** Helmikuun hermoilevat **

hugoliina Ehkäpä me otetaan liian raskaasti tää oviksen metsästäminen ja heti mieliala laskee, jos ei oo niitä perusoireita ;) Kuten Kristiina kertoi, plussata voi ilman oireita ja limoja :) Ihana kuulla! :heart: Eli nyt ostetaan jostain positiivisuutta ja päräytetään ne plussat r-testeihin. :whistle: Mää pelkäsin viime kierrossa just sitä, että ne terot ei enää auttaneetkaan pitämään kiertoa kasassa, kun kierto venyi 35 päivää, mutta luojan kiitos se täti tuli sieltä lopultakin. Hei, sää sait sen ovisplussan!!! Ihan mahtava juttu, ei muuta kuin peitto heilumaan ;) Onko sulla edelleenkään mitään oireita oviksesta?

Kristiina Ihan pingu :D

Uusille tervetuloa! :wave: Mukava saada lisää porukkaa jännäilemään ja kuumeilemaan :)
 
Heippa kaikille!!

Edelleen aika matelee.. Niin mä en nyt ymmärrä mitään näistä limajutuista. Mulla on nyt oviksen jälkeen tullut vähän päivässä ihan kirkasta limaa, kertooko mitään? Nännit myös kipeät ja oikealle puolelle alavatsaa vähän polttelee. Toisaalta kun en tiedä miltä luomukierto tuntuu, eka pilleritön kierto, niin en vedä mitään johtopäätöksiä :) Täs vaan sekoo jos miettii liikaa, eiks niin tytöt? :) Kamalaa ajatella että vielä yli viikko kun "saa" alkaa testaa. Möööh.

Jee kivaa hugoliina että sait oviksen bongattua! Nyt tositoimiin!!!

Jecaterina, mä suosittelen, että kun ootte jo puol vuotta yrittänyt, että ottaisit ovistikut käyttöön niin tiedät milloin täsmäiskeä. Muista kuitenkin että aika moni yrittää sen vuoden :) Lue paljon esim netistä oviksesta ja muista hedelmällisyyteen liittyvästä, mä oon ainakin oppinut paljon, ja oon alkanut syömään raskausvitamiineja (sis tärkeää foolihappoa) ja syön greippiä päivittäin. Vaikka greippiä aloin syömään jo aikaisemmin koska rakastan greippiä :) Muuten jos jollakin on ongelmia juoda greippimehua valmiina, niin kannattaa itse puristaa sitä, paljon parempaa! Tai syödä yks greippi joka aamu, näin ei saa niitä turhia sokereita ym mitä mehuihin lisätään. Mä oon aika seko luomusyöjä muutenkin :)

Ihanaa sunnuntaipäiväää!!
 
Huomenta :wave:!

Alisa84 Joo, olen samaa mieltä: on suorastaan ihme, että koko ovis tulee tällä vahtaamisella :LOL:! Mulla on ollut nyt hiukan turvotusta ja ihan minimaalista nippailua mahassa...muuten aika normaali olo :/ ...ei siis mainittavaa oireilua. Limoja ei juurikaan...niin oliko joku kertonut, että ilman niitä kunnon limojakin voi plussata, Kristiina?


Lintsi85
Mulla ensimmäisessä luomukierrossa, tuli ensimmäistä kertaa elämässäni nännit kipeiksi, mahaa pisteli ja poltteli, oli kaikenlaisia limoja yms. mistä tietysti oitis kehitin raskausoireita :LOL: ja kaikki em. olivat ovis oireita. Vielä toisessakin kierrossa ovisoireet noin voimakkaana...nyt tuntuu, että tämä kolmas kierto on hieman "laimeampi" ja kovia nippailuita ei ainakana vielä ole ollut... ensimmäisen kierron oireentarkkailu oli ainakin mulla ihan uskomatonta: kehitin jokaisesta nipistyksestä raskauden...nyt olen jo hieman rauhoittunut oireiden suhteen (jaa saas nähdä kun piinapäivät pyörähtää käyntiin :LOL:...)

 
Hih, siks mä yritänkin pitää pääni kylmänä, että tää on varmaan ihan normaalia =) Ainakin yritän olla ajattelematta liikaa, mutta vaikeaahan se on. Ei sais vaan tähän ekaan luomokiertoon asettaa mitään odotuksia.. Mullakaan muuten ei hugoliina ollu mistään limoista tietoakaan.. Ei kai niitä kaikille tule?
 
Oviksesta: Itse bongaan oviksen lisääntyvistä limoista ja halukkuudesta. Yritän olla liikoja stressaamatta. Uskon periaatteessa siihen, että luontokin hoitaisi homman juuri siten, että oikeaan aikaan halukkuus lisääntyy. Liika streessaminen ja oman kehon tarkkailu helposti peittää nämä oireet ja seksistä tulee vain suorittamista. Olen kyllä harkinnut tikuttelua, mutta kun muutenkin pupuillaan parin päivän välein, niin aika turhaahan se taitaisi olla. Harkitsen asiaa uudemman kerran, jos yritys kestää pitkään. Olen ymmärtänyt, että kaikki eivät välttämättä ovisplussia noilla halpistesteillä saa, vaikka ovis ihan normaalisti tapahtuisikin.

ON: Ovis lähestyy ja jatketaan samalla jtp-linjalla kuin alkukiertokin. Viikon päästä ei enää oikein sitten muuta voi tehdä kuin jännäillä. Vähän pelottaa, kun viime kierto venyi. Toivottavasti tästä tulee taas normaali.
 
Sonnet82, meillä vähän sama että harrastetaan kyllä aika säännöllisesti joka toinen päivä seksiä, viikonloppuisin joka päivä kun ehtii aamuisinkin :) Halusin siltikin varmistaa ovuloinnin että ei juuri silloin jätä puuhailua väliin.. Vaikka tosiaan luontohan hoitaa suurimman osan hommasta. Mutta jos on kauemmin yrittänyt niin kyllä mä uskon, että tikuista on apua.

Jecaterina, onnea yritykseen :) En tiedä onko tosta greipistä mitään apua vai onko vain myytti, mut eipähän siinä paljoa häviä ja saa ainakin vitamiineja!

Ihanan rauhallinen sunnuntai-ilta, iso brunssi ja ehtinyt pyykkäämän paljon, lukea kirjaa ja olla vaan kotona.. Huomenna takaisin opintojen pariin, pitkä päivä edessä. Lämpötilat edelleen koholla ja vähän polttelua alamasussa. Viikko testaukseen!

Mites teidän viikonloppu sujui?
 
Ääh, pitkän pätkän tuossa aikaisemmin kirjoitin kunnes netti jumahti.. No uudestaan..
Mulle oli kans ekat luomukierrot melkoisia järkytyksiä :D Oireita tuntui riittävän vaikka kolmeen raskauteen. Olin jo aluksi ihan varma että ekasta kierrosta tärppäsi. Myös PMS-oireet ovat tulleet ihan uusilla voimakkuuksilla esiin. En varmaan oo aikoihin ollut noin tuittu kuin ennen viimeisintä tätiä..

Tähän kiertoon olen nyt ensimmäistä kertaa varustautunut ovistikuilla. Lienee turhaa, koska oviksen kyllä tunnistan. Juuri tuo Sonnet82:n kertoma halukkuuden lisääntyminen on niin selkeä oire että ei paremmasta väliä. :LOL:

Isoin huoli tällä hetkellä on oma jaksaminen. Hivenen on aika voimakkaitakin masennuksen merkkejä ilmassa. Lisäksi töissä välillä ihan järkyttävä kiire ja stressi. Olenkin ottanut nyt tämän kierron "teemaksi" oman henkisen hyvinvointini ja ennen kaikkea rentoutumisen opettelun. Ihan fyysinenkin aktiivisuus auttaa onneksi tuohon olotilaan, mutta nyt tietenkin alkaa flunssaa pukkaamaan päälle.. :/ No mielikuvaharjoituksia suklaan voimin? ;)

Rentoa sunnuntaita kaikille!
 
VL-
Viikonloppu meni liian nopeasti (kuten yleensä).
Ruoan laiton parissa, siivotessa, lukiessa, soittellessa pianolla ja päntäten kokeisiin, sekä
:heart: :heart: :heart: . Ja katellessa taivaalle jos sieltä vahingossa aurinko olis pilkahdellut, mut eipä näkyny.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Heips! Saisko tänne liittyä mukaan? Nyt ois kp13/30 yk.11 Ja ovista odotellaan.. :) Toivoa on vielä, että tärppäis ennen kun tutkimuksiin päästäisiin, koska jonothan taitaa lähennellä vuotta julkisella puolella..
 
Hugoliina Kivaa kun päästään jännäileen miten teidän peiton heilutukset on onnistunu ;) Nyt tulee piiiitkä kaks viikkoa :/ Vai miten oot aatellu testailla? :D

Lintsi Kerran jostain luin, että pillereiden jälkeen heti seuraava kierto eli yk1 on sellainen, jolloin "helposti" tärppää (tai helpommin, ku sitten muissa tulevissa kierroissa) eli ei mitään odotuksia ;) Täällä viikonloppu sujunut aikalailla kotona ollessa ja koiran ja miehen kanssa aikaa viettäessä.

minime Tervetuloa mukaan, jossain toisessa pinossa ollaan törmäiltykin :wave: Aikalailla samoissa Kp:ssä mennään :) Oliko teillä vielä mitään apuja käytössä (lähinnä hormooni valmisteita?)
 
Sonnet82 jos ikinä tikuttelua joudut/haluat aloittamaan, niin ehdottomasti suosittelen digitestiä, suht arvokas, mutta hintansa väärti: selvä tulos; jää stressaaminen tuloksesta kokonaan pois kun ei tarvitse vertailla viivoja. Liuskat on yhtä arpomista koko testaus. Tunnistan niin hyvin oviksen nykyään oireista, että nyt kun tikut on loppu, niin en uusia enää hanki. Myös mulla ollut todella selkeitä limoja muutaman kerran, mutta tässä kierrossa melko vähänlaisesti... :/

minime tervetuloa :heart: !

Alisa84 Me heilutettiin peittoa säännöllisesti jtp koko alku kierto, mutta nyt "sorruin" oviksen aikana siihen, että sekä eilen, että tänään peuhattiin :/ ...kieltämättä oviksen aikana tekee mieli koko ajan vällyjen väliin :eek:! Nyt sitten fiilis, että menikö taas hitoiksi koko homma, kun tosiaan monesta lähteestä olen kuullut/ antanut itselleni kertoa, että joka päivä peittojen heilutusta on yksinkertaisesti liikaa :ashamed: tuntui jotenkin, että tänään piti vielä varmistella ennen kun on liian myöhäistä :ashamed: ...toivotaan, ettei olisi kuitenkaan liikaa "toimintaa" meidän kohdalla ... :whistle: . Ajattelin testata viimeistään ystävänpäivänä jos täti ei ole ilmestynyt siihen mennessä...jos kierto päättyisi tämän päiväisestä oviksesta sen 2 viikon kuluttua, niin täti koputtelisi ovelle n. 8.helmikuuta. Ja ei ole todellakaan taaskaan tervetullut...kumma kun se kuitenkin aina ilmaantuu :kieh:. Nyt siis aloitetaan piinapäivät ja yritetään ottaa ihan rauhallisesti :LOL:! Mitenkäs se sun ovis olikaan- tai onko siis nyt dpo mikä meneillään?

ON: nännit oletetusti oviksen vuoksi järkyttävän kipeät ja maha turvoksissa & nipisteleväinen. Perus ovis-settiä siis :LOL:. Onnellinen olen edelleen siitä, että kroppa jotenkuten toimii =) . Kohti piinapäiviä... iiks! Jeps; koetan tästä taas rauhoittua... :ashamed:
 
huomenta kaikille! =) mua väsyttää ihan törkeästi, mut oon ilonen ku työt alkaa tänää, koska siel on niin kiire niin saattaa mennä hetken aikaa ettei ajattele mitään vauvaa liittyvää... mä jumahan aamulla aina tähän koneelle vaan istuskelemaan ja sit saan juosta bussille kiireellä.. mut jos täs vaik ryhdistäytyis ja menis paklaamaan... :D sais kävellä ihan rauhas pysäkille...
 
Liisa75
Tervetuloa, kaikki uudet!

Jecaterinan pohdinnoista vaan sen verran, että ei sitä voi kun odotella ja toivoa tärppiä ja sitten kun on vuoden yrittänyt, mennä lääkärin juttusille (aiemmin, jos on yli 35v.). Oon kyllä ymmärtänyt, että reilu puoli vuotta on ihan normi yritysaika eli todennäköisesti teillä on kaikki ok ja vain huonoa säkää. Näitä "poppaskonstejahan" netistä löytyy ja niistä voi parhaat poimia käyttöön.

ON: Odottelen menkkoja tai testipäivää. Tylsää. Ankea työviikko edessä. Voi näitä maanantaiaamuja...
 
hugoliina Eiköhän tuo teidän peittojen heiluttaminen oo vain hyväksi ;) Eihän se nyt jos yhen kerran heiluttaa kahtena päivänä peräkkäin voi kuin olla hyväksi :p Ainakin uskotaan näin. Ite eilen testailin ekaa kertaa ovista eikä ainakaan sillon ollu. Tuo testailu on mun kohalla vähän niin ja näin. Ohjeissa lukee, että ei saa aamupissistä vaan 10-20 välillä paras. Eikä saisi juoda 2h mitään ettei pissa laimene.. Mää en varmaan pysty olla juomatta tuota 2 h ja päivällä en sitten välttis töitten jälkeen enää muista testailla, joten.. Edelleen tosi "tunteeton" olo eli ei mitään oireita mihinkään suuntaan. En usko, että se ovis edes tulee sieltä. :/

Liina Yhdyn; voi näitä maanantai aamuja.. :x
 
Täällähän rupeaa pian olemaan jännät päivät, kun ensimmäiset pääsevät jo testailemaan ja parin viikon päästä meitä onkin sitten jo useampi. Olen yrittänyt miettiä, miten sitä itse suhtautuu, jos ja kun menkat alkavat. Tavallaan on tietoinen, että harvalla ekasta tärppää, mutta tavallaan jännittää tieto, että mahdollisuus on kuitenkin olemassa... Mites muut, joilla yk1, luulette suhtautuvanne? Ja toki muutkin! Jos todennäköisyyksiä katsotaan, niin yhden neljästä tai viidestä pitäisi kuitenkin aina plussata :)

Ja minä yhdyn myös maanantaiaamuvalitukseen. Viikonloput ovat aina liian lyhyitä ja valitettavasti töissä tätä vauva-asiaakin tulee enemmän mietittyä. Kotona osaan olla ihan rennosti.
 
Huomenta pinoon! :wave:

Alisa84 Kyllä nyt (taas kerran!) sinullekkin suosittelen täällä niitä digitestejä: voi tehdä mihinkä aikaan päivästä tahansa ja tosiaan hyvä kun voi tehdä heti aamusta, niin ei tarvitse pidätellä / miettiä juomisia. Ja tulos selkeä, ei tarvitse arvailla. Mutta mehän siis toivomme, ettei sun tervitse enää tämän vauvan kohdalla testailla mitään vaan vahvaa plussaa pärähtää ystävänpäivälahjaksi ja samaa toivon myös meille ja ihan kaikille tässä pinossa :heart: . Jännät 2 viikkoa taas kerran edessä...onnistuisikohan sitä ihan tosissaan ottamaan ihan rennosti ja vaikka leikkimään, ettei ovis ole ollut ja jatketaan yrittämistä kuten alkukierrostakin ilman mahdollisten raskausoireiden pohtimista... yeah right...hermoilu siis alkakoon :LOL:

Sonnet82 Mulla meni ensimmäisen yk:n pettymys helpolla kun olin menkkojen alettua samalla kovin tyytyväinen siitä, että kroppa toimii. Toisillahan saattaa pillereiden jälkeen olla useita kuukausia, jopa vuosi, ettei kroppa lähde toimimaan. Tai mahdollisesti muutamat normaali menkat ja sen jälkeen kierto sekoaa :eek:! Tämän ajatteleminen sai ainakin mun kohdalla mielen hiukan positiivisempaan päin. Ja meillä nytkin vasta yk3 ja olen tosiaan edelleen sitä mieltä, että mikäli ei vauvaa kuulu, niin toivottavasti edes täti saapuu ajallaan...mutta saapi nähdä kauan jaksan tädistä ja kropan toimimisesta iloita jos tulosta ei ala syntyä :LOL: !

Vielä kerran uudet tervetuloa jos olen jonkun unohtanut toivottaa tervetulleeksi B) :flower: !

Ihanaa päivää koko pinolle ja kaikille tarvitseville :hug: !

 
Moikka kaikille vanhoille ja uusille.
En kerinny viikonloppuna koneelle ollenkaan. Lauantaina olin töissä ja sunnuntaina heti aamusta mentii kattoo yhtä ihanan upeeta hääpaikkaa.
Oli aika ihana paikka ja nyt vauvakuumeen lisäksi kaamee hääkuumekii :LOL:

Mä oon nyt yrittän olla ajattelematta tot vauva asiaa liikaa, mut silti oli tänään pakko tehä testi. Negahan sieltä tietysti tuli :ashamed:

Onneksi on tänään töitä iltaa asti ni ehkä aika menee nopeemmin ja kuumeilu helpottaa. :hug:

Pitäs vissii tilaa noi ovistestit... mut jos ootan siihen et täti tulee jos tulee ollenkaa. Voihan se olla et se plussa viel tulee.

Haleja kaikille, koitetaan jaksaa nää inhottavat päivät.
Mä en todellakaan tiedä miten suhtaudun ku täti tulee.. varmaan itken ensin parituntii ja sit korkkaan baileys pullon.
Tai sit oon vaa tyytyväinen ku kroppa toimii.. saas nyt nähä.
 
Heissan kaikille ! :wave: Mahtuisko tänne pinoon mukaan, voisin tulla teiän kanssa jännäilemään ? :D Olisin myöskin tossa helmikuun alulla hermoilevana, nyt on kp 20/30 , ja yk3.. Yritän olla ihan kamalan pahasti kuumeilematta vielä, mut vähän se on hankalaa kun näitä teiän juttuja täällä lukee. :LOL: Sit oon myös ihan sekasin tästä kropan toiminnasta, reilun 10 vuoden pillereitten popsimisen jälkee ku ei oikee vielä tiiä missä mennää, ja nää ensimmäiset kolme kiertoaki on ollu ihan mitä sattuu. Nyt tossa kp16-17 tuntu jo et olis ollu jo oviskipuja ja limoja, ja ne kyllä käytettii tarkkaa hyödyks ;) mut mitähän ihmettä kun tänää töissä kramppas jostai tuolta kohdun tienoilta niin että hyvä ettei itku päässy.. :/ Pisti ja jomotti ja kaikkee mahollist ihan saakelist. Ei tästä kropasta ota selvää. :D Mut jännäillää täs nyt sit.. :)
 
Alisa84: Juu, ollaan törmätty tuolla talviunelmasta 2009 haaveilevat-pinossa! :) Ei meillä oo vielä mitään apuja käytössä, ainoastaan digitestiin investoin tässä kierrossa, vielä ei oo plussaa pärähtäny. oon kyllä tykänny testistä, kun näyttää niin selvästi. Lääkäriaika on jo varattu, että sais jotain mielenrauhaa tms. :)

hugoliina: uskon kyllä, ettei tuosta jokapäiväisestä seksitä ole haittaa! ;) Eihän me pyhästä hengestä lisäännytä.. :saint:

Laitatteko te testipäiviä tuohon listaan? Mä ajattelin odotella testausta ystävänpäivään! :heart: Jos nyt sinne asti päästään, koska 12.2. pitäis alkaa menkat..
 
Täällä pitäisi tädin tulla vierailulle 2.2-4.2 tuolla ajanjaksolla arviolta.. mikäli kierron pituus pitää paikkansa.
Nyt siis 22/29 eikä mitään oireita, normaalista poikkeavaa siis. Joten kirves on kaivossa ja greippimehu odottamassa uutta kiertoa :p
Onkos muilla samoilla tai suunnilleen samoilla päivillä olevilla mitään oireita? Ovis oli arviolta viikko sitten (su tai ma), mikäli oli koko ovista ollenkaan.
 
Sonet Toivottavasti tuo sun luku pitää paikkansa, että joka neljännen/viidennen pitäisi plussata eli plussia siis tulossa tähän kiertoon :heart: Mulla tosiaan menkkoja ei kuulunu pillereiden jälkeen 8 kuukauteen ennenkuin ne lääkkäällisesti käynnistettiin.

Hugoliina Ehkä mun sitten pitää harkita sitä digitestiä :D No katotaan sitten ens kierrossa. Voi ku oliskin unelma, että mahdollisimman moni sais plussan tässä kierrossa *haaveilee* :)

jenniho Ei vielä heitetä kirvestä kaivoon, vasta sitten kun/jos täti tulee ;)

Niiz Tervetuloa mukaan! :wave:

Kristiina Mulla greippimehu ei oo toiminu kyllä yhtään.. :/ Mut kuulemma tää kuivuus voi johtua myös kuulemma clomeista.. Ja mää kun niin toivoin, että se toimis mulla. Aika hyvin, etten saanu jo ajatuksen voimalla niitä limoja tuleen ;) Täällä testipäivä aikaisintaan 15.2 (sillon kp 35), mutta voi olla, että venytän myöhemmälle, jos tarvii (enpä kyllä usko, että tarvii edes testailla).

Täällä aivan järisyttävä flunssa :snotty: Nyt kun olis mahdolliset tärppipäivät niin sitten tulee tällänen lunssa, ettei paljon kiinnosta peittoja heilutella ... :ashamed:
 
VL-
Liisa75, kiitos!

Täällä odotellaan kuinka käy, kun alavatsaa on juilinut (joka pv.pätkissä) kohta puolitoista viikkoa, tuleeko se täti kylään(vai mikä se oli) ;) vai mistä on kyse... Yleensä on kipupäivä ollu kun tätsky on tullunna ovelle.
 
Sonet positiivinen "ennuste"- toivottavasti pitää paikkansa :D!

Alisa84 Joo älä ihmeellä mitään seuraavan kierron ovistestejä vielä tilaile...voi olla, että ne jäisivät käyttämättä...toivotaan, että jäisivät :whistle:

ON: oviksen jälkimainingeissa täällä...mietin josko sitä pitäisi vielä tänään varmistella peittojen heiluttelulla tämä ovis ja "sulkea" tämän kierron virallinen "yritysosuus" :LOL: nyt enemmän niin, että ollaan kun siltä tuntuu...alku kierto meni säännöllisesti jtp ja oviksen aikaan jokapv. Ahkeria olimme eli ainakana ei jää meistä kiinni ;)! Nännit täällä niin kipeät, ettei kärsi rintsikoita ja paitaa kunnolla pukea päälle...masua hieman nippailee- siinä tämän (kin) kierron ovisoireet. Onneksi tämä nännikipu ei yleensä kestä kuin vajaan viikon...saa "levätä" vielä viikon verran ennen tätioireita...HUOH :eek:! Ihanaa tämä naisen elämä: alkukierrosta bongataan ovista, oviksen aikaan ja jälkeen kärsitään eriasteisista oviskivuista, niistä selvittyämme voikin pian odotella tätioireita saapuviksi... noidankehä! :LOL:

 

Yhteistyössä