Helmikuun Helmiäiset 2016

Mulla nyt menossa kriisi ulkovaatteiden ja kenkien suhteen, että millasta olis kevääks/kesäks hankittava. Kengissä myös ahdistaa se, että olis ostettava sopivat, mutta menevät sit niin nopeesti pieneks. Näitä esikoisen äidille nyt valkenevia asioita :D

Tähkä, otan osaa.. Voihan olla et säästyt taudilta. Meillä oli joskus alkuvuodesta miehellä ja tytöllä, mutta ei muhun tarttunu. Odotin kanssa kädet ristissä omaa vuoroa :geek: Mutta muhun tulikin tossa pari viikkoa sitten ja sillon taas onneks muut ei sairastanu. Mäkin sain taudin kyläpaikasta, jossa oli ollu 2vkoa sitten mahatautia. Niinhän sitä sanotaan et sen kaks viikkoa pöpöt voi pinnoilla elää.
 
Joo, on kyllä ihan todella inhottava tauti, mutta onneks suhteellisen nopeasti menemään ohi. Tää oman vuoron odottelu on vaan tuskaa:rolleyes:.

Mä en kanssa osaa yhtään sanoo millaiset kevät kengät ois hyvät, jotku goretexit?o_O
Haalarilla mennään softshellillä, nameitin. Softshelli pitää tuulta ja vettä kaiketi jonkunverran. Kakkoshaalarina sit joku kura alaosalla olevat haalarit(?)(n)
 
Toivotaan tähkä että itse selviät ilman tautia. Meillä on tässä reilun vuoden aikaan ollut vaan tuo yksi kunnon flunssa tauti pojalla, itsellä ei oikein mitään. Syksyllä kun pk arki alkaa niin varmaan heti kaikki taudit tulee :( pitäisikin vkl laitella se hakemus menemään. On kyllä tosi ristiriitaiset fiilikset vaikka kovasti haluankin myös töihin. Ja alkuviikosta tuli ilmoitus että työpaikka muuttaa fyysisesti, onneks ei työmatka pitene kun n 10min. Ja melko varmasti yt:t syksyllä tulossa vielä..

Mäkään en raaskis noita kenkiä ostaa kun menee niin hetken :whistle: kaikki tähän mennessä on ostettu/saatu käytettynä. Täälläkin tota pohdittu siis, ja koska täällä on jo ihan kuivaa niin nyt mennään vielä kuomilla, sit toivon et vois siirtyä jo johonkin lenkkari tyyppisiin. Ja saappaat löytyy jos vettä sataa jne. Eipä tuo vieläkään itse kävele ulkona, ilman sitä turva kättä :rolleyes:
 
IMN
Oon vältelly tän ääneen sanomista, mutta puuta koputellen nyt kerron ettei meille tullu joka tammikuista mahatautia :D eikä toivottavasti enää tälle keväälle tulekaan. Lasten kaverit on sairastelleet ihan urakalla, mutta meille ei onneks rantautunu muuta ku flunssa. Nyt on taas tällä viikolla pari tarha- ja koulukaveria lähteneet kesken päivän mahatautisina kotiin..

Mää sain onneks kevätvaatekuviot selville. Pienimmälle on kuoritakki ja -housut, sen paksummille en näe tarvetta. Alle puetaan sitten villaa tai fleeceä jos toppis on liian lämmin. Nuo kuorivaatteet sitten on vilpoisempina kesäpäivinäkin hyvät kun pitävät tuulta. Kengiksi ostin h&m:ltä jotku 15 euron varsitennarit kokoa 18/19. Sitten kun jäävät pieniksi, on meillä tallessa isomman tytön vanhat 21 nahkatennarit. Mitään kummosempia välikausikenkiä en ala ostamaan kun tuo välikausi on kuitenkin niin lyhyt. Eli kuomilla mennään siihen asti että tennareilla tarkenee (y) kesäksi pitää jotku sandaalit sitten katsoa..

Ostin tosiaan kaikille lapsille nyt henkkamaukan halpistennarit :D isommilla kengät hajoaa kuukaudessa ja pienimmällä jää nopeaa pieneksi, joten en ala investoimaan niihin isompia summia. Viime kesäksi ostin pojalle adidaksen kuudenkympin nahkatennarit ja olivat resuna jo parin viikon päästä o_O

Meilläkin kävellään nyt ihan täysipäiväisesti :love: tyttö tosi innoissaan esittelee kaikille uutta taitoaan :LOL: sanojakin on alkanu tulla lisää ja tää vauva alkaa tuntua jo niin isolta tytöltä :unsure:
 
IMN
Voi ei! Tiiättekö sen tunteen kun lapsi rymyää ja silmä on musta ja umpeen turvonnut? En kehtaa nyt viiä tyttöä mihinkään ihmisten ilmoille :LOL: no, onneks ei käyny pahemmin.. otti tosiaan vähän osumaa tv-tasoon (n)
 
Auts, onneks ei tosiaan käynyt pahemmin. Meillä onneks tässäkin päästy vähällä, muutama pieni mustelma vaan tullut. Jotain hyvää että on suht rauhallinen kaveri :p

Täällä nyt ehkä vihdoin tulossa läpimurto ulkona kävelyn kanssa, tähänkin asti kyseessä on ollut vaan siitä ettei viitsi/halua vaikka osaa:whistle: Sanoja tulee edelleen vaan muutama kunnolla, niitä onkin hoettu jo pari kuukautta :censored: toki tullut lisää ääntelyitä ja sellaista että mä kyllä tiedän mitä tarkoittaa, että=vettä, papapa = xylitoli pastilli jne (y)

Vkl tein sen päiväkoti hakemuksen, hui :geek: nyt onkin hyvä harjoitella pikkuhiljaa äidissä erosta olemista. Vkl jää tunniks pariksi mun vanhempien kanssa ja 3viikon päästä tosiaan lähden risteilylle, Jesh. Olen siis pois n 10-22 eli nukkumaankin olis käytävä ilman, sitä ennen vielä tuo ilta tissin lopetus edessä, vihdoin (y)
 
Lopetatteko imetyksen kerralla vai pikkuhiljaa. Oltiin hyvällä mallilla mutta mahataudin takia tuli takapakkia ja ollaan alkupisteessä.
Meillä ei öisin hiljennytä ku tissillä, päivisin juo päikkäriaikaan mutta muuten oon yrittänyt ettei enää. Paitaa vedellään alas ja huudetaan, huudetaan ja huudetaan. Jos erehtyy tarjoon nokkamukista niin sit huuto vasta yltyy:ROFLMAO:.
Ei suostu oikein juomaan nokkamukista mitään. Viikonloppuna jätetään yösyöttö pois, saa nähä kuinka menee:rolleyes:.

Auts IMN:confused:.

Meillä kans poika jäi runkopatjan alle, kohtuu painava patja oli, nenä ja otsa vasten lattiaa ja patja päälle. Verta tuli ja pelästyin kyllä että kuinka kävi. Onneks ei sen pahemmin:(. En toista kertaa jätä patjaa pystyyn minnekään mistä pääsee kaatuun:unsure:.
 
IMN
Kaikkeehan näiden tolskaajien kans sattuu.. :) onneks isommilta kolhuilta on vältytty. Tytön silmä on nyt siinä pisteessä että näyttää kuin ois kunnon smoky-eye meikki :D

Tänään käytiin esikoisen kans silmäpolilla. Pojalla on toista vuotta tuollainen punainen läikkä silmässä, joka on nyt viime lääkärikäynnistä kasvanut hitusen. Lääkäri epäilee kystaksi, joka on siis täysin harmiton, mutta melko ilkeän näköinen. Kesällä käydään taas uudestaan näytillä.

Sairaalassa näin myös yhden portaiden kaiteissa roikkuvan käynnistyspotilaan. Voihan kateus! :ROFLMAO:

Meilläkin on ollut suunnitteilla vieroittaa tyttö nukahtamispullosta. On vaan osoittautunu tosi vaikeaksi. Edellisillä on muistaakseni jätetty kerralla pullo ja tutti kokonaan pois noin 1,5-vuotiaana kun ovat jo ymmärtäneetkin jotenkuten. Itse ovat vieneet ne ulos vauvaoraville, jotka on sitten takaisinmaksuksi tuoneet jotain herkkua :D Jospa oottelisi taas sinne asti.. (n)
 
Tähkä, meillä on lopetettu pikkuhiljaa. Tiputettu aina se vähiten tärkein kerta pois. Kun ei ole ollut kiire niin hitaasti on edennyt :whistle: tää viimeinen eli ilta on pysynyt nyt ainoana jo kk verran vissiin. Edelleen rauhoittuu kyllä usein sillä että pitää käsiä paidan sisällä :ROFLMAO:
Meillä ei tuttia ole käytössä eli toi ilta tissi on enää ainut mistä pitää päästä eroon
 
Pikkuhiljaa täälläkin lopetellaan. Lähinnä itseni takia, tissi tulee liian täyteen ja alkaa särkeä jos kerralla lopettais kerralla:unsure:.

Mä oon kattellu toisenlaisia äitejä ruudusta, aijettä niitä vastasyntyneitä ja se synnytys:love::love:.
 
Kaikkein paras on inetys lopettaa asteittain. Säästyy itse mahdollisilta rintatulehduksilta ja ei lapselle tule shokkina.
Vähitrn tärkein imetys aina vähentämällä.
Meillä typy on ite vähentänyt rinnalla käyntiä. Vuorokaudessa tulee 4-5 imetyskertaa. Aamulla ja päiväunitissi on tärkein. Illalla nukkumaan voi mennä isin kanssa oikein mielelellään ilman imuja. Niin iso tyttö :love:

Juuri kotona mitattiin viime viikolla pituus ja otettiin paino, kun on alkanut syömään ihan jäätäviä annoskia ruokaa! Koti mittauksilla pituutta oli 80cm ja 10.1kg (1v neuvolassa kuitenkin oli 76cm ja päältä 9kg)
Kävelee sisällä ja puhua pulpattaa. Äiti, täti, tti=kiitti, heihei, teeve=terve. Ja muita lyhyitä tavuja, joista ymmärtää.

Kenkiä ei ole vielä ostettu, kun ei kävele ulkona. Mutta välikausi mennään ilman ja kesäksi ostetaan sitten jotkut lenkkarit tai tennarit. Kalliiksihan se tulee uusia vähän väliä, mutta jalkojen parhaaksi. (y) yhdet goretexit on säästetty ja toivon et ne menee ens syksynä. Ostettiin esikoiselle ne sillon uutena ja hän ei monestikaan kerennyt niitä käyttää. Typyllä on vaan pulleampi jalka, että saa nähdä onko niistä mihinkään.
 
Kolmisen kertaa meillä juodaan, aamulla, päikkäriaikaan ja illalla. Pari yötä menty ilman rintaa, itkeskelee mutta ei niin paljon ku ekana iltana.

Meillö syödään nyt imetyksen vähennyttyä hirveitä annoksia, ja nimenomaan pitää itse syödä. Poju syö enemmän/saman verran ku veljensä :D. Mutta ihanaa ku syö:love:.
 
IMN
Meilläkin tää pienin syö isompia annoksia kuin isosiskonsa :LOL: muutenkin on paljon isokokoisempi, kun tuo vanhempi neiti on aina ollu melkonen rimpula ja menny kasvukäyrien alakäyrillä. Tää pikkusisko käyttää nyt samoja vaatteita kuin isosiskonsa 2-2,5-vuotiaana :rolleyes:
 
Täälläkin syödään reippaita annoksia, tai ne näyttää isoilta mutta sit kun vertaan muiden samanikäisten ni ei ne kai oikeesti olekkaan isoja :whistle: Varmaan söis enemmänkin jos vaan antais. Toisaalta yks ilta puklas iltapalan sänkyyn vaikka ei ollu normaalia isompi, mut ei tuonkaan takia viittis syöttää älyttömiä.

MUTTA meillähän siis käytetään vieläkin osittain 68 vaatteita, joissa lukee 4-6 kk:ROFLMAO::ROFLMAO::rolleyes:
 
Meillä typyllä on 86-92 vaatteet käytössä. Housut menee vielä tosin 80 lahkeidensa puolesta.

Illalla lennettiin takas kotiin. Oltiin Helsingissä reilu vuorokausi tosiaan. Jalat huutaa armoa, kun niin paljon joutui kävelemään ja neiti vielä liinassa. Huh. Nyt kuitenkin onnellisesti kotona
 
Meillä käytössä pääsääntöisesti 80cm-86cm. Mä tykkään käyttää vähä reilumpia, niin ei tarvi kiskoa toisen päälle/päältä pois:).

Meilläpäin sato eilen lunta semmosen kivat 10cm. Kyllä voi masentaa:cry::eek:. Miks vielä piti sataa:unsure:.. Ihan pskaa:X3:.

Muuten kuuluu oikein hyvää, pikkusen aivastelua ollu mutta toivottavasti siitä ei nyt kehity mitää räkätautia:rolleyes:.

Me lähetään moikkaan nyt isomummua, sairastelujen takia ei olla päästy hetkiin käymään.
 
Meidänkin piti lähteä tänään isovanhemmille, mutta poika päätti eilen illalla oksentaa 4 kertaa :( nukahti aina välissä kunnes heräsi hetken päästä uudestaan, sitten olikin maha tyhjä ja yön sai nukuttua. Aamulla ei merkkejä sairaudesta, päikkäreille nukahti normia aiemmin mutta toki yö jäi myös vajaaksi ettei ihme.

Nyt jännätään että tuleeko vanhemmille vai jäikö vaan tuohon, jolloin ehkä lähdetään huomenna reissuun. Tai sitten mennään myöhemmin, miehellä ensi viikko lomaa (y)
Meidän kerhoporukoissa usealla ollut jo sama tauti joten odotettavaa olikin että tulee :oops::censored:
 
Ehkä sitttenkin Tsemppiä taudin kanssa, jos vielä tartunnan saatte:unsure:. Sitä on kuulemma monenmoista oksennus-/mahatautia liikkeellä.

Meillä alka nuorimman maha oleen nyt vasta normaali, vaikka meidän taudista jo 2 vk.

Tänään on ollu kyllä niin meno päivä, ihanaa vihdoin nostaa jalat sohvalle ja vaan olla:whistle:.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän se sieltä tupsahti, molemmille viime yönä :sick:
Tämä päivä on mennyt makoillessa patjalla olkkarin lattialla, pienellä ei vaan meinannut päivä millään kulua.
Huomenna olisi päästävä ulos, jos ei muuta niin täytyy pyytää mummi pojan kanssa puistoon, tuskin siellä tarttuu (n)
 
IMN
Tsempit sairastaville! :sick: mahatauti on yks niistä asioista mitä tosissani kammoan..

Oi ihnaa, kohta tulee kesä :love: meillä on kaikki jotenkin ihn fiiliksissä näistä aurinkoisista päivistä. Pienimmäinenkin tanssii vaan minkä jaksaa, eikä muut biisit kelpaa kuin Antti Tuiskun Rahan takii :ROFLMAO: alkaa tulla itellä jo korvista ulos se biisi, mutta kun toinen niin tohkeissaan tuo mulle kaukosäädintä :love:
 
Onneksi tosiaan tuo on suht nopeasti ohi, mutta ei toki kiva ja voimattomuus toi elävästi mieleen alkuraskauden, onneksi ei ole toista suunnitteilla :whistle: Me myös päästiin ilmeisesti suht helpolla. Oksensin viimeisen kerran la aamupäivällä ja miehen sisko poikansa kanssa tuli to iltana meille (käytiin pe lapsimessuilla) ja olivat molemmat sairastuneet pe iltana, äitillä ilmeisesti rankempi versio :sick:

Mitäs muuta, viikkoon ehtinyt mahtua kaikenlaista. Imetys loppui viikko sitten eli sitä kesti 1v 2kk ja n 9h :D Ei ollut iso juttu pojalle, ehkä minuutin protestoi mutta kiltisti meni nukkumaan, ja omat rinnatkaan ei ole mitenkään reagoinut.
Kävin myös siellä sokerirasitus kontrollissa, vielä ei näkynyt tuloksia omakannassa. Täytyy loppuviikosta soitella jos ei ilmesty.
Ja kaiken kruunasi eilinen päivä Tallinnassa. Olin pois n 12h ja oli mennyt tosi hyvin, nätisti oli nukkumassa kun kotiuduin (y)

Mikä kesä, täällä tuli räntää tänään, eilen kuulemma rakeita :ROFLMAO: Mutta kyllä ne aurinkoiset päivät tosiaan toivoa antaa, kyllä se sieltä tulee.,
 
IMN
Huh mitä vilskettä ollut.. lauantai oltiin mun mummon synttäreillä toisella paikkakunnalla. Neitiä alko väsyttää kesken pippaloiden eikä rauhoittunut ravintolassa kenenkään syliin nukkumaan, joten lähdettiin ajelulle. Juhlat meni siis vähän ohi (n):rolleyes:

Hoksasin tänään että tytölle on puhjennut eka poskihammas :) oli muuten terävä ku perkele :ROFLMAO: sain vähän osumaa kun laskeskelin että mikäs hammas se on..
 
Moikka pitkästä aikaa :D Tai tuntuu siltä ettei oo hetkeen käyny kirjottelemassa. Toivottavasti kaikki sairastelijat on toipunu, ihan kun ihmiset ois tänä keväänä ollu tavallista kipeempiä. Vai tuntuuko se vaan siltä kun on lapsi ja taudit tarttuu..

Meillä vaatekoko 80. Yksittäisiä 74 tai 86 on. Imetystä pyrin lopettelemaan ja ollaan nyt päästy siihen yhteen iltaimetykseen. Tyttö kyllä useammin pyytää eikä sitten juo oikein vettä/tavallista maitoa tilalla. Mulla vähän tunnontuskia et saako tarpeeks maitoa ja onko itsekästä lopettaa kun en nyt oo vielä töihin menossa ja periaatteessa imetys onnistuis ihan hyvin.

Meillä asuu ilmeisen temperamenttinen tapaus(n) Suuttuu herkästi ja saattaa esim. viskoa tavaroita tai harmistuneena läimästä kaveria. Vetää myös itkupotkuraivareita. Alkanu itellä hävettää kerhoissa toi käytös ja muskaria meinasin lopetella kun siellä varsinkin tää käytös on toistuvaa, kun pitäis pysyä paikallaan eikä tää menevä likka vaan pysy. Oikeesti vaarallista kun triangelit lentää toisen naamaan. Tietenkin sitä ekan lapsen kohdalla on vähän että mitä tää nyt on. Ei kai vielä varsinaista uhmaikää. Onko ite tehny jotain väärin. Huoh:unsure:
 
IMN
Fiona, tuo raivoaminen kuulostaa erittäin tutulta. Just läpsiminen, viskely, itkupotkuraivarit, heittäytyminen millon mihinki suuntaan.. erittäin energiaavievää ja rasittavaa, mutta ite tahon vaan uskoo että kasvatan tässä määrätietoista ja voimakastahtoista naista :D(y)
 

Yhteistyössä