*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

piipiäinen Meidän neuvolasta saa ainakin töihin poissa olo todistuksen jossa on vain terveyskeskuksen leima, ei neuvolan. Eli olen töissä ilmoittanut, että minulla on lääkäri tai hammaslääkäri ja toimittanut töihin tk:n tokarin.
 
Mulla on edelleenkin epäilykset tän raskauden onnistumisen suhteen.. Verta, ei verta, verta. Ja vasta huomenna ultra. Kuin ihmeessä mä jaksan nyt kun taas punaista näkyy?

Mä toivon että voisin hävitä johonkin pariksi kuukaudeksi, siis paikkaan missä ei ois ketään muita tuttuja kuin oma perhe.. On elämä jotenki hieman sekaisin nyt. Ketään en tahtoisi tavata, mutta johan alkais ihmettelyt jos mä vaan kotinurkissa pyörisin.

Äh, ei auta valitus.. Töihin lähtö, jotta joskus pääsee kotiinkin.

millie
 
Zuh
Uutta huomenta jälleen! Elämä onneksi voitti eilen suurimmaksi osaksi päivää, illalla sitten taas oksennettiin niin että rolisi.. Mies vaan osaaottavasti "hieroi" selkää kun yökin pää vadissa. Aamupala ainakin vielä sisällä :x

mervi-elina: Minulla ainakin on neuvola ennen ultra-aikaa. Ajan neuvolaan varasin jo aikoja sitten, sehän onkin jo reilun viikon päästä!

kiinalaisen kalenterin mukaan meille tulisi poika, niinkuin miehen mielestä tuleekin. Saas nähdä :p

piipiäinen: Mielestäni raskauden ajan tutkimukset ovat palkallista aikaa, meillä ainakin TES määrittelee niin. En sitten tiedä miten työnantaja suhtautuu jos ei vielä tiedä syytä, TES:ssä lukee että tutkimuksista on pitänyt ilmoittaa etukäteen työnantajalle. Siitä en tiedä pitääkö syy kertoa siinä vaiheessa..

Oih, monella on jo tulollaan ultra-aikoja! Tsemppiä kaikille pohjamudissa möyriville, onneksi sieltä aina hetkittäin pääsee onnensa huipulle. Ennenkuin kontataan taas :whistle: Tämä päivä on onneksi itselläni ja aurinkoisempi, tosin olen päättänyt että jos töissä tulee yltä niin lähden kotiin. Aamulla miehelle tuumasin että on tämä aika jännää; jos normaalisti oksentaisit koko illan niin harkitsisitko edes töihin lähtöä seuraavana aamuna?!? Kun olet raskaana niin on vähän "deal with it"-linjaa. Mutta kai se on alettava tehdä jotakin palkkansa eteen.

Erinomaisen hyviä vointeja kaikille ja pahaaoloa sitä toivoville!

Zuh & Naatti 8+3 (huh miten paljon!)
 
Huomenta kaikille

(.) Eilen käyty ultrassa ja raskaus oli oikeassa paikassa ja syke näkyi. Ainoa et lääkäri sai koon vastaamaan paljon pienempiä viikkoja mitä olen laskenut. Viikot ois vasta 6+2. Tosin myönsi ettei näkyvyys ole paras kun mulla tätä ylimääräistä on kertynyt aika paljon. Itse en ihan noihin viikkoihin voi uskoa kun asiaa rupesin pohtimaan nin testinhän olisi pitänyt näyttää positiivista viikolla 2+6, tietysti jos kiinnittyminen on vasta tapahtunut myöhemmin. Mene ja tiedä tosi vaikeeta. Lääkäri tosin sanoi, että harvoin näillä viikoilla on noin voimakasta sykettä, joten ihan rauhallisin mielin, eiköhän se LA sieltä selviä. Ajattelin pikkuhiljaa soitella neuvolaankin, vaikka eipä ole vielä kiirettä
 
5+5

Onnea Tuulia79 ja tervetuloa joukkoon :flower:

:x |O :kieh: :'( Inhottavaa tämä olo. En osaa nauttia yhtään tästä raskaana olemisesta. Kävin vaa'alla ja painoa on tullut jo 2,5kg. Sellainen kilo per viikko näyttää olevan tahti |O :headwall: Pakko on syödä jos haluaa että olo pysyy edes siedettävänä :snotty:

millie80 Älä menetä toivoa. Alkuraskaudessa pienet vuodot on ihan tavallisia. Tsemppiä sinne ultraan! :hug:
 
ikuisuus minä yritän nyt vaan malttaa mieleni (ei taida kummosesti onnistua) ja annan mennä päivä kerrallaan. :saint: :kieh:

Kohta täytyy soitella neuvolaan. En vaan jotenkin ole uskaltanut, kun olen ajatellut, että sitten joudun kuitenkin TAAS peruun ajan. Mutta tänään rohkaisen mieleni. Kohta alkaa puhelinaika.

(.) Kaikki hajut tekee taas huonoa. Ollaan väliaikasessa asumuksessa ennenkuin talo valmistuu. Naapurissa taitaa joku tupakoida ja haju tulee meille asti. En tykkää!!!! :x
 
Tervetuloa Tuulia79 :wave:

Täällä kärsitään myös tuosta Piipiäisen mainitsemasta kuvotuksesta :x
Se on niin karseeta kun on päällä koko ajan sellanen kuvottava olo, kuin jossain krapulassa..
Tosi hankala olotila kunnon tuo esikko tässä hoidettava :/
Mutta niinkuin joku muukin sanoi on se ihana olotila verrattuna niihin kertoihin kun sitä ei ollu ja tuli keskenmeno :ashamed:

Mä muistan, että kävin työajalla neuvolassa tms. Meillä luki TES:issä että saa mennä työajalla jos sitä ei muuten voi järjestää? No eipä noihin kunnallisiin neuvoloihin voi illalla mennä ;)
Mutta koitin kyllä saada niitä aikoja työvuorojen puitteissa ja mielestäni onnistuin aika hyvin.

Onnea Lilo sykkeestä :heart:

Fi0na 5+3?
 
Tuulia79 Onnea plussasta ja tervetuloa :heart: :wave:

Millie Toivottavasti on ihan normaalia alkuraskauden vuotelua :hug:

Ihanaa ku on nyt ollu muutama hyvä päivä,hieman ollu etovaa oloa aamuisin jos ei oo heti ehtiny syömään,mut muuten alkaa elämä maistumaan :D


 
Mun tissit halkeaa kohta! Ne on turvonneet ihan älyttömästi ja niihin ei ole voinut enää pariin viikkoon oikein koskea. Mitähän tää on siinä vaiheessa, kun maito nousee, jos nyt on jo näin karmaisevan kipeät rinnat. En uskalla vielä ostaa edes uusia liivejä, jos nää tästä vielä turpoaa...

Ja muutenkin olo on kovin turvonnut. Olen normaalisti todella hoikka, mutta nyt tuntuu, että joka paikasta pursuaa sellasta löysää. Housut ei mene kiinni ja paidat puristaa.
:ashamed:
 
pojatx2 soitin ajan aamulla. Neuvolatäti oli jäämässä kesälomille, joten sain tuon ajan.

(.) Täällä myöskin tuota turvotusta. Vatsa on ihan mahdoton pömppis. Onneks kädet ja jalat on suht normaalit vielä. Vuodet tosin ovat tuoneet tuota painoa tähän kehoon, joten turvotus sulautuu hyvin massaan. :ashamed: :kieh: Vauvan jälkeen seuraava toive onkin sitten, että paino laskis samaan malliin kuin ekan raskauden jälkeen (noin -40 kg lähti). Minun kohdalla tepsii usein liikunta. Muuten syönkin terveellisesti, kun on tuo oma perussairaus. :saint:
 
millie :hug: toivottavasti kaikki on hyvin.

Aamusta asti on vuotanut vähän ruskeeta verta(?) tai siis jotain valuvampaa kuin tuhru. :( Tissitkään ei oo enää niin kipeet. Tänään on onneksi se ultra. Näkee onko siellä ketään. Nyt kyllä vahvasti tuntuu että ei siellä ketään oo. :'(
Tulen sitten kertomaan kuulumiset illalla.

randa ja hippunen
 
Alkuperäinen kirjoittaja pojatx2:


mervi-elina Aikaseen oot saanut neuvola-ajan. Mulla on la 17.02. ja eka neuvola vasta 22.heinäkuuta eli sillon on tasan rv 10. Epäreilua |O :D
No hö :( aika myöhäseen sinä taasen olet saanut ajan. Ultra tehdään jo 10-12 välisenä aikana ja lähetekin pitäisi tehdä ennen sitä!

Minullakin on neuvola 7.7 :) ja ultra yksityisellä tasan viikon päästä :)

P123
 
Alkuperäinen kirjoittaja millie80:
Mulla on edelleenkin epäilykset tän raskauden onnistumisen suhteen.. Verta, ei verta, verta. Ja vasta huomenna ultra. Kuin ihmeessä mä jaksan nyt kun taas punaista näkyy?
millie
:hug: Pidän täällä peukkuja pystyssä sinulle , kuten myös jakarandalle. Toivottavasti kuulemme iloisia uutisia illalla =)

P123
 
P123 Täällä saa kyllä sen ultra-ajan aika pian (on siinä neuvolan yhteydessä tuo eka ultra&lääkäri). Rakenneultra on sitten äitipolin puolella. Toisaalta kiva, että kun on ollu eka neuvola, niin onkin sitten jo tosi pian eka ultrakin :heart: Mutta toisaalta toivois että tuonne neuvolaan pääsis jo aikasemmin |O
 
Olin tänään ultrassa! Viikot sen mukaan tasan 6 ja mun mukaan 6+2, mut en sit tiiä voiko sitä näin aikasin ihan tarkkaan nähdä. Syke näkyi, mutta ei tullu semmosta oloa, että hyvin menee...Mul on ollu 3 km viikoilla 8-10 niin en oikein pysty uskomaan...Paha olo kyl on alkanut, mut jotenkin tuntuu vaikealta uskoa... :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja pojatx2:
P123 Täällä saa kyllä sen ultra-ajan aika pian (on siinä neuvolan yhteydessä tuo eka ultra&lääkäri). Rakenneultra on sitten äitipolin puolella. Toisaalta kiva, että kun on ollu eka neuvola, niin onkin sitten jo tosi pian eka ultrakin :heart: Mutta toisaalta toivois että tuonne neuvolaan pääsis jo aikasemmin |O
Moikka pojatx2 - sitä rakenneultraa tarkoitinkin, se on 10-12 ja lähete pitäisi saada äitipolille hyvissä ajoin ennen sitä. Sen yhteydessähän otetaan nykyään se veriseula myöskin.

Ihanaa että teillä neuvolassakin ultrataan :)

P123

Mor78 - tarrasukkia matkaan. Minä uskon ainakin että hyvin se menee tällä kertaa :hug: Olitko niissä kesken menneissä nähnyt jo :heart: sykkeet?
 
P123 Siis rakenneultra jo noilla viikoilla?! Onko tuo jotenkin muuttunut?? Kun ennen aina on viikolla 10-12 ollut se niskaturvotus-ultra ja sitten rakenneultra viikoilla 18-20. Ainakin vielä vuonna 2006 oli noin. Oon nyt ihan pihalla :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pojatx2:
P123 Siis rakenneultra jo noilla viikoilla?! Onko tuo jotenkin muuttunut?? Kun ennen aina on viikolla 10-12 ollut se niskaturvotus-ultra ja sitten rakenneultra viikoilla 18-20. Ainakin vielä vuonna 2006 oli noin. Oon nyt ihan pihalla :eek:
Moikka.

Sori - sekoilen itse.:whistle: NT ultra on viikoilla 10-12 jne..Mutta tehdäänhän sekin ä-polilla?

P123
 
Alkuperäinen kirjoittaja P123:
Alkuperäinen kirjoittaja pojatx2:
P123 Siis rakenneultra jo noilla viikoilla?! Onko tuo jotenkin muuttunut?? Kun ennen aina on viikolla 10-12 ollut se niskaturvotus-ultra ja sitten rakenneultra viikoilla 18-20. Ainakin vielä vuonna 2006 oli noin. Oon nyt ihan pihalla :eek:
Moikka.

Sori - sekoilen itse.:whistle: NT ultra on viikoilla 10-12 jne..Mutta tehdäänhän sekin ä-polilla?

P123
Täällä tuon NT ultran on tehnyt neuvolalääkäri, mutta jos hän ei ole saanut luotettavaa tulosta, niin sitten on käynti vielä äitipolilla. Esikoisesta jouduin käymään lisäksi äitipolilla, mutta sain ajan ihan muutaman päivän sisään. Se neuvolan ultralaite on paljon huonompi kuin äitipolilla. Kakkosesta saatiin kuitenkin katsottua tuolla neuvolassa.

Kerrankos sitä raskaana ollessa hieman sekoilee =) Itsellä ainakin väsymys on nyt niin lamauttavaa, että puhun välillä miehellekin mitä sattuu :whistle:
 
Töissä taas työpäivä alkoi oksentamisella pukuhuoneella, onneksi kukaan ei ollut paikalla. aamulla kotona vain vähän yökkäilin mutta mitään e tullut ulos, sit sain syötyä porkkanan ja se tuli sit töissä ulos :x Hitsi jospaljastuu raskaus tässä vaiheessa oksentamisen takia.

töissä nostin painavaa laatikkoa ja mahassa vihlaisi niin et ulahdin, työ kaveri kysyi mikä tuli...piti äkkiä keksiä et selästä otti.....vähän ajan päästä kävin sit veskissä ja paperiin tuli taas limasta ruskeaa vuotoa :/
Huomenna poksuis ja torstaina olis ultra....saa nähdä maltanko sinne odottaa ja onko silloin enää mitään mitä ultrataan :'(
 

Yhteistyössä