** Helmikuun hermoilevat **

Täällä näyttäisi siltä, että tätönen olisi kurvailemassa paikalle =). Jos näin, olen erittäin tyytyväinen, sillä aikaisempi 30+ -kiertoni näyttäisi lyhentyneen!! Kierto on siis jo vuoden ollut yli 30 vrk:n pituinen ja jos tänään menkat alkavat, pääseen siihen 28:een =). Viime kuussa kierto oli jo 29...

Katsellaan siis rauhassa. Mukavaa tiistaipäivää jännäilijöille :flower:
 
SURUNPÄIVÄ :'( Vielä ei mulle kp 1:stä tarvitse päivittää (jo tästä vielä noustaisiin), mutta: aamulla vessassa paperiin jäi hieman suht vaaleanpunaista verta... :'( :'( :'( byääääh! Sieltäkö se täti nyt jo on tuloillaan :| ...jos näin on niin olen kyllä tosi pettynyt. Se tarkoittaisi negakierron lisäksi myös sitä, että mun kierto lyhyt, vain 27 pv ja luteaalivaihe olisi vain 9 päivää :eek: , mikä ei riitä :( snif...
 
hugis tuttu tunne! Erona vaan se, että mä en edes usko, että ovuloin tässä kierrossa. Nyt alkaa jo vähän sunnuntainen ketutus helpottaa. Mutta itku kyllä meinas sunnuntaina tulla. Yritin olla toivomatta ja kehittelemättä oireita, mutta huonosti onnistuin ja pettymys oli sen mukainen. Ja niistä mahan nippailuista, niin mulla ne kyllä kestää sen pari viikkoa. Myös tissikipu, joka enteilee menkkoja, loppuu vasta kun menkat alkaa. Vuoto ei oo vieläkään kunnolla alkanut, mutta kivut on kovat.

Chili greippimehu vei multa kaiken kosteuden, eli ei toiminut toivotulla tavalla.

Ja vauvakuume ei ainakaan mulla ole helpottanut vielä. Ajattelin, että ehkä nyt alkais helpottaa, kun kolme kiertoa oon ollu ihan kierroksilla, mutta saa nähdä. Kun tätipettymys häviää, niin (oletettuun) ovikseen asti olen ihan rauhallinen ja positiivisella mielellä, mutta ei se kaun kestä...

Mä keksin eilen kotimatkalla hyvän keinon psyykata itseäni tulevien pettymysten varalle...olen nimittäin aina toivonut, että mun lapset olisi alkuvuodesta syntyneitä (haluisin kevätvauvan), niin sillä sain vähän helpotettua pettymystä. Tietenkin pieni jouluihme olisi ihana, mutta onpahan joku ajatus, millä parantaa mieltä tulevien kuukausien aikana.

:hug: kaikille, jotka sitä tarvitsee, syystä taikka toisesta
 
Vielä minä hullu täällä kehittelen teoriaa tuolle mystiselle vuodolle ja annan myös tähän väliin ällöjuttu-varoituksen...

Eli: Voisiko mitenkään olla, että vielä dpo 10 tulisi kiinnitymisvuotoa? Tosiaan vuoti vaan sen hetken paperiin pyyhittynä ja nyt (sori ällöily :ashamed:!) ainoastaan kohdunkaulan seinämillä (tai mikä tuo nyt on...tiiättehän ;)!?) hieman puna-rusehtavaa verta...

Tai sitten se on ihan täti vaan kun ilmoittaa ennenaikaisesta saapumisestaan :ashamed:... millään ei vaan tahtoisi myöntää, että näin on...
 
hugis, mulla ihan sama tilanne kaiken kaikkiaan (vasta rusehtavaa limaa tms). Ainoa ero meillä fiiliksessä, minä kun tosissani iloitsen tästä lyhentyneestä kierrostani ja fiilistelen alkavaa kiertoa - täällähän starttaa yk nro 1!!! Sovitaanko, että jos sinullakin tästä alkaa uusi kierto, niin eiköhän yhdessä tehdä siitä se Plussakierto? Muut mukaan kanssa =)

Mutta toivotaan, että plussailet jo nyt. Itse hyppään täysillä yk ykköseen - voi jee, miten jänskää B)
 
Hätähousu ja Jecaterina Valtavat onnittelut ja paljon paljon onnea odotusajalle munkin puolesta!!

Sisely Ikävä sunkin puolesta jos niin nyt käy. Mutta ei kannata vielä menettää toivoa! Vaikka kiva jos edes on hyvä puoli tuo kierron lyheneminen.

Hugoliina Kiitoksia paljon puhalteluista! Samoin sullekin olisin toivonut onnea! Mut ollaanpa samassa tilanteessa lähes. Muakin harmittaa ja suruttaa kovasti! Niin iloinen olin kun täti oli/on myöhässä...

Alisa84: Oltiin moottoripyöräreissulla Australiassa. Oli aivan mahtavaa! Kiitos kysymästä... Toivottavasti itse toivut pian flunssasta.
 
Mulla siis on täti edelleen 2 päivää myöhässä. Mitään tuntemuksia ei ole ollut että olisinkin tullut raskaaksi, mutta silti iloitsin niin kovin kun meni yliajalle... Nyt vain suruttaa ja harmittaa. Nyt tänään lopulta tunnen alavatsassa tädin tulosta enteilyä, tosin ei vielä mitään muuta konkreettista. Eli edelleen kp 28. :(
 
Minna77, mä olen siis oikeesti iloinen. Haluisin sitä yrittämistäkin harrastella, samoin mies ;) . Meillä on nämä pikkuiset saaneet alkunsa ilman yrittelyä, joten sitä en ole oikein päässyt kokemaan. Tästä se siis lähtee, yk 1 =) . Peukut on pystyssä täällä sinulle, kaikki on mahdollista :flower:
 
VL-
Kiitos Minna77!

Hätähousu onnea ihan valtavan paljon!!! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
Tule tuonne Lokamassujen 2009 oma pino puolelle kans! :)

Toivottavasti te kaikki pääsisitte sinne paikkoin! Plussatuulia kaikille! :heart:
 
Sisely, no hyvä juttu :) Ihan oikeesti niin, mitä tässä vielä harmittelemaan niin kamalasti, se yrittäminen on ihan kivaa ;) Kiitoksia, jatketaan tästä vain!

Välillä on vain niin vaikea olla kärsivällinen...
 
Kiitos kaikille haleista ja kannustuksista :heart: ...vuoto hävisi yhtä nopeasti kuin tulikin. Liekö sitten ensi merkki tädin tulosta vaiko vaan satunnaista välitiputtelua...viime kiertohan minulla tosiaan oli sen 28 eli nyt kp27, mutta oviksen perusteella (jonka ajankohta melko varma=digitikutettu) tädin tulisi saapua vasta kp 32. Hankalaa! Nähtäväksi jää kuin käy hugigsen...nyt toivon ja rukoilen, että aamuinen oli muuten viimeinen vuoto seuraavaan vuoteen ;)...fiilis kuitenkin edelleen tädin kannalla ja ehkä parempi niin- ei tipahda sitten niin korkealta :ashamed:
 
Mä nukuin jotenkin tosi huonosti viime yön ja näin ihan levottomia unia, joiden jäljiltä nyt olen ihan totaalisen hermoheikko :D Työt eivät kiinnosta ja päivät tuntuvat matelevan. Kaikkimulleheti! Kuka tällasta venailua jaksaa! Ja rauhoitun... ;) Täytyisi nyt jotenkin keksiä, miten osaisi ottaa hieman rauhallisemmin.

hugoliina Toivottavasti todellakin oli viimeinen vuoto seuraavaan vuoteen. Ja samaa toivon meille kaikille!
 
Hugoliina: Mä melkein ennemmin onnittelisin sua tuosta vuodosta. Joku tutkimus oli että valtaosalla kiinnittyminen tapahtuu vasta dpo9 ?! en mä muista oliko just tuo dpo 9, mut kuitenkin suurempi kun dpo7. Mut odottele rauhassa ennen kun tuuletat =)

Mun piti oikein tulla katsomaan että mikäs kp mulla on, joten sen verran rennommin oon alkanut ottaa etten muista sitä enää. Mulla on torstaina gyne, käyn kysymässä tuosta liian lyhyestä luteaalivaiheesta, joka on siis arviolta 9-10päivää, joka on ihan rajoilla riittääkö. Mutta ei kysyvä tieltä eksy!
 
No jee. Vuoto siis alkoi ruskealla tuhrulla ja nyt puoli päivää ei mitään. Är-syt-tä-vää.

Toivottavasti tämä nyt kuitenkin kääntyisi siksi kp 1:ksi, vielä hyvin ehtisi. Ettei tarvitsisi taas arpoa näiden alkamispäivien kanssa.

T: aiemminkin parin päivän ruskealla tuhrulla menkkansa aloittanut Sisely :(
 
oi voi :/ täällä koko päivän ollut menkkamaisia kipuja ja jomotuksia.. nyt kp30 ja on pitkä kierto toisinaan ollut, joskus jopa 34pvää.. ettei kanta vielä miun riemastua :( Sieltä ne menkat kai taas saapuu :| en ole koskaan ovulaatio testeihin ym perehtynyt, mutta miten ne oikein toimii? Kyselee eräs tyhmä. hih, ja mitä tuo ilmaisu dpo joissakin viesteissä meinaa ? olen vähän pihalla. Voimia kaikille :heart:
 
Heippa kaikille!

Hugoliina, maltas nyt vielä :) Toivotaan et olis kiinnittymistä!!!!!

Marr, dpo tarkoittaa days past ovulation , eli päivät oviksen jälkeen.. Älä huoli, mäkin opin sen vasta tältä palstalta ja ihmetytti pitkään :D Plussatuulia sinne!!

Täällä edelleenkään ei menkkoja, ei menkkaoireita, ei raskausoireita, heh alkaa jo huolettaa et eihän tää kierto venähdä ihan hulluksi. Viimeks kun pidin n. puolen vuoden tauon pillereistä päälle kaks vuotta sitten kierto pysyi tosi tasaisena, pari kertaa enemmänkin liian lyhyt (25 päivää) kuin liian pitkä. Okei, hyvä, että ei oo liian lyhyt, mut kunhan nyt kohta jotain tapahtuis! Aamulämpö ennen nousemista oli 37°c. Ei noihin kyl voi luottaa. Noh, mä yritän vielä huomisen kiukuttaa ja torstai-aamuna kun on dpo14 mä testaan.. Ovis kyllä satavarmasti tapahtu kun sen tikutin niin kai niiden menkkojen on pakko alkaa joskus torstain jälkeen.

++++++++ kaikille!!!!! :heart:
 
Hugoliina, heti testiä kehiin, mulla alkoi eka raskaus just noin! Hopi hopi :LOL: :heart:

Ja Sisely kanssa!

Kysyikös joku et monesko yk? Eli tällä kertaa siis yk 1 ja heti tärppäs, en ollut oikein odottanut ku eka raskaus tärppäs vasta jotain yk 3?

 
Joo, ei tarvinnut kauaa kuumeilla kyllä. Luulen, että asiaa auttoi se, että en oo syöny pillereitä, tms hormonaalista ehkäisyä melkein 3 vuoteen.

Niin ja piti rohkaisuna sanoa niille, joilla on lyhyt lutaalivaihe: mulla on todettu lyhyt luteaalivaihe, vain 9-10 päivää, mutta niin vain tämäkin tärppäsin näin pian. Nytkin ovis oli vasta kp 17 ja kierto normaalisti 26 päivää. Eli aina on toivoa! Mulla tuo ilmenee kyllä pienenä vuoteluna alkuraskaudessa (ekat ja tokat menkat pientä tuhruttelua raskaudesta huolimatta).

Eli lippu korkealle kanssasisaret ja peitot heilumaan! :wave:
 
tänää ei ollu aamupäivästä huonoa oloa, muutaku kurkun kanssa. illemmalla nyt sit taas alko yököttää. juoksin kerran jo pöntölle ku olo oli niin voimakas, no ei oksua tullu, mut huomasinpa että pönttö kaipasi puunausta! :LOL: ja sen sitten kiillotin :xmas:
saas nährä onko tärpänny ekasta kerrasta. hämärää tämä huonooloisuus...
 
mimomamo Lupaavalta kuulostaa ;)

Hugoliina Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, vasta sitten kun täti tulee kunnolla paikalle. :hug: Täällä sama aavistus, että kyllä se täti kuitenkin tulee. Nyt ei vielä edes jännitä, enkä jänäile. Jännäily alkaa vasta, jos kp:t menee yli 28.

Marta Pitäsköhän munkin psyykata itteeni tuolla samalla ajatukselle, jos ja kun niitä pettymyksiä tulee :)

Minna Wautis, mahtavaa! Määki haluisin niin lähtee kiertään pärrällä eurooppaa (vaikkei meistä kummallakaan oo pyörää). Kauanko olitte matkassa? Missä päin ausseja menitte? Oli varmasti elämyksellinen reissu :) B) Kovasti plussatuulia, toivotaan, ettei se täti tuukkaan paikalle :)

Sero Määki odottelen innolla mitä se gyne sulle sanoo, tuuhan kertoo, ku saat vastauksia :)

Voi vitsi, täällä monilla jännät paikat menossa. Täältä lähtee oikein plussamyrsky meille kaikille +++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :whistle: :whistle: :whistle:

Hätähousu Vai että eka tärppäs "vasta" yk 3 :D Ei sun kauaa tarvinnu ootella :heart: Täällä yritetty aivan kohta vuosi (eli kohta ollaan virallisesti lapsettomia :ashamed: )...

On: Täällä ei mitään oireita... Jotenkin tosi rasittavaa.. Voispa aikaa käyttää edes hetken ensiviikolla, jotta tietäis mitä tuleman pitää.
 
Hätähousu: Miten sulla sitten oireili raskaus jos kuitenkin vuoto tuli? Mistä osasit sitten tehdä testin? Ja oliko noi vuodot ihan normaalit menkat, vai jotenkin vähäsemmät, enempi tuhrua? Ja onko sulle määrätty mitään lääkitystä tuohon lyhyeen luteaalivaiheeseen vai ihan tuurilla menty, et tärppää jos tärppää?
Tiedän sitten kun gynelle menen kysellä oikeita asioita ja jos joskus epäilen raskautta, niin tiedän että vuoto on normaali juttu.. tässähän herää vielä pessimisti, kun vuodoista huolimatta joskus voi olla raskaana :LOL:
 
Alisa84: Toivottavasti teillä tärppäs, kun on noin pitkä yritys takana. Toisaalta sitten pääsette jo tutkimuksiin ja saatte enemmän apuja. :hug:

Hätähousu ja Jecaterina: Onnea!!! :flower: Hätähousu oli kyllä todellinen hätä housu =)

Ja muille sikajännillä päivillä oleville : PLUPLUPLUPLU.....
ON: Ovulaatio kai lähestymäss, päällä tai mennyt. Ei sitten mitään tuntemuksia, ehkä hieman kosteutta enemmän. Ei nippalua, ei niiku yhtään mitään. Mutta pupuilua tasaseen tahtiin ja sitten jännämään.
 

Yhteistyössä