*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

annien Kyllä sinä olet raskaana, onnekis olkoon :D :heart: :flower:

Joku kysyi onko ollut ongelmaa painonnousun kanssa...ei ole...kaikissa odotuksissa tullut 18-20 kg ja ei ole ollut ongelma kun en ole ottanut sitä ongelmana :D

Kaikki on kyllä sit lähtenyt, synnytyslaitokselle jää yleensä 7-10 kg ja loput lähtee itsestään kun imettää (toiovttavast imyös tällä kertaa kun näin täällä "kehun")
 
piipiäinen, kiitos :) On tässä itellä kyllä erittäin hömelö olo. Tosiaan ekasta kierrosta tärppäs ja esikoista kuitenkin "tehtiin" puoli vuotta. Olin valmistautunu samaan tälläkin kertaa. Toisin kävi.

Musta tuntuu että tää kyllä syntyy maaliskuussa. Esikoinen synty 41+3 ni jos samal kaaval mennää ni maaliskuussa poksuu :) Siihen mä kyllä valmistaudunkin, ei tuu sitte yllärinä ku ei "ajoissa" synny.
 
Itse ajattelin et täällä tuun varmaan enemmänkin kirjoittelemaan, mutta sitten jos on jotain "arempaa" tarinaa tai jotain sellaista mitä ei täällä ylesellä puolella halua kertoa niin voi siellä suljetulla osastolla :D kertoa/kysyä. Itse en esim tällä hetkellä halua että kukaan oikea live tuttu tunnistaa täällä minut koska en halua että raskaus tulee tietoon vielä live ihmisille. siksi pitää miettiä mitä täällä kirjoittaa ja mitä ei, koska mitäs nyt puolelta voivat käydä näitä lukemassa ja siellä minulla on live tuttuja...myös työkavereita....

Ajattelin kyllä että päivittäin samalla kun täällä käyn kurkkaan myös kerhon puolelle....toivottavasti mahdollisimman moni sinne löytää... :wave:

Tietääkö kukaan voiko kerhon vetäjän oikeudet jakaa eli voiko toiselle antaa oikeudet hyväksyä kerhoon ym.? Miten se käy? Jos joku muukin haluais ottaa vetovastuuta :D
 
Ilkeänkö muuten kertoa minkä ostin ja tänään sain postin mukana??? :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: kotidoppleri :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: En olis ikinä uskonut et höyrähdän tuollaiseen vaan oli pakko...nyt sit odotellaan viikkoja et sitä pääsee käyttämään, toivottavasti pääsen :saint:
 
Ootte olleet ahkeria, tänne on tullut ihan valtavasti tekstiä tämän päivän aikana!

Mä haluaisin myös kutsua sinne suljettuun ryhmään. Välillä tuntuu, että pitää vähän suodattaa itseään, ettei tutut tunnista, jos sellaisia täällä pyörii.

Täällä ei ihmeitä tänään. Kerran tämän päivänä aikana tuli sellainen hetki, jolloin molempiin tisseihin yhtä aikaa nipisteli ja "kutitti". Arat on tissit kuin mitkä ja eilen illalla, kun mulla oli ihan sellainen olo, että onko tuolla mahassa ees mitään, niin mies sanoi, että huomaa sen ainakin siitä, että mulla on tissit ihan turvonneet. :D

Niin ja soitin toisellekin gynelle tuosta varhaisultrasta. Eilen soittamassani ultra ois maksanut vajaan satasen, tänään soittamassani 160e?! Herranjumala mitä hintoja. No, nyt kyllä oottelen visusti neuvolan ultraa ja se siitä.
 
Ainiin ja hei, postissa tuli Clearbluen digitesti ja voi että miten hyvältä tuntui, kun jonkun vajaan minuutin kuluttua tuossa jo luki "Gravid - Raskaana". Tähän voi tämä neiti lopettaa testailun hyvillä mielin.

Niin ja käytännön kysymys tuosta ryhmästä, että mistä ihmeestä se löytyy?
 
Hei! Uusi ilmoittautuu mukaan :D Plussasin juuri, ja helmikuulle osuu laskettu aika, voisiko joku ihana ihminen laskea mihin osuu laskettu aika? viimeisimmät menkat alkoi 19.5 ja ovulaatio oli 29-31.5 väisenä aikana. Mun ikä 28v., esikko on tyttö(1v10kk).Synnytyssairaala on VKS.
 
Piipiäinen Saanko mie liittyä nolostelijoiden joukkoon? :whistle: :whistle: :whistle: et ikinä arvaa, mitä mie oon kanssa ostamassa :D :D :D Höyrypää kun oon.... :ashamed:

kävin ostamassa kesän ekat puoli kiloa mansikoita ja ai että ne on hyviä, yksin saan vielä syödä kun lapset ei oo kotona ja mies ei tykkää :p :p :p

Mut nyt kone kii ja miehen kainaloon :wave:
 
Petite Mulla nousi ekassa raskaudessa paino huimat 25 kg :eek: Muttei ne neuvolassa sitä moittineet, mulla oli tosi paljon turvotusta ja nestettä. 10kk synnytyksen jälkeen olin taas vanhoissa mitoissa. Kakkoselta mulla tuli 16kg, mutta nyt olen tässä välissä lihonnut pillereiden ansiosta samoihin lukemiin, mitä painoin kakkosta odottaessa joskus rv 22!!! Eli tonne puoleen väliin asti kun saisi painon pidettyä kurissa, niin hyvä olis. Saa nähdä miten onnistuu. Mitenkäs sulla (ja muillakin) ??
 
heips! :wave:

Tervetuloa uusille!

PAINONNOUSUSTA: Kilokuningatar esittäytyy! Ekasta +25kg:a, toisesta hurjat +30kg:a!!! kyllä siinä tuli itku kun puntarille meni ja lukemat pyörivät aina 105kg:n asti :ashamed: :ashamed: :ashamed: Tuli jatkuvasti sanomista :eek: 1,5v synnytyksen jälkeen oli 40kg:a karistettu, ja nyt raskauteen lähdettiin 68kg.n lukemista ( Vyötärö 65cm, mittaan sitä enempi koska treenaan paljon niin puntari ei ole oikein hyvä mittari, pituutta mulla 182cm) nyt puntari värähtää 70kg.n tietämille( vyötärö oli 67cm:ä), ja tänään oli hirveä turvotus enkä uskalla puntarille. laskin, että nyt taitais kohtapian alkaa menkat, jos ei raskaana olisi, joten josko turvotus siitä? mulla saattoin ennen menkkoja paino nousta 3-4kg:a pariksi päiväksi kun nestettä kertyy :kieh: Ihanaa olla nainen :kieh:

ALKURASKAUDEN ULTRASTA: Mieli tekisi mennä, mutta taidan malttaa odottaa.. viimeksi olin, ja sitten np-ultrassa tuli se pommi ettei kaikki olekaan hyvin ja vauva on kipee :'( niin ajattelin että toisaalta se ultra on turha, kysyn neuvolasta sitten josko he voisi vilkasta.. ennen np-ultraa.. voisin vedota omaan heikkohermoisuuteeni ja suvussa vallitsevaan kaksosriskiin.

POIKA/TYTTÖOLO/TOIVEET: Mulla on tosiaan ihan sama kumpi tulee, kunhan olisi terve. halkioriski on, koska mun hammaskartasto on sen verran omituinen (mm. 2 hampaan puutos ja 2 hampaan väärinsijoittumiset) että epäilevät tuon halkion kulkevan jotenkin jossain geenissä tms. Toki, halkio on pieni ongelma rinnastettuna moniin vaikeampii sairauksiin, joten olemme varautuneet myös siihen että tupaan saadaan toinen halkiolapsi.
Itsellä odotukset aina olleet erilaisia, joten ei yhtään sellainen olo että kumpi tulisi. 3 tyttöodotusta ollut, joten oletan että saadaan tyttö tälläkin kertaa. Ei me mitään poikia osata tehdä :D :D :D

ja HÖYRÄHTÄNYT täälläkin: tekisi mieli ostaa sellainen doppler.. ja mammavaatteita ja vauvannuttuja, ihan ku niitä ei ehtis ostelemaan vielä :D

).(
Kuten jo mainitsin, turvottaa pirskatisti. olen kyllä syöny ihan päin prinkkalaa joten nyt on pakko palata ruotuun :ashamed: :| pelottaa ihan hirveesti se järkky painonnousu mikä ihan takuuvarmasti on edessä taas... 80kg:a olis tavote raja, jolloin olis se 12-15kg:a sallittu.. miettikää, viimeks tuli siitä vielä 25kg:a enempi! :O :O

Isäntä lähtee yöllä, ja tulee 13.9. takaisin vasta :eek: toivottavasti olen silloin jo isomahainen :p hirveä ikävä jo valmiiksi :'(
hyvin mä pärjään varmasti, mutta illat on aika yksinäisiä..

Mulla on iltaisin pahaolo. Nyt puskee tuskahikeä taas pintaan :eek: ku vatsassa velloo, join kupin kahvia, että siitä varmaan..

esikoisen kanssa sairaalasta kotiuduttiin, nielu- ja kitarisojen poisto ja korvien puhkominen ja tuubitus oli. kaikki meni hyvin. hammaslääkärikin soitti, ja tämä meidän esikoinen aloittaa oikomishoidot jo loppuvuodesta! kitalakeen jokin levittävä laite+ maski... alaleuka kasvaa niin hiukan nopeammin ja siksi aloitetaan tuo mahdollisimman pian, esikoisella kun heiluu jo hampaat ja 2 rautahammastakin tuli jo melkein vuosi sitten (nyt juuri täytti likka 5v)
Kuopuksella, jolla se täydellinen laaja halkio, taas purenta ihan kohdillaan ja oikomista aletaan tehdä vasta 8v jälkeen luunsiirtoinen. Pitää puhe saada kohdilleen ensin.

mut joo, sellasta täällä
:)

T:Neiti, rv 7+....1?
 
Alkuperäinen kirjoittaja äityli30:
ihanaa piipiäinen kun koneen ostit :) minäkin olen aatellut ostaa dopplerin :) paljonko pulitit siitä ?
Mun oli pakko...skitsoilen niin tän odotuksen kanssa et ajattelin et jos syke ensi viikolla näkyy ja tietty jatkossakin niin sit alan skitsoilemaan kun ei liikkeitä vielä kuulu ja näy....niin saisi ainakin ääniä kuunnella :D
tekeekö tää ikä vai liika tieto näin skitsoksi? en muista et ennen olisin näin "hysteerikka" ollut :ashamed:
No en maksanut paljon...15?+postikulut 5?...laitoin tuonne mitäs nyt puolelle aiheeseen liittyvän kysymyksen niin yksi ihana ihminen laittoi yv:nä et voisi myydä omansa kun ei enää tarvitse....muuten en olisi vielä ostanutkaan jos olis pitänyt uutena ostaa, ennen kuin olis varmistunut et syke löytyy...

Mulla kanssa kaikissa raskauksissa suurin osa painosta tullut nesteestä ja turvotuksista. Esikoiselta oli valtavat turvotukset....jalat oli kuin puupölkyt ja sormet kuin lenkkimakkarat :ashamed:
 
Tervetulotoivotukset kaikille uusille. :)

Tuota kerhojuttua olen miettinyt. Mitä luulette, hiljeneekö tämä pino ihan kokonaan, kun kaikki siirtyvät sinne suljettuun kerhoon? Itse koen tällaisen avoimen ja anonyymin pinoilun mukavampana ja pelkään nyt, että juttuseura häipyy tyystin sinne suljettujen ovien taa. :/ Onko tarkoitus vaihtaa kuulumiset kokonaan siellä, vai onko kerho tarkoitettu enemmän kuvien ja yhteystietojen yms jakamiseen?

-MolliM ?+?-
 
MolliMelooni
en tiedä mitä muut ajattelee, mutta itse ajattelen et tää pino toimis (ainakin mun kohdalla) tälläisten joka päiväisten höpinöiden paikkana ja sit jos haluaa laittaa kuvia tai kertoa/kysyä jotain arempaa/henkilökohtaisempaa niin siellä suljetulla osastolla (itse en ainakaan tässä vaiheessa halua et kukaan oikea tuttu tunnistaa siksi täällä pitää varoa mitä kirjoittaa)

Mutta itse en ainakaan haluaisi et tää pino lakkais....mitä mieltä muut?
 
Mä ajattelin tässä kirjoitella ainakin.
Itsellä rajalliset mahikset päästä koneelle (koska olen töissä paljon, illat muksujen kans ku isäntä jatkuvasti pois) meillä tietokone on toisessa rakennuksessa (meillä pieni rakennus erikseen jossa vierashuone/työhuone) joten senkään takia en pääse aina pinoilemaan niin pitäydyn yhdessä "palstassa"
Olipa sekavasti selitetty :attn:
 
Iltaa :)
Olipas täällä ollut aktiivinen päivä!

Mulla onkin sitten huomenna klo 9 aamulla varhaisultra.. iik.. hiukan jännittää.. aamulla oon varmaan aivan paniikissa!
Nyt on ilmestynyt klo 11 pahoinvointi, kolmena päivänä peräkkäin oon puuskuttanut klo 11 aikoihin noin 10min vessassa, mutta ei ole tarvinnut oksentaa. Oon aamulla syönyt kyl niin reilusti, heti kun herään syön jugurtin, vähän ennen lähtöä muroja, leipää tai puuroa, ja vielä vähän ennen kun meen töihin syön jotain, tänään vesimelonia ja
vielä tunnin päästä jugurtin. Eli oon kyl ainakin umpannut aamulla sen verran ruokaa kun pystyy syömään ;) Mut silti.. pahaa tekee ja maha on sekaisin, sit helppaa hiukan loppupäiväksi.
Mut ei mikään normaaliolo ole koko päivänä, syömässä kävin kaverin kanssa tänään ja sai oikein pakottaa itsensä syömään, ei meinannut maistua millään. Mut syönnin jälkeen oli tosi hyvä olo kun söi kunnon päiväruuan :)

Palaan huomenna illalla viimeistään kertomaan löytyykö masusta sykettä, jotenkin epäilen itse niin kovin tätä raskautta, mut pessimisti ei pety koskaan :D

Äh, unohtui eli 6+5
 
PAINONOUSUSTA: Ekasta raskaudesta tuli noin 25 kg. Synnärille jäi 10 kg. Kotona painoa lähti sitten vielä huikeat 30 kiloa. Eli yhteensä paino laski synnytyksen jälkeen noin 40 kg. Olinkin tuolloin pelkkää luuta ja nahkaa. Painonlaskuun vaikutti just imettäminen ja liikuin kuitenkin tosi paljon heti kun kynnelle kykenin. Nyt on sitten jäänyt tuo liikunta vähemmälle.

ALKURASKAUDEN ULTRA on jo varattu. Omalla kohdalla on se jännitys persuuksissa, että josko taas pyöräytän kaksoset. Muutenkin haluan nähdä, että onko siellä vatsassa oikeasti joku.
 
http://www.i-am-pregnant.com/Pregnancy/calendar/week/5

Yllä uudestaan osoite josta olin sen edellisen kuvan linkitin. Jostakin kumman syystä se heittää osoitteen ihan kummalliseksi. Toivottavasti nyt onnistuu.Jos ei, senosoitteen saa kyllä poimittua sieltävälistä.

Alkuraskauden ultrasta
; Minulla on aika varattuna parin viikon päähän.Silloin 6+4. Siinä vaiheessa on vielä pieni riski että syke ei näy, mutta en pysty odottamaan YHTÄÄN pidemmälle. Se on sitä hullutusta :ashamed: .

Painon noususta; Ekassa raskaudessa painonousi 18 kiloa ja lähti nopeasti imettämällä. Toisessa raskaudessa tuli 23 :eek: kiloa, jotka ei meinannut "millään" lähteä! Toisaaltasitten kun alkoi vauvan ollessa n 7kk lähtemään, lähtikin sittenreippaasti. Vuoden kohdilla olin omassa painossa.

Poika/Tyttöolosta Itselläni oli selkeästi esikosta tyttöolo ja kuopuksesta poikaolo, niinkuin olivatkin. Nyt ei ole vielä mitään oloa. Jos rehellisesti sanon, toivon enempi tyttöä. Mutta jos sormustestiin olisi luottamista, tulossa olisi tyttö ja poika :D Se on näyttänyt samoin viimeiset 7 kertaa minulle ja kerran miehelle :eek: Kiinalainen kalenteri näyttäisi tyttöä, sekin on pitänyt molemmista aikaisemmista paikkaansa ;)

Onnittelut Annien, plussalta näyttää =) Tee ihmeessä seuraava testi aamupissasta.

Äitiysvaatteista Esikoisesta otin ne käyttöön h 15 ja kuopuksesta h 8. Mitenköhän nyt? Odotan kyllä innolla masun kasvua :)

Neiti 81 Kylläpä sun miehes on pitkään poissa. Varmasti pääset häntä vastaan jo ihanan masun kanssa :)

).( Ei edelleenkään kummosia oireita - potutusta ja päänsärkyä. Alavatsalla tuntuisi olevan pieni painon tunne.

Terkuin P123 ja 4+5 *yrittää nauttia jokaisesta päivästä ja olla odottamasta jo isoa vauva massua* - huonolla menestyksellä toisinaan :LOL:
 
Nyt se sitten alkoi, oikein kunnon perinteinen raskauden AAMUPAHOINVOINTI

Jos joku ei ole sitä vielä kokenut niin tässä esimakua:
Heräät aamulla, nouset ylös, plup plup, mahassa kuplahtaa oudosti, mietit "onko minulla pahoinvointia"? Ei ole....menet vessaan ja kun nouset pöntöltä YÖÄK YÖÄK YÖÄK Vedät äkkiä pöntön ja työnnät pääsi pöntöön, yökkäilet niin kauan että saat vihdoin ja viimein keltaisen sappinesteen pönttöön. Ja vaikka kuinka yrität olla yökkäilemättä niin pahoinvointi ei anna periksi, pöntöltä et pääse lähtemään ennen kuin sappinesteet on tuloksena pöntössä. Sen jälkeen nostat pääsi, katsot peilistä josta katsoo melkoinen hirviö takaisin: tukka sekaisin, naama aivan punainen, silmämunat aivan punaiset ja silmät on valuneet vettä noronaan (silmissä tuntuukin että ne pullahtaa kuopistaa ulos yökkäilyvaiheessa), mutta olo on helpottunut, enää ei ole pahoinvoinnin tunnetta. Menet varovasti juomaan vettä ja ottamaan Bvitamiinin ja toivot et tää olis tässä, että B vitamiini auttaisi eikä enää tarvitsis oksentaa. Huippukohta, mies kysyy meinaako sulla olla pahoinvointia?
Ei rakkaani, ei ollenkaan, tää on vaan uusi raskausajan aamuvatsajumppa leikki :D

piipiäinen 6+1

 
Täällä ollaan vähän surullisilla mielin - onneksi ei tosin raskauden suhteen mitään hätää :heart:

Lapset siirtyy toiseen päiväkotiin elokuussa ja hyvästeltiin tänään heidän ehdottomasti maailman paras hoitaja erittäin haikein mielin :'( Muutenkin olen aika herkkis ja sitten vielä tämä raskausherkkyys siihen päälle niin siinä sitä kyyneleitä vuodatettiin puolin toisin... :'( Mulle iski jo katumuskin päälle, että "ei ei ... mä en haluakaan viedä noita lapsia tuolta päiväkodista pois...", mutta onneksi sain nämä ajatukset pois päästä aika nopeasti... :whistle:
Tämä ihminen on ollut NIIN suuri tuki poikani sopeutumisessa päiväkotiin (poikani on siis lievästi kehitysvammainen) ja hän on ollut myös meitä vanhempia kohtaan aivan ihana. Kateeeksi käy niitä lapsia, jotka hänen hoitoonsa pääsee syksyllä :ashamed:

Muuten olo on ennallaan - odotusta ja ajan tappamista... :headwall: Turvotusta riittää eikä tavallisia housuja voi enää pitää ollenkaan... alkaa ahdistaa niin paljon, että meinaa oksu tulla. Lisäksi rinnat ei kestä kosketusta juuri ollenkaan ;)

 

Yhteistyössä