Helmikuun hippuset 2012 **lokakuussa**

Ei ole terkka mitään soitellut tiistaisesta sokerirasituksesta eli ei siellä kai mitään erikoista ole ilmennyt - toivottavasti. Tsemppiä teille joilla se vielä on edessä. Hammaslääkäristäkin selvisin elossa, kaksi reikää paikattu seitsemän jäljellä. En ole siis hammaslääkäriin uskaltanut 10vuoteen :ashamed: Nyt vain ihmettelen että mikä siellä niin kauheasti on pelottanut. Siellä selvisi siis että minulla ei ole ikinä ollut pysyvissä hampaissa ennen tätä yhtään reikää. Pelkoni hammaslääkäriä kohtaan juontaa siis kahdesta paikatusta maitohampaasta muksuna :O

Uusi oire täällä suunnalla on rintojen kihelmöinti... Turvoksissahan nuo ovat olleet jo pidempään ja ajoittain myös kosketusarat. Mutta nyt välillä tulee sellainen olo kuin oli silloin kun rinnat olivat täynnä maitoa. Sellainen pakottava kutina/kihelmöinti.. Weird...

Vaunuista täällä on ollut reilustikin nyt keskustelua, meillehän siis rantautuu P&T:n Explorerit heti kun sopivat tulevat vastaan. Kotonahan tällä hetkellä on Emmaljungat (Duo Edget Sport rungolla) ja niitä voin tosiaan suositella jos tukevat, tilavat ja vankat vaunut haluaa. Oran Joveihin on näköjään moni päätynyt, ystävälläni on tuollaiset ja itse en ole niihin tykästynyt ollenkaan. Kuomu ei ole kovin suojaava ja kuomun kiinnitys on kovin lepsukka. Mutta makuasioita...

Hohto ja :heart: 25+6
 
Hohto, kummasti niistä hammaslääkärikäynneistä vaan selviää. :flower: Monesti jääpi lapsuudesta noita pelkoja. Täällä toinen kuka ei oo käyny ikuisuuteen hammaslääkärissä just siks kun pelottaa yhä ne isot karvaset sormet mitkä täyttää mun suun ja ne suhisevat laitteet mitkä puhaltaa kylmää ilmaa tai imasee kielen irti suusta. :'( Ei onneks oo ihan kamalaan kuntoon päässy suu ilman tarkastuksia, mutta jotakin korjattavaa löyty mullakin. Tätillä oli sirot sormet ja hellät otteet :)

Tammikuisten kirjotteluja kävin kurkkimassa ja siellä oli tämmönen:

name it

ihkuu!

Joko tulevalle lapselle on nimet valmiina? Me saatiin miehen kanssa eilen makusteltua suuhun sopivan tuntunen ja hyvänkuulonen nimi aika valmiiksi. Mitä jos lapsi ei näytäkään siltä, mitä nimeä on ajateltu? :D

ilutiak ja Kuplisvauvva 25+6
 
Äitiyspakkauksen saapumisilmoitus oli tänään postilaatikossa!! Toivottavasti pääsis jo tänään hakemaankin paketin kotiin! :heart: Ihanaa alkaa tutkimaan, mitä siellä on, vaikka kuvia on netistä katsottu jo monen monta kertaa.... ;)

Vauvakutsuja tuskin tulee. Eka vauva omaan kaveripiiriin ja molempien perheisiin. Tuskin on tullut kellekkään ees mieleen. Miehen kavereilla jo parilla lapset, mutta ei juuri olla tekemisissä. miehen kanssa seurusteltukkin vasta vajaa vuosi... :ashamed:

ÄiteeX voimia odotukseen! :hug: En voi edes kuvitella, miten erillaista ois odotella lasta, kun tietää, että heti syntymän jälkeen joutuu tehohoitoon...

Vaunuista ei ole täällä vielä mitään käsitystä. Pitäis piakkoin päästä katsomaan ainakin yhden tutun käytetyjä vaunuja, ehkä sen jälkeen joko ostaa ne tai alkaa metsästämään toisia kätettyjä tai ostaa uudet tai.... :stick: Pient paniikkia alkaa pian olemaan kaikkien muidenkin hankintojen kanssa. Pitäis ostaa pinnasänky, amme, hoitopöytä ja alusta ja ties mitä pikku roinaa, sen lisäks pitäis kattoo mun ja miehen vanhat vauvatavarat läpi, jos siel ois jotain hyödllistä ja ties mitä.... Ja nt ku oon sairaslomalla ja pitäis levätä, niin en hirveesti sais koheltaa... Kai me sitte hirveessä jouluhässäkässä ollaan ostamassa pikkuselle tavaraa ja menee hermot siihen ruuhkaan. Ei kyl joulun jälkeisiin aleisiinkaan houkuta lähtee valtavan mahan kanssa ihmettelemään. Ja voihan se vauva syntyy jo vaikka tammikuun alkupuolellakin, ku la on kuitenki jo 5.2.... #huoh#

hohto samaa kutinaa/kiheilmöintiä on myös täällä ollu jo muutamia viikoja. Ja mä huomasin jo melko alussa, et se tosiaan johtuu, että rauhaset jo erittää! Kirkasta nestettä tulee välillä. Nyt se on jo pikkasen rauhoittunut, mut yhes vaihees oli yöpaidat aina märkinä.... :stick:

Undine ja pikku poika 25+4 :heart:
 
Tervehdys!

Täällä päässä jäätiin sitten osasairauspäivärahalle, eli teen 4 tunnin päivää 8-12 ja saan siihen vielä kahvitauon, ja tilipussissa se ei tule tuntumaan kun 100€ verran, eli täytyy sanoa, että aivan loistava lopputulos keskustelussa!!

Nyt uudelle asunnolle puunaamaan paikat kuntoon niin saa huomisesta lähtien sinne roudailla tavaraa =)

ÄiteeX ja poikanen 22+6
 
Hienoa ÄiteeX kun kävi hyvin neuvotteluissa sekä onnea uuteen kotiin :)

Itsellä kirjoittelut jäänyt vähän vähemmälle, facebookin orja kun olen niin siellä enemmän kirjoitan.. Täällä siis sairaslomalla tiistaina kohonneiden paineiden takia sekä pissassa löyty proteiinia.. Nyt oon levännyt kotona ja paineet on laskenut normaaliksi mutta proteiinia vieläkin on pissassa. Huomenna jälleen neuvola kun pitää ruveta tarkemmin seuraamaan noita arvoja, myrkytyksen oireita on ollut vähän koko ajan.. Verenpainemittarin sain kotia sekä pissatestiliuskoja millä seurata prot pissasta.

Puhuko joku aijemmin siitä että tulee jo jotain nestettä rinnoista? Täällä varsinkin sauna ja suihku saa aikaa sen että nänneistä kun puristaa niin tulee läpinäkyvää nestettä ja sit vähän valkoista nestett.. Outoa :D Mutta mainitsemaanne kihlemöintiä ei vielä ole tuntunut..

Voih kauan teillä on kestänyt sen äippäpaketin tulemisessa..? Jätin kelaan laput 20.10 (okei vasta viikko mennyt) niin koskahan se paketti tulee, en jaksa odotaa että pääsee hypistelee pikkuruisia vaatteita :) Oikeastaan en jaksa odottaa että lapsi syntyy ja saan sen syliin :) Pikku hiljaa alkaa nämä äidilliset tunteet heräämään.. Silti en vielä(kään) toisten lapsia koe maailman ihanimpina söpöimpinä ja lutuisimpina. Ja että lapset on parasta maailmassa.. Varmasti on mutta vain se mun oma on :D En pahalla tarkoita mutta niinkuin mun äidille sanoin niin "ei mulla rakkautta riitä muiden lapsille" :D

Ei ole vielä nimi loksahtanut paikoilleen.. Yksi oma suosikki on mutta en halua kyllästyä siihen ja niinkuin ilutiak mainitsi, mitä jos lapsi ei näytä siltä nimeltä :D

Giggles & Elmo 24+5
 
Nimi tällä on jo valmiina. Ei tosin ole ollu yhtä kauan kun esikoiselle oli. Esikon nimi tiedettii jo 5 vuotta ennen kun lapsi oli ees mietteissä :) Yks nimi vaan lisättiin vielä nimeen kun lapsi nähtiin. Nyt on hyvin esikon nimeen sopiva nimi tulossa vauvalle mut silti oman lainen.

Rintoja täällä ihan polttelee sillei et pitäis päästä lypsämään tyhjäksi. ei vaan uskalla muuten pitää alkaa miettiä et mihin sen maidon laittaa oikeen kun ei vauvaakaa oo. Esikkokaa ei huoli ees pakaste maitoja enää (jep niitäki löyty vielä :/)
 
Hellurei!
Kirjottelu on taas jäänyt hieman... :ashamed: Yritin hirveällä tohinalla lukea teidän kaikkien kirjoituksia läpi ja varmaan jäi usemapi sivu välistäkin, pitäs olla nohevampi ja käydä useammin mutta kun ei aina kerkii ja jaksa, plääh!

ÄiteeX hienoa että asiat on järjestynyt! =)

Vaunuista taisi jotain puhetta olla ja täällä suunnilla on sellaiset vaunut kuin Crescent m300, tumman peiget väritykseltään. Ostettiin kavereilta joilla oli ollut vaan ihan hetkisen käytössä. Ovat siis kuin uudet! Oon kyllä tykänny noitten ketteryydestä kun olen pyöritelly niitä sekä jo siellä kaverin luona ja avokin vanhempien luona (missä ovat vielä säilytyksessä). Netissä oli polemiikkia noista vaunuista että onko koppa liian matala (kopasta tulee siis vain lähes makuukulmaa säätämällä rattaat) ja onko työntökorkeus hyvä yms. mutta kyllä minä luulen että tuo noitten ketteryys ja helppous vie voiton kaikelta. Eikä me kumpikaan kovin pitkiä olla joten... ja paljon noissa oli hyviä/kehuttuja puolia joten olen kyllä (vielä ainakin toistaiseksi) oikein tyytyväinen hankintaani. :D

(.) Neuvolakäynti täälläkin takana (seuraavan kerran neuvola + lääkäri); hemppari oli pudonnu taas ja oli vaan 111. Muuten oli pissitestit ja paineet yms. kunnossa. Ja sydänäänetkin kuunneltiin, hienosti jumpsutteli. :heart: Tuon hempparin putoamisen kyllä huomaa..päätä meinaa juilia, väsyttää ja on muutenkin vetämätön olo. Mutta jospa se tästä kun hakee rautakuurin apoteekista. Painokin ruennut nousemaan nyt ihan mukavasti, oli tullu +600g/viikko lisää painoa. Mutta vielä (kuulemma) ihan kontrollissa. Eipä tuota tarviis ihan kamalasti tulla kun on lievän ylipainon puolella painoindeksi muutenkin mutta kassellaan...:popcorn:

Täällä on muuten ruennut pissillä käynnit olemaan ihan lähestulkoon naurettavia: Pissittää muka ihan kamalasti ja sitten tulee vaan pikku lirkki pissiä..ja pitää ravata vähän väliä. Alkaa masua ilmeisesti jo sen verran olla että alkaa rakko jo "ryttyilemään", ei se tästä ainakaan helpottamaan tule...

Onko täällä muuten muita atooppisesta ihosta kärsiviä? Jos on, onko raskauden aikana oireet pahentuneet/helpottaneet..? Tänne on rantatunut melkoset ihottumat mm. rintakehään, niskaan, käsiin... :| Hydrokortisonia olen yleensä käyttänyt tuon muun rasvan läträämisen lisäksi mutta enpäs ole vielä sitä ehtinyt hankkimaan.

Huuh..tulihan tuota taas höpistyä...Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille tasapuolisesti! :flower:

- Lilu & "J" 23+4- :heart:
 
Ja hei vielä SUURI KIITOS mm. Evenylle tuosta "tavaralistasta"! :flower: =)
Minusta ainakin on tosi kiva lukea noita ja laittaa vähän korvan taakse vinkkejä jemmaan.
Hurjistuin muuten viime viikolla kirpputoreilla; ostelin iiiihania pikku poikien vaatteita ja sitten "kauhuissani" ajattelin että entäs jos se onkin TYTTÖ?! :D Ja minulla on lähestulkoon jo laatikollinen poitsujen vaatteita... Noh, meneehän noista monet molemmille.

Nyt tuntuu alkavan "J":n iltadisko joten äkkiä sohvalle nauttimaan näistä ihanista jumputuspotkuista! :heart:
 
Lilu meille tuli kaverilta monta kassillista vauvan vaatteita ja kaikki pinkkiä. Onneks ne on helppo palauttaa jos onkin poika. Enkä ole vielä yhtään vaatetta ostanut kaupasta tytölle. Ainostaan kirppis tavaraa on tytön väreissä kun on niin huono luotto tuohon sukupuoleen. :)
 
Tälläistä sitten tällä kertaa..päätin toissa iltana "leikkiä kunfu pandaa" (jännä tapahtumasarja jonka seurauksena kompastuin ja mahalennon suoritin).
Sen verran teki vekkulia (+säikähdys kun tunsin, et jotain repesi/revähti..heti tietty istukka mielessä varsinkin kun tietää, että istukka etuseinässä), että jonkin aikaa kärvisteltyäni ja kun en saanut miestäkään puhelimella kiinni niin soitin ambulanssin.

Mut juu, selvittiin vrk sairaala seurannalla, särkylääkkeellä, lämpöpusseilla ja supistusten estolääkkeellä, notta se on sitten vuodelepoa kotona.
Alamahalta lihakset päreinä ja liikkuminen tekee ihan hemmetin kipiää, mutta eipä siihen muu auta kuin lepo ja aika.
Vessaan pääsemiseen menee vartti aikaa ja samaten sängyssä kyljen kääntämisessä, mut pääasia, että muksulla menee hyvin (ja lujaa kun hutkii mua alamahalle mikä ei ainakaan paranna asiaa).

Kaikenlaista sitä sitten sattuukin kun touhuaa.

Jepulisko ja Mahakääkötin 24+2
 
Eveny en oo minäkään ostanu kaupasta kun pari semmosta väriltään "sukupuolineutraalia" bodya (oiskohan hinta ollu 2-3e/kpl) ja sitten sen kauan himoitun nallehaalarin! :D :heart: Se on niin supersöötti. Kirpputorit tulee varmasti vielä moneen monituiseen kertaan kierrettyä, mahtavia löytöjä!

Abrakadabra, minäkin olen kuullut noista mustaherukkaöljykapseleista..hmm..pitäsköhän niitä hankkia, joskos ois jotain apua tähän kutinaan joka tekee hulluksiiii!!! :mad: Koko ajan rapsututtaa! Oon yrittäny pitää kynnet tosi, tosi lyhyinä etten yölläkään raaputa vauhkona. Tuskasta on. Rupeenpas ettimään tuota juttua täältä meiltä päin, heräsi mielenkiinto ihan todella. =)

Jepulisko, huuuh! Onneksi selvisitte säikähdyksellä! Nyt sitten vaan hieman iisimmin..ei enää kung fu-panda juttuja! =)
 
huomenta!

Hui, jepulisko nuo kaatumiset on aina pelottavia. Onneksi kaikki kunnossa masussa.Täällä elämä mataa sitä samaa rataa, alkaa olla jo niin tylsää.. Illalla käytii ihan pikaiseen kaupas max puol hoo niin alkoihan se jo siinä vihoitteleen :( Pitänee pakolliset kauppareissut ajoittaa heti aamuun, jos maha jaksaisi sillon paremmin.
Tekemisen puute on kyllä kamala, ei jaksa enää kutominenkaan kiinnostaa ja kirjoja on luettu varmaan enemmän ku viimeseen kymmeneen vuoteen. Positiivista silti, että enää reilu 15 viikkoo jäljellä ja se on musta vähän ku ajattelee miten pitkä matka on jo tultu :))
Toissa yönä näin synnytysuntakin, meni tosi sutjakkaasti ja huomaamatta koko synnytys ja sitte unessa kysyin, kun täti kirjoitti vauvan mittoja siniselle lapulle, että "ai jaa oliko se sitten kuitenkin poika?". Kyllä täälläki jo niin haluais vauvan livenä syliin. Jos olis vaikka jo kuukausi hypätty eteenpäin, niin ei olis enää pitkä aika.
Joku ihottumista puhui, mulla esikon raskausaikana puhkesi kunnon atopiat (joku lekuri diagnosoi psoriksikin..). Mutta talvella aina paheni ja sitte kesää kohdin helpotti. Tässä raskaudessa ei oo (kop kop) ollu onneksi ihottumia, vielä. Mulla oli vaan perusvoiteet käytös ja joku tosi lievä kortisoni rasva.

Oottekos kukaan muuten seurannu tota karppauskeskustelua? ite oon muutamaan otteeseen tuota ruokavaliota noudattanu ja on ollut tosi hyvä olo ja paino on pudonnu. Tietty raskaus ja imetysaikana oon syönyt ihan kaikkee. Mutta joka tapauksessa savu nousee päästä, kun sen yhden Uusituvan juttuja kuuntelee...

Ens ti neuvola, saa kattoo tuleeko mullekin sokerirasitus käsky..yäk!

t.sini77 ja vaaveli 24+2
 
Nyt on neuvolassa käyty. Paino ei ole vieläkään noussut, mikä on vaan hyvä juttu, kun lähtöpainoo oli hitusen liikaa. Hb on pysynyt hyvänä. Aamun verensokerin paastoarvot tuppaa olemaan vähän koholla ajoittain, mutta sovittiin että odotellaan uutta sokerirasitusta ja sen tuloksia ja sitten taas ahkeraa mittausta. Olen kuitenkin menossa polille h 28, kun mulla oli raskauden alkuvaiheessa kilpparivasta-aineet koholla, niin sitten samalla ktotaan noi sokeriarvot.

Eilen kävin ravitsemusterapeutilla keskustelemassa syömisitä. eipä sieltä oikeaastaan uutta tullut, mutta tulipa vahvistusta omaan tekemiseen.

Galluppia, syöttekö D-vitamiinia suositusten mukaan. Mä tahon unohtaa sen jatkuvasti eli enemmän unohdan kun otan, pitäis varmaan skarpata.

Kaikille voimia viimeiseen kolmannekseen joka alkaa olla kaikilla käsillä.

Iltatähti 24+1

P.S Päivitättekö mut listaan la 16.2. kolmatta odotellaan ja mulla ikää 35v
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

ÄiteeX hienoa, että palaveri meni noin hyvin :)
Jepulisko voi ei, onneksi vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin- tuo kyllä säikäyttää! Samasta syystä meinaan hankkia talvikengiksi sellaiset, missä on varmasti pitävät pohjat. Meillä ei teitä pahemmin hiekoiteta - toisaalta hyväkin, pääsee potkukelkkailemaan :)

Sokerirasitus: Jee, hyvät arvot, kaikki kunnossa :D mii sou häpi!

Onko muille terkkarit sanoneet mitään influenssarokotteesta? Minulle terkkari eilen vihjasi, että ei sitä suosittele. Mies taas oli käynyt työterkkarilla rokotuttamassa itsensä ja siellä oli sanottu, että tavallista rankempi flunssa on tälle talvelle luvassa. Tässä nyt vähän puun ja kuoren välissä- mitä pitää uskoa ja kuunnella, kannattaako vaiko eikö?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T: luputupuna & heppuli 26+2 (ultran mukaan 26+5)
 
Täällä ollaan esikoisen kanssa molemmat räkätaudissa... :p Veto ihan veke, mutta pakko lähteä huitelemaan ympäri kyliä että saa kaikki asiat hoideltua.
:D Masuasukki jumppaili nukkumaan mennessä siihen tahtiin, että isäntä säpsähti joka kerta hereille kun mojova potku tuntui sillä kyljessä, selässä, kädessä, riippuen siitä miten päin ahdistelin mahani kanssa. :D Mutta nyt mustikkapiirakka uuniin ja sen jälkeen liikenteeseen. :)
 
Tänne ei ihmeempää, vatsassa möyrytään ja muuten odotellaan äippälomaa kovasti. Tänään kävin verikokeissa, nyt ootellaan soittaako neukkutäti. Sattu niin penteleesti verikokeen otto jostain syystä, tais sohasta johonkin pieneen hermoon tai jotain. Aattelin vähän listata mitä tarvis hankkia, niin laitan samalla mitä esikoisella tarvittiin.

-Pinnasänky (tai muu nukkumapaikka), siihen patjat, lakanat, peitto, (tyyny), alkuun käytettiin isoa tyynyä pienentämään tilaa pinnasängyssä.
-vaunut (pärjää toki ilmankin, mut on ne kätevät ja pihalla nukkuu paremmin päikkärit)
-vaunuihin lisäksi hyönteisverkko, sadesuoja (mol. tulevat usein mukana), makuupussi lämmikkeeksi.
-itkuhälytin (ilmankin pärjää, mut ollaan koettu hyödylliseksi ulkona nukutettaessa)
-turvakaukalo
-vaipanvaihtopiste (meillä työpöytä hoitoalustalla tehnyt hommansa, tarpeeksi iso et tavaraa mahtuu myös lähelle ja vesipiste mielellään lähellä jos pepun pesu suoritetaan vedellä)
-pieniä vaippoja esim. yksi paketti (sairaalasta saa kaikkein pienimpiä yleensä paketin mukaan) tai vaihtoehdollisesti kestovaippoja
-kosteuspyyhkeitä
-sinkkivoidetta/talkkia/bebanthenia/lanisolia
-pumpulipuikkoja
-keittosuolatippoja+nenänniistäjä (me koettiin tarpeelliseksi)
-kuumemittari
-kuumetta alentavaa lääkettä esim nestemäistä buranaa tai panadolia
-tylppäkärkiset kynsisakset
-hiusharja
-pesuamme (käytettiin suht vähän, käytiin ennemmin suihkussa)
-pyyhkeitä
-puklurättejä esim sideharsoja
-tarvikekassi reissuja varten
-vaatteita 50-56(62) kokoja (me tykättiin bodyistä ja potkareista), lämpimät ulkovaatteet hieman isomman kokoisena et mahtuu kerrospukeutumaan, lämpimät tumput, sukat, pipo jne.
-tuttipulloja (jos imetys ei onnistu)
-tutti (jos semmosta nyt haluaa käyttää)
-korviketta (jos imetys ei onnistu)
-rintapumppu (jos tykkää)
-maidonkerääjiä ainakin 2 kpl
-liivisuojia ja terveyssiteitä kunnon imukyvyllä
-kantoliina/rintareppu (jos tykkää)
-imetysrintaliivit
-imetystyyny (jäi kyllä käyttämättä, käytin tavallisia tyynyjä)
-ruokaa itselle ja perheelle pakkaseen valmiiksi
-sitteriä käytettiin, kun semmonen saatiin lahjaksi

siinä olis nyt ainakin alkuun...

Sairaalakassiin aion kerätä:
-omat kotiutumisvaatteet yksi vaatekerta riippuen säästä
-vauvan kotiutumisvaatteet riippuen säästä
-omat hygieniatavarat
-maidonkerääjä 2kpl ja liivisuojia
-musiikkia ja korvanapit
-kännykän laturi ja kännykkä, kukkaro
-pari terveyssidettä
-suklaata palkkioksi synnytyksestä :)
 
Viimeksi muokattu:
terpin lista näyttää mun silmään aika hyvältä. Muistan kuinka esikon kanssa ei vielä oikein tiennyt mistään mitään ja sitten kun päästiin kotiin niin parin päivän sisään tuli huomattua että ilman sitteriä tai turvakaukaloa olisi vauvaa joutunut kantamaan koko hereilläolo ajan :whistle: koita siinä sitten selviytyä arkiaskareista lapsi kainalossa, ei suostunut makoilemaan sängyllä, lattialla, sohvalla tms... Maidonkerääjien ideakin tuli hyvin nopeasti selväksi kun niitä ei ollut valmiina, meillä nukuttiin muutama yö maitolammikossa. Yöllä kun imetti toisesta tissistä niin toinen herui sängyn märäksi. Tai sitten vain ihan muuten vaan rupesi tissit herumaan unissaan :D

Toki esim. meillä ei vielä koskaan ole nenänniistäjää tarvittu, ja sinkkivoidettakin tarvittiin ekan kerran ehkä 2kk. synnytyksestä ;) Mutta ehkä nämä tulevat hieman yllättäen tarpeeseen.

Hohto + :heart: 26+0 POKS POKS
 
Heippa perjantai-alkuiltaan =)

Aiaiaiai, ku mulla on tänään taas vasemmalle puolen nivuseen juilinu ilkiästi :(
Ja jostain syystä väsyttänyt koko päivän.. Yön nukuin kyllä hyvin, ja pitkään.

Välillä jännä miten sitä pysähtyy siihen ajatukseen että himpun päälle 3kk, ja pitäis vaavin syntyä :heart:
Mulla pitää varmaan alkaa jo laitteleen jotain valmiiksi.. :whistle:
Siitä pinnasängystä oon pitäny vielä näppini erossa, kun mulla ei vielä ole siihen patjaa (hyvä syy olla kokoamatta vielä) :LOL:
Toisaalta ihan kivaa kun ei tarvii enää muuta laittaa kun vaatetta :)
(niin ja se patja pinnikseen)

Hui kamalaa jepulisko! Onneksi selvisitte säikähdyksellä kaatumisepisodista, huh.
Pelottaa omalla kohdalla myös portaat, ja tulevat liukkaat kelit, oon sählä, ja mulla nyt kans etuseinässä istukka..

Babyshowereita ei pidetä, jotenkin vierastan koko ajatusta..
Mutta jonkinlaista muuta "kokoontumista", (esim. ravintolassa) kaveripiirin odottavien äitien kanssa vois kyllä suunnitellakkin :D

D-vitamiinit (ja kaikki muutkin lisät mitä pitäs) unehtuu kokoajan.. Sillointällöin nappaan monivitamiinin.

mukavaa viikonloppua kaikille!
Suffeli ja masumurunen 24+4!! HUIH! :D
 
Atooppinen iho täälläkin. Mä käytän Elocon kortisonivoidetta ja kysyin lääkäriltä, että voiko sitä käyttää (selosteessa lukee ettei saisi käyttää raskaana tai imettäessä) kun mikään muu ei oikein tehoa mulle. Lääkäri sanoi, että parempi mun on käyttää heti alussa sitä rasvaa, jottei ihottuma pääse pahaksi. Eikä kuulemma ole paikallisesti käytettynä haitaksi vauvalle, vaikka tujua tavaraa onkin. Mulle tulee siis ihottumaa käsiin, kyynärpäihin ja jalkoihin. Raavin ne verille jos en hoida kutinaa heti pois ko. rasvalla. Tuo on kyllä loisto tuote, kärsin jonkun 2 vuotta siitä, että joka yö oli lakanat verillä kun olin raapinut kaiken auki ennen kuin ihotautilääkäri tunnisti oireet atooppiseksi ihoksi ja sanoi, että on tähän lääkekin olemassa. Työterveyslääkärit kun eivät olleet antaneet tarpeeksi voimakasta voidetta niin ihottuma palasi aina ja raapimisen jälkeen toki märki yms. saman tien. Pari vuotta kärsimisen jälkeen päätin, että viimeinen yritys on ihotautilääkäri ja sanon sille, etten enää yksinkertaisesti jaksa tätä. Ja sitten sainkin kuulla, että tää on helposti hoidettavissa. En alkuun uskonut, mutta jo viikon kuurin jälkeen huomasin että tää toimii!! :) Vitsi, että olin onnellinen ja samalla kadutti etten ollut aiemmin raaskinut mennä ihotautilääkärille.

D-vitamiinia en syö enempää, mutta Multivitan Raskaus ja Imetys -vitamiineja päivittäin. Ei oo tullut kysyttyä neuvolasta pitäiskö syödä vielä lisää nyt talvikautena vai riittääkö tuo.

Täällä on alkanut maha vaivaamaan. Nyt se "kiukuttelee" jos tekee jotain raskasta tai nostaa jotain lattialta tmv. kyyristyy. Hankalaa. Samoin sitä supistelee jonkun verran, ei tosin kipeesti, mutta kuitenkin. Lienevät normaaleja oireita, mutta mulla ei tähän mennessä oo ollut mitään oireita niin kummastutti aluksi.

Äitiyspolilta soitettiin tänään ja aika olisi varattu joulukuun alkuun. Uusi terveydenhoitaja oli todella tehokas ja laitto lähetteen sinne kun lääkäri oli aiemmin vain todennut, ettei hän tiedä kun on niin harvinainen sairaus. :D Onneksi vaihtui terveydenhoitaja, tää uusi on aivan ihana ihminen!! :) Ymmärtää ja ottaa asiat hoitaakseen.

Line ja Nano 23+3 :)
 
Hei kaikille!

Huolitteko vielä mukaan tälläisen matti myöhäisen. Olen aina välillä taustaillut täällä mutta en tammikuussa kokemani keskenmenon takia uskaltanut aikaisemmin liittyä tänne. Nyt on rakenneultra takana ja siellä oli kaikki hyvin, joten päätin alkaa uskomaan, että tällä kertaa meille tulee vauva. :)

Minut saisi päivittää listaan eli la on 27.2, sairaala OYS, minun ikä 32, kolmatta odotellaan, tyttölupaus

Rakenneultrassa tosiaan oli kaikki hyvin ja tyttöä meille lupailtiin. Ennestään meillä on tammikuussa 7 vuotta täyttävä tyttö ja syyskuussa 4 täyttänyt poika. Tässä raskaudessa alun tyttöfiilis vaihtui poikafiilikseen ja olin aika yllättynyt, kun tulokas olisikin tyttö. :heart: Pikkuinen oli mielestäni melko iso viikkoihin nähden. Viikkoja oli rakenneultrassa 21+3 ja painoarvio oli 490g. Minkälaisia painoarvioita olette muut saaneet rakenneultrassa?

Itse voin alkuraskauden tosi huonosti mutta se onneksi helpottui, kun 13 viikkoa tuli täyteen. Nyt keskiraskaudesta on vaivannut välillä oikea pakarakipu sekä flunssa, joka on kestänyt jo neljä viikkoa. Joudun myös syömään lääkkeitä perussairauteni takia, mikä on nyt ollut välillä aika pahana. Normaalilääkkeiden lisäksi on mennyt kortisonit koko raskauden ajan. :( Olen kyllä edellisissäkin raskauksissa syönyt samoja lääkkeitä, joten en niiden takia panikoi.

Kikkis rv 22+4
 
Tervetuloa mukaan Kikkis =) Niin se joukko vieläkin vain meitä kasvaa,hienoa!
Meillä rakenneultra oli viikolla 20+4 ja painoarvio oli 330g,mutta kuulemma pieni ja siro poika olikin.

Pikaisesti vain kommentoin tässä,tämä mamma on menossa kaverin kanssa käymään "paikallisessa",eipä sitten ole juuri käynytkään missään sitten alkukesän,saa nähdä kauanko jaksaa ennenkuin on kotona ja peiton alla :LOL:

MöhköMyy ja HilmaOnniPetteriina 23+4
 
[/URL][/IMG]

Aivan mahtava kokemus tuo 4D-ultra. Tässä meidän :heart: tyttö :heart:

Kaikki oli hyvin, vaikka vatsalaukkua ei ensin meinannut löytyä. Odoteltiin sitten ja tarkistettiin tilanne kaksi kertaa uudelleen, lopulta tyttö oli niellyt lapsivettä tarpeeksi jotta vatsalaukku saatiin näkyviin. Lääkäri laittoi siitä kuitenkin seurantapyynnön. Tyttö oli rv25 860g, 4 päivää isompi mitä LA mukaan ja arvioitu syntymäpaino tällähetkellä 3800g.

Atooppinen iho tuntuu olevan monella. Itselläni on käsissä ajoittain paha ihottuma ja nyt olen tutustunut suolasaippuaan (kaikkea sopii kokeilla) :) Muuten kuluu koko perheellä isoja pumppupulloja rasvaa, kuivaa porukkaa kun ollaan. Mutta emme onneksi allergisia.

Joku muukin on muuttamassa juuri. Mekin saamme viimeistään maanantaina avaimet uuteen kotiin, sitten pientä remppaa ja muutto jouluksi. Tekemistä piisaa ennen tytön syntymää.

Mistäköhän muusta ootte höpissy, vaunuista nyt ainakin, Meille rantautuu gessleinin vaunut. Vaikka ensin päätin että rattailla vaan mennään, mutta vaunufriikki kun olen ni olihan tämä arvattavissa :D

Jokos on kummeja pikkuisille valittu/pyydetty?

Meille tosiaan neljäs lapsi tulossa että pikkasen saa jo miettiä että mistä kummit. Yhtä pariskuntaa on jo pyydetty, mutta toinen heistä vaan kuuluu kirkkoon. Joten pitäisi yksi kirkkoon kuuluva vielä keksiä.

E-V-A ja tyttö rv25+2 (meinasin kirjoittaa rv35 :) )
 
:snotty: Tämä saa lähteä vielä tänään päivystykseen istumaan, Koko yön yskiny ja pyöriny sängyssä, piiput ei auttanut mitään, joten muutamaan kertaan meinannut paniikki iskeä kun ei saa vedettyä ilmaa takaisin keuhkoihin, sen verta tukossa. Masu hytkyy kaiken aikaa puolelta toiselle, siitä tulee selvästi yöeläjä. :D Päivät nukutaan ja yöt riehutaan.
 
Huomenta.

Pakko tulla purkamaan.. Mulla on niin mitta täynnä! Miehen kanssa eilen "tapeltiin", kun hällä piti taaaaaas päästä viihteelle (kun kaverilla alkoi loma nii siksi, hyvä "syy" joo-o)
Yritin ja yritin saada luopumaan ajatuksesta, mutta jäärä kun tuokin ukko on, nii yksin jäin kotio pahalla mielellä, ja se läks pitään hauskaa..
Miehen lähtiessä vielä ovelta ärähdin perään ettei oo kotiin tulemista, ja sain siitä vaan itselle pahemman mielen :'(
Nyt mies vielä nukkuu, onneksi meillä on lapset mummolassa yökylässä, nii eivät näe miten mua ärsyttää.
Tänään aion keskustella jonkinlaiset "säännöt"..
Eniten ärsyttää, kun haluan, että mies kulkee ja käy kavereiden kanssa, ja ettei tuollaisista tulisi riitaa meille, mutta nyt olis ollut kiva että olisi jäänyt mun kanssa kotiin ja olis ollut sitä yhteistä aikaa. (kun kahdestaan kotona olis oltu pitkästä aikaa)
Kyllä tämä tästä. Anteeksi vuodatus :ashamed:

Tervetuloa mukaan kikkis!

Kummeista: Meilläkin neljäs tulossa, ja enää ei löydy vauvalle kummia "perheen sisältä", joudumme tosissaan miettimään ystävistä kummit.. Tulee olemaan vaikeeta, kun monet ei kuulu kirkkoon. Meillä yks pariskunta ehdolla, mutta ei muita.

Ystävä pyysi juuri minua tammikuussa syntyvän vauvansa kummiksi :)

Nyt alan siivoamaan, imurin heiluttelu on poikaa kun miehellä on krapula :kieh:

Suffeli ja masumurunen 24+5 (huomenna poksuu taas!) :D
 

Yhteistyössä