*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Zuh
Oh, onneksi alkaa loma 5,5 tunnin päästä.. Ruhtinaalliset KOLME päivää :p

Piipiäinen: Äläs nyt ihan noin yksityiskohtaisesti kerro, alkoi heti yökötyttämään. Mutta voin lohduttaa ettei olotila välttämättä kauaa kestä, mutta jo neljäs melko normaali päivä, tosin ihan kaikkea en vieläkään uskalla syödä. Ja annoskoot pysyy pienenä. Mutta en yökkäile enkä oksenna, jee! Aamupahoinvointiin auttaa mulla parhaiten se, että syö jo ennenkuin nousee sängystä. Ja mulla tuo lääkkeitä tyhjään vatsaan olisi pahin vaihtoehto, aivan taatusti tulisi yli jos pillerin vetäisee pelkästään!

Kerho: Laitahan minullekin salasana, pitäähän siellä jossain välissä ehtiä pyörähtämään! Tosin tälle julkiselle palstalle pääasiallisesti jään.

Annien: Itse kävin ultrassa tiistaina, viikkoja silloin 7+3. Omat vanhemmat tulee tänään käymään ja halusin varmistuksen ennenkuin suuresti asiasta ilmoitellaan. Helpottaa kummasti ne kuvat jääkaapin ovessa :)

Painonnoususta: Raskausajalta ei vielä kokemusta muuten kuin tästä alusta, ei ainakaan vielä ole nousemassa, laskemassa pikemminkin. Kätevää kun on kerännyt painoa vähän reilummin jo etukäteen niin eivät neuvolassa ala valittamaan jos paino ei niin nousekaan. Tavoitteena on pitää nousu aisoissa, max. 10kg, saas nähdä miten naisen käy.

Omalla navalle ei ihmeempiä. Lomaa odotellessa ja vähän väsyttää. Eiköhän sekin vapailla korjaannu. Ihanaa päivää odottajille!

Zuh & Naatti 7+5
 
Huomenta,

painonnoususta.. mulla kanssa paino noussu aina paljon :ashamed: Ekassa se ei haitannu ku olin 50-kiloinen ja pahasti alipainoinen pituuteen nähden. Silloin tuli 25kg, paria kiloa lukuunottamatta kaikki lähti.. Mutta seuraavissa raskauksissakin nousi paino 18kg ja sehän ei sitten lähtenykään. Etenkin tän viimosimman jälkeen on ollut tosi vaikea saada painoa pois! En tiiä,vaikuttaako ikäkin jo niin että aineenvaihdunta laiskistuu ja pitäs nähdä paljon enemmän vaivaa laihtumisen eteen. En jotenkin jaksanu sitänyt tehdä,kun ajattelin että kohta taas lihoo. Mutta tän raskauden jälkeen on ihan pakko pudottaa. Mulla nyt noin 10kg ylimäärästä :/

mä odotan jo ens viikkoa... mulle se 8 viikon rajapyykki on jostain syystä ollu aina merkittävä,seuraavahan on sit se 12.. ja sit onkin jo np-ultra. :)


 
Dopplerista Mulla on jo valmiina edellisestä raskaudesta :D mut täytyy sanoa et kyllä se monesti pelasti neuvolas käymiseltä,sit ku oppi löytämään sen paikan mistä kuuluu ja mä harjottelin sil alkuu aina neuvolan jälkee ku ties varmasti et jotai sielt pitäs kuuluu,ni ei sit tarvinu panikoida jos ei saanutkaa kuuluviin,enkä muutenkaa saanu niit kovin aikasil viikoil kuulumaa,johtuiko sit siitä et en osannu kuunnella tarpeeks alhaalta :ashamed:

Poika/tyttöoloista Mulla ehkä enempi poika olo tän pahoinvoinnin takia ja ehkä sitä poikaa toivoiski ku tää on varmaan meidän viiminen lapsi ni oishan se kiva saada molempii sukupuolia,mut yhtä hyvin mulle tyttökin käy,pääsis ainaki halvemmal ku kaikki on jo valmiina

Painonnoususta ekasta tuli 16kg ja ristiäisii mennes oli lähteny 18kg,tuli sit ajan kans takasin ja vähän korkojen kera,tokasta 12kg eikä lähteny ku 6kg ja neki nyt sit pikkuhiljaa tullu kaikki takas,eli nyt on painoa yhtä paljo ku kakkosta viimisillään oottaessa :ashamed: :ashamed: eli kamalasti,kehtaa ees ääneen sanoa,mut nyt ei harmittais vaikkei tulis yhtään :whistle:



POKSUNTAA :heart:
 
Nyt ihan omanapaista jutustelua :D

Oireet tällä hetkellä: välillä juilii niinkuin kuukautisten aikaan. Rinnat on herkkänä, turvoksissa. Vessassa saa käydä tiheämmin. Iltaa kohti vatsa turpoaa. Ruokahalua ei oikein tahdo olla, pitää aina odottaa ihan kunnon nälkä ennen kuin voi syödä. Väsy on koko ajan. |O Pahoinvointia/yökkäilyä odottelen alkavaksi vasta aikaisintaan ensi viikolla (mikäli menee samaa rataa kuin aiemmissa raskauksissa )

 
Tervetuloa kaikille uusille.

Mä en sinne kerhonpuolelle tule. Tämä riittää mulle. Saapa nähdä miten kauan tässäkään saan pysyä. Ruskeeta on vuotanu taas tiisaista saakka. Äsken soittelin neuvolaan (koitin jo eilen muttei kukaan vastannu kok päivänä |O ) ja kyselin onko mahdollista päästä ultraan kattomaan onko siellä ketään. Aiko selvitellä asiaa ja soitaa takasin. Mutta arveli ettei enne juhannusta pääse.

Tää oli nyt tätä omaa napaa vaan.. mutta koitan keretä lueskella huolellisemmin noita juttuja jossain vaiheessa. Ja sitten kommentoida muillekkin jotan.

Randa ja hippunen 6+3
 
:x Söin ihan normaalisti tänään aamupalaa. Istuin hetken pöydässä ja lueskelin lehteä. Sitten alkoikin taas nuo tutut, parin viikon takaiset vatsakivut. Alavatsa kipuili niin, että hyvä kun pääsin käveleen. Lepäilin sängyllä ja kipu ei vaan hellittänyt. Ja sitten alkoi pahoinvointi ja aamiaiset heilutti mennessään. :eek: Lepäilin sitten pitkään sängyssä ja pikkuhiljaa sekä kipu että pahoinvointi hellitti. Hetki sitten söin taas uudestaan aamupalan. Nyt on ihan mahtava olo! Mutta mitä ihmettä tää kipuilu on?
 
mervi-elina, mulla alamahaa kipuilee hirmusti kans. Ei kyl noin paljoo kun sulla. Samoin alaselkaa kipuilee.. Ois kiva tietää mistä oikee johtuu. Pitää nyt nauttii tästä ajasta kun ei vielä väsytä, sekin aika kuitenkin tulee :D
 
Zuh just, mun aamu oli nimenomaan tollasta. Vielä, kun noi tyypit kävelis sillai kumarassa.

Annien luulinkin jo, että se alavatsakipuilu on historiaa. Mutta väärin luulin. Onneks olen koko kesän lomalla, että kerkee aamusin lepäileen, jos siltä tuntuu. Kai tuo kohtu vaan tekee hommia, että pikkunen sopii kyytiin?
 
Annien eilen tuli nosteltua hiukan painavempia juttuja. Muutenkin tota kipuilua on ollut enempi, jos olen tehnyt jotain fyysisesti rankkaa. Täytynee rauhoittaa menoa! Toi kipu on nimittäin sellasta, että kovin usein en halua sitä kokea. Ehkä sitten synnytyksessä saa tuntua tuolta. :LOL: :xmas:
 
zuhtoi oli hyvä... :D
mervi-elina menkkamaiset kivut ja repäisykivut tuntuvat kuuluvan monella asiaan, ne on tosi inhottavat.
Itse pelkään että kohta paljastun töissä, minulla raskas työ ja tunsin jo nyt kun joudun nostelemaan oikein raskasta niin mahassa tuntuu :/ ja jos tää pahoinvointi alkaa taas kummittelemaan muulloinkin kuin aamuisin niin pahassa jamassa olen :/
Tänään on nimittäin ellottanut koko päivän...hedelmiä tekisi mieli...no kokeilin banaania...ei se on liian makeaa...kokeilin omenaa...ei ollut oikeaa lajiketta eli nyt sit kauppaan miettimään mitä hedelmää sais rouvalle olla :D

huomasin muuten kun tässä koneella istun et housut puristaa...pakko oli aukaista nappia....sen verran turvottaa näköjään myös näin aamuisin...eilen pikku neiti sanoi taas et äiti sulla on pullee maha...on kuulemma sanonut päiväkodissa et meille tulee vauva :ashamed:
Sanoin etet voi mennä tuollasita sanoman kun se ei ole totta! On kuulemma kun äidillä vaan kasvaa maha ja on kuulemma isompi kuin isällä (ja ei tosiaan ole :D mun miehen maha on kuin odottais kolmosia, koko heidän suvun miehillä samanlaiset, tullut sukurasitteena)
Miten ihmeessä toi pikku neiti voi osatakkaan tarkkailla mun mahaa juuri nyt?!? Ja ei ole voinut kuulla mitään kun asiasta emme puhu lasten ollessa kotona.
 
piipiäinen minä olen kesät lomalla. Elokuussa menen taas töihin. Oma työnikin on fyysisesti raskasta; nostelua ja liikuntaa. Toivon tosiaan, ettei noita alavatsakipuja olisi kovin usein. Vaikka toisaalta täytyy nyt ajatella, että tämä pikkuinen on kaiken tämän kärsimyksen arvoinen... Vai onko? :LOL: :heart:
 
Mä kävin eilen ekassa neuvolassa,mut eipä siellä mitää ihmeempiä,hb oli huimat 125,nuorempana aina ollu liki 140,mut esikoisen jälkee ei oo tainnu nousta enää ees 130 :/ ilmanko oonki aina niin väsyksis |O .Muuten se koko käynti olikin vanhan kertausta,mut pääsenpähän lääkäril käymää 7.7 ja alkukuusta pitäs olla jo aika np-ultraan,ei tosiaan oo ku hetki enää :D
Pomokin laittoi aamulla tekstaria et joko tiedän ens vuoden suunnitelmia,ku oon hoitovapaalla tän vuoden loppuun,ni mitäpä tuolle vastaamaan ku totuuden mukaisesti et toivottavasti jään äippälomalle joulukuun lopussa =) sieltä tuli sit onnittelu soitto perään ja mietittii sit siin et mitä se sanoo mun sijaiselle,mut eipä se viel muuta voi ku sanoa et mahdollisesti työt jatkuu :D

Nyt mä täällä pitelen serkkutytölle sormia ristissä,hänel rv33 menos ja ollu sairaalas pari päivää supistusten takia ja nyt laitto viestiä et crp vaa nousee vaik antibiootti menos,epäilee et on kohtutulehdus,kai tää viel illan aikana vähä selkiää,mut toivottavast nyt rupeis laskee ja sais muksu hetken viel olla mamin masussa,ihan ei viel tarvis tulla ulos.
 
Moips!

Mä kirjotan nyt ensin, luen sitten vasta mitä on päivän aikana tapahtunut :)

Mä olin siis tänään siellä ultrassa!
Gyneä nauratti kovin kun viimeksi otettiin kuva munasolusta ja kyselikin siinä että oliko ne viimeiset kuukautiset edelleen 2.5 :D Vastasin että oli ne, sitten se kehuskeli siinä kauan et kuinka jännää tää on :D
Ensin teki perus sisätutkimuksen ja kaikki oli ok. Tuntui että kestää ikuisuuden että se saa sen ultrauslaitteen kuntoon ja päästään tositoimiin.
Kohdusta löytyi raskauspussi vai ruskuaispussi, ei tosta käsialasta saa selvää, enkä mä todellakaan muista kumpi on.. ja sikiö ja sikiöltä syke :heart:
Vastasi viikkoja 7+3 eli oli 11mm pitkä. Nythän on siis oikeasti viikot 6+6 ja se on ihan ultralla tarkistettu että munasolu oli kiinni vielä kp13. Miehelle totesin että on vauveli tullut äitiinsä kun on kehityksessä edellä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
Nyt se sitten alkoi, oikein kunnon perinteinen raskauden AAMUPAHOINVOINTI

Jos joku ei ole sitä vielä kokenut niin tässä esimakua:
Heräät aamulla, nouset ylös, plup plup, mahassa kuplahtaa oudosti, mietit "onko minulla pahoinvointia"? Ei ole....menet vessaan ja kun nouset pöntöltä YÖÄK YÖÄK YÖÄK Vedät äkkiä pöntön ja työnnät pääsi pöntöön, yökkäilet niin kauan että saat vihdoin ja viimein keltaisen sappinesteen pönttöön. Ja vaikka kuinka yrität olla yökkäilemättä niin pahoinvointi ei anna periksi, pöntöltä et pääse lähtemään ennen kuin sappinesteet on tuloksena pöntössä. Sen jälkeen nostat pääsi, katsot peilistä josta katsoo melkoinen hirviö takaisin: tukka sekaisin, naama aivan punainen, silmämunat aivan punaiset ja silmät on valuneet vettä noronaan (silmissä tuntuukin että ne pullahtaa kuopistaa ulos yökkäilyvaiheessa), mutta olo on helpottunut, enää ei ole pahoinvoinnin tunnetta. Menet varovasti juomaan vettä ja ottamaan Bvitamiinin ja toivot et tää olis tässä, että B vitamiini auttaisi eikä enää tarvitsis oksentaa. Huippukohta, mies kysyy meinaako sulla olla pahoinvointia?
Ei rakkaani, ei ollenkaan, tää on vaan uusi raskausajan aamuvatsajumppa leikki :D

piipiäinen 6+1

:LOL: juuri tätä se on (kokemusta esikosta viikolle 12 a
sti)
 
no niin, ehdin kirjoittaa...mulla on inhottavaa vatsakipua välillä, menkkamaista juilintaa(en muista esikolta vastaavaa)ja rinnat on tietty turvoksissa ja kipeet. Kuinka monen asuinpaikka tarjoaa niskaturvotusultran viikolla 12?, meidän ei (ainoastaan rakenneultran)mutta aion mennä siihen, niinkuin kävin esikoltakin, jotenkin kiva jo alussa tietää että masu-asukilla kaikki ok.
väsymys on iskenyt ja jos vanhat merkit paikkaansa pitää, ensi viikolla alkaa pahoinvointi 24/7 ja oksentelu aamuisin :$
 

Kyllä se nyt vaan olisi sitten uskottava :)

Nanna
, mulla olis odotettavissa rv6 lähtien hullua väsymystä ja etomista. Nyt nautin pari viikkoa tästä että voi vaan olla ilan et raskaus näkyy ja koko ajan väsyttää ja oksettaa. Esikoinen mulla alkoi vasta kunnolla näkymään rv16 jälkeen eli kyllä tässä vielä kauan mennään omilla vaatteillakin onneks :)
 
Nanna, mulla on kanssa välillä tuollaista menkkamaista juilintaa. Silloin just ennen kuin plussasin se oli kaikista pahinta, ja kun mulla ei ole ikinä ollut mitään menkkakipuja (paitsi epäsopivien pillereiden kanssa), olin vähän ihmeissäni.

Tänään on ollut eka päivä, kun melkein kaikki yököttää ja koko päivän ollut sellainen etova olo. Huh.
 
Huomasin, että oon unohtanut mun tiedot, jotka vois laittaa tonne alkuun: oon siis 30v. ja la ois 13.2, tämä ois sitten kolmas
Muillakin on näköjään pahaolo alkanut. Täällä tuntuu vähän iltaisin, mutta aika lievää vielä. Varhais ultra ens tiistaina. Eihän sinne enää kauaa oo!
Tää väsymys on muuten ihan kamalaa!! |O
 

Yhteistyössä