** Helmikuun hermoilevat **

Alisa84 älä muuta sano! ja ihan ku aika todellakii ei muutenkaa menis liian hitaasti... nyt siis tänää se viiva on selkeesti haaleempi ku toissa päivän joten voi olla et meni jo... noh.. täytyy kehitellä jotain tekemist itelleen ettei vaan koko ajan mieti et missä mennään... jo varmast tän stressaamisen takii ei raskaudu...
 
Heippa, minä voisin itseni tännekin tunkea vaikka tuolla neljättä haaveilevissakin jo käyn silloin tällöin kirjoittelemassa.
Eli vähän taustaa olen vm-71, mies vm-73. Mulla ennestään tyttö 02, poika 04 ja yhteinen poika 08 joten ikää alkaa oleen sen verran paljon, että kiirettä täytyy pitää jos meinaa lapsilukua vielä kasvattaa.

Varsinaista oikein yritys yritystä ei ole, mutta tjot ollaan menty kokoajan pojan syntymän jälken eli yrityskertaa en osaa sanoa, mutta kp 10/28-30
 
Minäkin kuulun tänne! Ystävänpäivän tienoilla on mulla jännät päivät ja nyt jo jännittää :D Tietoja sen verran, että menossa yk1 kp10/30-33 ja toiveissa esikoinen. Mulla ikää 26, miehellä 28. Kivaa, että voi jännittää yhdessä muiden kanssa.
 
Joo kyllä peitto heilu tuolla oviksentienoilla vähintää jtp.
Mietin tässä vaa et milloin noin niinku oikeesti voi tuntea ekat oireet? että onko kaiki mun omat vaa kuvitelmaa?
Tänää alko kaiken lisäksi omituinen mahakipu.. vihloo tuolta oikeelta alavatsaa?
Millonkohan sitä testais, musta tuntuu etten millään malta oottaa tonne kp28asti. Tänää tuli postissa mamaksin testit. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenninho:
Tänää alko kaiken lisäksi omituinen mahakipu.. vihloo tuolta oikeelta alavatsaa?:ashamed:
Jenninho: Mulla vihlo neljä päivää alavatsaa vasemmalta puolelta. Mut nyt näyttäis sltä et kipu helpottaa jo. Et tiedän tunteen. Mut se on varmaan ihan luonnollista. Ei mulla ainakaan mitään lääkärissä löytynyt vaikka kaikki mahdolliset kokeet melkein otettiin.
Jaksamisia :hug:

Omaa napaa.. Tekis mieli hirveesti tehä jo lauantaina testi. Mut en sit tiiä näkyskö siinä vie mitään.. Onko kenelläkän mitään tietoo kuinka äkkiä testi voi näyttää plussaa hedelmöittymisen jälkeen?
 
Heippa! Äippäliini, mullakin outoja vatsakipuja ja luulin että ovis meni jo, mutta eilen illalla tein ovisplussan ja kerättiin heti simpat talteen. Tuli ovis vähän myöhemmin kuin luulin, ja olipas aika paljon vatsakipuja.. Tänään aamulla oli vielä tikun mukaan arvot korkealla, eli tänään taas illalla sadonkorjuu ja huomenna taas aamulla testataan että mitä ovistesti näyttää. Sit alkaakin pitkä piina :/ Liisalla ja Jenniholla lähestyy totuudenhetki.. :) Miks nää päivät menee niin hitaasti kun laskeskelee tällain :D
 
Lintsi85, mä testasin tänään ovistestillä negan... oletan että ovis oli jo... ja mulla oli ne "vi'*tumaiset" vatsakipu maanantaina... mut ne alko jo perjantaina ja kivun huippu oli maanantaina, joten en tiedä koska se ovis oli.. ohjeen mukaan testasin ja silti pelkkää haamua tuli vaan, vaikka maanantain ku kävin kipujen takia ultrassa niin näkyi kasvava munasolu... että en tajuu... mut ehkei mun tarvikkaa.. väsyttää ihan älyttömästi, ukko tekee tuol just lämpösiä voileipiä! :p mä neulon just itselleni kevätpipoa puuvilla langasta.. oon alkanu vast vanhempana neulomaan, aluksi vauvoille (kavereiden, kun omalle en aikaseks saanu...) ja nyt sit aikuisille, mutta vaan pipoja... jos aika menis nopeammin näin...!!! :LOL:
 
Liisa75
Tässä on tosiaan enää viikko siihen, kun mulla alkaa todella jännät päivät. Tosin se viikko voi tuntua ihan loputtomalta ;) Saatan kyllä olla myös se helmikuun hermoilija, joka putoaa jo tammikuun vikoina päivinä ja onkin ollut ihan väärässä pinossa ;)

Mulla on tähän saakka tää kolmas yrityskk mennyt jotenkin jalat tukevammin maassa kuin kaks ekaa kuukautta. Saattaa kyllä johtua siitäkin, että on ollu työasioissa säpinää ja vähän flunssaa, joten ei oo riittäny energiaa kuumeiluun. Mutta saattaahan se tästä vielä kuume nousta pahastikin... Mutta peitto on heilunut ja käsittäkseni oikeaan aikaankin.
 
TErvetuloa uudet!! :) :wave:

Chili Riippuu tietenkin henkilöstä miten nopsaa näyttää plussaa, mutta jotkut saanu plussan jo dpo 10 (10pvää oviksen jälkeen) Ei muuta kuin kokeilemaan ;)

äippäliini Voihan sen piinailuajan neulomallakin käyttää :LOL: :D

Täällä ihan outoa.. Greippimehua oon nyt juonu ja alapää on kuiva kuin sahara. Eikö ne limat pitäs pikkuhiljaa lähtee nousuun, kun tänään on kp 11?? :eek: Mulla jotenkin niin surkee fiilis tälle kierrolle että... :ashamed:

Plussatuulia kaikille, jotka pääsee kohta testin tekoon + muillekin +++++++++++++++ :whistle: :whistle: :whistle:
 
Sonnet82 tervetuloa mukaan hermoilemaan :D !

Chili itse olen ajatellut tehdä testin vasta sitten kun/jos täti kunnolla myöhässä...jotenkin ajattelen, että silloin jos plussaa, niin on varmemmin "todellinen" plussa...eli tarkoitan, ettei ole kemiallinen tai tuullimuna :ashamed: . Mutta ymmärrän kyllä testintekokuumeesi- mullakin on se joka kierrossa tähän saakka ollut :LOL:. Varmanakin kannattaa nyt ainakin siihen dpo14:sta odottaa joka tapauksessa...minun mielestä siis =)

ON: Täällä EDELLEEN ovista odotellen...hermot menee |O ! Toivottavasti myös kierto ymmärtää pidentyä hieman jos oviskin tulee myöhässä...jos tulee lainkaan :ashamed: ! Viimeksi tikuttamalla sain kp16 ovisplussan ja ovulaatio oli näin olen kp17-18/28. Jos tämä kierto siis kulkisi samoja ratoja, niin lh-huippu olisi löytynyt tänä aamuna, mitä se ei siis tehnyt :( . Mutta ei auta kuin odotella ja heiluttaa peittoja jtp. Eiköhän se sieltä sitten joskus ilmoittele itsestään...ovulaatio meinaan :/ . ja anteeksi tämä "ruikutus" : harmittaa vaan niin kovin kun ensinäkin ehdin jo innostua tästä 28-pituisesta kierrosta ja toiseksi takaraivoon hiipii ajatus, että jospa kierrot ovatkin seonneet vasta nyt pillereiden jäljiltä- alku olikin jo turhan lupaava... :eek:

Tänään käytin viimeisen ovistestin, tai yksi liuska mallinen tuolla vielä on jonka ystävältäni sain, mutta tikuttelun lopetin nyt tähän ja alan opetella tulkitsemaan tätä sekokroppaa ihan omin fiiliksin =) . Ja kyllä olen aiemmissa kierroissa ainakin oviksen tuntenut eli varmaankin myös jatkossa...ehkä :LOL:. Saa nyt nähdä miten mun testauspäivän kanssa jos tosiaan kierto taas venähtää pitkäksikin...ei varmaankaan vielä 10.2 kannata tehdä (jos siis edes tarvetta testille ilmenee)...eli jos sitten ystävänpäivänä mikäli tarvetta edes on :heart:

Kaikille iso :hug: , plussatuulia ja mukavaa perjantai päivää!
 
hugoliina Koska lopetit pillerit? Mulla kävi aikoinaan niin, että pillereiden lopettamiseen jälkeen kaksi ekaa kiertoa noudatti pillereiden mukaista eli 28 päivää, jonka jälkeen sitten katosivatkin kokonaan muutamaksi kuukaudeksi. Vasta noin vuoden kuluttua kierto sitten tasaantui tuohon, mikä se on nyt. En kuitenkaan halua peloitella, toivottavasti sulla tasaantuu nopeammin!
 
Sonnet82 lopetin pillerit marraskuun alussa...ensimmäinen vuoto alkoi heti ja kesti lähes 2 viikkoa (oletan, että tyhjentymisvuotoa osittain), seuraava kierto 35, jolloin aluksi pelkkää tuhrua ja sitten normaali vuodot n. 6pv ja tämä viimeinen 28, jolloin muutaman ensimmäisen päivän ajan mietin onko kyseessä lainkaan täti kun välillä tuli tuhrua ja välillä ei mitään...kunnes sitten hanat aukeni :LOL:! Kyllä hiukan nyt alkoi pelottamaan onko kierto mennyt ihan sekaisin, olisi kamalaa jos kaksikin kuukautta menis tätiä odotellen... mutta yritän nyt lopettaa tämän miettimisen kokonaan...varmaan vaan pahentaa asiaa :/. Voi kun tässä nyt pian tärppäisi, niin ei tarvitsisi näitä kiertoja enää miettiä :heart:.
 
Moikka taas kaikille.
Nyt on kotirintamalla suurimmat riidat sovittu ja elämä alkaa hymyilemään.
Eli sovintosessit harrastettu ja kaikki hyvin :p
Mulle tuli eilen postissa mun tilaamat mammaksen testit.. vielä eilen maltoin olla testaamatta.. mut saa nähä koska sorrun.

Hyvät viikonloput kaikille! :flower:
 
Äippäliini, ota sit selvää näistä ovisjutuista.. raivostuttavaa varmaan! Olitko odottanut tarpeeksi kauan ennen kuin teit ovistestin? Mulla tuli ovisnega tänä aamuna, että se sit meni nyt näiden kahden päivän aikana ohi jossain kohtaa.

Kysymys.. lasketaaks dpo:n alku ovispäivästä vai sen jälkeen? Eli jos testasin eilen ja toissapäivänä ovisplussan ja tänään negan, niin onko tänään dpo 1 vai 3? Tiedän et dpo on days past ovulation mut en oo varma tästä laskutekniikasta:)

Hauskaa viikonloppua kaikille!!!
 
Lintsi85 mä ootin sen mitä käskettii ja pari tein aamupissasta... ja sit uudelleen töitten jälkeen iltapäivästä, mutta oli ihan saman paksunen/vahvunen viiva. mut nyt tein eilen niin ei tullu ees haamua, joten ovis meni sit varmaan jo... mut jos tärppäis ehkä mahdollisesti. ainahan sitä saa toivoa elätellä... :D mun mielestä ovulaatio päivä on ns. 0päivä ja sitä seuraava on dpo1.... näin mä sen ajattelisin...

noh, en anna noitten ovisjuttujen masentaa, ollaa heiluteltu kuitenkin peittoa vähintään joka toinen päivä.

mutta nyt lenkille tuulettumaan!!! päivä hommissa ja pää jumissa... :D
 
hugoliina Mää en kans oikein oo motivoitunu tohon oviksen testailuun, en oo edes vielä alottanu vaikka ois tieten pitäny. Pitää kattoo, jos huomenna jaksais. Me testaillaan sitten suurinpiirtein samoihin aikoihin, jos tarvis :) Toivotaaan, että todellakin tarvii ;) Ite testaan aikaisintaan sillon ystävänpäivänä ja sillon taitais olla kp 34. Niin ja ei tuo kahen kuukauden menkkojen odottelu mitään, mää niitä odottelin pillereiden jälkeen 8kk, jonka jälkeen sain terot kierron alotukseen :kieh:

Te jotka meette nyt kp 10-16, minkälaisia tuntemuksia? Entäs limat? Itellä ei yhtään mitään tuntemuksia (edelleenkään) ja kuivaa on kuin saharassa.. joko ovis tulee myöhemmin tai sitten ei tuu ollenkaan.. :/
 
Alisa84 Must on ollu kyllä ihan kiva seurailla nämä ensimmäiset yk:t sitä milloin ovis tulossa, mutta nyt kun en sitä sitten ole bongannut tässä kierrossa, niin harmittaa ihan älyttömän paljon :(. Huomenna jo kp 17 ja oviksesta ei tietoakaan |O ...eli kuten sullakin Alisa84, kuivaa kuin saharassa :ashamed: . Mutta nyt olen motivoinut itseäni siihen, etten kauheasti ajattele koko oviksen tuloa vaan pikemminkin uskottelen itselleni, että ehkäpä se on jo ollut, mutten vaan ole sitä huomannut ;) *toiveajattelua* :LOL:! Mutta eihän se tosiaankaan ole sanottu, että mun kierto olisi saman 28 kuten edellis kierto, vaan ehkä taas 35 kuten ensimmäinen luomukierto. Nyt alan kallistua ajatuksissani tuonne pidempään päin, sillä en suostu uskomaan, ettei ovis tulisi lainkaan tässä kierrossa :ashamed: ...toivon sen niin kovin tulevan vaikka sitten myöhemmin...kunhan tulisi, että olisi edes pikkuriikkinen mahdollisuus plussata... :/ Ja edelleen rukoilen, että se täti edes tulisi- olisi mulle tiputus korkealta jos menkat jäisi kokonaan pois :( ...paitsi sitten siitä yhdestä ainoasta HYVÄSTÄ syystä ;) :heart:

äippäliini83 n kanssa samaa mieltä siitä, että ovispäivä on nolla ja dpo1 sitä seuraava pv.

jenninho ihana juttu, että saitte riidat sovittua :hug:
 
Heippahei kaikille
Voi, että tää aika matelee. Lisäkis miehellä vielä viikon työmatka ennen ovista . Tulee aika hilkulla kotiin. Viimeeksi, olin itte matkoilla. Ei auta, kun toivoa, että osuttais samaan paikkaan oikeeseen aikaan. No, onneksi muutama mun kaa sitte vielä pitämässä peukkuja. toisilleen

No, niin. Mukavaa launatai-iltaa jokaiselle. Ja tolle Kristiina pingulle varsinkin.

Ite tullaan täältä jälkijunassa, kaikki muut on jo aika hyvissä ruuduissa.
 
VL-
Heippatirallaa kaikille!

Olen ihan pihalla kun ei vaan tärppää..

Olemme yrittäneet heinäkuusta lähtien sitä ensimmäistä pientä palleroa, tuloksetta. :ashamed:
En kyllä ikänä ole kunnolla pitänyt kiertoja ylhäällä tmv. mutta yritetty on! :heart: Enkä ymmärrä esim. ovulaatiojuttuja jne. kun ei ole niihin tullut perehdyttyä sen tarkemmin.

Ideoita otetaan vastaan...!
 
Hei :) uskallan kai tänne liittyä. Meillä odotellaan plussaa. testailemaan pääsee mahdollisesti heti kuun vaihteen jälkeen :) " yritystä " takana pari kuukautta. heh, toivottavasti olen oikeassa paikassa :) kp on siis 20/28-30. esikoista odotellaan.
 

Yhteistyössä