tai oikestaan nännit on kosketusarat ja sehän ei sovi neitoselle.
Hän on saanut niitä hypistellä yksinoikeudella jo parisen vuotta ;)
Ja sitten on sitä klasssista turvotusta kuin muillakin.
Tässähän tämä näin "pikaseen".


Fi0na 5+1?
 
neiti-81 : Pidän sulle peukut pystyssä! Mekin yritetään(ja jos vaikka nyt onnistuis...) kolmatta ja on ollut jo 3 keskenmenoa peräkkäin. ...Tuntuu ettei ikinä onnistuis.
Mulla ultra nyt tiistaina, silloin 6+2 ja odotan innolla! Jos syke näkyy niin ehkä tää tuntuu todemmalta. Vaikka pahaolo jo vähän alkanutki niin en vielä oiken meinaa uskoa, että oon raskaana.
Mutta tänään poksuu 6+0!!! :)
 
Hei apua, kurkistin tonne kerhopuolelle! Kiitos Piipiäinen salasanasta.
Mutta nyt olen taas kerran niin blondi etten tiedä miten nään teidän kirjoitukset ns. keskustelun?
Kun se ilmoittaa vaan pääsy estetty??
Näen kyllä ketä on listalla, mutta se keskustelu ei toimi :/

Ja juu ei näytä enää yhtään hassulta tää sivusto, kun mies avitti tän koneen kanssa :headwall:

Ja halit vuodoista kärsiville :hug: Ei oo reilua pitää ihmisiä piinassa...

Fi0na
 

Onko teille tulossa tyttö vai poika kiinalaisen kalenterin mukaan?
http://www.thebump.com/calculators/ChineseGenderChart.aspx
*muoks - meille olisi tulossa tyttö - mitä tukee tämä jumalaton kiukkuisuus, mikä minulla on :/*
Tuon mukaan meille tulisi poika. Vahvistaa tätä mun poikaoloa =)
Mulla tänään ensimmäistä kertaa kuvotti aamulla. Varovaisesti söin pienen aamupalan ja sisällä pysyi. Mutta oli sellainen kuvotusolo. Katsotaan miten huomenna.. En ihan näin aikasin sitä pahoinvointia kyllä odottanut.

 

Yhteistyössä