** Helmikuun hermoilevat **

Hemmi : esimerkkinä mun plussakierto seuraavanlainen: ovis tuli hiukan myöhässä flunssan takia (?) eli n. kp 18/28-35 oli ovis (lh-huippu tikutetuna digillä oli kp17). Tein yltiöpositiivisena testin heti 28/28-35 ja kuvittelin tuolloin näkeväni cb:n testissä haamujen, haamujen haamun- ajattelin kuitenkin, että olen jo ihan vainoharhainen kun niin kovin toivon ja laitoin testin roskiin. Toiveet nousivat uudelleen pintaan kp30/28-35 ja testasin cb:n testillä selkeän plussan =) ...se siis oli kuin olikin haamujen haamujen haamu tuolloin kp 28! Testiä siis kehiin Hemmi!!!!! ja tietysti iso kasa plussaonnea!!!! :heart:

Hugis ja papu 5+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja hugoliina:
Hemmi : esimerkkinä mun plussakierto seuraavanlainen: ovis tuli hiukan myöhässä flunssan takia (?) eli n. kp 18/28-35 oli ovis (lh-huippu tikutetuna digillä oli kp17). Tein yltiöpositiivisena testin heti 28/28-35 ja kuvittelin tuolloin näkeväni cb:n testissä haamujen, haamujen haamun- ajattelin kuitenkin, että olen jo ihan vainoharhainen kun niin kovin toivon ja laitoin testin roskiin. Toiveet nousivat uudelleen pintaan kp30/28-35 ja testasin cb:n testillä selkeän plussan =) ...se siis oli kuin olikin haamujen haamujen haamu tuolloin kp 28! Testiä siis kehiin Hemmi!!!!! ja tietysti iso kasa plussaonnea!!!! :heart:

Hugis ja papu 5+5


Kiitos vastauksesta,testin tein ja negatiivinenhan se oli,vaikka kuinka yritin pinnistellä ja tiirailla valon alla,niin ei edes sitä haamujen haamujen haamua löytyny :headwall:
 
Alisa: Kiitos plussatuulista ja kaikille muillekkin kiitos. Niiä yritän imeä itseeni kovasti ja katsoa mitä testi näyttänee. En tiiä vielä teenkö huomenna vai sunnuntai aamuna. Mutta aamupissasta kannattaa, Hemmi, ottaa , kun ne arvot (mahdolliset) muutenkin aika pieniä vielä tässä vaiheessa.

Hugoliina: Toivottavasti perästä tullaan ja moni meistä, ellei jopa KAIKKI!!!!
Varsinkin pitkään yrittäneille kyllä nniiiiiiiiiiinnnn toivon Plussaaaaaa!!!!!

Nyt väsyttää niin, että silmät putoo päästä ja näppäimet vaihtaa paikkaa.
Taidan vielä venyttää su asti testiä.
 
Lintsi Verikokeita on otettu, mut mitään siellä ei ainakaan mitään outoa löytynyt (muuutako alhanen arvo ovikselle), joten en tiiä mikä syy tuohon ovuloimattomuuteen on.. :/ Onnea oviksesta, nyt vain sitten piinaillaan sunkin puolesta :)

Hemmi Älä luovuta vielä, samaa mieltä oon, ku hugoliinakin eli sitten saa luovuttaa, ku täti tulee :)
 
Hippuli 81 Mun kierto on yleensä kohtalaisen säännöllinen. Olettamani ovuloimattomat kierrot venyvät eikä esim. rintojen kipeytymistä esiinny samalla tavalla kuin normaaleissa kierroissa. Toisaalta en ole ihan varma, ovatko nämä kokonaan ovuloimattomia kiertoja vai onko ovis vain myöhästynyt esim. jonkin ulkomaanmatkan yms stressin vuoksi. En ole systemaattisesti merkkaillut, mutta vimeisen vuoden ajalta muistan noin kolme kiertoa, kum menkat ovat olleet reilummin myöhässä (1-3 vko). Ja tällöin ei siis vielä edes yritetty lasta.
 
Pikainen päivitys tähän väliin, sitten jälleen vieraita viihdyttämään. Eli, ei vuotoa, ei plussaa.. Koko kierron aikana ei ollut kunnon ovisoireita, nännikipuja tms. EHKÄ ovuloin viime viikon ke-to. Joten täti odotettavissa varmaankin ensi viikolla. Oon kyllä testaillu aika tiuhaan, kun on noita vieraita kylässä ja melko kosteiksi illat aina muuttuneet :) Häiritsee tämä ovuloimattomuus. Oli vissiin monella muullakin täällä sama ongelma ollut.
 
Huomenta kaikille!Tätiä ei näy vieläkään...Mikähän tässä nyt sitte on?!Menkat ei ikinä oo myöhässä.Pillereiden lopettamisen jälkeen aina ensin tuhruttelu alkanu n.kp26 ja sit kunnon vuoto kp28.Ja olen tullut siihen tulokseen että mulla kai sitte tuo luteaalivaihe on liian lyhyt,koska oviksen olen yleensä bongannu n.kp19.Onko kohtalotovereita?Onkohan mitään "kotikonsteja"joilla tuota luteaalivaihetta voisi saada pidemmäksi?
 
Tässä on hyvä linkki (ollut kyllä sen sata kertaa vaikka kuinka monessa pinossa, mutta siitä huolimatta) joka selittää paljon kierrosta ja oviksesta.

Hemmi Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin se aika oviksesta menkkojen alkuun on aika pitkälti kaksi viikkoa. Siksi en sinuna nyt miettisi aikaisempia kp:ä, vaan katsoisin kaksi viikkoa eteenpäin oviksesta ja alkaisin odotella menkkoja/testaamaan vasta sitten. Mullakin ovis (näin ainakin luulen) oli kp 17 tai 18. Yleensä mulla kierto on 27-29 päivää, mutta nyt oletan sen olevan reilu 30 ja jos ei sittenkään ala, niin vasta sitten testaan.
 
Hemmi: Samaa olin tulossa kirjoittamaan kun Marta, eli jos ovis on ollut kp 19, niin ei vielä kp 26 näkyisi testissä mitään.. eli sulla oli dpo 7 ja oliko se jotenkin niin että harvalla näkyy vielä edes dpo 10 testissä mitään viivoja. Korjatkaa jos muistan päivät väärin =)

Mulla siis ovis oli muistaakseni 3päivää sitten, joten nyt vain odotellaan. Siideriä olen lipittänyt eilen kaveripariskunnan luona oltiin iltaa istumassa ja nyt taas näyttäisi olevan tölkki tossa vieressä. Päätin että lopetan sen "raskaanaolemisen" ja elän niinku ei olis koko projektia. Pari kuukautta tässä olen miettinyt voinko ottaa buranaa tai juoda siideriä, ja ihan turhaan :kieh:
 
Sero, samaa mieltä. Itselläkin valkkarilasi vieressä tyhjenee ja nautin vaan. Jos selviää, että olen raskaana, niin sitten se on ehdoton nollalinja tietenkin. Vaan ovis vasta oli, kai... ;)

Ihanaa iltaa :flower:
 
Elma Täällä ongelmia oviksen kanssa...

Hemmi Voi toivottavasti saisit sen plussan sieltä tähän kiertoon :)

Marta En saanu tuota sun linkkiä aukeamaan, onnistuiko joku muu? :/

Täällä tänään tuntunut pientä pistelyä, ihan niinkuin paksulla neulalla olisi pistelty alavatsaan vasemmalle puolelle, mutta kuitenkin ovistikku ei näytä ovista eli taitaa olla turha toivo..
 
Täällä noudateltu "joka toinen päivä" -kaavaa... Eli pupuiltu ma, ke, pe ja su. Tietenkin joku tärkeä päivä on sitten juuri jäänyt välistä... ;) Mutta seuraavassa kierrossa pitänee sitten ottaa "joka päivä" -kaava käyttöön, mikäli tämä kaava ei toimi. Katsellaan.

Kovaa nippailua on silloin tällöin tuntunut keskellä mahaa, kohdun kohdalla. Ovista varmaan merkkaillut tuo. Tämän ihmeempää ei tänne kuulu =) .

Raunalle :hug:
 
Mulla olis tässä kiva lista "oireita" saa nähä miten käy (menkkojen pitäisi alkaa ke jos siis alkavat)

-Oviksesta asti ollu alavatsa kipuja ja on edelleen. Välillä paikka vaihtuu keskemmälle alavatsaa mutta on muuten aika sivussa.
- Alavatsassa sellainen elohiiri tunne ja painon tunne
- Palelee ihan hirveesti sisälläkin ei tarkene olla t-paidassa vaikka ukko sanoo että on ihan lämmin.
- Koko ajan pissa hätä.
- Janottaa ihan hirveesti.
- Alaselkä on ollu nyt viikon kipee
- Nännit arat ja tummat ja muuten rinnat vähän turvonneet.
- Väsyttää ihan hirveesti vaikka yleensä jaksan kukkua yömyöhään niin eilen nukahin sohvalle.
- Peti puuhat ei kiinnosta pätkääkään.
-Lonkka kipuja
- Myös nivusissa
- Aamulla tukkoinen olo
- Alavatsa turvoksissa
- Housujen vyötärö kiristää ihan pirusti. Farkkuja ei voi pitää.

Täällä hieman jännät paikat. Tekis mieli tehä jo testi mut pelottaa et tulee sit kemiallinen.. äääkkk!! Menis nyt päivät äkkiä..
 
Chili24 kauan meinasit odottaa tesitn tekoon? sillä jos ke sun menkat ei ala ja testi näyttää plussaa ni kyllä se silti voi olla kemiallinen. mulla kävi näin :|
Mutta siis tarkoituksena ei ole maalailla mitää seinille (vaikka maalari olenkin) vaan toivottaa paljon tsemppiä ja plussatuulia! :flower:
Huima lista sulla kaikkee oiretta aineki löytyy =)
 

Yhteistyössä