** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

HEI :wave:

Täällä vähän (?) hermo kireellä, mutta yritetään selvitä. Onneksi vauva rauhallinen, kääntelee vaan kylkeään kun äitinsä puhisee :hug:

Kaikille RAUHAISAA JOULUA!!! :heart: Ja Malinda ja muut liikenteeseen lähtevät: VAROVASTI!

Tehilla ja E 31+2
 
Ihanaa Eemeli89! Suuret onnittelut! :heart: Toivottavasti kaikki on hyvin siellä teillä! :hug:

Kauhistuttaa tuo ajokeli. Sanoin jo miehelle, että reissu anoppilaan siirtyy kyllä kelin mukaan eteenpäin ja mennäänkin vasta tapaninpäivänä kyläilemään. Muutama vuosi sitten kolaroinnin jälkeen on jäänyt ihan kamalat pelot enkä itse uskalla enää autoa ajaa. Kyydissäkin oleminen saattaa aiheuttaa vieläkin paniikkia, joten haluan niiin kovasti välttää kaikenmaailman riskitilanteita. ´

Neuvolassa kävin tänään, ensimmäistä kertaa uudessa paikassa muuton jälkeen ja ensimmäistä kertaa otin miehenkin mukaan. Kuinka monella mies käy näillä käynneillä??? Luulin, että hän ei haluaisin tulla ollenkaan mutta kun neuvolatädin kanssa sovittiin seuraavaa aikaa niin mies näppäili sen heti itsellekin ylös. Jotenkin suloista. Hän haluaakin osallistua, liekö käynyt lukemassa mun valituksia täällä!! :LOL:

Mun hemppa oli vaan 104, joten verenkuva tarkistetaan ja katsotaan sitten mitä tehdään. Raudan lopetin mahan takia, ettei siis vatsahaava sitten uusiudu kun veti masun aika heikkkoon kuntoon. Paino on tippunut nyt muutamassa viikossa yli 2 kg, lääkärihän varoitteli ettei nousta saa yhtään tai muuten saan jättiläisvauvan... Lopetin silloin oitis sokerin ja rasvan syömisen, eli kaikki mehut, karkit, pullat, rasvaiset ruoat jne. vaikken niitä ikinä edes kovasti syönyt.

Sf-mitta oli 32, hoitaja totesi sen olevan varmaan osittain senkin takia kun oon niin lyhyt. Pidemmillä on siellä masussa enemmän tilaa olla ja mulla se puskee väkisinkin ulospäin enemmän.

Joululahjaksi toivon, että saisimme uudessa asunnossa television ja netin toimimaan... Niissä jotain häikkää ja nyt jo lauantaista asti ilman niitä mukavuuksia!!! Kääks!

Turvallista joulua kaikille!
Jadel84 & Toukka 32+6
 
Minäkin poikkean vaan nopeasti toivottelemassa hyvät joulut! :wave: On pitänyt kiirettä muutaman päivän ajan, ollaan kierretty ympäri kyliä joululahjojen perässä ja tänään piti vielä käydä kahdessa ruokakaupassa ja kukkakaupassa ja kaverin luona kahvilla. Niin ja aamulla poikkesi kylässä meidän ystäväpariskunta 1-vuotiaan poikansa kanssa. Tuli kyllä lapsiperheen realiteetit vastaan, ei taida meidän koti olla järjestetty ihan pienille lapsille sopivaksi. :LOL: Varsinkin ruokapöydän alla oleva matto taitaa olla kaikkea muuta kuin lapsiperheen unelma. Kohta tuleekin miehen vanhemmat ja sisko kylään, eli vasta illemmalla pääsee ihan rauhassa olemaan. Onneksi kaupat on muutaman päivän kiinni ja joulun ajan saa ihan oikeasti vaan olla rauhassa ja rentoutua.

Ostin tänään Lindexiltä aivan ihanan vauvan toppahaalarin, oli tarjouksessa ja hintaa jäi vain 15 euroa. Tuo on koko 62, voinkohan olla rauhallisin mielin, että tuo on sopivan kokoinen, vai voiko tuo jäädä heti pieneksi? Ei ollut muita pieniä kokoja enää jäljellä, niin otin sitten tuon.

Mies on ollut neuvolakäynneillä mukana yhtä lääkärineuvolakäyntiä lukuunottamatta, mutta nyt varmaan joutuu tulevaisuudessa jättämään neuvolakäynnit väliin, jos työtä löytää. Meillä kun oli entisellä paikkakunnalla neuvola aivan miehen koulun vieressä, niin sai helposti tultua mukaan käynneille. Kyllä kai mies ihan tykkää mukana kulkea, vaikkei hänelle niin paljon asiaa käynneillä olekaan. Tai sitten tulee mukaan kun tietää, että haluan mielelläni mennä yhdessä.

Rauhallista joulua teille kaikille, syökää hyvin ja rentoutukaa! :heart: :xmas:

Ikuisuus ja Kerttu (jota taas tänään veikkailtiin pojaksi) 31+6
 
Oikein hyvää ja rauhaisaa joulua kaikille

Ja te ketkä olette tien päälle vielä lähdössä niin menkää varovasti. Keli kuulemma vaihtelee sillä toisaalla sataa lunta(kuten täällä ) ja toisaalla vettä.

Ja tietysti poksumaan piti tulla. Nyt siis 31+0 :heart: aika vaan katoaa johonkin :D
 
Täällä jouluvalmistelut tehty ja huomista odotellaan erittäin malttamattomina :xmas: Lapset käy ihan megakierroksilla ja meno on sen mukaista...
Tuossa juuri katselin noita lahjoja niin on taas lapsille tulossa aikamoinen kasa tavaraa :eek: Itsekin olen sortunut ostamaan yhtä sun toista, mutta silti... :ashamed: Onneksi noissa paketeissa on pehmeitäkin versioita :xmas:

Huomenna aamulla käymään anopin luona ja sitten äitini ja isä tulee meille syömään jne. Ihanaa olla vaan kotona omassa rauhassa "omalla porukalla".
Ja vielä kun tuo näkymä ulkona on mitä mahtavin :D

Rauhallista ja mukavaa joulua kaikille :xmas: Muistakaa rentoutua ja nauttia läheistenne seurasta :heart:


Develly ja Tonttu Potkuttelija 33+1 :heart: :heart:
 
Eemelille oikein paljon onnea!!!

En ole päässyt paljon kirjoittelemaan kun olen ollut niin kippeenä jouluvalmistelujen jälkeen.
Mutta tulin toivottelemaan oikein hyvää joulua Teille ihanille masunkasvattelijoille!!

Samarini ja O 35+1
 
Huoh,vihdoin jouluaatto on takanapäin.Lahjoja pojat sai taas enemmän kuin tarpeeksi ja iloisia olivat lahjoista.pojat jäi äitilleni yöksi ja tänään niiden isä hakee ne sieltä ja tuo vasta illalla kotio niin saavat pelata uutta pleikka 3 yhessä ja viettää vähän joulunaikaa keskenään.

itselleni tämä sopii enemmän kuin hyvin kun mulla on alkanut noita supistelujakin olee yllättävän paljon,eilen oli ehkä pahin vaikka en ollu paljon touhunnut mitään,selkää tietysti jomotti kun oli sohvalla istunut koko päivän eikä mitään tulkea ollut selälle,aloin taas kuulostelee että supistelee,tultiin puolen yön jälkeen kotiin ja supisteli kipeestikkin kokoajan,mittailin siinä sitten verenpaineen huvikseni ja alapaine oli siinä rajoilla eli 95 kun neuvola oli käskenyt ottaa yhteyttä jos mulla menee niin korkealle,ajattelin kumminkin että katson vielä aamulla miltä tuo painen näyttää..yö sitten meni ihan perseelleen kun sattui selkään ja mahaan niin paljon että otin sitten 4 aikaa lääkkeen jonka jälkeen sain nukutuksi paremmin.

Eilen oli myös äidiltä lähtiessä jalat niin turvonneet että jos olis ollut tiukemmat kengät en olisi saanut jalkaan kun nytkin oikein sattui kun kengät laitoin jalkaan,se tietysti johtui varmasti jouluruuasta ja kun en ollut lepoasennossa ollut koko päivänä.Aamulla oli alapaine hippasen alle tuon 95 joten ajattelin etten soita kättärille vielä vaikka kyllähän noi kovat kivut vähän huolestuttaa kun ei ole ikinä ollut sellaista,mutta ehkäpä tämä tästä kun ottaa vaan rauhallisesti tämän päivän ja seurailee tuota verenpainetta.Yksi päivä kyllä oli myös yläpaine juuri ja juuri rajoilla oisko pitänyt soittaa neuvolaan mutta onneksi laski sitten.

Ensi viikolla on neuvola niin täytyy mainita tästä kovasta suppailusta ja noista kivuista mitä oli viime yönä.Että tälläsiä tuntemuksia täällä ja omaa napaa taas kerrakseen.

Hyvää joulunajan jatkoa kaikille ja voikaahan hyvin ja paksusti :)

Jontsulii ja poitsu 32+1
 
Onnea eemelille tosi paljon!! :hug:

Joo onpas sitä tullu syötyä :p suklaata on syöny kans ihan kamalasti ja vauva tykkää tuolla mahassa ku villiintyy aina ku otan uuden :D kyllä se tietää hyvän päälle niinku äitinsäkin. joulu on otettu rauhallisesti. ei stressiä eikä mitään. ainut ongelma on ollu että ku oon koiria käyttäny ulkona nii loppu ajasta joka askeleella sattuu alavatsaan :( joutuu hiljentämään mutta koirat ei oo tottunu niin hiljaseen tahtiin. sit jos ne vetää nii sattuu kans. :( täytyy laittaa ukko ulkoiluttaa koirat.
oon onneks säilyny supisteluilta. mitä mä nyt muilta luin nii on kauan ollu koviakin suppareita. nyt 2 viime yötä ooon nukkunu huonosti. heränny joko huonoon asentoon tai kamalaan vessahätään..
neuvolaki oli tossa 21.päivä. kaikki oli hyvin. raivotarjonnassa oltiin taas. saas nähdä millon tulee. jännittää jo paljon :)

polttaja 32+3
 
Joulu tältä erää vietelty. Eilen oli mukava ja rauhallinen ilta äitini luona, tänään oltiin aamupäivästä asti miehen vanhempien luona syömässä ja no, syömässä. Tuntuu siltä, että olen eilisestä alkuillasta asti syönyt koko ajan jotain, ja vaikka maha on ihan täysi, täytyy vähän väliä hipsiä keittiöön napostelemaan jotain. Kyllä tuntee syömisen olossa ja näkee nilkoissa, mutta joulu on vaan kerran vuodessa, niin annettakoon anteeksi. :)

jontsulii toivottavasti sulla pysyy nyt paineet kurissa!

Nyt joulun alla on tullut oltua enemmän ja vähemmän tekemisissä pienten lasten kanssa ja mulle tuli taas ihan hirvittävä vauvakuume. Tai tarkoitan sellaista malttamatonta oloa, ettei millään jaksaisi odottaa, että vauva syntyy maailmaan ja hänen kanssaan pääsee tekemään tuttavuutta. Saisi viikot mennä nopeasti, koska todella toivon, että vauva jaksaa pysytellä vatsassa turvallisille viikoille saakka.

Muuten omassa olossa ei ihmeitä, mitä nyt rinnat ihan järkyttävän kipeät. Toivottavasti ne Bravadot tulee pian, koska mulla on kaikki rintaliivit jääneet pieniksi, ja nännit on todella arat, kun joutuvat ahtaalle liian pienissä liiveissä. Seuraavina parina päivänä ei olekaan mitään ohjelmaa, joten taidan syventyä joululahjaksi saatuihin kirjoihin ja linnottautua sohvalle. Ihanan rentouttavaa, kun ei tarvitse tehdä mitään.

Toivottavasti teillä kaikilla on ollut mukava ja rentouttava joulu! :heart:
 
Hei kaikille!

Täällähän on paljon odottajia helmikuulle. Liityn myös seuraan. Laskettu aika on 4.2.10 ja tällä hetkellä on menossa rv 34+1.

Hyvää joulunjatkoa kaikille ja eiköhän me saada pian lisää syntyneitä tuonne listaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wertica:
Hei kaikille!

Täällähän on paljon odottajia helmikuulle. Liityn myös seuraan. Laskettu aika on 4.2.10 ja tällä hetkellä on menossa rv 34+1.

Hyvää joulunjatkoa kaikille ja eiköhän me saada pian lisää syntyneitä tuonne listaan :)
Niin ja ensinmäistä tosiaan oottelen ja ikää on 27v. ja kätilöopisto on synnytyspaikka.
 
Tervetuloa mukaan Wertica :hug: :flower:

Jontsulii Täällä myös supistelut jatkuu... Kävin ä-polilla kontrollissa tistaina eikä nuo olleet vielä(kään) tehneet sen isompaa muutosta, mutta silti aina vähän pistää miettimään, että entä jos tilanne muuttuu... :ashamed: Lääkäri sanoi tuolla polilla, että "ei kannata olla huolissaan", mutta se taitaa olla helpommin sanottu kuin tehty.
Ja tuota verenpainetta kannattaa kyllä tarkkailla - mulla on ollut kahdessa edellisessä raskaudessa raskausmyrkytys, joka on juurikin alkanut noin...

polttaja Täällä myös ongelmana tuo koiran ulkoilutus... Meillä on afgaani, joka todellakin on aika aktiivinen tuolla pihalla ja mä en ihan oikeasti enää meinaa pysyä perässä... Nyt kun mies on ollut lomalla maanantaista asti nin mun ei ole tarvinnut koiraa käyttää, mutta nyt tänään onkin sitten paluu takaisin todellisuuteen, kun ukko lähtee taas töihin ja joudun illalla koiran käyttämään. Varsinkin kun on liukasta niin kyllä hirvittää :|

Joulu on täällä tältä erää juhlittu ja paluu arkeen alkaa klo 16 kun mies lähtee töihin. Eilen oltiin anopilla syömässä ja tässä on tullut muutenkin syötyä aika paljon... :ashamed: :ashamed: Tosin vaaka näytti ihan samaa lukemaa kuin neuvolassa maanantaina, joten sen suhteen ei hätää ;)

Eilen menin nukkumaan klo 21 ja heräsin kahdeksalta samaan aikaan kun lapset, joten sain kerrankin nukkua. Lapset nukkui vielä pidempään, kun ne menivät nukkumaan jo 19 maissa :kieh:

Nyt aamupalalle :p


Develly ja Potkuttelija 33+4 :heart:
 
Wertica tervetuloa joukkoon :wave:

Jontsuli ottaa nyt rauhallisesti ;) Ja koittaa lepäillä.. Helpommin sanottu kuin tehty!

Täällä ollaan ainakin iltaisin ihan puhki |O Vieraita on riittänyt joka päivä ja vaikka mies on tehny suurimman osan hommista niin on niitä riittäny tännekkin :kieh:
Ja kun vielä on mättäny ruokaa kaksin käsin niin huhhuh mikä olotila :x On niin ihania ruokia, että ei millään malta olla syömättä, mutta kun tuo masutila on rajattua tällähetkellä...
Ihan pökkelöolo syönnin jälkeen..

Fi0na
 
tulin vaan vinkkaamaan isonkoiran ulkoiluttajille, et itellä on ne mummu-nastat kenkien päälle laitettavana jos on liukasta. makso halppisliikkeessä jotain 4e ja hyvin pitää jäällä vaikka koira vähän nykäseekin.
 
Werica: tervetuloa meidänkin puolesta, toivottavasti sulla on raskaus sujunut hyvin
:heart:

Jontsulii ja develly: Minkälaisia supistuksia teillä on ollut, siis osaisitteko kuvailla niitä? Mähän kävin kaksi viikkoa sitten jo käyrilläkin, kun supisteli. Silloin poltteli ja maha kovettui, teki välillä tosi ilkeääkin. Nyt ne on muuttunut ihan erilaisiksi enkä oikeastaan tiedä onko ne supistuksia ja että pitäisikö huolestua.

Esim. äskön käytiin miehen kanssa "kävelyllä". Ensimmäinen km meni ihan ok sitten viimeiset kaksi km meni niin, että saatoin kävellä aina muutaman metrin kerrallaan. Kauhea paine ihan alamahassa ja tuolla, sanoisinko kohdun suulla. Kuvailisin tunnetta sellaiseksi, että "jotain sieltä tulee, jos kävelen vielä metrinkin". Miehellekin yritin kuvailla tunnetta lauseella "hirveä paskahätä, mutta ei uskalla antaa tulla kun sattuu" :) :) Anteeksi suorasanaisuuteni, mutta oikein muuten sitä ei kuvailisi. Paitsi tietenkin se ulostuloaukko on eri :LOL:

Kahteen kertaan mies uhkasi hakea auton, mutta vannoin käveleväni kotiin asti. Koko ajan supisti ja välillä tosiaan niin, että tuntui, että ihan kohta jotain tippuu jalkojen väliin. Loppuajasta pakarat alkoi olla jo tulessa, mutta en sitten tiedä, että olisko johtunut vaan siitä, kun jännitin alamahaa/alaselkää niin paljon.

Onkohan toi ihan normaalia? Menin lenkin jälkeen kuumaan suihkuun, siellä ei enää supistellut, mutta nyt suihkunkin jälkeen kun kävelee, tuntuu samalta (ei tosin yhtä kipeästi/ epämiellyttävästi). En vaan sitten tiedä, kun ei ne mun mielestä nyt niin kivuliaita olleet, tosi epämukavia ja pelottavia kylläkin.

Muuten joulu on mennyt hyvin ja rauhallisesti, eilen aamulla kävin vaaalla ja olin jopa onnistunut laihtua kilon :LOL:

Nimbe ja pieni rakas poika 32+6
 
Seuraava neuvola 7.tammikuuta ja synnytysarvio 18.tammikuuta. Sitten tiedetään miten edetään.

Joulut vietetty ja nyt odotellaan uutta vuotta. Ensi kuun lopulla sitten esikoisen 4-vuotissynttärit. Niin se aika rientää.

Tuulia79 + Veikka-Johanna 32+6
 
Develly: toivottavasti ei ole sitä ja sais kyllä vielä pysyä sisällä muutaman viikon ainakin.

Nimbe: Mulla ainakin kovettuu maha ja tuntuu epämielyttävälle ei ole mukava liikkua siinä vaiheessa.vaikea selittää,mutta mulla alko tänään taas kun kävelin vaan parkkipaikalle asti niin alko supistelee hirveesti ja tuli kovia menkkamaisia kipuja.kaupassakin sanoin miehelle että mennään nyt kiireellä kotiin kun alko sattumaan niin pirusti.

Tulimme kotio ja supistukset vaan jatkui,odottelin tunnin ja otin 1000mg panadolin ja sen vaikutusta odotellessa ajattelin soittaa kättärille kun aloin jo vähän huolestua sen verran kovista menkkamaisista kivuista mahassa ja selässä.Kättäriltä sitten vaan sanoivat että ota lääkettä ja tee liikelaskentaa (mun mielestä muutaman viime päivinä ollu poitsu paljon vaisumpi) ja että soita uudelleen jos kivut jatkuu tai pahenee.

Kyllähän tuo panadoli sitten taas auttoi,en vaan enää uskalla mihkään lähtee kun heti alkaa kovasti supistelee.En oikein ymmärrä mistä johtuu tämä,kun ei kahta aiempaa odottaessa ollut koskaan mitään tällästä.

Jontsulii ja poitsu 32+2
 
tervetuloa wertica :flower: =)

nimbe toi sun lenkkeily kuulosti niin tutulta :D olin aatonaattona kaupoissa vielä ja sielä tuli tommonen olo et apua ihan ku jotain tunkis tuolta ulos.. ja supisteli aika mukavasti myös..
ja sitä ihmeen painontunnetta tuntuu koko ajan ku on jalkeilla ni tuolla jossain, selvästi selitetty, vai mitä? =D
supparit jatkuu myös täälläkin, ja eilen illalla niitä laskeskelin, mutta niitä kun tulee se n. 5-6 tunnissa ni synnärille ei ota mihinkään tarkkailuun.. ja se että ne kuitenkin on jotenkin epäsäännöllisiä ja loppuvat lämpimällä suihkulla yms..

Ajattelin että soitan neuvolaan kunhan arki alkaa, nyt siellä pitäis olla se mun oma neuvolatäti, joten kysyn myös sitä aikaa, koska kaiken järjen mukaan mulla pitäis aika olla 4pvä, koska sillon olis se 33+0 mut se opiskelija laittoi sen 25.1 ja silloinhan on jo 36+0 ..

Täällä joulut vietelty sukulaisilla vieraillen. Maha täynnä ruokaa ja suklaata jota saatiin lahjaksi hirrrrmu paljon..

Nemu 31+5 :heart:
 
Tervetuloa Wertica!

Kotiuduin juuri Tavastialta Scandinavian music groupin keikalta. Oli aivan ihana keikka! Yritän tässä loppuaikana tehdä kaikkia asioita, mitä on sitten keväällä hankalampi toteuttaa. :)

nimbe kirjoititko joskus, että neuvolantäti oli ollut sitä mieltä, että vauva on jo laskeutunut? Mietin, jos kävellessä tuntuu tuolta kuin jotain tunkeutuisi jo ulos. Mulla ei ole tuollaista tunnetta ollut, mutta kävellessä alkaa todella nopeasti sattua koko mahaan ja joudun pysähtymään tai hidastamaan tahtia. Olen tulkinnut nämä kivut supistuksiksi, kun välillä tuntuvat kohdunsuullakin ja tuntuvat sellaisilta kiristäviltä ja inhottavilta. Täytynee seuraavalla käynnillä kysyä neuvolassa, että onko nää supistuksia vai jotain ihan muuta.

Nemu soita ihmeessä neuvolaan, toihan kuulostaa ihan järjettömältä, että seuraava neuvola olisi rv 36. Kuulostaa suorastaan vaaralliselta, ettei tuossa välissä konrolloitaisi sinun ja vauvan vointia mitenkään.

jontsulii :hug: Toivottavasti supistelut helpottaa, tässä on vielä sen verran monta viikkoa toivottavasti edessä, ettei kuulosta kovin mukavalta, jos ei minnekään uskalla lähteä.

On tässä joulun alla mennyt unirytmi uusiksi, valvon ihan kepeästi jonnekin kahteen tai kolmeen. Herään aamuisin kuitenkin kohtuullisen aikaisin, mutta illalla on mukava valvoa ja lueskella. Nyt taitaa olla vihdoin aika painua peiton alle unia näkemään. :heart:

Ikuisuus ja Kerttu 32+3
 
ikuisuus Hitto mua nyt harmittaa, kun en jaksanut lähteä tuonne SMG keikalle :ashamed: Olin niin lähdössä vielä aamulla, mutta sitten iski laiskuus enkä jaksanutkaan lähteä :headwall:
Ihme laiskamato oon nykyään :kieh:

Tytöllä vaan yskä jatkuu - ollaan taas valvottu puoli yötä... Lääkekuurin jälkeen heti seuraavana päivänä jatkui tuo yskä eli jatkotutkimukset kutsuu :headwall: Tiistaina on keuhkokuva ja labrat ja sitten edessä näiden jälkeen mm. allergiatestit jne. Mä olen alkanut pelätä, että täällä asunnossa on hometta ja/tai kosteusvaurio, kun tämä on kuitenkin 40-luvulla rakennettu tönö mikä on vaan peruskorjattu muutama vuosi sitten :| Mä en ihan oikeasti tiedä mitä me tehdään, jos täältä paljastuu joku homehelvetti jonkun seinän takaa :'(
Kyllähän mullakin on ollut nuhaa ja yskää vähän väliä, mutta poika sitten taas on ollut suht terve. Eihän toki kaikki reagoi noihin samalla tavalla, joten paha tuohon on ainakaan luottaa.

Nyt äidin ruokapatojen ääreen ja lapset pääsee möyhäämään lumeen :D


Develly ja Potkuttelija 33+5 :heart:
 
ikuisuus niimpä!! :eek:

develly ku meidän poju oli 6kk asuttiin vuokralla kämpässä josta löyty sitten home/kosteusvaurio. Ja aina tolla oli semmosta valuvaa räkää ja limaista yskää joka ei kehenkään tarttunu vaan sitä semmosta allergista, loppui sitten kun muutettiin siitä pois.
Myös miehellä oli kokoajan astmakohtauksia mitkä sitten loppui.. mä ehtisin sairastaa siinä kämppässä keuhkokuumeen yms.. mutta toivotaan että teidän talosta ei mitään sellaista löytyisi!!! :hug:
 

Yhteistyössä