** Helmikuun hermoilevat **

Chili24 Mulla on melkein joka kierto sellainen, että eka tiputtelee ja sitten vasta alkaa kunnon vuoto. Mitään hormonaalista ehkäisyä ei oo ollu moneen vuoteen. Ne tiputtelupäivät voi vaihdella siten, että tulee siteeseen, muttei pyyhkiessä tai toisinpäin. Ja se, mitä tulee, on ihan ruskeaa. Se viime kierto sitten oli ihan oma lukunsa, sellaista ei oo ollut koskaan aikaisemmin. Se eka päivä oli vielä tosi kipeä ja mulla harvoin on kipeät menkat. Kierto oli silloin 31p ja nyt 25 (jos siis lasken eilisestä, kun vasta alkoi tiputtelu, joka jatkuu edelleen). Ihan kuin olisin jostain lukenut, että lyhyt kierto voi liittyä ovuloimattomuuteen tai siis et jos sitä ei tapahdu, niin se lyhentäis kierron? Olenkohan ihan hakoteillä?
 
huomenta kaikille! mä oon taas flunssassa. ukolla alkaa helpottaa jo.. oon ollu niin poikki etten oo jaksan paljo kirjotella... Sero myöhän päästää jännäilee samoihin aikoihin. Voi kun nyt tärppäis! Haluisin jo niin saada ne kaks viivaa testiin. Menkat alkaa hiljalleen olemaan tältä erää kärsitty.. Nyt pakko jatkaa töitä... =)
 
Moikka taas kaikille.
Mitens teillä on maanantai alkanut?
On:
Tänään aamulla testasin taas todella tyylipuhtaan NEGAN , ei tullu haamuja eikä viivanpaikkoja tai mitään.. mies jo sano et luulis et nyt ois jo pelkällä tahdonvoimalla tullu jotaa, mut kun ei niin ei.

Kyllä ottaa oikeesti aivoon, sit toi ukkelikii oli niin ihana ja lohduttava ja mie taas tiuskin sille ku oon niin pirun kiukkunenkii.
Tulis nyt sit se täti jos on tullakseen, mä en kestä jos tää kierto venyy pitkäksi, Tahtoo yrittää heti uuestaa...

:hug: Haleja kaikille keitä täti kiusii..
ja kamalat plussa puhurit joka suuntaan! +++++++ :whistle:
 
Liisa75
Mulle voi listata kp2/28-30 ja alkaa yk4. Eli etenen kalenterikuukausittain, kierto alkaa kuun alussa. Helppo muistaa :)

En kans tiedä, mistä kierron alku pitäs laskea, mutta varmaan tärkeintä on, että laskee omalla kohdallaan joka kierrossa samalla tavalla. Mulla ei yleensä ole tuhruttelupäiviä vaan menkat alkaa aika varoittamatta, mutta nyt oli ekat tuhrut la-aamuna ja kunnon vuoto vasta su-iltana. Sekin antoi ärsyttävästi toivoa, kun ehti miettiä, että ehkä tää onkin jotain alkuraskauden tuhrua. Mutta p...kat!

Plussia kaikille ja jaksamista maanantaihin!
 
Jospa tulisin sit teidän kans tänne jännäilemään? Oon kirjotellu tuolla kakkosten kuumeilijoissa, mut voisin ´liittyä teidänkin joukkoon, kun jännittävät hetket on käsillä :D :eek:

Eli Hätähousu kp 28/26? ja yk 1, pikkukakkosta siis yritellään.

Tätiä ei siis vielä oo näkynyt ja vähän outoa on moneen suuntaan... varsin oireetonta menoa. Mut tämä onkin eka kierto sitten imetyksen lopettamisen, et jospa se täti vaan sitä oikuttelee...

Tänään aion viimein hankkia testin ja katsotaan, maltanko odottaa aamuun vai teenkö jo illasta...

Plussatuulia kaikille! Ja :hug: tädin yllättämille!
 
Heips.

Tällaisen ovislaskurin bongasin tuosta syysunelmapinosta: http://metku.net/~pesu/ovulaatiolaskuri.php
H-a-n-n-e taisi olla alkuperäisen linkittäjän nimi. Mun mielestä erittäin oiva laskuri.

Ja tuon laskurin mukaan se meidän hommailupäivä (voi että, mikä termi..) osui siihen viimeiseen mahdolliseen ovishetkeen - että toivoa on, joskaan ei suuren suurta ;)

Jenninho ja Hätähousu - plussatuulia molemmille!!!
 
Hyvää maanantaiaamua! .. Tai sit ei.. heh. Jenninho, oot pari päivää edellä mut mulla aika sama.. testi nega, siis ihan täysin täysin nega, oireet nega, mut lämmöt siltikin edelleen koholla. En jaksa myöskään jos kierto ihan sekasin. Alkais vaan ne menkat jos on alkaakseen niin pääsis uuteen yritykseen! Mutta tosiaan, edelleen meillä kaikilla voi se plussa pärähtää.. Kunpa mä vaan osaisin olla testaamatta. Tänäkään aamuna ei pitänyt :D :D Nyt loppu ja odottelen kiltisti menkkoja tai sit testaan torstaina. Mut siihenhän on ikuisuus... Nyt kouluun ja valitus katki. :D Ihana kun tässä pinossa on ollut toimintaa jo näin maanantai-aamusta. Ja pikaista paranemista kaikille flunssan kourissa kärsiville!!
 
Huomenta =) !

Kiertopäivien laskemisesta: Mulla myös yleensä tuhrua pari ensimmäistä päivää, mutta olen ne kyllä laskenut mukaan kiertopäiviin...eli ensimmäinen päivä- oli sitten tuhrua tai kunnon vuotoa = kp1. Tosin mulla saattaa joskus vuotaa ensin kunnolla kp1 ja sitten loppuu kuin seinään ja pikku tuhruttelun jälkeen alkaa taas parin päivän kuluttua uusiksi kunnon vuoto.

Hätähousu : tervetuloa :heart: ! Ja plussaonnea ;)! Ja kovasti plussaonnea myös Minna77 lle, jenninholle sekä Lintsi85 lle =)! Ja jos jonkun unohdin kirjoittaa, niin plussaonnea ihan kaikille ;)!

Sisely Tuo ko. laskuri on hyvä. Meillä näyttänyt aina oikein tärkeät päivät (ovitestillä kun olen testaillut, niin varmasti tiedän =)!), toivotaan siis, että teillä lykky käy tssä kierrossa :heart: !

ON: ei mitään mainittavaa edelleenkään...nenän tukkoisuus, jota niin ehdin toivoa r-oireeksi = selkeästi flunssaa, sillä tukkoisuutta on koko päivän eikä vain aamuisin /iltaisin. Nivuset edelleen hieman jäykkinä ja lähinnä liikkuessa huomaa...nyt kun olen laiskotellut kuntoilun suhteen, niin voi olla ihan siitäkin syystä paikat vähän rappiolla :). Mahaan pistelee ja nippailee. yöllä oli myös kipeä. Eilen kumartuessa pienesti "kramppasi", mutta näistäkään en voi sanoa mitään suuntaan tai toiseen koska mun pitäisi noudattaa hyla-ruokavaliota, mutta silti jäde ja suklaa ihan normiversioina maistuu liiankin hyvin :ashamed:- mahan sekaisuus ja kipuilu siis todennäköisimmin laktoosioiretta. Viime kierto oli mulla oviskipujen jälkeen lähes oireeton, joten siihen nähden nyt enempi oiretta.

Mutta kertokaas: kuinka kauan teillä kestää oviksen jälkeiset kivut?mulla nyt dpo 7-8 ja edelleen noita nippailuita munasarjoissa/kohdun tienovilla joskus...

Mukavaa viikonalkua kaikille ja nyt plussia pöytään! Tehdään plussarikas helmikuu :heart:!




 
Itsensä tarkkailu jatkuu...

Olo on koko ajan pienesti kuvottava, koko ajan on sellainen pieni ellotus. Tätä en kyllä kuvittele, mutta onko sitten syynä lähestyvä mahatauti(?) vai mikä? Jälleen faktana se, että jos olisin raskaana, olisi oviksesta nyt vasta 10 vrk. Että jo olisi varhaisia oireita mulla :LOL:

Edelleen tätiä odottelen. Veikkaisinpa, että ke tai to saapuu hän =)
 
Heippa kaikille!

Mahtuuko tänne vielä mukaan? Meillä on menoss yk7 ja kiertopäivä on 25/26-34. Tällä kertaa taitaa olla menossa pidempi kierto, sillä bongasin oviksen vasta kp 20 tienoilla. Ovistesti näytti plussaa sekä kp 18 että kp 19. Jos tätiä ei kuulu testailen ensi viikolla. Nyt vaan odotellaan..
 
Mä lasken kiertoni ekasta vuotopäivästä vaikka ei mulla pahemmin mitään tuhruttelua oo koskaan ollu.
Kuinka kauan teillä kesti ekat menkat ku lopetitte hormonaalisen ehkäisyn? Inhottaa jos nää kestää tosi kauan.. tahtoo vaan päästä yrittään uudestaan.
Juoko teistä kukaan greippi mehua? Miten sitä pitäs juoda siis koska ja paljon?
 
Voi toivotaan Sisely että on hyvä asia tuo ellotus ;) Vatsatautia on kyllä taasen liikkeellä, mutta ainakin noro iskee yleensä aika äkäisesti.
Chili24 mulla oli suht samanlaiset menkat pillereiden jälkeen kun niiden aikaankin. Ehkä aavistuksen piteni (ja ennen kaikkea runsaantui (onko tuo sana??:)), tai enemminkin palautu samaan mitä sillon joskus ennen pilsuja. Eli ei ollut ekat menkat mitenkään ihmeellisen pitkät.
Ja greippimehua join alkukierron, torstaina tosin viimeksi kun viikonlopuksi lähdettiin reissuun. Lasillisen join aamulla ja välillä toisen illasta. Ja Valion greippimehua join, sitä kylmäkaapista myytävää. Nyt kun bongaan oviksen niin alankin juomaan lasillisen punaviiniä illassa. Pitäisi kuulemma parantaa kohdun verenkiertoa ja lisätä kiinnittymisen mahdollisuutta. Tiedä häntä mutta punaviiniharrastajalle ihan hyvä konsti ;)
 
Elma Kiitti infosta. Kai niistä vähän pidemmät tulee ja vuodon määrä on kyllä valtava siis verrattuna aikasempiin.. anteeks liika informaatio:)
Pitänee juoda siis hieman mehua en osaa vaan juoda sitä vähän ku se on niin hyvää:)
Punaviini vois muuten olla ok mut en juo sitä oikeen muuten kaan niin ei oikeen nytkään maistu:)
 
Mulla on niin tylsääää kotona kun yritän lukea tenttiin.. tää läppäri on täs vieressä ja mä vaan tutkin kaikkia sivuja kun ei huvita lukea.. hälveneeks tää ekan kierron vauvainnostus edes vähän? Tuntuu et joka päivä asia mietityttää, raskaus sitä raskaus tätä ja miks on nega ja milloin tulee plussa ja voikohan sitä treenaa et jos sittenkin on ja vainoharhaisuutta. :kieh: Kai tää tästä rauhoittuu kun eka kierto on ohi? vai onks tää yhtä jännää joka kuukausi ennen kuin tärppää? Aika turhaa tekstiä mut mä kuivun himassa :D

Oi Sisely, kuulostaa hyvältä! Tai eihän se kivaa oo, mut silti :D
 
Lintsi Toivon kovasti kans että tää vähän laantuis.. Tähän keskustelu palstaan oon jäänyt ihan koukkuun:) Mut tää on siitä hyvä että täällä voi jutella kohtalotovereiden kanssa:)
Joo ihan sairasta tää kyllä on ku kokoajan miettii kaikkee. Mitäs se sit on ku on raskaana kuinka sitä sit miettii kaikkee:)
 
Mäkin toivon, että vähän rauhottuisi tämä itsensä ja päivien kyttäily. Välillä tuntuu vähän siltä, että koko muu elämä on jotenkin pysäytetty, ettei mitään muuta meinaa kyetä ajattelemaan. Onneksi vapaapäivinä osaan rentoutua, mutta nää työpäivät... :D Mutta luotan siihen, että tää yk1 on vaan niin uutta ja ihmeellistä, että eiköhän se siitä tasaannu jos ja kun luku kasvaa.
 
Mun kokemuksen (ja siis täältä luetun) perusteella päivien kyttäily sun muu ei todellakaan vähene taikka helpotu ajan kuluessa. Sitä tulee vaan jotenkin vielä tietoisemmaksi omasta itsestään ja tuntee kaikki nippaukset ja vihlaisut entistäkin voimakkaammin. Oireiden kehittelykin saattaa hiljalleen laajeta ;)

Luulen, että ensi kierrossa alan itsekin toden teolla miettimään KAIKKIA tuntemuksiani. Nyt ollaan menty oireiden suhteen vähän "hupilinjalla", koska yritys ehti alkamaan hiukan liian myöhään. Mutta sitä enemmän nautin nyt tästä oman kropan kuulostelusta. Näin se vaan tekee tepposia erilaisten "oireiden" muodossa...

Josta niihin oireisiin... Menkkakipuiluja on taas esiintynyt, eikä ihme, tätiähän odottelen vaikka jo nyt keskiviikoksi. Rintoja on muutamaan otteeseen vähän jomotellut (hyppiessä, painellessa, kylmässä), mutta ihmekös tuo - sattuisi varmaan itse kutakin noissa tilanteissa :LOL:.

Ello-oloa kuitenkin esiintyy, mutta aika lievänä. Kovin vähän siis loppujen lopuksi tuntuu raskaana olevalta tämä olo =).

Lämpimästi tervetuloa uusille :flower: . Lintsi85:lle lukuintoa =)
 
Rauna Ei muutako peitot tötterölle ja siemenet itämään :LOL:

Minna77 Missäs päin otte ollu lomailemassa? B)

äippäliini Täällä itekin toivun flunssasta, todella ärsyttävää, kun nenä oli ihan tukossa ja silti piti töissä sinnitellä :snotty:

Kristiina Jos jotain positiivista hakee noista kivuista niin ainakin tiedät, että jotain tapahtuu :)

Jenniho Pahoittelut negasta, mutta eikös oo vielä toivoa, kun täti ei oo tullu paikalle =)

Lintsi Muistan viime kierrosta tuon tunteen, kun kierto venyi ja venyi eikä mitään tapahtunu.. :hug: Mulla ainakin kuumeilu vaan pahentunu, varsinkin ku tulee notkuttua näillä palstoilla :D

Hugoliina Täällä kans suht oireettomalla linjalla. Ei muutakuin pikkuisia nippailuja/viiltely alavatsalla, niitäkin vain välillä.

Pipopi Ei muutakuin mukaan vaan kuumeilemaan :wave:

Chili Mää join greippimehua lasillisen päivässä heti kierron alusta oletettuun ovikseen, sitten into lopahti, koska mulla ei ainakaan tässä kierrossa vaikuttanut mitenkään viakka kuinka olisin halunnu uskoa siihen :/

Tänään käyty verikokeissa ja labratäti sano, että tuloksia voi kysyä jo 1,5 viikon päästä eli sillon kuulen, nostanko clomiannosta vai en.

Hätähousu No sullahan oli pikanen visiitti palstalla ;) Oikein suuret onnittelut plussasta :flower: :flower: :flower: :heart:
 
mä olen ollut täs jo useemmanpäivän oksennuksen partaalla. ja asiaa ei helpota se että olen tulossa kipiäksi (ilm. flunssa) , kurkussa kokoajan palanen. argh! tänää oksetti koiranruoan haju, ja kynsilakan poistoaine ja se itse kynsilakkakin. oli tuskaa olla kaverilla hommissa... huh. no turha spekuloida, kohtahan se selviää että onko raskaus olot, vai jotain ihan muuta :D
 
Chili24 Mulla kesti ensimmäiset menkat hormonallisen ehkäisyn lopetettuani päivää vaille 2 viikkoa...mutta heti seuraavaan kiertoon tasaantui ja nyt kesto n. 6-7 pv :).

Hätähousu ONNEA ONNEA, ihanaa :heart:!

Uusille tervetuloa =)!

...ja kukas täällä arvuutteli, että tämä "vauvakuumehysteria" jotenkin laantuisi kun kiertoja kertyy...ouuu nouuuu...näin ei ole ainakaan mun kohdalla käynyt ja yhdynkin Sisely n mielipiteeseen asiasta...mitä enemmän kroppaansa tuntee, sitä kiihkeämmin sitä seurailee :LOL:

ON: eipä vatsakipua ja -nippailua kummempaa...kuhan ei olis se kaikkien pelkäämä ökätauti tulossa- o-ou! Yritän ottaa rauhallisesti nämä loppukierron päivät, etten vallan sekoa :LOL: Kuitenkin olo viittaa enemmän tätiin kuin raskauteen eli ihan koetan nyt pysyä jalat maan kamaralla =)
 

Yhteistyössä