Helmikuun hippuset 2012

RR:lle ja muille kiinnostuneille:

Tässä tietoa alkuraskauden vuodoista:

Alkuraskaus ja valkovuoto | Oireet

(Älkää antako sanan valkovuoto hämätä, verestä tuossa puhutaan.)

Tuo vähän lohdutti tuo 20-25%, vaikka artikkelissa ei kerrotakaan että kysymys olisi normaalisti jatkuneista raskauksista. Jossain keskustelupalstalla joku väitti että n. 50 % naisilla on alkuraskaudessa vuotoja hänen lääkärinsä mukaan.
No, toistaiseki ei tuhrua enempää, joten olen päättänyt etten vielä heitä pyyhettä kehään. Nyt meen nukkumaan kun väsyttää niin paljon ja toivon, että aamulla ei olisi siteessä mitään.

Iloista odotusta kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin mennään vähän sitä sun tätä fiilistä...välillä oireita on ihan selkeästi; "menkka"kipuja, nippailua, tissit kipeät (ja turvonneet, liivejä ostamaan piakkoin...) ja muuta mahaoireilua..ilmaa tuntuu kertyvän ihan jonkii verran eikä ainakaan ole ummetuksesta pelkoa! :LOL: Normaalia kai tämäkin...? Toisinaan oireet sitten taukoaa lähes kokonaan. Paitsi että minusta tätä mahaa ei voi enää kohta peitellä, olipa se sitten turvotusta tai ei! :) Kyllä tässä siis ainakin ollaan niiiiin raskaana omasta mielestään että...

Nyt oon niin pitkään miettiny sitä varhaisultraa että varaan sen huomenna. Yritän päästä ensi viikolla torstaina, ennen kun meen neuvolaan. EN VOi yksinkertaisesti odottaa sinne jonnekin elokuulle että pääsen siihen ultraan. Pakko saada mielenrauha, makso mitä makso!!! ;) Viikkoja tulee ens sunnuntaina 7 täyteen joten voishan siellä ultrassa sen sydämenkin sykkeen jo nähdä...:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Avocado artikkelista ja paljon tarrasukkia myös sinne!

Taitaa nuo vuodot melko yleisiä olla kun niitä tuntuu aika monella esiintyvän? Itse olen vaan ihan kauhuissani koska minulla onnistuneissa raskauksissa ei ollut mitään vuotoa ja keskenmenneissä sitten oli.. Tai ei kai vuoto nyt voi johtua siitä että tein edellisenä iltana reippaan lenkin? Tiedä sitten..

Kävin tänään tk pyytämässä lähetettä ultraan mutta lääkäri ei ehtinyt (??) kirjoittaa sitä. Ihan kiva..huomenna yritän kyllä uudestaan, olen niin hermoheikko jo tapahtuneitten takia :ashamed: Jos ei sitten tee lähetettä niin yksityinen lupasi ottaa minut vielä illalla vastaan, siellä on sentään mahtavaa palvelua =)
On ollut suhteellisen rankka päivä, ei ole helppoa tämä meidän naisten osa ainakaan :stick:

Onko kellään tietoa miten kohdunsuun pitäisi olla alkuraskauden aikana? Kun tuhru alkoi niin huomasin että se on aivan eri paikassa kuin ennen ja pehmeämpi?

Taidan kömpiä tuonne sohvanpohjalle hetkeksi ison karkkipussin kera, näin terveellisesti :p


RR & 7+6
 
ippe89 minä juuri kerkesin aloittamaan primolutit jotta saataisiin menkat alkamaan , mutta ihmettelin vain kun ei ala vaikka olin jo monta päivää sitten lopettanyt niiden syömisen ja sittenhän se plussa tärähti :LOL: eli itsellä nuo ei kyllä kerinnyt vaikuttamaan, mutta tulipahan syötyä, onneksi ei kuulemma noin alussa niistä mitään haittaakaan kerinnyt olemaan =)

Itselläni oli pientä rusehtavaa vuotoa viime raskaudessa rv 7 tienoilla ja onneksi tosiaan harmitonta oli, tässä raskaudessa ei vielä ainakaan ole ollut minkäänlaisia vuotoja.

).( Sain eilen vaihdettua neuvolatätiä itselleni, onneksi :D ja samalla sitten neuvolakin siirtyi parilla viikolla eteenpäin, sanoi ettei siellä ihan jatkuvasti tarvitse rampata kun ei esikoinen ole kyseessä ellei sitten itse halua =) Ensi viikolla sitten seulontojen verikokeet, niistä tosin jätin pois hiv, kuppa yms. tutkimukset, kun viime raskaudesssa ne otettiin eikä kyllä pitäisi olla minkäänlaista mahdollisuutta että semmoinen olisi päässyt tarttumaan :D

Minkäslaiset täällä on mammojen parisuhdetilanteet? =)

Meillä mieheni kanssa yhteinen taival alkoi syksyllä -06, kihlat -07 ja poikamme syntyi joulukuussa -08 :heart: asuntovelallisiksi rupesimme muutama kuukausi ennen pojan syntymää kun ostimme rivitalokolmion jossa edelleen asustellaan. Naimisiin menimme nyt tammikuussa -11 :heart:

Maria & Möhkis 9+0 POKS!
 
Parisuhdetilanne tutustuttiin 2004, alettiin seurustella 2005, kihloihin mentiin 2008, plussailtiin 2010 helmikuussa, naimisiin kesäkuussa 2010, esikko marraskuussa 2010 ja uusi plussa nyt kesäkuussa 2011.
 
Tsemppiä kaikille vuotaville! :hug:

Me ollaan avokin kanssa seurusteltu vain vähän aikaa, viime syystalvesta ja alku keväällä muutettiin yhteen, nyt jo ekaa lasta tulossa... :ashamed::p
Hirmu nopeasti ollaan edetty, mutta eipä tässä mitään ongemiakaan ole ollut ja kaikki on niin hienosti kuin vain voi... :) Hieman jännittää muiden reaktiot kun ne kuulee vauvasta... :D
 
Me ollaan seurusteltu jo yli 19v :) Olin 16v kun tavattiin. Kihloihin mentiin 5v myöhemmin, naimisiin 11v tapaamisesta, 3 viikkoa ennen esikon laskettua aikaa :D Vajaat kaksi vuotta myöhemmin syntyi meidän juniori, joka on nyt 6v. Ja tässä sitä taas ollaan. Toivon mukaan meidän pieni vauveli syntyy sitten helmikuussa, kun huhtikuussa vietämme jo 20-vuotispäivää <3
Muoks. ja ekan oman asunnon ostimme reilut 7v sitten, ja tässä ollaan ajateltu pysyä maailman tappiin asti :) Ei olla muuttajaihmisiä, ei. Rintamamiestalossa asutaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kn071 Kyllä tuo selvä plussa on, Onnea! :) Tsemppiä myös kaikille joilla on vuotoa ollut, toivottavasti on vain ohimenevää :)

Täälläkin ollaan vasta pari vuotta oltu yhdessä mieheni kanssa, yhteen muutettiin noin 4 kuukauden seurustelun jälkeen. Välillä vähän vaikeampaa ollut mutta kaikesta ollaan yhdessä selvitty <3

Hieman omia oireita päivittelen,, rinnat vieläkin kipeemmät ja turvonneemmat, väsyttää koko ajan (huomenna pitäis töihin palata loman jälkeen), pientä kuvotuksen tunnetta silloin tällöin.. Ruoan suhteen ei tee mieli mitään mikä on rasvasta tai raskasta, ainoastaan vihanneksia hedelmiä sekä mehujäätelöitä.. :D Onneks välillä näin päin :D

Ensi viikon torstaina olis eka neuvola, jos siellä ei pikkusta katsella tai kuunnella niin menen ystäväni luo joka osti omassa raskaudessan itselleen koti dopplerin :D

Mutta jospa sitä lähtis rannalle näin viimeisen lomapäivän kunniaksi :)

Giggles & Pikkuinen 8+0
 
Hieno plussa kn07! Onnea!

Omanapailu jatkuu:
Tihrustin eilistä testiäni uudelleen ja suunnilleen yhtä voimakas se oli kun tuo sunkin, mutta kontrolli oli vaan paljon vahvempi kuin tuossa...

Jaa-a... kyllä tämä kesken taitaa mennä. Vuoto jatkuu, punaisempana ja ehkä hitusen runsaampana (ei kuitenkaan ihan menkkatasoa). Yöllä olin niin kipeä että en saanut kunnolla unta (vaikka väsytti älyttömästi), kivut olivat menkkakipuja pahempia ja vihloi myös munasarjojen kohdalta. Soitin terveysasemalle aamulla, mutta totesivat vain samaa kuin eilen päivystyksestä: jos kivut yltyvät (nyt vähän rauhoittuneet) ja vuoto runsastuu niin uusi soitto. Lohdutteli, että menkat voivat tulla kyllä raskaudesta huolimatta ja että etenkin ekakertalaisilla kohdun kasvaminen voi sattua runsaastikin... Mutta tää menkkaolo ei kyllä oikein rohkaise.
Neuvolasta odottelen soittoa.

Pitää kai käydä ostamassa vielä yksi testi ja sitten vaan odotella mitä tuleman pitää... Sitä vaan ihmettelen, että missä vaiheessa voin sitten olettaa tämän menneen kesken oikeasti? Jälkitarkastuksessa varmaan? Sellainen kun pitää kuulemma kuitenkin tehdä, vaikkei lääkäriin muuten huolitakaan.

Olo on asian suhteen yllättävän rauhallinen: käy miten käy, ei asiaan kuitenkaan voi vaikuttaa. Tämä epävarmuus on ahdistavinta.

Parisuhteesta: Ollaan oltu n. 5 v. yhdessä, vuosi sitten mentiin kihloihin ja elokuussa on pienet häät (olisin silloin noin viikolla yksitoista jos tämä jatkuisi). Kavereille asia tulee yllätyksenä, pidämme jälkikäteen heille sitten bileet.

Tässä on paljon salassapidettäviä asioita elämässä nyt...
Nään tänään yhtä parhaista kavereista ja päätin kertoa tän tilanteen niin ei ihmettelisi mikä on vialla kun en taida lähteä tänään sovittuun iltamenoon.
 
Heips.
- Kuukautisten mukaan totaali yllärin LA 14.2
- Ikää 28v
- Tämä olisi sitten nro. 6 vuorossaan
- K-SKS

Sitä saa taas kokea reilun 3v tauon jälkeen pahoinvoinnin, väsymyksen, janon, pissalla ravaamisen, tissien arkuuden ihanuutta :D

Parisuhde tilanne sellainen, että aikasta yksin sitä nyt ollaan...mut ei kai siinä, pakko sen pärjättävä jos niikseen tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Joku kyseli parisuhde tilanteesta. Me ollaa oltu yhdessä mieheni kanssa keväästä 2005 lähtien. Muutettii yhteen loppuvuodesta 2006. Esikoinen syntyi 11/09. Ja nyt sit siis toinen odotuksessa ja toivon mukaan syntyisi sit helmikuussa.
Kyselisin niitä mammoilta joilla jo lapsia ennestää, että miten sujui aijemmat synnytykset? Ja oliko seuraava lapsi sit kooltaan isompi ku edellinen? Tässä tullut mieleen yhtä äkkiä se synnytys asia:D hyvissä ajoin, että mitenhä siitäki selviää. Jotenki ton esikoisen synnytyksen jo unohtaa kerkes ja nyt hirvittää ajatus siitä kivusta.
 
Ensin alkuun paljon stemppiä kaikille kenellä tuhrua,pidetään peukut pystyssä etä kaikki menee hyvin! :hug:

Parisuhteesta Me tutustuttiin miehen kanssa syyskussa-09 , yhteen muutettiin tammikuu -10. Tyttö syntyi heinäkuu -10, talo ostettiin syyskuu -10 kihloihin mentiin heti muuton jälkeen:) Nyt siis oltu yhdessä syksyllä 2.vuotta:)
 
Lääkärissä käyty taas, kuulemma paikat nyt vaikuttaisi normaalilta. Ultraan ei päässyt enkä sitten soittanut tuonne yksityisellekään, päätin että aika näyttää, eihän tässä muutakaan voi.

Parisuhdetilanteesta, me ollaan pidetty enemmän tai vähemmän yhtä vuodesta 08. Kihloihin mentiin 2010. Eli mulla on kaksi lasta aiemmasta liitosta. Yhdessähän me asustellaan vaikka kummallakin on omat asunnot. Jonkin aikaa on kyllä ollut valtava omakotitalokuume ja koirakuume ja hääkuume ja vaikka mitä tämän vauvan lisäksi. Kyllä elämä on ihmeellistä :D

Mulla oli esikoinen isoin (meni yli ajan) ja toinen oli pienempikokoinen (syntyi puolestaan aiemmin). Toisen synnytys oli paljon helpompi ja nopeampi. Mä en uskalla vielä edes noin pitkälle ajatella, toivon vain että toukka pysyy sisällä :heart:

RR & toukka 8+0
 
Noista raskaustesteistä. Mä en tehnyt esikolla kun 2 raskaustestiä toisen kp 23/30 toinen 24/30 molemissa melko selkee haamu. Nyt tein kaksi myöskin 33/28 ja 35/28.. Paljon haaleemmat haamut mut tosin eri testitkin. Ei ole käynyt ees mielessä tehdä enää myöhemmin testiä et katsois vahvistuuko viiva?? No eiköhän sitä 2 viikon sisällä saa tietää mitä masussa tapahtuu kun on neuvolassa ultra.
 
Lääkäristä terveisiä. Kyllä se nyt varmistui keskenmenneeksi, perjantaina kaavintaan. Huh! Oikeestaan oon iloinen, ettei tarvi enää miettiä että onko vai eikö. Oli meinaan pitkä viikko epätietoisuutta. Yritystä on tästä jotenkin helpompi jatkaa, kun tietää, että se on ainakin mahdollista onnistua. Joten minä hipsin takavasemmalle ja toivotan teille muille parempaa onnea, helminyyttejä ja mukavaa kesää! :wave:
 
Tengu Pahoittelut! toivottavasti pian tärppää! :heart:

parisuhteesta Me ollaan oltu yhdessä syksystä 2008 yhteen muutettiin ja mentiin kihloihin 2009 keväällä. Meillä on kaks koiraa. Oma rivitalokolmio ostettiin nyt keväällä... :) Naimisiin mennään joskus... ehkä viiden vuoden päästä... ( mies sano et sitkun se on 30 ni mennään naimisiin. :D se täytii nyt kesäkuussa 25 ja mä täytän joulukuussa 22 :)) ja toivonmukaan pikkunen syntyy sit helmikuun lopulla! :heart:

ippe ja pikkutaateli 6+1
 
Uusi odottaja ilmoittautuu.....ikaa on 39v., minun kuudes ja ensimmaista yhteista odotetaan. LA olisi 20.2 ja synnarina KOS. Kavin tanaan ultrassa ja se naytti La nelja paivaa myohemmaksi. Mutta menen uudestaan kahden viikon paasta, koska taalla mieheni kotimaassa ultra on tosi edullista =)
Pahoinvointia :x on, mutta se on tuttua edellisista raskauksista. Olen joka kerta laihtunut n.6 kg alussa. Vasymysta myos on....voisin vain nukkua ja nukkua....onneksi kuopus on 7v. ja on loma saa levata:whistle:
 
Tengu pahoittelut ja paljon tsemppiä uuteen yritykseen!

Bismil Tervetuloa joukkoon! =)

Mä olen aivan uskomaton näiden oireiden kanssa, nyt kun päätin olla menemättä ultraan niin nyt on koko päivän nippaillu ihan tosissaan tuota nassua. Jos se kasvaa niin voiko noin vahvasti tuntua?? Tai pessimistinähän ajattelen mitä tuolla sitten voisikaan tapahtua.. Onko muilla selkeästi ja pitempijaksoisesti vastaavia nippailuja?
 
Tengulle tsemppiä!

Ruttuinen Rusina, mulla on kanssa aika kovia tuntemuksia tuolla alavatsalla. Istukka on varmaankin kiinnittynyt vasemmalle puolelle, koska tiettyyn kohtaan tuntuu välillä tosi epämiellyttävää jomotusta. Myös sellasia menkkamaisia kipuja on välillä, aika koviakin mutta ei silti ihan samanlaisia ku oikeet menkkakivut. Ja just semmosia nippailuja tuntuu lähes päivittäin. Mä oon laskenu sen kaiken kohdun kasvamiseksi ja ihan positiiviseksi asiaksi.

Kyseltiinköhän multa jossain vaiheessa laskettua aikaa...? Omien laskujen mukaan LA:n pitäisi olla 5.2.2012

Omista muista tuntemuksista sen verran, että tissit jatkaa vaan kasvuaan. Pienirintasena on aika ihmeellistä, että yhtäkkiä on oikeet tissit! :D On se vähän hauskaakin! :D Ikävänä asiana on entisestään lisääntyvä väsymys, ai-van mie-le-tön hiivatulehdus : / ja alkava pahoinvointi. Väsymys alkaa painaa liikaa töissä, tänään en tahtonut kestää hereillä. Työvuoron päälle työkaveri kyselikin fb:ssa että oonko pieniin päin ku hän on kattellu mua sillai :D Eihän se auttanu ku tunnustaa! Joo, ja muisti pätkii ja pahasti.

Tänään otan pienen hengähdystauon kaikkeen, huomenna koitetaan taas touhuta asioita mallilleen. Muuttoa ja autonhankintaa ja kaikkea mahollista on pitänyt suunnitella parin päivän ajalle!
 
Tengulle voimia ja onnea tulevaisuuteen.

ON Ensimmäinen neuvola takana ja nyt olen sitten virallisesti raskaana :D Esitteet sai terkkari pitää itsellään, on ehkä tuo miehestä isäksi vielä ihan tarpeeksi tuoreessa muistissa ;) Laskettu aika aikaistui päivällä on nyt 3.2 vaikkakin kaipa se sitten taas np-ultrassa muutuu. Lähtöpainoksi sain niinkin alhaisen tuloksen kuin 63,1kg. Reippaat 6kiloa vähemmän kuin mitä viimeraskauden lähtöpaino. Imetys kannattaa ;) Verenpaine oli 113/82 ja hemppa 139. Kuulemma oikein hyvät lähtölukemat. Jos huomenna sitten varaisi tuon ultran.

Parisuhteesta kyseltiin... Ollaan miehen kanssa oltu hyviä ystäviä jo ennen seurustelua eli älkää rakkaat kanssa mammat kauhistuko. Eli seurustelu alkoi 01/10, yhteinen talo ja asuntovelka 08/10, esikko 10/10 ja kihlat 01/11 tuleva natiainen sitten mahdollisesti 02/12 ja häät jossain kaukaisessa tulevaisuudessa...

Hohto ja :heart: 8+5
 
Moi taas.

Pahoittelut Tengu

Kopsaan nyt osittain suoraan tuolta toisesta ketjusta, kun ei tätä asiaa voi niin monella tapaa ilmaista:

Neuvolan tätsä oli sitä mieltä, että melko varmasti keskenmeno. Ei kyllä antanut mitään ohjeita suuntaan eikä toiseen...?
Päivällä vuoto lisääntyi ja on nyt ihan tummaa verta. Juilii edelleen. Eli jollei ihmeitä tapahdu, tämä taisi olla tässä. Varmistan vielä viikonloppuna testillä et hcg tosiaan vähenee.
Eipä kovin pitkälle tälläkään kertaa sitten ehditty (onneksi kai kai niin, myöhempinä viikkoina km olisi ollut varmasti paljon hirveämpää). Fiilikset ovat lähinnä häkeltyneet, nämä muutokset ovat niin hiton nopeita olleet.

Oikein paljon onnea teille muille odotukseen! :wave:
 

Yhteistyössä