Helmikuun Helmiäiset 2016

Voi pee, meen klo 8 ylä-ja alaviisurin poistoon. Apua:confused:.
Mitähän sitä söis että ei tuu nälkä kesken kaiken(n).

Just yritän saada pikumiestä vie nukkuun, ettei isännän tarvisi vielä sen kanssa nousta:sleep:.

Joko joku on kääntäny lapsen kasvot menosuuntaan? Meillä alkaa olee jalat jo aika ahtaalla, mietin et jokohan vois kääntää, vois olla matkustuskin hänellä vähä mukavampaa. Hän kun ei oo sitä sorttia että joka kerta nukkuis autossa:ROFLMAO:.

Meillä tulee jotain sanoja ja ääntelyjä. Kiitos,äiti,namnam,täällä ja pamppu(lamppu) on niitä mitä ymmärtää ulkopuolinenki:LOL:.
 
Meillä selkeitä sanoja on edelleen vaan auto, hauva, äijä, edes äiti tai isi ei tuu :ROFLMAO: sitten tulee ättä=vettä jne mitä muut ei ehkä tajua. Meillä kyllä luetaan paljon (omasa mielestä kyllästymiseenkin asti samoja kirjoja :rolleyes:), kyllä kuitenkin päivittäin huomaa jo uusia äänteitä.

Kävinpä tänään sitten siellä hoitajalla. Hänkin oli ihmeissään kun kotona mitatut arvot just ja just rajoissa, mutta tunti sen jälkeen labrassa arvo pilvissä. Nyt sitten odotan lääkärin soittoa pari viikkoa että antaako hän jo diabetes diagnoosin vaiko seurataanko vaan, varmaahan se on että jossain vaiheessa tuo diagnoosi tulee. Monethan pystyy elämäntapoja muuttamalla pitkittämään paljonkin mutta itsellä ei ole ylipainoa tms.. Toki aina voi ruokavaliota viilata (syön esim ihan liikaa lihaa, hyviä kasvisruoka ehdotuksia lihansyöjä perheelle, anyone?:D) mutta ei niillä tuon suhteen oikein vaikutusta tule olemaan. Joten pakko vaan hyväksyä asia, sukurasite on niin voimakas. Vanhemmille en ole vielä edes kertonut, tiedän että äidille on kova paikka kuulla että "heidän" takiaan mullekkin tämä nyt tulossa:oops:

Toivottasti Tähkä meni hampaiden poistot ok! Itsekin pitäis mennä hammaslääkäriin mutta..:censored:

Meillä ei ole käännetty istuinta, ja on niin lyhyt kaveri että varmaan hyvän aikaa vielä mahtuu olemaan noin. Pitkät matkat nukkuu mutta muuten on hereillä ja ihan ok viihtyy noinkin, on peili mistä katselee itseään :LOL:
 
Mä oon kasvissyöjä, joten kasvisruokia tulee tehtyä paljonkin. Oma luotto raaka-aineeni on soijarouhe. Se toki vaatii hyvää maustamista (enemmän kuin jauhelihaan), jolloin se toimii oikein hyvin esim. makaronilaatikossa tai lasagnessa. Yleensä lisään porkkanaraastetta, kesäkurpitsaa tms vielä kaveriksi. Toinen vakio on uunijuurekset+kasvispihvit (ite tehty tai kaupan) ja kermaviili. Se kelpaa miehellekin. Tsemppiä DM-kanssa painiskeluun.
 
Tota soijarouhetta oon jo joskus aiemmin miettinytkin, pitäis vaan toteuttaa. Mies ei kyllä innostu :whistle:
Tässä on se "ongelma" että mä olen nirso ja en syö kalaa ollenkaan, kanaakin opin vasta aikuisiällä syömään. No kuten mainitsin niin ei tuolla sairauden kanssa liene suurta vaikutusta mutta muuten olisi varmaan ihan hyvä viilata ruokavaliota. Onneksi poika ei ole ainakaan vielä perinyt nirsoutta (y)
 
Ei ole muistanut kötdä täällä lukemassa taikka kirjottamassa. Facessa tulee niin paljon helpommin asiat kertoiltua ryhmässä joka täältä aluksi koottiin. Sekin on hyvin aktiivinen ollut tämän pari vuotta.

Ei olla käännetty naama menosuuntaan ja meillä ei lapset alle 15kg ja 100cm käänny. Koska selkä menosuuntaan viispistevyöt ja sen jälkeen turvavyöistuimeen. Turvallisuus asiat on joista en tingi. :)

Käytiin tänään 1v4kk neuvolassa ja 10.5kg sekä 81.4cm oli pituutta. Aika samassa kasvaa kun veljensä tässä iässä.
 
Täällä myös ihan samat neuvolat kun IMN mainitsi.

Voiko jostain ostaa lisähermoja? Täällä menossa joku (ero)ahdistus/uhma kausi.. Pukeminen kiukuttaa, vaipanvaihto kiukuttaa, syöminen kiukuttaa jos ei tapahdu niin nopeasti kun haluaa, kiukuttaminen kiukuttaa, äiti ei saa mennä yksin vessaan (vaikka isä on kotona):censored:

Nyt lääkäri soitteli. Sokeriarvot on koholla paaston osalta mutta vielä ei vaadi lääkitystä tms. Seurataan puolen vuoden välein.

Seuraavaksi tääl jännätään pk-paikkaa, tässä kuussa luvattiin tietoa.
Toisaalla kuljetetaan kymmeniä kilometrejä hoitoon ja mä toivon ettei tulis ees parin kilsan matkaa, koska jos tulee niin se on ihan väärä suunta mun työmatkaan ja kävellen se on aina lisää aikaa hoitoon/työmatkaan :(
 
Mua taas naurattaa kun tyttö ei vois olla vähempää kiinnostunu musta nyt:D On niin vieraitten perään eikä hätkähdä vaikka olisin monta tuntia pois kotoa. Isovanhemmat kun oli vierailulla, niin huusi yöllä hädissään herätessään ensimmäisenä mummia:ROFLMAO: Noh, toista oli muutama kuukausi sitten, niin ihan kiva nyt näin..

Ehkä sitttenkin, kiva että vielä pärjäät ilman lääkitystä. Kurja tosiaan kun elintapoja ei varaa paljon korjata niin minkäs teet sitten.
 
IMN
Me saatiin onneksi järkättyä syksyksi päiväkotipaikat tytöille, mikäli siis pääsen kouluun :) vähän kikkailtiin itsemme jonon ohi :D isommalla siis oli jo osapäiväinen hoitopaikka samasta pk:sta ja ois ollu kurjaa jos toiselle ois saatu paikka jostain kauempaa..

Ihanaa kun kesä tuli :love: pienimmäinenkin kiikkuisi ja touhuaisi pihalla vaikka aamusta iltaan.
 
Mulla on polttarit lauantaina:rolleyes:.
Isäntä ollu nyt parisen viikkoa lomalla ja molemmat pojat on niin isin perään että hyvillä mielin uskallan lähteä. Isäntä tänään täytti myös 30, tuntee itsensä ihan ikälopuksi kuulemma:ROFLMAO::ROFLMAO:.

Imetys loppu kokonaan meillä noin viikko sitten, haikeeta:(:LOL:.
Meillä seuraava nla 1.5v, sitten 2v ja 3v, eli aika samoin kun muillaki:).

Me ollaan oltu ulkona melkein koko päivä jis ilma vaan sallii, syömässä ja nukkumassa käydään ja taas ulos:). Huomenna myös on onneks luvattu hyvää ilmaa, lähden ystävän, poikien ja kummitytön kanssa vähä mökille grillaan, saunaan ja uimaan:). Kiva viettää vähä laatuaikaa kummitytön kanssa:love:.
 
Meilläkin imetys loppui pari viikkoa sitten. Huomas kyllä ettei se loppuaikana ollu kovin tärkeetä tytöllekään, kävi niin helposti lopetus. Hetken oli haikeeta, mutta ei enää:)

Mites te tolta auringolta suojaatte, vaatteilla vai rasvalla? Mä ostin just aurinkorasvan ja ekaa kertaa laitoin tänään. Tähän asti voinu käyttää pitkähihasta paitaa suojana jne, mutta ei näillä helteillä enääo_O
 
Mä suojaan rasvalla, lippiksellä mikä yltää niskaan saakka ja ilman mukaan vaatetus :).

Mulla oli polttarit lauantaina ja voi apua kuinka huikee ilta:love:. Saatiin polttariseurueen kanssa vieraan miehen päältä bokserit:D. Onneks oli muitakin polttariseurueita liikenteessä:ROFLMAO:.
 
Mä suojaan UV-puvulla ja niskaan yltävällä uv-lippiksellä. Lisksi kasvot ja kädet fysikaalisella aurinkorasvalla. Mieluiten en anna olla lyhythihaisessa/sortseissa ulkona vaan valitsen sen uv-puvun (on viileä, vaikka pitkähihainen/lahkeinen)
 
IMN
Mää oon vissiin vähän höveli näitten uv-juttujen kans :D ainaki täällä ollu nii joitain kuumia päiviä että hiki valuu lapsilla jo uikkarit päälläkin ja pienimmäinen on huidellut pihalla pylly paljaana (ihan atopian hoidonkin takia) hellelakki päässä. Rasvaa laitellaan aina kun sisällä piipahdetaan, hos muistetaan :rolleyes:

Itseni tietysti poltin kun makasin kuusi tuntia auringossa :LOL:

Hyvää juhannusta kaikille! :)
 
Täällä etelässä on ilmeisesti kylmempää kun pohjoisessa (n) ei ole monena päivänä tarvinnut suojautumista miettiä, pääosin siis pitkähihaisilla vaatteilla on menty, ja sitten tarvittaessa rasvaa naamaan, niska yleensä lippiksen alla suojassa.
ostin kyllä lyhythihaisen uv uikkarin, katotaan tuleeko käyttöä ollenkaan :ROFLMAO: nyt kun katsoo ulos niin ei siltä vaikuta. Tosin taidetaan lähteä etelään ainakin jos säät ei parane..

Töissä yt:T päättyi ja tuloksista voisi päätellä että oma työnkuva ei muuttuisi, mutta lopullisesti selviää vasta kun palaan. Ja pk paikkaa ei kuullut ennen juhannusta, tällä viikolla siis pitäisi.

Pitää olla tyytyväinen että lapselle ruoka maistuu Mutta että voi olla raivostuttavaa se kiljuminen ruuan perään kun ruokaa tehdään tai just sillä sekunnilla sitä ei saa:whistle:
 
Joo meillä kans varmaan söis kaiken mitä antais (melkein ainakin) :whistle:. Puistossa muut samanikäiset ei oikein välitä tarjotusta ruuasta, meille menee kaikki ja leivät päälle yms.
Välillä tuntuu että syö enemmän kuin mä itse :D en ymmärrä mihin se menee kun on kuitenkin niin pieni, edelleen menee 74 vaatteet ja kun vähän yrittää mitata niin näyttää että on vielä kaukana 80cm.
 
Onneks muitakin suursyömäreitä. Esikoisen vauvakirjaa lueskelin niin on hänki ollu kova syömään just tässä iässä. :D.

Meillä kyllä kulutetaanki, kiipeillään, juostaan isoveljen kanssa(=perässä), hypitään trampoliinilla yms. Eli ihmekös tuo.

Huh, saadaan tänään veljen 5kk koiranpentu hoitoon, kun muuttavat. Kuinkahan pärjätään kahden alle vuosi ikäisen koiran kanssa:D. Meillä vie kissanpentuja 3kpl, onneks luovutus tällä viikolla:rolleyes::D
 
IMN
Hiiii apua!!!! Musta tulee isona kätilö!! :love:

Meidänkin neiti syö varmaan kolme kertaa sen mitä isosiskonsa :LOL: meidän keskimmäinen on aina ollu tosi huono syömään, tää nuorimmainen taas syö niin paljon ku tarjotaan (ja enemmänkin). Mökillä tää tapaus oli kuin taivaassa kun yletti saamaan jääkaapin oven auki ja hemmetti että sieltä katosikin tavaraa.. :cautious: kyllähän tää varmasti ottaakin isosiskonsa pituuden kiinni vuoden-parin sisällä. Ovat ihan eri puusta veistettyjä. Isompi on pieni ja siro Helinä-keiju, pienempi pitkä ja tanakka Justiina :LOL:
 
IMN
Kiitos tsempeistä! :) <3 jännittää ihan hurjasti koulun penkille palaaminen :D silti tuntuu ettei millää jaksaisi odottaa elokuun lopulle asti.

Ja apua, mun pieni lähtee päiväkotiin! Onneksi on tytölle itselleenkin tuttu paikka ja tuttuja kasvoja. Synnäriltä pääsystä asti kuskailtu isompia sisaruksia samaan paikkaan :LOL: ja vähän lohduttaa että isosisko voi käydä päivän aikana moikkaamassa jos koti-ikävä yllättää puolin tai toisin.
 
Onnea IMN! Hienoa päästä opiskelemaan haluamaansa alaa!

Meillä myös ruoka maistuu. Ihan normi lastenannos menee kokonaan ravintolassa (testattu). Kiva maksaa se 7-8€ 1-vuotiaan annoksesta. No ei hyvillä mielin maksan, kun syö paremmin kuin moni isompi.

Me hankittiin potkupyörä. Sen kanssa hienosti kävelee ja treenaa ohjaamista. Vielä ei oikea potkuttelu tietty suju, mutta yltää jalat maahan sen verran, että voi alkaa treenailemaan.

Pituutta luulen, että on aika lailla se 80cm paikkeilla. 80 cm vaatteet on osa nafteja ja osa ok. 86 on parempi jo useimmissa. Painoa ei ole juuri tullut 1-vuotis neuvolan jälkeen lisää omalla vaa'alla mitattuna, joitakin satoja grammoja. Aika lailla edelleen se 10kg on painoa. Puoltoistavuotisneuvolaankin pitäis kohta varailla aikaa. Pianpa sekin tulee.
 

Yhteistyössä