hiphei pitkästä aikaa ja hyvät joulut kaikille!
mulla on supistelut loppunu oikeestaan kokonaan, ja päivisin olo onkin ihan jees suurimmaksi osaksi ajasta. mitä nyt välillä tuntuu joltain 80-vuotiaalta mummolta, ku käveleminen on hankalaa, ja esim. seisaaltaan ei voi laittaa sukkia jalkaan, ku jalka vaan ei nouse
ja sit varpaankynsien leikkaus on aika haastavaa, ku ei taivu ja maha tulee eteen!
yöt taas on ihan kauheita, 3-5 kertaa yössä pitää käydä vessasa, sen jälkeen ei tuu uni, kaikki
asennot on hankalia ja kääntyminen on lähes mahdotonta, ku nivusiin ja muutenki alakertaan sattuu ja jotain tuola haaruksissa naksuu tai paukkuu
(sillee niinku toiset naksuttellee niveliä esim. sormista, nii mulla naksuu haaroväli
) mies on ihmeissään ku jaksan nauraa näille asioille ja nukkumattomuudelle, mutta musta tää on TOISTAISEKSI tosi koomista tää ähellys.
tsemppiä kaikille selkäkipusille :hug: ja pitää toivoa että selkäkivut ei enää tuu takasin mulle!
koirien ulkoiluttamisesta - meillä on 1.5vuotias pienikokoinen terrieri, ja välillä on hankaluuksia käyttää sitä lenkillä, ku se on niin innoissaan tuosta lumesta, että tahtoo repiä hihnassa:S
eilen iltalenkillä päätin, että kokeilen oisko normaalilla remmillä helpompi ulkoiluttaa, ku nyt oon vaan käyttäny fleksiä. mutta jotenki tuntuu ristiriitaselta, ku pitkässä fleksissä koira sais enemmän juosta, ja kun tuolla tuota virtaa riittää, mutta kaikkea pittää kokeilla.
mää aattelin tänä vuonna tehdä aleostokset pelkästään netin kautta, ei vaan jaksa lähtee
lyllertään kaupoille ja sitäpaitsi ei oo enää tässä vaiheessa järkeä ostaa raskausvaatteita ja
normivaatteita en uskalla ostaa, ku ei voi tietää pääsenkö ikinä enää takasin entisiin mittoihin
eli vauvalle aattelin tilata ainaki h&m:n nettikaupasta jotain pientä
nuista entisistä mitoista tuliki mieleen, että tuntuu hurjalta että jotku teistä puhuu että tässä raskaudessa on tullu vaan jotain 5kg
mulle on tähän mennessä tullu jo 14kg!
mutta toisaalta en osaa olla mitenkään kauheen huolissani siitä, koska neuvolatätikään ei oo.
koska ennen olin aika pikkunen, painoin jotain 47kg ku aloin odottaa.. toivotaan että ees osa
raskauskiloista lähtee pois
ja kyllä nuo 14kiloa näkyyki.. mulla ei oo naama pyöristyny mitenkää hirveesti, mutta masun lisäksi perse, reidet ja jopa POHKEET on muuttunu muhkuiksi. just eilen sanoinki miehelle että onneksi ei oo kesä - en varmaa kehtais pitää muita ku pitkiä housuja, ku pohkeetki on niin ällöttävän näköset.. no, vauva ku syntyy nii voi taas täysillä alkaa lenkkeileen
miten muuten tiiättekö lihaskuntojumpasta raskauden aikana? ku eilen mietin myös sitä että
voiskohan tässä vaiheessa alkaa tekemään jotain reisi ja pohjejuttuja?
muutenki kadehdin ihan kauheesti naisia, jotka raskauden myötä "puhkeavat kukkaan" ja ovat oikeesti hehkeimmillään. vaikka mulla ei ookkaan kauheesti mittään fyysisiä raskausongelmia, ni
olo on kurja ja tunnen itteni kauheeksi valtamerialukseksi. ja sitä myötä myös oon tullu kauheen epävarmaksi kaikesta. mutta tän kaiken kyllä jaksaa ku tietää mikä palkinto siellä maalissa odottaa
suurin osa meistä kirjottaa tänne vaan omasta navastaan, mutta huomasin tässä kirjottaessani että tää on aika terapeuttista, ku ei näitä asioita niinkään tuu kellekkään sanottua ääneen
mutta on ihan hyvä kuitenki miettiä ja jäsennellä näitä asioita
mulla muuten alko tänään virallisesti äitiysloma, hurjaa!
ei mee enää kauan niin tässä meidänkin pinossa alkaa syntyä pienokaisia
pilli ja kirppu JO 34+5!