** Helmikuun hermoilevat **

Mulla on vähän näin; mun mies on niin kiireinen töissä, ja sit viikolla aina iltaisin niin väsynyt, että sitä on välillä vaikea saada innostumaan, tosin, koska me ei vielä päättäväisesti yritetäkään, niin ei sillä ole mitään erikoista motivaatiotakaan.

Yhteisesti ollaan puhuttu ettei vielä mitään kiirettä, että otetaan rauhassa ja nautitaan. Mutta mä alan jo kohta 6 kk jälkeen oleen aika malttamaton. Toisaalta, ei kai ihme, kun ei olla yritetty tähdätä ovista. :LOL:

Lintsi Onnea presentaation tekemisessä! Ja tietty oviksen kanssa!

pinkkimieli, Mä olen näkeväni, etäältä otetussa kuvassa, hyvin haalean viivan. Harmi, kun kuvanlaatu ei oo parempi, se on sen verta rakeinen, että näkyy vähän eri värejä ja punaista muutenkin... Mutta näyttää hyvältä!!! Sun pitää vain testata uudestaan , nyt muista, että mikä kp sulla on. Peukkuja että vahvistuisi!!
 
Kännykän kamera on surkee ja miehen digitaalisesta ei tiatoo missä se on, mut kaippa se täytyy siis plussaksi todeta :eek: :heart:

Ihan ihme olotila tänään itkettää ja naurattaa ja siis ilman mitään syytä =) :'( =) :'( :ashamed: :snotty: :LOL: Vois olla kyllä täti enteitäkin tää, mut toi tikku sen varmisti ettei oo.
 
Olen kyllä näkevinäni kaksi viivaa noissa ja jos noin huonolaatuisissa kuvissa näkyy, niiin varmasti livenäkin! Varovaiset onnittelut siis! Mäkin haluuuuuun!!! :D

Täällä mennään jo toisella kymmenellä kieropäivissä ja greippimehua olen ahkerasti juonut. Viikonlopuksi osuu sopivasti ovis, mikäli kierto pysyy yhtä lyhyenä kuin viimeksi. Ja kuumeilu lisääntyy pikkuhiljaa...
 
Minna77 ovis oli vasta kp21, eli yhteensä päiviä pitäs kait tulla 35. KM:n tiputtelusta seuraavaan tädin tuloon meni tasan 35 päivää myös. Ennen KM:ää kierto oli kait joku 28-30pv.
Uskon et haamuilee mulle vielä kuitenkin melko pitkään, kun viimeksiki vielä rv5+ oli haamuja, eikä pinkeliponkeli punaista.

Sonnet82 kiitos =)

KristiinaK Laita vaan joo. Ilmottelen kyllä jos viiva johonkin häviää :) Luotan kuitenkin vahvasti siihen et tämä raskaus nyt onnistuu. Sen vaan on pakko onnistua.
 
pinkkimieli Onnea ja tarrasukkia pienelle!!!

KristiinaK, Voitko laittaa mulle huomisesta kp 2? Pieni korjaus... Kiitos....

Mä olen niin iloinen tänään =) . Nimittäin, vasta tänään alkoi kunnon menkat, kolme edellistä päivää oli vain sellaista vaivaista tuhruttelua. Hauska on se, että tämä oikean tädin tulo merkkaa, että mä todella tunsin oviksen päivälleen kaksi viikkoa sitten! =) En ole aikaisemmin tuntenut ovista pillereiden jälkeen, enkä muista miten oli ennen pillereitä. Nyt tulee jännää tällä kierrolla seurata miten käy!!
 
Mulla ilmeisesti sitten oli oikeasti ovis vasta kp 21, kun kp 20 tuli ne vahvat viivat, kp 21 vaaleampi viiva ja tänään eli kp 22 tuli haamu. Joten uskottava se on..
Mutta mulla on kyllä ollut aina lyhyt/normaali kierto, joten todennäköisesti toi luteaalivaihe on vaan lyhyt, eli saattaa hyvinkin täti vierailla silti jo siinä 29-30pv.
Siihen saa sitten tarpeen vaatiessa kesällä apuja.. eli sen puoleen on turvallinen olo yrittää kun tiedetään mitä sitten tehdään jos ei kesään mennessä tärppää :)
 
Mun pitää tulla purkaa kiukkua, kaks CB:n ovistesteistä on ollut nyt rikkinäisiä, se näyttöruutu tulee melkeen kokonaan siniseks ja ei "täyty" kokonaan sillä nesteellä, ja oon pissannu siihen ihan tarpeeksi kauan. Ketuttaa niin kun oon kipristelly nyt päivällä melkein 4 tuntia pissaamatta ja sit se ei toimi!! Ja eilen tapahtu sama juttu!! Perkele, nyt lähden apteekkiin ostaa uutta satsia ja taas pissaa pidättää :/ Toivottavasti Sero ovis tuli hyödynnettyä!! Täällä alkaa maraton tänään :D Mut äh, onneks sain mun esseen valmiiks, jee! :)
 
KristiinaK: Korjaatko mulle et tänään kp 20 Kiitos!

Ihanaa ku tulee plussia tähän pinoon:)
pinkkimieli Onnea :flower: :flower:

Täällä vaan alavatsa kivut jatkuu ja koko ajan on pissa hätä. Ja mulle ei kyllä sovi nää pakkaset ku kokoajan sit palelee:(
Menis nyt nää päivät äkkiä.. ei pysty oottaan.. Joudun apteekin kiertään kaukaa että ei tulis haettua testiä. Taidan taas toivoo vaan liikaa plussaa:)
Minna77 Meillä pitäs kai yrittää vie sillai tulee ku on tullakseen tyylillä et mies ei vielä yritä tosissaan. Mut mä sit senkin puolesta:) Tosin pillereiden lopettamisen jälkeen on toi peittojenkin heilluttelu kiinnostanutkin ihan erilailla:) et sillon ku huvittaa..

 
En uskaltanu testata aamulla,jännittää liikaa,pelottaa jos se ois nega ja myös pelottaa jos ois positiivinen...olenpa hankala :D ei vieläkään tuhruja näy ja lämmöt tänään 37.15 ja töissä huimas...hmm.hyvä mielikuvitus ku oireita kuvittelen kai :LOL: pakko kai kuiten ennen lauantaita testata,siis jos menkkoja ei kuulu,ku miehen synttärijuhlat silloin ja ei tietenkään mitkään mehukestit ole.Kyllä jännittää miten käy.siis jos nyt raskaana sattusin olemaan,niin kaikki tietenki heti arvaa mistä kyse jos en alkoholia ota.Apua?Miten selitän juomattomuuden,ku en kuiten alussa halua vielä kellekään kertoa?No niin,olipahan jossittelua :LOL:
 
Joo lääkekuuri on hyvä.. Mut mulle on käyny niinkin että ku söin sellasen kuurin missä ei saanut juoda ollenkaan alkoholia niin sit epäiltiin että oon raskaana:) et joka tapauksessa sitä vaihtoehtoa epäillään. Koita keksiä joku hyvä syy jos nyt plussan saat:) onnea
 
Lintsi Täällä sama, ei mitään ovisoireita.. Mennään muuten samoissa kp:ssä :)

Pinkkimieli Mitä silmäni näkevätkään, kaksi viivaa :) Onneksi olkoon!! :flower:

Hemmi Haet alkoholitonta sidukkaa tai punkkua ja litkit sitä tyytyväisenä koko illan ;)

Tänään yritin tikuttaa ovista, mut haaleimman haamun se sieltä lykäs eli ei ovista ainakaan tänään..
 
Moikka,

Alisa, sain nyt uudet ovistikut hankittua ja tasavahvat viivat tuli! Mulla on ollut alaselkä kipeä mut siinäpä se, ei MITÄÄN verrattuna viime kiertoon. Huomenna toivottavasti toinen viiva vähän vahvempi, mut tänään kerätään saldo talteen ja huomenna ainakin, ja lauantaina tietty kun on mun synttärit niin odotan erityiskohtelua ;) Sit alkaakin se piina, kaks pitkääää viikkoa! Mut toivottovasti sullekin se ovis tulee ja et lääkitys puris!! Onko sulla löytynyt syytä tohon ovuloimattomuuteen?

Pinkkimieli, onnea!! Taisin jo onnitella, mut onnitellaan nyt uudestaan :)

Tosta alkoholista kieltäytymiseen, yks juttu on myös et meet autolla, se on aika hyvä. Sanot et otit auton, kun sulla on tentti aamulla tai joku tärkeä juttu, meet auttaa äitiä tms. Tai sit otat lasin, mut et vaan juo siitä, se kiinnittää vähemmän huomiota kuin alkoholista kieltäytyminen..
 
Ihana ihana perjantai!!! Kotona on muuton jäljiltä niin paljon puuhastelua, että ei millään malttais olla töissä.

Onnea pinkkimieli, kyllä se testi vielä toooosi punaiseksi muuttuu ;)
Ja hemmille tsemppiä testaukseen, toivotaan parasta!

Yrityskeskustelusta sen verran, että meillä meneillään sellainen semiyritys. Eli periaatteessa tjottaillen, mutta itse kyllä aika aktiivisesti teen sitten aloitetta makkarin puolella, kun ovisajankohta olis käsillä. Viime kierto mentiin jtp taktiikalla, mutta kyllä se vähän tunnelmaa latistaa, ainakin mulla. Eikä kyllä varmasti ollut ovistakaan viime kierrossa. Katellaan sitten, kun on puoli vuotta plakkarissa, että tuleeko enemmän yritystä ja oviksen tikuttelua.

Oikein ihanaa ja rauhallista viikonloppua kaikille :flower: :flower:
 
Oiskohan aika munkin taas aktivoitua täällä, kun rupeaa kierto melkein puolivälissä olemaan :) Yllättävän nopeasti aika taas on mennyt. Perjantain ihanuudesta olen täsmälleen samaa mieltä kuin Martakin.

Pitäsköhän vaihtaa nimimerkkiä, kun pinkkimielellä ainakin tuntuu tässä kierrossa nimi olevan enne... ;)

Sitten yrittämisestä. En tikuta enkä aiokaan ihan heti ruveta tikuttamaan, koska olen kohtalaisen varma, että ovulaatioa tapahtuu sekä siitä, että tunnistan kierrot, joissa ei tapahdu. En viitsi turhaan luoda itselleni lisästressiä. Myönnän olevani aktiivisempi ja laskelmoivampi oviksen aikoihin, mikä kyllä hieman tunnelmaa latistaa. Toisaalta, myös ehkäisyn vielä ollessa käytössä, olin aktiivisempi juuri ovulaation aikaan. Uskon siis, että tjottailu olisi erittäin hyvä menetelmä saavuttaa haluttu lopputulos, mutta minkäs sitä itselleen :D
 
Huomenta ja mukavaa perjantaita!

Mua vähän ihmetyttää kun eilen testasin tasavahvat viivat ovitestiin ja tänä aamuna se kontrolliviiva oli sigt vahvempi. Njeh. Ota näistä selvää, onneks eilen kerättiin simpat, et saa nähdä. Mua sattuu ihan penteleesti oikealle alavatsaan, munasarjojen kohdalle, sattuu kun kävelen ja kun yskin. Kai tää on ihan normaalia? Tuntuu ihan ihmeelliseltä, että olis näin kivulias ovis. Salee joku umpisuoli :D No ei.. Palailen myöhemmin teidän juttuihin, pitää kirjoittaa tän päivänen esitelmä, tai avainsanat paperille ja printtaa se essee..

Jee viikonloppu!!
 
Peukkuja ja plussatuulia testaaville ja kaikille ovuloiville!

Lintsi, Kuulostaa kun voisi olla ovis, joo. Mullakin oli samanlaiset tuntemukset kaksi vkoa sitten kun tajusin (näin jälkikäteen :'( ) ett oli ovis. Peukkuja yritykseen!

Tämä vko on mennyt tosi nopeeta, mutta tietty oikein kiva kun vkonloppu jälleen!

Oikein hienoa vkonloppua kaikille!!!
Toiv maanantaina tulee lisää plussia...
 
Jahas, nyt alkaa olla vähän taas henkisesti toipuneempi menkkojen alkamisesta. Eilen ravasin vessassa ja itkin kipujani, kunnes parin tunnin päästä alkoi pari buranaa tehota.
KristiinaK: Mun kp:stä voi vähentää yhden. Eilen vasta alkoi kunnolla..

Onnea haamuileville ja plussanneille!!

Nyt olenkin sitten aloittanut kuukauden innoissani merkkailemalla itselleni kalenteriin päiviä, joiden aikoihin kannattaa alkaa seurailemaan kroppaa taas ovulaation varalta. Odottelen jo innossa menkkojen loppuja...pääsee taas harjottelemaan :).

Tuosta tosissaan yrittämisestä: En ole todellakaan ajatellut turvautua mihinkään ovistikkuihin, mutta kiinnostus varmaan kasvaa kuukausien myötä, jos ei ala tärppäämään. (Ennen näitä keskustelupalstojen lukemisia en moisista tiennytkään..!) Olenkin tässä pohtinut, että ne kivut, joita koin edellisen kierron aikana oli kai sit vaan siihen ovikseen liittyviä (taisi olla 4. kierto hormoniehkäisyn poisjättämisen jälkeen). En ole koskaan tullut edes ajatelleeksi ettenkö ovuloisi tai että siitä pitäisi olla jotenkin kipeä! Hämmentävää, kun aina oppii uutta :). Mistä oikein päättelette, että ette jossain kierrossa ovuloi lainkaan...?
 
Hippuli omalla kohdallani mietin ovuloimattomuutta ensisijaisesti sen takia, että mulla on hormooniarvot ollu aika alhaiset jo kauan. Viitealueella kyllä ja gynen mukaan ei syytä huoleen, mutta alhaiset jokatapauksessa. Joissain kierroissa bongaan myös ihan selvät limat (joskin tajusin vasta näitä sivuja lukiessa, että ne on liittyneet ovulaatioon) ja joissain en mitään. Myöskin se ovikseen liittyvä halukkuuden lisääntyminen ei tuu aina. En siis tiedä, että onko mulla ovuloimattomia kiertoja, vai kiertoja joissa ovuloin, mutta se ei mitenkään oireile. Kierrot myös usein 27-28 päivää, mutta jos tämän kierron ovisepäilyt meni oikein, niin tulee reilu 30 päiväinen kierto. Meilläkin vasta neljäs yk, joten ei vielä ole ihan selvillä omasta kropastaan. Aikaisemmin ei ole tullut kiertoja pahemmin laskettua tai ovista etsittyä.
 
Hyvää perjantaita kaikille =) lämmöt edelleen koholla,37,1.ja testi odottaa laatikossa :) Mietin tässä sellasta,jos joku viisas osais kertoa,eli oviksen luulisin bonganneeni ehkä kp19,joka tietääkseni on liian myöhään ku mun kierto on 28,eli liian lyhyt luteaalivaihe siis.ja nyt ei siis tätiä kuulu eikä näy.Eli jos nyt olen raskaana,näkyyköhän vielä edes testissä?!turhaankohan tänään sitä testiä edes sitte teen...
 

Yhteistyössä