*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Verta edelleen :'(

Mä täällä makaan jalat ristissä, ettei pieni tule ulos. Maanantaille (vasta) sain lääkäriajan, joten sinne asti pitäis sinnitellä. Ekassa raskaudessa mulla tuli tosin kahdet valemenkat ja toiset niistä oli muistin mukaan aikas runsaatkin, joten pieni toivonkipinä elää vielä. Siteeseen ei tule verta kuin vähän, mutta vessassa käydessä sitten sitäkin enemmän. Sunnuntaina ensiavussa lääkäri sanoi kyllä, että näin alkuraskaudessa sikiöpussi ei täytä koko kohtua ja vuotoa voi tulla oikein hulahtelemalla kohdun muusta osasta. Varsinkin kun kyseessä ei ole eka raskaus vaan viides. :|

Tää tuli taas ihan omaan napaa, mut paniikki on nyt melkoinen. :'(
 
Voi itku noiden vuotojen kanssa :ashamed:
Varsinkin teillä joilla sikiö/sydänäänet on jo kuultu ja nähty!
Itsellä tänään myös aavistus vaaleanpunaista vuotoa ja hermothan tässä odottelussa menee (alkurv. ultra 1.7).

Fi0na 5+3
 
Iso :hug: kaikille sitä tarvitseville! Ekasta raskaudesta minulla oli vähäistä vuotoa just silloin, kun menkkojen piti alkaa. Tuo eka raskaus päättyi onnellisesti. Kummassakin keskenmenossa taas se vuodon määrä oli runsasta ja kipu myös. Tästä raskaudesta ei ole vielä ollut minkäänlaista vuotoa, mutta nuo omat keskenmenot pitää varpaisillaan. :'(
 
Eilen se sitten tapahtui.. posliini ponin halaus :LOL:
Illalla menin sänkyyn lukemaan ja valitin miehelle et meen jo huilaileen et on hiukan huon olo. Lueskelin lehteä ja sit tuli sellainen olo ettei pysty liikkumaan yhtään, makasin selälläni ja puuskutin, kunnes totesin että on pakko lähteä.
Pääsin vessaan asti niin kuulin kun ovi kolahti eteisen puolella, miehen 4v tyttö heräs pissalle. Hiukan jouduin hoputtaan et pyyhi jo ja mä voin vetää vessan, mee äkkiä nukkuun takas.
Ja niin ei kun pää pönttöön ja yöks.. täytyiskö tähän sanoa että onneksi mies oli kuulemassa ja "todistamassa" tätä tapausta, ei pääse ainakaan sanomaan et mikäs tossa on ollessa :D

Huomenna olisi sitten se eka neuvola, aamulla klo 9.00 ja pissapurkki oottelee jo valmiina, ettei tarvi klo 9 asti sinnitellä ;)
Tänään kerroin työkaverille myös tästä tulevasta, on työporukka illanistujaiset ens viikolla, niin tietää sitten "suojella" mua jos en ota drinksua ;)

Täällä 7+4
 
Onpa tullu paljon tekstiä,en kaikkea ehtiny lukeakaan :eek:
Kovasti jaksamista ja tsemppejä vuotelijoille! Se ruskeatuhru ei yleensä ole vaarallista, mullakin oli taas viikonloppuna sitä. :hug:

Omaa napaa.. yökötys pahenee päivä päivältä. Ei ole ainuttakaan hajua,mikä EI yököttäs, ja olo sellanen et iltapäivästä sänkypotilaana,kun on niiin heikko olo. Silti en oksenna vieläkään, en tiiä pitäskö väkisin,helpottasko se :'(
Vielä muutama viikko ennen töiden alkua ja jos tää on tätä,ni pakko hakea saikkua,ei onnistu työ lasten kanssa tässä kunnossa. :x

petite 8+1
 
Piipiäinen toivottavasti kaikki on ok :hug: :hug:

Mullakin on ollut edellisissa raskauksissa vuotoja - paljonkin. Poikaa odottaessa vuotoja tuli ihan älyttömästi ja yksi lääkäreistä tuomitsi jo keskenmenoksi kunnes äitipolilla sitten näkyi ultrassa vahva syke... Toki nämä on aina näitä henk.koht. juttuja, mutta onneksi se pieni vuoto ei aina tarkoita keskenmenoa :D

Mä täällä hermoilen ihan kympillä - huomenna se ultra 13.30. Sen jälkeen sitten pitäis varmaan kertoa noille lapsille tästä, koska tuosta kohta neljävuotiaasta on tullut äärimmäisen tarkka.... jatkuvasti hän huolehtii, että miksi äitiä väsyttää, miksi täällä on vauvanvaatteita jne :heart: Tarkka poika :heart:

Koska te muut olette kertoneet raskaudesta muille lapsille? Tai koska aiotte kertoa?

 
Mulle iski ihan kamala paniikki :'( :'( Mä tajusin, että eihän mulla ole enää juuri mitään oireita vatsan turvotuksen lisäksi (mun vatsa oireilee muutenkin eli siihen en paljon luottais...). Rintoja voi runnoa vaikka kuinka eikä tunnu miltään, huono olo ei ollut koko päivänä ja tänään oli eka päivä kun mua ei väsyttänyt yhtään :eek: :eek: :eek: :eek: Olo on ns. normaali.

Saa nähdä mitä ensiyöstä tulee... Väkisin tulee nyt aika ikäviä ajatuksia mieleen :/
Onneksi huomenna on se ultra niin ei tarvii tän pidempään enää odotella. Mä kuitenkin taidan jo tietää sen ultran tuloksen :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja [b]Annien[/b]:
Tänään Rv5+0.

Ruokahalu on aika olematon. Kylmiä ruokia voi syödä ja iltaisin maistuu ruoka paremmin. Ostin mustikkakeittoa ja se tuntus menevän hyvin alas riippumatta kellonajasta.



Hei Annien.. Huomasin sattumalta, että sinulla on himpun mennyt yli tuon lasketun ajan... :whistle: ;) :D laskettu aika kuitenkin taitaa olla 2010 =)




Suuret halaukset kaikille joilla vuotoa ja pelkoa. :hug: On niin epäreilua elää epätietoisuudessa ja pelossa. :/ Toivottavasti kaikki hyvin.

ON. Minulla oli tänään ensimmäinen päivä pariin viikkoon, että ei ollut koko päivää etova olo. Taisin oksentaa vain kerran, kahvin tuoksukaan ei oksettanut. *jippiii* Onnellinen ja energinen olo kaikin puolin tänään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Mulle iski ihan kamala paniikki :'( :'( Mä tajusin, että eihän mulla ole enää juuri mitään oireita vatsan turvotuksen lisäksi (mun vatsa oireilee muutenkin eli siihen en paljon luottais...). Rintoja voi runnoa vaikka kuinka eikä tunnu miltään, huono olo ei ollut koko päivänä ja tänään oli eka päivä kun mua ei väsyttänyt yhtään :eek: :eek: :eek: :eek: Olo on ns. normaali.

Saa nähdä mitä ensiyöstä tulee... Väkisin tulee nyt aika ikäviä ajatuksia mieleen :/
Onneksi huomenna on se ultra niin ei tarvii tän pidempään enää odotella. Mä kuitenkin taidan jo tietää sen ultran tuloksen :'(


Develly Elä murehdi suotta. :hug: ( helppo toisen sanoa :ashamed: ) Minulla oli tänään myös melko oireeton päivä, turvotusta on kyllä, mutta olen energisempi. Itse en osaa säikähtää moista olotilaa, nautin täysin että jaksan tehdä jotain. =)
 
matami-mimmi: Eihän sitä PITÄIS murehtia :headwall: Tiedän. Mutta kun takana on pari ei-niin-mukavaa kokemusta niin väkisin nää peikot valtaa mun pään :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Mutta kiitos tuesta :flower: Ehkä tämä tästä...
 
Pitkästä aikaa ehdin tänne kirjoittelemaan ja lukemaan kuulumisia.

Ensinnäkin halaus kaikille tuhruttelijoille ja epävarmuudessa eläjille. Kumpa olisi jotain mitä voisi tehdä pikkuisten eteen ja ajan kulumisen nopeuttamiseksi.

Nanna 1980 kyselit, että onko kellään kylmä? Täällä yksi kylmyydestä kärsivä, paitsi nyt kun on lämmin ilma. Juhannuksenikin oli monta villapaitaa päällä, vaikka aurinkokin paistoi ja muut ihmiset t-paidoissa.

Ruoka-aineista oli puhetta. Itse olen päättänyt välttää kaikkia tuorejuustoja yms ns kiellettyjä ruoka-aineita.

Kävin tänään varhaisultrassa. Kovasti olisin halunnut mennä jo ennen juhannusta, mutta pelkäsin ettei syke vielä silloin näkyisi. Tänään on omien laskujen mukaan menossa rv 7+3 ja ette usko miten kovasti jännitin sitä ultrausta. Pikkuinen löytyi oikeasta paikasta ja pieni sydänkin sykki kovasti :heart: Lääkäri oli tosi toiveikas ja itsellekin tuli tosi rauhoittunut olo. Kokoa pienellä ihmeellä oli 15 mm eli vastasi rv 8+4, mikä kyllä tuntuu itsestä aika mahdottomalta. Ajattelin kuitenkin mennä vielä tuon oman laskelman mukaan ja sittenhän se niskapoimu-ultrassa tarkentuu tuo rv määrä.
Minullahan on myös ollut vuotelua, ihan veristäkin ja nyt kuitenkin kaikki masussa hienosti. Joten toivottavasti tuo antaa voimia ja toivoa myös muille tuhruttelijoille. Lisäksi pahoinvointia on ollut, mutta viime viikon lopulla pahoinvointi helpotti ihan äkisti. Senkin takia olin tosi peloissani tänään, mutta hyvältä kaikki silti näytti.

Lääkäri oli todella ihana ja otti huomioon tuon edellisen keskenmenon todella hyvin. Epäili, että tuo keskenmeno on voinut sotkea kiertoani ja sen takia raskaus voisi hyvinkin olla pidemmällä kuin itse ajattelimme.

Nyt on tosi rauhallinen ja hyvä mieli. Tietenkin sitä pitää aina alkaa kehittelemään murheita oman mielensä järkyttämiseksi ja kävin miettimään, että voiko tuo koko pikkuisen ns. suuri koko johtua pikkuisen turvotuksesta?

No, nyt yritän vain nauttia olotilasta ja toivottelen kaikille hyvin masuoloja.

Helmihaave ja uusi mahdollisuus rv 7+3 (8+4)
 
HELMIHAAVE: Ihania ultrakuulumisia! :heart:
Mulla ainakin viime odotuksessa kun turvotuksia vauvalla oli, eikä ollut terve, niin jätti jälkeen mitoissa, viikko viikolta enempi. Turvotushan ei lisää ilmeisesti sitä mittaa (pää-perämitta?) josta la määritetään (?) Joten taitaa vaan olla pidemmällä sun odotus :)

NANNA 1980: Musta on tullut ihan vilukissa, yleensä olen tosi lämminverinen ja nyt hillun aamuisinkin postia hakemassa TOPPATAKIN kanssa jos on alle 15 astetta :eek:

DEVELLY: Mulla oli esikoisen odotus TÄYSIN oireeton (paitti lopussa) mutta aluksi siis, silloin ei tajunnut murehtia vielä mutta, se oli täysin oireeton ja ainoa lähes normiraskaus (lopussa r.myrkytys kyllä) mutta tuloksena täysin terve tyttö. :heart: Uskon kyllä että huonot kokemukset lisää pelkoja (tiedän tunteen.....)

ÄITYLI30: Toi migreeni on niin hirveetä! tsemppiä! mulla itsellä aurallinen migreeni ja se on jotain ihan järkkyä

Toisaalta mukava lukea, että monella ollut tuhrua ja silti kaikki mennyt hyvin
Antaa uskoa ja toivoa omaankin tilanteeseen.
OMENARUUSUllekin tsemppiä, toivottavasti kaikki on hyvin! :heart: peukutan täällä!

(.)

perussetti: ei kipuja, ei enempää vuotoa, joten nyt alkaa toivo OIKEESTI heräämään. jospa sittenkin nyt on mun vuoro saada vauva taas maailmaan asti :heart:
hajuaisti herkistynyt ihan älyttömästi nyt eilisen aikana :eek: B)

Huomenna neuvola mullakin muuten... katsotaan mitä siellä tehdään :) Vai tehdäänkö mitään.

Olin tänään prätkällä ajelemassa kun äitini katsoi tovin lapsia. Oli ihana ilma ja oli kyllä pakko päästä :heart: :heart:

T:Neiti, joka ei muista raskausviikkojaan enää.
 


Mitä teen jos en taho lasta ??

Mihin pitää mennä ja mitä pitää tehä..
semmonen paniikki iski tänää ku ostin testin ja tein sen ja se näytti et oon raskaana ja en oo valmis synnyttää mitään lasta ku oon vast 16w :(( ja poikaystäväni kenenkans olen ollut 2vuot yhes ei oo kans valmis lapseee..
ja mä en todellakaa taho lasta viel :((
 
Alkuperäinen kirjoittaja elly:
Mitä teen jos en taho lasta ??

Mihin pitää mennä ja mitä pitää tehä..
semmonen paniikki iski tänää ku ostin testin ja tein sen ja se näytti et oon raskaana ja en oo valmis synnyttää mitään lasta ku oon vast 16w :(( ja poikaystäväni kenenkans olen ollut 2vuot yhes ei oo kans valmis lapseee..
ja mä en todellakaa taho lasta viel :((
ensinnäkin, älä tee mitään päätöksiä paniikissa.
Mietit asiaa pari päivää, sitten soitat vaikka neuvolaan ja puhutte siellä eri vaihtoehdoista. Varmasti löytyy sinullekin sitten ratkaisu, oli se mikä tahansa.

En ala paasaamaan abortin julmuudesta, tahi siitä että kyllä siitä selviää, koska en tunne sinua, enkä tiedä tilannettasi. lapsi on valtava muutos elämään, ja tuo suuren vastuun. Tosiasiahan on että olet todella nuori vielä ja ymmärrän paniikkisi. Se, ettet halua lasta, voi muuttua, tai sitten ei. Päätös on sinun ja miehesi ja varmasti selkiytyessään juuri teille oikea ratkaisu

Mieti rauhassa, ja keskustele vanhempiesikin kanssa asiasta.
Sinulla on kuitenkin hetki aikaa miettiä nyt eri vaihtoehtoja.

Tsemppiä ja voimia päätöskiin, olivat ne mitä tahansa.

 
matami-mimmi minulla oli eilen pitkästä aikaa sellainen olo, ettei hajut tai ruoka yökötä. Tietty huolestuin, vaikka pitäis olla tyytyväinen, kun ei se pahoinvointikaan mukavaa ole. Tänään on taas maailma haissut enempi. Tämä minun raskausnenä kerää kaikki hajut ympäriltä. :x :LOL:

Develly ollaan ajateltu kertoa lapsille heinä-elokuussa. Tietty tekis kovasti mieli kertoa jo aikasemmin ja voihan olla, että nuo pian arvaakin koko jutun. Minulla nimittäin on kaikki raskausajan vitamiinit keittiössä näkösällä ja 9-vuotiaat osaa lukea + päätellä asioita. Vaikea tätä omaa onnea on pitää omana tietona! :heart:
 
omenaruusu Tarraskkia sinulle kovasti matkaan myös...itsekin mietin et voiko sillä olla merkitysta että on jo useampi synnytys takana et oireilee näin herkemmin?

sero onneksi olkoon ensimmäisestä käynnistä posliinin luon pää alaspäin tässä raskaudessa :hug: :D

petite osanottoni pahoinvoinnillesi...tiedätkös tiedän tasa sen ikävän tunteen....

äityli30 Päänsärky on ikävää....itse sain kokea tänä aamuna siitä, ei kiva ja vielä jos on mikreenintyyppistä tai ihan mikreeniä niin tosi ikävää (itselläni ollutnuorena mikreeni ja se olotila oli aivan kamala)

develly Tiedän et oireettomuus alkaa skitsottamaan mutta ei nää oireetkan kivoja ole...niin kauan kun olet kibuton ja vuodoton voit ajatella olevasi turvallisin mielin raskaana :)

on Olotila aivan kamala, taas aamulla ensimmäisenä pöntölle yökkäämään, sinä samassa iski kauhea päänsärky. Väsyttää aivan sairaasti...mä jo oikeesti mietinet olenko liian vanha tähän? Entäs jos en enää jaksakaan raskauden tuomia vaivoja? Työnteosta ei kyllä tuu mitään jos tää olotila pysyy tälläisenä...jatkuva pahoinvointi, aamuoksentelut, kaikki hajut oksettaa ja sairaasti VÄSYTTÄÄ kokoajan! ruoka ei maistu...eilenkään en voinut syödä mitään oikeaa ruokaa. Mitään ei jaksa tehdä.
Rinnat on paisuneet ja yöllä heräsin, olivat TOSI kipeet. ei kärsinyt nukkua mahallaan ollenkaan eikä kärsinyt koskettaakaan. Aamulla ei enää olleet niin kipeet mutta arat ne vaan on.....mikä lie yöhormooni mylläys käynyt?


Tänään siis POKS 7+0 :heart: :heart: :heart: Huomenna ultra, jännittää....kiitos kaikille eilisille halaajille ja stemppaajille...se auttoi...rauhotuin ja vuotoa ei enää ole tullut. Toivottavasti oli vain joku tilapäinen häiriötila
 
Täällä 5+1 :)

Mä en tajua tota meilletuleevauva:n laskuria. JOKA kerta jos sitä joutuu muokkaan ni se heittää päivämäärät ihan pyllylleen. Äsken koitin liittää sitä mut huomasin et se näyttää edelleen 5+0

Kerroin eilen mun yhelle mammakaverille et meille tulee vauva ni sain ehkä parhaan reaktion ikinä, se melkeen alko itkeen :) Siis onnesta, oli niiiin ilonen meijän puolesta.
 
Ihania kuulumisia HelmiHaave :heart: Kyllä se valaa toivoa ihan varmasti jos vuodoista huolimatta kaikki hyvin :)

Itse halailin pönttöä tänään ensimmäisen kerran :x
Ei sieltä mitään oikein tullu, mutta yökin nyt jotakin pientä..
Pelkäsin eilen että tässäkö nämä oireet sitten olivatkin, kun en enää palelekaan :/
Tissitkin kestää hiukan rönkkimistä jne.

Mite muiden lämmöt? Siis onko vielä koholla vai miten?
Itsellä ne on ollu hiukkasen, mutta olen miettiny koska ne tippuu vai tippuuko?

Lapselle olen ajattellu kertovani kun saadaan ultrakuva eteen ;) En halua että hän paljastaisi asian vahingossa ennen. Ja kun hän on vielä niin pieni :heart: niin ei ehkä asiaa kunnolla ymmärräkkään.

Fi0na 5+4

Ps. yksi jolla viikot myös hukassa :LOL:
 
FiOna täällä mittaillaan lämpöjä joka aamu. Ovat olleet ovulaatiosta lähtien 36,7-36,9 eli 0,4-0,6 astetta normaalia korkeammalla. Kävin kyllä jo miettimään, että pitäisikö se mittaaminen pikkuhiljaa lopettaa kun joka aamu sitä jännittää vaikkei tuo sitä keskenmenoa kyllä heti edes kertoisi. Itselläni lämmöt laskivat edellisen keskenmenon jälkeen vasta parin viikon päästä eli silloin kuin hormoonitaso alkoi lähetä normaalia tasoa.

Sitä piti eilen vielä kertoa lääkärikäynnistä, että kun oli puhetta vitamiineista ja ravinnosta, niin lääkäri kehotti syömään foolihappoa. Kerroin että syön jo MultiVita Raskaus-vitamiinia joka päivä, mutta kehotti sen lisäksi ostamaan apteekista foolihappopillereita. Ovat kuulemma hyvin tärkeitä sikiön hermoston rakentumisessa ja varsinkin, kun minulla edellinen raskaus päättyi keskenmenoon, niin kehotti sitä paremmalla syyllä tuota syömään. Nyt sitten otan sekä vitamiinia että foolihappoa aamuisin. Nii ja foolihappoa ei voi saada liikaa, joten sitä vaaraakaan ei ole. Suosittelen, koska luota tuohon lääkäriasemaan jossa kävin, koska ovat erikoistuneet lapsettomuushoitoihin, raskauksiin jne.

Aurinkoista päivää helmimasut.

HelmiHaave ja uusi mahdollisuus 7+4 (8+5)
 
Huomenta,
mä en oo enää mittaillu lämpöjä,mutta luultavasti vähän koholla,mies valittaa iltaisin,että sulaa mun vieressä :whistle:
Mä alan olla sitä mieltä,et mut vois iltapäivisin nukuttaa ja herätellä sit aamupäivästä, kun tuo pahin olo tosiaan on iltapäivä-ilta akselilla ja joka päivä pahempana. :( Aamuun pakko keskittää kaikki pyykinpesut,kaupassakäynnit ja kyläilyt kun illalla oon raatona sohvalla.

Meillä lapset tietää jo, ja esikoinen :headwall: :headwall: johon nyt olisin luottanut eniten, möläytti sen äidillenikin.. Äiti ei ole kommentoinu millään lailla,vaikka laitoin hälle sitten jo asiasta viestiäkin. Ei siis mitenkään lämpöinen vastaanotto vauvauutisella :(
Siitäpä ajateltiinkin,että me ei varsinaisesti kerrota muille sukulaisille, huomatkoon sit kun huomaa asian. Meidän juttuhan tämä on, enkä jaksa kuunnella taivastelua lapsimäärästä tai muita asiattomuuksia,joita varmasti tulee. Työpaikalle palaan 3 viikon päästä 12. viikolla ja sitten varmaan saa duunikaverit ja pomo tietää. Eiköhän tää turvotus vaan tästä kasva :D

Mut sainpa omat caprit vielä jalkaa, on vaan aika pinkeenä tosta vyötärön kohdalta eikä kiristysnyörillä juuri käyttöö ole.

Mut nyt hommiin ja sit käymään kaupungilla ennen iltapäivää...

Petite ja mimmi 8+2
 
Me muuten kerrottiin omille vanhemmillemme vauvan tulosta juhannuksena. Ollaan niin paljon tekemisissä, niin tuntui tosi vaikealta salailla. Ottivat uutisen iloiten vastaan =)
Meidän omat siskot ja veljet ei vielä tiedä, eikä ystävät. Ne saa kuulla sitten kun huomaavat.
 

Yhteistyössä