*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

hei petite.. Kun olimme reisussa lapissa, niin kävimme samalla mummon luona ja sanoin että meille tulee kolmonen, niin se sanoi että MIKSI... Hänellä itsellään kakaroita 6 kipaletta ja aika yllättävä vastaus... Kaikki muut olivat tosi ilosia vauva uutisesta...
 
Niinhän siinä kävi, että viikkojen poksumisen kunniaksi sain käydä oksentamassa nyt ekaa kertaa. Kuvottavaa oloa oli mulla sunnuntai-aamuna ja eilen päivällä, mutta se jäi siihen. Enpäs muistanutkaan kuinka "ihanaa" se on oksentaa vasta syöty ruisleipä ja kahvi :x :x :x

*anteeksi yksityiskohtaisempi selitys* :D

muoks. toisaalta olen iloinen tästä ekasta oksusta, tietääpähän että jotain siellä vielä on. Se ilo voi tosin aika äkkiä haihtua jos tätä jatkuu pitkin päivää, kuten kakkosraskaudessa..
 
Täällä ainakin on ajoittain tota vilua. Esimerkkinä just sellanen tilanne, että minulla oli vaatetuksena toppi, mekkopaita, villatakki ja farkkutakki + pitkäthousut ja minua vastaan kävelee ihmisiä t-paidalla. Kesähän nyt on, mutta silti paleltaa.

(.) Lievää öklötysoloa ja päänsärkyä tänään. Rinnat on kipeet. Tän etovan olon kyllä kestää, jos ei vaan tartte oksentaa. :x

Ja sitten vielä noihin noloihin tempauksiin... Tein jo listaa tavaroista, joita tarvii vauvalle hankkia. Ostoksille en vielä lähde, mutta lista on valmiina. Meillä ei ole tallella mitään vauvan tarvikkeita. Kaikki tarvii hommata vaatteista alkaen.
 
Mä varmaan kuolen.....olo on kamala....väsyttää, väsyttää, nälättää, nälättää (kokoajan) mut samalla myös OKSETTAA, kaikki kuvottaa. Miten ihmeessä tätä jaksaa....no ehkä jos huomenna saa hyviä uutisia ultrassa niin laittaa taas jaksamaan...nyt tänään nippaillut taas mahassa ja aika epävarma olo taas kerran.....

Vitamiineistä, mä syön Bekolong vitamiinia jossa sitä foolihappoa...en vaan tiedä onko sitä riittävästi? Paljonkohan sitä pitäis päivässä syödä?

Vauvalaskuri päivittyy aina aamulla klo 8....

 
Heippa kaikeille :wave:

Ihan aluksi on pakko taas lähettää tsempityksiä teille jotka vuotelette, omenaruusu ja muut - epävarmuus on raastavaa!Tsemppiä!

Ja teille pahoinvoiville myös tsemppiä

Jakaranda - mitäs sielä ultrassa näkyi ? b:)d Muista Develly sinäkin tulla kertomaan kuulumiset heti :)

Fi0na - lämmöt pysyy koholla n. raskauden puoleen väliin saakka. Itsekin mittaan orjallisesti joka aamu :p

Annie - ihana reaktio työtoveriltasi :)

Petite ja Äityli30
odotan suurinpiirtein samanlaista reaktiota sukulaisiltani. Siksi jätänkin kertomatta heille - nähköön sitten kun näkevät. Samaisesta syystä en kerro lapsille (3 ja 4) koska möläyttävät. Ongelmaksi muodostuu se minun 3 vuotias poika, joka ilmoitti minulle että "äidin masuun meni vauva", ilman että oli sitä kuullut mistään (edes mieheni ei silloin vielä tiennyt). Samaisena päivänä ilmoitti sen mun mutsille ja sen miehelle. Meni mummin viereen ja kyykistyi istuvan mummin naaman eteen ja ilmoitti pokkana" äidin masussa on vauva!". Eihän mun pokka pitänyt ollenkaan. Mutsi otti sen ihan positiivisesti vaikka läpi paistoi se että olisi nyt tajunnut jättää kahteen.

Eip muuta tällä kertaa - vointeja kaikille,

terkuin oireeton P123 5+5 joka yrittää nauttia oireettomuudesta
 
Alkuperäinen kirjoittaja omenaruusu:
Päivystyksessä käyty, sain lähetteen takaisin ensiapuun. Ilmeisesti kohtutulehdus. Ilmottelen myöhemmin miten tässä käy....
:hug: :hug: :hug: :hug: Stemppiä!!!!! Toivottavasti selviät lääkekuurilla etkä joudu sairaalaan (itse jouduin aikoinaan tippaan kohtutulehduksen takia)
 
Zuh
Sairaslomalla on tämä nainen. Illalla ja aamulla tuli ruoat takaisin ja yksinkertaisesti loppui taistelutahto aamulla. Jo useamman viikon on töissä yökkinyt ja keskittänyt 80% kaikesta energiasta siihen ettei oksentaisi. Nyt loppu, saa tämän viikon oksennella ihan rauhassa kotona :x

Kaikille pahoinvoiville tsemppiä. Ja Petite: oksentaminen helpottaa, niin ikävältä kuin se kuulostaakin. Ja toisaalta tähän oksetukseen tottuu, vaikkei sekään kuulosta kovin hyvältä. Itse olin aika maassa viime viikolla tän olotilan kanssa ja vielä maanantainakin, mutta nyt on ollut muutama tsempimpi päivä. Vaikka toivoo niin hurjasti hyvää oloa kaikille, on lohduttavaa huomata että muutkin alkaa olla samoissa pohjamudissa mun kanssa. En kyllä vielä ymmärrä yhtään niitä jotka juoksee jossain jumpissa ja humpissa.. Huhhuh! Lääkäri tänään lohdutteli että kyllä 12 viikon kohdilla pitäisi helpotaa.

Verenpaineet oli ilmeisesti vähän alhaalla, 115/70, niistä lääkäri vähän kysäisi. Ei tosin myöntänyt että olisi huolissaan vielä. Siskolla ollut aika samoissa lukemissa, eli en vielä huolestu. Mä taidan olla aika huoleton tyyppi muutenkin.. hmm..

Sain lääkäriltä myös lääkket närästykseen. Mulla on epäilty refluksitautia ja kaikkea mahdollista jo vuosia ja oireisiin oli määrätty lääkkeet mitä ei raskaana suositella. Nyt sitten sain toista lääkettä, mutta sama tarina: ota vain jos on ihan pakko. Olen vain sellainen jääräpää että ihan pakkohan ei ole ottaa lääkettä, ei tämä närästys kuolemaksi ole. Ei vaan voi syödä mitään eikä nukkua, mutta ne on pieniä vastoinkäymisiä :D

Tarrasukkia ja erikeepperiä rutkasti kaikille ja jonkinsortin tulppia kans :LOL:

Zuh & Naattu 8+4 (mistä näitä viikkoja oikein tulee?!?)
 
Heippa kaikille!Löysin teidät täältä surffaillessani..näköjään muillakin samoja oireita kuin minulle, sen takia mä täällä koneen ääressä aikaani vietänkin kun ällöttää koko ajan. Tässä samalla napostelen koko ajan jotain,se on ainoa joka auttaa oloon.Laskettuaika on 10.2, varmasti tiedän huomenna kun olen menossa käymään ekaa kertaa lääkärillä. Tämä on siis meijän toinen lapsi
Joku siitä foolihaposta kirjoitti, ja sitä kannattaa syödä ylimääräisiä annoksia ekat kolme kuukautta. Mun lääkäri kehotti syömään niitä jo siinä vaiheessa kun aloitetaan tekemään lasta. Muita vitamiineja yms en oo vielä alkanut syömään, huomenna varmaankin saan lääkäriltä pakkauksen mukaan.
Elikkä liityn siis joukkoon iloiseen (????) (kunhan nämä alkuvaivat lähtevät,niin kyllä se ilo alkaa..)
Anni1976
 
Zuh oikea ratkaisu jäädä sairaslomalle jos olo tuntuu siltä...miksi suotta itseään rääkätä. Jaksamisia! Itsellä sama varmaan edessä jos ei ala helpottamaan yhtään....mullakinmatalat verenpaineet, olleet aina...yleensä 110/60 luokkaa...saa nähdä mitä nyt...siksi aina meinaakin huipata kun nousee sängystä ylös.

Mies lähetetty kauppaan, kunnon ostoslistan kanssa...käskin ostaa lihaa, kalaa, broileria, salaattia, perunoita, riisiä, perunamuussijauhetta.....teki vaikka mitä mieli mutta kun mietin et voisinko oikeesti syödä niin alko oksettamaan...käski sit kirjoittaa kaikkea mitä mieleen tulee...lupas loihtia vaikka sata ateriaa jos vaan sillä tulen yhtään parempi vointiseksi...saa nähdä kuinka äijän käy....montako ateriaa rouvalle tänään pitääkään tehdä...

Esikoinen kysyi aamulla et äiti oletko ihan kunnossa? Olet kamalan näköinen (voi kiitos, raskaana olevat naiset eikös pitäis olla hehkeimillään) . Oli kuullut myös minun oksentelut. Laitoin hänet aamulla kauppaan, sanoin et osta jotain ruokaa mitä ei tartte valmistaa... kävi ja teki mulle annoksen: broilerpyöryköitä, perunapalloja, yritin syödä vaan :x Harmitti kyllä kun toinen niin kovasti yritti auttaa äitiä.
Nyt taas nukkumaan...en olekaan nukkunut kuin koko yön ja aamupäivän....
 
Voih, halituksia teille kaikille ihanille :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: piipiäinen, äityli30, Zuh, ja omenaruusulle jaksamista, miten tuo paljastui? :/

Hyvä Zuh, et jäit saikulle, niin mäkin teen jos tää olo jatkuu töihin palattua. Viimeksi jouduin pari viikkoa olemaankin. Ja tosta äitien reagoinneista, kurjalta tuntuu kaikenlaiset ikävät kommentit tai sitten täysi hiljaisuus,niin kuin meillä, mutta minkäpä teet. Tää on meidän elämää ja sitähän eletään niinkuin meidän perhe haluaa. :heart:
Äidille laitoin tänään sähköpostia,hän kyseli vointia ja laitoin että on paha olo ollu viime aikoina. Kysyi, että ai miksi :headwall: :headwall: :headwall:

Kävin muuten tänään ostoksilla aamusta ja oli hyvä olla =) aivan ihmeellistä. Eli hetkittäin on ihan jees olo, mutta etukäteen en juuri suunnittele,pitää mennä pienen ehdoilla.

Niin ja mulla nyt kahtena päivänä ollu värinöitä masussa :eek: luulin ensin et suolisto vaan jyllää,mutta täristää hetken ja sit kohta taas uudestaan. Ei VOI olla liikkeitä, tai sit tää onkin jo pidemmällä :whistle:

P123, hauska toi laattakuva :D :D

nyt taas mässäämään nektariineja, saispa jo suomalaisia mansikoita ja herneitä...no,pian :p

 
Neuvolakäynti takana.
YLLÄTTÄVÄÄ mutta totta, mun verenpaine arvot ovat romahtaneet! (mainittakoot että mulla ollut ekassa se r.myrkytys jossa lääkkeillä paineet oli 170/110) ja normi verenpaine 130/80 ollut aina.. NOH.... eilen kyllä huimasi.. eikä ihme: paineet oli 100/67!

perjantaina sitten nähdään mikä tilanne, eli eipä nla tätillä ollu vehkeitä/aikaa katsoa ultralla tms.. rauhoitteli tietenkin kanssa..

Ei ihmeempiä. Perussettiä täällä..
 
Jakaranda: :hug: :hug: :hug:
Jaksamista ja voimia!


(.) Ultrassa käyty ja syke näkyi (tai siis ultraaja näki - mulle ruutua näytettiin ehkä 5 sekuntia tyyliin tossa noin näkyy ja ruutu takas paikoilleen)... Raskaus on vaan vasta noin 7. viikolla - se ultraaja sai viikoiksi 6+1 eli aina tiistaisin vaihtuis viikot :whistle: Kehoitti elämään näiden viikkojen mukaan - myös np ultran ym suhteen.

Vähän jäi höntti olo koko käynnistä. Jotenkin kylmänoloinen nainen oli tämä ultraaja (tais olla lääkäri) ja muutenkin käynti kesti 5 min.

No ehkä tämä tästä B) Nyt vaan pitää lopettaa murehtimasta ennenkun siihen on oikeasti syytä :kieh:

 
Voi ei jakaranda :hug: :hug: :hug: ultra ilmeisesti takana sulla? Kylläpä nyt näitä ikäviä uutisia vilisee :/

Develly oliko sulla ultra yksityisellä vai kunnallisella? aika omituista käytöstä lekurilta meinaan,jos yksityisellä kävit :/ Eipä sillä,ei sitä missään puolella toivois tylyä käytöstä,mutta joskus tuolla ä-polilla löytyy noita kyllästyneitä tyyppejä. :snotty:
 
jagarandalle jaksamisia :hug: Toivottavasti pääset pian uudestaan odotuspinoon. :hug:

Äityli30 :eek: Kylläpäs :heart: äänet kuuluivat (dopplerilla?)hienosti vaikka viikkoja vasta noin vähän. Onnea =) :heart:

:wave: Tervetuloa muuten kaikille uusille :). Täällä onkin ihmeen vähän porukkaa. Tuolla elokuisten pinossa missä viimeksi olin, taisi olla tyyliin 130 tyyppiä :eek:

Vielä 6 päivää ultraan.... :whistle:




P123 5+5
 
Kirjoitan nyt törkeästi heti omaa napaa, luen sitten illemmalla ajatuksen kanssa teidän kirjoituksia.. :)

Tänään oli siis eka neuvola, kaikkea ne siellä kans kysyy.. myt hyvä niin!
Laittoivat lähetteen menemään ultraan ja sieltä tulee sitten kotiin aika, viikolla 11-12 se tehdään. Ja seuraava neuvola sitten ton ultran jälkeen vasta.

Laskettuaika on neuvolakortissa 6.2.2010, neuvolan tietokone laski tänään päiviä 7+4, lääkärin ja omien laskujen mukaan 7+5, ultran mukaan taas 8+2 :D

Mut omien laskujen mukaan täällä noi päivät ilmoittelen, ei se taida olla niin päivän päälle.

Eli 7+5 ;)
 

Yhteistyössä