** Helmikuun hermoilevat **

Ja minäkin aion tänne rynnätä, mikäli sen sallitte :) :wave: Täällä tilanne sellainen, että yritystä on ollut 03/08 asti eli kohta vuosi. Tällä hetkellä apuina ovat greippimehu (ihan uus juttu), ovistikut (ekaa kertaa), clomit (ekaa kertaa käytössä) ja terot (nyt neljättä kiertoa mukana). Kp siis ois tänään 7/26-35. Testaan siis aikaisintaan 10.2. KristiinaK Sun kans mennään aikalailla samoissa lukemissa, mukavaa :)
Liisa75 Ite aivan naama irvessä ja kylmien väreiden kera juon tuota greippimehua, mutta pakko kokeilla :LOL: Miten muuten meinaat juoda sitä? Kuinka paljon, monestikko päivässä? Kuinka pitkään? Entäs muut mehun juojat?

Minkälaisia ovisoireita teillä naiset on? Onko mitään? Bongailetteko ovista tikuilla? :D

äippäliini Ja kyllä, kuin naulan kantaan. Itellä sama tunne ennen, että menkat jatkuvasti päällä, mut nyt tuntuu, että yks kierto on ikuisuus. :D

Eiköhän tytöt pistetä sellanen plussa-aalto tuonne helmikuulle, että oksat pois. +++++++++++++++++++++ :whistle: :whistle: :whistle: ;)
 
Liisa75
Mä voisin juoda greippimehua vaikka koko purkin päivässä (jossain vaiheessa varmaan alkas tökkiin), mutta sellasen pari lasillista päivässä oon laittanut maksimiksi. Ja juon jos muistan ja jos on muistettu ostaa mehua, en mitenkään supersäännöllisesti. Ja meillä mieskin käy mehupurkilla, joten toisinaan on vaan jämät pohjalla, kun joisin. Mun greippimehutietämys on täysin tältä palstalta. Musta joku kirjoitti, että menkoista ovikseen kandeis juoda. Tiedä tosta sitten.

Kun päätettiin yrittää lasta ja aloin surffailla näitä juttuja niin olin kyllä lähes kauhuissani niistä kaikista "poppakonsteista", joihin törmäsin. On seksiasentoja ja ruoka-aineita ja ajoituksia ja neuvoja sekstata valot päällä ;) Ajattelin, että eihän tässä nyt mikskään lapsentekokoneiks ruveta. Onneks löysin jostain jutun, jossa todettiin, ettei näitä ole tieteellisesti todistettu toimiviksi. Tota foolihappoa voisin kyl alkaa nappaileen, se ei varmaan oo haitaks.

Aloitin tässä kuussa oviksen bongauksen harjoittelun. Vaikeelta tuntuu ;)
 
mä voin kertoo että mä oon todellakin bongannut tulevan oviksen... jouduin tänään käymään naistentautien pkl:lla koska alavatsa niin pe*keleen kipiä! lääkärin mukaan ovulaatiokipua, mitä en ennen esikoista oo ikinä tuntenu tai pillereitä käyttäessä... nyt alavatsa ja alaselkä oik. niin kipeä et hipsin työterveyteen ja sitä kautta tonne pkl:lle. siel näytti olevan munasolu joka irtoaa lähipäivinä ja aihettaa nyt kovaa kipua. tänään kp 15, joten parin päivän sisäl pitäs irrota. tieteen nimis meinasin käydä ostaas ovistestei ja kattoo et miten toimii... umpparikaan ei oo pois suljettu joten nyt täytyy tarkkailla jos kipu pahenee ni uudelleen lekuriin, sit ea:n puolelle. mut toivotaan että olis "vaan" oviskipua...
 
Kristiina K se lääkäri kerto kivusta sen verran että tollasia pahoja kipuja tulee herkemmin kun pillerit on lopettanu. mul oli pillereit popsiessa vaan pelkkää turvotusoloa, mut nyt on perjantaista lähtien turvottanu ja tänää koskenu oikein urakalla. sit se kipu voi vaihdella eri kierros ja välil koskee ja välil ei, sen se kerto myöskii. mut siit mä olin ihan ihmeissäni kun lääkäri kuvas ultral sitä mun munasolua ja tuijottelin sitä että kyllä on ihmisen elimistö kummallinen!!! siinä se munasolu törrötti lähtövalmiina... ja vas. puolel oli toinen valmistautumas, mut kaiken järjen mukaan se ehtii kuihtua sitten pois kun oik. puolelta irtoaa... ja sen takii ultrattiin, ettei vaan oo kohdun ulkopuolinen kun oli tollaset kivut.. poissuljettiin se.
 
Täällä käytössä:

Ovistikut: Eilen aamupäivällä ja illalla lähes tasavahvat viivat, en kyllä viime kierrossakaan saanut tummempaa mitä testiviiva, mutta lähellä ovat. Mulla näkyy selkeät viivat vain yhden päivän, sitten alkaa taas haamut. Eli tänään ei enää vain haamu. Eli jospa ovis on, niin se on ihan näinä hetkinä. Olen kyllä alkanut jo epäilemään etten ovuloi.. vaikka testeissä siis LH-huippu onkin. Ja nyt siis muistaakseni kp 15.

Greippimehu myös käytössä, oon sekoittanut sitä Valion täysmehua ja Juissin greippijuomaa (sokerilientä) suhteella 2/3 ja 1/3, laimentaa hiukan tuota Valion aika tujua makua. Noin se on mielestäni jopa hyvää. Teen sellaiseen isoon Iittalan kartiolasiin, hiukan vajaaksi jää mun sekoituksen jälkeen. Oon juonut nyt joka ilta sellaisen lasillisen. Ainakin huomasin vkloppuna et märkää oli, en tiedä sitten johtuiko mehusta vai jostain muusta.

Lisäksi syön omega-3 ja Beroccaa, jossa siis foolihappoa.

Nyt on kaikki voitava tehty raskautumisen eteen, jos ei sitten tänään vielä saisi tuota miestä houkuteltua, mutta se on sitten enää lisävarmistelua, jos siitä enää on mitään apua. Hiukan tullut pessimistinen olo, että kauankohan tässä saa ootella. Tämän kierron olen onnistunut ottamaan suht rennosti, viime kierto eli siis eka yrityskerta olin niin ylikierroksillä oireiden ja päivien kanssa =)
 
Täällä olisi yksi joukkoon halajava.
Meillä toista lasta toivotaan. Esikois-poika on melkein vuoden. kp 1/34 ja yk 2.
Suuri pettymys oli menkat tänään, mutta nyt jo ihan ok. Kauheet odotukset , kun esikoisen odotus alkoi kertayrittämällä.
Kirjoittelin eri merkillä aikasemmin, mutta ajattelin nyt ottaa uuden nimimerkin uuden yrityksen kunniaksi. En kirjoitellu kun pojan odotusaikana jonnin verran.
Mulla oli kanssa edellinen ovis toooosi kivulias, jopa pyörryin. Mutta ei tämä viimesin.
 
äippäliini Oho, sullahan on tulossa sitten oikein kunnon ovis ;) Mullakin ollu pari päivää kipee alaselkä vasemmalta puolelta, oiskohan kans oviskipuja (heh, näillä kp:llä) ;)

KristiinaK Eka tutkimus oli yksityisellä, josta samanen gyne tekee hommia myös naistenpolin puolella sairaalassa. Sinne sitten laitto lähetteen verikokeisiin ja yhteen ultraan. Eli yksityiseltä homma sai alkunsa. Mulla oli kyl huomaavainen gyne, ku se heti ilmotti, että alotat terot ja sitten ehkä clomit, jos en ovuloi. Tiedän parikin tuttua, jotka käyneet yksityisellä ja siellä aina vain seuraillaan eikä suositella "järeämpiä" hoitoja.

Nyt nukkumaan, että jaksaa huomenna herätä aikasin..
 
Moi kaikki :wave: ! Meillä testaillaan (jos tarvetta ilmenee...ja syytä olisi ilmetä :LOL: ) 10.2, jolloin olisi kp 34/28. Yk 3 meneillään ja esikoinen haaveissa :heart:

Liisa75 Niin totta tuo oman kropan tutkailu, josta kirjoitit :LOL:...pillereiden kanssa kun on menty viimeiset 12 vuotta, niin oli suorastaan shokki huomata mitä kaikkea sitä kierron aikana kropassa oikein tapahtuukaan :eek:. Kivuista huolimatta on kyllä ihana tuntea miten oma keho toimii :heart: . Itse olen tikutellut ovista Clearbluen digitaalisella..ei ole tuota viivojen tulkitsemis problematiikkaa...tai alunperin ostin testin kun halusin tietää ovuloinko ja olen nyt kahdessa ensimmäisessä yk:ssa onnistunut bongaamaan oviksen heti ja tikkuja kulunut vain muutama...paketista on siis vielä jäljellä ja ajattelin käyttää ne loppuun jonka jälkeen mennään ilman...kivuista ja limoista tunnistan kyllä oviksen nyt ilman tikkujakin...mutta ihme mikä siinä on kun se se testailu vaan on niin "jännää" ja koukuttaa ainakin mut testaamaan joka kierrossa uusiksi vaikka vannoin, että jätän testailun heti ekan kierron jälkeen kun tiesin, että ovulaatio tosiaan tulee ...ihmeellinen tämä ihmismieli- ja kroppa :LOL:...
Greippimehua en ole vielä alkanut juomaan...se vaan on niin pahaa :x . Olen nyt yrityksemme alusta saakka syönyt säännöllisesti omega3:sta ja multi-tabs raskaus monivitamiinia :)
 
äippäliini, no niin menee, ihan törkeän hitaasti.. Mä en edes bongannu ovista tässä kierrossa niin en sit tiedä et miten jaksan vielä pari viikkoa odotella.. tänään siis kp15, eli nyt vaan odotellaan niitä menkkoja. Yk 1 vasta ja pillerit just lopetettu joten turhaan mä edes kärvistelen, tää on nyt alussa vaan niin jännää. Muakin kyl vähän pelottaa ettei tää tuu helpolla.. ei mitään ovislimoja ollenkaan koko aikana. Tuleeko niitä kaikille edes?

Mä rakastan greippejä, en kyllä juo mehua, mutta syön joka aamu yhden greipin aamiaisen kanssa :)

Plussatuulia kaikille jännääjille!!!!
 
Liisa75
Mä en oo nyt ihan varma tosta oviksestani. Toissapäivänä tuli muita päiviä kirkkaampi viiva, mutta silti kontrolliviivaa selvästi haaleampi. Eilen oli jo toissapäiväistä haaleampi. En ole kyllä ihan ohjeiden mukaan testannut, koska näköjään toi kaksi tuntia juomatta ja pissaamatta ei onnistu, aina unohtuu. Nyt huomaan taas kerran, että juon todella paljon ja ravaan veskissä (aikoinaan oli jatkuvasti virtsis ja juomalla se pysyy pois, jääny tapa päälle). Lisäks kun on kotona hereillä vaan muttaman tunnin päivässä, niin ei homma toimi. Tänään olen iltaan asti liikenteessä, joten jää testaamatta. Eli vaihtoehdot on: A) hormonitaso oli korkeimmillaan su ja ovis ehkä sit eilen tai jotain b) ovis on vielä tulossa C) en ovuloi. Mitään oireita en huomaa. Eli mulla riittää tässä treenaamista ;) En ole edes syönyt pillereitä moniin vuosiin, joten lähdin liikkeelle omasta "normitilastani". Tietäs vaan, mikä se sitten on.

Mutta ihan hulluna jännätään kaikki kun kalenteriin vaihtuu helmikuu!!! Kuukaudesta on vaan tullut NIIN pitkä aika tän yrittämisen myötä.

Kävin eilen apteekissa nuhan takia, joten samalla sitten kysyin foolihappoa ja mut neuvottiin ostamaan tota raskausmultivitaa vai mitä se nyt on. Että nappailen niitäkin nyt sitten ;)
 
Liisa75
Olipas omaa napaa tuo mun äskeinen kirjoitus... Anteeksi!

Tervetuloa kaikille uusille! Hauska jännittää isolla porukalla. Ja syntyy paljon keskustelua.

Ja kipuilijat, koittakaa kestää. Toivottavasti ens kuussa on jo ihan muut vaivat ;)
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Hugoliina Me mennään aikalailla samoissa, ite kans testailen (jos tarvis) tuossa enen ystävänpäivää :)

Täällä odotellaan mahdollisen ovisajankohdan lähestymistä :p Ja siitä sitten kaksi pitkää piina viikkoa, en halua edes ajatella... Mitään oireita ei oo tullu clomeista (ei ovisoireita, eikä sivuoireita) Vähän huolestuttaa, että toimiikohan ne mulla tuolla annostuksella. :/
 
Kiitos sisäänajosta, Kristiina. Jäi tuo kierto vähän lyhyeksi tuolla listalla, on 34. Ei sillä nyt niin väliä, mutta jos päivittelet, niin jos sen laitat samalla.

Täällä odotellaan päivien kulumista ja juhlitaan Amerikkoojen uutta presidenttiä.

On muuten hurjaa, miten vahva tää biologine kello on ensimmäisen jälkeen. Paljon vahvempi kun esikoista "tehtessä". Vauvakuume on todella kova. Nyt vasta ymmärrän monien kiirettä saada uutta alulle. Biologista tämä on. Hurjaa tosin.

 
Mä ilmoittaudun kans tänne:)
Mulla olis nyt menossa kait 15/28 tosin en tuota tarkalleen tiiä ku ei oo ollu vie menkkoja pillereiden lopettamisen jälkee. enkä sit tiiä vaikuttaako tuo asia jotenkin.
On muuten olu maha kipee jo sunnuntaisa asti. en tiiä sit onko ihan ovis ku en tiiä miltä se tuntuu ku pillereitä syödessä sitä ei huomannu. tänään tosin apteekissa nainen sano että voi olla kiinnittymiskipujakin. saa nähdä:) Mulla pitäs menkkojen alkaa tossa 3.2 et kai se on sit sillon viikonloppuna testattava jos ei ala:) miten sinne asti jaksaa oottaa?
 
mul ku on nyt kiertopäivä 17 ja ku kävin ma siel lääkäris niitten vatsakipujen kans ni sano et ovis on parin päivän sisäl (katto siis sil ultral). nyt oon siit asti tehny noit ovistestei ja niissä hailakka viiva. eilen viel nippaili alavatsaa mut tänää ei mitää oireita. mietin et onkohan noi ovistestit kuin luotettavia.. vai eikö ollu ovulaatiota ollenkaan... noh, nyt sit vaan ootellaan... eilen ei touhuiltu ukon kans mitään ku olin niin väsyny et nukahin sohvalle 21.30 tienoilla. oli siitä kiva kömpii nukkumaa 2.00 yöllä ja ukon herätin kans sohvalta... ei millää jaksais oottaa... |O
 
Heipähei kaikille.
Mitäpä kuuluu? Mie kävin just ennen töitä apteekista hakemassa "mamma-vitamiineja". Jos nyt vaikka plussais ni ois hyvin vitaminoitunut jo valmiiksi.. :D
Mitäs teille kuuluu? Täällä on tullu ihan älyttömästi lunta varmaa 10-20senttii ja kokoajan tulee lisää.. ihanaa päivänjatkoa kaikille!
:flower:
 
Äippäliini83, mulla samat kiertopäivät ja ovis ihan hukassa, tuntuu että se meni jo jossain vaiheessa :D Ollu kyl vatsakipuja ja alaselkäkipuja viimeiset muutama päivä ja en voinut vastustaa kiusausta ostaa ovistikkuja, tikutin eilen aamupisusta ja ihan selkeä nega. Hmm mitäköhän mun kroppa puuhailee. Ens kuussa oon sit vähän valpaampana :D

Mitäs kaikille kuuluu? Mateleeks aika teistäkin? Mä en jaksais odottaa ens kiertoa että pääsisin aloittaa puhtaalta pöydältä :)

Hauskaa keskiviikko-seksiviikkoa kaikille!!
 
Alisa84 Kiva kun on joku kenen kanssa jännätä samaan aikaan =) .

ON: Kuvittelin, että mulla olis ovis nyt lähestymässä, mutta eipä taida nyt ainakaan ihan heti olla. Oon vielä loppujen ovistikkujen kanssa tikutellut tärppiaikaa ja yksi testi olisi vielä jäljellä...tänä aamuna ei ainakaan lh-huippua löytynyt...siis nyt jos tämä kierto venyy takaisin sinne 35:n tai vieläkin pidemmäksi, niin en kyllä ala |O !!! Tosin viimeksi ovis oli vasta kp 17 eli ehkä olen vaan turhaan hätäillyt testieni kanssa...en kyllä tiedä edes mitä teen sillä ovistiedolla kun olemme nyt "kurinalaisesti" :LOL: miehen kanssa noudattaneet jokatoinenpäivä-menetelmää :heart: ...voi kumpa se toimisi :heart:! Jostain olen kuullut, että mikäli kierto on sen 28pv (jonka omani siis viimeksi oli) olisi tärkeitä peiton heilutus päiviä kp 10, 12, 14 ja 16. Toivotaan, että näin todella olisi sillä siinä tapauksessa planeetat ovat tässä kierrossa kohdanneet meidän perheessä täydellisesti ;) . Tänään olisi luvassa siivouspäivä ja pyykkivuori siinä sivussa...blaah ja blääh! Ei vaan sitten millään jaksaisi aloittaa projektia...

äippäliini83 Mulla on toiminut digitaalinen ovistesti aina moitteetta (huipun tikutuksen jälkeen ovisoireet alkaneet n. 24h:n kuluttua)...onhan se tyyriimpi kuin liuskat, mutta luoja miten ihanaa on saada tulos selkeänä eikä tarvitse miettiä mitään viivan paksuuksia =) . Aloitin ensimmäisellä yk:lla tikuttamisen koska halusin tietää ovuloinko lainkaan (12v pillereitä takana ja oman kropan toiminta melko hakusessa...). Onnekseni löysin oviksen heti ensimmäisellä tikulla molemmissa aiemmissa kierroissa ja testejä jäi vielä tähänkin kiertoon...nyt olenkin sitten tuhlannut jo 3 testiä ilman tulosta! Käytän paketin loppuun ja sitten jatketaan ihan fiilispohjalta- olen kyllä oppinut tuntemaan oviksen melko hyvin ja tosiaan kun säännöllisesti peuhataan, niin ei ovis pääse livahtamaan ohitse ja kyllä se pieni sieltä ilman testejäkin tulee jos on tullakseen =) :heart: Toivottavasti on tullakseen...ja pian ;) :heart:

Chili24 Moiii ja tervetuloa :heart: =) :flower: ! Jos pysyt kiertopituudessasi, niin meillä melko sama menkkojen alkamispäivä...mulla muutaman päivän myöhemmin täti odotettavissa vierailemaan... :|

jenninho mäkin syön "mamma-vitskuja"...ainakin mun purkin kyljessä nimenomaan sanotaan, että sopivat hyvin myös raskautta suunnitteleville =)...


Näihin kuviin ja tunnelmiin: iloista päivää kaikille!




 
äippäliini Sullahan on sitten jänntä paikat, jos se ovis kokuttelee aivan oven takana ;) Tulee piiiitkät kaks viikkoa odotella, että saa testin tehdä. :whistle:

Lintsi No tuntuu, että se aika matelee :| Jotenkin odotan kovasti niitä ovistuntemuksia (jos sattuis tulemaan) ja sitten se piitkä kaks viikkoo alkaakin. Nyt vaan jotenkin sellanen olo, ettei sitä ovista tapahdu...

Hugoliina Ihana kuva. :heart:
 

Yhteistyössä