** Helmikuun hermoilevat **

Täällä siis vasta tänään alkoi kunnolla vuoto, joten tänään kp 1/29-30. Alkaa yk nro 1.

Pettynyt en ole lainkaan, koska yrittelyä ei ehditty aloitella. Vaan nyt - hep...

Plussaa mahdollisimman monelle toivotellen :heart:
 
Hätähousu Älä yhtään tunne huonoa omaa tuntoa, että vaavit tärpänny noin nopsaa. Aina ei vaan mee nallekarkit tasan...

Marr Pahoittelut menkoista! :hug:

estelle Tervetuloa mukaan :wave: Sullakin pitkä yritys jo takana :hug: Meillä on kohta vuosi täynnä.. Toivottavasti sun nippailut enteilee hyvää :)

Lintsi Tervetuloa suomeen ja toivotaan parasta, että sen plussan siihen testiin saat :heart:

Kristiina Sää kyl löydät mitä ihanempia kuvia noihin listoihin :heart: Noita kuvia katsellessa tulee hyvälle mielelle ja ne saa hymyn huulille =)

Sisely Nyt pääsette sitten oikein kunnolla yrityspuuhiin, jospa teille vaavi ilmottelis tulostaan jo kuukauden päästä :heart:

Täällä aaltoilevasti tuntemuksia alavatsalla, todennäköisesti enteilee tätiä. Yli huomenna saattaa jo kurvata paikalle.. Lueskelin vanhoja muistiinpanoja ja samanlaisia tuntemuksia oli viime kierrossa näillä kp:llä, mutta tuntemukset olivat vain vahvempia.
 
Huomenta!

Ja ällötysjuttu varoitus heti alkuun...Täällä nyt kyllä tätiä odotan kylään...taas hiukan vuotoa paperiin vessassa käydessä :'(. Mutta kumma kun ei housuihin asti valu mitään...ihan ihmeellinen tämä kroppa kyllä... Hätähousu: haluaisin sulta kysyä, että kuinka se sinun ensimmäinen raskaus alkoikaan? Tuliko vain yhden kerran sitä tuhrua paperiin ja sitten ei mitään? Täällä hulluna taas mietin, että mitä jos sittenkin...kummastuttaa kun ei valu mitään ulos saakka, ainostaan pyyhkiessä oli hieman ja tosiaan "kohdun kaulalla" vai mikä se nyt onkaan on hieman rusehtavaa vuotoa... Pitäisi varmasti jo osata luovuttaa, mutta on taas niin kova pettymys tämä negakierto, että voi surku :'(

estelle: Tervetuloa...teillä ei ole kovin helpolla mennyt tämä vauvanteko, toivottavasti onni nyt kääntyy! Plussaonnea siis toivottelen tähän kiertoon =)

marrr: :hug: pahoittelut tädin saapumisesta! Mutta hyvin mielin uuteen kiertoon, eikös =)?

Vatukka: ONNEA :heart:! Plussa se on haaleampikin viiva...ja kyllä se siitä pian vahvistuu =)

Alisa84: Toivotaan, että täti ei todellakaan ilmesty ja oireesi enteilevät jotakin aivan muuta ;)! :heart:
 
Vatukka: Hei ja tervetuloa munkin puolesta. Ja isot onnittelut!! :flower: :flower: Samoin, mäkin oon lukenutmonessa eri testissä että heikko viivakin on positiivinen.

Estelle: Tervetuloa sullekin! Ikävä kuulla mitä kaikkea sulla on takana, mutta kovasti toivon ja pidän peukkuja että nyt menisi kaikki hyvin!

KristiinaK Samoin, keskenmenot on niin ikäviä... Toivottavasti menisi nyt hyvin! Peukut sullekin!
 
Alisa84: Asutaan Suzhoussa, lähellä Shanghaita. Muutettiin tänne avomiehen työn takia, nyt ollaan vuosi oltu. Mä itse oon kotirouvana... Olisi siis hyvä aika saada perhe nyt, lisäksi ollaan oltu yhdessä nyt jo kahdeksatta vuotta, joten tuntuu hyvältä ajoitukselta. =) Muuten, paljon peukkuja sulle, että menisi nyt hyvin!!!!
 
Hei kaikki.
Tää päivä alko kyllä pahimmalla tavalla ikinä, äiti soitti joskus ennen kahdeksaa, ja kerto että mummi oli nyt nukkunut pois. Oon tosi läheinen mun isovanhempien kanssa joten aika järkytys oli, vaikka osasin odottaa.. Koko ajan kihoaa kyynelet silmiin, mut eiköhän tää tästä parissa päivässä. Ja sit tietty pari tuntia myöhemmin kun menin vessaan niin sellasta menkkoja edeltävää punaruskeeta limaa tulikin sit kunnolla. Ei vielä kp1, mut eiköhän se illan aikana ala. Toisaalta noi menkat ei harmita, kun on muuta surtavaa, ja ihana että ne alko sen puolesta, että kun oli eka pilleritön kierto. Hirveän moni ei raskaudu ekassa hormoonittomassa kierrossa kuitenkaan, näin mä lohdutan itseäni :) Mutta, mä palailen maanantaina kp:den kanssa.. Harmittaa vaan et tipun tästä helmikuun jännääjistä kun oon just tutustunut teihin! Mut saanko jäädä tänne ennen kuin maaliskuun pino perustetaan? En halua olla ihan yksin :(

KristiinaK, vaihdetaan toi mun kierron pituus 32:n sit kun saan varman tiedon et menkat alkaa!



 
Lintsi85, kiva! Missäpäin Englantia te ootte? Sieltä varmasti saatte helposti ostettua noita kaikenlaisia raskaus- ja ovaritestejä. Täällä on hieman vaikeampaa. Tosin lauantaina käväisen Shanghaissa, ehkä siellä löydän...
 
Minna77, Lontoossa asustellaan! Täällä on noita CB:n Fertility Monitoreja, mut en oo hankkinut, alotettiin vasta viime kuussa yrittäminen ja ihan tavallisilla tikuilla bongasin oviksen, mut jos tässä kestää niin voihan sen hankkia. Joten ei kokemuksia.. Täällä kyllä tosiaan kaikennäkösiä vempeleitä ja testejä löytyy! Enimmäkseen oon CB:llä testannut ja sellasilla kuin First Response. Mut nyt ei tarvikaan hankkia taas kuukauteen, prkl! No jos vaikka marrasvauvan saisi, tulisen skorpionin! Toisaalta tää sopi ihan hyvin ettei nyt tärpännyt, tässä kuussa mulla on synttärit ja vaikka mitä ja syyskuussa on kahdet häät ulkomailla niin ainakin voi vielä sit matkustaa, ja mä rakastan matkustamista:)
 
Lintsi85, En huomannut sun ekaa viestia. Lämpimät osanotot! :hug: Se on aina surullinen asia, eikä siihen voi koskaan täysin valmistautua vaikka onkin mitä luonnollisin ja ainoa asia mikä on tässä maailmassa varma juttu. Ikävä myös että täti ilmaantui, mutta paljon onnea jatkoon! Ja ainakin mun puolesta, jää nyt ihmeessä tänne meidän seuraksi!
 
Lintsi85 :'( osanottoni :hug: ! Mulla oli myös mummooni todella läheiset välit ja kun hän muutama vuosi sitten nukkui pois, niin oli kyllä kova paikka...Tiedän siis mitä käyt lävitse! Voimia!

Minna77: http://www.halpa-testi.fi/clearblue_feriliteettinaayttoe-p-115.html tuolta löytyy tuo "monitori...melkoisen tyyris kapistus...hintaa 169 euroa :eek: ! En ole tosiaan kokeillut ja taitaa tuolla hinnalla toistaiseksi kaupan hyllylle jäädäkkin :LOL:

ON: Taas sen aamuisen pyyhkiessä havaitun "vuodon" jäkeen ei mitään...mitä ihmettä tää mun kroppa mun kanssa oikein pelleilee |O ...tulis nyt sit vaikka se täti, kuhan ei olis tällaista arpomista taas tämä homma...Tietääkö kukaan, voiko sitä kiinnittymisvuotoa tulla niin, että ensin dpo 9 tuli sen kerran pyyhkäistessä ja nyt samanlainen tilkka, jos edes tilkaksi voi kutsua, kahden päivän kuluttua, että just ja just paperiin jotain jäi ja sen jälkeen ei jälkeäkään verestä? Ja anteeksi TAAS nää veriällö-jutut... :ashamed:
 
hugoliina Joo, hinta on aika järkyttävä, joten en mäkään sen takia aijo sitä hankkia ennen kuin muuten todella osoittautuu tämä homma vaikeaksi.
http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_w_h__0_9?url=search-alias%3Daps&field-keywords=clearblue+fertility+monitor&sprefix=clearblue -sivulta (amazon) löytyy noin 91 eurolla, tosin mahd. postitus lisäksi. Mutta ei tullia EU-alueella. Vaikka hintava tuokin on...

En osaa valitettavasti sanoa kiinnitysvuodosta...

:attn: Mutta tietääkö kukaan voiko kierto olla ihan niin pihalla, että ovis tulee vasta kp 26-29? Mun kierto on ollut 26 pvä näinä 5:nä kuukautena pillerien lopettamisen jälkeen. Nyt eka kierto kun on ihan seko.
 
Minna & Hugoliina, kiitos haleista.. ollu kyl rankka päivä. Ja eihän ne menkat sit alkanukaan, tuli vaan vaaleanpunaista limaa eikä mitään sen jälkeen. Hirveä hedari kun oon itkenyt koko päivän. Nyt on kyl ihan hyvä olo, ei enää itketä niin paljoa. Kohta alan pakkaa ja matkaan sinne Suomeen. Alkais nyt kunnolla ne menkat, testikin näytti negaa niin nyt vaan toivoo et ne alkais.

Mutta ihanaa viikonloppua kaikille, mä palailen maanantaina uusien juttujen (ja toivottavasti iloisimpien) kanssa! Ja jään tänne roikkuu vielä joksikin aikaa :) Siis tähän pinoon tarkoitan.

 
Heippa!

hugoliina, tiedän että sua ihmetyttää ja stressaa kun et tiedä mitä toi on, mutta tuskin me täällä osataan sanoa sen enempää, kuin että itse olen ainakin lukenut, että alkuraskauden vuoto on tosi yleistä. Musta toi vois liittyä raskauteen sen vuoksi, että menkathan sulla ei vielä ois pitänyt alkaa. Kemiallinen ei ainakaan mulla oo käyttäytynyt noin, eli musta sulle jää 2 todennäköisintä vaihtoehtoa: kiinnittymisvuoto tai joku vuotohäiriö. Toivotaan että se on eka vaihtoehto noista! :heart: Onpa jännää, kunpa saisit pian tietää!

Täällähän on kansainvälistä meininkiä minna77 ja lintsi85 itse ollaan asuttu Tukholmassa nyt pari vuotta. :)

KristiinaK kiitos sanoistasi, kyllä meille vielä ne omat nyytit suodaan. On se vaan ikävää, kun jännäilyyn ei enää voi suhtautua vain ilolla, vaan pieni huoli mielessä, että jospa ei sit onnaakaan. Alkuraskauden km:in ei monesti löydetä syytä, tosin meillä ei ole tutkittukaan. Toisaalta ainakin tiedetään et siittiöt liikkuu ja hedelmöitys onnistuu, sehän on jo hyvä asia itsessään.

Joskus turhauttaa miten paljon aikaa on mennyt hukkaan palstaillessa, vaikka aloitan yleensä pinoilun vasta oviksen jälkeen. Luojan kiitos en ole palstaillut kahta vuotta aktiivisesti. Vaikka vauvakuume on tosi kova, niin fiksu ihminen voi keksiä itselleen muutakin tekemistä ja aika menee nopeammin. Oon joskus lukenut että joillain on niin paha vauvakuume että koko elämä menee sekaisin. Olisin itse varmasti yksi niistä jos vaan antaisin tilanteen edetä omalla painollaan, onneksi en anna! :) Onneksi on ihana parisuhde, sillä pääsee tosi pitkälle!

ON: Ei ihmempiä oireita. Jotakin on, mutten luokittele niitä selkeiksi raskausoireiksi. Tällä kokemuksella täyttyy tapauhtua paljon että toiveet herää, ja kiinnittymiskipujen jälkeen ei oo kyllä ihmeitä ollut. Uskoa ei nyt ole, mutta toivoa tietenkin paljon! :heart:

Huomenna jo perjantai! Jaksamista kaikille ja plussia kehiin!
 
estelle Näinhän se on, että eihän sitä asioiden oikeaa laitaa kukaan kertomaan pysty, mutta muiden kokemuksia on mukava kuulla...jotenkin se tädin paikalle kaartaminen ei ole ollut koskaan mulle mikään niin kova paikka (ainakaan vielä nyt kun yk on vasta 3), että suon itselleni sen "loppukierron" ilon kehitellä näitä "raskausteorioita" :LOL: . Plussaonnea toivottelen teille myös, toivottavasti onni suosii :heart: :heart:

Se on kyllä totta, että on ihan älyttömän hyvä homma, että päivät on täynnä toimintaa: muuten ainakin mulle saattaisi helposti käydä niin, että jäisin aloilleni murehtimaan, että miksei tärppää...vauvakuume on kuitenkin kova ja sitä ei juuri helpota kaikki ympärillä pyörivät vauvaperheet, joita meillä sattuu nyt tällähetkellä olemaan useita. Onneksi yksi näistä perheistä on pienen kummipojan perhe ja poikaa saamme kummitella usein :heart: :). Nyt on tullut viime aikoina myös kuntoiltua paljon ja tavattua kavereita, joita on vähemmin ehtinyt näkemään :). Kohti kevättä hyvin mielin ja kävi miten kävi, niin hyvin mielin mennään, kyllä vakaasti uskon, että se pieni meille vielä joku päivä suodaan :heart:!

Palstailusta: Mulla lähinnä vapaapäivisin, jolloin olen kotona / töissä iltaisin aikaa seurailla palstaa ja olen kyllä iloinen kun tänne aikanani eksyin: ihania, tsemppaavia tyyppejä täynnä tämä palsta ja koen kyllä, että tällainen anonyymi vertaistuki on korvaamatonta tässä elämäntilanteessa- teidän kanssanne on kiva kuumeilla kiitos siitä :heart:!
 
Ok, elikkäs.. nyt päätin minäkin hypätä tähän pinoon.. :) Kolmosesta haaveillaan, ja yk 1 alkaa, (kp 5/25).. Ihan hirmuinen vauvakuume ollut jo vuoden, mutta nyt vasta on "oikea hetki" . Toivottavasti tärppää pian, tuntuu ettei jaksais odottaa että sais taas ihanan nyytin kainaloon.. !!
 
heippa! mä kävin eilen pissatestissä ku luulin että olis virtsis tullu, no tänää se täti soitti että oli puhas, tai siis negatiivinen näyte. eli ei onneks ollu tulehusta. selkä vähän kipuillu uudella tavalla, välillä oikeelta puolelta ja sitte se vaihtuu vasemmalle. sellasta jännää.. mulla nyt selkä reistaa muutenkii mut ei oo tollassii oloja ollu.. niinku alaselkä. huonoa oloa ei oo nyt ollu pariin päivään. flunssa vaan jatkuupi :snotty:
jotenki oon varma että en oo raskaana, mut toisaalta oon varma että olisin ku niiiin toivon.. |O
 
mimomamo : Ei sitten mitään käsitystä mistä nimitys 'täti' tullut...jotenkin sana on kuitenkin taipunut käyttöön kun täällä on palstaillut :D , mutta nyt kun asian otit esiin ja aloin miettimään nimitystä, niin huvittamaan rupes kyllä muakin :LOL:

pikkuruinen Tervetuloa :flower: =) !
 
Olipas täällä ollut aktiivinen päivä.. ei pysy enää kärryillä mitä kenellekkin on tapahtunut..

Jos kukaan enää muistaa että mulla oli tänään se gynis, ihan normi tarkastus ja sitten otin puheeksi tämän lyhyen luteaalivaiheen. Oli sitä mieltä että jos ei puoleen vuoteen ole tärpännyt niin voidaan ottaa tueksi emättimeen laitettavaa keltarauhashormonia, mutta hänen mielestään kaikki edellytykset pitäisi olla normaalille raskautumiselle. Tehtiin nämä normit tutkimukset, kaikki oli "käsikopelolla" kunnossa, kohtu oikean kokoinen ja liikkui hyvin, munasarjatkin löytyi :LOL: Joten hän ei ainakaan keksinyt mitään vikaa että miksi en voisi tulla raskaaksi :)
Gynekologi meinas että kyllä tuon 9päivää pitäisi riittää kiinnittymään, ja oli sitä mieltä että ovulaatiokin tapahtuu kun ovistikuissa arvot selvästi nousee, vaikkei testiviivaa tummempaa koskaan tulekaan. Eli ei ollut ollenkaan vielä huolissaan mun tilanteesta =)
Nyt on itsellä "hyvä olla" kun tietää että 3-4kk jälkeen saadaan sitten apuja jos ei siihen mennessä tärppää.. mutta laajempiin tutkimuksiin lähdetään vasta sen vuoden jälkeen!

Tässä päivät taas matelee kun odotellaan et ovulaatio tulisi ja sitten onkin mies hätää kärsimässä kun ei hetken rauhaa ole, kun roikun kaulassa ja vingun makkariin :LOL:
 
Voi Veee

Oniistuin taas kadottaa omn tekstin ja ihan omasta syystä, kun lähdin kelaa sivuja. On tullut niin paljon teksiä, että piti käydä tarkistaa.

Lintsi My regards.
Ja tottakai jäät tänne. Eihän sulla ole edes vielä alkanut kierto uudestaan joten peukkuja.

Estelle ja KristiinaK Olette vahvoja naisia.

ON: Täällä ei ihmeitä. Olen todella väsynyt, jäänyt paljon univelkaa ja varmaa flunssaakin pukkaa ja aivan voimat pois. Joko se ovis meni tai sit en tiiä. Mutta mitään en jaksa. Vaivun tonne sohvalle katsomaan tehos-osastoa ja sit pian näkee unia.

Näin niin ihanan unen toissayönä. Siinä esikoinen oli jaloissa lauleskelemassa ja aivan pieni nyytti mulla sylissä, jolla oli oikein ruskeat hiukset. Esikoisella ei siis ole hiuksia vieläkään vaikka kohta vuoden =)

Jännää, miten monella nuo kierrot menee ylipitkäksi. Tuleekohan sieltä sitteb vielä pari plussaa!!!!!! Hope so.
 

Yhteistyössä